Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co říkáte na modifikaci počítače ve zdroji?

Jestliže patříte mezi obdivovatele různých počítačových modifikací, pak jsme dnes pro vás připravili doslova perlu. Čas od času se totiž může stát, že i ta sebevětší PC skříň může být vašim HW komponentám malá. Proto je na řadě minituarizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ludvik

Stineni zdroje a chlazeni
Nejaky diskutujici tady napsal, ze je problem se stinenim zdroje. Je videt, ze to necetl moc pozorne, zrejme ma za to, ze autor rozebral pocitacovy zdroj a pridal do neho pocitac. To samozrejme neni pravda, ve skutecnosti diky pouzite zakladni desce, ktera ma nizky odber, a ktera zrejme nepotrebuje vsechna ctyri napajeci napeti pouzil mnohem menzi zdroj z nejake mechaniky. Neni to sice ve clanku uvedeno, ale rekl bych, ze i ten maly pouzity zdroj bude mit nejake stineni, takze to asi nebude tak nebezpecne. Vzhledem k tomu jaky procesor pouzil to asi nebude potrebovat zadne chlazeni (uvedeno v tom clanku!), nejvic bude asi topit harddisk.
0/0
27.8.2003 19:54

Ludvik

Pak to nevlozil do krabice od PC
Jenom bych chtel diskutujici upozornit, aby si pozorne precetli posledni odstavec a podivali na posledni obrazek. On to samozrejme do krabice od PC nezabudoval, vzdyt ma vyvedene ty konektory na povrch zdroje (treba to USB by tam ani neslo zastrcit, kdyby to vratil do krabice). Ten 6GB harddisk dal DOVNITR.
0/0
27.8.2003 19:43

0/0
20.7.2003 18:47

xcg

heatsink
heatsink je tepelny vymenik nikoliv chladic.
0/0
14.7.2003 11:35

uh

Re: heatsink
Sakra a není tepelný výměník vlastně chladič?!
0/0
27.7.2003 13:56

Kamil

A co takhle postavit si notebook.
Když můžou být typizované komponenety pro velké PC tak proč ne pro pro přenosné. Upgrade by byl hračkou. Give me a screwdriver and I'll conquer all the world... 
0/0
13.7.2003 22:21

ReaNimator

Tak to je hustý :-)
Fakt hustota
0/0
12.7.2003 11:35

Pavel

vyrazy
Vazne si myslite, ze jste s vyrazy typu "heatsinkem" zajimavy? Pripada mi to uz trapne jak si par mladasu hraje na amiky ................
0/0
11.7.2003 11:10

Pavel Gregor

Re: vyrazy
Vážený pane či mladíku, v žádném případě si na "amíky" nehrajeme. Přestože je český jazyk natolik pestrý, nikdy neuškodí obohatit ho nějakým anglickým a počítačově zažitým výrazem pro větší barevnost textu.
0/0
11.7.2003 11:33

tsunami

Re: vyrazy
rikas pocitacove zazitym... ?
definuj mi to slovo, proste napis co to vlastne je
0/0
12.7.2003 20:29

Jakub

Re: vyrazy
Od toho to je asi PC zazito ne? Kdyz tomu nerozumis radeji nereaguj, anebo pekne popros on ti to snad nekdo vysvetli
0/0
12.7.2003 21:23

tsunami

Re: vyrazy
pokud vim, tak v elektrotechnice je proste pasivni a aktivni(je pridan nejaky ventilator) chladic, zadnej heatsink fakt neznam. Dnes se nazyva kus hlinikovyho nebo medenyho profilu heatsink? machrujete tady a nikdo to neumi vysvetlit...
0/0
13.7.2003 1:01

Sapara

Re: vyrazy
Vážený amíku, nejde tu snad jen o ten nápad? Měl by jste reagovat úplně na jiné články.
0/0
11.7.2003 16:03

hav0c

Re: vyrazy
nechapu, co se nekomu nezda na slove "heatsink".. dnes se bezne uziva.. tak si pavlicku jdi vytrit zadecek cistonosoplenou a neprud.. dmnc
0/0
13.7.2003 16:44

Abe

Re: vyrazy
Heatsink, žeby tedy Tepelný Dřez ? Myslím si, že jen jistý druh lidí používá cizí výrazy ikdyž jsou k dispozici české. Takový ten druh lidí co žvaní a přitom nic neřeknou.
0/0
14.7.2003 8:07

