Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pirátská anarchie na Strahově by měla skončit

V minulém týdnu byl všem uživatelům strahovské sítě rozeslán e-mail informující o zpřísněné kontrole toku dat a možných postizích za porušení copyrightu. Co k rozeslání hromadného e-mailu vedlo a jak dopadne ten, kdo ustanovení poruši?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

BUZERACE
BSA a OSA nemaji co delat tak buzerujou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
20.10.2003 14:29

Názor

Autorská práva??

Jsem pro zrušení takových práv, kdy za jeden vykananý skutek (dílo) stále pobírají prachy. Co takový lékař? Když tě vyléčí, měl bys mu platit za každý den života??? To je stejný nesmysl. Autorské zákony jsou jenom mezinárodně podporovaným terorismem!!!

Pokud to někdo nechce dělat, ať se jde živit jinak!!

Jde to i jinak (LINUX)

Díla za rozumné ceny nikdo nebude krást.

0/0
12.10.2003 23:04

rOSHT

Re: Autorská práva??
To nejsou autorska prava, to je permanentni megazlodejna stejne jako politika micro$oftu, telecomunikacnich spolecnosti a pod... Dobry napad je GPL :)
0/0
5.1.2004 15:30

Dosta

si kokot novaku !! ,)))
0/0
2.10.2003 11:01

VYROBIT ZNOVU KOPIROVAT
To je zakladni rozdil mezi:
0/0
28.9.2003 10:30

Ald

Re: VYROBIT ZNOVU KOPIROVAT
2) Tim ze se nove filmy a hudba nebudou sdilet neznamena ze si je lidi koupi. Jenom si to hudbu poslechno 1000x min lidi, 1000x min lidi se o ni dozvi. 3) Tim ze nekdo udela (film, hudbu, soft) a rozkopiruje na milony kopiji do celeho sveta vydela mnohem vic nez lidi v jinych odvetvich produkujicich hmotny majetek. Gramofonovou desku si tehdy nikdo doma nezkopiroval, hudebni a filmarske spolecnosti si zvilkli na neumerne zisky. BUDETE MUSET ZLEVNIT. 4) Firmy ktere pouzivaji napriklad soft pro svou vyrobu napr programovani, tvorba stranek, by si to KOUPIT MNELI. 5) Studenti kteri se teprve uci se softem - rozhodne jeho puzivanim nemaji zadne zisky (max znalosti umet s nim pracovat) - to neni na skodu ani firmam protoze jednou az si pomoci nej budou chtet profesne videlavat, tak si ho koupi - TO JE NUTNE KONTROLOVAT. Nemuzete chtit po studentech, aby si kupovali soft za 100tisice Kc. KOPIROVANI JE VELKA VYHODA PRO FIRMY, ALE I NEVYHODA BUDETE SI NA TO MUSET ZVYKNOUT.
0/0
28.9.2003 11:05

ich

kecy
Zákony jsou od toho aby se porušovali...
0/0
15.9.2003 20:58

Re: kecy
asi jsou ti zákony, že? nebo snad ty? :-))
0/0
16.9.2003 15:42

Jsem uprimne rad, ze za tech deset let, co jsem dokoncil studia, se pohled snad vetsiny studentu na kopirovani souboru nezmenil. Stahovalo, stahuje se a stahovat se bude, at se jim to libi nebo ne. VIVA LA RESISTANCE! :-)
0/0
12.9.2003 15:53

