Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I-Worm/Bugbear.B se v Česku šíří jako lavina

Velkou rychlostí zaútočil včera na české uživatele nový virus. Dokáže vyřadit z provozu antivirový software a "přilepit" se k již existujícímu e-mailu, tudíž není na první pohled patrné, že se jedná o vir.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fiend

..jak f "Česku" ??
Jaký Česko, Česká republika!!! A gdyžtak se šíří po celým světě a ne jen u nás...
0/0
8.6.2003 18:56

Re: ..jak f
Normálně ... "V Česku" ... beru to a je to správně. Svoje dvojslovné názvy si strč do pr....
0/0
11.6.2003 0:50

Petr

Co takhle download Nera?

No tak jsem si právě našel hezky v C:windows/temp tyhle krasavce celkem čtyři - AVGéčkem. Poštou mi nepřišlo ani ťuk, zato jsem se včera pokoušel několikrát marně stáhnout nový NERO  z technetovského odkazu. Po stažení cca 300 kB se download ukončil a soubor v cíli existoval. Nespouštěl jsem ho a nakonec jsem si těch 13 MB stáhl z domovské stránky NERA. Nemáte náhodou hoši z Technetu máslo na hlavě?

Ještě bych rád reagoval na chytré hlavy z IT. Milí správci sítí, jak už tady někdo správně poznamenal, správou systémů se peníze nevydělávají. Vy máte těm "blbcům, co kliknou na kdejaký soubor co jim přijde" zpříjemnit a eventuálně zrychlit tu cestu k penězům, aby vám měli čím platit. Nevím jestli si to uvědomujete, ale to, že se ten vir k nim dostal, je hlavně váš problém! Vám za to platí - ale jak tak někdy sleduju diskuze na Bonuswebu, mnozí z vás (těm, kterým křivdím se omlouvám) mají v hlavě "důležitější" věci.

0/0
6.6.2003 22:15

Re: Co takhle download Nera?

Ano, stejně jako epidemie SARS, AIDS a BLBOSTI je taky vina jen a jen doktorů, kteří dopustí, aby se jim chudák pacoš nakazil - a ještě za to chtějí peníze. Kurvy doktorský (... a správcovský).
Ať ti to tvý PC i ... chcípne !!!

0/0
9.6.2003 11:59

Petr

Re: Co takhle download Nera?

Á potrefená husa nám tady zakejhala. Tvoje analogie by seděla...kdybys tam dodal, že se ten pacoš v době nakažení nacházel v nemocnici.

Až se budem bavit o domácím pc, pak je to samozřejmě jen a jen problém uživatele, když nemá firewall a odpovídající antivir.

A o mé pc strach mít nemusíš, je v rozhodně lepších rukou než mnohé firemní sítě :-).

0/0
9.6.2003 18:30

alda

Viry
Kdyz uz nekdo udela vir, ktery promazne c:\windows, c:\program files ;) Pak verim ze uz si napodruhe ten clovek tu prilohu otvirat nebude/nebo nainstaluje rozumejsi mailovy klient ci os
0/0
6.6.2003 15:55

ickis

pohoda :-)
Mame ve firme linuxovy mailserver s antivirem a presto, ze mame w2k a outlook, tak nemame problem. Mozna je tohle celkem dobry reseni, ne? Chodily mi akorat cely dopoledne hlasky, ze mi RAV antivirus smazal prilohu mailu :o)
0/0
6.6.2003 15:13

nopohoda

Re: pohoda :-(
mame taky linux mailserver s antivirem a bohuzel diky specificke chybe v nastaveni jeden z bugbearu prosel, co naplat, ze ostatnich 400 zadrzel ...
0/0
6.6.2003 21:47

Vitek

Re: pohoda :-(
mam linux na workstejsne a tyhle veci vubec neresim.... jeste ze viru pro linux je jak safranu - tvurci viru (kteri by jinak potrebovali petadvacet na holou, bastardi) vetsinou fandi opensource.
0/0
7.6.2003 0:09

Mám windows

Windows jsou horší?

