Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdyby CD stálo stejně jako download, co byste zvolili?

Každé třetí hudební CD na trhu je pirátské - co s tím? Americkou RIAA zajímají jen uživatelé internetu a skuteční piráti se jí smějí. Britové kompakty zlevnili a zaznamenali rekordní prodeje. A co teprve až se v Evropě prosadí singlový obchod od Microsoftu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
16.9.2003 0:24

Danda

Poplatky
Prosím ukažte mi někoho, kdo pošle tantiemy (poplatky za užití skladby na veřejné akci) z houseparty, kde se hraje z desek vydaných samotnými DJ ve vlastní režii nebo z white labelů. Pořadatel pošle (protože musí) nemalý obnos na OSA a SAI, kde to přerozdělí mezi Karla Gotta, Helenu Vondráčkovou, Hůlku, Holki, a Michala Davida s Františkem Janečkem, protože oni přece u nás prodávají nejvíc, takže se i nejvíc hrají !!!!!!!!. (Proti KG a HV nic nemám).
0/0
1.9.2003 22:30

Hunter

...jsou pomalí

...už dávno má jet prodej hudby po internetu, a to nejen celých alb, ale také pouze jednotlivých skladeb. A cdčka v kamenných obchodech MUSÍ jít s cenou dolů. Už nikdy se nebude prodávat tolik cd jako v počátcích a už nikdy nebude zisk takový jaký by si hudební průmysl přál. Je třeba se přizpůsobit době (prodej přes internet) a tomu, že se zisky rozmělní na více stran (opět prodej přes internet)... Jiné řešení nevidím...a to, že si finančně zainteresovaní stěžují na to co se to NAJEDNOU proboha děje, jak je to možné atd. a nechápou, a nebo nechtějí chápat co by měli dělat, je jejich problém, ale ať pláčou na jiném rameni než spotřebitelově...

0/0
28.8.2003 9:51

feherfhefhefhfhhfhefhfhfhfgf vierjgh thfhefhfhfhfhfhfhfhhhšpuuw šwě 

rikre)

e ge g geelge

gerrg

 grg

erer rjthj  tztj tr ththj  hthůtz

zu btz nf gwbww wgudsgfugfusdgfjsdg vf zuraci vccvccvvcvvvvvvvvvcvxcvcxvcgz fcěh rzrciurzreufzvcuf ščnrršč ščr

wef h e št

0/0
27.8.2003 19:36

Barty

CD za 200 - 250Kč je řešení
Podle mě rapidní snížení cen by vymítilo copyright a taky by zvýšilo poptávku po CD. CD od Bulharů a jiných překupníků stojí kolem 200Kč a všichni si to kupují, proč taky ne, když si můžou koupit za měsíc CDčka tři a ne jen jedno. :-( Doufám, že už to někomu dojde.
0/0
26.8.2003 9:40

momo

Re: CD za 200 - 250Kč je řešení
Precetl sis po sobe co jsi napsal? Znas vubec obsah slova copyright? Copy - kopie, right - pravo. Tzn. pravo ke kopii a presne tohle ti Bulhari porusuji. Takze zlevnenim CD se spise copyright bude dodrzovat...
0/0
26.8.2003 9:56

Radek

CD za 250 Czk
Pokud by cena CD byla 250 Czk, nerozvazoval bych o jinych moznostech porizeni hudby. Jako optimalni variantu bych videl v cenove relaci: 300 - 350 Czk za novinku a po nejake dobe by se cena snizila na danych 250 Czk. Pak bych si nekupil jedno az dve CD rocna, ale nekolik desitek. Za soucasne ceny je odmitam kupovat pouze z principu.
0/0
25.8.2003 23:22