Identita "Novak" nam tady predvedla plamenny boj "dobra" proti "zlu" a ja bych rad vedel co nazyva kradezi? Kdo komu co zcizuje, zkopiruje-li si soubor? Opravdu autorovi dila? Nebo saha na penize distribucnim spolecnostem a prekupnikum masticim si kapsy premrstenymi marzemi? O joj joj, to je potom zle! Ceny jsou tak vysoke, ze si to koupi jen par lidi a spolecnosti placou nad malymi zisky a vini z nich piraty. Klesajici prodeje a zisky spolecnosti se lepe zduvodnuji jejich vedeni, kdyz je na koho ukazat, kdyz se najde vinik - v tomto pripade pirat. Je to snazsi nez zmenit obchodni politiku smerem k minimalizaci nakladu a snizeni cen, ze? Nemel by se autorsky zakon spise jmenovat zakon na ochranu profitu prekupniku?
0/0
12.9.2003 14:56

kaslete na hovadiny
no planych debat uz bylo dost ne? ted by to chtelo vedet co se vlastne nesmi (velke traficy po siti), co se realne kontroluje a postihuje (sdileni warezu na ftp sh/sh) a vymyslet konstruktivni pristup jak to obejit.... 
0/0
10.9.2003 22:07

xmass

Re: kaslete na hovadiny
Uz se tvori undergroundy, ktere se brzy zacnou propojovat... Neboj se.
0/0
11.9.2003 14:16

Novák

Ještě naposledy . .
Pokud tyto skutečnosti, které zde byly prezentovány neprobudí orgány činné v trestním řízení, potom jsme skutečně banánová republika. Zde se naprosto jasně schvalují trestné činy. Doporučuji postup, jaký byl použit proti vietnamským trhovcům, protože nevidím naprosto žádný rozdíl. Howg
0/0
10.9.2003 11:44

Novák

Všechny tyhle
kecy svědčí o naprosté duševní pomatenosti. Viz příspěvek - pokecám na Novém Zélandu, zapařím hru, shlédnu film a jdu do kina. Místo toho, co je ve světě běžné - když na to nemám a chci studovat, tak si na to musím vydělat, tak Vy všichni (téměř) se slzami v očích vysvětlujete, jak nemáte na legální soft. Když budete chlastat a ku...t se, tak si na něj skutečně nevyděláte. Jste prostě zloději, ať to berete, jak to berete. Chtěl bych Vás vidět jako tvůrce softu, jak se tváříte, že Váš produkt se vesele pirátsky kopíruje. Myslím, že by Vás humor rychle přešel. A je naprosto bezpředmětné diskutovat a cenách jak softu, tak hudby. Prostě to tak je.
0/0
9.9.2003 9:05

profesor

Re: Všechny tyhle
A ty seš zk****ej dement !
0/0
9.9.2003 10:34

Novák

Re: Všechny tyhle
To je opravdu rozumný argument. Krádež je krádež a můžete si to omlouvat čímkoliv. Tak, jako se prodávají použité učebnice, tak by se mohly prodávat i již nepotřebné programy. Jenže to by někdo musel začít s koupením subj., že -:))
0/0
9.9.2003 11:04

AliG

Re: Všechny tyhle
Takhle keca jen ten, kdo v takovym prostredi nikdy svobodne nezil ..i Ty svatousku zavistivej ..se asi topis v prachach..
0/0
9.9.2003 15:21

Novák

Re: Všechny tyhle
Ale žil, jenom si tu "svobodu" vykládám trochu jinak. A teď se sice "netopím" (to přece jen vypadá jinak) v penězích, ale když potřebuji soft, tak si ho do firmy koupím. Ale nejdříve si na něj musím vydělat !!!!! -:)
0/0
9.9.2003 15:31

Re: Všechny tyhle
aaa, pan podnikatel si do firmy koupi soft... ale o tom se tu nikdo nebavi...
0/0
9.9.2003 23:10

Novák

Re: Všechny tyhle
Ano, o tomhle se zde nebaví. Podle času to vypadá buď na 2,9 promile, nebo pár jointů. Bavíme se zde totiž celou dobu o krádeži !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
10.9.2003 11:18

