Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na nástupce DVD?

Již tento rok pomalu začne bitva o nástupnictví DVD formátu. Zanedlouho spatří světlo světa první produkty s modrým laserem, které budou usilovat o uživatelovu přízeň. Jen na nás zákaznících záleží, které přežijí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

0/0
15.9.2004 10:55

dan

Ahoj lidi, mam na Vas malou otazeku. Co znamena ze DVD prehravac umi cist Cd- video? Znamenato, kdyz mam na hardu v kopmpu film ve formatu .avi a vypalim ho na obycejne CD , tak ze to DVD prehravac  precte? Nebo si musim koupit DVD prehravac a ty filmy z formatu .avi zkonvertovat na jinej format a palit na DVD? Predem dekuji za odpoved
0/0
20.6.2003 12:52

pantany

Re:
musíš převést avi soubor do mpeg např pomocí TMPEG a poté vypálit jako Video CD např. v NERU. Rozlišení musí být 320x240.
0/0
23.7.2003 16:33

Ghuul

DVD a CD a tak vůbec
Tak ono CD je tu s nmi už asi 20 let a masověji se defacto začalo prosazovat asi až před pěti lety. Podobně bych to viděl i s DVD a nově nastupujícími i když trochu s poměrem urychlení. Tj. DVD vypalovačky masově na trhu příští rok a tak za dva tři roky je začnou nahrazovat blue ray disky (nebo cokoliv co se bude snažit prodrat na trh). Kapacity není nikdy dost a navíc problém je spíš ten, že se vzrůstající kapacitou vzrůstá i množství ukládaných dat, takže situace se moc nezlepšuje. V dobách kdy CDčko stálo 300,- tak člověk pečlivě vážil co si vypálí a co ne. Se snižující se cenou médií ale člověk začal vypalovat co se dalo, takže peníze utracené za média jsou defacto na stejné úrovni každý rok, jenom toho má člověk víc. Tenhle trend určitě zůstane zachován. Už dnes stojí DVD médium kolem 30 korun a tak si spousta lidí řekne, proč dělat z DVD filmů divX, když za ty peníze si rovnou můžou to DVD přepálit (většinou na dvě média)... a kolotoč se točí dál... P.S. koik znáte lidí kteří ještě dnes ukládají na CDčka MP3 třeba ve 128kbit, což bylo tak před 4-5 lety obyvklé ?
0/0
5.4.2003 16:20

gwynbleidd

Re: DVD a CD a tak vůbec

treba ja

ono je podstatny rozdil tahat sebou na dovolenou 10 CD nebo jen jedno (pro bezny poslech ze spuntu staci bezna mp3 kvalita v pohode)

0/0
7.5.2003 10:25

Ghuul

Re: DVD a CD a tak vůbec
Jo se spuntama od vany je fakt jedno jakou kvalitu do toho clovek pousti :). Ne vazne pokud mas kvalitnejsi spunty (800,- a vic) tak tech 128 poznas (resp poznas rodil mezi 128kbit a 256kbit - nebo bys aspon mel ;) ).
0/0
23.7.2003 18:21

Michal Růžička

Dobrý, ale co s tolika formáty?

Plně souhlasím s reakcemi uvedenými výše. Já si myslím, že kapacita rozhodně nevyužitá nezůstane. Příkladem nechť je třeba ten Pán prstenů. 4 DVD už je opravdu na jeden film moc. A to ani nemluvím o situaci, jako je vydání kolekce všech tří filmů trilogie v jednom packu, které je po uvedení třetího dílu do kin více než pravděpodobné. 12 DVD, to je katastrofické číslo. A co teprve StarWars, které budou mít 6 dílů!

Je tu ale problém. U DVD vznikly tři formáty: DVD-R(W), DVD+R(W) a DVD-RAM. Dle mého názoru je jasně nejlepší DVD-RAM. To mohla být ideální náhrada disket, protože se na něj dá zapisovat, přepisovat a mazat data stejně snadno a elegantně jako na pevný disk či disketu. Už žádné problémy s vypalováním přes speciální software a multisessions, které zbytečně užírají kapacitu. Stačilo zabudovat podporu do operačních systémů a bylo to. Dnes stačilo udělat disk s modrým laserem na stejném principu a bylo vymalováno. Disketo, odpočívej v pokoji. Bohužel se tento formát ukázal jako nejméně užívaný. Obrovská škoda.

