Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Super-DMCA: Další krok USA k totalitě

Americký zábavní průmysl je bohatý. Zatímco v Kongresu se bojuje za zmírnění dopadu zákona DMCA na práva uživatelů, Hollywood křižuje Státy a přesvědčuje zákonodárce, aby do lokálních norem začlenili pravidla mnohem přísnější. Strašák Super-DMCA obchází internetem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kardamom

Tak tohle autor trochu nedal a nechal se unest nebo co

April?

At nemate radi amiky ci ano, je vcelku jedno, ale probuh premyslejte! To ze v USA maji velkej vliv velke korporace nemusime zduraznovat (Viz Microsoft, RIAA a 100 miliard a spol), ale i tem nejblbejsim americanum musi dojit ze pri plosnem zakazu sifrovani se bud zhoruti nebo se to nebude dodrzovat. Zhroutit se nechcou a globalni nedodrzovani zakonu v USA? kde zijete, ti sou hrdi na to ze jejich zakon pamatuje marii terezii {u nich tomu rikaj den nezavislosti :-}

Spiis si myslim ze autor tohohle clanku ten zakon kapku nepochopil nebo ho necet, ci se snad nechal kapku unest ve snaze vyvolat senzaci.

POkud se v omezene realne norme podari nejaky ten zakon prijomut, muze to v absurdnim pripade znamenat oficialni presun serveru z ameriky do pryc {vznikne treba "Web valley v Yekaterinburghu nebo v Omsku :-}

Suma sumarum je v tom clanku spousta zavadejicich informaci a cisi z neho zajeti proti americe, nerikam ze americany zboznuji {vsichni krome 4 lidi jim nelezou do prdele...}, ale takhle tupy nejsou, prece jenom v americe ma na rozdil od CR krome korporaci i verejne mineni velkou vahu {a prezident to vi a cilem jeho prvnich ctyr let je aby byl zvolen znovu, tedy tvarit se ze kona blaho, viz treba akce v Somalsku v 90. letech}

Takovi pravo milovni americane si nikdy nezvoli zakon kterej by nedodrzocali radi, a tenhle rozhodne radi dodrzovat nebudou, takze kdovi jak to dopadne...

0/0
20.4.2003 22:58

QSO

Jak se branit?

Mate nekdo zkusenost s organizacemi, ktere jsou schopny vytvaret ucinnou obranu?

 

 

0/0
19.4.2003 12:13

macko

no comment
Asi amici museli zcvoknut ked si take zakony prijali. Sam seba bicom mlatit ? Myslim si, ze nikdo nemusi doslovne na nich utocit, sami voci sebe zacinaju utocit. Mozno sa dozijeme niecoho podobneho ako u nas v 17.novembra.1989... Kto vie ?
0/0
18.4.2003 14:08

Pepa Jetel

Trocha ferovosti by neuskodila
Mam pocit, ze se z tohoto clanku a diskuse nejak vytratilo to zakladni - ze je to hlavne boj proti piratum. Boj spatnymi prostredky, ale myslim, ze si za to z velke casti muzeme sami. Uvazovani typu "za ty penize to nekoupim, radsi to ukradnu" stoji na zacatku techto nestastnych pokusu, ktere ve svem dusledku skutecne mohou krome piratu omezit i poctive lidi.
0/0
18.4.2003 8:11

