Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte si, že těchto pár měst může spustit lavinu přechodu státní správy na Open Source?

Jako ve strategické hře si mohou připadat manažeři Microsoftu. A v některých případech se jim moc nedaří. Poté, co ztratili německý Mnichov, je podobná prohra čeká i v Anglii. Je to sice jako neznatelný vánek, ale může vyvolat bouři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

starej_vul

nechci tvrdit

že Microsoft je lepší než Linux nebo naopak. Ale jen chci upozornit na to že:

1/ na jedné straně chtějí zákonodárci (a jak se ukazuje v EU jsou všechni stejní) šetřit

2/ ale vydaj peníze(a dosti velké) na přepracování stávajících projektů

3/ a vše to směřuje k tomu, že oni potřebují osobně rozhodovat a ne se spolehnout na výpočetní techniku jako systémový přístup.

TAKŽE: Až po Linux přijde něco dalšího: hrrr na to.

P.S. A jak pracuje naše ministerstvo informatiky? Tiše.

0/0
14.7.2004 8:00

Luky

Linux i Windows nejsou bezpecne - maji monoliticke jadro, ve kterem je nahazena vsechna funkcnost systemu, neni tedy bezpecne a navic je velmi narocne.

Budoucnost ma mikro-kernel operacni system, treba MorphOS, navic je zdarma. Rozsiritelnost a nenarocnost zajistuje jeho modularita, diky ktere na nem rozchodite uplne vse, aniz byste updatovaly jadro a aniz byste veskere i zbytecne funkce museli mit nactene v pameti.

Jinak nejlepsi je spojeni OpenSource mysleni, zdarma programy i operacni system zdarma, ktery je vsak CloseSource. Pro uzivatele je to mnohem prijatelnejsi varianta a kdo chce zdrojove kody MorphOS, musi se stat clene MorphOS developer teamu a ne ze se v systemu bude hrabat kazdy hacker...

 

0/0
27.2.2004 20:55

Jirka

Statni sprava

>>Státní správa je jedna z oblastí, kde se vždy hledělo na každý vydaný haléř. Platí totiž pravidlo: čím více se ušetří na chodu úřadů, tím více se pak dostane na oblasti, které tyto úřady spravují.<<

No to je pekna blbost. Statni sprava vzdy nejvice hledela v prvni rade na sve platy a sve pohodli a oblasti, ktere tyto urady spravuji, jim byly ukradene.

0/0
16.6.2003 12:21

leo

Svoboda především
Myslím, že problém není ani tak v nespolehlivosti Windows či dostupnosti aplikací pro Linux. Problém stojí na spolupráci více počítačových platforem a tedy dodržování ISO norem. Jestliže Mrkvosoft zavede ISO kódování, zveřejní specifikace NTFS a tak dále, pak si dovedu lehce představit koexistenci Linuxu, Windows a Aple a pak bude rozhodovat ochota zaplatit za pohodlnost. Bude-li Microsoft dále uvádět své licencované paformáty .doc, .wma, .asf a podobné, tak bude jeho uživatel odkázán pouze a jen na tuto platformu a nebude mít šanci na změnu. Tedy debata by měla být o svobodě, o možnosti volby kdykoliv podle potřeby přejít na jiný OS, aniž by bylo třeba překódovávat mraky dokumentů. Vytváření naprosté závislosti na svém OS je to nejzrůdnější, co Microsoft provádí, toto je třeba kritizovat.
0/0
10.6.2003 12:11

starej_vul

Re: Svoboda především

..v tý Americe je všechno o licencích. Tak to tam chodí. Pro nás je to trochu nepochopitelné, že když někdo něco vymyslí a zavede do praxe že by z toho měl mít peníze,že?

Jsme si přeci všici rovni...

