Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Souhlasíte s plánem Mobyho na přeměnu hudební průmyslu?

Multiinstrumentalista Moby je jednou z nejzářivějších hvězd současnosti. Zároveň však také patří mezi nejostřejší kritiky poměrů, které panují v hudebním průmyslu. Navrhuje plán přeměny celého odvětví a zastává se sítí, kde si lidé mohou zdarma vyměňovat hudební soubory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bitch
0/0
7.1.2004 16:34

lom

Konečně někdo rozumnej
Už jsem se bál, že se nenajde nikdo z týhle branže, kdo má trochu rozumu a nemyslí jen na svoji kapsu. Kéž by se těch lidí ozvalo víc.
0/0
18.9.2003 23:56

CD nejsou až tak drahá, ale my jsme tak chudí

plat $5000 = 200 - 250 CD (Amerika, Kanada, Anglie)

plat 20 000 Kč = 30 - 40 CD (Česká republika)

plat $100 = 6 CD (chudší země)

No řekněte je $15 za CD moc, když byste brali $5 jako 50 Kč, to by bylo 150 Kč za 1 CD

Ale i přesto by měla být hudba na internetu zdarma a platit by se mělo za doplňkové služby (plakáty, CD, koncerty)

0/0
16.9.2003 17:17

el_checo

Re: CD nejsou až tak drahá, ale my jsme tak chudí
problém je, že firmy mohou nasadit v rámci (dejmetomu) kontinentu jen jednu cenu. SAmozřejmě nasadí tu odpovídající nejvyspělejším zemím... jinak by jim Amíci nebo Němci kupovali (fyzicky/z internetu/dováželi) od levnějších sousedů.
Tím samozřejmě podporují pirátství především v těch chudších zemích. Koho totiž zajímá že mít plat jako Němci/Američani, tak by ta CD nebyla tak drahá, že?
0/0
16.9.2003 18:06

Re: CD nejsou až tak drahá, ale my jsme tak chudí

Teď mě tak napadlo, což takhle zavést regiony i na CD Audio a nejlépe pro každou zemi.

To by to dopadlo.

0/0
16.9.2003 19:33

Honza Kňourek

Všechno řídí neviditelná ruka trhu
Nechápu jednu věc. Dost často se tady objevuje lamentování nad tím, jak vydavatelské společnosti chrlí jedno shit album za druhým a že dneska nevychází nic pořádného. Odpověď je přitom naprosto jednoduchá:protože si to trh žádá. Jelikož jsou tyto vydavatelské domy normální obchodní společnosti, je přece více než logické, že jediným a primárním ukazatelem úspěchu je prodejnost alba a následné výdělky. Nemusí se vám to líbit, mně se to taky nelíbí, ale nejjednodušší a jediná věc, která se dá dělat je nepodporovat, tozn. nekupovat tyto jimi předhozené rádoby interprety. Současný stav je pro mě osobně nadějí do budoucna, že se snad blíží lepší časy. Všechny jejich reporty hovoří o výrazném poklesu prodeje nosičů (hodně se mluvilo o tom, že pokud i taková "star" jako Britney Spears skončí s novým albem opravdu výrazně za očekáváním, což se stalo, tak už to je na pováženou). Jejich snaha je kopat na všechny strany je tedy sice velice diskutabilní, ovšem proč hledat chybu u sebe, když alibismus je tak skvělá věc, že? Dříve nebo později si musí uvědomit (uvědomění přijde v okamžiku, kdy se budou blížit záporným číslům), že je potřeba hledat chybu někde jinde. Smutné ovšem je, že jejich tažení proti "pirátům" podporují i někteří samotní interpreti (většinou "rádoby" interpreti), kteří kvůli kopírování skoro ani nemohou dál tvořit. Proč tedy vůbec hudbu dělají, je mi neznámo. Vždycky jsem měl za to, že obory jako hudba, malířství, sochařství, psaní knih, atd. vychází primárně z pocitů autora, které potřebuje ventilovat a hmotné požitky z toho případně plynoucí jsou až druhořadou záležitostí. To bohužel už asi neplatí (samozřejmě případ od případu). Na tohle téma by se dalo diskutovat opravdu hodiny a hodiny, důležité však je, jak se zachováme my, z pohledu vydavatelů "zákazníci". Nechci si hrát rozhodně na chytráka, ale uvažte, připadá vám nějakých 500-600 Kč za zhruba hodinu hudby, která může být sebevíc kvalitní (na což mimochodem neexistuje žádné objektivní měřítko) jako přiměřená částka? Mně ne.
0/0
16.9.2003 16:09

