Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Evropské unie bez pirátů

Evropský parlament zaujal rázné stanovisko k pirátství hudebních, obrazových a datových nosičů a plagiátorství obecně. Schválená deklarace požaduje přijetí účinné legislativy, která by postihovala komerční šíření padělků, a bližší spolupráci členských států EU na odhalování sítí organizovaného zločinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Život je otázkou priorit..............

Predstavte si, ze si jdete koupit do specializovaneho obchodu lahev vina. Maji tam od Čůča za dvacku (vyprodej shitovych CD za par korun) az po francouzske cervene z roku razdva, flasku za nekolik stovek (Metallica, Eminem, atd...). Pokud mate nekolik volnych stovek a chut na vynikajici vino, koupite si to nejlepsi. Pokud na nej mate chut a nemate par volnych stovek (nebo vam to prijde za to vino moc penez) proste si tu flasku nekoupite, pripadne si koupite Klasterni svici za 70Kc. Pokud budete nekde v diskuzi na Webu brecet, ze je vino predrazeny a vyrobci/dovozci vina jsou zlodeji, kazdej Vas bude mit za blazna.

Zaver: Pokud se Vam CD Metallicy, Eminema a janevimkohovseho zdaji predrazena, proste si prvni ligu svetove popmusic nekupujte a poslouchejte CDcka ktera si vlastnim nakladem vydala kapela co u Vas na vesnici hraje zabavy a jeji CD stoji 49,90Kc. I v hudbe existuji kvalitativni tridy. A nebo si muziku nekupujte vubec, je to vec bez ktere nezahynete, pouze ten zivot bude trochu min veselej. Stejne jako bez toho vina......

Petr Laznovsky

lazna@volny.cz

 

0/0
8.10.2003 14:22

Fulas

Jen GO!
Jen vypalujte lidi!!!!!A vo vo tom to je!Nazdarek
0/0
13.8.2003 13:47

Všichni kecáte, i kdyby CD stálo 199 tak si to budete stahovat z kazy nebo pálit. Mimochodem je sposta obchodů , kde se daj sehnat CDčka za tuhle cenu a to sou přitom docela slušný věci. Schválně mi napiště nějakýho ČESKÝHO interperta či kapelu a jejich album a já vám řeknu za kolik se dá poctivě koupit  
0/0
21.6.2003 19:31

mates

marnost

Dokud bude audio CD v nějakém přehrávači hrát,půjde vždy zkopírovat.Na to stačí slušnější zvukovka

A nehrající CD asi nebude nikdo kupovat

mates

0/0
18.6.2003 20:29

Fulas

Cti
Nemusis mit dobrou zvukovku staci ti Plextor"!!!Audio ochrany  NO PROBLEM!!
0/0
13.8.2003 13:49

Voice

Jednu vec nechapu .....
Vsude se tvrdi ze si nekupuju nosic, alebrz pravo na to si poslechnout (shlednout, nainstalovat) to co je na nem, tak proc je cenovy rozdil mezi CD/MC (VHS/DVD) u toho sameho alba (filmu). Chape to nekdo ????
0/0
18.6.2003 14:35

Re: Jednu vec nechapu .....
Tohle je starej přežitek z doby kdy CD stálo daleko víc jak kazeta
0/0
21.6.2003 19:33

Jany

.... pravda
... VSECHNO BYL0 JIZ RECENO, CENY JSOU VYSOKE, SPOLECNOSTI SI UCTUJI NEPRIMERENY ZISK A LIDI TO VIDI. JAKO UMELCI BY MI ASI TAKE VADILO, KDYBYCH ZJISTIL, ZE TECH 60 % LIDI SI ME CD NEKOUPILO HLAVNE Z DUVODU CENY A RADSI HO VYPALILI DOMA NEBO U KAMOSE. ALE POKUD SE S CENOU NECO NEUDELA TAK TO BUDE VESELE POKRACOVAT A LIDI VZDY NAJDOU RESENI, TOMU EU ROZHODNE NEZABRANI.
0/0
14.6.2003 0:49

