Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se díváte na výsledky studie, která tvrdí, že Linux je dražší než Windows?

Celkové náklady při využití platformy Windows CE jsou podle studie o 68 % menší než u systémů na bázi Linux. Výzkum se týkal nákladů na vývoj takového zařízení a srovnával rovněž dobu, po kterou je produkt vyvíjen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kameník

Učit se Linux nebo Windows?
Prakticky každý druhý příspěvek nasvědčuje, že přispěvatel je úplně mimo praxi a realitu života. Neboť vaším posláním, nebudete li systémáci přes IT, až nastoupíte do zaměstnání, bude výkon vaší profese, kvůli které si vás zaměstnavatel zjednal.  Nebudete mít čas si hrát a laborovat s OS, ať už se bude jmenovat jakkoliv. Bude se po vás žádat především, abyste byli schopni používat nějakou konkrétní aplikaci(aplikace) pro výkon své profese a k tomu budete potřebovat především fungující PC s nějakým OS.
0/0
12.1.2004 6:54

Martin

Pomoc
ahojky lidičky. Mohu vás o něco poprosit? Právě vypracovávám semestrální práci na téma Windows a potřeboval bych nějaké základní informace. Mohl by mi je někdo poskytnout? Např rok výroby, výhody a nevýhody a vše co se kolem nich týká. Moc děkuji.
0/0
11.10.2003 17:31

Cena stihacky ktera spadne protoze ji zamrzly Widows je asi dost velka:-)
Jasne ze do kancelari je lepsi dat Win, protoze Linux by se museli lidi ucit. A to je drahe. Ale kdyz chce clovek mit neco SPOLEHLIVEHO, tak obejde widows velkym obloukem:-)
0/0
22.7.2003 17:29

beautka

Re: Cena stihacky ktera spadne protoze ji zamrzly Widows je asi dost velka:-)
a co je spolehlive? tuzka a papir?
0/0
22.7.2003 20:22

mantak

Re: Cena stihacky ktera spadne protoze ji zamrzly Widows je asi dost velka:-)
Ano, widows (vdovy) taky doporucuji obchazet velkym obloukem
0/0
23.7.2003 13:24

Kameník

Re: Cena stihacky ktera spadne protoze ji zamrzly Widows je asi dost velka:-)
Stíhací letoun není PC.  Do letadel se montují přístroje s tzv. firmware.
0/0
12.1.2004 6:40

Mac

Re: Cena stihacky ktera spadne protoze ji zamrzly Widows je asi dost velka:-)
Myslim, ze by se lidi Linux nemuseli ucit, protoze to je z toho "kancelarskeho" pohledu velmi podobne prostredi. Tedy s tim rozdilem, ze napr. za Linux Mandrake firma utrati neco kolem 300,-Kc (pro vsechny PC) a OpenOffice si stahne zadarmo z internetu.
0/0
14.4.2004 1:16

Petr

Re: Cena stihacky ktera spadne protoze ji zamrzly Widows je asi dost velka:-)
Open office je k nicemu, zkousel sem to a neveril sem jak to muze nekdo srovnavat s MS officem. Jo, jestli nekdo zacina pracovat s Officem a potrebuje jen napsat dopis, pak je nesmysl investovat do MS, ale jinak...
0/0
14.4.2004 10:53

nikdo

že by

 

mám pocit, že je to obdobné jako kdyby studie sponzorovaná telecomem prohlašovala, že t-mobile je dražší než eurotel. nebo se mýlím?

0/0
22.7.2003 13:41

obrys

Re: že by
je to stejne, jako kdyz si microsoft jde zadat reklamu, jenom se tentokrat nevylepovali bilboardy...
0/0
1.8.2003 18:03

Honza

Placeni
To, ze je studie placena MS nutne neznamena, ze je spatne... nekdo to zaplatit musi. Pokud se to Linuxovske komunite nelibi, tak at si klidne zaplati jiny vyzkum. Ale na to oni asi nemaji, ze?
0/0
22.7.2003 13:36

Jezevec

Re: Placeni

Hmm jestli to nebude spis tim, ze nemaji duvod nechavat takovy blbosti zkoumat. Protoze az se sejde dost lidi, ktery budou chtit treba OO na pda a spol., tak se mezi nima nejde par lidi, ktery je proste zadarmo portujou => naklady = 0.

