Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak vybrat vhodné repro a AV reciever pro domácí kino?

Domácí kino si zájemce pořizuje kvůli brilatnímu obrazu. Ovšem požadavek na výborný zvuk je leckdy co do důležitosti ještě větší, a tak by měl být co největší důraz na výběr kvalitního ozvučení. Podle jakých kritérií tedy vybírat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

?????

??????

jo jeste sem zapovel ze repro je 5.1 s vykonem 200 W

 

0/0
9.7.2004 18:32

TomK

Re: ??????
Bud libovolna zvukovka s 5.1 vystupem (od 300 Kc) nebo lepe AV receiver, zvukovak a digit.out  a bedny provozovat s receiverem jako pasivni.
0/0
20.7.2004 10:03

?????

??????
mam repro od DVD a chci je pripojit k pc de to ubec a na kolik by to prislo???
0/0
9.7.2004 18:29

pepinek

yamaha
co říkáte na receivery od yamahy? řekl bych, že taky celkem slušný, ne?
0/0
8.12.2003 9:27

John

Re: yamaha
Mam RX 440RDS a hraje nadherne. Mam jenom dva repraky,ale uz se pripravuji na nakup dalsich. Ale i presto je bezny stereo zvuk vynikajici (takovy normalni, prirodni), uz se tesim na prostor.
0/0
8.12.2003 12:57

Mirda

Repro Magnat
Má někdo skušenosti s reproduktory Magnat? Uvažuji o nich, ale nenašel jsem žádnou recenzi.
0/0
8.12.2003 7:16

hervr

Re: Repro Magnat

Mám yamahu  RX440 a magnat motion set 990+zadní centr a hraje to fajn.Kino je super,ještě uvažuju o subwooferu. Basáky mám sice v předních věžích,ale sub bas je maso pro film. Jinak jeví se mi jako slušné bedny za přiměřenou cenu.Neříkám,že JAMO,JBL atd.nebudou lepší,ale je to kus dřeva s příjemným zvukem a vo tom to je...

  

0/0
16.2.2004 17:03

Petra

Re: Repro Magnat
Prosím tě mohla bych tě poprosit o zaslání českého návodu jestli ho máš děkuju moc
0/0
9.8.2004 14:34

frozis

Vyhybky
Docela by mě zajímalo, jakej je rotdíl mezi pasivní a aktivní vyhybkou?
0/0
17.8.2003 13:59

Petr Nemec

Píše se "receiver" a ne "reciever"

Píše se receiver a ne reciever a anglicky to znamená přijímač (rádio), protože receivery vždy obsahují tuner pro rádio, jinak by to byl AV zesilovač. V nejvyšší cenové skupině (tzv. High End - přes 100 000 Kč) je vše zvlášť, takže se tam receivery již nevyskytují a bývá zvlášť dekodér s předzesilovačem a k tomu je vícekanálový koncový zesilovač, což je opravdu nejčistší řešení.

0/0
19.5.2003 11:04

Tom

V březnu jsem si koupil AV receiver Marantz SR 4300 za 15.000,- a jsem s ním spokojenej, k tomu pro začátek reprosoustavu Jamo E 330 PPL. Dohromady i s DVD Panasonic ( přesný název si již nepamatuji,ale v březnu stálo kolem 5.000,- ) a propojovacími kabely to stálo 30.000,-. Myslím si, že to není low-end a hraje to moc dobře.
0/0
14.5.2003 10:32

Homo Sapiens

???

A jak to souvisí s problematikou???

Jestli posuzuješ Low-end podle toho, že Tvé "home cinema" není all in one, tak to se pleteš.

0/0
16.5.2003 6:52

Jarin

Odkaz na tuto problematiku

Nazdarek,

nema nekdo odkaz na kvalitni stranku, kde by byla podrobneji rozebrano tema okolo DVD palyeru atd.? Uvital bych vysvetleni kodeku Dolby Pro Logic, DTS, DDD - na co koukat pri vyberu {a co uz radsi nebrat}.

Take bych si rad konecne ujasnil jaky je rozdil mezi zapojenim kabelu do S-Video, composite signal, Scart.....opticke zapojeni, koaxialni pripojeni.... mam v tom chaos, ale rad se vzdelam.

Diky

0/0
14.5.2003 1:09

TomK

Re: Odkaz na tuto problematiku
Treba www.dolby.com
0/0
14.5.2003 18:19

fernet

Vysvetlete mi ty kabely ....