Barbar

To je geniální!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je to naprosto geniální a dokonalý!!!! Fakt super!!! :D Má to i spoustu využití... i když za tu cenu už by byl k dostání i notebook :-/ Ale stejně je to super... tak malej PC :-)
0/0
11.7.2003 9:08

Tom Klíčník

Dobrý nápad hodný následování

Napadlo mě, že kdyby to autor strčil o efektnější krabice (např. růžové plexisklo;-), mohl by konkurovat krasavcům typu Apple Cube. Dalo by se to pak nabízet jako seriózní koncové zařízení... ...za 30kKč...

Tom

0/0
11.7.2003 7:58

Fido

Re: Dobrý nápad hodný následování
Presne to me taky napadlo. Mozna se toho nekdo chytne.
0/0
11.7.2003 13:57

tsunami

normalni
Asi jste nikdy nevideli prumyslove pocitace, kdyz se divite velikosti tohohle PC. Jo, proc pisete heatsing, kdyz muzete napsat chladic?
0/0
11.7.2003 1:22

Arim

Re: normalni
Protoze heatsink neni chladic, chladic je cooler a heatsink je heatsink.
0/0
11.7.2003 13:34

HADiCE

Re: normalni
Myslim že to znamená rozvaděč tepla.
0/0
11.7.2003 13:45

Punusher

Re: normalni
Heatsink = odvod tepla
0/0
13.7.2003 12:27

tsunami

Re: normalni
= chladic
0/0
13.7.2003 13:12

hav0c

Re: lol
prumyslove pocitace jsou seriove vyrabene, tohle je proste sikovny homemade.. divime se jednoduse zrucnosti autora.. a "tepelne zpivani", ci co jsi to tady prave vyplodil, fakt nepiseme..
0/0
13.7.2003 16:40

tsunami

Re: lol
preklep...
0/0
14.7.2003 3:35

VojtaS

To je ale blbost
Tak to je ale blbost na entou, ale stejne nejlepsi je ten usb disk zapichlej do zdroje, ale tak si rikam, ze ten zdroj nemusel bejt ani tak velikej, kdyz to ma tak malou spotrebu, stacul by solarni panel....
0/0
11.7.2003 0:08

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

      Konečně rozumná rekce. Kdyby někdo uvedl tento článek v dubnu tak neváhám a okamžitě řadím do rubriky apríl takhle si přeci jenom nechávám prostor malý prostor pro lidskou blbost.

Pro ostatní pár slov na zamyšlenou pro všechny obdivovatele tohoto "řešení":
      Proč si myslíte, že se zroj dává do samostatného kovového pouzdra? (alepoń dva důvody)
      Proč se do počítačových krabic dávají větráky?
      Jaká napětí jsou v počítačovém zdroji?
      Proč se dělají počítačové skříně a základní desky tak velké?
      Proč jsou notebooky proti PC dražšší?

      Oslavné ódy v diskuzích nejsou dobrým vyvědčením obdivovatelů takovéhoto technického nesmyslu.

0/0
14.7.2003 8:57

tsunami

Re: To je ale blbost
vcera se mi dostala do ruky 286 :-) ktera byla v podobne velke krabici a byla vyrabena seriove, takze si myslim, ze tve otazky jsou placnutim do vody
0/0
14.7.2003 12:09

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

Plácnutí do vody to nebylo. Bohužel jste si neodpověděl na otázky které jsem ve svém příspěvku uvedl. tady nejde jenom o velikost i když o ni jde také. Odpovím Vám tedy na otázky ktré jsem pokládal.