0/0
14.7.2004 8:05

noname

Re: Svoboda především
DOC formát sice ještě třeba OpenOffice otevře, ale to licencování WMV (ASF) je šílený. Zkuste si třeba převést takový ASF videoklip do jinýho formátu nebo přehrát na Linuxu. VirtualDub se s vámi nebude bavit (patent je patent), jedině si sehnat verzi 1.3 a starší:), kodek jinam než do windows je taky hrůza sehnat. Ale je tady mplayer a tam to zatím jde.
0/0
20.9.2004 15:14

r

Nechapu
Nechapu o cem je tady rec. Je preci uplne jedno pod jakym systemem delam. Ja pracuji s jednotlivymi aplikacemi. Kdyz mi nekdo rozchodi ceske Office v cinskych woknech + nejakou anglickou Mozillu, tak mi bude uplne jedno ze misto Vypnout bude nejaky znak, protoze to bude asi jedina vec kterou budu nekdy potrebovat.
0/0
10.6.2003 8:23

Je v tom vážně tak velkej rozdíl?
Je to tady hezká diskuze, ale Windows, nebo Linux, to vyjde na jedno. Pokud to provozujete ve velkém (včetně aplikací, db atd.), tak to vyjde na stejný prachy (je mi fakt jedno jestli platim za soft nebo za "podporu") Stabilita v dnešní době vyjde zhruba nastejno a pokud si Windows admin dá stejnou práci s nastavením domény, serverů a klientů, jako Linux/Unix admin, tak světe div se, funguje to dost podobně. A rozhodující jsou právě velcí firemní zákazníci. Problém je, že Windows se dají nainstalovat a pustit bez důkladné konfigurace a pak to samozřejmě stojí za ho...
0/0
10.6.2003 7:03

Karel

Chci Vam rict, ze jsem si precetl vsechny diskuse a prilis mne to nezaujalo. Chci tim rict, ze tahle jiste zajimava debata sice umi shrnout pouze pro a proti. Co se tu ale nedovite, je, ze tu nejde o boj DOBRA se ZLEM, ale o rovnocenovaha na trhu neco jako Jing a Jang. :)) Tyhle dve hodnoty preci musi byt v rovnovaze... Proc? Protoze bud penize mate, nebo je nemate... ;)))
0/0
10.6.2003 0:39

krtek

Re:
Karliku, no nevim. Myslim, ze tomu tak zas uplne neni a ta tvoje rovnice muze docela nekdy kecat. Je docela dost pripadu, ze 0,- cenu dostanes 100% soft nebo taky ne. Je potreba jen tu rovnici dobre cist a to pro ruzne situace.
0/0
10.6.2003 1:47

Voot

Jiriku, Jiriku

Snad jsis za studiji vydelaval chechtaky pocitacema, ale divil bych se, kdyby tomu bylo i dnes.

 

1. Microsoft se ani nevyrovnal (kvalitou) ani oproti Apple (o kradezi ani nemluve).

2. MS je mozna pro uzivatele nutnost (strach z noveho).

3. Majetek akcionaru MS je jen dukazem, komu tecou penizky z Windows (nevim, kde jsi prisel na pokoutne prodejce).

4. Nepochybuju, ze ty si sve Win platis ;-)

 

Mam toho hodne co rict... ukoncim to vsak jednim pranim. Doufam, ze lide jako ty nebudou na rozhodovacich mistech.

0/0
9.6.2003 23:48

Milan

taková nepodstatná drobnost

Jedním z největších výrobců software pro platformu Apple je Microsoft.

