Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se díváte na nabídku SCO licencovat Linux?

Po linuxové konferenci na začátku srpna začal spor o údajně vykradený kód v Linuxu nabírat na obrátkách. Bylo podáno množství žalob a SCO napadlo samotnou licenci GPL. Byly také „zveřejněny“ inkriminované řádky software, k čemuž se vzápětí vyjádřil Linus Tovards.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

effe

Linus Torvalds
Necital som celu diskusiu, takze neviem ci niekto na to upozornil ale meno tzv. tvurce linuxu je Linus Torvalds a ne Tovard ako je uvadzane :) to len tak btw. http://www.cs.helsinki.fi/u/torvalds/
0/0
26.8.2003 5:54

Pavel

Navíc je to tady jak kopání do mrtvol ptotože na idnes oprášili měsíc starou diskusi a poopravili stejně starej článek, jen aby bylo čím zaplácnout díru.
0/0
25.8.2003 22:49

Pavel

programátoři? - lameři!
Já se vždycky strašně bavím příspěvkama "programátorů" a jejich nářkama na to, že Linux jim bere obživu a je hrozbou, naproti tomu Windows vychvalují jak se díky němu můžou uživit. Navíc jak taky někdo psal že Windows je pro programátory profesionály a Linux pro programátory studenty který nevědí co to je živit se sám. Takový lidi nejsou nic jinýho než troubové s velmi omezeným přehledem, protože kdyby něco o Linuxu věděli tak by něco takovýho nemohli nikdy vypustit na veřejnost. Nechápu jak někdo může tvrdit že pro Linux se MUSÍ programovat zadarmo. Je to nějakej mýtus obecně rozšířenej. Pokud přece někdo chce vytvářet aplikace pro Linux za peníze, nic mu v tom nebrání. Největší problém obecné rozšířenosti Linuxu je totiž IMHO nedostatek právě takových programů, který by se kvalitama vyrovnaly aplikacím pro Windows. Uživatel by totiž neměl pracovat se systémem, ale právě s těma aplikacema.
0/0
25.8.2003 21:33

Kroko

Re: programátoři? - lameři!
To mate pravdu, bezny uzivatel, chce pustit system a pracovat s aplikacemi. A na instalace a ladeni systemu maji administratory. A placeni za aplikace v linuxu? Nechodme daleko, znam nekolik nejmenovanych aplikaci pro linux, za ktere se musi zaplatit, a proc ne, pokud ta aplikace je tak kvalitni, ze lidem stoji za to, za ni zaplatit, tak zaplati. Stejne tak i pro OS od M$ jsou nektere aplikace zdarma.
0/0
27.8.2003 15:56

Top Secret

Teda ..
... to jsou uplny romany, co tady pisete ... asi si to vytisknu a necham jako cteni na dobrou noc
0/0
25.8.2003 17:40

telekoumak

LINUX proti WINDOWS
Žádný OS není dokonalý,důležité je,že je na výběr a každý si může vybrat takový OS jaký vyhovuje jeho potřebám.Takže můj názor je,že pokud se někomu líbí Windows,tak ať je používá a jeho volbu plně respetkuju.Pokud si vybere Linux nebo jakýkoliv jiný OS,budu se chovat stejně.Není to o tom,co je lepší,ale o tom jaké mám preference a co mi vyhovuje (dostupností,kvalitou,podporou,...čímkoliv)
0/0
25.8.2003 12:20

Linsucx

Linux je jako sen,
software zdarma s otevrenym zdrojem do ktereho se muze kazdy podivat. Je tu krasna utopie a vsichni vime ze chcipne stejne jako Napster. V tomto svete prevlada po tisicileti zavedeny vztah k majetku - sladky tucnak to nezmneni.
0/0
25.8.2003 8:29

WH

Re: Linux je jako sen,
... a jak vsichni vime ... vas radoby zovialni ton se zaklada zrejme na vasich dojmech a snech, kdyz uz sem pletete to sneni, ale ne na faktech. Co se, ale divim, mate doma asi "taky pocitac", takze historii a problematice GNU/Linuxu jiste rozumite. :)
0/0
25.8.2003 10:39

klon

Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)
Opravdu zabavny pohled na ty blbecky, kteri pisi, ze Linux je virus a mysli si pri tom, jak jsou originalni a vtipni :-)) Opravdu blbeckove... ALE PROC PISU: Autore - nez budete verejne publikovat, NAUCTE SE CESKY PRAVOPIS !!! Ty hrubky jsou trapne, trapne, trapne....
0/0
25.8.2003 7:45

Ageso

Re: Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)
Hele DEBILE :))) Podud chceš prcat autora za hrubki tak se nejdřív sám nauč psát :)) Můžeš začít s interpunkcí - háčky a čárky :)) Takový kokotky jako ty má totiž každý rád 8-) i/ý fuck of na tebe kriple !!!!
0/0
25.8.2003 8:52

Smart ass

Re: Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)
A ty nepouzivej slova, kterym nerozumis. Hacky a carky = diaktritika (nebudu se ted hadat o tom ze na netu je celkem standard je nepouzivat). Interpunkce = tecky a carky ve vetach.
0/0
25.8.2003 12:08

kolja

Re: Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)
souhlas a navíc bys nám mohl přeložit : "fuck off na tebe..."
0/0
26.8.2003 7:18

Jerry

Re: Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)

Autora bych nehaněl - znám chvíle, kdy kolem půl druhé ráno dopisujete článek a už vám nic neříká nejen diakritika, ale ani interpunkce :-)).