karel

Re: Všechno řídí neviditelná ruka trhu
  Právě v tomhle případě "neviditelná ruka" moc nefunguje, protože volnou soutěž a konkurenci nahradil kartel velké 5-ky. Oni nevydávají to co lidé chtějí, ALE to o čem PŘEDPOKLÁDAJÍ, že teprve BUDOU chtít a - prodá se v nákladu 400 mil ks a pod. Aby toho dosáhli, vyhazují miliony na nesmyslně drahé klipy atd atd. Když to nevyjde (a ono to většinou nevyjde) ztráta se rozpustí do ceny ostatních CD, tedy i těch, kde se do reklamy investovalo minimum. Čili - cena produktu - výrobku ani vzdáleně neodráží výrobní náklady (včetně reklamy). Tam kde vznikde de fakto monopol "neviditelná ruka" přestává fungovat. A protože se jedná a šoubiz - čili zbytné zboží, nikdo proti tomu hned tak nezasáhne.
0/0
16.9.2003 22:06

trotl

hudebnik si ma vydelavat hudbou a ne vybiranim "hudebni dane"
at si hudebnici vydelavaji hranim a ne reprodukci. Hudba zadarmo, koncerty za penize.
0/0
16.9.2003 16:01

zweistein

Re: hudebnik si ma vydelavat hudbou a ne vybiranim "hudebni dane"
Chumbawamba na netu nechava volne ke stazeni polovinu svych pisnicek ... http://www.chumbawamba.tv/
0/0
16.9.2003 20:45

dreistein

Re: hudebnik si ma vydelavat hudbou a ne vybiranim "hudebni dane"
... a druhou polovinu naleznete na DC++ :o))))
0/0
18.9.2003 8:50

Hugo

Moby, Radio 1 a http://emule-project.net/ RULEZ winMX??? :oo))))
Není co dodávat, existuje studie, podle které po zrušení Napsteru pozvolna klesá prodej CDcek a to celosvetove v řádu procent. U nás s takovou praseckou cenou je to snad i pochopitelné :)
0/0
16.9.2003 14:27

DaveQStone

Ke vsemu co Moby rekl

me nezbyva nic jine nez souhlasit. Muj nazor je stejny. Proc bych mel platit za to ze si chci doma poslechnout nejakou pisnicku. Stejne vetsina penez se dostane do rukou nahravacim spolecnostem. Ja klidne dam 500Kc za koncert , ale nechtejte po me abych dal 600Kc za jedno CD.

To co navrhuji k prodeji CD je taky dobry napad.

0/0
16.9.2003 14:04

bruce dickinson

WinMX rules
od té doby co mám WinMX CD nekupuju...600 Kč v ČR za CD je nesmysl, sem ochoten jednat o 200 Kč za novinku...jinak WinMX rules
0/0
16.9.2003 11:56

Aleš Veselý

Re: WinMX rules
Hehe WinMX a Kazaa peknete shity spousta spyware a vetsina fake. DC++ rulez.
0/0
16.9.2003 13:23

white_sadhus

Re: WinMX rules
soulseek rulez
0/0
16.9.2003 13:28

Clayman

Souhlas s Mobym
Sice Mobyho neposloucham (ostatne stejne jako ten mainstreamovej shit, co se dneska prodava), ale za tohle (stejne jako za svuj odpor k Eminemovi) si u me velmi splhnul.  Plne souhlasim s jeho nazorem, ze dnesni hudba je takrka vsechna "na jedno brdo" a neda se prakticky poslouchat a ze hudebni vydavatelstvi by mely predevsim prehodnotit svuj pristup k trhu a radikalne zmenit svou cenovou politiku.
0/0
16.9.2003 11:54

