Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte v počítači Temelín, či kamna? Jednoduchý kalkulátor spotřeby CPU

Zajímá vás, jak topí ten který procesor? Chcete zjistit, jak se váš procesor bude chovat po přetaktování, jak moc bude hřát a kolik energie spotřebuje? Perfektní nástroj pro zjištění těchto údajů najdete v dnešním článku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

 

0/0
18.1.2004 20:42

teplo z elektriny dela dokonce i primotop
0/0
15.4.2003 14:25

Gukes

Vůbec to nefunguje

Tak jsem si tu kalkulačku zkusil a potom co jsem uviděl to číslo co to na mě vyplivlo jsem se i prokousával tou angličtinou tam pod tim, ale nikde jsem nenašel v jakejch jednotkách je udávanej výsledek. Jestli je totiž udávanej v jednotkách wattů tak mám pod stolem docela solidní přímotop.

Duron650@1000 při 1.75V = 99843 W

a sice už lepší číslo, ale taky pěknej blud je to co to ukázalo pro jinej comp

XP1700@2700 Tbread (1466@2167) při 1.6V = 1171 W

takže buť vy jste měli štěstí, že vám to ukázalo rozumný hodnoty nebo já mám smůlu, ale podle mě to prostě VŮBEC NEFUNGUJE

0/0
11.4.2003 14:37

Pavel Gregor

Re: Vůbec to nefunguje

Tak nevím, teď jsem ověřoval jak toho Durona tak Athlona a výsledky jsou následuící:

Duron650@1000 při 1.75V = 83.3 W
XP1700@2700 Tbread (1466@2167) při 1.6V = 54.1 W

Takže nevím kde nastala chyba. Zkuste to pls ještě jednou, možná nastala neočekávaná chyba v samotném výpočtu. Výsledek je ve wattech.

0/0
11.4.2003 15:11

Gukes

Re: Vůbec to nefunguje

tak teda asi je chyba na mojí straně, ale prostě mě to háže takový divný čísla. Třeba ten váš Tbird 1200@1400 při 1.75V mi to hodí 141428W nebo Celeron850(068Ah)@1000 při 1.75 zase 65474W nebo P4Willamete 2000@2200 při 1.75 dokonce 203051W ... fakt nevim co dělám špatně prostě jen vyberu procesor a napíšu takt a volty pak kliknu na to Calculate tlačítko.

 

0/0
12.4.2003 12:36

Pavel Gregor

Re: Vůbec to nefunguje
Váš postup je spravný. Zkoušeli jsme kalkulátor na několika pcčkách a vždý fungoval korektně. Chyba bude tedy někde v OS. Jediné co mohu poradit, zkuste výpočet na jiném stroji.
0/0
12.4.2003 16:10

Vlasta

Funguje to dobre
Dam ti malej tip: pri zadavani napeti pretaktovaneho procesoru pouzivej desetinnou tecku misto carky.
0/0
23.5.2003 9:07

Honza

"Mnohonásobné zvýšení nominální frekvence" ?

Zaujala mne jedna část článku. Konkrétně následující:

"Ovšem značka neznamená vše. Udává sice, na jaké frekvenci se má daný procesor provozovat, ale i nominální frekvence se dá mnohonásobně zvýšit."

Pevně věřím že Vaším cílem nebylo nám sdělit že je běžné provozovat CPU na mnohonásobku jmenovité frekvence. Mhohonásobek chápu konkrétně já jako něco, co je více než 10 (minimálně).

Prosím, zamyslete se více nad tím co píšete a co to znamená pro Vaše čtenáře. Právě jste jim totiž sdělil, že mohou nakoupit CPU se jmenovitou frekvencí 2 GHz a provozovat jej celkem běžně například na 20 GHz. A to je, v tomto případě, naprostá utopie.

Přemýšlejte předtím než stisknete "Publish"!