A DVD-R(W) X DVD+R(W)? Souboj dvou formátu, který stejně skončí až v okamžiku, kdy se tato média přestanou úplně používat nebo budou jen mechaniky s podporou obou formátů. Výsledek? Jen dvojnásobné náklady na výzkum. Užitek z toho nemá nikdo. Které společnosti prospívá, když musí neustále bojovat o udržení svého skoro soukromého formátu. Především zákazník je bitý na neustálých obavách, zda nová a drahá mechanika nebude brzy k ničemu, protože prostě nepodporuje ten "správný" formát. Kdyby se užíval jediný formát, určitě by dnes bylo DVD rozšířenější a zejména levnější.

Co si mám ale myslet o technologii modrého laseru, která má již teď ještě více různých formátů (které jsou navíc ještě daleko "více nekompatibilní") než trojlístek DVD? To je prostě k ničemu a samotné společnosti by si měli uvědomit, že tolik různých formátů neprospěje nikomu, ani jim samotným.

Chápu, že nikdo nechce být závislý na patentu někoho jiného a muset mu tak platit licenční poplatky. To ale není důvod k vývoji mnoha nekompatibilních formátů. Měli by se shodnout na jednom formátu, a za ten pak žádné poplatky nevyžadovat. V konečném důsledku by to bylo neporovnatelně levnější a pro všechny výhodnější. Zejména pro zákazníka a o toho by tu mělo jít především.

0/0
3.4.2003 18:58

ataralgin

Re: Dobrý, ale co s tolika formáty?
jednoznačný souhlas.. a k tomu ještě: kapacita se určitě využít dá, osobně nevidím velký přínos v neustále narůstající počtu zvukových kanálů.. při dobré práci se dá vystačit se čtyřmi až pěti.. spíš si myslím že by mělo narůstat rozlišení obrazu, viz vysílání HDTV anebo D-VHS.. a na okraj: DVD-RAM mám asi tři roky v Macu, ale rychlost zápisu je otřesná, asi jako kdysi magnetooptické disky od Pinnacle.. a ještě jednou stran kapacity: USB flashdisky (taková módní záležitost :-)) ) s kapaciou 128 MB a notabene s rozhraním USB 1 jsou podle mně nanic smysl budou mít až tak s 1 GB a USB 2 nebo FireWire.. třeba kolik muziky v dobré kvalitě dáte na 128 MB a za jak dlouho..? :-)) to je výhodnější discman (později DVDman) co umí CDRW (DVDRW) a MP3, byť je i větší.. zaplať bůh za Blue Ray.. nebo sem moc náročnej..? :-)) no, prima den..! :-)
0/0
3.4.2003 19:39

gwynbleidd

Re: Dobrý, ale co s tolika formáty?

nemohu souhlasit s nazorem na USB flashdisky, zalezi dost na zpusobu jejich vyuziti:

1)  ne vsichni nutne potrebuji prenaset data v objemech GB (zakladni predpoklad pro ostatni body)

2) co je pro uzivatele jednodusssi? porizovat si zvlast HW (vypalovacku) + SW (casto kradeny) nebo jen pripojit za chodu USB zarizeni (ve WinME/2k/XP dokonce bez jakekoliv instalace ovladacu) a ihned pracovat? Pro jednostrannou komunikaci je to cenove stejne (USB FD 128 MB a CDRW sulnul), ale ne vsichni si budou porizovat vypalovacky

3) ceny USB 2.0 neustale klesaji, rychlost cteni 7 MB/s zapisu az 5 MB/s je pro data do 1 GB velmi slusna, to vse v rozmerech a hmotnosti vetsi tuzky

Secteno a podtrzeno, pokud potrebuji prenaset data v objemu stovek MB, IMHO konecne rozumna a chytre udelana nahrada za zastarale FDD

0/0
7.5.2003 10:20

dragic

re april

Sorry, ja si spletl clanek.