A co se tyce komercnich veci, tak u woken musi vyvoj probihat na kazdou novou verzi systemu znova, u Linuxu zadne verze neexistuji, jen se kontinuelne vylepsuje.

0/0
22.7.2003 14:06

Re: Placeni

Treba to bude tim, jak rikate...

Rad se zasadim o tom, ay podnik bezel po Linuxem, pokud:

- Mi tech par lidi, co mi zadarmo portujou vse pod linux zaruci, ze budou k dispozici 24 hodin denne, svatky nesvatky, k oprave pripadnych problemu

- Mi zaruci, ze dodavatele se mnou budou komunikovat stejne, jako komunikuji doposavad

- Mi zaruci, ze vsichni, kterym posilam soubory, je budou ode mne umet precist

0/0
22.7.2003 14:19

hugo

Re: Placeni
Mam pocit, ze ani jeden z bodu uz dnes neni problem... Treba takovi Suse Linux zajisti servis jako na Woknous, ne-li lepsi...  Formaty problem nejsou. (Mensi problemy. ktere se mohou nekdy vyskytnout se Vam ale prihodi i na Win. Staci vzit sloziteji strukturovany doc. a snazit se ho exportovat do starsi verze.)
0/0
22.7.2003 15:54

X-22

Re: Placeni
Naportujou je zadarmo? Možná to bude zadarmo pro uživatele. Pro ně (programátory) to zadarmo nebude, protože je to bude stát čas, který stráví portací. Otázkou je, nakolik si toho času cení, když si mohou dovolit nic za to nechtít.
0/0
23.7.2003 8:27

Re: Placeni
Placena studie = REKLAMA pro ty co nevedi. Uz jste videli studii ktera by byla objektivni i kdyz by pro zadavatelskou firmu mela negativni vysledek. To je jako kdyby jste si zaplatili obkladace ktery vam totalne zprasi koupelnu.
0/0
22.7.2003 21:41

Joker

No, pokud v tech testovanych firmach meli veskere MS produkty palene, tak by to mohlo souhlasit

Jinak verohodnost studii placenych MS viz to, ze jedna studie zaplacena MS tvrdila, ze "bezne cinnosti" v Officech XP zvladnete o vic nez polovinu rychleji nez v Officech 2000, pricemz ve skutecnosti pri "beznych cinnostech" pomalu ani nepoznate rozdil mezi nimi.

0/0
22.7.2003 13:13

Em

Výpočet
Navýšení o 68%? Autor by si měl zopakovat základy matematiky, popřípadě gramatiky :-)) Mělo by tam být navýšení o 212%, nebo 480 000 je 32% z 1 500 000...
0/0
22.7.2003 12:31

Frank Ryba

Windows nejsou bezpecna a ve studii neni vycislena skoda za to, kdyz Vam nekdo zlikviduje server
Bezpecnost Windows nestoji za nic, v tomto smeru je Linux dalsko lepsi a nejlepsi je BSD (take UNIX zadarmo). Na serverech je Linux nebo BSD jasne lepsi, jako desktop zatim nutno zvazit. Ja osobne si na desktopu porad nechavam Windows, ale zkousim OpenOffice - a ten toho ve verzi 1.1 zacina umet vic ne MS Office!!!
0/0
22.7.2003 11:20

trotl

to je sice pravda....
vitejte ve svete objektivnich informaci. Firma si zaplati PR pruzkum a na jeho zkalade vyjdou vsude PR clanky. Dolar bere vsechno.
0/0
22.7.2003 10:42

RATHAN

UZ V TITULKU CLANKU JE CHYBA
Protoze pokud je produkt "A" o 68% drazsi nez produkt "B", pak to znamena, ze "B" je levnejsi o 59,5% a ne o 68% 8-) ... holt matematika :-D
0/0
22.7.2003 10:25

ST

:o) je to o vzdelani

Ahoj,

ja osobne si myslim ze se jedna spis o problem vzdelanosti jednotlivcu. Kdyz si deda jde do kramku koupit pccko tak mu vsichni budou tvdit (kolegove, rodina prodejci) ze jedine windows a jedine office. Tezko predstavte si vrazit mu do ruky textovej linux nebo Vi :o)

Nutno ovsem podotknout ze kdyby dnes vladl dos a textovej linux, bylo by to trosku o necem jinem.