Nesouhlasím s tvrzením mnoha účastníků různých diskuzí, že WIN jsou náchylnější na viry. Hlavní "nevýhodou" Windows je to že je používá 85% (možná to není přesné) uživatelů PC. Takže když někdo udělá vir, tak ho samozřejmě směřuje na co největší skupinu potencionálně ohrožených počítačů. Kdo by se patlal s virem např. na Linux, když by měl možná 8% potencioně ohrožených systémů.

Jsem ale přesvědčen, že žádný OS není nezranitelný. Musí pouze být dostatečně atraktivní aby to někomu stálo za to ho "zranit"

0/0
6.6.2003 15:00

BobTheBuilder

Re: Windows jsou horší?
Nebyly by, kdyby: 1) uživatelé nepracovali běžně s právy administrátora 2) nepoužívali MS pošotvní klienty Tato kombinace je smrtící: klient, který přílohu typu image/jpeg je ochoten na základě obsahu zpracovat jako třeba VBscript, je, ehm, poněkud nemístně iniciativní. Když k tomu ještě má administrativní práva, pohroma je dokonána. Takže i kdyby někdo "spatlal" červa pro Linux, možná by se jednou rozjel - a tím by to skončilo. Zato v případě OE je to nekonečné lepení záplat, které k ničemu nevedou.
0/0
6.6.2003 21:32

Vojta

Re: Windows jsou horší?
Ta tuna zaplat neni potreba, staci mit jen OE spravne nastaven. Na http://www.programky.cz/oesec.htm najdes nastroj ktery ti s tim pomuze, kdyz uz jsi neschopnej ;)
0/0
6.6.2003 21:52

Honzis

Re: Windows jsou horší?
Dovoluji si nesouhlasit, Windows JSOU DALEKO nachylnejsi k napadeni virem nez Linux, napriklad protoze a) u rady 95 (95,98,Me) chybi jakakoliv pristupova prava k souborum i k procesum - pokud si nejaka trubka spusti zavirovany attachment na W98, muze nakazit systemove soubory, pripadne celou instalaci bez problemu sestrelit. Pokud by tohle nekdo udelal pod uzivatelskym kontem na Linuxu, ohrozi maximalne sve soubory,ale v zadnem pripade ne system (pokud neni trubka i root :-). b) Internet Explorer, Outlook Express - nejspis nejpouzivanejsi browser+mailer u nas - jsou programy, ve kterych se cca 2x mesice objevuji bezpecnostni diry (bohuzel nejen v nich), ktere casto umoznuji napr. spusteni attachmentu pouhym oznacenim zavirovaneho mailu, ani nemusite nic otvirat. Naopak treba v Mozille takove chyby zdaleka tak casto neregistruji. Atd. atd., bylo by to na dlouho.
0/0
6.6.2003 22:01

Hona

Re: Windows jsou horší?

Prispevky tohot typu mne vetsinou nechavaji klidnym, ale nezapomente jednu vec, uzivatele se v pripade ze budou mit Linux, budou stejne hlasit na roota, nebo ekvivalenta, takze je to putna :-).

Pekny den

0/0
9.6.2003 22:32

Marek

Re: Windows jsou horší?
Proc by to delali? Aby si spustili browser? Asi zijete v jinem svete. Jako root se loguji az kdyz to POTREBUJI!!!! A to je velmi zridka.
0/0
2.7.2003 12:23

hgzuuzh

0/0
6.6.2003 13:43

Lulu

Re: Windows jsou horší? (Mám Mac OS)
Jo to s tebou souhlasim. Ja jsem mel na macu taky vira, sice jenom jednoho a jednou za 6 let.
0/0
6.6.2003 19:56

Miko

Zlaty wokna
Mam W3.11 a naposledy jsem chytil okolo 1994 yankee-dudle.
0/0
6.6.2003 13:15