Spíše bych se podíval na zoubek editorovi nebo korektorovi serveru (je-li nějaký) a za tuhle "práci" by rozhodně honorář nedostal.

0/0
25.8.2003 14:19

test
0/0
25.8.2003 2:12

Bullhead

OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
...DULEZITE ...prectete si tu předcházející reakci ...a o tom jsou vsechny debaty na vsech CZ serverech ohledne WIN/LIN ...WIN priznivci se snazi ve valné většině argumentova ...LIN příznivci jsou ve valné většině sprosti! ...proc nadávaš někomu do i*iotu? ...zaver? ...WIN jsou programatori kteri se tim zivi, zivi rodiny a jiz vi jak svet funguje ...LIN jsou z vetsiny nevyzrali mladicci na skole ktere zivi jejich rodice a kteri nejsou schopni byt ani slusni ...nesledujete nekdo zahranicni konference, jestli jen CZ Linuxáři jsou tak sprostí nebo je to obecný jev daný tím že prostě nemají argumenty?
0/0
24.7.2003 10:21

Ghuul

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Myslim ze trochu prehanis, tech idiotu a nevyzralych mladicku je na obou stranach dost a dost... Sam tvuj prispevek je mimo hranice objektivnosti (vsimni si ze zatimco do WIN jsi zaradil spise ony "vyzrale" osoby tak do LIN pocitas spise ty "mladicky"). Samozrejme pokud se nejakym zpusobem radis do WIN komunity tak si spise zapamatujes kdy kdo hanel WIN, nez kdy kdo z WIN hanel ty z LIN. Na obouch stranach jsou proste extremisti a takove je nejlepsi ignorovat a brat jejich projevy s nadhledem a ne hned podle toho usuzovat o slozeni jednotlivych skupin.
0/0
24.7.2003 13:08

Tomáš Wartlík

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Já mám zkušenosti spíše opačné. Pod články popisující nějaký seriózní linuxový problém nalézám komenáře typu "linux je na hovno nedají se na něm hrát hry". Zatímco Linuxu se obvykle věnují lidé VŠECH VĚKOVÝCH KATEGORIÍ, kteří ROZUMĚJÍ problematice, Windows se často zastávají nějací lidé, co si umí sotva pustit počítač a zahrát si nějakou stupidní hru a pak být sprostí pod nějakým článekem. Argumentů pro Linux je dost a dost, pokud jste ještě žádný nenašel, patrně hledáte špatně. Jo a jen tak mimochodem: na Technetu jej asi sotva nejdete, tedy pokud zejména v článcích typu: jak nám to hezky vyjíždí menu Start, kterých je tu 90 %. Jo a když už jsme u toho, nejsou ještě někteří čtenáři toho názoru, že by na technetu měli být buďto články pouze o hardware, nebo by ty softwarové měli trochu dostat úroveň? Totoiž nějak nechápu onu cílovou skupinu čtenářů. To jako někdo, kdo rozumí do podrobna bezdrátovému síťovému přenostu, digitální fotografii, uspořádání základích desek, ale má problém s otevřením souboru ve Wordu?
0/0
26.7.2003 13:34

Izak

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus

Presne tak, Naprosto nechapu jak nekdo, kdo nezna linux ani unix poucuje o tom co je lepsi. Lepsi je samozrejme linux (z meho pohledu). Ja znam oboji a v linuxu duveruji natolik, ze mu sverim i svoji praci. Windowsum nesverim vubec nic .... akorat tento prispevek pisu z w XP, IE6 ... a muzu rict ze je to humus .... nechapu jak nekdo muze netit bez mozilly\phoenix ... mozna i Opery. Proc pisi pocitacovi analfabeti o tom co je lepsi a nemaji ani poneti jak to vsechno funguje, vzivote si nesestavili svoji distribuci, nenakonfigurovali kernel ..... umi akorat neco spustit, instalici jen pres setup.exe a kdyz neco krachne skoncili. Je to banda hlupaku, protoze oni maji paravo akorat rict, ze JIM VYHOVUJE TO A TO A NA ZBYTEK JIM PROSTE ROZUM NESTACI, NEBO JSOU PROSTE POUHYMI UZIVATELI .... ale proc skara obyc. uzivatel kafra do neceho o cem nema ani zakladni potuchu ???