Spousta lidi je oblbovana jiz ve skole, na zs se obvykle uci jenom MS, certifikace ECDL je taky rekama na MS, vsude vidite microsofti skrytou reklamu (Duhove stitky na stanicich treba na postach a tak) porovnejte si nabidky kurzu jednotlivych pocitacovych skol a zjistite cenu ms vs lin je take o necem jinem.

Kdyz ovsem potrebujete neco opravdu kvalitniho (ja sam delam servery jak w2000 (2003) tak na linuxu, zjistite, ze ackoli je linux tezsi na nauceni (kdo prechazel z win da za pravdu) je vyhodnejsi,

A jeste jen tak pro predstavu:

Predstavte si nasledujici:

Reseni 1) Microsoft

1x server + 100x stanice = MS w2000server + 100x w2000st + pripadne CAL + kazdou chvili prechod na novejsi system (NT - 2000 -2003) + schopny instalacni technik (500kc/h) = fungujici system + vzdelani uzivatelu + antivirovy program na ochranu pred dirami MS

Reseni 2) Linux

1x server + 100x stanice = reknem free turbolinux + nove verze take free + schopny instalacni technik (500kc/h) + naklady na vzdelani uzivatelu + pripadny antivir

Technická efektivita = stejna Naklady = rozdilne

A ted mi reknete kolik stoji licence na server + 100 stanic pro reseni MS a kolik pro Linux :o)

Problem je v tom ze lide se nechteji ucit nove veci, oni se ztezi naucili svuj word, klikat mysi a je to pro ne zazrak (pracuju ve statni instituci :o) proto voli "jednoduche klikaci reseni" od MS. Kdo ovsem nekdy prisel diky "reseni" MS o dulezita data vinou zamrznuti ktere nastane v pripade zalohvaci rutiny  tak asi vi proc je dulezite zvolit "skutecne KVALITNI RESENI" otazka je vzdy jak cenna data chranite.

Myslim ze hlavnim problemem mezi MS a Lin je hlavne vzdelanost a pristup k ni. Kdyby se na skolach ucil lin ktery je zdarma byla by situace pravdepdobne mnohem rozdilnejsi, deti by to naucili sve rodice, atd atd atd...

...vetsina lidi prijde ke kontaktu s linuxem az na VS, uzivatel sam nepozna jestli server bezi treba na wNT nebo LIN tomu je to jedno, jeho zajma pop trojka a jeho posta v outlooku :o)

:o) a sakra, prace vola...  ...ani se neptejte co... ahoj

 

 

 

 

 

0/0
22.7.2003 10:02

Honza

Re: :o) je to o vzdelani

...poněkud značně zjednodušené a tedy zavádějící.

a) opomenuto započítat technickou podporu, která není u popsaného Linuxového řešení zahrnuta (v daném případě by bylo nutné ji vybudovat ve vlastní režii, tj. min dva specialisty na trvalý úvazek)
b) Linuxové stanice jsou pro běžného uživatele dosud velmi problematicky použitelné vzhledem ke složitějšímu ovládání (to je např. proč si většina lidí kupuje Nokii a Windows) a relativně omezené nabídce použitelných aplikací
c) doporučuji prostudovat statistiky chyb jednotlivých operačních systémů, jejich distribucí a schopnost reakce opravy - Windows na tom nejsou nejhůře, spíše je u nich problém, že jo používá větší množství lidí, a tak se přichází i na více chyb
d) instalační technik za 500Kč/hod. ? - pro Windows možná, pro Linux je to náhoda; spoustu věcí ale ve Windows dokáže správcovat pokročilejší uživatel, u Linuxu rozhodně NE

Linux servery tedy jako aplikační servery, které nevyžadují příliš manuálních zásahů do nastavení, resp. tyto zásahy se dají automatizovat. Windows v ostatních případech.

