Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přibalený Media Player ve Windows je trnem v oku Evropské unii

V úterý obvinila Evropská komise společnost z vytlačování konkurence tím, že integruje přehrávač Media Player do Windows. Microsoft se bude obviněním zabývat, považuje jej však za nešťastné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Igor Tim

10ka v cestine?
Mne osobne WMP vyhovuje a s radosti cekam na WMP10 v cestine, nevi nekdo jestli to uz vyslo. Na http://www.sizif.euweb.cz odkazuje na verze anglickou.
0/0
4.10.2004 12:41

Richard

Opravdu ?
To, proc je Microsoft zalovan, je, ze u techto programu existuje konkurence - kterou Microsoft potlacuje tim, ze NEDAVA volbu neinstalovat programy typu Movie Maker, Messanger, Media Player a pod. uz pri instalaci OS -> system se bez nich obejde, tak nevim proc se MUSI VZDY instalovat spolecne s OS, i kdyz o ne nema uzivatel zajem.
0/0
1.10.2004 14:52

Sumany

To už je moc!
Tak vám teda povim, že bych celou EU poslal někam.Media player, z dobrejma kodekama atd... je dobrej přehrávač a nechápu proč jim vadí, že ho Microsoft strká do windows.Na windows licenci má a tak si tam může cpát co bude chtít... Takovymdle způsobem by sme za pár let dostávali windows bez IE, movie maker, a taky by je mohlo napadnout dát pryč i poznámkovej blok a kalkulačku.MP se dá bez problémů odinstalovat a každej si tam může narvat co bude chtít.Co vy na to?
0/0
25.2.2004 8:58

fvuiuu

Kde to jsme ?

Co je to za diktaturu, ze si dovoluje omezovat nekomu, co ma byt soucasti softwaru ? Microsoft nemam rad, ale kdo si bere pravo rozhodovat o tom, co ma softwarova firma programovat ?

NIKDO mi nemuze naridit, jestli napisu a budu sirit operacni system a nebo operacni system, ktery umi prehravat multimedialni soubory ! EU uz to trochu prehani ! Je to pravo kazde firmy naprogramovat prehravac a sirit si ho. Treba jako soucast jineho produktu. Nebo snad chce nakonec zasrana EU naridit, aby se zvlast prodaval IO.SYS a MSDOS.SYS a zvlast COMMAND.COM ? Prece by autor operacniho systemu branil konkurencnim firmam, aby si napsaly vlastni shell ! Je to uplne to same, tak at jdou ti zmrdi, co jsou nahore u koryta do riti ! Kdyby se radsi starali, aby nebyli bezdomovci a zebraci, aby nebyla nezamestnanost. Microsoft nemam rad, ale ti zasrany pupkaci uz strkaji rypak do ceho jim nic neni !!!

Media player nepouzivam, BSPlayer je lepsi, ale to, ze se mi Media player nainstaloval spolu s Woknama mi rozhodne nijak nebranilo v tom, abych pouzival konkurencni produkt, ktery jsem shledal lepsim !

0/0
13.8.2003 8:27

Ozzy

Hehe...
Chléb a hry, chlapci, chléb a hry...
0/0
12.8.2003 14:49

tommi

EU-FUUUUUUUUUUJJJ
Ta EU si mysli ze se snad muze srat do vseho.Za chvili nam bude diktovat jakej hajzlpapir mame pouzivat
0/0
11.8.2003 8:54

hb

Jádro pudla
Nic od komerční firmy nemůže být free! Vývoj IE, Media player "zdarma" byli zaplaceny již v nákupem licence na Win. "Zdarma" - to je pouze marketingové mlžení. Proto férové by bylo, aby existovala priměřene zlevněná verze win o náklady spojené s vývojem přídavných aplikací. Proč mám platit za něco co nechci ? Co mě má motivovat k vybrěru alternativy, když už mám aplikace v ceně (snad jen méně MS spywaru). Není náhodou toto vnucování toho co nechci, za přírůstek ceny který platit taky nechci, vázaným obchodem - z pohledu zákazníka cenové vydírání? Co takhle modulární MS Windows s modulární cenou.
0/0
11.8.2003 8:25

