Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký máte názor na funkci Obnovení systému Windows ve XP?

Také se vám ztrácí volné místo z pevného disku ve Windows XP? Pak bude jistě na vině jedna jeho bezpečností součást - Obnovení systému. Ta netušícímu uživateli doslova „užírá“ až desítky megabajtů volného místa denně. Není nic jednoduššího, než tohoto žrouta ovládnout a vymezit mu kam až může.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

defox

Nelze zrušit obnovení systému

Můžete poradit? XP používám dlouho, ale nikdy se nestalo, že by nešlo vypnout obnovení systému. Používám administrátorský účet, ale v karte "Obnovení systému" je položka pro zrušení zašedlá! (XP mám znovu čerstvě nainstalovaný) Jak mám sakra to obnovení systému zrušit?? Diky.

0/0
18.5.2004 8:26

qwer

funkce obnovy sytemu je podle mojich zkusenosti totalne k nicemu. Nikdy kdyz mi XP uhynuly mi to nepomohlo a kdyz tak za par dni zase chciply. Proste format c: a pekne znovu. Nebo obnovit patition udelanou hned po instalaci v norton ghost a komp za 10 min jede jako by se nic nestalo a to vcetne vsech programu.
0/0
18.12.2003 15:21

Will

Re:

Nedávno mě obnovení systému docela mile překvapilo. Když si můj kolega rozstřelil konfiguraci strižny tak jsem vyzkoušel právě ono obnovení (nechtělo se mi to celé instalovat znova ona to totiž není žádná drobnost) a vrátil jsem to asi o dva měsíce zpět, možná jeden a půl. Sice přišel o později instalované programy, ale to co mělo chodit se rozběhlo a zbytek se v pohodě doinstaloval. Potom stačilo udlat aktuální bod obnovení pro jistotu a zatím funguje skvěle. Will

0/0
19.12.2003 8:31

who

no a ted mi reknete pane gregor...

...co když mi nenajede systém; z duvodu ruznorodeho jak to tak u windows byva, tu je poskozen soubor, tu nejaky soubor dokonce schazi, tuhle nam to nenajede kvuli necemu a tuhle zase kvuli tamtomu;

 

a ja se na obnoveni systemu nedostanu; a přes instalacni cd si moc nepomuzu; tam mi to nabidne jen opravnou konzolu kde stejne nic nezmuzu;

 

ja si myslim ze sila v obnoveni systemu by mohla byt este před nabootovanim; pak by bylo možno systém rozchodit pokazdy; takhle se stane nekde chyba takova ze uz proste nenabootuju a stejne to skonci format c:
0/0
29.9.2003 18:34

Bob

No toto

Tedy někteří přispějivší z počátku diskuze asi vůbec netuší vo co go. Ačkoli OS by Mrkvosoft je u mě spíše nucené zlo, tak XP čkům nelze upřít některé opravdu vymáknuté vlastnosti (po těch letech bylo na čase aby se jim taky něco povedlo) a mezi to řadím fascinující stabilitu (dříve u MS nevídanou (kromě W2k)) a například také návratové body.

Příklad: Chci najít nějakou freeware utilitu řekněme - virtuální CD-ROM a projedu download servery a stáhnu si 4 zajímavé, udělám bod obnovení pro sychr. Nainstaluji to přes total uninstall. A teď vymyslím si: při pokusu o přístup na skutečnou CD-ROM BSOD. OK, tak ten prográmek odinstaluju, jenže BSOD zůstává. Odinstal přes Totaluninstal a BSOD stále. Ovladače ok, nějaká knihovna v systému se prostě pos...a. Přeinstalovat Wokna - běžná to rada rádobyodborníků. Proč? Obnovím systém před instalací na návratový bod a je téměř jisté, že mám počítač jako před tím. Přeinstalace Woken je až absolutně krajní řešení. Za celý rok jsem nemusel přeinstalovat Wokna a to zkouším různé utilitky téměř denodenně. 

Chce to opravdu obětovat nějaký prostor na HDD. 20 MBy prostor pro obnovení je na prd a většinou nepobere dost zálohy pro solidní obnovení.