A mile deti, uz konecne pochopte ze M$ windows se pouzivi v podniku pouze proto, ze chce mit admin klid od "buzerantu". Protoze pokud tam da Windows a bude to 2x denne padat je vse OK .... protoze to prece stalo 1MKc a za takovou sumu je to prece super. Zato kdyz tam da Linux a 1x rocne jim to spadne a novy server bude spocatku padat .... za coz bude treba moct spatna pamet ... ktera se pak vymeni a bude vse OK ... danny admin pude na koberecek , ze tam dal neco podivneho, nejaky divny linux a sef prece nebyl pozvan zadnym linuxem na vecirek do hotelu nazvany prezentace. A bude popotahoav i za to, ze mu to 1x rocne spadlo.

Je krasne vydet, ze tam kde je schopne vedeni a nesnazi se byt nejvetsi odbornici na svete ve vsem, daji si poradit admniem ... tam se prosazuje Linux vsude kde je to jen mozne. A kdyz date linux na S/390 (nove z/*) tak vam snad ani nespadne :-) ... no takove SUNy taktez nejsou k zahozeni ..... samozrejme timto nechci rict ze ze Linux je nejlepsi na vsechno, on sice asy jednou bude, ale porad jsou tu i velke legendy jako VAX, *BSD, Z/OS OS390 OS400 .... a kupa dalsich OS ktere jaksi maji porad co rict .... jen jaksi Windows mi pripadaji jako zmetek ... a to vetsi nez HP-UX ktery je sice priserny ... ale radsi HP-UX nez Windows;-)

0/0
29.7.2003 2:45

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Souhlasim s Vami, ze Linux je otevrenejsi a v mnohem tvarnejsi a stabilnejsi system nez Windows. Mne osobne velmi zajima (uz jen z principu jeho vzniku), nicmene, jako bezny uzivatel nejsem s to provest ani stupidni instalaci noveho programu v rpm, natoz abych si kompiloval jadro.... Idealy linuxu jako svobodneho sw jsou bezesporu krasne, ale bud by to chtelo na to vzdelavat lidi od zakladnich skol, anebo si temito "vedomostmi" a "dovednostmi" normalne vydelavat. Na windows prave kvuli te znacne trivialite mohou uzivatele delat efektivne jinou, smysluplnou praci, kterou se zivi, nez dlouze studovat, zkoumat a kompilovat - byt pak mimoradne "svizna" - jadra systemu....
0/0
25.8.2003 20:08

Gandalf

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Oooo veliky mysliteli... Prave jse m se z vasich ust dozvedel, ze jsem mladicek. Dekuju. Cloveka to v 37 potesi. Jak svet funguje - to vim celkem dobre. Linux me komercne zivi - proste jej nasazuji pro komercni aplikace. Clovece, vy to nemate asi v zivote jednoduche. S takovym deficitem rozumu...
0/0
25.8.2003 7:47

Izak

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Jestliap to neni tim, ze nejaky zacatecnik (a kazdy kdo nezna UNIX VAX atd... a zna jenom windows je zacatecnik a o pocitacich nic nevi ... nodta bene pokud za pocitac povazuje jen PC (a AS/400, S/390 Z/Series Sun NEC jim nic nerika)) Pak tezko neco dodavat, jeste kdy nekdo blaboli neco o virech a komuzmu a o nejake nevyspelosti systemu ... Ja oseobne si myslim ze pokud nekdo rekne ze linux je nevyspeli system je IDIOT ... proc. Protoze bud jsem idiot ja spolu napr s IBM, NASA ... protoze IBM dava linux na mainfarme (a uznejte kdo by dal nejaky zmetak na masinu za nekolik milionu USD), NASA do raketoplanu atd. a windowsy na tyto ucely nepouziva proc asy ????? Kdyby totiz byli M$ Windows skveli a cisty OS tak uz davno bezi na velkych masinach, jenze ono to tam nejde ani portovat a emulovat tom pres emulator je kryze. Nejlepsi bude uz koncit a doporucit tlachatelum at zacnou studovat jak OS funguji, jak funguji skutecne pocitace a uplne nejlepsi bude kdyz si to i vyskousi. Protoze placat neco doma je OK, ale kdyz prijde na 1TB dat, velke diskove pole a databazi, tak teprve zazijete jeke jsou M$ skvele a jak hezky je firma proklina .... Jinak davejte si produkty M$, protoze tim podporujete servisni fi. Napr kdyz dam nekde linux tak mam dalsi servis az pri dalsi instalaci, u M$ produktu fi zaplati i nekolik milionu/rok aby jim nekdo pomohl kdyz potrebuji.
0/0
25.8.2003 11:18

kUBA

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
zSeries a byvale S/390 je to same, jen FYI. Jinak mate samozrejme pravdu - nahodou se pohybuji v dane oblasti. Jinak IBM dava Wokna jen do nizsi a stredni tridy Intelu, Linux jasne vede - a to se bavime jen o xSeries, u iSeries (AS400), pSeries (RISCy) a zSeries je to bez debat.. A rozhodne to neni kvuli cene :)
0/0
25.8.2003 20:08

mswinfan

Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Pouzivam sice jenom MS-Windows, ale do prdele te ty kokote zasranej muzu poslat taky. Cago.
0/0
25.8.2003 14:44

electric

muselo to prijit!!...