lom

příklad
Příklad: Líbí se mi deset konkrétních písniček od různých zpěváků či skupin a chtěl bych je mít doma na CD. Za současné praxe musím jít a koupit si společně se svoji oblíbenou písničkou CD, na kterém je ještě dalších 10 až 15 písniček o které však vůbec nestojím. To vše za cenu cca 400 - 600 Kč. Pak musím obdobnou cestou nakoupit mých zbývajících devět písniček. Sečteno a podtrženo, za těch deset mých oblíbených písniček, které si občas chci doma poslechnout a mít je ve své sbírce, zaplatím 4000 až 6000 Kč. A to nemluvím o lítání po obchodech, případném poštovném apod..  Pak je ještě druhá alternativa, že zabrouzdám na internet a těch svých deset písniček si stáhnu. Při současné rychlosti mého telefonického připojení mě to bude trvat cca 2 hodiny a o víkendu mě cena za stažení výjde zhruba na 35,- Kč + 10 Kč za vypalovatelné CD. Takže to jsou dvě dostupné možnosti, jak přijít ke svým deseti oblíbeným písničkám. První možnost koupě je sice legální, ale naprosto nemorální. K mé písničce je mi v podstatě vnuceno dalších x písniček o které vůbec nestojím a takovou možnost tedy rozhodně nevyužiju, protože výsledná cena za deset písniček je nehorázná. Druhá varianta je sice na hranici legálnosti, ale mám svých deset písniček skoro ihned a podle svého přání a za cenu cca 4,50 Kč za jednu písničku. Vážení majitelé vydavatelství a podobní zlodějové, kterou variantu si myslíte, že použiju? Samozřejmě, že variantu B a kdyby se vám náhodou nějak podařilo znemožnit stahování písniček z internetu, tak si prostě těch svých deset písniček budu muset odpustit a oželet je. Rozhodně nevyužiju variantu A a neutratím tisíce za pár minut hudby. Protože si však vážím mých oblíbených zpěváků a skupin a nechci jim krást jejich práci, tak když budu mít legální a skutečně funkční možnost zaplatit jim za jednu konkrétní písničku třeba 10 až 15 Kč, tak to udělám. Ale tahle varianta zatím moc nefunguje (i když už začíná, ale výběr není ještě moc obsáhlý) a místo toho, aby se na ní vydavatelství soustředila, tak brečí, že je lidi okrádají o miliony. Ale ve skutečnosti to jsou pouze nereálné a hypotetické miliony, viz výše..
0/0
25.8.2003 23:05

xx.alien

ORIGOS CD ?:)) HAHA
Nikdy bych si nekoupil originální cd,si radši jakou koly skladbu stáhnu z netu..buď přes DC++ Kazzu winmx...a další prográmky....a navíc proč CD ?? je to uz k ničemu! velký nepraktický...radši MP3...stahnu a hned poslouchám kdekoly....navíc pokud budu fakt hodně chtít tak si ho palnu za 10 Kč :) a hotovo...nebudu za něj rozhodne dávat 600,- ...a co se týče že na origošce mám obrázek ? no jéééje tak si ho taky stáhnu a pak vytisknu :)) CD nemaj při tědlech cenách smysl.....
0/0
25.8.2003 21:37

bukuruna

Re: ORIGOS CD ?:)) HAHA
Souhlasim,at si to skrkaj nenazranci.Kdyby vcas zlevnily nemuseli ted brecet.Trh je spravedlivej a kazdou nerovnost narovna,hihi
0/0
25.8.2003 22:17

Ludek

Re: ORIGOS CD ?:)) HAHA
vubec nevim jak "origos CD" vypada
0/0
27.8.2003 12:18

danda

Originál vs kopie

Ahoj,

mám asi 4000 originálů maxi singlů na vinylu i CD a asi 200 výpalů, který ale víceméně neposlouchám. Kupuju na burzách v EU, 2-3 Euro za kus a jsem v pohodě. Protože mě tzv. novinky NEZAJÍMAJÍ (Britney Spears, Robbie Williams, Anastacia, Shakira - no prostě ten už 20 let furt stejnej popík co se odvíjí od M. Jacksona).Mám solidní sadu Underworldů, Chemical Brothers, Masters At Work, Utah Saints, Moby a dalších x house a techno válů. Dělejte to taky tak. Nekupujte jen těch deset písniček co melou stále dokola v rádiích abyjste byli tzv. "IN" protože kamarádi je taky mají.