honza

svobodu!
Myslím si, že i v tomhle by se měla nechat úplná svoboda - ať si každej pálí jak chce a dobrovolně přispěje hud. skupinám, které se mu líbí a když chce vidavatel prodat víc nosičů, ať sníží ceny. Ceny hodebních CD jsou u nás podle mě přehnaně vysoké, takže by si je většinou pirát stejně nekoupil, ale to, že může i tak poslouchat "na černo" může jedině hudebnímu průmyslu prospět - tak např. utratí peníze za přehrávač hudebních nosičů, nebo za lístek na konzert, poté co si poslechl pirátské CD, nebo si jenom udělat názor na danou hudbu, podělit se o něj s přáteli a ti si pak třeba originální nosič koupí.
0/0
14.6.2003 0:06

ještě honza

Re: svobodu!
Oprava-omlouvám se za pravopisnou chybu ve slově vydavatel
0/0
14.6.2003 0:11

brother

vymysly

1. Kalkulace jsou naprosto nesmyslne. Kdyby se nepalilo, tak by si lidi ty cd nekoupili vubec, proto nemuze byt rec o ztratach...

2. Ze statistik vyplyva, ze zatimco celkovy pocet prodanych audio CD klesa v radu procent rocne, tak prodej top 10 hitu klesa o 50% i vice. No kdyz se podivam na tu top 10, tak hudbe to opravdu ale opravdu neublizilo...

0/0
13.6.2003 19:50

HONZA

Re: vymysly
SPRAVNE a o tom je. FUCK komerční sračky
0/0
13.6.2003 22:39

lipis

Problémy
Může být někdo tak hodný (nejlépe někdo z umělců nebo producentů) a popsat nám světa neznalým strasti spojené s výrobou kompaktu.Mám to chápat tak že např Bílá sedí s Hůlkou u stolu a dělají si cd pomocí pomocí důlčíku???????
0/0
13.6.2003 19:06

kosta

Prdim na EU...
a v klidu pálim dál.Zdravím RIAA a OSA...
0/0
13.6.2003 18:05

Fido

A co tak .....
Chudaci vydavatele. Nikdo jim nechce dat co chteji a lidi radsi nekupuji cd. Co takhle povinny nakup nekolika cd mesicne. Nebo rovnou odevzdani casti vyplaty vydavatelstvim. Proc se sakra nekdo porad zastava debilu, kteri nepochopili, ze existuje zakon nabidky a poptavky?
0/0
13.6.2003 17:24

iN.visible

Re: A co tak .....
Hmm, ja myslim,ze oni si zakon poptavky a nabidky uvedomuji, ale ten jim asi moc nevadi, ono kdyby se nepalilo, tak by jejich zisky byly asi o neco malo vetsi. Takze se asi da chapat, ze se jim paleni nelibi... Ale obhajovat je nechci... Ku**y to sou...
0/0
13.6.2003 23:49

Re: A co tak .....
Plácáš úplný nesmysly. Zákon nabídky a poptávky říká - jestli nechceš CD za 600 tak si ho nekupuj. Tady nejde o to, zda si někdo koupí či nekoupí CD ale o to že si všichni CD stáhnou z internetu.
0/0
21.6.2003 17:38

karaya1

absolutní blbost

většinou slavné kapely jsou slavné kvůli vzezření/reklamě/něco jiného, a ne hudbě. Občas natrefíte i na málo komerční skupinu (like wohnout, budoár staré dámy,...) která se po hudební stránce vyrovná zahraničním. Neříkám, že se mi třeba Mettalica, P.O.D., Offspring apod. nelíbí, ale když mám možnost si za 200,- koupit srovnatelnou hudbu, co si vyberu??? Koncerty jsou megashow, která stojí šílený prachy (na deep purple 1200,-) takže se cena zvyšuje... Navíc se prostě klubové atmosféry v životě nedosáhne...