Muze mi nekdo fyzikalne vysvetlit problematiku pouziti tlustych, zlacenych a stinenych kabelu pri pouzivanych frekvencich a urovnich signalu ??? V cem jsou lepsi ???? Myslel jsem, ze elektrotechniku a fyziku znam, ale nejak tomu nerozumim ....

Napiste vzorecky a objektivni zmeritelne hodnoty, placebo efekt me nezajima....

Diky

 

0/0
13.5.2003 14:30

Martin

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....
OK, dejte mi mejl a celou problematiku vám vysvětlím. Rozhodně to není na dva řádky.
0/0
13.5.2003 15:55

Glumik

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....
Taky bych chtěl vědět jak je s těmi kabely...
0/0
13.5.2003 15:57

Ghuul

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....
Proc to nefrknout sem... aspon se taky poucime.. Pravdepodobne to bude zajimavejsi nez leckterej clanek co se tu povaluje...
0/0
13.5.2003 16:55

fernet

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Zacni, pokud to bude mit hlavu a patu, tak uvidime co s tim dal....

Cekam diskusi o prizpusobenem vedeni, pomer signal/sum, indukci, svodu atd. To vse pri pouzivanych kmitoctech, napetich, citlivostech... na urovni CVUT-FEL.

Vzorce, matematicky dukaz a nemerene hodnoty hovori.... Vse ostatni je blabol...

0/0
14.5.2003 9:14

Dan

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Ty budeš ten typický samolibý blbeček s čvut (typuju to na brýle+plnovous) a navíc zřejmě chlastáš moc toho svýho fernetu. Pokud máš evidentní potřebu do někoho rejt, zajdi do hospody a k někomu si přisedni, nezapomeň se dát dobře pojistit.

Vliv kabelů (jak repro, tak signálových) na výslednou reprodukci zvuku je nezpochybnitelný. Použitím různých kabelů lze zvýraznit nebo naopak potlačit určité části přenášeného kmitočtového spektra nebo pásmo "srovnat" bez použití kmitočtových korekcí. Bavíme se ale o cenové hladině audio sestavy pro stereofonní poslech od 50tkč výše. V sestavách domácího kina, při sledování filmů, je rozdíl mezi originálním signálovým kabelem (tkaničkou) a signálovým kabelem za 1500 neznatelný. Je však dobré použít kabely dostatečného průřezu (alespoň 2,5mm) pro každou reprosoustavu, zejména pokud mluvíme o délkách kabelů pro zadní sestavy, které běžně dosahují 12metrů.

O čem nebyla v článku zmínka, byl poslechový prostor a umístění sestav v místnosti. Je potřeba dodržet určité pravidla při umisťování sestav v prostoru tak, aby bylo při reprodukci vytvořeno pokud možno homogenní akustické pole. Nevhodným umístěním sestav můžete svůj systém dostat o třídu níž. Většinou je ideální rozmístění sestav popsáno v návodu k nim nebo v návodu k receiveru. V praxi se ideálního rozmístění těžko dosahuje, proto jsou receivery vybaveny programy na kompenzaci nedostatků zvukového pole (nastavení zpoždění jednotlivých kanálů, kmitočtové korekce pro každý kanál). Myslím, že toto má na výsledný zvukový zážitek z filmu asi o 500% větší vliv než propojovací kabely nebo to, zda mam receiver za 10 nebo 15tkč.

0/0
15.5.2003 14:40

fernet

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Kdyz je ten vliv kabelu nezpochybnitelny, tak mi ho tady nezpochybnitelne fyzikalne vysvetli... Tyhlecty kecy nevzdelanych popelaru, kteri prodavaji stejnejm neumetelum predrazeny kramy me neberou...  Znalost veci nulova, ale marketingovejch kecu furu.

Jak si prisel na tech 2.5 mm2 prurezu by me fakt zajimalo. Ze ktery marketingovy oblbovacky to mas??

Aha, tak ty zvyraznujes nebo potlacujes nebo vyravnavas kabelem kmitoctove spektrum... Bomba !! A to je teda kabel jako filtr, vyhybka, pasmova propust, zesilovac ? A jak je nastavenej?? Jak ho ladis? - kudlou nebo klestema?? Ja jsem asi zil v bludu, kdyz jsem si myslel, ze drat je jen drat...

12 metru delka kabelu ?? To je fakt strasna dylka, to je o dost min, nez je vlnova delka toho signalu. Ty, tam se toho fakt odrazi...

Homogenni akusticke pole - co to placas za blbosti... Akusticke pole je vzdy nehomogenni, jinak bys nic neslysel. Princip prenosu zvuku... Zvol si jinou velicinu.., muzes trikrat.

