Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak často padá počítač vám?

Podle statistik dochází u asi 5 % instalací k pádům systému více jak dvakrát denně. Problém se týká především starších systémů. O těchto a dalších problémech, o jejich řešení a dalších plánech hovořil Bill Gates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mrzout

Jak často mě padá PC ?
Tak jednou do měsíce když mě velitelstvo naštve a neudržím nervy na uzdě.
0/0
14.9.2003 22:26

ryba

konfigurace
Ja jsem mival 2 roky 98 SE, pomerne to slo, poc se vyuzival denne, ale na staly aplikace...parila se na tom treba jedna hra a po nejaky dobe se proste sekly. Jednou za 2 hodiny, jindy za 6 hodin, ale sekly a to mi chodily stabilne, oproti ostatnim, co jsem znal. Pote, co mi nejakym zahadnym zpusobem odstrihly modem od IE jsem se zdrave na...l a dal W2k. Stabilita takova, ze proste nepadaj. Je videt, ze umej se sys prostredkama pracovat lip. Jako prohlizec Mozillu, samy superlativa. Kerio personal firewall a Open office.org v 1.0.2 CZ. Nemam problemy ani s vetsinou her. Disk jsem nechal na formatu FAT 32, pac ho obcas prenasim do jinejch pocu na lup.
0/0
27.8.2003 7:29

TheThing

NTFS?FAT32
Jakej pouzivate system souboru kdyz tam mate XP, nechavate si Fat32 nebo jedete pres NTFS? Co je pro XP lepsi a je mozny, ze kdyz mam system NTFS a chci ho prehodit na Fat32, tak to udelat tak ze v instalatoru WinXP odeberu oddil NTFS potom vytvorim novej a ten zformatuju pres fat 32? jde to takhle, protoze jina cesta krome Fdisku me nenapada
0/0
16.8.2003 12:00

Technician

Re: NTFS?FAT32
Určite lepší je FAT32. Je univerzálnejší, keď chceš pracovať so staršími diskmi.A ktomu druhemu, žiadna cesta, ako si sam povedal, podla mna neexistuje, ale skus sa pozret na nejake sharewarove programy
0/0
19.8.2003 21:19

hns

Re: NTFS?FAT32

Ja pouzivam NTFS. NTFS ma svoje vyhody a nevyhody. Nema omezenou velikost souboru (FAT32 ma 4G). Lze zadat pristupova prava pro KAZDOU slozku (u fat32 nelze ani u jedne). XP profi maji v sobe web server, SMTP server. Pod XP nefungujou stare hry (XCOM, Transport Tycoon i Deluxe...)

Na NTFS muzes prejit za 'chodu' bez ztraty dat. Zpatky uz to ale nelze, neumi to ani vykonne programy jako je treba Partition Magic. Pokud jeste zakazes tvorbu ~1 za dlouhym jmenem souboru tak usetris misto. Protoze k cemu je vytvareni nazvu ve formatu 8.3, kdyz ti to stejne pod DOSem nepomuze.

XP dokazou pracovat s diskama na kterych je NTFS i FAT, ja sam mam doma dva disky, hlavni ma NTFS a druhy ma FAT. Ty jako uzivatel nepoznas rozdil. Proste vidis to co tam mas a to je pro tebe to hlavni.

Nevyhoda je ta, ze nejde ten NTFS videt ani v DOSu ani v jinych woknech nez XP, 2k, NT.

0/0
1.9.2003 15:05

Technician

Windows mi bezali bez problemov 2 roky

bez padnutia. 2 ROKY .To mi asi nebudete verit, ale je to pravda. Do toho systemu som instaloval asi 120 roznych softov a este som ich aj uninstalovaval a NIC ani za NIC mi nepadli.

Mozno ma niekto zacne nenavidiet, ale co uz. Je pravda , ze W su nestabilne, ale nie v mojom pripade. Ludi, ktorych poznam, tak tym W lezu na nervy. Chapem ich, pretoze som im to tam vsetko liecil. Dost otrava {ale celkom som si dobre zarobil :)}.

Este taky maly dotaz:

WIN XP: Najhorsi win od Microshitu. Win 98 je z nich najlepsi. Tuto kolega pravi, ze win2k a ME, coz nie je pravda.Podla mna su v pohode a na tie problemy s hrami.

Linux Tucniak: Su dost v pohode. Cital som si hadku tuto dvoch ludi a obaja mali pravdu, ale ja som na strane Linuxakov.

Linux je jednoducho pracovne prostredie a WIN herne.

MS-DOS: Byt to najlepsi OS. Ziadne problemy. Vraj nema multitasking. Staci najst tu nejaku multi verziu na webe a mate to,

co ma WIN.

P.S. Ludia, nehadajte sa tu , prosim vas kvoli windows.

P.P.S Hadajte, co sa stalo s tym 2 rocnym winom. Vymazal som ho a dal winME a mam ho rok, co je sice este malo, uvidime o 5 rokov.

P.P.P.S Viete preco som si dal meno Technician, nechcem sa chvalit, mam 15 rokov a kto vie viac o hardware a rieseni problemov s hardom je MOOOOOOOOOOOOOOOOOOc DOOOOOOOOOOOOOOOOOOObry.Prekonajte ma.