Univerzální pracovní stanice zatím jednoznačně s Windows. Linux možná pro specializovaná pracoviště typu vyplňování předefinovaných formulářů.

Domácí počítače pro běžného uživatele, tj. neživícího se výpočetní technikou, jednoznačně Windows.

Pro "inteligentní" zařízení (nemám tím na mysli např. Smat Phone a PDA) je výhodnější Linux nebo jiný operační systém než Windows neboť má vesměs nižší nároky na hardware mívají větší odolnost.

U organizátorů a komunikátorů je to zatím asi jedno, a záleží na požadovaných funkcích.

0/0
22.7.2003 22:09

Tom

Re: :o) je to o vzdelani
Uz jsi nekdy vyuzil technicke podpory u MS$? Naposled jsem to zkusil letos na jare, kdyz stahli IE 5.5 SP2. Prestoze jsem jim poslal presny popis postupu a chyby, z jejich odpovedi vyplynulo, ze ten blbec jsem ja, pritom chyba byla na jejich strane. A znam dost lidi, kteri maji velice podobne zkusenosti. Jen velice zridkakdy se tam podari narazit na nekoho, ktery umi a ma zajem poradit.
0/0
23.7.2003 13:08

keson

Re: :o) je to o vzdelani
Pratele, nebudte naivni. Kdo z Vas se NEKDY dozvedel neco na technicke podpore Microsoftu? Delam s pocitacema uz bezmala 15 let, ale NIKDY a to podtrhuji, NIKDY jsem od MS neziskal NIC zadarmo a ani za to co jsem zaplatil bych pote NEDAL ani korunu, nebot jejich informace jsou cenne asi jako v tom vtipu o vrtulniku bloudicim v mlze u budovy Microsoftu. Kdykoliv jsem volal na technickou podoru (v CR, v USA, v Australii) VSUDE jsem se po namahavem vysvetlovani dozvedel, ze na vine je nainstalovany Total Commander, antivir nebo proste cokoliv co je na systemu nainstalovano, nebot podora se vztahuje jen na systemy s cistymi Windows a nedejboze Office. Pokud jsem nekdy neco potreboval, pak mi pomohl internet, newsy, oststni uzivatele = podpora zadarmo. A nezalezi na tom, zda jsem se ptal na Windows, Linux, Notesy nebo cokoliv jineho. Zaver: Souhlasim s autorem predchziho prispevku, ze ve finale rozhoduji POUZE naklady na porizeni SW, nebot firma, co ma 3 servery a 100 stanic zamestnava i spravce site (a asi ne jednoho) a to pak vyjde opet na stejno, jestli je to wokenar nebo linuxar. Drahej bude stejne a kdyz neco bude potrebovat, tak se to bud nauci sam, nebo se zepta na netu, ale urcite nepreda problem hotline MS, aby to za nej vyresili, vybodnou se na nej. P.S. nejsme linuxar, jen velice vzdalene jsem k tomu pricichl, spravuji win systemy, servery, stanice a je mi z toho na nic. Pro popichovace: rozhodnuti o zmene OS v nadnarodni spolecnosti jaksi nelezi na mych bedrech :o)
0/0
24.7.2003 8:49