0/0
10.6.2003 9:15

jirik

Nazor do pranice
Osobne mam na svem pocitaci dva systemy Windows 2K a FreeBSD. Nejsem fanousek microsoftu, s pocitaci jsem zacinal uz velmi davno, pamatji 8-bity Atari, Commodore, tez hruznou dobu nekompatibility veskerych dat PC, ST, Amiga, Mac ... nakonec vytezne tazeni nejhorsi platformy a prosazeni MS Win jako grafickeho rozhrani. Nebyl jsem nadsen, spise zdesen... Produkty MS nemaji cenu az tak resit, dle meho nazoru za sve penize nedostane clovek vzdy odpovidajici praci. To plati zejmena o W ME, a prvnich verzich W 98. W98Se kdyby napriklad umeli neco delat s pameti, tak by na tom mozna nebyly az tak hrozne. Nove veci jako 2K a XPP vsak hodnotim velmi kladne, stabilita je velmi dobra, konecne jakasi prava a bezpecnost, cena slusna. A co open-source systemy? Linux mi dnes prijde jako symbol - znam spoustu lidi, pro ktere je to smysl zivota, snazi se zakazdou cenu prezit na tomto systemu i kdyz je to casto pro ne zbytecna trizen. Neni tajemstvim, ze softwaru na linux/unix oproti MS W je nesrovanetelne mene. Provadet DTP, Kancelarske veci na Linuxu mi neprijde vhodne byt jiz ted existuji naznaky moznych reseni. Nicmene dokud system nebude kontrolovan, tedy garantovan nekym kdo se o nej bude starat, tak to pro bezneho uzivatele nema smysl. jak zde nekdo uvedl, kdyz pracujete (a to i velmi seriozne) s MS W nemusite vedet o pocitaci shola nic, Linux si sam clovek zpravidla ani nenaistaluje (nemluvim o tech tzv. Winuxech, ktere jiz tez vse resi za uzivatele, nicmene vyskytne li se nejaky problem, sekretarka se nedovola pomoci). V posledni dobe pokud si k pocitaci chcete "zakoupit" linux - tedy istalacni CDcka s nejakym maualem, tak zaplatite cenu velmi srovanetlnou s OEM MS W, ted si opravdu nedelam srandu, nicmene, zde si penizky rozdeli ne tvurce systemu, ale nejaky pokoutny obchodnik ... Svet Unixu je fajn, nechetl bych aby muj mail server bezel na MS W, nicmene asi bych nikdy nenaucil svou matku pracovat s Free BSD. Je treba se tez kouknout realisticky na svet pocitacu - odbornici na Unix jsou daleko drazsi nez odbornic na MS W (kazdy bystrejsi student je chopen tuto funkci bez problemu zvladnout - kdyztak male zacviceni...), pro jakukoliv firmu se toto promitne velmi d nakladu. Pro me je microsoft symbolem nekolika veci: 1. Diky nemu jsem videlal hromadu penez jeste pri studiich jakozto spravce vseho mozneho 2. Zazil jsem boom sjednoceni (tedy spise vymiceni) paltforem - vysledek, datova kompatibilita. Dnes se me jiz nidko nezepta, kdyz mu neco prinesu na CD, "jaky mas pocitac?" mineno paltformu ci je zde mozne data vubec precist ... 3. Symbol klasicke globalizace, jako McDonald, nicmene ja nejsem odpurce, myslim, ze je to prirozeny trend. Uzivatele Linuxu/Unixu si spravidla pri svem kriku pro zniceni windows neuvedomuji, ze pocitace by opravdu meli byt pro kazdeho a v tomto ohledu udelal microsoft velky krok vpred (i kdyz programatorum a spol, bodl nuz do zad :o)) ), takovyto uzivatele nejsou ti, kteri muzou urcovat smer pocitacu, protoze jsou jaksi prekvalifikovani. Bezna populace je nekde uplne jinde a pro ne je MS proste nutnost. Budto MS a nebo budou muset zase psat na stroji dopisy, hrat deskove hry a kreslit na kreslicim prkne ... obrazne receno. Nicmene nespornym prinos Linux je - zacal tlacit na MS a ti se ted budou muset snazit delat lepe a to je leda dobre.
0/0
9.6.2003 21:23

Jiří Barták

Re: Nazor do pranice
Jo jo, dobře si vzpomínám na bombastické uvedení WinShit95 na Invexu.  A já tam pořád hledal něco převratného, když těm Woknům dělali takovou reklamu. Nakonec jsem našel jen statovací lištu :(. Preemtivní multitasking jsem už znal na Amize dávno... Marketing, marketing... Doufám že Linux přes to všechno zaboduje.
0/0
9.6.2003 22:29

qq

Re: Nazor do pranice
Opet nic jineho nez opakovani nekterych zazitych mytu. V soucasne podobe je Linux jiz "pro kazdeho" - stejne jako Windows. Je treba splnit par podminek: - vybrat pecliveji hardware na ktery jej budete instalovat - nebat se zmeny v mysleni Ze neexistuje pro Linux nektery aplikacno software je fakt. Jenze - jaksi to uz neni vec Linuxu.
0/0
10.6.2003 6:28