Tom

Re: Všechny tyhle
Pane Novak, vstavat! Chce to vic cist a min verit PR agenturam. Rovina pravni - zkopirovani filmu (hudby, programu...) zcela jiste neni ani kradez ani loupez. Rovina eticka - projevy obcanske neposlusnosti a porusovanim zakona zacal napriklad boj proti otroctvi v jiznich statech Unie a pak i jejich reliktum v sedesatych letech minuleho stoleti. Kdyz jsme pred patnacti lety sli na Palachuv tyden, taky to nebylo uplne koser. Pred dvaceti lety jste mohl mit kvuli par desitkam dolaru poradne problemy, bylo protizakonne prodat nejakou vec draz nez jste ji koupil, existovala povinnost pracovat. Za prvni republiky se dalo morfium koupit v lekarne bez predpisu. Doba se meni a kdyz se zakony dostanou do prilis prikreho rozporu s realitou, zustanou jen na papire. Neni to zdaleka poprve.
0/0
10.9.2003 14:10

Novák

Re: Všechny tyhle
Tak mi to připadá, že jste někde .... Samozřejmě, že jsem nazval porušování autorského zákona krádeží v přeneseném slova smyslu. A ta Vaše etická rovina, to je to samé, jako když se budete u soudu obhajovat tím, že jste někoho přepadl a oloupil, protože Vaše rodina nemá co jíst. Jste mentálně retardovaný (možná že jenom v této oblasti), pokud nechcete uznat realitu. Když automobilka nasadí ceny vozidel vysoko, taky si nejdete auto ukrást. -:)))
0/0
10.9.2003 16:32

Logan

Re: Všechny tyhle
Delate porad tu samou chybu - stavite svou etickou normu proti jine, aniz byste pro tu svou jakkoli argumentoval. Prohlaseni, ze "kradez" hudby je to stejne co kradez auta, neni argumentem - stejne tak by mohl Tom namitnout, ze kradez hudby je to stejne, co jit na Palachuv pohreb.
0/0
11.9.2003 2:28

TAZ

Re: Všechny tyhle
Hehe... ty sis nekdy kupoval soft, aniz bys ho pred tim zkusil? Jak si dopadl?:o))
0/0
1.10.2003 17:40

MTO

Re: Všechny tyhle
si KOKOT Novák !!!
0/0
9.9.2003 19:15

Novák

Re: Všechny tyhle
Ano, odpověď (a nejen tato) opravdu "hodná" akademicky vzdělaného (opravdu ??) člověka. Typicky česká nátura, když to nemám, tak si to ukradnu a zaobalím do vznešených myšlenek. Hlavně na to všichni nezapomeňte, až budete vychovávat potomky. -:(
0/0
9.9.2003 20:53

Logan

Re: Všechny tyhle
Predpokladam, ze tahle odpoved smerovala i na me. Ironizujici prohlaseni bohudiky nijak nemeni jakoukoli argumentaci, tedy ani tu, jakou jsem napsal nize. Jinymi slovy, nerekl jste zadny argument, ktery by argumenty me nejak nabouraval. Clovek, ktery si "ukradne" (stale - co to znamena?) nejaky datovy tok bez realneho poskozeni nekoho jineho, takto "krast" muze s umyslem si temito myslenkami pouze "zaobalit" sve "nemoralni" jednani, a nemusi - muze ty myslenky myslet vazne.
0/0
9.9.2003 21:11

profesor

Re: Všechny tyhle
Hele Nováku, ty idiote, když krade celá vláda, tak budu krást taky. S radostí a sqělým pocitem. Jsem na to hrdej. Pa
0/0
10.9.2003 7:55

Novák

Re: Všechny tyhle
Aby ti ten sqělý pocit zůstal, až tě okrade manželka, děti, zaměstnanci .... -:)))
0/0
10.9.2003 11:25

profesor

Re: Všechny tyhle
Zůstane, protože dřív okradu já je
0/0
10.9.2003 12:20

Martin

Re: Všechny tyhle
2 profesor: Seš největší hovado jaký sem tady potkal. Tvůj argument "když krade celá vláda, tak budu krást taky" je naprosto odzbrojující a mluví za vše.
0/0
10.9.2003 15:06

profesor

Re: Všechny tyhle
Potrefená husa se ozve, demente, že?
0/0
12.9.2003 9:17

Mato The One

Re: Všechny tyhle

1. som slovak ked si si to nevsimol ty inteligent (Novák)

keep it real

2. neviem co do toho montujes potomkov, co ma spolocne ich vychova s volnou hudbou, filmami a softom na intrakoch a ich nezakonnym pouzivanim ?!