0/0
7.8.2003 12:38

Zajda

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky

Zalezi co pouzivate za software, ja sem mel problemy s win98 zhruba po trech dnech a po tydnu uz zacali padaz a zasekavat se...

Win xp mam ne moc dlouhou dobu ale sice jsou pomalejsi, avsak o hodne stabilnejsi a uzivatelsky prijemnejsi...

0/0
13.8.2003 10:45

Technician

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky
Zajda, instaloval som tam hry, utilitky, share, free a ine blbosti, a bezalo to dobre
0/0
20.8.2003 20:09

niki

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky
je mi 21 a v 15ti sem věděl o discích 10x tolik co ty...
0/0
23.8.2003 17:34

Technician

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky
Neviem o čom trepeš, o jakych discích, o žiadnych som nepísal, ale písal som o Systémových oblastiach, nauč sa čítať
0/0
25.8.2003 20:53

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky
ty se zase nauč chápat frajírku,, psal si o systémových oblastech a o problémech s hardwarem....   systémová oblast+hardware=disk...
0/0
27.8.2003 3:16

hans

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky

Hoj ty technickej frajere. Ja v tom nejsem urcite tak dobry jako ty. Potreboval bych teda poradit. Co je lepsi a PROC. Intel P4 2.4G na FSB 533 nebo intel P4 2.4G na FSB 800. Pak jeste rozdil mezi RIMM 800 a DDR 433 co je lepsi.

Ted se ukaz, pokud tu jeste chodis.

A jeste jedno reseni problemu.
Mam PC, v nem mam jednu grafiku (nvidia riva tnt2). Beha dobre, az na to ze mi wokna 98 detekovaly 24 grafickych adapteru a wokna XP detekujou jednu grafiku, ale zase 32 obrazovek. Co s tim. Deska ma cipset VIA (nejvetsi smejdy)

0/0
1.9.2003 15:15

Technician

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky
Takže, NA TOTO netreba žiadneho znalca. Tá druhá varianta je určite lepšia, pretože má FSB 800Mhz, čo je asi odosť väčšia rýchlosť ako 533Mhz.V krátkosti ti vysvetlím, čo je FSB: Front Side Bus alias Hlavná Systémova Zbernica, čiže tam patrí Processor, Pameť, Chipset, a ostatne integrované prvky (grafika(nemusí byt)LPT, COM atď).Zvyšok zbernice tvoria sloty pre prídavné karty, čiže zbernica PCI,AGP,ISA.Tieto zbernice majú svoju vlastnú frekvenciu (napr. ISA-8Mhz).Takže, ak máš dosť peňazí, tak dosku s 800Mhz zbernicou. To druhé je ťažší oriešok, to by ti vysvetlil lepšie sám Bill,no pokúsim sa.Ono je to ťažké analýzovať, keď daný problém nevidím.Máš niečo s Woknama, neviem kolko ti ten Win behá, už to môže byť v registroch, niesom si istý, alebo v ovládačoch. Ovládače skús preinštalovať a na registre použi shareware CleanREG alebo CleanSYS,dobré sú ešte Norton Utilities,tak skús, inak neviem, v tomto si ma dostal. Česť porazeným!!!!!
0/0
8.9.2003 11:27

Technician

Re: Windows mi bezali bez problemov 2 roky
Skoro som zabudol na tie pamäte.RIMM sú poriadne namakané pamäte, zatiaľ najrýchlejšie, dostupné pre nás užívateľov, až na to, že stoja asi 4x viac než DDR.DDR sú pomalšie, ale nám postačia.Tebe stačia DDR.
0/0
8.9.2003 11:33

Adam

stabilita
ja si myslim ze stabilita zavisi z velky casti na hardware na svym novym kompu jsem mel Win 98 SE a padal cca kazdych 15 min pak sem tam dal XP a spadnul mi za 2 mesice 1x
0/0
4.8.2003 14:27

vlada

Tomášovi
Hmm, přečetl jsem si Tvůj přízpěvek a přijde mi, že jsou to jen kydy opsané z letáků Microsoftu. Proč většina světových serverů jede na UNIXech, nebo LINUXu? Proč nejčastěji hackované servery jsou právě ty WINDOWSí? Píšeš, že Ti padají Windows jednou za 30 restartů. Pominu-li fakt, že jsi na tom ještě dobře, tak je to ve srovnání s Linuxem tragédie. Co je dobrého na systému, který když instaluješ tak ho musíš X krát restartovat? Píšeš, že IE 5.0 a výš je špičkový systém. Hmm, jak si na to přišel? Spočívá ta "špičkovost" v tom, že se ti pod Outlook Expressem samy aktivují viry? Fakt špička... Kdo zažil nástup Nimdy v momentě, kdy ji ještě většina antiviráků naznala rád potvrdí. Tvrzení, že vývoj Linuxu je tragédie má asi takovou informační hodnotu a vážnost, jako tvrzení, že každý uživatel Windows je pedofil. Je to prostě blábol. Co se týče Tvého srovnání s armádou - vzpomeň na husity (a nejen je...). Kde jsi vzal informaci, že vývoj Linuxu je veden partou neřízených nadšenců? Myslíš, že třeba SUSe či IBM jsou neřízení nadšenci...? Pokud se domníváš, že dělání kvalitního SW je o mamutím PR oddělení a bonzování uživatelů, pak se Ti to tak možná jeví, ale jinak... Co mi nabízí Linux ve srovnání s Windows? -cena. Prostě je levnější, i kdyby se Gates na uši stavěl. Když si vemu plnou instalaci SuSE linuxu, k tomu si stáhnu třeba Grass, tak se dostanu na cenu SW na jednom PC, která by mě pod Wokny stála cca 100 000. Když máš dvacet, padesát počítačů... -nehrozí mi prokurátor či buzerace za to, že někde na ekonomickým zašily fakturu. -instalační podpora - kdykoliv jsem volal na SuSE, byl tam někdo, kdo mi byl ochoten a schopen poradit. U Microsoftu po půlhodině přepojování mi bylo většinou řečeno, že se mám obrátit na prodejce. -stabilita - není asi třeba komentovat -bezpečnost - dtto -práce v síti - opět, kdo z ná UNIXy ví, jak se věci mají Je logické, že na Windows nadávají především ti, co používají Linux a ti co dělají ve Windows jsou spokojení. Ti, co celý život jezdili v Trabantu také byli ochotni přísahat na to, že je to auto.
0/0
4.8.2003 9:31