Dan

 

0/0
1.9.2003 22:20

Karel

Hudba je mrtvá

Byl jsem se tenhle pátek podívat v Bontonlandu a můžu Vám přesně říct, že to vydrží ještě 3 roky a pak to ty chlapci tam zabalej. Je to výprodej výprodejů a za chvíli to tam dopadne stejně jako v Popronu. Velký firmy fňukaj jak všichni kolem kopírujou a tomuhle svinstvu se propůjčujou i někteří "umělci". Sám nepálím, ale naprosto chápu lidi, který to dělají. Když jsem byl mladej, chtěl jsem taky co nejvíc muziky a tak jsem za komančů nahrával věci na audiokazety. Mladej člověk nemá peněz nazbyt, natož, aby s nima krmil nenažraná prasata, která chtějí stále víc a více. Normální cena za 1 kus CD je pro mě 250,- Kč za zahraničního interpreta a 100,- Kč za věc domácí. Jestli si tohle na firmách neuvědomí (a oni na to opravdu kálej), tak je s nima brzy ámen. TAK KDO POTOM ZABÍJÍ HUDBU? 

0/0
25.8.2003 20:10

Petr

Za všechno se platí

Myslím, že koupit si 6 CD do roka za 500 nikoho nezabije. Vice kvalitnich se jich za rok v obchodech ani neobjevi.

Ten člověk, co tady psal, že si vypálil 2500 CD musí být úplný hudební diletant. Jakou pro něj může mít ta hudba cenu? Asi jako rohlíky, které si koupí ráno v obhodě a sní po cestě z práce.

Člověk si nemůže vážit něčeho, co je zdarma, nebo za minumum. Já si poslechnu z internetu celé album a pokud je kvalitní, tak si ho objednám přes Vltavu.cz, i když už ho mám v mp3. Kvalitní hudbu je třeba podporovat.

0/0
25.8.2003 17:37

smolka

Re: Za všechno se platí
Vazeny pane, diletant jste max. vy. Jednak jsou lide, ktere i tech 6 cd za 500 do roka 'zabije'. Verte tomu, ze i jediny interpret by mohl slusne zaplnit vasi sbirku disku - a treba se v roce podili i na vice nez jen 6 kvalitnich projektech (kdyz uz zminujete strop 6 susnych cd).
0/0
25.8.2003 19:32

Honza

Re: Za všechno se platí

Je to všechno vo výběru. Buď mám tu muziku opravdu rád nebo mi za ty prachy nestojí. 6 CD za rok nebo každý den krabičku cigaret? No to je jasný - cd si vypálim, cigáro zadarmo neseženu. Mně osobně by připadala košer cena za cd 300 kč. Za super nedostižnou záležitost dovezenou z venku třeba přes musickatalog klidně i 400 kč.

Ten člověk co si vypálil ty cdéčka si jen snaží před sebou obhájit to, že není prachsprostý zloděk a konzument. Má však smůlu - je.

PS: Není potřeba kupovat ty cdéčka v datartu. Existuje spoustu dobrých bazarů, klubů vlasníků cd, kam nechodí v naprosté většině prodávat zločinci, ale fanouškové muziky...

0/0
25.8.2003 20:03

smolka

Re: Za všechno se platí
Mam ve sbirce i disky, za nez bych si poridil i nekolik 'obycejnych' cd. Vesmes vsechno objednavam ze zahranici - i s postovnym uspora na 1 CD 100/200 korun, u DVD i nekolik stovek. Neobhajoval jsem vypalovace/sberatele, ale umim si predstavit sbirku mnohaset kvalitnich disku ...
0/0
25.8.2003 20:16

Baker

Re: Za všechno se platí

Co to melete, muzika je proste spotrebni artikl zadna zberatelska zalezitos (tak mozna pro par magoru) bud budou nova s "hity" CD za cenu 100-200 nebo si je kazdej bude smazit jako ted a vase keci na tom nezmeni ani "."