peace

3. ked tu trepes take picoviny vidno ze si asi nezil na intraku a nepoznas pravy studentsky zivot

4.vyjeb sa nato

take it easy have fun

0/0
10.9.2003 17:29

Logan

Jak jednoduche
Jsou to zlodeji a ja jsem ten spravedlivy! Ale co to znamena zlodej? Je to ten, co jedna nemoralne? Ale pak bychom mohli diskutovat o moralnosti premrstenych cen hudby apod., dokonce bychom mohli diskutovat o tom, jestli je moralni snazit se branit hudebni apod. gramotnosti. A kdyz to neni otazka moralky, ale legislativy? Pak pokud na tom clovek nevydelava, je to v poradku. A dle meho nazoru je vyborne, ze se hudba stava v posledni dobe pro cim dal vic lidi oblasti, o ktere je dobre neco vedet, protoze nejen kultivuje cloveka jako takoveho, ale dela ho i stastnejsim a tento svet snesitelnejsim.
0/0
9.9.2003 20:15

Chaindler

Re: Všechny tyhle
Zlodeji? né..spis fakt, ze se hudebni a softwarovy prumysl vinou internetu a pokroku dostal do jineho sveta/svetla, nez si prali ti, kteri tento bussines zakladali, a tem se to nelibi. Jenze ten stav, ktery je dneska akorat odrazi to, co je na tom systemu spatne. Uz se napr. napsaly tisice clanku ohledne faktu, ze kdyby stalo hudebni cd 300,- a ne 600, tak by si ho koupilo mnohem vic lidi..
0/0
12.9.2003 15:57

Adina, Matlab, Quest, Wittnes, Simple++, MU Alpha, ...a dalsie kuva drahe softy ktore bezny student potrebuje k studiu. Len jeden vovod preco je to tak ako je.!! :-(

 

0/0
8.9.2003 23:29

Mato The One

hmm tak to vam nezavidim :-)

cafte ja byvam na podobnom intraku v kosiciach nas je tu na sieti napojenych okolo 700 ludi a deje sa tu na LANke to iste co u vas :-) Dufam ze ten system nejako ...... :-) a bude pohoda nadalej :-)

0/0
8.9.2003 18:10

xmass

Tedka drzky plne kecu!!!!

Takze, abych zacal. Pekne me stvou ti magori, ktreri se zacali navazet do vsech ostatnich a snazi se nas tady poucovat o nelegalnim softu. Co panove, kde jste byly! nez tohle vsechno vypuklo. Ososcujete tady ostatni a branite to, co jste pred tim pouzivali a myslite si, jak nejste dulezity. Tak jdete prikladem, a nerozhorcujte se tady nad tim, ze nekdo miluje praci v C++ a nema prachy na to, aby si jej poridil. Ukazte se, jak dokazete zit s legalnim softem. Linux nikoho nespasi, neeee. I pod tim linuxem si kazdej obcas stahl nejaky to albicko kvalitni hudby, nebo film.  Nebo jste tak omezeni a kulturne retardovani, ze hudbu nepotrebujete. Pokud mate na to, aby jste si vsechna alba kupovali, tak jste vyjimka, nebo nebydlite na SH.

Co admini. Nekdo na vas udelal ty ty ty, a vsichni jsou naraz spatny ze jo!! Pritom jste pred tim nebyli schopni eliminovat detsky porno, ktere mimochodem na SH taky bylo (je). Tento clanek zamerne davam sem a ne na newsy - tam by jste ho jiste nechali  zrusit, jak uz se to parkrat stalo, kdyz se vam neco vytklo pod pohruzkou odpojeni!