0/0
10.4.2003 13:38

Petr Novy

Pan chytry?
Pan Honzo, nemohu s vami souhlasit. Mnohonasobne muze znamenat take jen 2x. Navic citovane souveti nemuselo byt mysleno zvysovanim GHz, ale MHz. Opravdu nemate nic na praci nez slovickarit? Ostatni to pochopili spravne.
0/0
10.4.2003 17:00

Pavel Gregor

Re:
Samozřejmě bylo to myšleno v nárůstu několika desítek maximálně stovek MHz. Ostatně odpověděl jste si sám - je běžné provozovat CPU na mnohonásobku jmenovité frekvence.  Kdybych to napsal takto, pak byste měl pravdu... Takže při publishingu se "snažím" přemýšlet.
0/0
10.4.2003 18:45

Jaroslav

Re: Mnohonásobně
Zasmál jsem se Honzo této nepřesnosti v článku také. Kdyby autor napsal "o hodně" tak to mu uvěřím, "mnohonásobně" mu nevěřím ani náhodou. V dnešní době už není potřeba umět přesně počítat, na to přece máme počítače. Škoda jen, že také přestáváme přesně uvažovat a přesně se vyjadřovat.
0/0
12.4.2003 18:25

tiptop

re:re: chybka
procesor je pripojen k napeti a odebira proud
0/0
9.4.2003 13:19

Eagle

Není to zdaleka přesné

Pane Gregor,
opět jste objevil Ameriku. Gratuluji. Benchtest sleduji již několik let a párkrát jsem si s Jimem již popovídal. Onen kalkulátor je hodně nepřesný, je to Jimova splácanina pro velmi hrubý odhad. Tak tady neuvádějte, jak je to perfektní a už vůbec se neohánějte čísly jako rozdíl tři Watty. Údaje se klidně můžou lišit o desítky Wattů - u nepřetaktovaných Pentií 4 je již jenom v základním výpplnění tabulky rozdíl proti realitě kolem 6 Wattů (Jim totiž nezohlednil regulovaný pokles napětí, na což jsem ho upozornil asi před měsícem - zatím neměl čas to updatovat). Nechci si zde dělat reklamu, ale můj program Teplo počítá mnohem přesněji... ale ten jistě neznáte, protože jeho první verzi jsem naprogramoval již před více než dvěma lety.

0/0
9.4.2003 13:11

Pavel Gregor

Re: Není to zdaleka přesné
Ameriku jsem určitě neobjevil, pouze informuji. Neznamená, že když tento nástroj znáte vy, tak že o něm nemůžeme říci i ostatním uživatelům. Vaše reakce nás vždy pobaví. Rozhodně sem kalkulačku nevychvaloval, ale uváděl jako zdroj pro orientační zjištění spotřeby. Mimochodem ten váš prográmek jsem opravdu neviděl. Nikde na internetu není, v čem je tedy problém?
0/0
9.4.2003 13:46

Re: Není to zdaleka přesné

Mě zase vždy pobaví ta vaše neuvěřitelná touha informovat lidi kombinovaná s neznalostí problematiky. Již jsem vám říkal, že pakliže tomu nerozumíte, měl byste se radši držet intelektuálně nenáročného opisování zpráv z Inquireru. Technetu může v "bezchybnosti" zpráv v oboru procesory konkurovat snad jen jeden nejmenovaný "vypalovací" server (konkrétně jeden jeho redaktor). A pokud i přesto chcete něco více odborného napsat, nebylo by snad lepší se nejdříve poradit s někým, kdo tomu rozumí? Moje ICQ# si jistě najdete snadno...

Problém je samozřejmě v tom, že zde předkládáte tuto dost nepřesnou kalkulačku čtenářům jako perfektní záležitost a ani nevíte, že existuje český program, který počítá přesněji.

0/0
9.4.2003 17:06

Pavel Gregor

Re: Není to zdaleka přesné

Nikdy jsem se nepovažoval za odborníka. Prostě prodávám jak jsem nakoupil. Proto se do výraznějších rozborů nepouštím. Na hlubší studování HW bohužel nezbývá čas jako ve vašem případě. Naším posláním je informovat čtenáře. Ne jak v případě pctuningu, kde se uplatní právě hlubší informace...