Re: Nazor do pranice
moje prutilkyne (vzdelanim obchodnik) dela na mem FreeBSD (a to nemam zadny wokeni desktop, ale fluxbox) a nijak si nestezuje, openoffice a mozilla ji naprosto staci na veskerou PRACI (pravda ke hrani ma pouze freecella a slotera) ji to bohate staci, predemnou znala windows, ale FreeBSD ji v nicem neomezuje, nestezuje si ze nemuze neco naistalovat ze by potrebovala opravit sitovy nastaveni, ze blablabla... naopak se ji celkem zamlouvaji virtualni desktopy.
0/0
10.6.2003 10:36

mgr

Re: Nazor do pranice
ovsem ta gramatika! Jiriku, na pocitacich mozna umis, ale ta cestina ti moc nejde...
0/0
9.6.2003 23:17

krtek

Re: Nazor do pranice
Je to opet pravdy pul: 1. redhat, madrake, suse maji instalator po strance funkcni shodny z windows 2. ano, linux nema tolik aplikaci, jak jste uvedl trebas v oblasti dtp, ale nevidim duvod proc by se to nemelo zmenit. ostatne nekde jsem slysel, ze na nejakem systemu dtp uz na nejaka firma pracuje, ale nevim bohuzel vice kolem toho 3. velkej omyl, kterem se casto mluvi je price linuxu. ja si myslim, ze to neni hlavni duvod proc se linux nasazuje. to ze je neco zadarmo, tim jeste nedela vec kvalitni a vhodnou pro pouziti. ostatne v cesku se tahle vyhoda ztraci, jelikoz je nasim narodnim zvykem palit vsechno co se nam dostane do pacicek ;], cimzpadem jsou msoffice a ostatni MS produkty ze cenu cca 15 za kus, zalezi na mediu, ze. 4. jinak pokud porovnavate uzivani gui linuxu (kde, gnome) prostredi, tak jsme presvedcen, ze ho kazdy zvladne na uzivatelske urovni, tak jak windows. kancelarske baliky opneoffice, staroffice, koffice, wordperfect. nektere z baliku nejsou zadarmo, ale msoffice jsou zadarmo? :) 5. prinos linuxu je jeho otevrenost a nemam zrovna na mysli jeho kodu, ale jeho citelnosti jako systemu a to samozrejme nebrani provozu ciste komercnich uzavrenych aplikaci 6. "Nicmene dokud system nebude kontrolovan, tedy garantovan nekym kdo se o nej bude starat ..." vzdyt se o nej staraji, RedHat, IBM delaji audit kodu na ruzne bezpecnostni problemy ... atd. oni predevsim maji zajem je to jejich business. opet pravdy pul 7. "Uzivatele Linuxu/Unixu si s(z)pravidla pri svem kriku pro zniceni windows ... " ??? smejdim casto po ruznych auditkach, newsech a to nejaky ten patek, ale NIKDY opakuji NIKDY jsem neslysel (necetl), ze by nejaky linuxak se tesil, ze linux znici windows. troufam si rict, ze tento druh agresivity je spis typicky u windows uzivatelu. samozrejme vim, ze je to jen par kriklounu, ze ostatni pouzivaji svoje windows a jsou v klidu, ale s uvedenym agresivnim pristupem k linuxu jsem se setkal i osobne. 8. ano windows jsou vice friedly pro BUF v mnoho ohledech pokud porovnate windows a linux jako multimedialni masinu, ale jinak je pro mne je stale linux i pro tuto praci vhodna alternativa i kdyz netvrdim, ze pro kazdeho, alespon zatim. 9. ano windows jsou pro nektere oblasti nasazeni vhodnejsi nez linux, ale tech oblasti zas tak tolik neni jak si mnoho lidi mysli a nekdy je to prave opacne. 10. "Bezna populace je nekde uplne jinde a pro ne je MS proste nutnost. Budto MS a nebo budou muset zase psat na stroji dopisy, hrat deskove hry a kreslit na kreslicim prkne .." neni tomu tak je to jen setrvacnost roste generace lidi kteri s linuxem nebo jinym unixem rostou a pak zas budou jinde receno vasimi slovy konec ... uz me to unavuje
0/0
10.6.2003 1:08

mila

Re: Nazor do pranice
Sice jsi vydělal hodně peněz, ale měl by jsi je "vrazit" do vzdělání, zejména českého jazyka - viz vidělal, vbyskytne li, kdyztak
0/0
10.6.2003 7:23

Cortex

Re: Nazor do pranice
To muzu vrele odporucit i Tobe. Narazim na ono "by jsi" , ktere v cestine neexistuje. Spravny tvar je "bys" (bych,bys,by,bychom,byste,by). 
0/0
3.7.2003 13:39

CSlovak

Re: Nazor do pranice

Mily mlady muzi.