Dale tady koluji veci jako - nahrajes si soft, je to jako nekomu ukrast penezenku. Spolehlive vam muzu rict ze NENI. Nemam na to, abych nekomu vykradal kapsy. Ale jestli si stahnu na disk 20GB filmu, tak to se mnou ani nehne. Jsme zeme, ktera nema na to, aby se mavnutim ruky zmenila. Nejsme na to pripraveni financne a ani ne dusevne.  Proste to nelze. Nema na to ani nase skolstvi. Nesnazme si nalhavat, ze nasi ucitele nepocitaji s tim, ze si soft nelegalne stahnem. Skola ani nema kapacity, abychom jsme se napr. v jiz zminovanem Autocadu mohli vsichni  ucit.  Proste na to nemame - skolou pocinaje prumyslem konce. Vyuzivame tedy jinych alternativ.

Neni spatne, ze nejaka blokada prisla, proste to byla jenom otazka casu. Ja ale i otazkou casu, kdy se to tady zase rozjede a magori s kecama budou zase s radosti stahovat z nasi bajecne site.

0/0
8.9.2003 16:13

Bobb

Re: Tedka drzky plne kecu!!!!
Konecne par rozumnejch vet, nejste (resp. nejsme celej narod, viz. vietnamsky trziste) pripraveni na dodrzovani autorskejch prav dusevne. Ani nase skolstvi neni pripraveny. Ale copak to je omluva toho, co za silenosti se na Strahove delaji a jaky ksefty s tim lidi maji? Vsude ma nekdo nelegalni soft treba i k tomu studiu, a pokud je zticha a jeste to neobhajuje, tak se na nej nikdo nevrha a je taky zticha. Ale to co predvadi lidi ze Strahova tady na diskusi je jen doklad toho, ze musi dostat pres prsty, jeste z toho delaji nejakou svatou vec, boj proti korporacim (treba Grisoft - AVG z Brna, to je korporace aspon ze, hura na ne) a nejaky studijni kdesi cosi. Nic takovyho, proste ste to prepiskli, tahali soft, porna, filmy, mp3 a vsechno ven. A hlavne - casem je to neudrzitelny a budete (budeme) se vsichni muset dostat na civilazcni uroven zemi, kam chceme, ne janosikovsky zustavat na urovni Ciny nebo Ruska. Jo nakonec - co ti spolehlive muzu rict, ze jestli nekomu ukradnes penezenku nebo AutoCad, tak to druhy je horsi (v penezence dvacet tisic vetsinou nenajdes, z drtive vetsiny je to dokonce jen prestupek). Jax jen rekl - nejses dusevne ready (a drtiva vetsina taky neni tu hodnotu schopna posoudit) na to si to uvedomit. Trestni zakon si to uvedomuje za tebe
0/0
8.9.2003 18:35

Tom

Re: Tedka drzky plne kecu!!!!
"na urovni Ciny" - nechci malovat certa na zed, ale Cinani zacali zbrojit. Namacej cepice do betonu.... Ale vazne, opravdu si myslite, ze se nam, co se tyka autorskych prav, bude Cina prizpusobovat? Tipoval bych obraceny vysledek - proste se obsah serveru ze Strahova fyzicky umisti v HK a v Cechach bude jen hloupa proxy cache. Z pohledu stahovace je to jedno. Peknou ilustraci nasi obchodni bilance s Cinou je videt na te hore kontejneru HanJin na nadrazi Praha-Uhrineves - predpokladam ze cas od casu, kdyz zacne hrozi nebezpeci sesuvu, je vozi prazdne zpet
0/0
10.9.2003 14:20

xmass

Re: Tedka drzky plne kecu!!!!
Dobra reakce kazdopadne na urovni Ruska nejsme. vis proc?? Protoze v rusku by se s tim nic nedelalo a nikde by zasah nebyl. V americe taky nejsme - tam by nam to totiz neproslo a mozna, ze bychom byli i v Timesech. Dusevne vyspeli snad jsem - cenu kradeneho softu nejsem schopen posoudit. Kdyz nekomu slohnes penezenku je to normalni loupez. Jestli nekomu slohnes soft, a nebo si ho vubec nekoupis, znamena to, ze firma ty penize za jednu kopii nedostala. V tom je ten rozdil. Soft je virtualni, dynamicky - penize v penezence ne.
0/0
10.9.2003 17:17