Re: Jádro pudla
Souhlasim, kdy se soft firmy distribuovat takovy software (nebo kolekci), ktery uzivatel potrebuje a ne ktery si mysli ze nekdy ve vzdalene budocnosti bude potrebovat jeho vzdaleny pribuzny. Ja osobne z Windows prislusenstvi pouzivam je Prikazovy radek, kalkulacku, defragment. Proc si nemuzu pri instalaci vybrat jen tyto komponenty a v pripade caste potreby si je doinstalovat? Nebo dokonce si koupit Windows bez dalsichveci. Nikdo Microsoftu nezakazuje je tam pridat, ale nam neni dana volba (vlastne je: vse nebo nic, coz je znakem monopolniho chovani). Srovnani OS a aut je znacne zavadejici. Svet aut je prikladem konkurencniho prostredi. Firma je nucena prodavat i levnejsi modely bez nadstandartni vybavy. Nikdo mi nenuti klimatizaci (kterou zasadne odmitam ve svem aute mit), spojlery, prehravace CD nebo kozena sedadla. Bez techto vymozenosti to auto taky funguje a dobre. Kdo si chce priplatit komfort, prosim nic mu v tom nebrani. Ruzna auta, ruzni vyrobci, ruzna vybava, ruzny benzin, stejny silnice. Zadny vyrobce si nemuze dovolit delat ctvercovy otvory do nadrze (jen aby se tankovalo u jeho cerpacich stanic a ne u konkurence. Docilit tohoto stavu ve svete IT, by byla balada (u aut by jen neskodilo jeste ruzny druhy pohonu).
0/0
11.8.2003 9:59

asdasdasd

Re: Jádro pudla
to by me zajimalo proc nechces klimu. protoze na ni nemas, tak leda, nebo ji k tvoji stodvacitce nenabizej
0/0
11.8.2003 11:23

Re: Jádro pudla
nabizeji, mam dost, prechod ze zimy do tepla (nestoji mi za to sedet 10 minut v chladu v aute, abych vylezl ven a dostal infarkt jako muj do te doby zdravy stryc)
0/0
12.8.2003 8:47

Radek

Re: Jádro pudla
A už Ti někdo nabídl auto bez motoru.Nebo bey sedaček jenom proto, že si tam chceš dát originál Recara???
0/0
12.8.2003 22:10

Re: Jádro pudla
Auto bez motoru postrada smysl, stejne tak nechce nikdo, aby MS dodaval system bez GUI, ovladacu. System sam by mel pouze zajistovat spravu pameti, zarizeni, zabezpeceni, ovladani. Bez toho se zadny moderni OS neobejde, stejne jako auto bez motoru. Vse ostatni je nadstandart, ktery by mel byt nabidnut pri instalaci. Pokud nekdo pouziva OS Windows jako server, vetsinu toho nadstandartu nevyuzije. Tak proc to tam instalovat (priklad WMP, Paint, ...). Sedacku ti nikdo nebrani vymenit, pokud ji tam nacpes, nebo uplne vyhodit (muzes jezdit treba na oblibene obyvakove kozene sedacce). Je povoleno v aute upravovat vse, i ten motor. Ale ztracis zaruku a pri vetsich upravach i technicak, pokud si upraveny vuz nenechas prezkouset ve zkusebne, a musis jezdit po polnackach.
0/0
14.8.2003 9:18

mors

Všichni se z MS snaží jen vysát peníze

Je mi uplně jedno že mi WMP zažírá 20% procesoru. Hlavně že je zdarma a nemusim ztrácet čas hledáním něčeho jinýho. Vsadim se, že microsoft někdo zažaluje ještě za kalkulačku, outlook, průzkumíka, notepad atd.  

0/0
10.8.2003 18:08

Re: Všichni se z MS snaží jen vysát peníze
Je to stale dokola. Tak jeste jednou. I kdyby dal MS k Win dalsi CD s konkurencnim softem, neni tu moznost odinstalovat/nenainstalovat soft od MS, ktery s Win dodavaji (IE, WMP). Linux je dodavan s velkym mnozstvim softu, ale mam moznost jej odinstalovat/neinstalovat a hlavne vetsina je od tretich firem. Kdyz se mi to nelibi tak to nepouzivam, ale proc mi to ma zavazet na disku a stale otravovat at si nainstaluju zaplaty . Prosim ctete komentare cele, at se nemusi porad opakovat stejen odpovedi. Tohle je taky ten pripad.
0/0
11.8.2003 9:29

anonym

no az bude Evropa mit prezidentskej system jako USA, tak proste jen podporej spravneho kandidata a on z nich je od tech zalob optosti
0/0
10.8.2003 13:12