shift

Re: :o) je to o vzdelani
No asi by teda stalo za to pripomenout i dalsi dulezite aspekty a) Tou technickou podporou bych se teda neohanel u MS vubec b) Pouzitelnost linuxovych stanic velmi zavisi na nainstalovanem prostredi. Napr. graficke prostredi KDE je velmi srovnatelne a v leccems predci MS. c) Souhlasim, predevsim reakce na jednotlive chyby by bylo dobre prostudovat. Zatimco u Linuxu, ci jakehokoliv free unixu jsou chyby reseny i u vsech starsich verzi (coz jednoduse umoznuji vyvojove prostredky jako napr. CVS), tak od M$ velmi casto dostanete odpoved, ze dany produkt uz neni podporovany a proto se zadna oprava nekona! d) Spoustu veci ns Windows skutecne dokaze spravcovat pokrocilejsi uzivatel. Ovsem mene pokrocily je zas schpny cely system totalne zborit, ze je zapotrebi bud nova instalace, nebo IT expert na opravu. V unuixu uzivatel nema dostatecna prava, aby se mu neco podobneho podarilo. Takze zatimco na Linuxu potrebujete cloveka pouze na instalaci a pripadne rady uzivatelum, na M$ potrebujete experta na vecne opravy problemu sekretarek, kterych je pri 100 zamestnancich treba 20. Nicmene pro priste by bylo lepsi podobne veci psat na zaklade zkusenosti s obema systemy a ne pouze teoretizovat na zaklade informaci z doslechu... ;o)
0/0
26.7.2003 13:52

Mac

Re: :o) je to o vzdelani
ad a) Technickou podporu potrebujete i pro Windows a te se, jak zde zazniva, uzivatelum MS Windows nedostava (uvazujeme-li ze: trochu = vubec). Takze pro Windows budete take potrebovat spravce. ad b) Zda se, ze jste ponekud zaspal. Az poprve v zivote uvidite napr. KDE 3.2 (okenni prostredi v Linuxu), prvni co udelate bude, ze si odinstalujete vsechny Windows, ktere mate doma a v praci a odjedete do Buddhistickeho chramu v Nepalu zit 20 let asketickym zivotem, abyste zde ocistil sve spatne svedomi z pouzivani Windows. ad d) V Linuxu si spoustu veci take nastavi i pokrocilejsi uzivatel. Napr. pres webovy prohlizec pomoci aplikace Webmin (tusim tak) muzete ovladat webovy ci mailovy server, uzivatele, sluzby, atd. Mimochodem, napsat v Linuxove konzoli: "emerge nejaky_program" (stahne a nainstaluje "nejaky_program") je casove mene narocne, nez se ve Windows kamsi proklikat a spustit install.exe. Servery: Linux, xBSD ci jine unixove systemy. Windows v zadnem pripade: zbytecne drahe, mene vykonne, hardwarove narocnejsi, mene bezpecne, hure spravovatelne. Univerzalni pracovni stanice: Ja osobne pouzivam Linux s prostredim KDE (www.kde.org) nebo IceWM. Pomoci OpenOffice 1.1 (www.openoffice.org) oteviram ci vytvarim wordovske a excelovske dokumenty (dale webove a "Power Point" prezentace, atd.), programuji webove a C, C++, Java, ... aplikace a skripty, poustim si MP3, prehravam filmy z CD, DVD ci pocitace, vypaluji na CD a DVD, pisu si pres ICQ, povidam si on-line pres internet, divam se na TV, zpracovavam ditigalni fotky a striham si digit. video a spoustu dalsich veci. A to vse zdarma. Tedha jsem pouzival take vyhradne Windows a taky zdarma, ale to bylo ponekud jinak zdarma, nez ted v Linuxu ;) Zkratka, Linux doma, v kancelari, v podnikove siti na internet/intranet serveru - zadny problem. Jak se rika, "za blbost se plati" a ti moudrejsi pouzivaji Linux. Nikomu Linux necpu, jen ho vsem vrele doporucuji.
0/0
14.4.2004 2:57

undy

Nove sokujici studie mrkvosoftu
Nove studie mrkvosoftu potvrdili ze mrkvosoft wimdows 2003 + pripojeni dial-up (pripojeni 52 kb/s)je mnohem rychlejsi nez konkurencni linux s pripojenim t3 (pripojeni par desitek mb/s), dalsi konkurent BSD mel pripojeni E8 (pripojeni par stovek mb/s ) ale opravdu na wimdows na dial-up nemel zadny konkurent .... rychlost stahovani na microsotfru se pohybovale okolo 17 tb/s a uploat byl zhruba 384 hexa deka tera tera tb. Autor studie: bile dik za ten barak je fakt dobrej ... ale tech koupelen mohlo bejt klidne mene nez tech 82 co jich tu mam ... ( pro ostatni znas ... byla to naraska na chovani mrkvosoftu ... ja osobne nejsem linuxak takze v tomto na me nenadavejte ze neco propaguju ...)
0/0
22.7.2003 9:53