Opcom

Re: Tomášovi
Není co dodat. Sice jsem Linuxový začátečník, ale čím víc tento systém poznávám, tím víc jsem jím nadšen.
0/0
4.8.2003 10:10

Tomáš

Re: Tomášovi

Když to je těžký o tom diskutovat, když reaguješ na něco, co jsem tam nenapsal.

1) windowsy mi spadnou 1x za 30 x puštění si Battlefieldu. To není že spanou 1 x ze 30 spuštění. Chápeš rozdíl??? Myslím ze Battlefield je špatně napsaná aplikace, která obchází služby Windows. Čili za to W nemůžou.

Čili první tvůj odstavec je mimo.

2) Nenapsal jsem že vývoj linuxu nýbrž vývoj PRO linux je tragédie. Vnímáš rozdíl??? Čiil i tvůj druhý odstavec je mimo.

3) I třetí odstavec je mimo. Při nákupu OS se nehodnotí cena za nákup ale za vlastnictví systému rok, dva a více. A to přiznává i ten váš Towardls nebo jak se to píše.

4) Podpora. Moderní podporu neposkytuje telefonista ale expertní systémy, protože sebelepší telefonista neví to, co ví expertní systém. Kvalita expertního systému je dána zejména faktorem počtu příspěvků a ten počtem uživatelů. => Linux nemá šanci.

Závěr!

Tvůj příspěvek obsahoval mnoho slov a málo kvalitních myšlenek. Chce to přidat!!!

Čus Tom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0/0
4.8.2003 13:44

vlada

Re: Tomášovi
No Tomáši - přečti si to po sobě - z té Tvé věty o padání nebylo evidentně jasné, že je to jen při spuštění nějaké hry nebo co to je. Podpora - v momentě, když potřebuji rychle rozchodit nějakou aplikaci pod systémem, nebo naopak systém na ěnjakém hodně atypickém HW a potřebuji to hned jsou mi odborníci v Redmontu na nic. Pro mě je důležité, že zvednu telefon a někdo mi poradí. U MS Tě vyfakují. Mám na baráku SW od MS za cca dva melouny, ale kromě aktivace XP produktů se se mnou vůbec nabví. Mě je jedno, kde sedí nejací experti, pro mě důležitá podpora RiGHT NOW. A ta u SuSE na rozdíl od Woken prostě funguje. Nevím jak jsi to myslel s vývojem, ale hodně velká část softařů, co píše i pro wokna to píše pod Linuxem a na Woknech to jen testuje. K té stablitě a bezpečnosti ses nějak nedoatl, stejně jako k okomentování svého blábolu o špičkovosti MSIE, který musí rozesmát snad každého. Mimochodem Outlook Expres pod MSIE 6,0 SP1 má tu výbornou vlastnost, že pokud máš tu drzost a máš v poště nějakou větší složku (třeba doručenou poštu) tak Ti jí čas od času může smazat (podle mé zkušenosti tak 5 z 40ti instalcí) a ještě se tím pochlubí v logu... Náklady na provoz - řekněme že mám 50 počítačů s MS Windows a MS Office - to je 50 x 20 000 (zhruba). To je meloun. Nebavím se o žádných dalšíchaplikacích, které jsou součásti Linuxových distribucí a pod Wndows je musíš upovat. To máš milion.Za ten milion pořád MS nestojíš za t, aby Ti věnoval nějakou podporu. Kde jsi vzal fakt, že přeškolení 50 uživatelů na MS Windows stojí víc, než přeškolení stejného počtu lidí na Linux? Bud tak hodný a odkaž mě na nějaký ceník školících společností, který by to dokazoval. 50 instalací Linuxu to máš nějakých 2500,- Kč včetně manuálu (který k Woknám za 4000 má cca 15 stránek, k Linuxu cca 2 x 300). Dlaším parametrem v nákladech je, že pokud chceš mít nějaké aktuálnější Wokna (aby se na ně MS alespoň obtěžoval psát záplaty) potřebuješ solidní PC. Linux Ti pojede v podstatě na čemkoliv a na všem ude výpečetně silnější než Wokna (dobře, abych nekecal, to není vynález Linuxu, ale je to obecná vlastnost UNIXů). akže shrnuto - údajně vyšší náklady jsou naprostý žvást, kterému kromě Steva a Billa už nikde nevěří. znávám, že administrace Linuxu je složitější než u UNIXu, ale hlavně díky tomu, že Linux Ti dává mnohem větší možnosti administrování a obsahuje kvanta nástrojů, které ve Windws normálně nejsou. Z hlediska uživatele v tom ale rozdíl není. Linux mu nastavíš, že se tváří jako Wokna a pak už jediný rozdíl v přihlašování a v tom, že to nepadá. A to jsme se pořád nedostali ke stabilitě a bezpečnosti... No, přeji Ti, abys jednou objevil pro sebe Linux. Zatím mi pro Tebe zůstává jen soucit.
0/0
8.8.2003 8:22