HaNySeK

He taky to nechapu
Nevim proc to tady jako rozmazavaj....souhlasim s prispevkem co se mi nelibi nepouzivam...Takove kravoviny resit....co je na tom divnyho...to je jako prodavat auto bez volantu.....Kazdy si snad stejne pouziva co chce...dle me je MEDIAPL. lehce ubohy a hlavne narocny...ZDAR BAZAR
0/0
9.8.2003 21:53

Eregon

Re: He taky to nechapu
Tady vubec nejde o to, co kdo chce pouzivat. Lidi, kteri se vyznaji, pouzivaji to, co povazuji za nejlepsi. Vlastne vsichni uzivatele to tak delaji, jenomze drtiva vetsina povazuje MediaPlayer (prip. jiny program, o kterem by se mohlo takhle diskutovat) za jediny. Pak pouzivaji vsichni jen to jedno, protoze neznaji lepsi alternativy. Konkurence je tak poskozovana a utikaji jim penize, protoze jejich produkt nedostal ani zdaleka stejnou sanci, jako napr. ten MP - uzivatele maji SW a drtiva vetsina z nich nema cas hledat SW, ktery by pro ne byl lepsi - jsou to casto pracujici lide (padz vetsina PC je ve firmach a ne v domacnostech). Konkurence je na tom bita, M$ se roztahuje a energie, kterou by mohl venovat inovacim, investuje do likvidace konkurentu. Na tom je bit zakaznik - za vice-nez-je-nutne penez mene-nez-je-mozne muziky. Chces snad tvrdit, ze tohle je spravny vyvoj udalosti?
0/0
9.8.2003 22:43

Jaro z OH

Re: He taky to nechapu

Kdyz si koupim Palma, tak do neho taky dostanu PALM OS ajsou v nem uz zahrnuty zakladni aplikace. Take tim omezuji trh a jine produkty komercni dostavaji mnohem mensi sanci. MS se chova trzne a je pravda, ze casto nenazrane, ale ma na to. Zacinala jako kazda firma a penize investuje to vyvoje a evidentne si ji to vyplaci.

Co se zmeni, kdyz vyhodite IE? Nic, proste ho tam bud rucne doinstaluji nebo budu hledat neco jineho, jenze tech beznych uzivatelu je vetsina a ti budou stejne odkazani na nejakeho technika, spravce mebo prodejce. Bud jim tam neco da, nebo tam nainstaluji prvni soft, ktery dostanou s nejakym demo CD. Bezny uzivatel zatim neobchazi obchod a nehleda soft jako treba mobil. Proste dostane co mu tam nekdo predhodi a tim to konci, stejne jako v mega firme kde to same je na rozhodnuti admina. IE a MP je zadarmo, i kdyz nebude soucasti OS, tak se vetsina trhu prihne k tomu za co uz nemusi platit. Proste to tak je. Ve sve dobe kdyz jste koupil OS2 Warp tak v nem byla take kalkulacka, prehravac medii apod. a nikdo nerekl ani slovo.

Dokud bude mit MS prachy, kazdy se bude snazit urvat co muze. Stat, firmy atd., az bude mit hromadu penez nejaka distribude Linuxu(treba SuSE) a preju ji to, nebot to ty lidi stoji kupu casu, tak pujdou po ni aby tez neco vyzdimali. Uspesni to nemaji nekde snadne - ostatne nas stat je toho prikladem(ber schopnym). Kdyz nemuze Netscape, Sun atd. konkurovat v tom co dela, at proste zacne delat neco jineho co tu neni.

0/0
10.8.2003 23:18

HaNySeK

Re: He taky to nechapu
he jak napsal JARO z OH stejne kdyby tam ten player nebyl urcite bych si tam kazdy ten mene schopny nebo ten komu by se nchtelo hledat dal prvni SW z nejaky DEMO CD nebo tak neco...a ja chytry uzivatel :) si tam dam stejne winampa...takze FUCK OFF monopol.......kazdy mel stejnou sanci zacit ne ? BTW: s tim PALMEM naprosto souhlasim....
0/0
11.8.2003 0:02

ODSak Eda

Windows by asi mela byt jen prazdna okna???