Zip

Re: Tedka drzky plne kecu!!!!
Zjisti si co pises - podle naseho autorskeho zakona si muzes PRO VLASTNI POTREBU stahnout libovolne audiovizualni dilo - cili treba film ci hudbu. Ale nesmis ho dale sdilet. A nemuzes si kopirovat software. Takze i studenti i protipiratska unie by si meli uvedomit o co se snazi. Ze to neni (podle naseho prava nemuze byt) boj proti sdileni sw A hudby/filmu. Bud to bude jen o softu nebo to ma byt exemplarni hon na carodejnice.
0/0
9.9.2003 15:26

xmass

Re: Tedka drzky plne kecu!!!!
Za tim, co jsem napsal si stojim. Audio filmy - k vlastni potrebe - okay. Kolik lidi to stahlo s originalu?? Moc asi ne co? Kolik lidi sva data dale rozsirovali ??  Znal jsem jen 2 lidi, co sva data nesdileli. Proste jsme se v tom vezli bez rozdilu vsichni. To co prislo je spravne, to co bude a bylo taky. Casem se to vyvine a myslim, ze uzda trosku povoli.
0/0
10.9.2003 17:13

pohodar

klasika

 Pred chvilkou jsem si presunul z pokoje zkousku na jiny termin. Pisu si s kamaradkou z Noveho Zelandu. Odpoledne jsem s kamosem paril hru po siti. Domlouvali jsme se po ICQ. Hru mam legalne koupenou. Proste mi za ty prachy stala. Vcera jsem se dival na Terminatora III. Pristi tyden na to jdem do kina. Film byl supr a chci si ho vychutnat na velkem platne se skvelym ozvucenim.

 Internet je skvely zpusob jak si ulehcit zivot, zazit spoustu legrace a poznat mnozstvi bajecnych lidi. Bez nej uz nedokazu zit a neumim si predstavit, ze bych nemohl pouzivat svuj e-mail box a vecer si povidat s kamarady co zijou v ruznych mestech.

 Jsem svobodny clovek a nenecham se omezovat nejakym byrokratem nebo zavistivym blbeckem, co si mysli, ze ma vetsi moc. 

 Preji prijemny vecer vsem spokojenym uzivatelum site.

0/0
7.9.2003 0:31

Bobb

Re: klasika
No dik za exkurz do tvyho vecerniho programu! Zadnej blbecek te v nem omezovat nechce, ICQ je zadax, inet vam tam pobezi furt, legalni hru si par jak dlouho chces... Zda se mi, ze vestina z vas to krouhnuti Strahova bere jako jakysi osobni utok na svy svobody, ale je to presne naopak. Proste ste na Strahove uz moc mlaskali a chrochtali, jo jasne zabalite to do reci o nutnosti studovat v AutoCadu a nemuset si kupovat legalni Word, ale jde o to, ze plno z vas tam stahuje filmy, sw, mp3 a pak to taha ven a dela si z toho ksefty. To je pruser i kdyz to nekdo ruzove zduvodni bojem proti nadnarodnim korporacim (prdaljs, okradaji bez skrupuli i maly zacinajici sw firmy a je jim to jedno, nebo i cesky, viz. AVGecka). Nikdo vas tam nechce omezovat, jen ste to proste prepiskli a kdyz uz se o vas pise, tak to aspon neobhajujte slovama o boji proti MS, o tom zda je autorsky pravo spravny (je..) nebo tom, ze pak s tim budete stejne delat a date jim vydelat (uz to vidim u mp3, porna nebo filmu, u tech ostatnich to nechte na firmach..).  Mozna by se vam tam vyplatilo byt vic nenapadni a byt zticha.
0/0
8.9.2003 12:36

AliG

Re: klasika

A jak to chces Ty inteligente udelat, kdyz sou mezi nama takovy svine, ktery si poustej hubu na spacir na netu, v novinach, radiich..??? Staci i jedna.. a rozmazava se to celkem slusne.. Kde sou ty doby, kdy byli strahovaci jedna velka rodina a takovyhle prohresky proti nepsanym pravidlum se krute trestali..