Zcela pominu pravopisnou stranku Vaseho prispevku. Nesouhlasim s Vasim nazorem, ze dnes je diku unifikaci platofrmy OS zarucena datova kompatibilita. Vsichni zname problemy s prevody dat mezi jednotlivymi verzemi produktu MS. Ja si pod pojmem datove kompatibility predstavuji datovy format, jehoz struktura bude pod open source vsem pristupna a tudiz funkcni pod vsemi dostupnymi OS. Nadeji se zda byt format XML, pokud jej vsak MS nezmrsi. Zajimave take je, ze kdyz v jakekoliv verzi Wordu napisete jedno slovo a vysledny soubor ulozite, bude jeho velikost cca 20 kbytu. Copak se nam skryva ve zbyvajicih 19,6 kbytech?

0/0
10.6.2003 10:53

Re: Nazor do pranice
Jeste k tomu, ze windows jsou tak uzasne user-friendly: Asi jsou, ale z vlastni zkusenosti vim, ze drtiva vetsina kancelarskych uzivatelu se i ve windows boji udelat neco jineho nez liknout Start - Programy - Word To same jim muze nabidnout i Linux + KDE + OOo. A na jakekoliv "administrativni ulohy" (treba zmena pozadi :)) si proste nechaji poradit.
0/0
10.6.2003 13:13

Pavel

Názor

Bezpečnost: Linuxy jsou mnohem bezpečnější než Widle (viz počet virů).. :-) Abych umlčel všechny ty o tom, že jsou widle to nejbezpečnější.

Uživatele: Pokud se napíše dobře několik konfiguráků, tak linuxy mohou nahradit windows, zvládají to i sekretářky co pracují jen s textem a mailem (horší je to s nedostatkem robustnějších aplikací a programů, myslím hlavně ty specializové), konkrétně třeba v institucích, kde jim běží jeden jedinný program je linux ideální, kde se hned po nalogování spustí žádaná aplikace a zakáže přístup na ostatní zařízení. Po ukončení programu se uživatel odloguje.

Pařani: Windows jedinná volba, 3d akcelerace a podpora...

Ostatní (co se v tom trošku vyznají) si linux alespoň jednou vyzkouší, a pokud je neodradí delší konfigurace, tak u tohoto řešení zřejmě zůstanou.

Líní admini: Mohou mít i widle, protože se na linuxový stroje konektí přez terminály a protože si rádi občas něco zahrají a protože ta tuna softweru co používají pod linuxama prostě nefunguje a nechtějí kvůli každý prkotině pouštět emulátory widlí :-) Takto končí i většina pokročilejších userů, kteří prostě potřebují ony masivní nástroje velkých sw firem co nesupportují linux, .. :-(

0/0
9.6.2003 21:12

BigBlasta

Re: Názor
supr čeština ;)
0/0
10.6.2003 1:09

blaaa

Neni autor pod drogama?
Asi jo. Jinak si totiz nedokazu vysvetlit, ze vazne napise vetu: ``Státní správa je jedna z oblastí, kde se vždy hledělo na každý vydaný haléř.'
0/0
9.6.2003 20:50

mgr

Re: Neni autor pod drogama?
no, mozna ze v cizine jo, u nas samozrejme nic takoveho neplati, ale o tom to neni
0/0
9.6.2003 23:21

blaaa

Re: Neni autor pod drogama?
No asi jak v ktery cizine. V te, do ktere s pisni na rtech, plamenem v srdci a mavatkem v ruce zrejme neodvratne vstupujeme (tj. EU), tak tam to urcite neplati.
0/0
10.6.2003 10:10

pat

windows vs. linux
Linux je perfektni system pro servery windows je dobrej system pro lidi co nechteji vedet moc o tom jak to beha a smireji se s tim, ze to obcas nefunguje. Jedna vec na zaver: Kolik z Vas vsech ma legalni windows???
0/0
9.6.2003 19:53

Re: windows vs. linux
Pokud sekretarka nepotrebuje vedet moc o tom, jak to beha (a to skutecne nepotrebuje), muze ji tam bezet i ten Linux (mazimalne se ji budou dyl spoustet OpenOpice).
0/0
10.6.2003 13:17

qwerty

windouze

Zdravim,

skutecne zajimave nazory zde. Pridam vlastni.

Obecny mytus - windouze sou hracky a padaji a ja nevim co, - neco na tom pravdy mozna bude.