Vo co komu de? Co se mi neliby nepouzivam! To by taky nemusely windows mit takovou a makovou kalkulacku ci prohlizece a vubec nic by PC vlastne neumelo!... Uz vidim jak kupuji rodice laici deckam PC, kdyz by za ty prachy jeste nic jinyho neumelo jen hrat hry a kazdy neni na internetu, aby si dalsi utilitky a podobny veci stahnul a nainstaloval sam! Nikdo windows nikomu nenuti! Kupte si jen prazdny PC!  Jde o prirozeny monopol. Taky mam ve svem okoli monopol na svoji sluzbu-totiz nikdo jiny v sirokem okoli takovou nenabizi! Nechapu, proc by mel nekomu vadit treba i giganticky uspech! Neco jineho je, kdyz ma nekdo monopol neprirozeny- nejakou vyjimkou uradu cisi splnuje jen vyhradne jen jedna napr. taxikarska firma!... a ostatni nemaji sanci uspet ani nizsi cenou a pod!

0/0
9.8.2003 10:01

tomasgn

Re: Windows by asi mela byt jen prazdna okna???
no a nejsou to jen prazdna eokna? vsak v podstate nic neumi, jen par funkci operacniho systemu, k tomu kalkulacka, notepad, write, par jednoduchych her, MSIE a WMP. hotovo, nic vic. za ty prachy dost malo :-/
0/0
10.8.2003 1:04

tomasgn

Re: Windows by asi mela byt jen prazdna okna???
jo a jeste jsem zapomnel na ruzne spiclovaci a praskaci funkce a DRM :-)
0/0
10.8.2003 1:06

Gwamb

Kdo chce psa biti ....

Predem rikam ze nechci vyvolat flameware, pouze par faktu....

Ja todle fakt uz taky nechapu. MS je firma, ktera zacinala jako kazda jina a mela uplne stejne sance jako vsechny ostatni. Ale narozdil od vetsiny IT firem, se vydala zezacatku smerem, ktery se v te dobe zdal dosti posetili. At uz byli zacatky MS jakekoliv, tak celou dobu razili "Pocitac v kazde domacnosti" a udelali pro to cokoliv. Jednoho dne se firmy probudili a zjistili, ze ten prcek MS se jiz vymknul kontrole a ze svet serveru jaksi nestaci. A hlavne to, ze diky tomu MS se opravdu pocitac zacal dostavat na kazdy stul.
A tady firmy ucitily, ze musi neco podniknout. A tak se zacali z MS soudit, ze je monopolni. Tady mne zarazi jedna vec. Jak se vubec muze stat v tak ryze komercnim a konkurencnim svete jako je USA, nejaka spolecnost monopolem? Vzdyt nekoupila zadnou jinou spolecnost, kterou by monopolni postaveni ziskala. Urcite neni zadny svatousek a pouziva ruzne obchodni praktiky (ale kdo je nepouziva, ze?) ale to ze se z MS stalo defacto monopol ani tak preci nemuze MS, ale jeji konkurence, ktera delsi dobu kaslala na trh malych pocitacu. Nemeli bychom spise zalovat konkurenci, ze toto dopustila? (blbej ftip ja vim).
Takze ted je z MS ten velky zly osklivy monopol, ten velky dabel zo prichazi z Ameriky. Tak a ted mu budeme diktovat co vse muze a nemuze. Zarazejici je fakt, ze kdyz MS neco do systemu da, tak je na nej uvalena zaloba, ze nema uzivatel volbu (IE, Windows Media Player,...) a kdyz zase neco jineho do systemu neda, tak na nej dame pro jistotu taky zalobu (viz. Java Virtual Machine). Na druhou stranu, kdyz se bavim s lidmi od Linux, tak mi neustale rikaji, jak jen je ten Linux skvely, protoze v zakladni vybave ma tak velke mnozsti SW, ze se tomu MS ani nesnilo (nic ve zlem proti Linuxu).
A zde vidim ten paradox. Jeden OS je zlej, protoze se snazi do sve vybavy neco dat, ale ostani OS jsou dobry, i kdyz ty ostatni OS maji ve vybave daleko, daleko vice veci.