Chci volnost a dostupnost ne ze budu skrtit a premejslet ktery jedno CD ze trech si vemu a o moralce pomlcte s cenou 500-800-1400 za blbou hudbu nema nikdo pravo takovy slova vubec vzit do huby, dyt ti chudaci takyumelci uz dneska ani neumi spivat nazivo a jeste nevi co si za hudebni konzervu vzit, ted mi tu jeste nekdo muze zacit o tom ze tyto ceny delaji vydavatele a ja se teda ptam, proc se umelci nespoji a nezalozi si svoje vydavatelstvi.

0/0
25.8.2003 20:57

Martin

Re: Za všechno se platí
Kvalitní hudbu je třeba podporovat,ale rozhodně ne společnosti,jako je RIAA a jí podobné,které takzvaně chrání autorská práva a přitom se snaží jen o to,aby jim neutekly jejich tučné zisky.A potom,nezdá se vám,že na jednom autorovi takhle parazituje příliš mnoho společností?
0/0
28.8.2003 18:42

Douda

Matematika
Na čísla prodeje se dá podívat ale i z opačné strany. Když prohlásím, že prodej CD-ček stoupá, budu mít taky pravdu. Stačí se podívat na to, že počet vydaných titulů poklesl o mnohem víc procent než poklesl celkový prodej CD. Tj. z toho se snadno odvodí to, že se muselo prodalo více kopií jednoho vydaného titulu. Tj. prodej kopií přepočítaný na vydaný titul stoupl a tudíž tvrzení o zvýšení prodeje je také pravda. Záleží na úhlu pohledu :-)))
0/0
25.8.2003 17:28

pV.

Za co platím ?

Budete mne asi kamenovat, je mi přes čtyřicet a tak poslouchám spíše rock než moderní směry, ale za co platím ? Dříve byla podobná diskuze na CDR, tam byly i podíly z ceny CD na autora, nahrávací společnosti a tak... Většinu toho, co mám na originálních CD jsem měl i na vinylu - a platil jsem autorská práva. Potom jsem to sháněl na CD, zase jsem platil autorská práva k tomu samotnému dílu. Platím poplatky za TV a rozhlas - i v tom jsou autorská práva...( a to se dívám na Čt pouze na StarTrek, Český rozhlas jsem slyšel na nějaké služebce, kde nešlo chytit nic jiného, a byl jsem v šoku ;-), platím autorská práva z každého CD, ne které archivuji data, z mechaniky, na které to vypaluji, z kopírky a papírů, na kterých zálohuji doklady... Za co mám ještě platit ? V minulosti jsem napsal pár písniček, které se dodnes hrají u táboráků, že mne ještě OSA nezahrnula zlatem a drahým kamením ?

Ps. Asi fakt by se umělci měli živit koncerty, možná bychom se podivili, co by zbylo :-)

0/0
25.8.2003 17:17

kalf

Kupované CD nikdy!!
CD za 500 jsem nikdy nekoupil a z principu nekoupím, ani se svými současnými příjmy 45 čistého. Vždy jsem raději prachy vrazil nejprve do kvalitních magneťáků a nedávno jsem přezbrojil fonotéků brutálním způsobem - z půjčovny jsme ve 4 lidech každý pro svoji potřebu si vypálili 2500 CD, prostě skoro vše. Náklady vyšly  na cca 35 tis. Kč, ale mám vše, obchody s CD míjím obloukem. V papírových obalech to na rozdíl od bakeliťáků nezabírá místo a až budou levnější přístroje s HDD, pak si je tam v šechny nasypu a CD řádně uložím. Hudba má být zadarmo, muzikanti ať žijí z koncertů.
0/0
25.8.2003 16:17

Martin

Smrtelne krece nahravaciho prumyslu

Nahravaci prumysl tak, jak ho zname pomalu ale jiste umira, budoucnost je B2B obchod na netu.