ja si sice tu praci abych precetl vsechny prispevky nedal, ale je mi uplne ajsny o cem to je, takze proste pridam svuj nazor...

muj prvni pocitac byl ZX Spectrum a dostal jsem ho kdyz mi bylo 6 let;) od ty doby delam s pocitaci prakticky denne, ted je mi 25 let a pracuju pro jednu z nejvetsich SW spolecnosti na svete, ne MS!! .. doma mam jak Win 2k, tak FreeBSD a pracuju na tom co se mi zrovna pro tu kterou vec hodi a v cem se mi to lip dela, myslim ze nikdo nevyvrati fakt ze Win jsou vic user friendly a linux/unix levnejsi a mozna stabilnejsi/skalovatelnejsi, to uz lze diskutovat .. nicmene jak uz bylo receno, at si kazdej dela v tom na co ma a co se mu vic libi... to ze nekdo prijde a pokusi se nejak driv ci pozdeji ovladnout  ci zdimat a zpoplatnit rostouci a stale vyznamnejsi trh, ci pozici na trhu, jakou pozice Linuxu/Unixu bezesporu je, bylo zcela logicke a jasne, kdyby se tak nestalo tak by to odporovalo samotne podstate soucasne konzumni spolecnosti, ve ktere spis vice nez 80 % lidi sveta zije a neni se cemu divit, pouze se k tomu chce nejak postavit.. otazka MS vs. Linux/Unix sem asi moc nepatri a myslim ze tady vc. me zatim nepsal nikdo kdo by mel tolik zkusenosti a znalosti aby to byl schopen objektivne a znalecky posoudit! kazdy system ma svoje a je kazdeho vec aby si vybral to, co mu vyhovuje... a kdyz ten vyber udela, tak mu neprislusi aby adresoval jakekoli nadavky ci co na adresu tech druhych! Kdokoliv koho jsem zatim slysel pronest vety typu, Gates je vul a Microsoft je sracka by na miste, kde by vydelaval ty miliardy delal uplne to same a mel misto duhovek dolarovy znacky, 90 procent nevrazivosti ma stejne svuj puvod v zavisti. at je MS ci jina mega korporace jaka chce, tak pres vsechny svoje negativa dost vyznamne prispiva k pokroku a pohani vyvoj kupredu a to uz jenom diky tomu ze velkou cast svych zisku musi cpat zpet do vyvoje a vyzkumu, aby si zas ty zisky udrzela nebo pripadne zvysila... je to easy jako u MC Donnalda, kdyz to nekomu nechutna, tak at to sakra nezere a nenadava na to jaky jsou to sracky ci co, nauci se varit a je v pohode, stejne tak je to v tomhle.... ja protoze jsem nedodelal vejsku, tak jsem dal 2000 a udelal si Microsoft Certified Professional, ne proto ze by to neco znamenalo, ale abych obalamutil recruitingovy spolecnosti a HR managery, a vyplatilo se, mam se nanejvys kralovsky, a pritom je to tak jednoduchy ... kdybych ted mel za svoji instalaci FreeBSD zaplatit litr abych ji tam dal mel.. tak proc ne, uznavam ze na tom nekdo stravil sakra hodne casu a proto to ma svoji hodnotu a ja to vyuziju .. nicmene nakonec k podstate clanku... postup a obchodni naroky SCO neuznavam a pokud je to skutecne tak, ze si dela naroky na tak mizivou cas sesti radku kodu, tak at si ty miliony, na ktere ma zalusk, jde laskave vydelat jinam, nejlepe praci!!! ...

0/0
23.7.2003 22:51

Tomáš Wartlík

Re: muselo to prijit!!...
Takže. Nebudu se dohadovat o každé Vaší větě, ale nesouhlasím s dvěma Vašimi názory, a to "MS ci jina mega korporace jaka chce, tak pres vsechny svoje negativa dost vyznamne prispiva k pokroku". Právě že pokrok brzdí. Svým monopolistickým postavením dálá akorát to, že systematicky likviduje jakoukoli konkurenci a spotřebitele pak musí kupovat to co jim MS nabídne ať je to jak chce nekvalitní a drahé (a tak se tomu taky děje). Ve zdravé konkurenci jsou společnosti donuceny k lepšímu vývoji a nižší ceně. Kdežto takovýto monopol si dělá co chce. Další dle mě špětný názor je, "že peníze které získá musí cpát do pokroku". MS cpe do pokroku asi tak 20%. Když vynechám co jde do jejich vlastní kapsy (no ať si vezmou co chtějí je to ostatně jejich) a drtivá většina jde do marketingu a likvidace konkurence. Tyto 2 tatiky MS spojuje. Již od dob DOSu (koupeného MS za 20 000 $) dělal moduly svých programů, aby v konkurenčních DOSech házeli chyby (to jen tak pro ilustraci). Dále je tu BSA, které vzato kolem a kolem si platíme sami nákupem od MS. Například v 90. letech slibovali každému prodejci počítačů švýcarské hodinky za poskytnutí osobních dat každého zákazníka, který si kupuje počítač bez OS a tedy je poteciálním zlodějem software. Myslím, že pokud by zde bych pouze MS a jemu podobní, celé odvětví IT by šlo (omluvte ten výraz) "do hajzlu". Jediný, kdo se vedle MS dokázal radikálněji prosadit tak aby byl skutečně vidět, je právě Linux. A je to právě tím, že nefunguje na standardní komerční bázy a nemůže být zlikvidován konkureční firmou (viz. článek Mýty o ekonomické podstatě Open source na serveru http://www.root.cz). A ještě pro upřesnění, mluvil jsem dost úzce a opomenul dost výrobků a firem. Měl jsem ale na mysli pouze trh OS pro běžné uživatele, popř. pro firmy.
0/0
26.7.2003 14:12