Ale ja jedu na W2K, + vsechny SP a sem maximalne spokojeny, vylozene mne nevytuhli ani 1x za 2 roky. Rebootuju resp. vypinam PC tak 1x tydne. Pravidelne mne bezi vice aplikaci - a tim nemyslim 3x notepad. Takze bych jistou vahu dal i tomu, jak se o "to" clovek stara, jak to ma nakonfigurovane...

Na linux neleze tolik uplnych laiku, co si smazou nejake dulezite soubory jako na windouze, clovek co pouziva linux vetsinou vi, co a jak, coz na windouzech zdaleka neni pravidlem. Protoze ho pouzivaji kazdy trotl kery se porype v registrech nebo umaze nejake knihovny nebo tak neco.

PS: pokud se mnou nesouhlasite, vas problem:)

0/0
9.6.2003 18:39

tomastak

Re: windouze
... taky se hrabeš v registrech????
0/0
14.7.2004 8:23

Martin Kunz

Až jednou...

Aby byl linux použitelný jako desktop pro státní správu, musel by být schopen rovnocenně běžet vedle PC s Windows v microsoftí síti s Active Directory. Nová samba je však stále ve vývoji, free konektor do Exchange taky zatim neni, s autentifikací na MS Proxy, nebo ISA Serveru to taky neni nijak valný. Takže možná někdy příště, protože na jednorázovou softwarovou revoluci si tady nikdo netroufne.

Martin

 

0/0
9.6.2003 16:43

trwr

Re: Až jednou...
Ano, to se povedlo MS dobre. Ceskou statni spravu totalne zazdil - vybudoval tam takovou zavislost, ze se ho pak tezko zbavuje. Pro zacatek bychom mohli zacit treba s WWW a postovnimi servery. Ovsem - pri trose dobre vule bychom i ted leccos rozchodili, ze: Active Directory je vpodstate LDAP, Mozilla 1.4 autentizaci na MS-proxy zvlada (zatim ale neni oficialne)atd... Jak jsem sam zjistil, na financnich uradech se leckde jiz ted pouzivaji jako PROXY servery Linuxy se Squidem. Nevim, zda jde o soukromou iniciativu schopnejsich adminu ci je to oficialni, ale je to tak :-) Zacleneni do ciste MS-Win siti na Active Directory jiste neni v soucasne dobe jednoduche. Musime pockat na nekolik veci: - Sambu 3.0 - Novy OpenLDAP - Mozillu 1.4 - par drobnosti Takze je pravda, ze jeste cca rok to problem bude. Tady nejde o nejake dohaneni Windows, jen vyvoj prostredky na zacleneni do nich chvili trva. Jine by to bylo, kdybychom budovali IT statni spravy na zelene louce - to by bylo krasne....
0/0
9.6.2003 17:00

sss

Re: Až jednou...
mno ono je to krapet naopak - jake jsou moznosti autentifikace windows stanic oproti openldap servru ? - jaka je jeho podpora nfs ,coda apod ?
0/0
9.6.2003 17:54

Vojta

Re: Až jednou...
Odkdy se vetsina prizpusobuje vetsine? A kdyz mas MS reseni a chces migrovat ve velke siti na neco jineho, neudelat to tak ze na pul roku vsechno odstavis. Musis proste rozjet neco co komunikuje s danym resenim, aby uzivatele mohli pracovat...
0/0
9.6.2003 21:23

sss

Re: Az jednou...
mno zavislost na jedinem dodavateli je znamenim diletantskeho rozhodnuti toho ,kdo vyberova rizeni provadel
0/0
10.6.2003 9:27

zz
0/0
9.6.2003 16:34

Zdyl

Á, zase jeden chitrák, co se může podělat z Bila Gatese. Dělám programy v Linuxu už leta a ani jednou my to nespadlo, což se nedá říc o windousech. Linux máš taky zadara, na tos trochu zapoměl, ty chytráku. Nevím kdo nestíhá a taky sem už slyšel i u nás v ČR, že někerý města jdou do Linuxu !!