Primo od hudebnika si stahnu pisnicky za 0,25-0,5 Euro/ks, poslechnu si je primo v pocitaci a downloadnu do MP3-mana. Uplne se tak eliminuje vydavatel, reklama, distributor a obchodnicka marze, navic si koupim presne takovou pisnicku, jakou chci a jeste me bude hrat svedomi, ze jsem svymi penezi podporil POUZE sveho oblibeneho hudebnika a ne nahravaci prumysl.

V prechodnem obdobi, kdy zvuk v kvalite CD z casovych duvodu nepujde z netu stahnout budou jeste koexistovat klasicke prodejny s CD, ale tak max. 5-10 let.

0/0
25.8.2003 15:49

Baker

No problemo

Znam spoustu lidi co si kupuji treba Xmag kvuli cedu stoji to s casakem kolem 160 z cehoz se da usuzovat ze je tato cena vseobecne prijatelna a pokud bude origos kvalitni CD s peknym bookletem stat 100,- korun ceskych neni co resit, hodim bobana na vychrchlany MP3 bez vejsek.

Ovsem pokud bude nova vec stat stale kolem 300-500 kc, rikam POLIBTE SI PRDEL jak chcete konkurovat s takovou cenou mediu za 7 kc na ktere si to kdokoliv vypali 1:1

0/0
25.8.2003 15:30

Hanka

Kdyby CD stálo.....
Pokud by stálo stejně a cena by byla rozumná - tak do 200 kč, tak si koupím originál CD a skladby budu stahovat pouze v případě, že se mi od určitého uživatele bude líbit třeba jen jedna píseň.
0/0
25.8.2003 15:28

smallbody

CD za kilo ??? OK.

Problém je fakt v tej ceně. Nemužu si dovolit koupit měsíčně tři CD za 1.800,-. Kdyby stály 100,- pak bych si těch CD kuppoval pravidelně klidně 5. Ale jinak nesouhlasim s názorem saxe paxe..... Kdyby to stálo to kilo tak se to ani nevyplatí vypalovat. Myslim že, CD kvalitní (ne nějáký placky) 18,- Kč + booklet 40,- za vofocení (a to nepočítam čas strávenej na netu) + songy - buďto si CD pučit 30,-Kč a nebo ho stáhnout  (další money za net). To je bratru 88,- a to sme ještě neudělali alespoň polep CD natož pak potisk.

Přitom cena výroby toho origoš CD může bejt tak max 10,- Kč. Něco z toho interpretovi a pak by se to prodávalo. Možná by si i moje babi koupila CD Britney Spears nebo Vildy Čoka.

 Live In Peace

 

0/0
25.8.2003 15:16

ROFL

Re: CD za kilo ??? OK.

No neznám ceny přesně, ale trochu to zkoriguju:

Při nákladu více jak 10000 kusů - což by mělo být skoro u každého alba je cena tisku např. za barevný A5 časopis o 40 stranách cca 6,50 s DPH, takže takový booklet nemůže přijít na víc jak 5 Kč.

Výrobní náklady na CD nosič bych taky neviděl víc jak 8 Kč a s potiskem CD nosiče to nebude víc jak (ať nežeru) 20 Kč.

Výrobní cena 1 CD (fyzicky) nebude víc jak 25Kč. To ostatní jde na nahrávání a poplatky pro umělce a jeho příživníky. Myslím si tedy, že pokud by cena byla 200 Kč, umělec by mohl být navýsost spokojený a my "posluchači" taky.