S. Kunc

Re: Trocha ferovosti by neuskodila
Ja mam pocit, ze se vytratil zdravy rozum z toho zakona. Na pocatku tohoto problemu nebyli jenom pirati. Vzdy budou lide, kteri zneuziji nejakou moznost se obohatit na ukor druheho. Jak ze strany potencionalnich klientu, tak ze strany prodejcu. Ale kam se podela presumpce neviny? Co mam ja spolecneho s hudebnim a filmovym prumyslem, pokud si koupim prazdne CD na zalohovani (mych) dat? Proc mam ja platit pausalni poplatek pri koupi media? At potrestaji toho, kdo provadi trestne ciny. Jiste, nemuzeme zavrit vsechny, kdo maji v pocitaci neco nelegalniho. Ale je tohle dostatecny duvod pro (financni) trestani vsech ostatnich? Myslim, ze je nutne se na to divat jak ze strany prodejcu, tak ze strany kupujicich. Kdyz budu chamtivy uzivatel, mohu behat po vysoke skole a jenom shromazdovat MP3 a DivX soubory, ktere si ani nestacim pustit. Kdyz budu chamtivy prodejce, mohu korumpovat politiky a strasit trestnou cinnosti tam, kde zadna neni. A nebo se muzeme oba chovat rozumne a vytvorit kompromis: ja zakaznik si budu vybirat dila a za rozumnou cenu je kupovat, on prodejce bude dila distribuovat a tim si vydelavat na chleba. Studuju informatiku a bezpecnost me zajima, steganografie me take zajima. Jako kazda vec muze prinest lidske spolecnosti neco dobreho a taky neco spatneho. Avsak nevidim uzitecnost v tom, ze zakazu akademickym pracovnikum vymysleni a sdelovani novych teorii ci technologii. Je vhodne nejdrive ideu prozkoumat ze vsech stran a overit jeji spravnost, vyzkouset zda je prenositelna do praxe. Je vhodne to prodiskutovat a otestovat zajem moznych uzivatelu. A presne tohle se na vysokych skolach dela. Vseho s mirou. A tady uz jsme dosli k extremnimu reseni. S. Kunc
0/0
18.4.2003 13:27

Shottoush

to přece nejde!
Zakazovat komprimační nástroje? A jak si asi mam vypálit na cd vlastní domácí video?! To je jako zakazovat sekáček na maso, protože se s nim dá mimo jiné zabíjet!
0/0
17.4.2003 23:32

Pepa

Osobne nesnasim ameriku a americany vubec, mysli si ze jsou nekdo,ale co je horsi vsichni jim lezou doprdele. to je ostatne videt na valce v Iraku...
0/0
17.4.2003 22:13

S. Kunc

Re:
Myslim, ze jste pouzil spatny kvantifikator. Ja jim do prdele nelezu, tudiz existuje alespon jeden clovek, ktery danou cinnost nedela, tudiz byste to mel formulovat takto: ... nekteri lide Americanum lezou do prdele... . S. Kunc
0/0
18.4.2003 13:32

Vitus

Re:
a co treba: "existuji alespon 3 lide, kteri amikum do prdele nelezou" (vy, ja a pisatel uvodniho prispevku) ;-))
0/0
20.4.2003 7:33

AK

svoboda a demokracie
Nevím proč si lidé často pletou svobodu s demokracií. Demokracie znamená v doslovném překladu věc veřejná, v praxi je to možnost každého z nás podílet se svím dílem na politickém dění formou voleb atd... Jak můžete dopadnout demokracie můžete vidět například na Hitlerově nástupu k moci, toho si lidé taky zvolili!
0/0
17.4.2003 14:36

Dr. Str.

A co bankovnictví?
Vždyť základ komunikace s bankami je v šifrování. Jakmile v Marilendu bude chtít nějaká banka zašifrovat převod, potom se dopustí zločinu? To zničí bankovnictví.
0/0
17.4.2003 14:32

Dedkoid

jak je to u nas.
Na nasi koleji OSA s policii zakazala pouzivani Direct Connectu. Resp. zakazali port na kterym bezi. Dale se bude cela komunikace logovat a predavat policii k posouzeni.
0/0
17.4.2003 11:50

Josef Komárek

Re: jak je to u nas.
A to kde? Vzdycky jsem si myslel, ze akademicka puda je nedotknutelna...
0/0
17.4.2003 12:38

Poloman

Re: jak je to u nas.
Na ZIVE.cz uz taky neco probehlo o tom, ze tydle hrozny vydridussky urady jako OSA miri na koleje... No je pravda, ze je to docela lihen ilegalniho SW a vseho podobnyho, ale safra jsme chudy studenti, ne? :-)))
0/0
17.4.2003 12:58

DesertEagle27

Re: jak je to u nas.