UmiN

Re: Tomášovi
Tome, zkus si sehnat člověka, který má nainstalovaný (a dobře nakonfigurovaný) nějaký novější Linux (Třeba SuSE 8x) a popros ho, aby ti předvedl jeho výhody. Když si dobře upravíš GNOME, vypadá úžasně a přehledně, je stabilní a bezpečný, WIN hry se dají pod Linuxem emulovat, když nejsi programátor, nemusíš se s příkazovým řádkem setkat častěji než ve Woknech (=nikdy). Podporu ti zajišťuje tvoje okolí (kamarádi), manuálové soubory v systému (u SuSE navíc valná většina počeštěná) a u špičkových distribucí i místní prodejce. Dlouhou dobu jsem používal Win98 SE, který jsem dostal k mému Compaqu k patnáctinám. Od té doby (dva roky) se teprve zabývám počítači. S Linuxem začínám a kdybych neměl "winmodem", nemusel bych na Windows už vůbec šahat (pro win aplikace používám emulátory - počítač je pak kupodivu stabilnější, než když běží pod Woknama)... P.S.: Jako v celku běžný domácí uživatel/student si 'v klidu' vystačím s OpenOffice.org 1.1.0 CZE, GIMPem, Xmms, prostředím GNOME a dalšími. A hlavně s XBillem !!! ^_~
0/0
22.11.2003 23:01

Tomáš

Linux je ...

ZDravím všechny příznivce Linuxu.

Moje situace:
Na Win 2k mám nainstalován Visual Studio 6, Visual Studion .NET, MSDE (personální SQL server), Office a spoustu nepodstatných kravin, které jsem si natahal z webu. TAky spoustu her, většinou takové ty trial verze. Jsem programátor databázových aplikaček pro web.
Mám nastaveno automatické stahování updatů Windows.
Win provozuju na dvou kompech. Jeden je HP a druhej jsem si postavil sám z dílů objednaných v Extrapointu.
Instalace trvala tu dobu, než se Win z CD překopírovaly u HP už byly nainstalovaný. 

Jak často mi windowsy spadnou???

Asi tak jednou z tak 30 spuštění mi komp zatuhne při hraní Battlefieldu jinak NE.

Orpavdu NEVÍM, na co bych si měl ve windowsech stěžovat, proto nechci přecházet na XP. Osobně mám pocit, že jediný, kdo si na něco ve windowsech stěžuje, je ten, kdo používá Linux.

Mimochodem, Word, Excel, VS.NET a IE od 5.0 výš jsou špičkový programy. Používáme celou řadu maker při slučování dokumentů, provozujeme diskutování obsahu pomocí Front page extensions a spousty dalších vychytávek a funguje to skěle.

Teď to hlavní. Vývoj sw pro Linux je tragédie. Konceptuálně je to zastaralý systém. Nedospěl ještě ani do stadia technologie COM, ale Microsoft už COM překonal a má k dispozici .NET. (mimochodem tím končí problémy s registry a knihovnami). Nedávno jsem někde četl o Linuxu, že rozjíždí analogii ke COM technologii, ale zatím je to v začátcích. K smíchu.

Já se věnuju hlavně těm webovým aplikačkám, ale kolegové kteří programují okenní systémy to potvrzují i  v téhle oblasti...

Prostě musím konstatovat, že z technologického hlediska zvýšil Microsoft .NETem náskok nad Linuxem.  

Osobně nechápu, jak někdo může být tak naivní, že si myslí, že parta neřízených nadšenců, kteří pracují, jen když se jim zrovna chce, může vyvinout dlouhodobě něco lepšího než řízená organizovaná skupina lidí pod tlakem.

To je stejný, jako kdybyste tvrdili, že rolnické povstání porazí pravidelnou armádu.
A to se k tomu připojuje ještě jeden aspekt, že dneska je vše okolo kompů tak složitý, že nejdřív musí přijít marketing, vysvětlit užitek osvětlit novou myšlenku, a teprve potom vznikne potřeba.

Jak může být Linux lepší, když nemá žádný marketing a tak nemůže trh přesvědčovat o nutnosti inovací???

Být uživatelem Linuxu je emocionální životní postoj v žádným případě racionální kalkul.

A ještě poslední argument. Linux vyjde firmu s typickými požadavky na užitky IT  DRÁŽ než windowsy. Nebo si myslíte, že majitelé firmy prostě rádi vyhazují prachy?