      Proč si myslíte, že se zroj dává do samostatného kovového pouzdra? (alepoń dva důvody)
- Ve zdroji jsou Vysoká napětí a tudíž nepříznově ovlivňují ostatní prvky v počítači. proto se zde zdorj ukládá do kovové krabičky (Faradyova klec).
- Zdroj se uzavírá do krabice aby se v něm nevrtal kde kdo. Dostat ránu od zdroje není žádná legrace. Jestliže budete mít vše ve zdroji tak to zanamená, že budete muset častěji otevírat zdroj což bezpečnosti opravdu neprospívá.
      Proč se do počítačových krabic dávají větráky?
- Uzavření zdroje má za následek zvýšené zahřívání a proto se dodáva větráček. Je velice nemoudré do stejné krabičky nacpat i procesor který taktéž hřeje a jeho dobré chlazení je základem správné funkce počítače.
     Jaká napětí jsou v počítačovém zdroji?
- Vstup do zdroje je 220V střídavých. To se transformuje na napětí desetkrát nižšší a více. Tady je jasné, že je vhodné aby tato tarnsformace byla co nejdále od citlivých součástí napájených 12 a nižšší voltáží. Samozřejmě je možné vzdálenost snížit ale to jsou pak potřeba nároky na další zabezpečení a pochopitelně i penize.
      Proč se dělají počítačové skříně a základní desky tak velké?
- Teplo se snadněji odvede. Počítač je méně hlučný a je to celé levnější než prostorově minimalizované řešení jako je třeba u notebooku.
      Proč jsou notebooky proti PC dražšší?
- Dnes se začíná prodávat zhruba stejně notebooků a PC. I při zhruba stejných výrobních objemech je notebbok dražší. Není to jenom způsobeno LCD monitory které jsou stále přeci jen trochu dražší. Důvody jsou popsány výše.

Je to opravdu geniální. Připomělo mi to jednu scému kdy pan Šimek popisoval výlet do zoo a chtěl za každou cenu slevu. S jeho slovy "Nechci slevu zadarmo"byl výsledek takový, že zaplatil za lístky daleko více než byla jejich standardní cena. Autor tohoto řešení se snažil minimalizovat velikost počítače. Povedlo se mu to a má PC ve zdroji. Problém je v tom, že musí ještě použít HDD, FDD, CD, DVD .... a k tomu potřebije klasický Case. Dopadl v konečném efetku jako ta sleva která nebyla zdarmo. Má PC ve zdroji ale ve stejném Case ve kterém by měl i normální PC. V tomto počízači bude mít procesor který se mu bude asi přehřívat(I když má Cyrix), nasadí silnější větrák. Bude asi ohromovat své kolegy, že má PC bez základní desky. Jsem jen zvědavý kdy dostane pořádnou ránu nebo si provaří desku větším proudem než je zdrávo. Má ale co chtěl, dostal selvu ale ne zdarmo.

0/0
15.7.2003 8:17

Michal

Re: To je ale blbost
Petre, Petre. Vy musite byt dobry suchar. Pripada mi, ze jste vubec nepochopil ten clanek. Tady prece vubec nejde o "uzitkovost" tohoto pocitace. Nekdo si proste splnil svuj sen mit funkcni pocitac v krabici od zdroje. Je to stejne, jako kdyz mel Mironet na jednom z poslednich Invexu funkcni pocitac v akvarku s vodou a rybickama. Tim nerikam, ze nemate pravdu ve vsem, co jste napsal. Akorat, ze o tohle v tomto pripade vubec neslo. Hezky den
0/0
15.7.2003 8:57

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

      Hovořit o "Nekdo si proste splnil svuj sen mit funkcni pocitac v krabici od zdroje." a dokladovat to příkladem " Je to stejne, jako kdyz mel Mironet na jednom z poslednich Invexu funkcni pocitac v akvarku s vodou a rybickama." Myslím si, že Mironet si tímto počinem nesplnil žádný sen. Je v tom touha marketingu upoutat něčím zvlástním a dostat se do povědomí lidem. Vámi uvedený příklad dokumentuje, že Mironet se svojí reklamní kampaní uspěl minimálně ve Vašem případě. Vaši argumentaci by plně podpořil spíše případ Ukrajince který chtěl přepádlovat atlantik. Jeho speciální plavidlo bylo perfektní. Nakonec ho vylovila vylovila americká fregata s podezřívali ho, že je terorista. O plavidlo jejich zásahem přišel ale přesto má nové plány se zadlužit a svůj cíl překonat. Klobouk dolů.

     Nacpat počítač do zdroje a ten zdroj pak umístit do klasické krabice to je popření první akce (toho zmenšování). Jestliže použiji příkad onoho vzpomínaného ukrajince pak by měl postupovat následovně aby se zachoval jako tento strůjce zdrojového PC. Stanovit si za úkol dostat se s lodí poháněnou vlatní silou přez oceán. Vše postavit a pak to naložit do letadla (sedout si do plavidla - pochopitelně) přeletět oceán a ohlašovat to za splnění svého úkolu.