Diky Dedkoide

Jesteze jsem pred casem stihl stahnout od tebe co jsem potreboval! Kazdopadne doufam ze to k nam nedolehne. A tobe preju hodne stesti!

0/0
17.4.2003 13:52

rimer

Re: jak je to u nas.
To si delas prdel ne? Co ma kdo logovat jaky data si stahuju, jaky sou to koleje?
0/0
17.4.2003 14:05

Mave.Rick

Re: jak je to u nas.
tak to ti klidne povim - je mozny, ze je tech koleji vic, ale na Roosveltove koleji VSE v Praze se to fakt stalo... A nejvtipnejsi na tom je, ze policie tam prisla kvuli asi 1,2 Gb souboru nesmyslnych dat vydavanych za Pana prstenu jeste pred jeho premierou, kterym se nekdo pokusil zahltit sit ceskyho Direct connectu....
0/0
18.4.2003 15:41

do USA bez elektroniky
Az pojedu do USA, tak si radsi nebudu brat notebook, mp3 prehravac a radsi ani mobil. Nerad bych dostal elektricke kreslo.
0/0
17.4.2003 11:13

Poloman

Re: do USA bez elektroniky
Mobil si neber urcite...:-))) Paac pokud nahodou budes mit drahej, s podporou jejich debilnich 1900Mhz, tak prej je to tam tak supr s poskytovatelema, ze kazdej deset mil si u jinyho, ale hlavne porad na drahym roamingu... Ani u mistnich to nevzbuzuje velky nadseni, prej. Ja tam nebyl, taky se chystam, ale tohle jsem slysel od kamosu co tam byli uz asi 3x.
0/0
17.4.2003 12:15

Jakub

Re: do USA bez elektroniky
A co treba SonyEricsson T200? Ten mi treba moc drahej neprijde.
0/0
17.4.2003 12:35

Filip

Re: do USA bez elektroniky
Ahoj, staci mit tri-band telefon (900-1800-1900 Mhz), neni problem dneska sehnat na ebayi nejakou levnou Motorolu. Ve Statech je problem v tom, ze tady spolu bojujou dva standarty CDMA a GSM. V Evrope je standart GSM. V USA jsou jediny GSM operatori AT&T Wireless, Cingular a T-Mobile USA. Pokryti je dobre - dalnice a velka mesta. Staci si tedy vzit "tribenda" a bude to v pohode. Roaming neni problem. Staci se napevno "pripoutat" k jednomu providerovi tady. Mejte se.
0/0
19.4.2003 17:37

gmg

musime jim pomoci

musime obyvatele USA zachranit, zbavit je diktatu jejich totalitniho rezimu a prinest jim svobodu

ted by to slo vsechny vojaky maj v Iraku tak to ted bude brnkacka

proto huraaa na neeee

0/0
17.4.2003 9:45

Graetar

Re: musime jim pomoci
No jo, ale má to háček. My tam máme vojáky taky. Nebo tam chcete někdo vtrhnout s (lidovou) "armádou", co zůstala doma?
0/0
17.4.2003 10:25

gmg

Re: musime jim pomoci
no a tim je prave zmateme a budeme mit vyhodu momentu prekvapeni
0/0
17.4.2003 10:58

Vítězslav Novák

Re: musime jim pomoci

Nejen překvapení. Představte si, že tam vtrhnem, první OTéčko ani nevyjede z ukrajinského Ruslana nebo Mrije, druhý chcípne ještě na ploše a těm ostatním čórkaři vyčórujou blinkry pod dohledem našich výsadkářů.

Co udělaj Amíci?

Chvíli budou čumět a pak se umlátí smíchy. A tomu říkám humánní zbraň hromadného ničení!