Vaclav Kabat

Re: muselo to prijit!!...

MS je ziskova firma. Takze chce vydelat. Ty jine firmy, ktere cpou CIZI penize do tzv. vyvoje tu zase tak dlouho nebudou... KAZDA ROZUMNA FIRMA likviduje konkurenci., on treba Sun je k MS jako beranek, ze?. Vy open source lide a vam podobni jste dodneska nepochopili nejzakladnejsi vec, ze technicka uroven reseni neni zdaleka tak dulezita jako jine aspekty vcetne marketingu a osobnich kontaktu ci prodejni sily a ZE davat neco zadarmo obchodni svet spis odradi (to co se ted deje s instalacemi linuxu ve velkych podnicich a pod.. je jen logicky krok setrive firmy, casem si sami zjisti ze TCO u linuxu je vetsi a experiment se zabali). .Navic je z meho pohledu i extremne hloupe delat reseni vhodna i pro 5% spickovych reseni, kdyz muzu za desetinu casu (tech clovekohodin stravenych nad vyvojem linuxu .. mozna by stalo za to srovnat vyvoj Linux vs MS i z tohoto pohledu-alespon odhadem) udelat reseni pro zbylych 95% a pekne to z inkasovat. A za poplacani po ramenou si rohlik nekoupite...

MS pocitace zpopularizoval, v dobe kdy pokrok brzdici velka modra, dodneska propagujici mainframe (do urcite urovne samozrejme) a zvysoka kaslajici na bezne lidicky (coz je i trosku dobre) prisel s necim pro obyc. lidi.... dovolim si tvrdit, ze by jsi dneska psal na server root.cz o tom, ze koreny smrku jsou lepsi nez borovice ...

 

 

0/0
28.7.2003 15:19

Tomáš Wartlík

Re: muselo to prijit!!...
Mala poznamka - Sun je velice hodny na MS: a co soudni spou kvuli Jave? Jasně, že firmy chtělí vydělávat. Já nejsem proti komerci. Myšlím, že např. Sun a Apple, které jsou taky komerční nikdo vynit nebude. Prodávají si svůj software a kdo chce ten si ho koupí a kdo ne, tak je zticha. Výhrady na adresu Microsoftu jsou kvůli jeho chování. To nemá s běžným trnžním chováním nic společného. To je prostě sprosťárna. Moje výhrady k MS nejsou typu, že to neprodává zadarmo. To po něm nikdo nechce. Ale něco tak nekvalitního a předražného, co všichni kupují a brzdí se tím vývoj (viz. můj předšlý příspěvěk ze kterého mi nikdo nic doposavaď nevymluvil) a likviduje sprostými prostředky konkurenci, to by mělo přestat. Já si nemyslím, že by se daly komerční produkty a Open Source produkty porovnávat na stejné úrovni. A pokud to uděláte, dostanete se do bezvýchodné diskuse (která mimochodem, jak jsem poznamenal běžní pod článek "Ekonomická podstata Open Source" na serveru www.root.cz, takže ji nebudeme rozpoutávat ještě tady). Jasně, že komerční produkty tady budou, ale proč by měli ničit ty, kteří pouze chtějí dělat něco zadarmo. Právě toto dělá SCO.
0/0
31.7.2003 18:55

WH

Re: muselo to prijit!!...
Pane Kabat, nechci komentovat vas cely prispevek nestoji mi to za to, takze se zamerim jen na perly. "...nepochopili nejzakladnejsi vec, ze technicka uroven reseni neni zdaleka tak dulezita... " tahle formulace vas usvedcuje z jedne veci ze jste nikdy, opakuji nikdy nepracoval profesionalne s IT kdyz neberu v potaz ze mate doma nebo v praci PC pisete maily a "drtite" text ve Word a podobne. Technicka uroven respektive moznosti, ktere software prinasi je zakladni, prvotni prioritou proc si nejaky software porizuji at uz za penize nebo bez. LInux tu zkratka je musite se s tim srovnat. Mozna ho vyuzivate ani o tom nevite napr.: vas mailbox u providera, 50% apache serveru na internetu, mozna router (firewall] u vas ve firme nebo u vaseho providera. Nechci, aby jste spatne spal, ale bohuzel takova je realita. Linux se za tech vice 10 let dostal opravdu daleko. Na desktop se pomalu dostava take. Vam to vadi? Proc? S tim TCO to je taktez vedle jak ta jedle te jen takova moderni zkratka vidte, to jste si urcite nekde precetl. :] Pouzivam obe jak Win(server) tak Lin(server, desktop) a nemam pocit ze Lin vyzaduje vice pece nez Win.
0/0
25.8.2003 22:53

qwerty

Re: muselo to prijit!!...