Clayman

Re: Souhlas s Mobym
Abych predesel nedorozumnenim -- tim shitem nenazyvam i Mobyho hudbu, ta je imho velmi dobra a stoji vysoko nad tim bordelem spolecne s hudbou Stinga a par dalsich skvelych interpretu.
0/0
16.9.2003 11:58

mik

Re: Souhlas s Mobym
A taky třeba Davida Bowieho, který se nedávno vyjádřil proti postupu hudebních vydavatelství ve smyslu, že žalování posluchačů asi není ta pravá cesta. Nejvíc samozřejmě kvičí kvůli výměnným síťím různé Madonny (které se umí dobře prodávat, ale ne zpívat, a díky zvrácenému distribučnímu systému mají z prodeje komerčních shitů zlatý důl), většinou ne skutečně kvalitní umělci.
0/0
16.9.2003 19:50

mik

Re: Souhlas s Mobym
Hmmm - ten větší formát písma nebyl úmyslný .
0/0
16.9.2003 19:53

cejkis

souhlas s Mobym
kéž by více lidí myslelo jako on..jinak ta hudba v reklamě na tuším, že Renaulta je fakt dobrá :)
0/0
16.9.2003 11:51

Dave

ma pravdu

myslim ze Moby vystih presne problemy dnesni hudebni produkce a nasledne distribuce bez ohledu na zanrove rozdily, s tim ze poukazal na mozne cesty reseni, klobouk dolu, nejenom ze dela kvalitni muziku ale je to i chytrej kluk tenhle Moby

co se mainstreamu tyce, znam minimum lidi co poslouchaj mainstream tim stylem ze se zajimaji o rekneme "mainstreamovou scenu" jako takovou, mainstream je proste to co se hraje a co je vetsina nucena poslouchat protoze producenti pak maj penizky z masoveho a bezhlaveho prodeje veci ktery skoncej v zapomeni u nekoho v supliku pod vrstvou prachu (proc by taky nekdo poslouchal neco staryho, kdyz si to sami muze koupit v novym kabatu a bude tim IN)

co se distribuce tyce (P2P), z vlastni zkusenosti vim ze i u muziky plati chytremu napovez, mysleno, ze uz sem X krat dal nekomu neco poslechnout a ten dotycny/a byl absolutne unesen z toho jakaze krasna hudba to existuje a hrozne se divil/a ze to jeste nikdy neslysel/a

0/0
16.9.2003 11:47

Martin

šíííít

těm sračkám typu (britney spears, vondrackova apod.) se souhrnně říká mainstream.

tyto, dle mého názoru, sračky jsou udělány proto, aby vydělávaly peníze. je jen smutné, že se tomuto podřizují jiné žánry.

to se ale jandům a dalším blbečkům musí přistřihnout křidélka.

0/0
16.9.2003 11:14

Lukáš

Re: šíííít
Souhlas: Janda je nafoukaná a nenažraná troska co zpívá pro dědky 30 let jednu a tu samou písničku.
0/0
16.9.2003 11:37

wang

Re: šíííít

myslis:

skoncili jsme jasna zpraaavaaa ;o))

0/0
16.9.2003 14:44

miloš

Re: šíííít

OSA dokonce chtěl po dětech u táboráku vybírat autorská práva!!!

Nevím ale jak to dopadlo.

Janda byl asi bez peněz 

0/0
16.9.2003 17:33

ravenir

Je to tak...
Jsem xxl fanda metalove hudby a pri obrovske produkci, ktera se objevi na trhu, nemam proste sanci vse kupovat. Proto jsem na Kaaze, ale muzu s klidem rict, ze stazene CD z Kaazy hodnotim kvalitativne na 50%, pokud se mi neco extra libi, kupuju si to. Takze result je takovy, pokud je neco opravdu kvalitni, neboji se do toho hudebni fans investovat. O kvalite se vsak v soucasne hudebni komerci neda moc hovorit, takze situace je takova jak je a proto ty narky, procesy, stres a nervy...
0/0
16.9.2003 11:01