0/0
17.4.2003 14:37

Hanes

Re: musime jim pomoci
Opatrně s tím líčením boje, málem jsem se smíchy umlátil taky.
0/0
17.4.2003 19:57

Yaroukh

Re: musime jim pomoci

jako zesmesneni pacifistu by to bylo dobry ... skoro tak dobry jako ten napis na trickach firmy Terranova (citat "valkou je vse ztraceno, mirem neni ztraceno nic" papeze Pia z roku 39 povazuju za "past na blbecky") ...

a ted nektere "jemne" detaily:

1) Amici si ty zmetky, co DMCA odhlasovali, zvolili

2) Amici ty zmetky mohou priste nezvolit

3) Amici mohou zvolit nekoho, kdo DMCA zrusi

takze to prirovnani bylo toliko dukazem slabomyslnosti autorovy :o)

0/0
17.4.2003 20:09

Shottoush

Re: musime jim pomoci

K těm jemným detailům:

Obě volitelné strany patrně DMCA podpoří (už kvůli tlaku Holywoodu a podobných), takže voliči moc na výběr nemají.

 

0/0
17.4.2003 23:28

Re: musime jim pomoci

a teď  babo raď...

 

0/0
18.4.2003 17:34

Vrnda

Re: musime jim pomoci
On totiz jejich slavny "system of checks and balances" jde jaksi do haje. President je republikan, senat jakbysmet a na soudy se uz jen ceka, kdy uz konecne budou taky kompletne republikansky. Uz ted tam prakticky vladne NRA ;-)
0/0
20.4.2003 7:39

Tomas

Byl by to docela pekny clanek, nebyt tech levicovych vylevu typu: "Kapitalista trese mescem, Pinocet chrasti retezem...". Jde jiste o prachy a urcite se mi to nelibi, ale do "technickeho" clanku politicke nazory nepatri...
0/0
17.4.2003 8:47

Yaroukh

Re:
moje slova ... holt technet patri pod iDnes
0/0
17.4.2003 11:20

Josef Komárek

Re:
Nehlásím se k žádné politické straně. Spíš něž "levicové výlevy" to bylo smutné konstatování skutečnosti... či chcete-li, jen "výlevy"...
0/0
17.4.2003 11:38

Jirka

Ph.D. versus PhDr.
Ph.D. neni ani americkou ani obdobou ceskeho PhDr. Spise jde o obdubu dnes jiz neudelovaneho "Dr." pred jmenem. Ph.D. je obecnejsi titul, nejen pro filosofii, ale i pro techniky. A udeluje se po absolovovani doktorandskeho studia napr. na technickych univerzitach i u nas.
0/0
17.4.2003 7:52

Tomas

Re: Ph.D. versus PhDr.
No ono spis jde o obdobu drivejsiho CSc. (kandidat ved) za jmenem.
0/0
17.4.2003 8:45

Vasek

Re: Ph.D. versus PhDr.

Chlapi oba mate pravdu, ten kdo psal ten clanek tomu fakt rozumi, jak pak mam verit tomu co tam pise, kdyz si proste jenom neco bezhlave prelozi. Ph.D. znamena phylosophy doctor a je to celosvetove uznavany titul, ktery se udeluje na universitach po absolvovani doktorandskeho studia, presne jak pisete. U nas to driv bylo CSc. za jmenem a potom Dr. pred jmenem, dneska uz jsme jednotny ze svetem a je to zase Ph.D. za jmenem.

 

Mate uplnou pravdu, jen jsem si chtel trosku pokecat.

 

Ahoj Vasek.