Jestliže jeden podnikatel ovládne prakticky celý trh, zastaví se skutečný vývoj a prodávají se "inovace" jen za účelem oblbnutí zákazníka. To se ví už hodně dlouho a proto vznikly antimonopolní zákony. Microsoftu se v nich daří kličkovat (zejména v USA) a proto si musíme pomoct sami. Jako u monokultury smrků hrozí kůrovec, tak u MS jsou to viry. Proto mám 2 PC (Win a Linux) a na tom druhém to důležitější a všechny zálohy.

0/0
25.8.2003 18:30

root

RE: Zadarmo - nezadarmo
Jednou věto jsou to čuráci a skurvení buzeranti
0/0
23.7.2003 21:00

Petr Minařík

RE: Zadarmo - nezadarmo
Dobrý příspěvek
0/0
24.7.2003 11:24

Pitrs

RE: Zadarmo - nezadarmo
Kazdopadne s nim souhlasim
0/0
24.7.2003 12:49

Lukáš "Drom" Lommer

RE: Zadarmo - nezadarmo
Já taky, i když bych to tak na férovku nenapsal :)
0/0
26.7.2003 13:37

tom

RE: Zadarmo - nezadarmo
zkurveny ty debile
0/0
29.7.2003 7:57

havli

RE: Zadarmo - nezadarmo
zk*rvení dle vzoru mladi (mnozne cislo) :)))
0/0
25.8.2003 2:46

Filip

SCO a Linux
Cetl jsem na Slashdotu, ze SCO nikdy nemuze vyhrat soudni pri ohledne Linuxu. SCO si dela narok na maly kod uvnitr jadra (kernelu) a tusim od roku 1999 je kernel Linuxu SCO-free. Nedavno na to byla diskuse na slashdot.org
0/0
23.7.2003 17:56

Michal

Dal jsem si tu praci a přečetl všechny příspěvky.A aby toho bylo více tak taky jeden přidám.
Nevím co a proč vlastně to řešíte.Vemte si z obou to lepší a je to.Já osobně jsem windousak a nestydím se za to.Nainstalovat a ovládat winy na uživatelský úrovni jsem zvladl zhruba za tyden v podstatě bez větši pomoci.Nejsem programator jsem "Hloupý" UŽIVATEL.Winy mam legálně koupené (koupil jsem starší licenci na W98 za 500kč - vim že mi to nebudete věřit a je mi to volne) Zbytek SW mam ze sfery open, kupodivu to jede komp mi nepadá a na mou praci stačí. Tedy mé náklady na software byl zhruba 2000 s tim ze mam obyč antivirus + jeste nejake aplikace.. S mým čistým platem jsem si to pořídil asi za 30 prac hod v práci + řekněme týden na oživení a naučení a díky kamarádovi co mě  vysvětloval co a jak.

Zkoušel jsem i linux ale ten pro mě nebyl tak jednoduchý a po čtrnácti dnech jsem nebyl schopen jej pořádně rozjet a používat (specielně tisk,a zvuk byl problem). Upozornuji že jsem u toho sedával jen po večerech a protože chodím do práce tak nemám tolik času se to učit. Uznávám že Linux je vynikající systém(hlavně na servery weby a pod..) umožnující kde co ale musíte jej umět. Není tolik intuitivní a blbuvzdorný (aspon mi to tak přijde).Není to zrovna moc uživatelský systém pro člověka který se z počítačem zrovna moc nekamarádí.Druhy kamarade linuxak mi sice pomohl něco nainstaloval ale po jeho víkendovém výkladu jsme v podstatě se naučil pár základních příkazů ale rozhodně ne systém ovládat. A tolik času abych se to naučil se mi počítači tedy věnovat nechce To si raději zajdu na nějaký melouch a za týden si přivydělám..

Takže pro mě jako uživatele to vyhrály windows. Jsou pro mě levné a účinné. Ovšem kdybych se tím měl živit jako správce či programátor tak by to asi vyhrál Linux. A ted se dostávám k věci. Každý máme svoje a nevidím důvod nadávat na ty druhé. Beru to tak, že každý systém byl vytvořen jinak a pro jiné účely tak proč hanit jeden druhého. Každý si používejce co se vám líbí nebo na co máte čas.