To melo bejt k predchozimu. No nic uz ;-))

0/0
3.4.2003 10:20

Dragic

Dobrej april
Je to april, ne ?
0/0
3.4.2003 10:18

Martin V.

hmmm
....zatimco ve svete se mluvi o nastupci DVD u nas zusta vypalovani na DVD stale jen snem....
0/0
3.4.2003 9:58

Má to smysl ?

Možná tento:

Nahraná VHS=300Kč,DVD=700Kč,BRD=1000-1500Kč za ten samí film jehož výroba stojí stéle stejné peníze. Takový pokrok děkuji nechci. Radši dořešte nahrávání na DVD.

0/0
3.4.2003 9:38

zhulebost dost

Re: Má to smysl ?
Oni se ti ty ceny nezdaji, ale zkus si koupit cisty DVD disk, asi budes prekvapen ze stoji to sami co cista VHS. Takze problem je nekde jinde, mozna v objemu dodanych dat-informaci (vicejazicnost u DVD) zakaznikovi, ale spise v moznosti nahrabat si prachy na blbejch lidech ... original DVD NEVER!!! nejsem tak blbej abych si kupoval krute predrazeny veci a krmil tak uz tak tucna konta nadnarodnich korporaci
0/0
3.4.2003 12:48

Martin

Re: Má to smysl ?
Doufam, ze taky nepouzivas bezny telefon, mobil, pripojeni k Netu apod., protoze tim taky sakra dobre plnis konta nadnarodnich korporaci. Bojovnik proti globalizaci
0/0
3.4.2003 17:14

Re: Má to smysl ?
Hmm, ja klidne budu plnit konto kohokoli, kdyz mi za moje penize da adekvatni sluzby. Proc stoji film v kine 10x mene nez na DVD, kdyz kino musi platit drahe saly, zamestnance, techniku... kdezto u DVD se musi platit je medium v cene par euro, navic zazitek je oproti kinu slabsi?
0/0
3.4.2003 19:18

asdf

no,
uz aby to bylo, vcera je pozde...
0/0
3.4.2003 9:03

Jindra

Co s takovýma kapacitama?
Pro zálohování ve velkých firmách je to dobrý,ale doma asi sotva.Nacpat všechny svoje CD na 1 disk by sice zrychlilo přístup k datům,ale kvůli 1 disku si drahou mechaniku člověk nekoupí.Ještě nemám ani DVD-ROM,počkám až na DVD-RW.
0/0
3.4.2003 8:41

Stepan

Re: Co s takovýma kapacitama?

easy.

1/ Pan prstenu je na 4 dvouvrstvych DVD, neveslo by se to ani na jeden tenhle superdisk.

2/ Kdo tvrdi, ze kapacita DVD staci? Samozrejme ze ne, protoze se musi delat kompromis mezi delkou materialu na disku a datovym tokem. Pokud ma obraz byt hodne dobry, tak se ho na dvouvrstvy disk vleze tak do 2.5 hodin.

3/ nikdo netvrdi, ze stavajici rozliseni televizi - PAL - staci. Tyhle media se pripravuji na HDTV, coz zase znamena daleko vetsi naroky na datovy tok, dale zvuk prece nebude v huhlajicim dolby digital, jenze dts zase potrebuje 4x vetsi datovy tok..

tak asi proto :) samozrejme, komprese se zlepsuje a pokud bude pouzity iso mpeg4, tak bude zase o neco lepe, ale nedelejme si iluze, ze se ta media nevyuziji, to rikaji lide vzdy - kdyz bylo nove CD, tak se rikalo, jaka to je cerna dira na data a co na to nacpete dnes - nic moc, ze?. Totez s dvd.. atd.

0/0
3.4.2003 13:52

tomb

Re: Co s takovýma kapacitama?
co dodat?
0/0
3.4.2003 15:37

neon

jen tak dal, ale rychleji ....
no nemuzu si pomoc DVD je tu uz hodne dlouho a stale ta rozsirenost neni ono /nepocitam filmy/
0/0
3.4.2003 5:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.