     Na jedné straně je shucharství v prostřed bude realizmus na druhou stranu bych dal hyperenthusiasmus. Vy se nacházíte ode mne více k hyperentusiasmu. Zařadil jste mne do kategorie sucharů a zřejmě bych do ni podle Vaší nátury dokonale pasoval. Nechci a nebudu plesat nad oním potřením úsilí stavitele počítače protože to vše popřel. Je pravda, že je obdivuhodné, že tam ty součásti nacpal a že mu to neschořelo ani nezabilo to ano. Umístění výtvoru do klasického case je ono vyslovení věty "Nechci slevu zadarmo". 

0/0
16.7.2003 13:07

Lukas

Re: To je ale blbost
Petre vis co, klid, zadny slunicko, uz zadny drogy ... a hlavne nic neres:) Treba ti to jednou dojde:))
0/0
16.7.2003 14:50

Petr Minařík

Re: To je ale blbost
Mám to chápat tak, že jste byl dlouho na sluníčku a pak bral drogy? Možná to byla reakce na úplně jiný článek?
0/0
17.7.2003 7:45

Lukas

Re: To je ale blbost
Reakce byla na tenhle clanek. V clanku je ukazano neco, co se ma obdivovat, nikoliv resit:)
0/0
17.7.2003 11:11

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

Aha tak, že jsou někdy situace nebo články kdy se má obdivovat a řešení je takřka zkázáno. To mi prosím vysvětlete podle čeho poznáte kdy taková sitace nastane abych se v budoucnu správně zachoval a přestal řešit.

Pokusím se o rekapitulaci, třeba se shodneme. Natěsnat do zroje to co tak dotal onen americký kutil je obdivuhodné. Je ale potřeba připomenout, že řešení není šťastné z hlediska odvodu tepla, rušení a možného úrazu el. proudem. Konečné umístění zdroje do klasické počítačové skříne hodnotu celého usilí degraduje. Co Vy na to?

 

 

0/0
18.7.2003 13:28

Michal

Re: To je ale blbost
Zdravim neunavneho Petra Minarika :-) S tou predposledni vetu nemuzu souhlasit. Vy jste to pochopil tak, ze mu slo o zmenseni pocitace, ja to zase pochopil tak, ze mu slo o efekt. Na stole mu stoji funkcni pocitac, a kdyz se nekdo podiva dovnitr, bude prekvapeny, jak to muze fungovat, kdyz tam nejsou zadne soucastky. Muj nazor je takovy, ze mu slo tedy spise o tohle, nez prekvapovat navstevy miniaturnim pocitacem. Jeste musim reagovat na ten splneny sen jiste firmy. Asi jsem to spatne formuloval. Samozrejme, ze si M. timto pocitacem nesplnil svuj sen - ten spociva ve financni oblasti. Byl to proste jenom dalsi priklad zajimaveho neuzitecneho napadu. (i kdyz vlastne z hlediska marketingu byl uzitecny :-) ). A k tomu ucelovemu rozdeleni typu lidi. Ano, jevite se mi jako suchar. I kdyz nerikam, ze ve spolecnosti sucharu se treba muzete zdat nekomu i trosku do enthusiasty :-) Howgh
0/0
18.7.2003 18:31

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

     Máte pravdu, že by se to mohlo brát jako "Na stole mu stoji funkcni pocitac, a kdyz se nekdo podiva dovnitr, bude prekvapeny, jak to muze fungovat, kdyz tam nejsou zadne soucastky". Z tohoto pohledu to je vpořádku a má to svoji logiku.

Konečně někdo kdo mi byl schopen rozumně oponovat.

0/0
21.7.2003 8:15

hu

Re: To je ale blbost
Naopak, potrebuje vice drog.
0/0
27.7.2003 13:59

tsunami

Re: To je ale blbost
clazeni pocitace bych nevidel jako problem, 230V taky neni problem, izolovat se to da bez problemu. Podobnou krabici si chci delat, ale chci do ni namontovat DVD-ROMku a pripojit to k TV
0/0
17.7.2003 4:09

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

Jestliže něco takového uděláte tak se podělte o zkušenosti. Docela by mne to zajímalo z hlediska mnou uvedených připomínek. Já stejně moc nevěřím, že někdo to vše nacpal oanen američan do krabice od zdroje (spíše mi to připadá jako kachna).