0/0
23.7.2003 13:54

Jarek

Re:
Prispevek se moc hezky, ma svou logiku. Zkusim take pridat svou zkusenost. Vzdycky jsem byl windousak. Ne uzivatel, programator a taky jsem se tim docela slusne zivil. Pak jsem se naucil linux (a komercni unixy) a javu. A ejhle, ziskal jsem lukrativnejsi misto. Muj plat se vic nez zdvojnasobil. Sice jsem zezacatku nadaval na slozitost linuxu, ale vyplatilo se to. Dnes uz bych nemenil ani za nic. A misto melouchu se jdu radsi koupat :) Takze u me vyhral linux. Je slozitejsi, ale mocnejsi. A poradne projekty se daji delat jen na unixech. A neumi to kazdy. Takze take rikam. Delejte v cem chcete, nikomu nic nehanim. P.S. Zkuste si treba prohledat nejaky zahranicni server s jobs v IT, tam je situace jeste jasnejsi nez u nas.
0/0
23.7.2003 14:04

Mr x

Re:
Vsechny tvoje dedukce jsou vice mene na houby. To proc ted dostanes vic penez za Unix u (jen u velky spolecnosti ) je ten duvod protoze , kdyz ty spolecnosti zarizovaly IT nic jinyho nez Unix tu nebylo a tad by je stalo strasne moc prachu to menit a ted je strasne malo lidi ktery se tomu venujou na urovni , protoze ty starsi uz zacinaj umirat nebo dou do duchodu. Ale developersky moznosti treba V Netu. Dnes neni na svete system , prostredi ,dev nastroj ktery by se tomu vyrovnalo. No ja jsem delal pod win po unix podle toho pro koho jsem delal. Ted mam 80 000 hrubyho je mi 27 a delam pro win. Mam taky takovej ortodoxni nazor. Kdo neprogramuje a neovlada  ASM nemuze bejt nikdy dobrej ani pod Unixem ani ve windowsich a ani na Zx spectru.
0/0
24.7.2003 11:10

Stanley

Re:
suhlasim s tebou vo vsetkych bodoch... mam ten isty nazor ohladne ASM, C a dalsich nizsich jazykov... podla mna tam lezi alfa a omega skutocneho programovania a nie v pouzitom OS....
0/0
25.8.2003 0:45

fwe

Re:
Nemyslim, ze je dobry napad programovat v assembleru. Az si sef vzpomene, ze chce produkt take portovat na MAC, tak jste v riti a muzete zacit znovu. Proto se ujalo ANSI C, kde staci vymenit graficke knihovny (zjednodusene receno) a program bezi i na uplne jine platforme. Assembler byl super, kdyz jsem delal na C64. At jsem napsal jakoukoli prasarnu, at jsem program casoval NOPama, mel jsem jistotu, ze ho prinesu ke kamaradovi a bude bezet tak, jak bezel u me. To od dob PC nejde. Uz na 386ce pamatuju, ze spousta her se sekala jen kvuli tomu, ze zvukovka nebyla 100% kompatibilni se Soundblasterem a nedalo se s tim delat nic. V dnesni dobe je nutne se spolehnout na sluzby OS a predpokladat, ze komunikaci s hardwarem zajisti ovladac od vyrobce a nepatlat tam I/O operace v assembleru (kvuli tomu taky nejde spousta veci pod WinNT/2000/XP). Dnesni procesory jsou uz natolik vykonne a kompilery optimalizovane, ze nema cenu setrit mikrosekundy tim, ze misto forcyklu v C pouziju REP MOWSD v assembleru. Akorat si tim zrusim moznost program portovat jinam. Staci, aby se za tri roky rozsirily 64bitove procesory a konecne se upustilo od x86 kompatibility (coz je v podstate o neco lepsi 8080) a vse, kam se naplacal assembler pujde do kytek.
0/0
25.8.2003 9:13

Vitek

Re: Nizkourovnovemu programovani odzvonilo
Nechci vam brat iluze, ale jak nepratele Microsoftu, tak Mircrosoft sam uz nizkourovnove programovani vzdali - to cemu se v blizke dobe nevyhnete je nejaka forma virtualniho stroje - bud Java nebo CLR, ktery se bude programovat v objektove orientovanem nebo aspektove-orientovanem jazyce. A pokud budete napriklad psat server-side aplikace, tak neni nic, co by vam Windows dali navic proti Linuxu. PS: Hlavne at si tu nezacne vyskakovat nejaky .Net-ak, ktery v zivote nevidel nic jineho nez VS.Net ....
0/0
25.8.2003 12:07

Petr Minařík

Re:

Jednak bych chtěl říci, že nemáte pravdu, že by se pořádné projekty dali dělat jen pod Unixem. Kupříkladu celé SAP řešení je možné bezproblémově provozovat na Wintel platformě (to je moje vlastní zkušenost). Provozovali jsme SAP na Wintelu a daleko svižněji a levněji než naše matka v Rakousku. Co do složitosti jsem zatím neviděl nic složitějšího nez SAP.

Tady ale hovoříte o něčem jiném a to o ceně pracovníku v IT.  Jestliže chcete být odměňován ještě lépe naučte se Cobol. Programování je to zoufalé. Budete placen fantasticky. Důvod je to, že prostě Cobolisti prakticky vymřeli. Zavést systém není nic snadného ale ještě horší je přejít na jiný systém. To je důvod proč mnohé velké společnosti používají Unix a mainframe. Prostě Všem IT šéfům naskáčou pupínky když uslyší slovo migrace a dokud nebudou muste tak nebudou migrovat.