0/0
19.9.2003 1:06

Niki

Fakt tu jenom blijete, nejste schopný tuhle funkci ani zapnout a ještě tu melete o stovká mega v prachu... Pokud bude někdo z vás potřebovat poradit jak to zapnout sem k dipozici...
0/0
23.8.2003 17:41

Real Hujer

Nikdy
Uz jenom z bezpecnostnich duvodu! Kdo tohle vymyslel to by me opravdu zajimalo proc??? At mi nekdo laskave napise s cim mu to pomohlo. Jednou jsem udelal rollback a pak sem se nestihal divit!
0/0
19.8.2003 16:44

Jiří Švec

Bod obnovy - další shit Mrkvosoftu
Ale, ale hoši. Je sice pravda, že dnešní kapacity disků jsou docela velké, ale to není důvod, aby Wokna zasrávali disk!!! Nehledě na to, že to vůbec nefunguje. Otázka je, co vlastně pod Mrkvosoftem funguje. Já zkoušel obnovu jednou a komplet se mi zhroutil disk a data. Mě pokud Wokna přesáhnou 1.2G tak jdou do... Obnovím image a je klid.
0/0
19.8.2003 10:46

Vladimír

Dobrý :)
A já jsem si říkal, proč jsou ty XPčka tak rozežraný. Fakticky někdy narůstají až do astromických rozměrů 5 GB pro systém mnohdy ani nestačí.
0/0
24.6.2003 9:03

kimirsen

nepouzivam
zkusil jsem to dvakrat a moc mi to nepomohlo a to xpecka pouzivam skorem od zacatku, k winum jsem mel dote pristup ony se stejne jednou poseroum, takze kdyz byl nejaky problem a nehorelo, tak jsem to moc neresil, az jich bylo vic, tak jsem vzal disk pretahl jsem si data nekeam jinam na cizi disk, zformatoval to jak lilii a jel od znova. mozna to bylo tim, ze jsem se je nikdy nejak nechtel ucit ovladat, ted jsem si dal na druhy pc red hata a ucim se ho ovladat, v okamziku kdy ho budu umet aspon trochu solidne, tak okna poleti oknem, jen tak z recese, nerikam, ze jsou spatne, ale to ten linux taky ne, hry nehraji, v nejakych kor specialnich programech nemusim delat respektive to co potrebuji jde tam i tam, jsem spokojenej clovek... :-)
0/0
23.6.2003 22:45

JIBorg

Win ME
Sakra jakoto ze se jeste nikdo nezminil ze toto je i v Win Milenium,XPčka používají vetšinou zkusenejsi uživatele kteří takove rady nepotrebuji ale ME ma spousta takovych tech zacatecniku co do vseho ryji  a tem by to pomohlo,ale vy je nadpisem s XP odradite od cteni tohoto clanku!  
0/0
23.6.2003 20:15

dejvidek

Jojo, znám

Měl sem nastaven limit tuším na 500MB na céčku. Pořád se to tak kolem 300-400MB drželo (myslím adresář System .....) a během minulého týdne koukám a na céčku je o cca 400MB víc místa... a onen adresář je prázdnej. Nic sem nemazal,neuvolňoval, nenastavoval.... asi XPéčka usoudili,že sem tu funkci použil asi 3x při instalaci ovladačů grafiky a to už snad v listopadu a že už to tedy není potřeba,tak to smázly :-)  

    Disk mám 120GB (C-3.5GB,druhý céčko 700MB, D-30GB,E-30GB,F-50GB)

dejv

0/0
23.6.2003 19:09

m24

Body obnovy
Blahořečím XP,že tuto funkci mají.Mluvím za ty,kteří moc neví o čem je pár příspěvků níž řeč.Jelikož mi to vždycky nedá a zkouším instalovat různé "vylepšovače" a většinou nakonec skončím právě u bodu obnovy.Naposled jakýsi balík ovladačů pro vylepšení činnosti grafárny(Geforce),po kterém nešla CD-romka.Oželel jsem tedy větší výkon grafiky a šup na bod obnovy.Takových případů mám v zásobě víc a tak tedy - bod obnovy je pro mě spasení,za nějž mi těch pár mega stojí.Ahoj..
0/0
23.6.2003 16:33

Vláďa

Body obnovy
Já nevim jak vám, ale mě sou body obnovy celkem k ničemu. Když na nějakej problém narazim, tak často vůbec netušim, čim a kdy byl způsobenej. Pokud to vim, tak to opravim a nepotřebuju bod obnovy, pokud to nevim, tak kam se mam vrátit? O den, tejden, měsíc? Nebo přeinstalovat rovnou okna? Nevim, ale já sem tuhle vymoženost zatim nevyužil.
0/0
23.6.2003 14:02

neon

kazde misto dobre
kazde misto dobre - to da rozum
0/0
23.6.2003 12:48

Lukas

100 GB není dnes problém
Ja také dneska nevidím problem v diskové kapacitě. Dnes kopit 100GB neni problem a za supr cenu.
0/0
23.6.2003 10:42