koloděj

Mě vadí úplně něco jiného
a to autorské poplatky. Pan Janda a jemu podobní si natolik vzali k srdci autorksý zákon, že ten kdo má hospůdku a pustí tam TV nebo rádio, by měl znova a donekonečna platit a to nejen autorům skladeb, ale i dokonce i hercům a pomocnému personálu (maskéři, atd.). Né tomu já jaksi nerozumím. Vžyť ti lidé již jednou za svou práci dostali zaplaceno né? To by jsme měli platit třeba i zedníkům za to, že něco postavili a my se na to denně koukáme!
0/0
16.9.2003 10:57

hehe: shity 
0/0
16.9.2003 10:27

Kaktus

Mene penez pomuze hudbe
Vlastne to je pravda! Kdyz se predrazene a zaroven nekvalitni produkty stanou nevynosnymi, otevre se prostor v mediich pro kvalitni muziku. Kdyz nebude podminkou znamosti a prodejnosti x-milionove video v TV a kdyz kolovratkovany lepkavy singl zadne obrovske zisky neudela (jako ted), pak nebude nutno v radiich tocit porad ty stejne shity podle marketingoveho klice. Takze se bude do medii vic a vic dostavat muzika, ktera zajima lidi, kteri maj muziku radi a ne ktera zajima lidi, co ctou Katku, Story a podobne.
0/0
16.9.2003 10:25

Vojta1

tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
To asi těžko. Každý malý dítě přece ví, že nejdřív musí bejt poptávka, kterou uspokojuje nabídka. Kdyby to ty lidi neměli rádi, ty rádia by neposlouchali. Já třeba taky tyhle rádia neposlouchám. Vlastně neposlouchám skoro žádný rádia, umim si vybrat stejně jako každej jinej. A vůbec: tim prvnim, kdo se vlastně dokázel vzepřít hudebnímu průmyslu byl Prince, ze kterýho místo slov mluvily činy. Uvidíme, jestli se Moby taky odhodlá udělat něco víc, než jen mluvit.
0/0
16.9.2003 9:26

Yaroukh

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Prince? Co udelal? (Souvisi to nejak se zmenou na Symbol?)
0/0
16.9.2003 9:35

JJ

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!

Jo a ne. Prince jako snad prvni hudebni hvezda zacal bojkovat velke spolecnosti a vsechny sve veci zacal publikovat na netu (myslim ze zadarmo - nejsem si jisty). Ted jsem mluvil s jednim clovekem z branze a ten mi prave popisoval jak ho za tenhle krok "Velka 5" tresta - prohlasili ze jmeno Prince je jejich, takze ho uz nesmi pouzivat a na koncertech vystupuje jen pod svym znakem.

To je co jsem kdysi davno slysel a moc do toho nevidim, pokud nekdo vi vic, budu rad kdyz mne opravi nebo doplni. Mam Prince rad, je divnej ale genius

0/0
16.9.2003 9:51

Vojta1

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Zadarmo to nikdy nebylo, vždycky se za to platilo, i teď to stojí nemalý prachy. Princovi skutečně vzali jméno, taxe nazýval všelijak (nejdřív to byl ten lovesymbol (nebo jen Symbol), pak TAFKAP - The Artist Formaly Known As Prince, pak už jen Artist) ale ta smlouva byla jen asi na 10 let, takže teď už zase vesele používá Prince
0/0
16.9.2003 13:23

Vojta1

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Hlavně se uplně odprostil od toho průmyslu. Ta změna na symbol byla z důvodu, že se svojí firmou prohrál spor na jméno Prince, která mu zakazovala vydávat třeba víc alb, než jedno za rok (on chtěl vydávat třeba 3). V současnosti vydává alba jen pro členy svýho internetovýho klubu a to jak na normálních deskách, tak v mp3. (www.npgmusicclub.com)
0/0
16.9.2003 9:56

Graetar

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!

I když se neshodneme na názoru ohledně "kopírákovitosti" rádií (stokrát opakovaná lež se stává pravdou, což platí i v případě stokrát omílaných debilit v éteru), záležitost Prince je skutečně zajímavá. Zvedám palec pro Prince, kterého jsem doteď měl za cvoka-Symbola hrajícího dobré funky, zatímco Pětka nenažranců klesá ještě hlouběji do bahna prznění hudby.