Souhlasim s jedinou veci, a to je, ze kvalita poslechoveho prostoru ovlivnuje vyslednou kvalitu podstatne vice nez cokoli jineho. A uprava tohoto prostoru je vetsinou drazsi nez nejdrazsi predrazenej DVD suft. Draty to neovlivnuji vubec! Pokud si myslis, ze nemam pravdu, tak to dokaz.

Kup si radsi ucebnici a uc se a nepis takovyhle blbosti. Na tohle nepotrebujes CVUT, na to ti staci fyzika ze stredni skoly.

 

0/0
20.5.2003 16:17

jura

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....
Myslím, že nějaká diskuze o vlivu kabelů na kvalitu přenášeného signálu nemá na těchto stránkách smysl. Pan Fernet patrně zvuk z něčeho lepšího než ze dvou (možná i pěti) plechovek připojených tkaničkou od bot k počítači zřejmě neslyšel a proto nemá možnost srovnání. Kdo měl možnost vyzkoušet různé typy kabelů, ten ví :-). Pokud jde o vzorečky, jistě si pan Fernet pamatuje alespoň ohmův zákon a závislost odporu na průžezu vodiče, že? Také použitý materiál má jistý vliv, že? A co potom taková indukčnost. Průřez 2,5 mm2 je minimum, 4mm2 standard. Kdo jednou zkusí 2x8mm2 vedených v 16ti oddělený žilách nechce jinak :-). Výborný test propojovacích kabelů (ne reproduktorových) najdete třeba na http://www.gmx.cz/r_kabely_hl.htm.
0/0
8.12.2003 9:39

fernet

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Hele Juro, zda se mi, ze si ty nepamatujes nejzakladnejsi fyziku. Jen pro tvou informaci - ohmuv zakon plati pouze pro stejnosmerny proud (zkus treba impedanci), nerkuli, ze pri vodivosti Cu radove 10 na -8 ohmmetru (a vlastne vsechny vodice se pohybuji v radu 10 na -7 az 10 na -8) te tech par metru nezajima....

Marketing a reklamu si strc do pr... a nauc se zakladni fyziku a neoblbuj lidi svoji inteligenci popelare...

Na tvy kecy ze skoleni MLM nikdo neni zvedavej, jdi radsi prodavat Herbalife...

0/0
8.12.2003 10:29

fernet

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....
Opravuji se, nikoli "vodivosti" ale "merny odpor". To jen tak na upresneni...
0/0
8.12.2003 10:32

jura

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Fakt? Říká ti něco zobecněný Ohmův zákon pro fázory? No mělo by, když jsi ten elektrikář. Slovo odpor bylo skutečně nevhodně zvoleno, takže bod pro tebe. Jestli si dobře četl, tak jsem se nebavil o délce ale o průřezu. Každopádně nejde jen o impedanci, ale především o konstrukci kabelu (u propojovacích třeba koaxiální, symestrická) a další věci jako třeba rezonanční frekvence apod. Zřejmě to s tvými a mými znalostmi z Teorie obvodů (I a II) a mými zkušenostmi z praxe nevyřešíme. Až poznáš i ty něco z praxe, můžeme se k tomu vrátit.

Každopádně každé ucho slyší jinak, takže jestli ti to vyhovuje, tak je vše ok, ne?.

Musím končit, jdu totiž prodávat Herbalife... :-)

0/0
8.12.2003 11:22

fernet

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Hochu, skripta Teorie obvodu jsem videl naposledy pred 15 lety, od te doby se tim zivim. Ale doporucil bych Ti i skripta Teorie elmg. pole, Elektricka mereni a treba i skripta z vyssich rocniku, kam jsi diky svym znalostem nepostoupil.

Jses trouba, protoze pri hodnotach merneho odporu ktere jsem napsal je prurez v radu mm2 irelevantni...

A napis najake dalsi moudro, treba o te indukcnosti.... a jak ji slysis v repraku...

0/0
8.12.2003 16:17

manni

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....
ten fernet, to pouze jeden (z mnoha) hloupý strahovák! :))))
0/0
5.1.2004 11:46

Honza

Re: Vysvetlete mi ty kabely ....

Rozhorceny teoretik :)

Ja ackoliv vzdelanim inzenyr to sice reoreticky nevysvetlim, prakticky to ale mam vyzkouseno celovikendovym opakovanym slepym testem. Nerikam ze ty rozdily jsou propastne, ale kazdopadne jsou jasne slysitelne.