Rochnak

Re: Zlaty wokna
a pouzivate IE6.O? scanner a nejake programy pro vyuku anglictiny?
0/0
6.6.2003 13:46

KOTEK

Nový vyrus
Tady se šíří zase Vyrus jménem ODS.....
0/0
6.6.2003 13:02

j

Re: Nový vyrus
jasne, ty vYruse :PP
0/0
6.6.2003 14:16

Martin

A co Avast?
Ta nova verze 4.0 si umi automaticky stahovat aktualizace i ve free domaci verzi. Pro laiky je to myslim dobry.
0/0
6.6.2003 12:55

Jerry

Re: A co Avast?
Prave ze ta free domaci verze se sama neupdatuje:-( Aspon se mi to nikde nepovedlo nastavit. Mozna ze zrovna tohle je ta push technologie, ktera je az v placene verzi.
0/0
6.6.2003 14:32

Pavel

Re: A co Avast?
Ta domaci verze se samozrejme updatuje - inkrementalne, takze se treba vcera preneslo jen asi 7 kB. Aktualizace to zjistuje vzdy pri pripojeni k Internetu a pak kazde 4 hodiny online. Vcerejsi update byl vypusten kolem jedne hodiny, takze nejpozdeji v pet byly automaticky aktualizovany VSECHNY pocitace, pripojene k Internetu, ktere maji implicitni nastaveni aktualizaci
0/0
6.6.2003 14:43

Hrošík

Utllitka od Bit Defender mi nefunguje
Už jste někdo zkoušeli na zavirované soubory tu utilitu od Bit Defender? Mě to nějak nefunguje, poraďte mi někdo, jestli znáte nějaký fígl, jak se toho za...... viru zbavit. Dík
0/0
6.6.2003 12:46

Martin

Re: Utllitka od Bit Defender mi nefunguje

Podívej se na Symantec Removal Tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bugbear.b@mm.removal.tool.html

0/0
6.6.2003 13:10

Ivan

Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
Firmy jsou plny useru ktery proste na ten mail otevrou i kdyby jim to nekdo rikal stokrat... At si kdo chce co chce rika, na nase zlaty Lotusy Notesy nedame dopustit. Tri roky vubec nevime o tom ze nejaky viry existujou a tech aplikaci co na v tom beha... super !!!!! . Diky tomu, ze to je snad nejbezpecnejsi klient co znam jsme fakt v klidu.... prijemnou zabavu adminum s outlookem. Vubec (!!!) vam nezavidim. hodte to do srotu !!!
0/0
6.6.2003 12:44

vlczaak

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
no, "zlaty" notesy... mam s nima taky sve zkusenosti a nemyslim, ze tudy vede ta spravna cesta k ochrane pred viry :o) my mame na Exchange antivir a jsme taky celkem v pohode :o))) samozrejme nejvetsi blbci jsou uzivatele... kolik uz uplynulo casu od doby, kdy se se objevil "I love you"??? spousta a stejne furt nekdo ty prilohy otvira a klika na ne... zpravy typu "opet se siri lavina viru" mi pripadaji neuveritelne... clovek by rekl, ze chybama (zvlaste vlastnima) se uci, ale zrejme to neni pravda a nekteri lide maji holt parkrat do roka zavirovany pocitac a prilis jim to nevadi.
0/0
6.6.2003 12:54

Kris

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
Tak s tim se neda nez souhlasit, akorat proti blbcum nepomuze ani Lotus Notes. Dobre zaplatovanej Outlook a upgradovanej antivirus na takovyhle primitivni viry taky uplne stacej, jenze je hola pravda, ze v kazdy firme se najde nejakej idiot, kterej dostane od nekoho neznamyho mail s exe souborem a klidne si tu prilohu spusti.  A pak je uplne jedno, jakej ma postovni program... :(((
0/0
6.6.2003 12:56

Tomas

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky

"jenze je hola pravda, ze v kazdy firme se najde nejakej idiot," ....