George

Re: 100 GB není dnes problém
No ono to trochu je problém, co třeba notebooky, kterých je dnes spousta. Prodávají se s 20-30GB HDD, lepší mají 40GB. Pokud je na 20GB HDD nastaveno 4GB pro obnovu systému, tak se s tím musí něco dělat. Takže článek je na místě a spoustě lidí pomůže.
0/0
23.6.2003 12:26

silaro

Re: 100 GB není dnes problém
počkej až ti sežere i monitor  
0/0
23.9.2003 23:45

heh
mno, panove, opravdu jsem se nad vasima prispevkama pobavil
0/0
23.6.2003 10:38

Patrik

Re: heh
Hmmm....zato tento prispevek byl aspon k veci, ze?
0/0
23.9.2003 15:08

Rado

Megabajty
I já mám za to, že XP-čka si neistaluje ten, kdo má P233 a gigový hard. Takže dnes, když se disková pole počítají v třímístných číslech GB je to článek o ničem, stejně jako příklady "co udělat, abych rádoby zrychlil PC" při současné rychlosti procesorů 2 giga a více...
0/0
23.6.2003 6:30

bob

Re: Megabajty
Je vidět, že nepracuješ na počítači s 2GHz a 100MB na hardu. Každý počítač,s kterým pracuješ je pomalý, jde jen o to na co si zvykneš. Hlavně při práci s fotografiema je to vidět při každém kroku a pokud máš dig.fotoaparát tak teprve ubývá výkonu PC a místa na disku. A to nemám ani pořádný dig.fotoaparát, ale jen hračku "G Smart mini 2". S pořádným foťákem by prostor na disku ubýval ještě rychleji. No a co takhle mít na PC oblíbené filmy? To pak prostor ubyde ještě rychleji.       Holt výkonu a prostoru není nikdy dost.
0/0
23.6.2003 7:02

Rado

Re: Megabajty
Jak myslíš.... Jsem sportovní fotograf, mám přes 50 giga fotek, ale při diskovém prostoru 60+120 GB, CPU Athlon XP 2700+@3200+ a DDR RAM 512 MB (dnes vše standard) opravdu žádné takové "udělátka" nemám zapotřebí řešit. Výkon hardwaru je hooodně naddimenzován požadavkům softu. Podotýkám, že na kšeft i PC skládám a ladím (a testuju pro PCT, overclocking CZ apod...., takže si myslím, že vím o čem mluvím.
0/0
23.6.2003 12:51

Mixxx

Re: Megabajty
Vzhledem k tomu, ze tato zaloha se vytvari na stejny disk, tak pri havarii disku Vam to stejne nepomuze. Takze se jedna spise o "ochranu proti zasahu typu pokus-omyl" V tom pripade tuto funkci hodne uzivatelu nepotrebuje. Ti kteri se v tom nehrabou a jenom na tom pracuji a ti, kteri tomu rozumi toto nevyuziji. A co se tyce "ukusovani" mista na disku, tak verte, ze i kdyby byl disk (kapacitne) velky treba x TB, tak se budu snazit na nem udrzovat poradek a mit na nem jenom to, co skutecne potrebuji. Rychlost procesoru (at je jakakoliv) neni nikdy tak velka, aby nemohla byt vetsi, respektive neni nutne s vykonem "plytvat". Napr. pri kodovani videa z kamery se kazdy MHz projevi, takze az budete psat o tom, ze Vas PC ma "hodne" GB a "hodne" MHZ, tak si uvedomte, ze ne kazdy vyuziva PC jenom k psani ve Wordu...
0/0
23.6.2003 8:03

Rado

Re: Megabajty
Co to je "udržovat pořádek"?? Rozhodně ne takové šarlatánství... Dvakrát-třikrát ročně (někdy měsíčně) naformátuju celé céčko a nahodím systém znova. Všechna data mám jinde. Díky tomu, že mám Wokna s Officem, Photoshopem a dalším softem + drivery sbalené v GHOSTu, tak i s formátem 30 giga logického disku mi obnovení systému trvá do 20 minut. To je u mě pořádek.... WIN2000 SP3 mi i s přihlášením do sítě a startem všech možných rezidentů nabíhají 70 sekund, myšleno jako čas od sepnutí tlačítka Power....
0/0
23.6.2003 12:56

Vláďa

Re: Megabajty
Mně nabíhají WinXP do 20 sekund, protože je uspávam :-) Formátovat každou chvíli disk je nesmysl. Stačí smazat adresář Windows a nahradit ho ze zálohy. Tim si zachovam plochu, nabídku start a nastavení programů. Taky si ze starych Woken zkopíruju .ini soubory. Naprostá většina programů funguje i bez instalace. Takhle to řešim já.
0/0
23.6.2003 13:57