 

0/0
9.6.2003 16:30

Josef

Re:
ty jelimane, ani neumis psat cesky a zkousis to tady na nas. jestli takhle pises programy jak sam uvadis, tak to jsou teda pekne obrovsky sracky a nesmysly.
0/0
9.6.2003 16:37

Lumpy

Re:
A podložit ten váš blábol nějakým seriózním argumentem neumíte? Pak jsou ty vaše kecy o ničem...
0/0
10.6.2003 8:41

Snork

Linux nestíhá

Titulek článku "Microsoft prohrává. Stále více měst chce Linux místo Windows" je zkreslující a neodpovídá obsahu. Domnívám se naopak, že Microsoft udělal zvláště v oblasti bezpečnosti v posledních dvou letech tak obrovský krok kupředu, že jen naprostý šílenec se může rozhodnout pro děravou platformu Linux (a obzvlášť kdekoli ve státní správě, kde bezpečnost dat a údajů by měla být prvořadou prioritou).

Doby, kdy Linux působil dojmem svobodomyslné, rovnocenné a přijatelné alternativy ke "kapitalistickému" Microsoftu jsou bohudík (nebo bohužel-jak se to vezme) již dávno v pr..li, přátelé.

0/0
9.6.2003 15:45

klok

Re: Linux nestíhá
Ano. Byl to tak obrovsky skok pro lidstvo, ze se neustale treseme, kdy se nam nekdo proboura do serveru s Windows, ktere musime provozovat. A kdy neustale upozornujeme uzivatele na nove a nove diry v zakladnim uzivatelskem softwaru. A mezitim nam vedle toho tise a spokojene vrni servery na HP-UX a Linuxu, ktere sice take nejsou bez chyb, ale kdyz se to umi, clovek ani moc strach mit nemusi. :-)) To je teda sila :-))
0/0
9.6.2003 15:49

Snork

Re: Linux nestíhá
Nemusíte provozovat servery s Windows. Musíte jenom umřít. Přeji Vám, aby Vás to potkalo co nejpozději, dočkáte se totiž zaslouženého úhynu systému Linux:-)
0/0
9.6.2003 15:53

klok

Re: Linux nestíhá
Bohuzel - pokud kdosi kdesi kdysi rozhodl o provozovani softwaru, siteho pouze na WinNT/2000, nic jineho vam nezbyde. Na tu dobu, kdy tyto servery ze site dostanu a vyhodim je na smetiste zdejsich dejin se opravdu tesim... Ubyde mne 1/2 zbytecne prace.
0/0
9.6.2003 16:06

krtek

Re: Linux nestíhá
"Doby, kdy Linux působil dojmem svobodomyslné, rovnocenné a přijatelné alternativy ke "kapitalistickému" Microsoftu jsou bohudík " jak jste na to prisel. co rikate mi nesedi a to ne z duvodu jak by se zdalo.
0/0
9.6.2003 16:05

Snork

Re: Linux nestíhá
Pane kolego, z Vaší reakce soudím, že byste si měl - zřejmě po celodenní práci s Linuxem - dát chvilku pauzičku a hodit do sebe nějaká sedativa.
0/0
9.6.2003 16:26

krtek

Re: Linux nestíhá
jen me rozveselil, vas byvaly "dojem" z linuxu, krasnej nesmysl jste rekl, hlavne jak jste to podal. ;) nemejte obavy o me "pauzicky" a sedativum spis aplikujte na sobe, potrebujte ho vic nez ja. ;) jinak pro vasi informaci se dnes nazabyvam linuxem ani vcera ani pred tydnem jsem se jim nezabyval, zrejme jste si neceho snupnul kolego. musim priznat, ze v jedom mate opravdu necim se zabyvam a to novou zaplatou do iexploreru. vrele vam ji doporucuji, aby jste se pak nedivil.
0/0
9.6.2003 16:52

Michal

Re: Linux nestíhá
Vrať se na zem.
0/0
10.6.2003 0:29

petr

Re: Linux nestíhá
A jak je jinak u Microsoftu? Platí dobře?
0/0
10.6.2003 11:27

Martin Sluka

Vsechno uz tady bylo
Na tohle tema jsou na netu dokumenty tykajici se napriklad diskuse ministerstva informatiky Peru a sefa peruanskeho zastoupeni firmy M$ - vsechny argumenty pro a proti pomerne kultivovanou formou - doporucuji. http://www.opensource.org/docs/msFUD_to_peru.php http://www.wired.com/news/business/0,1367,51902,00.html a dalsich x odkazu nalezenych Googlem
0/0
9.6.2003 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.