Ja byt MS, tak bych zavrel kram, vykaslal se na veskery vyvoj, podporu atd. Koupil si nejakou zemicku a sel si tam uzivat. Vzdyt podle poslednich financnich odhodu je trzni kapitalizace MS neco kolem 270 Mld dolaru (coz je zhruba rozpocet CR na takovych 14 let). No a za to se da urcite vegetit az do smrti. Ale mam strach ze by se zase objevila zaloba, ze vyuziva sve monopolni postaveni a ze si to nemuze dovolit jen tak ponechat lidi napospas.

Dle mne je MS uz jenom loutka a dojna krava pro vsechny mozne ci nemozne spolecnosti, vlady atd.

0/0
8.8.2003 14:42

TurboMotl

Re: Kdo chce psa biti ....
Nevim, kde berete to presvedceni, ze diky MS pronikly pocitace do "kazde domacnosti". Nebyt MS, byl by tu nekdo jiny (!!!), mozna slusnejsi a ferovejsi. V 80. letech byly domacnosti plne 8 a 16 bitovych pocitacu - uz tenkrat, kdy MS temer nic neznamenal (!!). Nebyt MS a jeho agresivniho marketingu, mohli mit uzivatele dnes v domacnostech treba nekolik vzajemne konkurujicich platforem - Commodore, Atari, Acorn,....Kazdy by zvolil tu, ktera mu vyhovuje, data by se nejspis menila pomoci standarnich formatu - tak aby jim vsichni rozumeli, protoze by ani jeden nemel 90% (nebyl by ten katastrofalni stav jako dnes, kdy vam ignoranti posilaji do posty jakesi .DOC a .XLS a mysli si, ze musite mit program, kterym to otevrete). Konkurence je zdrava. Ozdraveni muze prinest jedine konkurence - velkou nadeji je Linux a veci kolem nej. Vsak taky ten Otesanek dela vse pro to, aby jej poskodil, cimz neprimo priznava strach z neceho co nejde jednoduse znicit. Kdopak nam to asi stoji za kauzou SCO.... Uzivatele by meli snahy Otesanka trochu klepnout pres prsty jedine privitat. Monopol a monopolizace - to je znak komunistickeho systemu. Nechtejme mit v IT komunismus s Velkym Bratrem.
0/0
8.8.2003 16:20

lipis

Re: Kdo chce psa biti ....
Nechci se MS zastávat ale máš pravdu v tom, že před 20ti lety o něm prakticky nikdonevěděl.Proč ho konkurence nezlikvidovala tenkrát.Jak byla IBM velká firma, nebo Atari,Commodore.Každý vyvíjel vlastní verzi os a kdo z běžných uživatelů PC zná Amigu s jejím Workbenchem,nebo nedejbože OS2.Myslím,že jde hlavně o peníze,stojíš za prd nemá cenu se tebou zabývat ale když vyděláváš tak plať. 
0/0
8.8.2003 22:16

TurboMotl

Re: Kdo chce psa biti ....
Kdyby se takovym otesankem stala treba firma Commodore, samozrejme by bylo zadouci ji ponekud pribrzdit v monopolnich praktikach. Tady nejde o to, kdo to zrovna je. Tady jde o ochranu zdrave souteze. Bez ni ten system zdegeneruje. Kdo neni slepy, vidi znaky degenerace uz dnes - vydirani uzivatelu, stale nove nesmyslne verze nekompatibilni s predchozimi - jen aby uzivatel zase platil , przneni standardu atd... Uplne se v tom ztraci smysl tech technologii. Z technickeho pohledu je to tragedie. Chapu - z pohledu ekonoma, ktery technickym zalezitostem nerozumi, to mozna vypada jinak. A muzeme take pozorovat, jak je zdrava konkurence. MS ted vyrusta jeden zdatny konkurent. Diky tomu je MS nucen leccos prehodnocovat... Najednou, ze pry by na tech serverech nemuselo byt vzdycky graficke prostredi (normalni systemaci to vi uz davno) atd...MS najednou objevuje veci, ktere jsou 10, 15, 20 let jinde bezne... Pro jeho uzivatele je to urcite kladne.
0/0
9.8.2003 11:07

Pablos

Re: Kdo chce psa biti ....
Ale rozdíl mezi Linuxem a Windows je ten že lze téměř vše odinstalovat nebo vůbec do OS při inntalaci nedávat a systém je přesto funkční, kdežto ve Windows taková volba neexistuje a bez jejich vlastních aplikací by byl systém nefunkční. Zkus nějak odinstalovat IE a MediaPlayer když ho nechceš protože ti vyhovuje jinej a ten jejich nepotřebuješ. S MS prostě neexistuje svobodná volba toho co chceš a nechceš v systému mít.
0/0
8.8.2003 16:50