PS: Doufám, že to pan neumístíte do klasického case.

0/0
17.7.2003 7:42

tsunami

Re: To je ale blbost
Dam to do krabice, kterou si necham vyrobit na zakzku (u znameho :-), ve predu bude podsvetleny LCD display, ktery bude davat informace o cemkoliv, trbea prehravane mp3, filmu a tak podobne, bude to mit dalkove ovladani. Mam v planu to pripojit ke svemu domacimu serveru, na kterem jsou filmy a prehravat filmy prez sit. Zatim mam vsechno odzkousene s velkym pocitacem, ted uz jen slozit tu malou potvoru. Az to bude hotove, tak nekde udelam na webu kompletni dokumentaci a zverejnim i zdrojaky k programum, ktere k tomu uz mam napsane...
0/0
17.7.2003 16:17

Petr Minařík

Re: To je ale blbost
Držím palce. Ukažte Amíkům i nadšencům v této diskuzi jak se má stavět malé PC.
0/0
18.7.2003 13:31

without_nick

Re: To je ale blbost

jen pár poznámek... :

1, pokud vím dnes už je v síti místo 220V 230V

2, pokud vim tak 220(230V) není vysoké napětí

no nic možná někoho vopakuju ale to nic. tak zatim "koumesi"

0/0
6.8.2003 17:19

Bacil

Re: To je ale blbost
Fakt si myslíte, že někoho zajímají Vaše vědecké argumenty? Já jsem si postavil PC na kusu filcu a několik let jsem to tak provozoval v šuplíku ve stole. Zejména proto, že jsem nemohl investovat prachy do škatule, která je v praktickém životě stejně jen pro otravu když k tomu pořád něco připojujete, testujete vlastní desky a podobně. Nikomu to nevnucuji a nikoho jsem se neptal, jestli se mu to líbí. Tady se objevil podobný pošuk (v dobrém slova smyslu), který se rozhodl, že to pisidlo strčí do zdroje, respektive do piksle od zdroje. Každý blbne po svém, Vaše příspěvky jsou toho důkazem.  Mějte se.
0/0
17.7.2003 8:34

Petr Minařík

Re: To je ale blbost

Nevím zdali moje psaní někoho zajímá. Stejně tak nikoho nemusí zajímat Váš názor. Toto je diskuse a já stejně jako Vy jsem jedním z jejich aktérů. Nevnucuji Vám ani nikomu svoje argumenty. Jen jsem vyjádřil svoje pochybnosti o existenci a rozumnosti tohoto řešení. Zejména mi vyrazil dech postup s jakým autor svoje úsilí degradoval (použití standardní skříně). Mohu se stejně jako Vy vyjádřit. Jestliže se Vám něco nelíbí tak to nečtěte nebo zaragujte.

Zaujalo mne Vaše tvrzení že škatule je jen pro otravu když testujete desky - souhlasím. Také bych to tak dělal ale pouze při testování zákldních desek. To je logický argumnet. Vy by jste asi požil pro logické dúvody slovo vědecký budu ho používat chvíli též. Neporozuměl jsem proč mi argumentujete takto vědeckým argumentem když píšete: "Fakt si myslíte, že někoho zajímají Vaše vědecké argumenty?" Asi si myslíte, že máte daleko lepší názory které budou někoho zajímat. Co když se ale mezi diskutujícími najde člověk Vašeho ražení a napíše Vám v reakci na vědecké zdůvodnění nepoužívání počítačové skříne: "Fakt si myslíte, že někoho zajímají Vaše vědecké argumenty?" Nesohlasíte se mnou ale požíváte stejný vědecký arzenál aby jste vyjádřil svůj nesouhlas se mnou. Trochu paradoxní ne? Poč argumentuje něčím o co Vás nezajímá? Možná Vás zajímají pouze Vaše názory. To pak není diskuse ale monolog.

Sohlasím s Vámi "Každý blbne po svém, Vaše příspěvky jsou toho důkazem." a nevyžaduji po vás žádne povinné nadšení z mého blbnutí ani Vám neberu Váš názor.

0/0
18.7.2003 8:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.