Pro normální lidi - aby se nezdržovali čtením dalších "chytrých příspěvků":

Prostě Linux je nejlepší na světě, protože mi kluci z branže to tak musíme říkat. My tomu totiž rozumíne, protože jsme to celý vymysleli.

A ten kdo říká že Linux není nejlepší tak je rasista!!!

0/0
22.7.2003 9:42

Re:
Ty si idiot.
0/0
22.7.2003 18:02

X-22

Re:
Proč? Protože má jiný názor a parafrázoval chování ortodoxních Linuxáků?
0/0
23.7.2003 8:31

Tomík

To snad ne?
Který hovado psalo tenhle článek to, že se na výrobě windows ušetří je vážně super, ale jako OS stojej za velký hovno!
0/0
22.7.2003 9:26

Albi

Debilita

Je to samozrejme blbost. Je drazsi predelat hotovou rozsahlou Win sit na Linux nez nainstalovat Win do "prazdnych" pocitacu, ale kdyz se buduje sit od zacatku, vyjde Linux rozhodne levneji.

Linux se uci bezne na skolach s vypocetni technikou, takze ani nikdo nemuze argumentovat, ze spravci Linuxu jsou drazsi, protoze jich je nedostatek. To, ze "Windows prece umi kazdy" by byl slaby argument, to mozna plati u sekretarky pracujici s Wordem, ale uz ne u poradneho administratora. Navic Open Office taky "umi kazdy", protoze ovledani a moznosti jsou velmi podobne.

Myslim, ze Microsoft by si mel precist trestni zakon paragraf 250:

-------------------

§ 250

Podvod

 (1) Kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede
někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí
tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až
na dvě léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci.

 (2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem bude
pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu nikoli malou.

 (3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo

b) způsobí-li takovým činem značnou škodu nebo jiný zvlášť závažný následek.

 (4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán,
způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu.

-------------------

Neni nahodou "studie" Microsoftu "Uvedeni v omyl" a "zamlceni podstatnych skutecnosti" za ucelem obohaceni ? Navic jako organizovana skupina :-)

0/0
22.7.2003 8:54

statistik

Re: Debilita

Microsoft je v této kauze nevinně.

1. Studii pouze sponzoroval

2. studie se týkala vlivu různých operačních systémů na náklady při vývoji malých zařízení.  O PC a servery tu asi nejde.

Kdo by si tu zasloužil soudit, je redakce IDNES, protože toto všechno záměrně zamlžuje, aby otázka byla položena ve stylu "je lepší linux nebo Wokna" a tím si zvedla čtenost a diskutovanost....

 

Howg

0/0
22.7.2003 13:35

ipaq

rychly vyvoj - casty servis
mozna by bylo zajimavy udelat take studii o tom, kolik casu stravi systemak ci uzivatel se servisem systemu na bazi Windows a Linuxu :)
0/0
22.7.2003 8:16

717

Re: rychly vyvoj - casty servis
mnohem min nez podporou pitomych uzivatelu... ostatne na systemu nezalezi - hloupi uzivatele jsou vsude.
0/0
22.7.2003 8:50

vrabcak

muze to byt pravda
Podle naznačené metodiky výzkumu předpokládám, že se hodnotily pouze náklady na vývoj. V tom případě to může být pravda, neboť windows jsou na poli handheldů vyspělejší než linux. (Je zajímavé, že nebyly zahrnuty další operační systémy, které jsou na to m ještě lépe než win CE). Je tedy logické, že náklady na vývoj linuxu budou větší. Ovšem tento rozdíl se bude postupně s časem snižovat a budou se projevovat výhody otevřeného řešení (udržovatelnost, kontinuita vývoje, TCO...). Takže společnosti myslící dále než na přežití příštího účetního období zvolí řešení, které je schopno přinášet zisky dlouhodobě (Linux), naopak dobrodruzi a rychlokvašky se vrhnou do rizika za vidinou rychlého zisku (windows).
0/0
22.7.2003 1:41