Tom Klíčník

Jen tak dál

Nesouhlasím s názorem, že Microsoftu chce někdo ublížit. Ono dokonce ani tak moc nejde o to, jestli je MSIE nebo WMP dobrý či nikoliv. Jde o to, že tyto produkty jsou nad rámec operačního systému a uživatel přesto nemá možnost volby instalovat ano/ne. A nejde jen o tyto produkty. Ve WXp je spousta věcí, které normálního uživatele (tedy bez znalosti registrů) nutně otráví - viz např. neustálé vyskakování okýnek s možností registrace do MSN apod. Já vím, že to jde vypnout, ale obtěžuje to.
AD srovnání s autem - když si kupujete auto, tak si většinou můžete vybrat, jaké autorádio chcete poslouchat. Výrobce sice nabízí jako option "svoje", ale je jen na vás, jestli si ho koupíte, nebo se porozhlédnete jinde...

0/0
8.8.2003 7:52

Vojta

Re: Jen tak dál

DirectX take nemuzes zakazat pri instalaci, zvlastni ze si tvurci OpenGL nestezuji na to, ze by je MS utlacoval a zneuzival dominance na trhu......

0/0
8.8.2003 12:35

Error

O nic nejde
Zkrátka šlo o to, že se Evropská komise chtěla zviditelnit a MS je nejlepší prostředek.
0/0
8.8.2003 6:23

Vladimír

To snad není pravda!
To není možný, z Microsoftu si chce čím dál víc lidí urvat kus jejich majetku! Nepřipadá mi tak závažné, že dodávají na trh svůj operační systém se svými přehrávači, když si je vyvýjí, aby byly co nejvíce kompatibilní se systémem. Když to EU tak vadí, tak ať Mrkvosoft dodává k WIN ještě CD které bude obsahovat další programy, např. Real Player, QuickTime, Netscape, Mozzilu, Operu, OpenOffice, a já nevím co ještě, dají to jen jako další CD ke svému balíku!!! A vyhnou se všešm těm sr*čkám okolo.
0/0
7.8.2003 19:18

Re: To snad není pravda!
Je to stale dokola. Tak jeste jednou. I kdyby dal MS k Win dalsi CD s konkurencnim softem, neni tu moznost odinstalovat/nenainstalovat soft od MS, ktery s Win dodavaji (IE, WMP). Linux je dodavan s velkym mnozstvim softu, ale mam moznost jej odinstalovat/neinstalovat a hlavne vetsina je od tretich firem. Kdyz se mi to nelibi tak to nepouzivam, ale proc mi to ma zavazet na disku a stale otravovat at si nainstaluju zaplaty . Prosim ctete komentare cele, at se nemusi porad opakovat stejen odpovedi. Tohle je taky ten pripad.
0/0
11.8.2003 9:23

Vladimír

To snad není pravda!
To není možný, z Microsoftu si chce čím dál víc lidí urvat kus jejich majetku! Nepřipadá mi tak závažné, že dodávají na trh svůj operační systém se svými přehrávači, když si je vyvýjí, aby byly co nejvíce kompatibilní se systémem. Když to EU tak vadí, tak ať Mrkvosoft dodává k WIN ještě CD které bude obsahovat další programy, např. Real Player, QuickTime, Netscape, Mozzilu, Operu, OpenOffice, a já nevím co ještě, dají to jen jako další CD ke svému balíku!!! A vyhnou se všešm těm sračkám okolo.
0/0
7.8.2003 19:17

Richard

To je šikana ...
Nejsem sice fanoušek MS, ale tohle je fakt šikana. Proč bych nemohl dát ke svému výrobku něco zdarma ? MS bych poradil, ať nedává do standardní distribuce téměř nic a přiloží do krabice jedno CD navíc s Explorerem, Přehrávačem a komponenty, které by potencionálně mohly někomu vadit, a označit to jako freeware. Pokud i to by někomu vadilo, tak ať založí firmu freesoft s.r.o., označí ji jako výrobce a bude to prostě bundlovat do jedné krabice.
0/0
7.8.2003 11:47

michal lipka

Re: To je šikana ...
Když kupuju auto, tak ho taky koupím celé a je jenom na výrobci jestli tam dá součástky z vlastní produkce nebo cizí.Chtěl bych vidět vládu která nařídí automobilce,že musí použít vlastní karoserii,motor od BMW,interier kabiny od Fiatu atd.To že si ho potom předělám je jen moje věc.
0/0
7.8.2003 20:29