Pomyšlení, že z 600 Kč CD jde určitě víc jak 400 Kč někam do háje, mě utvrzuje v tom, že si prostě orig. CD nikdy nekoupím. Ne že bych nebyl nepřejícný, ale co je moc, je moc.

0/0
25.8.2003 16:44

Buffalo

Re: CD za kilo ??? OK.
ted z te druhe strany, minuta v TV nova stala sveho casu tusim 300 000,- takze mas naklad 10 000 * 500 = 5 000 000 takze to mas na cca 16 minut v TV ... reklama prodava ... a proto stoji slusny prachy ... pokud chces prodat i tech 10 000 nosicu, potrebujes to dat nejak na jevo, kdyz to bude jen v krame s plakatem, tak si to nikdo nekoupi (ne masove=´to je to co ty chces) ... bez reklamy bys ani nevedel (ted placnu) ze linking park existuji .... na trhu kde ti 5 kapel hraje to sami tak si vyberes tu ktera ti bude pripadat nejlepsi tvemu vkusu a to opet stoji prachy ... vseci tu pisete ze budete kupovat pres net, u tolika autoru ztratite uplne prehled od koho byste co meli chtit a trefovat se za 0,5euro/kus do songu/kapela ... a zjistovat jeslti je to to co hledate vas prestane brzo bavit .... nerikam ze je fajn ze CD stoji 500, ale pocitat naklad na CD jen z te fyzicke stranky a ze zbytek je zisk je trochu mimo ....
0/0
25.8.2003 20:33

Vykuk

Re: CD za kilo ??? OK.
Ty bejt stejnej bejk jako ten bison. Kdo Ti nakukal, že Ty muset mit reklama šot ausgerechnet na TV NOVA? He? Vole.
0/0
25.8.2003 22:35

maasha

Re: CD za kilo ??? OK.
No, to se ti moc nepovedlo. Jestli neco dela muzice masivni reklamu (to je to vo co ti prej de :), tak je to radio. A pokud mam dobre informace, tak v radiu za kazdou pisnicku musi pekne slusne zaplatit. Takze by'si tu svou kulatouckou sumicku mel spise z nakladu odecist :->
0/0
26.8.2003 21:10

smallbody

Re: CD za kilo ??? OK.

ÓÓoooo jak si mocný... to neni ironie !!!!!

Přesně tak RADIO a NE TV kapely proslavuje.

0/0
28.8.2003 13:31

Řezza

Jo, chudáci...

Jo je pravda, že finančně koupě CD přesáhla mé možnosti (jsem jen blbý student, tu pětistovku mám na měsíc a né na jedno blbé CD;-), ale i kdybych ty peníze měl, tak stejně nevímco bych si koupil, když v obchodech není lautr nic zajímavého!!! A starší CD co bych chtěl, případně i nové zajímavé jsou u nás k nesehnání!!! Takže pak nezbývá než Kazaa a chodí za mnou hodně lidí ať jim stáhnu určité CD, že dají cokoliv, jen aby ho měli, že u nás nejde sehnat... A navíc musím velkým nahrávacím společnostem poděkovat - díky tomu jsem jak po netu, tak po známých objevil spousty malých kapel s nápadem!, které mě natolik zaujali, že to kilčo jím s radostí dám... Celkem slušné demo CD se dá nahrát za 9000 = jeden song 1000, to vím z vlastní zkušenosti - cédéčko i s obalem prodáváme za kilčo a jde to. Kdo si přepálí, ten si přepálí - naše heslo zní Zabíjení kopíruje hudbu! Je to sice sračka, ale budiž...

http://arth.kvalitne.cz/

a cd v oggu http://kralovna.kvalitne.cz/

0/0
25.8.2003 14:43

cube23

smutny hlavne je, ze u nas stoji cd casto vic nez venku
a nebo stejne, ale anglican se muze rozmyslet, jestli si da v hospode ctyri piva nebo koupi cd a cech si muze bud koupit cd nebo jit do hospody a dat si tech piv treba tricet (a lepsich). Je to hroznej nepomer kupni sily. Kolik je ted prum. plat? 15? Takze +- 30 cd. Kdekoli jinde si tech cd koupi 150 a vic. Navic tady nefungujou poradne slevy. Jakmile je neco starsi a klesa prodej- s cenou dolu. Vazne je to tu na hovNo a myslim, ze se to zmeni az po letech po vstupu do eu.    
0/0
25.8.2003 14:16

dwar

Statistiky jsou kouzelná věc...