Tom

0/0
2.8.2003 21:10

nekon

tak je to
jeden rok pouzivam linux namiesto ostatnych pseudoOSwindows a zodpovedne prehlasujem, ze ak spadne moj system, tak len preto ze som nieco pobabral a vacsinou aj viem co...
0/0
2.8.2003 13:51

Kamil

Nebyly ty staré, padající operační systémy
kdysi novými, úžasnými a Gatesem vychvalovanými operačními systémy ? Poslední stabilní operační systém od Microsoftu byl DOS 6.22. A z Windows :  3.11 jako nadstavba DOSu. Padání systému  u  W98 beru jako vlastnost. Vychvalovaná stabilní XP jsem při stahování fotek z paměťové karty zakousnul na první pokus a pomohl jedině tvrdý reset.  Chápu, že W se mohou jevit jako mohou  stabilní a bezproblémová, pokud je používáte jenom k práci s nainstalovaným Office. A za čas zase vystoupí Veliký Bill a bude kvákat něco jako, že ten starý Longhorn byl hrozně nestabilní, ale že vše vyřeší nová úžasná Superturbookna....Dál bude pořád to samé. Chytří používají Linux, bohatí platformu Apple, ti chytří a bohatí nepoužívají nic, protože na to mají lidi, kterým za ten opruz platí. A ti ostatní používají to ostatní.
0/0
2.8.2003 13:16

Maara

Hláška
Vzpomínáte si na hlášku "Zase o kus dál..." Podle mě největší joke od MS
0/0
1.8.2003 14:06

Libor Chocholaty

89 dni vs. minuty
Kdyz mi naposledy spadnul pocitac v praci (pIII@500, RH linux 7.3) byl uptime 89 dni. Zamrzly Xka, uz nevim pri cem. Zatimco doma jsem po instalaci ovladace scanneru do Windows 2000 Pro dosahl bajecne hodnoty cca 1-2 minuty. Prakticky okamzite po prihlaseni zamrznou. :-)
0/0
1.8.2003 11:30

Unknown.To.You

Re: 89 dni vs. minuty
a o čem to má jako vypovídat? o tvé neschopnosti?
0/0
1.8.2003 18:30

Sgt. Elias

Re: 89 dni vs. minuty
Trefa do cerneho :)))
0/0
4.8.2003 8:22

randy

Modernizacia
Uz naozaj dlhu dobu pouzivam Win 98 SE - nikdy s nim zasadne problemy neboli, co moze byt aj tym, ze nie som ziaden vyvojar ani sialeny overclocker a hry tiez uz dlhsiu dobu nehravam. Moji znami pouzivaju Win 2K a pretoze Win 98 su uz predsa len trochu zastarale, prisiel cas aj na modernizaciu OS. Pred mesiacom som kupil vacsi disk a na volne miesto som nainstaloval Mandrake Linux 9.1. Instalacia bez problemov za 27 min, dokladna napoveda (hlavne pre blbeckov co predtym pouzivali Win :)), naozaj pekne a konfigurovatelne graficke prostredie (KDE je fakt sexi :)), kvantum aplikacii - (MPlayer prehra uplne vsetko) a hlavne cena - Mandrake mi kamos stiahol zadarmo cez mikrovlnku. Win 98 si samozrejme este chvilku necham, ale je cas prejst na moderny a kvalitny OS - je cas na Linux :)
0/0
31.7.2003 22:43

obrys

Re: Modernizacia
Souhlasim. Mandrake Linux 9.1 je uz hoodne vychytana verze. Hlavne je tam minimum poinstalacnich dodelavek, ktere musi uzivatel udelat. Na svem druhem pocitaci mam ted uptime 22 dni (pred 22 dny jsem prehazoval harddisk;-)). Linux pouzivam uz 3 roky a zatim jsem nenasel duvod se vratit zpet k woknum, snad jen si zaparit par her, ktere na Linuxech nejsou.
0/0
1.8.2003 17:27

RT

Zkušenosti

Pohled uživatele. Linux neznám, používal jsem zatím Win 95, 98 SE, W 2K a Xp.      98 SE jako 95 jen mnohem více ovladačů, takže komfortnější výbava. Při instalaci samy vyhledávaly ovladače a nabízely jejich instalaci z výběru. W 2K mne při instalaci nepříjemně překvapily tím, že si o žádné ovladače neřekly a nakonec jsem zjistil, že tam některé chybí, musel jsem manuálně doinstalovat. Vytknou se dá nevkusná grafika, jinak běží dobře, bez problémů. Jó, ještě při nabihání asi 3x nepochopitelně chmatá po disketové jednotce. XP bezpochyb zatím nejlepší, vynikající grafické zpracování, jinak funkčně podobný W 2K. Jsem na rozpacích při čtení o padání systému. Ne že by mi někdy Windows nespadly a zůstaly v nouzovém režimu (98), ale vždy to bylo mojí chybou, zpravidla z neznalosti odstraněním potřebných souborů, knihoven či registrů.  Zde chci varovat všechny začátečníky před různýmí programy na čištění disku. Většina je v angličtině a bezhlavé vymazání zdánlivě zbytečných souborů, či registrů vede mnohdy k problémům s fungováním Windows. Pokud se uživatel vyvaruje nekorektních zásahů do systému, všechny Windows slouží bez problémů. Taky je třeba mít na paměti velikost OS, která by měla odpovídat používanému hardwaru. Řekl bych, že zhruba do procesoru 1 GHz jsou nejlepší Win 98 SE, nad 1 GHz W2K a XP.