Prostě prodávejte CDčka za rozumné ceny a potom si je lidi budou kupovat (i když u českého národa nevím nevím)

To Gloom- absolutní souhlas

0/0
13.6.2003 15:48

Zdenda

Re: absolutní blbost
BSD - dost dobre, doporucuji vsem, co neposlouchaji radio...
0/0
13.6.2003 20:28

kolja

to Gloom
Úplně přesně popsaný celý problém. Nenažranost překupníků (sice si říkají honosněji, ale nejsou nic jiného) je obrovská.
0/0
13.6.2003 15:18

hehehak

hmm
Jo,EU nam bude diktovat jak jsme spatni,ale odkad se k nam asi ripy DVD nejcasteji dostanou ? :-) Nejlip se da stahovat ze zahranicnich hubu (zapadni Evropa), piratu je tam taky dost ;o))
0/0
13.6.2003 15:17

Kráťa

Klidně si i koupím ...

jednu, dvě písničky, které mě zaujaly. Každou tak, ať nežeru, za dvacku, ... stáhnout odněkud. Ale ne že si musím za 600,- koupit i ten zbytek, kterej mě opravdu, ale opravdu vůbec nezajímá ...

Jo, na druhou stranu asi existujou třeba hudební tělesa, jejichž médium musí bejt drahý ... nějakej orchestr o 50-ti lidech co potom prodá 50 výlisků ...

0/0
13.6.2003 15:00

Eso

CD? proc?
Posledni hudebni CD jsem si poridil asi pred 2 lety, takze me toenhle problem nijak netrapi.
0/0
13.6.2003 14:20

Gloom

Takhle vypadá prodej CD za rozumné ceny v praxi...

Mame kapelu, hrajeme a vydavame CD. A pritom s piratsvim zadne problemy nemame. Jak to ? Prodavame CD primo na koncertech za rozumnou cenu. Jak to vypada v praxi?

Za studio jsme dali 20.000Kc. Nepotrebujeme nejak prehnane umele upravovat chyby v nahravce, protoze nahrajeme hned prvotni zdroj skoro bez chyb. Jsou "kapely", ktere daji za studio 150.000Kc, ale to spis svedci o jejich neumeni hrat, nebo premrstenych narocich na vysledny efekt. Ale i tak to porad neodpovida koncovym cenam CD... Za graficke zpracovani obalu jsme dali cca 5000Kc, za vylisovani a potisk serie CD dalsich 20.000Kc. Celkove naklady na jedno CD pak i s distribuci vysplhaly asi na 35Kc za kus. A to byla jen mala serie CD v celkovem poctu 200Ks.

Na koncerte bez problemu prodame CD za koncovou cenu 99Kc, z cehoz je 24Kc nas zisk, zbytekvelmi slusna provize pro prodejce (40%). Prodej CD nas nezivi, ale i tak se nam nejen vrati naklady na vydani CD, ale je na tom i nejaky ten zisk. A to mame naplanovano udelat jeste dalsi serii v poctu 500ks CD, protoze ty soucasne uz jsou temer vyprodane.

A ted at mi nekdo vysvetli, proc CD znamych a popularnich kapel, ktere vydavaji serie CD v tisicich ba dokonce milionech kusu, jsou tak silene drahe? Pokud vylisuji 10000ks daneho CD, pak tam velmi citelne sleze porizovaci cena treba na 20Kc na kus. I s reklamou. Tak jak to, ze takove CD pak koupite v obchode za 500Kc? To si pak vydavatele nemuzou stezovat na piraty, kdyz chteji mit astronomicke zisky!

0/0
13.6.2003 14:05

hehehak

Re: Takhle vypadá prodej CD za rozumné ceny v praxi...
pri takovejch seriich je cena CD v halirich...
0/0
13.6.2003 15:14

fotr

Re: Takhle vypadá prodej CD za rozumné ceny v praxi...

20 000 (studio) + 5 000 (grafika) + 20 000 (výroba) = 45 000,- Kč / 200 ks = 225 Kč/ks

nebylo těch CD 2 000 ks?

0/0
13.6.2003 15:48

TLodker

Re: Takhle vypadá prodej CD za rozumné ceny v praxi...