Filip

Re: muze to byt pravda

> že náklady na vývoj linuxu budou větší.

poopravil bych 
mám za to že jste myslel 
"...že náklady na vývoj pro linux budou větší."

 

0/0
22.7.2003 4:04

Hašteřivec

Re: muze to byt pravda
Snad "...že náklady na vývoj pod linuxem budou větší." ?
0/0
22.7.2003 8:28

Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem ..... a co jiného by asi měla tvrdit studie sponzorovaná Microsoftem? Že Linux je lepší? Kdyby si Larry Ellison zaplatil studii pro Oracle tak ta studie vyjde tak, že Oracle je nejlepší - přece nebude Oracle prohlašovat, že DB2 od IBM, nebo Sybase jsou lepší.
0/0
22.7.2003 0:10

Majk

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
Jezsi proboha uz pochopte ze nekdo studii zaplatiti musi. A kdo to bude? No kdyz to chce udelat MS tak si to musi zaplatit. Opravdu se bavim takovymi tlachy na bulvarech jako je tento ze studie je zaplacena MS a tudiz se ji neda verit to je opravdu uzasne.
0/0
22.7.2003 6:38

neuu

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
a k cemu ty chytraku je studie, u ktere jiz predem znas vysledek?
0/0
22.7.2003 14:06

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
Nezávislá studie - to vám asi nic neříká že? Zadavatel (plátce) studie v tomto případě není vlastníkem produktu jenž je předmětem studie ani jeho konkurentem. Chcete příklad? V ČR například spotřebitelské testy které vychází v MfDnes jsou placeny MfDnes a státní zkušebna za jejich peníze testuje kupříkladu prací prášky, jogurty, stolní vody, baterie atd.... . Tak to je jsou nezávislé studie/testy na kterých nejsou (majetkově) zainteresovaní producenti/vlastníci testovaných výrobků.
0/0
25.7.2003 18:52

RED EYE

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem

a můžeš mi řict kdo by ze svýho zaplatil jen tak ze srandy studii prováděnou ve 100 firmách???

skus se zeptat MfDnes třeba do toho pudou :)))

0/0
11.1.2004 23:08

Lama

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
Problem linuxaku je ze si nedokarou pripustit ze wokna by mohli bejt lepsi...  bohuzel pro ne jsou na tom Win XP a server 2003 vic nez dobre...
0/0
22.7.2003 7:29

reset

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
souhlasim, wokna by mohla byt lepsi, ale nejsou a dle smeru jejich vyvoje ani nebudou. Mozna pres Billovu mrtvolu ;-] Netvrdim ale, ze linux je to pravy vorechovy.
0/0
22.7.2003 9:59

Ghuul

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
Linuxaci, woknaci.... pausalizujes tu stejne jako ten tvuj "linuxak". Kazdej system ma svy pro a proti. Navic se v teto studii netvrdi ze Windows jsou lepsi. Jsou lepsi pro vyvoj s cimz bych klidne i mohl souhlasit a proc tomu tak je shrnul nekdo vyse. Kdyz udelam studii co je rychlejsi jestli letadlo nebo auto, tak letadlo taky vyhraje, ale kdyz budu potrebovat z Prahy do Brna tak si ho kvuli tomu porizovat nebudu ze ?
0/0
22.7.2003 11:01

pajout

Re: Linux je dražší než Windows, tvrdí studie sponzorovaná Microsoftem
At si Larry zaplati 100k$ studii u mne - ja mu reknu taky, ze Oracle je lepsi nez DB2 :)
0/0
22.7.2003 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.