Rado

Re: Megabajty
20 sec. je u XP normál, je to rychleji bootovatelný systém než dvoulitry. Obvykle formátuji cca co půl roku (jednou mi jely okna 11 měsíců), je to způsobeno tím, že občas si zaperu komp nějakým softem, který zkouším. To víš, s tři gigovou pevnou lajnou nonstop se stahuje kdeco :-) A dvacet minut je čas, než uvařím a vypiju kafe.....
0/0
23.6.2003 17:07

Admin

Re: Megabajty
Hmm dovolil bych si nesouhlasit .... proc na psani kupovat 2gigaherz procesor a 100 GB HDD??? Nechapu ... a pak fakt zalezi co na tom complu delas ... Pokud to mam na psani na filmy a proste na beznou praci (krome her) a to vcetne corelu tak Ti staci v pohode PIII na 450 MHz, mam ji slusne odadenou doma a moc velkej rozdil (opakuju proi bezne praci) v ni a P4 na 2Giga v praci neni ... Pokud si zacnes hrat s fotkama ci nedej boze grabovat video, tak tam mi nestaci na poradnou praci ani ten muj vyladenej DELL v praci ... Takze si myslim, ze pro toho kdo  nechce zbytecne vyhodit par hadru za vetsi disk, kdyz ten starej taky jede, jen kvuli kravine, tak je ten clanek zcela na miste a je fajn, ze to pisou ...
0/0
23.6.2003 15:37

Souhlasim.
0/0
24.6.2003 13:07

zdenca

Re: Megabajty
taky souhlasim :-)
0/0
17.12.2003 14:18

pche

hmm
no, osobne mam na 4 discich celkem 330gb, takze nakejch par set mega cloveka nevytrhne...
0/0
23.6.2003 0:18

Ghuul

Re: hmm
Osobně se domnívám, že v tom případě nebyl článek určen pro tebe :-).
0/0
23.6.2003 0:43

zdenda

Re: hmm
jenb 330? to ti staci? ja jsem prisel na to, ze kazdej disk je malej, mam system na 2x120GB v RAIDu kvuli rychlosti a 2x120GB na "datovy sklad" , jaky souborovy system na tom mas? jedu na ext3, zda se dost dobry. Systemove nastaveni a muj $HOME zalohuju kazdy den vecer inkrementalne, vzdy to vztahuju k zacatku tydne, kdy delam uplnou zalohu. obnova ke konkretnimu datu je uplne bez problemu a je za par minut...
0/0
23.6.2003 2:58

PEpa

Re: hmm
Ja pouzivam XFS a mam 12x160GB U320 :-) v RAID5.
0/0
23.6.2003 8:07

backoff

Re: hmm
A ja sem asi v blazinci...
0/0
23.6.2003 8:36

Reverse

Re: hmm
jste zabari. Mam http://www.ibm.com/shop/cz/storage/700t.html s 2,3 TB kapacity. Provozuju to na Widlich a pripojeny to je 2GB FC switchem. A misto ? Je ho dost
0/0
23.6.2003 8:41

xp

Re: hmm
No a.....???  A ja mam pulmetrovej penis.....
0/0
23.6.2003 9:39

nadsamec

Re: hmm
Jenom?! to seš slabej, koukni na můj http://www.zds.cz/gratulace2.asp?g=2674
0/0
23.6.2003 10:09

Shaquille

Re: hmm

Zdravim,

tak ty musis mit teda vysokou intigenci... Vetsi picovinu jsem jeste v zadne diskuzi necetl... Jsi chudak

0/0
23.6.2003 14:26

Jsi tak trochu vejtaha.
0/0
24.6.2003 12:57

Re: hmm
clovece to jsi cetl v novinach a nevis o cem mluvis :-)
0/0
25.6.2003 14:10

TL WHi-TeC

Re: hmm
Ste všichni akorát pěkný vychloubací paka. Obzvlášť ten s tim 2.3TB servrem! Fakt by mě zajímalo, kdes' na to vzal prachy. Kashlu na vás vy zazobanci, osudový šťastlivci. Strouham doma 12GB:-)!!! Místo by se taky šiklo, ale za ty prachy si radši zajedu na tejden na snowbitch :)Heh. A příště se nevytahujte na slabší, je to ubohý. Jak k tomu ty chudáci pak přídou, když musí závidět:)))) Kashlu na vás s pozdravem TLW
0/0
26.6.2003 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.