0/0
9.9.2003 15:31

Pavel_MAIF

Re: klasika
A tomuhle všemu říkáš využití sítě pro studijní účely......acho jo :/ Pak se nediv že to někdo chce zrušit nebo omezit když to k čemu je síť určená je jako poslední díky takových chroplíkům jako ty....
0/0
9.9.2003 11:27

tom Procházka

dotaz na kvalitu vypálených CD
Může mi někdo poradit? Mám na Vás odborníky dotaz - je rozdíl v kvalitě (na poslech) CD originálního a CD vypáleného z originálního? O kvalitativním rozdílu audio CD a hudby v MP3 jsem slyšel. Jak je to s kopií a originálem DVD - stejné? Díky za odpověď.
0/0
6.9.2003 20:15

___

Re: dotaz na kvalitu vypálených CD
CD je digitální záznam - udělená kopie je naprosto identická s originálním CD a je jedno, jestli ji okopírujete desetkrát nebo stokrát. Ani kvalitativní rozdíl mezi hudbou z CD a MP3 není tak velký, jak si možná myslíte. Formát MP3 (případně podobné formáty jako OGG či WMA) umožňuje nastavení komprese (bitrate = objem datového toku) a dnes poměrně běžná bitrate 160kpbs je běžným poslechem nerozlišitelná od CD. Problém může nastat, pokud je komprese vyšší (a tedy bitrate nižší) - potom dochází ke zkreslení či ztrátě velmi vysokých a velmi nízkých tónů. Ovšem pokud se budete pohybovat na úrovni 160 či 192 kpbs, nezaznamenáte problém. Jsou sice "netopýři", kteří tvrdí, že na jejich špičkové hifi soupravě je rozdíl velký, avšak takoví lidé musí mít výjimečnou fyziologii ucha (to se může stát) a naprosto špičkovou hifi soupravu. Takoví lidé však můžou být zrovna tak nespokojeni i s CD, protože rovněž i CD (protože je digitální) je schopno zaznamenat zvuk jen v omezené kvalitě, protože zvuk je ze své podstaty analogový a má "nekonečný rozsah", a ten digitální technika nemůže stoprocentně zaznamenat. Shrnuto a podtrženo - MP3 je dnes pro běžné použití bez problémů. V dnešní době způsobíte daleko větší zkreslení zvuku tím, že nepoužíváte dokonalou stereo soupravu nebo že dochází k interferencím na drátech či ke zkreslení v reproduktorech
0/0
7.9.2003 2:18

Kozel

Re: dotaz na kvalitu vypálených CD
Musim jen souhlasit... na mp3 s bitrate pres 160kbps jsem rozdil oproti pcm (CD) kvalite nepoznal. Zato rozdil mezi 128kbps a CD jsem zaznamenal pri poslechu na sluchatkach KOSS Porta Pro obrovsky. A to rozhodne nemam ani hudebni sluch ani vyjimecnou fyziologii ucha :) Spis to bude kvalitou tech sluchatek... Kdyz si MP3 z cd vyrabim sam tak pouzivam variabilni bitrate 192 - 320kbps a jsem s kvalitou spokojen. Obecne bych radil pouzivat bitrate 160kbps a vetsi (slysel jsem ze pri bitrate 320kbps je komprese uz bezztratova a tudiz se o nic z CD nepripravujeme. Toto ale nevim jiste a tak bych byl vdecny za komentar pokud o tom nekdo neco vi.)
0/0
8.9.2003 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.