Na druhou stranu neni pravda ze cena je vsechno - nektere kabely za dva tisice hraly stejne nebo hur nez tkanicky. Ale jine zas slysitelne lepe. Takze jedina rada je - zkusit si to (mne je pujcili bez problemu na vikend na vyzkouseni)

0/0
27.5.2004 14:08

Lukáš Němec

Cenove tridy...
CHtel jsem se teda zeptat autora jak deli cenove tridy. Od kolika do kolika korun je trida nizsi, stredni a vyssi.... Navic treba samotny AV receiver a repro.
0/0
13.5.2003 8:40

JZK

Re: Cenove tridy...

rekl bych ze AV receivery tak do 15tis. jsou nizsi trida, do 30tis. stredni, ale v tom rozmezi 15-20 se uz daji koupit velmi kvalitni veci s dostatkem funkci ktere bohate postaci pro bezneho uzivatele. mrkni treba do casaku Stereo&Video nebo nejakeho podobneho zamereni.

0/0
13.5.2003 11:53

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
Hm..., totiz muz otec kupuje sestavu a vybral si SONY STR-DE695, dop. cena je 10990,- a k tomu chce repro Magnat Cinema 88 cca. 18tis. Plus DVD SONY DVP-NS430. Je to novinka, myslite teda ze to bude k necemu? Uvitam jakoukoliv pripominku, dekuji.
0/0
13.5.2003 12:25

pavel D

Re: Cenove tridy...
He ... někdo rozprodává muzeum ?
0/0
13.5.2003 17:55

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
Poznamku ohledne muzea nechapu, jedna se o vyrobky, ktere byly uvedeny na trh v prubehu minuleho a tohoto tydne....
0/0
13.5.2003 20:10

P

Re: Cenove tridy...
Tak to bych nekupoval. Sony dela kvalitni vyrobky v QS a ES rade. Tenhle lowend je hodne predrazenej a nebude to hrat. Kup si radeji HARMAN KARDON AVR 2500 nebo vyssi to je dobry zaklad se skvelym pomerem vykon/cena. Repro a DVD prehravac bych take volil jiny.(repro sony delat neumi) A cim to propojit je na samostatnou kapitolu. Precti si nejake odborne casopisy typu stereo a video atd. btw. proti sony jinak nic nemam (sam vlastnim sony lissa sestavu a hraje to prekvapive pekne:-)
0/0
13.5.2003 19:10

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
OK, dekuju mnohokrat, kupuje to otec, asi ho moc touto informaci nepotesim....
0/0
13.5.2003 20:11

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
Jezis, ted jsem to zadal do vyhledavace a moc rozumnej z toho nejsem....da se to koupit u nas? A kde? Diky....jinak su z Brna..
0/0
13.5.2003 20:14

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
Tak jsem to nasel, AVR 2550..cena 14400,- neni vubec spatna, hodnoceni ma skvely, ale ted me reknite, jak mam otce presvedcit, proc NE to Sony???
0/0
13.5.2003 21:21

mara

Re: Cenove tridy...
Harmann Kardon je nemasova qalita (americka (ale to otce mozna nepotesi)) ma neotrely design. Precti si par diskuzi na stereomag.cz pripadne poradnu. ale pokud mas 15 kKc na sony nebo HK tak jedine HK. Magnat Cinema, hmm co treba Vintage 350 + Omega 380 :)
0/0
14.5.2003 11:45

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
Dik, jinak dobrej vtip s tema repro...
0/0
14.5.2003 12:33

Raďa

Re: Cenove tridy...
A jaké repro k tomu.Má vůbec pro mě smysl takový receiver Harman, když jsem omezen panelákovou stěnou a tedy jen regálové repro?Díky za zkušenosti a rady!
0/0
6.7.2004 19:12

Homo Sapiens

Re: Cenove tridy...

Myslíš??? Za 15-20 tisíc koupíš kvalitní, ale rozhodně to není top. Jak se potom mají tvářit recerviery za 40,50 tisíc? A do které třídy potom patří ONKYO TX DS 989 Integra, který je za 108.000,- ???

Na otázku "jaká třída" doporučuji časák stereo & video,

popř www.stereomag.cz

0/0
16.5.2003 6:57

Lubor Jarkovsky

Re: Cenove tridy...

omlouvam se, ze jsem neodpovedel, ale jsem v Irsku a nemam tady pristup na internet kazdy den. jestli se nepletu, tak uz vam ty tridy nekdo rozebral.

Lubor Jarkovsky

 

0/0
14.5.2003 20:48

Lukáš Němec

Re: Cenove tridy...
OK, tak to jsme docela blizko, jsem v zapadni Anglii....
0/0
14.5.2003 22:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.