A jak se jmenuje vase kapela a co delate za muziku

 

0/0
13.6.2003 16:25

Josef Komárek

nižší DPH = snížení ceny CD
Modlím se, aby tomu tak skutečně bylo, když i ředitel české IFPI pan Kučera prohlásil, že je přímo účelem kampaně za snížení DPH, aby se také snížila cena nosičů...
0/0
13.6.2003 13:37

Jirka

Nebudu kopírovat, ale až si koupím CD nebo DVD za normální cenu. Nechápu totiž, jak je možný koupit v Austrálii DVD za polovic o proti našim cenám a i s CZ titulkama? Nebo jak je možný, že prodejem CD Nedvědů získal pan Novotný za týden milion a ještě se tím chlubí? To tady někdo žere a ještě se mu to zdá málo. Další důvod kopírování je i to, že si jako koupíte autorský práva na domácí promítání nebo poslech. Doopravdy jen podporujete nenažrance. Kdybych si koupil právo na promítání nebo poslech doma, pak v případě zničení nebo poškození media zaplatím jen cenu media (jak to dělají počítačový firmy). Nebo když si koupím DVD, tak si přikoupím VHS za třeba 100Kč (výroba + nějaká manipulace). Až toto bude pravda a cena bude odpovídat, pak asi nebude důvod kopírovat.
0/0
13.6.2003 13:36

Fido

Re:
Ja si zase koupil cd od jedne ceske firmy, ktera je dovazi oficialne z jizni ameriky. Koupil jsem tech cd nekolik s cenou 299 za kus a jeden z titulu jsem videl prodavat i u nas za cenu kolem 600. Cim to asi je, ze dovoz vcetne cla a nakladu na dopravu je o polovinu levnejsi? A jak je napr. mozne, ze je tak propastny rozdil mezi cenou MC a CD? Kdo to asi nasadil cenu tak nesmyslnou, ze o tak predrazene zbozi neni zajem? Kdo popira existenci zakona nabidky a poptavky? Mam takovy pocit, ze piratstvim to nebude.
0/0
13.6.2003 16:49

Klusi

vyber
Krome toho co je zde napsano ma nastahovani vliv jeste jedna vec. A to absolutne nedostatecny vyber hudebnich interpretu u nas. Pokud zrovna nejste priznivci ceskych kapel a tech nejznamejsich zahranicnich, tak najdete par zanrovych obchodu kde obcas neco maji, takze je mnohem pohodlnejsi stahovat z p2p.
0/0
13.6.2003 13:10

Powell

Me si nevsimejte
Me si nevsimejte... Ja tady jen hledam ty Iracky zbrane hromadneho niceni. Nekde tady prece byt musi...
0/0
13.6.2003 13:06

tomas

zmrdi nenazrani
"Tato deklarace má probudit vlády členských států, pro něž se boj proti pirátům musí stát prioritou. Pirátství znehodnocuje duševní vlastnictví a pro zákazníky může znamenat ohrožení zdraví a bezpečnosti." hahaha typicky kravatacky plk bez vyznamu :) muj spolubydlici pracuje jako prekladatel a preklada posledni mesice spoustu byrokratickych materialu a dokumentu evropsky unie a takovychto podobnych vejzbleptu je tam na kazdy srance deset. predstavte si dilberta, umocnete na druhou, a vyjde vam, co je to evropska unie. NE EU !!
0/0
13.6.2003 12:51

host

jak na CD?Má zkušenost. Nejsnáze v USA za 2 dolčíky v New Yorku cokoli amerického včetně datových a skoro na počkání. S Evropskou produkcí je to tam horší. Je to ale trochu z ruky. V Evropě Španělsko /Barcelona jeden den si vyberete na seznamu u číňana, druhý den je máte i s obalem co kus to 3 eura a eště se dá ukecat množstevní sleva.To se tuzemskem alespoň co se týče sortimentu a snadností nákupu nedá vůbec srovnat. My jsme piráti tak akorát podle tisku.
0/0
13.6.2003 12:26

Mirek

Jsou trochu mimo

Nerekl bych, ze prodej piratskych nosicu financuje distribuci drog. Mozna tak naopak, alespon co mohu soudit ze zprav o zabavenych drogach za miliony (coz jiste bude jen nepatrny zlomek).