Pravda, pravda :-( Proti blbcum je jakakoliv ochrana zbytecna. Snad jedine LTSP a dezdisky .... ale tihle BFUs by s tim ani neumeli delat.

0/0
6.6.2003 14:32

Tomík

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
No, já poštu v DOSovském Pegasus-MAILu a tam kdybych se uklikal, tak nic nespustím :-). Možná by stačilo nepočitelným uživatelům nainstalovat ten, místo všech těch skoPIČINEK s barvičkama a obrázkama...
0/0
6.6.2003 15:04

Ivan

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky

Jooo, svata pravda, ale  s jedinym rozdilem.... v Notesech nebo v jinym neprilis znamym klientovi nehrozi tolik ze se zacnou rozesilat maily na adresy z lokalniho seznamu adres (nevim jak se to presne v Outlooku jmenuje) resp. ze se zacnou provadet skripty. Protoze kdyz neco do notesu spadne a lidi to votevrou, no tak se vetsinou  nic nestane, protoze ta priloha neobejvi outlook a je po prdeli. Je to zajimavy, ale udelat vir do lotusu nikoho zatim nenapadlo.. asi to neni takova zabava a tak easy jako s outlookem. Ale hlavne kdo si posila s notesama jenom postu a nedela v tom aplikace je pako. Na to si je fakt nemusel kupovat. No to je ale jina pisnicka....

0/0
6.6.2003 23:36

Hona

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
Znam nekolik firem s Lotusama, vetsinou jsou smutni ...... Ale pokud je spravne nasazeny antivir, da se normalne fungovat i v dobach virovych utoku, s Lotusama to pry nekdy nejde ani kdyz je klid ........ :-)
0/0
9.6.2003 22:36

dvoris

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky

Z pozice uživatele je to ovšem nesrovnatelné. Lotusy jako mailový klient jsou ubohé, outlook nabízí mnohem více funkčnosti, je intuitivnější, otevřenější.

Jestli je jednoduší na správu nikoho zajímat nebude. Správou se peníze nevydělávají. Pokud denně přijmu/odešlu 30 mailů rozdíl v produktivitě jde docela znát. A když tak nad tím pokud si vzpomínám tak ta správa pro naše systémáky taky nebyla žádný med.

A z pozice řekněme programátora se taky není o čem bavit. Aplikaci postavenou na Notesech jsem viděl a děkuji již nechci.

Jsem rád že jsem se jich zbavil.

0/0
6.6.2003 14:34

Ivan

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
No nevim nevim.... je pravda ze vetsina ceskejch aplikaci na notesech je pekelne hnusna... ale to neni chyba Lotusu ale chyba tech ktery ty aplikace bastlej na kolene ... my delame v Lotusech vic nez tri roky a to co s nima pro firmy dokazem hosi s ASPckama jenom cumej.... nikdy jsem nevidel tak komplexni a zaroven bezpecnej a webovej a vubec jakej system. Jedinej limit je ze se v nich nesmi musi zapomenou na slovo relace a relacni vazba.... to je potom konec, ale jako system pro rychlej vyvoj dokumentovejch aplikaci pro firmu.... neznam lepsi... v IBM, v Eurotelu v Procter Gamblu, v BMW, Deutsche Bank a v dalsich hafo firmach moc dobre vedi proc na tom jedou.... keep going Lotus !!!
0/0
6.6.2003 23:27

LK

Re: Kdo chce kam pomozme mu tam....My mame misto outlooku Lotus Notes a jsme v pohode uz tri roky
Tak tak. My zase máme místo Outlooku Novell GroupWise a také spokojenost. Na příchozí cestě máme F-Secure Content Scanner a hotovo. A neprojde ani jeden... Snad...
0/0
6.6.2003 16:43