Statistiky se dá využít i zneužít... Podle statistik klesá prodej cd a stoupá počet stažených mp3 souborů v sítích P2P,podle statistik vychází méně a méně hudebních cd,podle statistik vydělávají hudební společnosti na nových cd rekordní částky oproti předchozím obdobím,podle statistik poklesl v letních měsících počet uživatelů v sítích P2P...

Statististicky řečeno,většinu souborů v mém pc mám staženou,ale většinu souborů kterou vážně poslouchám mám koupenou...

http://www.riaa.com/

http://www.antiriaa.com/

 

0/0
25.8.2003 12:38

Honza

Originál je originál
...patřím asi k těm lidem, kteří raději vychutnají méně než zkonzumují více. Netvrdím, že cena cd není vysoká - je. Ale ten pocit, když si jdu koupit vybrané cd, vybalím ho, udělám čaj a vložím do svého přehrávače... pak pouslouchám... To je asi to, co dneska už nikomu nic neřiká. Nejlépe mít milióny skladeb a konzumovat a konzumovat....  Osobně na seznamování s novou muzikou využívám internetový rádia. Když mne něco hodně zaujme hodně tak si to půjčim no a pokud mne to hodně veme tak si to rád koupím. Upozorňuju že opravdu nepatřím mezi ty šťastnější, co maj 40 000 kč čistýho....
0/0
25.8.2003 12:09

Zalev

Re: Originál je originál
No vidis a pro me je i to 1 CD moc, staci mi jedna nebo dve pisnicky z nej.
0/0
25.8.2003 14:22

Vykuk

Re: Originál je originál
A kerej že to je klášter?
0/0
25.8.2003 23:45

Lehor

je pravda, že je to cenou
chápu, že nic není zadarmo a i za hudbu či SW je třeba někomu zaplatit. Vzhledem k nízké koupěschopnosti našeho obyvatelstva ale nemůže CD stát ty peníze, co stojí. Kdyby stálo zmiňovaných 200 Kč, nepálil bych vůbec nic, protože bych si to, co bych chtěl poslouchat, koupil a proč bych pálil něco zbytečně?
0/0
25.8.2003 11:39

Re: je pravda, že je to cenou

Mám naprosto stejný názor. Vše by mělo mít cenu, protože pokud je něco zadarmo, tak si toho lidi málo váží a navíc práce by se měla ocenit, ale....

... proč má stát tolik? Je to přece jenom spotřební zboží. A všechno kolem nás nutí používat vše rychleji a rychleji. Proto se přiznám, že originální CD jsem nekupoval ani nepamatuji. Jediné co tak ještě koupím jsou CD v nějakým marketu za bár desítek korun.   Cena CD by se měla pohybovat IMHO někde kolem 200-300Kč.

0/0
25.8.2003 12:35

Tomas

Pokud "cena za download" = 0 pak ANO
text neni nutny...
0/0
25.8.2003 11:29

Dan Dvoracek

Copy protection

Tak v patek jsem si koupil nove album Deep Purple. Ma tzv. ochranu proti kopirovani. Vysledek je ten, ze ho samozrejme kazdy zkopiruje za pet minut, ale original v pulce prehravacu nehraje a do PC instaluje nesmyslny software a drivery.

Za sve ferove pocinani pri nakupu jsem byl tedy potrestan tim, ze mam CD, ktere blbje hraje, zatimco "pirati" maji normalni audio CD.