Ovsem co mne velmi pobavilo je tato citace:
"Pirátství znehodnocuje duševní vlastnictví a pro zákazníky může znamenat ohrožení zdraví a bezpečnosti." 
No, je mozne, ze "kvalita" nekterych radoby umeleckych del muze zavinit zdravotni problemy, ale tuto skodu dokaze napachat uplne stejne i original !!! 

0/0
13.6.2003 12:26

klusi

Re: Jsou trochu mimo
Stim nelze nez souhlasit. Pride mi do toho prohlaseni narvali vsechno co se povazuje za "zlo" aby to trochu zdramatizovali. Nejmarkantnejsi je to prave u tech drog. To je totalni blbost protoze kdyz nekdo prodava drogy tak z toho ma asi milionkrat vic nez z piratskejch cd.
0/0
13.6.2003 13:06

An

Re: Jsou trochu mimo
"ohrazenim zdravi" maj sai na mysli, ze az te zavrou za porusovani autorskych prav, tak se ti ve vezeni stane neco neprijemneho.
0/0
13.6.2003 13:49

larry

ceny
až bude hudební cd za 120 a Office za 2400 (aspoň na dva počítače - desktop a notebook), "pirátství" do značné míry vymizí. Současné ceny jsou nepřijatelné. Koneckonců svědčí o tom i miliardové (v librách či dolarech) majetky Gatese či McCartneyho (ne že bych jim nepřál, ale nerovnováha tady je dost značná). Takhle se nepřiměřené zisky musí udržovat mimotržními prostředky. Jinak je to stejně jen bič na malé uživatele, co tvůrčím způsobem obšlehne kde třeba Microsoft, toho se to nedotkne (samotnými wokny počínaje).
0/0
13.6.2003 12:15

JIBorg

Re: ceny
Hudebni CD nezavislaku z ne zas tak moc znamych vydavatelstvi,jde bezne sehnat kolem 150kč.A treba v obchdech Levne knihy,jde sehnat sice stare,ale u hudby to vetsinou nevadi,CD za velmi nizke částky,někdy i pod 50kč a jdou tam najit opravdu unikaty...    Ale druha vec je to ze prave ty vydavatelstvi co prodavaji ty predrazene CD prodavaji ty CD na opravdu velkem uzemi,takze kdyby někde zlevnily aby se přizpůsobily koupe schopnosti nějakého trhu,všichni by to kupovali tam kde je to levne a tiim by mely mensi zisky a to nedopusti....      To je muj nazor
0/0
13.6.2003 16:23

petnik

Re: ceny
absolutne souhlasim je to urcite hlavne otazkou ceny. Celej obchod s takzvanym dusevnim vlastnictvym by se mnel prehodnotit a udelat tomu nejaka jina pravidla rekl bych ze soucasna nastaveni nejak nereflektovali na to ze existuji P2P site internet mp3 prehravace, open source atd.. . I kdyz je uz vsechno tohle nejak v provozu ceny CD jsou prakticky stejne, ceny windows nebo office jsou stejne -- zadna reakce.Asi holt pokud nekdo ovlada cely trh nebo vlastni nejake dusevni vlastnictvi je taky dost zkostnatelej na to aby s tim neco udelal.
0/0
14.6.2003 19:13

monti

ceny jsou tragické
Odpovídají třeba i cenám v zahraničí, bohužel koupěschopnost Čechů a např. Amíků se nedá srovnat. Pokud by CD stálo stejně jako 5 piv (tento poměr odpovídá zhruba USA, jak jsem se dozvěděl v nějaké diskuzi na ČT2), pak by nikdo neřešil přepalování.
0/0
13.6.2003 12:11

Tohle je OK, ale ....
Boj proti pirátství je celkem v pořádku. Sice mi taky štve platit za hudební CD 500 a za DVD 2x tolik, ale co - když chci tak koupím, když mi to přijde moc tak prostě nekoupím. Co mi ale štve je případ, kdy si jdu do Copycentra udělat kopie textu jehož jsem autorem a v ceně kopie platím za kažtou A4 tuším asi 0,1CZK OSE. Proč ????
0/0
13.6.2003 11:58