 

0/0
31.7.2003 15:52

Milos Prudek

Re: Zkušenosti
"Pokud se uživatel vyvaruje nekorektních zásahů do systému, všechny Windows slouží bez problémů." To je jako když v totalitním režimu řeknete: "Když komunisty zbytečně nedráždíte, tak vás nechají na pokoji." Píšete, že nemáte zkušenosti s Linuxem. Většina lidí u nás neměla zkušenosti s netotalitním systémem. Proto byli docela spokojení... neznali nic lepšího, a naučili se žít s tím, co znali. Právo na práci. Jednou za rok právo na mandarinky v obchodech. Jednou za pět let dovolená v Bulharsku. Švagr si otvíral hubu na komouše tak ho zavřeli. Blbec. Ted ještě kvůli němu našeho kluka nepustí na vysokou... Zkuste Linux. Zkuste svobodně dýchat.
0/0
1.8.2003 14:59

Technician

Re: Zkušenosti

TO BOLO DOST DOBRE.

POTLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESK

0/0
7.8.2003 11:51

čik

Problémy ...

Víte co mi nejvíce vadí na OS ?

To že si instalují soubory kam se jim zachce, A to především, umožňují aplikacím dělat v systému bordel. Z nějakého nepochopitelného důvodu mi není jasné, proč si systém nemůže udržovat seznam dynamických knihoven např a u něj které aplikace jej využívají. Může mě totiž urvat, když chci odstranit program a začnou mi během odistalovávání vypisy-

blebleble.. chystáte se odinstalovat exot.dll se systému, je možné že daný soubor využívá nějaká jiná aplikace, opravdu jej chcete odstranit? .. blablabla

Proboha, jak to JÁ mám vědět? copak vím jako uživatel, kdo to dll používá?

V tomhle byl nepřekonatelné DOSovské programy, nainstalovaly se do jediného adresáře a pokud se adresář smazal v 95% to bylo v pohodě...

0/0
31.7.2003 14:20

Alík

Re: Problémy ...

1) Ušetření místa - vemte si, že by si například půl megovou knihovnu comctl32.dll (Common Controls Library - Standardní ovládací prvky Windows) nahrával každý program k sobě. Schválně si spočítejte, o kolik méně empétrojek by se Vám na disk vešlo... :)
Navíc lze takto zajistit instalaci on-demand (viz např. DirectX a další sdílené služby).

2) Zajištění dostupnosti nejnovější kompatibilní verze pro všechny programy - každá rozumný výrobce zaručuje zpětnou kompatibilitu. Pokud není, mění se název souboru, viz msvbvm50.dll vs. msvbvm60.dll (Visual Basic Virtual Machine). Možnost jejich aktualizace nezávisle na programu.
Ovšem do společného adresáře by se měly nahrávat jen soubory, které jsou vytvářeny pro hromadné použití. Soubory vytvořené výhradně pro daný program by se měli nahrávat do vlastního adresáře.

3) Souhlasím s tím, že v adresáři System a System32 se zrovna dobře nevyznává, ale jde to, když se člověk trochu snaží a popřemýšlí. Ave regedit.exe :)

0/0
1.8.2003 12:57

wachy

Problém mezi křeslem a klávesnicí
dvě třetiny problém s od Windows jsou nekompatibilní ovladače třetích stran, nestabilní hardware a taky to, že některý lidi to zkrátka správně nainstalovat ani neumí....
0/0
30.7.2003 13:11

Milos

Re: Problém mezi křeslem a klávesnicí
Hm, jak tedy vysvetlite, ze jsem na svem PC musel reinstalovat Windows kazdeho pul roku, ackoliv jsem tam zadne nove ovladace nepridaval a hardware byl porad stejny... a pak jsem presel na Linux, a problemy proste ZMIZELY. Se stejnym hardwarem. Uz tri roky(!!!) jsem nemuzel reinstalovat diskovy oddil s Linuxem. Ale diskovy oddil s Windows se stale jednou za 6 mesicu zhrouti. Pritom Linux pouzivam 90% celkove doby provozu PC, a bezne instaluju a odinstalovavam software. A u Windows zasadne nepridavam ani neubiram software. Podotykam ze jsem profesionalni programator se zkusenostmi 15 let. Asi mam nestabilni hardware, jehoz nestabilita se zapina kdyz nastartuju Windows. Je to mozne?
0/0
30.7.2003 15:26

Eli

Re: Problém mezi křeslem a klávesnicí
Nevim, co ma vase profesionalni programatorska zkusenost spolecneho se stabilitou vasich Windows. Ja jsem pprof. programator pul roku a PC s Windows mi nepada ani doma, ani v praci.
0/0
31.7.2003 13:20

Re: Problém mezi křeslem a klávesnicí
Půl roku? Tak už se vám to krátí :-) Neříkám že vám to padne hned zítra... třeba budete mít štěstí nebo budete velmi opatrný... nebudete instalovat nové programy, budete si udržovat zálohu registry 6 měsíců pozpátku... nic z toho byste v Linuxu dělat nemusel, ale pokud máte silné důvody pro používání Windows, tak Vás výhody Linuxu nemusejí zlákat. Když se o Windows pečlivě staráte, a neinstalujete nové programy, tak vám vydrží déle... otázka je, kolik času to zabere, a jak omezující jsou pro Vás ta omezení, kterým se musíte podřídit. Linux není vhodný pro každého.
0/0
1.8.2003 14:05