Mapek

Re: To je šikana ...
Richarde, nikdo nebere MS-u možnost vydávat programy jako freeware. Na druhou stranu, pokud si vzpomeneme, jak to bylo s explorerem, nikdo se pro něj nerozhodl, nikdo si ho neinstaloval, ale všichni ho používali. A to i v době, kdy konkurenci nešahal ani po kotníky. Rok, dva budeme spekulovat, jestli WMP je součástí operačního systému a než se domluvíme, tak ho bude používal 98% uživatelů.
0/0
8.8.2003 8:15

Cpt.Nemo

Proc ?

Krucinal fagot, ja nechci do systemu doinstalovavat 3 pip veci, ja chci ten system pouzivat a jeste se starat az tak video ? Krucinal jenom nez tam narvu vyvojarske tooly tak mi to zabere den instalovani a konfigurovadi a jeste muset instalovat 10 a pul prehravacu ? proc ? A s QTP at do do sipku, to je format .... brrr rozliseni o nice, podpora MPEG 4 bida a des, doplneni kodeku hamba mluvit atd .... Real je o neco lepsi, ale i tam se toho najde dost ....

At do daj jako volitelnou soucast, co neni def. zaskrtnuta a vlk se nazera a koza zustane cela ....

Za chili nebude moc MS dodavat IISko, pac seou i jine www servery, hele MS dodava taky HRY, sakra von je v systemu i WordPad ..., tu vole a co teprve Paintbrush ...

At mi dou do haje uz, nejsem extra priznivcem MS, preci jenom sem programator, ale tohle uz mi toci ...

Cpt. Nemo

 

0/0
7.8.2003 9:59

Mapek

Re: Proc ?
Máš recht,já jsem pro to, aby MS dodával k operačnímu systému zdarma dva kancelářské balíky, dva programy na vektorovou grafiku, dva programy na rastrovou grafiku, dva zvukové přehrávače, dvě strategie, dvě arkády, dva simulátory, dvě sřílečky, dvě erotické hry, špičkové prostředí pro vývojáře, server, firewall, proxy, browser s integrovaným filtrem :-), MS-spyware, Ms-excess, MS-platform for viruses 6.1 allldays beta a to vše pod hlavičkou operačního systému. Angsoc rule your future. (Překlad : Kočka bučí haf.)
0/0
8.8.2003 8:55

DiGi

Alternativy?
No zrovna QT a Real jsou asi nejhorsi mozny prehravace - k prehrani jejich formatu je nutny jejich prehravac (ok existuji 3rd party "prehravace" ale s tema je obvykle vic trapeni nez s originalnima prehravacema). Kvuli Real radiu si urcite nebudu instalovat Real player kterej pak otravuje s bannerama a otravnejma upozornenima. O moznosti pouhe instalace kodeku do systemu si muzu nechat zdat.
0/0
7.8.2003 9:10

ESO ESO

Re: Alternativy?
Alternativy...
0/0
7.8.2003 9:23

ESO ESO

Re: Alternativy?
Video-Prehravace [najit]
0/0
7.8.2003 9:24

DiGi

Re: Alternativy?

:D tohle nejsou zrovna moc dobré alternativy... WMC je vypečenost sama o sobě, jejich interní přehrávač QT je hloupatej a nejde použít mimo WMC.

"Alternativní" třetí stranou dodávané rádoby přehrávače kodeků jsou obvykle vykuchané verze od Apple a Realu - které pak spíše nefungují než fungují...

DiGi / www.qr.cz (taky tam máme spoustu přehrávačů) ;-)

0/0
12.8.2003 14:48

pepa kos

Re: Alternativy?
Nastesti uz je tu moznost nainstalovat pouze kodeky pro tyhle sracky a pouzivat jinej prehravac: http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm Prehravat to pak jde Media Player Classicem a jeste asi Zoom Playerem.
0/0
8.8.2003 17:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.