Re: Tohle je OK, ale ....
Neplatíš OSE, ale Dilii - a to za to, že si V JINÝCH PŘÍPADECH můžeš kopírovat obsah (jakékoli autorské dílo). Krom toho... co si tak asi koupíš za desetník? A kolik bys musel pořídit kopií, abys to na peněžence poznal?
0/0
13.6.2003 12:16

@#@

Re: Tohle je OK, ale ....
nic, ale jde o princip. :)
0/0
13.6.2003 12:41

Re: Tohle je OK, ale ....
Potřeboval jsem na poslední chvílo namnožit materiály pro 600 účastníků seminářů. Pro každého celkem 57 stran tak. Jde jednak o proncip a jednak jsem přispěl někomu 3500 CZK.
0/0
13.6.2003 13:16

Re: Tohle je OK, ale ....
Jenže když se ty desetníky daj dohromady vyjde ti pěknejch pár milionů a o ty přece jde až v první řadě
0/0
13.6.2003 13:16

PCH

Re: Tohle je OK, ale ....

Fajn ... tak mi posilej na ucet 0,1 kc pri kazde platbe penezenkou, protoze na tu penezenku si zavedu prava.

A co jenom ty ... vsichni, co mate penezenku mi platte 0,1 kc za kazde otevreni penezenky a jsem v pohode

Co je na tom normalniho ??

0/0
13.6.2003 22:29

zmrzlik

Re: Tohle je OK, ale ....
Ano kdyz si kopiruji nejakou starou knihu, napr. starou matematickou vysokoskolskou knizku, klidne bych ohodnotil autora nejakym prispevkem, ale ne nejakou pitomou spolecnost, ve ktere se penize utopi kdovi v cem.
0/0
14.6.2003 8:47

Re: Tohle je OK, ale ....
Naprosto s tebou souhlasím. Vždycky, když si to v copycentru uvědomím, tak se mi udělá rudo před očima. Je to úplně prachsprosté okrádání a nějací vyčůraní úředníčci z DILIe si z toho udělali slušnou živnost. Vůbec nechápu, jak mohl takový zákon projít parlamentem. Oficiální zlodějna.
0/0
13.6.2003 19:50

Pepe

taky mam dos mp3-jek

Taky mam na pocitaci hodne mp3, za ktere jsem nic nezaplatil. Ale pokud se pritvrdi, tak to pro me bude znamenat to, ze uz nove nebudu stahovat (protoze se budou hure shanet) a ne, ze zacnu ve vetsi mire kupivat originaly.

No nejaky dopad to mit bude a to ten:

Interpreti ze me budou mit mene penez, protoze si velke mnozstvi mp3 stahuji jen na zkousku (vetsinu toho pak smazu, jelikoz se mi to nelibi) a pokud me neco velice zaujme, tak dam danemu interpetovi i vydelat - jdu na koncert a nejake ty originaly taky mam.  

Ale pokud nebudu mit pristup

1) k mp3 zadara, treba jen casti pisnicek na zkouzku (tim nemyslim 5-10s, ale aslepon 1/3 skladby)

2) k moznosti levne si poslechnout/stahnout cele skladby a behem delsiho casu si otestovat, jestli me interpret zaujme dlouhodobeji (a ne jen na prvni 1,2 prehrani)

Tak se o hodne z nich ani nedovim, jelikoz radia moc neposlpucham (zadne ni tu nesedi) a na hitparady v tv nemam vetsinou cas ani chut.

Tento postoj tu ma, podle me, velke mnozstvi lidi a pokud vydavatelske spolecnosti ho nechcteji akceptovat, tak sice mozna snizi miru piratstvi ale take snizi sve trzby (od techto lidi).

Mozna se v hudebni branzi prosadi model, ze 99% hudby se bude distribuovat internetem za minimalni cenu a interpreti a "vydavatele" budou vydelavat na koncertech, fandovskych predmetech a na velkem objemu prodeje po internetu (po minimalnich castkach). Ted je to tak, ze se provadeji koncerty kvuli podpore novych CD a ne ze by ty nove CD (nebo mp3 apod) meli podporavat ty koncerty a motivovat lidi aby tam zasli.

 

0/0
13.6.2003 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.