 

0/0
18.4.2003 8:46

Josef Fabian

Re: Ph.D. versus PhDr.
No ono to je tak, ze autor clanku mel pravdu, po absolvovani doktorandskeho studia u nas obdrzite titul Ph.D. za jmenem, proste se to meni, nejdriv CSc a ted tohle. A nebojte se ze bych si vymyslel, uz brzo (doufam ze vse vyjde) to budu studovat taky. Je mi jasny, ze v tom jsou zmatky, taky jsem do toho pronikl celkem nedavno ;)
0/0
19.4.2003 18:45

Josef Fabian

Re: Ph.D. versus PhDr.
Jo pardon, vam slo asi o to PhDr, tak v tom se nevyznam, zase tolik do americkeho skolstvi nevidim, a mozne je cokoli... viz. High school=stredni skola, takze by to chtelo nekde objevit oficielni zdroje.
0/0
19.4.2003 18:49

Mave.Rick

Re: Ph.D. versus PhDr.
chtel sem do diskuse napsat to samy, protoze me to taky hned prastilo do oci, ale vidim, ze pozornych a inteligentnich ctenaru Technetu je dost... Asi narozdil od autoru. Bud ten titul Ph.D. vubec nekomentuju,stejne vsichni vi, ze ho muze kdokoliv ziskat i u nas,  nebo si aspon zjistim o co jde.
0/0
18.4.2003 15:32

Josef Komárek

Re: Ph.D. versus PhDr.
je mi lito, v titulech se moc neorientuji a tuhle "perlicku" mi na dotaz prozradila nase hlavni editorka... radsi uz priste zadny titul komentovat nebudu, asi by mi s tim nikdo nepomohl ;o)
0/0
30.4.2003 14:40

zmrzlik

Re: Ph.D. versus PhDr.
Az budou absolventi s titulem PhDr. rozumet pocitacove bezpecnosti, pak budou mozna i jablka padat nikoli ze stromu na zem, ale ze zeme na strom, to se jiz ale pomalu dostavame k tematu co bylo drive jestli vejce nebo slepice:)
0/0
19.4.2003 11:12

ami

Re: Ph.D. versus PhDr.
Naprosto s vámi všemi souhlasím, co se týče nesmyslnosti vysvětlující závorky, sama na titul PhD. budu brzy studovat a několik mých přátel už tak činí, díky tomu mne to právě u tohoto autora tradičně kvalitních článků zarazilo... po dotazu jsem jistila, že k této změně došlo až v korektuře... kuře chytřejší než slepice... to jen na obranu autora.
0/0
30.4.2003 14:42

Marty

mě už to neba

Mě už to nebaví  ...

Ať si to všechno sežerou.

0/0
17.4.2003 7:40

kuba

US
Zakáz šifrování ? Já se asi pose, zaplaťBushovi, že tam nemusim žít. Vzhůřu do Evropy!
0/0
17.4.2003 7:34

stanley

SLOBODA...
NIKDY V ZIVOTE DO USA, RADSEJ NA KUBU, AJ TAM JE VACSIA SLOBODA...
0/0
17.4.2003 2:04

pawouk

zlatá evropa
0/0
17.4.2003 1:59

Mareg

Re:
Kdybyste o evropskych zakonech neco vedel, tak to nerikate.
0/0
17.4.2003 9:43

Capi

Re:

Hmm, ale jak dlouho? Podivej se na ty nase sasky v parlamentu jak se vopicej po amikach ve vsech picovinach. Zakaz koureni na mistech, kde se shromazduji lidi prej uz proslo prvnim ctenim. Netvrdim, ze je koureni spravny, ale co je komu do toho jestli si zapalim na autobus. zastavce?

Capi

0/0
17.4.2003 9:48

John Doom

zakaz kouření

Se zákazem kouření naprosto souhlasím a doufám že tento zákon co nejrychleji projde. Mnohokrát se mi stalo, že se na zastávce - myšleno krytá budka - nedalo dýchat, protože si tam vypalovalo ústa x lidí. Když chtějí kouřit ať jdou tak daleko ať nikoho neobtěžujou tzn. mimo zastávku. Pro mě jsou to narkomani a ti se také netolerují.

JD

0/0
17.4.2003 10:34

Honza

Re:
Hmm treba me co stojim vedle a cigarety mi proste smrdej a otravuje me to !! I kdyz tohle bych resil spis uvalenim extra cigaretove dane ;-)
0/0
17.4.2003 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.