Kdysi jsem četl článeček kde autor došel k záveru, že se na našem trhu se po revoluci prosazují více MS systémy a platforma Wintel. Nové firmy nezatížené minulostí. Vyjímky byly většinou společnosti koupené zahraničním partnerem. Tyto společnosti nejčastěji preferovali systém mateřského podniku. To podporuje tu teorii o setrvačnosti IT a nechuti přechodu na něco nového.

Mne Linux nepřesvědčil. Jsou jistě oblasti kde je zdatným konkurentem a jsem tomu rád. Vždy se mi vyplatilo mít jednotnou šablonu pro SW i HW. Unifikovat vše co se dá. PC od jednoho dodavatele max 3 typy. Stejný OS, stejný Office, minimalizovat počet firem které dodávají Vaš SW. Bohužel mne Linux nepřesvědčil, tak že by plně nahradil windows. Opět podotýkám, že bych byl rád kdybych mohl s klidným svědomím říci, že Linux plně nahraruje Windows. 

0/0
24.7.2003 11:48

Izak

Re:

Migraovat z mainframe na PC ... phhheeeeeee :-) no to by museli byt idioti.

Oni mozna MOZNA budou migrovat na Linux cluster ktery jim doda treba IBM, ale spise budou migrovat (na 90%) treba na Z/* a to pravd. kombinaci bude rozdeleno na jejch OS (OS/390) a Linuxu (v te masine Z/* pobezi Z/OS ktery bude delat virtualni pocitace a mezi nimu bude i Linux ... za 10 let moznu uz jenom linuxu a Z/OS :-) )

(PS: Z/series je nasledovnik S/390)

0/0
29.7.2003 3:03

efdw4e

Re:

A na co se jeste pouziva cobol ? Co umi navic oproti C ? To je jako kdybych jeste programoval v Karlovi :-)

Jo, to byly na PMD85 casy :-) VLEVO VBOK, KROK ... :-)))))

0/0
25.8.2003 9:16

Re:

Plne s tebou souhlasim... Je to jako s mikrovlnou troubou: koupim si ji, doma zapnu do zasuvky a ohrivam. Nemusim si k ni pridelavat draty, domontovat cupliky a prednastavit programovatelna tlacitka. Proste to jede.

Nebudu se po vecerech ucit unix, kdyz cely den pracuji. A nebudu hledat po vsech cetech nekoho, kdo mi opravi unix, kdyz Windows zna skoro kazdej.

0/0
23.7.2003 14:05

aaaaaaaaa

Re:
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
0/0
23.7.2003 16:20

Leos

Re:
Srovnani s mikrovlvkou by melo znit takhle: MS Windows - mikrovlnka ma 2 tlacitka pro nastaveni vykonu (malo a hodne) a 2 tlacitka pro nastaveni casu (kratce a dlouze (ale nikdo nevi kolik)). Na ovladani jednoduche, ale kdo chce vic, ma holt smulu. Nebo si to musi nechat dodelat za sileny penize. Linux - mikrovlnka ma spoustu tlacitek a ovladacich a indikacnich prvku, ale popsany je to jen v manualu. Ale kdo si ten manual precte, zjisti, ze krome ohrivani to umi spoustu dalsich veci a pri trose snahy mu to pohlida i babicku a deti :-)
0/0
24.7.2003 12:23

Jerry

Re:

Od mikrovlnky chci, aby ohřívala jídlo, nepotřebuji hlídat děti - od toho mám babičku :-))

0/0
25.8.2003 14:36

Yusaku

Re:

Pokud chcete takhle srovnavat mikrovlnky, tak tedy

Windows (analogova): viz vase prirovnani. Vedle toho dva archy A4, ktere popisuji jak zmacknout prstem tlacitko, ze se mustisknout v poradi vykon-cas a ne naopak ap.

Linux (digitalni) : LCD displej, 50 tlacitek s dvoupismennymi popisky a tlacitko "help". Po jeho stisknuti se na displeji ukaze "RTFM". Ale jinak mate pravdu, jedno z tech tlacitek slouzi na hlidani deti ^_^. Jediny problem je, ze vetsina lidi si kupuje mikrovlnku na ohrivani jidla, ale to je uz jenom detail...

Tak takhle nejak to vypadali kolem roku 96... od te doby se ale mnohe zmenilo a napriklad se vyskytly windows, kde je vetsina veci konfigurovatelnych (vite kdo stal za vyvojem NTcek?), od linuxu se lisi nastavenim rozumnych (=fungujicich) defaultnich hodnot. Z druhe strany tu jsou aktivity jako treba knoppix, ktere delaji to same ve svete linuxu.

No - za par let se snad dockam mikrovlnky, ktera ma dva otocne analogove cudly na nastaveni vykonu a casu, a jedno tlacitko na spusteni...

0/0
25.8.2003 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.