Milos Prudek

Re: Problém mezi křeslem a klávesnicí
Taky jsem se tentokrat zapomnel podepsat :-)
0/0
1.8.2003 14:06

Eli

Re: Problém mezi křeslem a klávesnicí
jeste muj email
0/0
31.7.2003 13:21

obrys

Re: Problém mezi křeslem a klávesnicí
Toto je přesně moje zkusenost! Obdivuju Vase Windowsy, ze Vam vydrzely 6 mesicu. Me nevydrzely nikdy dyl nez 4-5. Jednou se mi podaril rekord 42 dni, ale to se priznavam, ze jsem si zkousel hodne sharewaru, tekze nejakej s sebou pri odinstalaci vzal i nejakou sdilenou knihovnu a pak konecna... V Linuch si instaluju taky skoro kazdou kravinu, jak ze zdrojaku tak z urpmi a porad v pohode.
0/0
1.8.2003 17:38

Alík

Srovnání Windows

Za svoji počítačovou éru jsem měl možnost pracovat s několika různými verzemi Windows (od 3.1 až po XP). Pokusím se o drobné srovnání mých zkušeností:

MS-DOS: Nesmírně stabilní systém (zatuhnout se mi ho za cca 6 let podařilo jen jednou). Navíc měl tu úžasnou výhodu, že když něco spadlo, byl si člověk na 99% jist, co vlastně spadlo a proč (také díky tomu, že chybové hlášky měli poměrně slušnou vypovídací hodnotu). Práce s ním byla rychlá (žádné zbytečné ikony, wizardi, ...).

Win3.1/3.11: S oblibou padal GDI, USER a další "zbytečnosti". V této verzi se Microsoft ještě naposled choval jako solidní firma (nápověda se občas k něčemu hodily, hlášky měli alespoň nějakou vypovídací hodnotu, ...).

Win95: Tento systém mne "potěšil" již při instalaci. Jistě si pamatujete okno "Instalátor připravuje průvodce, který Vás provede zbytkem instalace" (či tak nějak). V momentě, kdy dosáhl 100%, tak mi úspěšně zatuhl (když měl moc dobrou náladu, tak to okno ještě schoval). Na podesáté si již dal říci. Při prvním spuštění mne přivítal modrou obrazovkou. Při následné práci jsem zjistil že mi nefunguje OLE... Tento problém vyřešil SP1. Win95 mne ještě uhranuli v jedné věci. Když jsem zkoumal, proč některé programy hlásí mermomocí 0B volného na disku a jiné to ukazují správně, tak jsem zjistil, že API funkce GetDiscFreeSpace vrací 0 sectors per cluster... Počínaje touto verzí Microsoft přešel na "user friendly" politiku, čili hlášky byly naprosto nic neříkající (když už to tedy nějakou zobrazilo), v nápovědě se člověk nic rozumného nedozvěděl, no prostě naprosto úžasné.

Win98: Funkce, které jsou zajímavé, zpravidla byly dodávány s MSIE. Jinak jsem ho příliš stabilním neshledal (s oblibou padá spool32.exe - taková malá drobnost, bez které se nic nevytiskne, standardně mu časem dojdou systémové prostředky). I tento systém (i když v poněkud menší míře) se restartuje při změně každé blbosti v nastavení.

WinME: Snad nejhorší systém Microsoftu. Viděl jsem ho asi 5x a pokaždé tam něco nefungovalo, ať modem, CD-ROM, gamepad či sice naběhl za 10 vteřin, ale nešel spustit explorer.exe (= Průzkumník, hlavní lišta)...

Win2K: S tímto systémem jsem se bohužel přiliš osobně nesetkal. Vypadá to ale, že je velmi podobný (funkčně) XP.

WinXP: První, co udělám, je, že vypnu nový vzhled (zabírá místo a dělá bordel v designu programů) a další výmysly. Jinak je to první systém, se kterým jsem se u MS setkal, který je schopný pracovat, když se čte z diskety, či na ni zapisuje. Nápověda, ač se tváří robustně jak chce, tak v ní skoro nic není. Defragmentace je tak schopná, že sama není spokojena se svou prací. Musím ho ale pochválit, zatím se mi ho podařilo shodit jen párkrát. Velmi mne ale nepotěšila skutečnost, že systém nepřekouše změnu hardwaru (strčit disk do jiné skříně). Buď to skončilo zatuhnutím po prvním ProgressBaru nebo modrou obrazovkou hned při startu. Nouzový režim nepomáhá. Ve WinXP mne také fascinují systémové adresáře se jmény typu DLLCache, v nichž jsou k nalezení kopie různých DLL a dalších souborů. Naopak se mi líbí, že při změně nastavení je potřeba minimum restartů (mnohdy lze ignorovat pokyny instalačních programů pro restart systému), alespoň nějakou podporu GIF/PNG/JPEG souborů v Malování (i když jsem tam nenašel průhlednost), konečně oficiálně přístupné rozbalovací nabídky Ovládací panely apod. Avšak nevím proč naopak proti Win9x (ty to tuším uměly) nezvládají aktualizovat tooltipy na hlavním panelu podle aktuálního titulku (možná drobnost, ale když programy píšou procenta dokončení do titulku, tak se to i hodí).