Batrik

vsechno blokly:-)
My to mame docela dobre zarizeny. Zakazanej download, firewalek, porad se aktualizuje Inoculatel, filtrovani priloh v mailu - takze mpegy, exe, pdfka apod. nemaj sanci no a na netu mame blokly Active X - flash, nejaky java applety atd. Takze vcelku pohoda. Ani trojan se mi sem nedavno nedostal hajzlik jeden
0/0
6.6.2003 12:43

Re: vsechno blokly:-), chyba inoculate
Jsem administrator v jedne firme a taky máme inoculate, bohužel na jednom z našich PC se služba real time nerestartovala při upgrade, ale jen se vypla. takže pátek bude dlouhý
0/0
6.6.2003 13:49

Derryk

Re: vsechno blokly:-)
U vás bych asi nechtěl pracovat. Teda jako správce sítě jo to musí být pohodová práce, když tam prochází takovéto opatření. Zakázat skoro všechno umí každej bambula.
0/0
6.6.2003 17:50

TU144

Re: vsechno blokly:-)
Lepší mít zakázaný přípony .SCR atd. v mejlech, než mít rozesranej celej systém se stovkama počítačů, nemyslíš?
0/0
9.6.2003 13:14

majstro

Re: vsechno blokly:-)
Jasne, a celou sit mate zalitou do betonoveho kvadru vcetne stanic...
0/0
7.6.2003 10:15

cajzl

Hehehe...
...uzijte si to ;) pine rulezzz....
0/0
6.6.2003 12:39

maarq

Re: Hehehe...
pine trpi asi tak 3x do roka nejakou podobnou chybou jako outlook, rozhodne se nejedna o prilis bezpecny klient, jina vec je ze se jeho chyby pruilis nezneuzivaji, protoze kolik lidi pouziva pine .. krome me a vas :-)
0/0
6.6.2003 13:43

Bob Sinclair

Kdyz uz lidi pochopi
...ze holt pouzivani MS Woken je o takovyhle hokne?! U nas jedem kompletne na Unixu (Linux, AIX, FreeBSD, SCO) a nic se tudiz u nas nesiri, jen mi chodej od virusalert(a) infa, ze se k nam snazi takovy maily chodit... :-) Uctujte ztraty BILLOVI...
0/0
6.6.2003 12:36

jirka

Re: Kdyz uz lidi pochopi
chci videt tu poduktivitu prace slecinky s linuxem, GTK+ error, co je to / ?, paklize je user takovej magor ze poklepa na vsechno co ma v poste , tak pak neni schpen pouzivat notes, natoz linux na prohlizeni posty, proste neni
0/0
6.6.2003 12:57

hisaak

Re: Kdyz uz lidi pochopi
chci videt tu poduktivitu prace slecinky s windows, "program provedl neplatnou operaci, error 42350fe33, soubor nemuze byt written"? co je to? paklize je user takovej magor ze poklepa na vsechno co ma v poste, tak pak neni schpen pouzivat notes, natoz windows na prohlizeni posty, proste neni
0/0
6.6.2003 14:08

Zavirovany

Prosel...
Je to hnus.... Pres Norton Antivirus presel.....a kdyz ho zahlasil, ale stejne mam zavirovany PC....
0/0
6.6.2003 11:25

Re: Prosel...
tak si porid treba AVG a aktualizuj ho.. naprosto bez problemu
0/0
6.6.2003 12:32

Lanic

Re: Prosel...
Aktualizace AVG vyšla asi 15 minut poté co mi to odrovnalo Winy a to jsem přílohu neotevíral, jen spustil náhled na mejl, bo to přišlo od známého.
0/0
6.6.2003 13:10

Aleš

Re: Prosel...
Tak to pekne kecas. Leda,ze bys nemel zaplatovany Outlook-ale to je hodne stara vec. Jestli Ti spis neprislo neco o sexu a ty's na to hned nekliknul...
0/0
6.6.2003 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.