Máme také zcela odlišný okruh čtenářů než vy. Je jen vaše chyba, že jste vašemu prográmku neudělal osvětu :-) No takže klidně pokračujte i nadále ve vašich stížnostech :)))

0/0
9.4.2003 18:33

Eagle

Re: Není to zdaleka přesné

Mezi lidmi, kteří takový program potřebují, je velmi dobře znám. Přeberte si, koho informujete, zda ladiče (kteří Teplo dávno znají) nebo amatéry, kteří podobnou věc nevyužijí.

Ve stížnostech budu pokračovat, dokud se nenaučíte vyhledávat si před zveřejněním vašich rad informace. Bohužel mám občas pocit, že některé články zde jsou vydané jen pro účely nahnat pageviews.

0/0
9.4.2003 19:49

Pavel Gregor

Re: Není to zdaleka přesné
Možná nevyužijí, ale mohla by pro ně být zajímavá. V žádném případě se nesnažíme nahnat pageviews. Rady? Já se nesnažím radit pouze informovat. Až bude váš program někde ke stažení, rádi o něm možná budeme informovat.
0/0
9.4.2003 20:07

Jirka

Re: Není to zdaleka přesné
Ó, veliký Guru v oblasti tepla procesorů a bůhvíčeho ještě, omlouvám se Vám za všechny nevzdělané čtenáře, kterým článek přišel jako zajímavý tip. To kvůli nám píší nebozí redaktoři takovéto povrchní články, protože jsme zatím neprošli zasvěcením do nejhlubších tajů počítačového hardware a zdaleka nejsme hodni vyhřívat se v dosahu Vašehu geniálního programu Teplo.
0/0
12.4.2003 10:13

Wojta

Re: Není to zdaleka přesné

1. No jo no, pan chytry. To snad nenin mozny. Prosim te vem si ten svuj teplohomo program a strc si ho nekam. Stejne na nej neni nikdo zvedavej.

2. Eagle stara znama firma, prosim te vrat se na pctuning a wopruzuj tam ty svoje wovecky, ty to urcite budou zrat. Ja diky technetu jsem ziskal hodne solidni nastroj na vypocet teploty.

PS: Mimochodem Jim technetu dokonce dekuje za zminku, takze si s nim klidne promluv a nezapomen mu rici jak jsi ho pomluval. http://www.benchtest.com/index.html

Doufam, ze sem uz nebudes prispivat. Stejne na to neni nikdo zvedavej.

0/0
13.4.2003 0:20

Franta

Re: Není to zdaleka přesné
Teplo se jmenuje podle ceho? Podle vas? A kdyz ho vychvalujete, nemuzete ho dat k dispozici?
0/0
9.4.2003 13:57

Eagle

Re: Není to zdaleka přesné
Napište mi na mail a já ho obratem pošlu.
0/0
9.4.2003 17:07

Franta

Re: Není to zdaleka přesné
majl je pepa.franta@centrum.cz. Sem zvedav co to bude
0/0
9.4.2003 19:35

Petr

Máte v podvozku temelín či kamna? Kalkulačka pro CPU
No, on uz i nadpis je docela nesmyslny. Protoze at mate procesor jakykoli, elektrarna z nej nikdy nebude.
0/0
9.4.2003 10:11

Petr Novy

Re: Máte v podvozku temelín či kamna? Kalkulačka pro CPU
Co je to temelin?
0/0
9.4.2003 10:32

Re: Máte v podvozku temelín či kamna? Kalkulačka pro CPU
Zase nejaky "pan zaujaty - blbec". V JE i klasickych tepelnych elektrarnach to snad funguje tak, ze primarni zdroj energie je teplo, to je pak transformovano (voda->para->turbina) na elektrickou energii. Vykonne elektrarny tedy hezky topi. Konec koncu, sekundarni vyuziti pro ohrev TUV ci medii topnych soustav je standardni jev.
0/0
9.4.2003 11:55

Martin

Re: Máte v podvozku temelín či kamna? Kalkulačka pro CPU
No jo, jenze elektrarna dela z tepla elektrinu, kdezto CPU z elektriny teplo.
0/0
9.4.2003 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.