 

Závěr: Pokud děláte to, co si Microsoft přeje, abyste dělali (čili používáte výhradně nejnovější programy Microsoft existující pro Váš systém, ve kterých používáte zásadně výchozí nastavení; ve Wordu píšete jen obchodní dopisy, nepoužíváte žádné pokročilé funkce jako číslování stránek apod.; v MSIE netisknete, respektive jen vybrané stránky; po Windows Medial Playeru nechcete přehrávat video; atd.), pravděpodobně se s příliš velkými chybami nesetkáte. Pokud se ale zadíváte na systém pořádně, zjistíte, že není tak velký problém narazit na nějakém zádrhelu.

A poznámka na závěr: To víte, že existuje jednoduchá a legální možnost, jak změnit barvy modré obrazovky? (testováno Win95) Malý hint: system.ini friendly...

A malé doporučení: Už jste zkoušeli Unreal spustit na Win95, AMD 75MHz, 16MB RAM? Vřele doporučuji, je to fakt super...
...15 minut načítání enginu, 1 snímek za 2 sekundy (při žádném povelu), 30 sekund hrabání na disku při stisku klávesy, ...

0/0
30.7.2003 12:33

Ryba

Re: Srovnání Windows
Prefektni, jak z ucebnice:)))) Naprosty souhlas, nejlepsi poznamka je s tim Media Playerem:D
0/0
30.7.2003 13:51

Alík

Re: Srovnání Windows

Díky.

Někdy mám takový (neblahý) dojem, že estrády v televizi jsou naprostá zbytečnost. Mnohem více a rozličnější zábavy (bez nutnosti používat sprostá a nevkusná témata) si člověk užije při práci s počítačem. Navíc je to "inline" a online a...

Vysvětlivky:
"inline" - jste přímým a fyzickým účastníkem děje
online - nejede ze záznamu

0/0
30.7.2003 14:35

Eli

Re: Srovnání Windows

MS-DOS - jelikoz je to jednoulohovy OS, tak tam v podstate nema co zatuhavat nebo padat

WinXP- jelikoz jste predtim nepracoval na Windows s technologii NT, tak vas ta prace s disketovou mechanikou opravnene prekvapila, ale WinNT vydane v roce 1995 tak fungovaly. Pruhlednost je v malovani odjakziva(alespon u Win98). V Mediaplayeru funguje prehravani videa dobre(krome moznosti menit pan/scan).

0/0
31.7.2003 13:47

Alík

Re: Srovnání Windows

MS-DOS: Přesně tak. Abych se přiznal, tak to, že mi zatuhl MS-DOS (byl spuštěn prakticky jen čistý MS-DOS), jsem byl velmi, ale opravdu velmi překvapen.

Malování: Díky. Na průhlednost se tedy ještě podívám. Možná jsem slepý...

Media Player: Právě jednou jsem si přes něj zkoušel přehrát video (AVI) a stačilo mi. Aby se mi obraz zpožďoval (a to ještě s nekonstantní rychlostí) za zvukem, to mi k estetickému zážitku příliš nepomohlo. Když jsem stejné video spustil na stejném počítači, akorát v jiném prohlížeči (již byl nainstalován před přehráním ve WMP), tak vše jelo hladce a ke vší spokojenosti.

NT: K NT technologii jsem se opravdu bohužel dostal až s WinXP. Je to asi jeden z mých velkých handicapů... :(

0/0
1.8.2003 12:47

Unknown.To.You

Re: Srovnání Windows
tvoji čistě individuální zkušenost nelze aplikovat globálně . ja nemám problémy žádný - ani s WMP, ani s ničím jiným
0/0
1.8.2003 18:38

Technician

Re: Srovnání Windows
Ale s WINDOWS dufam ano
0/0
7.8.2003 12:09

radim

Re: Srovnání Windows
Tak s timto clankem se mohu jenom ztotoznit. Pouze bych rekl, ze v soucasne dobe je nejstabilnejsi Win2000 s nainstalovanym sp4.
0/0
1.8.2003 11:08

blackt

Windows, windows, windows...

Windowsy jsou jeden velkej virus, na tom se snad shodneme. O stabilitě se dá diskutovat. Spravuju síť asi 80 mašinek, od úplných nonamů 486 až po značkové HP Kayak, všechno jede na Woknech. Poznatky z praxe jsou následující: 9x jsou stabilní, pokud na nich nic neběží :-)  ( kromě Citrix ICA clienta ). NT jsou stabilní pokud se k nim slušně chováte a pokud mají zrovna dobrou náladu, ale třeba na mojí mašině je nainstalováno cca. 60 softů ( od standardních Office 2k přes softy pro správu a sledování sítě - 3Com Network Supervisor až po 2D CAD systémy, drivery k tiskárnám, skeneru, atd. ) , trvale ( 7x24 ) jich běží asi 10 a pokud na entýčka vyloženě "netlačím", tak to relativně zvládají. Dvoulitry používáme na noteboocích od Aceru, takže značkový HW, ale upřímně řečeno, čtyři mašiny s W2k jsou problémovější než třicet NTýček. XP jsem si jen zvolna "osahal", ale nechtěl bych je ani omylem, člověk nikdy neví, kam si to sahá do Internetu a kam to co odešle...

0/0
30.7.2003 12:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.