Je to nejrychlejsi cesta, jak presvedcit i ten zbytek lidi, co za CD plati, aby to delat prestali.

0/0
25.8.2003 11:19

apokar

Re: Copy protection
Doporucuji prepalit a jit vratit. A navrch zazalovat za znemozneni zakonneho prava na vytvoreni jedne zalozni kopie poro vlastni potrebu legalni cestou :-)
0/0
25.8.2003 13:19

Erwin

Re: Copy protection
Taky se mi stalo to, co popisuje DD, Cd jsem vrátil s tím, že můj "starší" přehrávač jej nepřehraje. V pohodě.Co se týče pořízení kopie pro vlastní potřebu, tady je to trošku složitější. To, že máš právo na vytvoření kopie, neznamená, že ti výrobce MUSÍ umožnit pořídit si digitální kopii. To právo ti de facto nikdo neupírá,můžeš si je nahrát např. analogově. Můžu ti říct, že jsem dříve nahrával chráněná CD analogově na CD Recorderu a ta kvalita se mi nezdá nijak špatná.
0/0
25.8.2003 14:02

Karel

Re: Copy protection
Bohuzel neco jako zakonne pravo na vytvoreni jedne zalozni kopie neexistuje. 
0/0
26.8.2003 11:48

Pedro

Je to v ceně
Jednoznačně je to v cenách. Tedy v jakémsi měřítku životní úrovně. Bude-li větší kupní síla, bude méně černot a naopak. Proč např. ve Švýcarsku je vše bez problémů a např. v Afgánistanu černota jenom kvete. Vím , srovnávám nesrovnatelné, ale to proto, abychom si to všichni uvědomili. A tím nemám v úmyslu dělat z čtenářů blbce, jako to z nás dělá tato vláda.
0/0
25.8.2003 11:19

Neki

Re: Je to v ceně

Problem je v tom, ze vlade jde o koryto a proto ji zajimaji jen rychly penize - vydelat ted. Dlouhodoby efekt ji nezajima, proto to nemuze fungovat

Az zacnou nasi politici hajit prava volicu, dockaji se i rostouci ekonomiky.

0/0
25.8.2003 17:42

noname

Cena
Tak to mam primo z prvni ruky: nejnovejsi CD Blackmore´s Night se prodava za 619 Kc. Oficialni cena od distributora je 350 Kc (vc. DPH).
0/0
25.8.2003 11:03

anonymouz

Ja teda nevim jak vy...
Teda nevim jak vy, ale ja novou hudbu objevuju prave diky P2P... NElegalne si stahnu album, poslechnu a kdyz se mi zamlouva tak si koupim original. Jak jinak bych se k tomu dostal nez pres P2P ??? Nemyslim sracky co se hrajou v radiich, ale opravdovou hudbu. Pak nelituju penez, kterejma podporim vydavatele, aby vydal skupine dalsi CD.
0/0
25.8.2003 10:51

vra-tekk

Re: Ja teda nevim jak vy...
naprostey souhlas
0/0
25.8.2003 11:32

Phoenix

Re: Ja teda nevim jak vy...

Pravdu díš. Navíc často chce člověk nějakej song, kterej se fakt sehnat nedá, protože u nás nikdy nevyšel, případně by si kvůli němu musel koupit nejmíň dvoudiskovou kompilaci nějakýho výběru, kterej ani nechce.

Pro mě je P2P právě přístup k těm starším věcem, který se sehnat nedaj - př. nějakej zpěvák udělá jeden song s nějakým projektem (byť komerční srágora), a líbi se mi to. Ale ouha, u nás ani nikdo neví, že něco takového vůbec vyšlo. A když to chci, tak prostě nemám jinou možnost.

Ale když se mi na albu líbí pár (přesněji víc než dvě až tři) písniček, tak si ho koupím, byť z té ceny je mi na nic......

0/0
25.8.2003 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.