Btw - Jak je možné, že někdo přijde o své jméno, byť je to umělecký pseudonym? Resp. právně nemožné není nic, ale to je spravedlnost??? Fuj.

0/0
16.9.2003 14:10

gramatik

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
ty ses mi nakej chytrej....otazka je, jestli vkus poptavajicich (vek 12-13 let) je jaksi dobry. Pak se nemuzeme divit, ze se trh zahlcuje produkty prave pro tyhle cilovy skupiny, ktere si to zadaji.
0/0
16.9.2003 9:57

Libb

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Hm, ty se cítíš na to, označit číkoliv vkus za dobrý nebo špatný? Pokud to někdo chce poslouchat, ať si to poslouchá. Když se ti to nelíbí, nalaď jinou stanici.
0/0
16.9.2003 11:16

Pizi

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!

Každý malý dítě přece ví, že nejdřív musí bejt poptávka, kterou uspokojuje nabídka.

Ale ta poucka pokracuje dale... A nabidka opet vytvari poptavku. Proc mas ve schrance letaky? Aby uspokojily tvou poptavku, nebo aby ji vytvorily?

0/0
16.9.2003 10:15

-Pavel-

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!

Musím jedině souhlasit.
Upřímně říkám, že jakákoliv nevyžádaná reklama mě pěkně s**e. Zvlášť ty letáky ve schránce. No a v některých rádiích to je opravdu vejplach - vyplachujou snad každou čtvrthodinu. Ale je pravda, že si člověk může přeladit....
Taky si myslím, že obecně, pokud nějaký veřejný médium vlastní jeden nebo více lidí, který se chtěj napakovat, tak to bude vždycky většinový/mainstreamový/šitový.
Pak budou existovat (a exhibovat) i rádoby umělci, který "vytvářej" rychlokvašený pseudo-hudební záplaty a nepovedený napodobeniny něčeho povedenýho.
Ale stejně to nakonec závisí na nás, na konzumentech, co si koupíme nebo nekoupíme, popř. kolik si toho necháme nebo nenecháme vnutit... i když je p**el, že to někdy může bejt docela nelehký......

0/0
16.9.2003 20:27

Pavel

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!

Něco málo k té nabídce a poptávce. Každý nosič i rádio (jako například v článku komentovaná jedna skladba, která táhne v prodeji celé LP) má atributy, které motivují k poslechu - naladění frekbvence (to je ta poptávka), ale je jí bohužel minimum. A když už je stanice naladěna není problém podsunout posluchači i mnoho dalšího (nabídka - chcete-li vytváření poptávky). Mechanismus je jednoduchý. Vydavatel zaplatí, rádio stejnou skladbu 50 x denně zopakuje a to by bylo, aby se to nelíbilo. Člověk pak s hrůzou zjistí, že se mu ta písnička doopravdy začíná líbit (jelikož jí má slušně naposlouchanou) a začne se po ní shánět. V té chvíli kdy jí vlastní a pouští si jí podle svého uvážení vydrží mu to tak týden než se nasytí a začne hodnotit a pak často zjistí, že jde skutečně o shit...

A ještě k tomu umění si vybrat. Je jednoduché říci tohle a tohle je shit, ale nevím podle čeho vybíráš, když vlastně nic neposloucháš.

0/0
16.9.2003 11:32

Vojta1

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Já neřikám, že je to shit, já řekl, že neposlouchám rádia. Ale i tam se dost často najdou dobrý věci. Vybírám podle spousty věcí: někdy si třeba zajdu na koncert a když se mi to líbí, seženu si i CD, někdy je to na doporučení od lidí, o kterých vím, že maj podobnej vkus jako já. Taky občas sleduju TV (MTV, óčko) - tam se taky najdou vcelku dobrý věci. O tom mechanizmu nemá cenu mluvit - přece když se ti ten mechanizmus nelíbí, tak se podle něj řídit nemusíš. Chci tim říct, že je nesmysl řikat, že rádia chrlej na posluchače blbosti, když je přece tak neskutečně jednoduchý to rádio buď přeladit na jinou stanici (existujou i stanice, kde se nepouští jen přes kopírák), nebo rádio vypnout. Ale lidem to asi vyhovuje, proto to poslouchaj. Nebo si tu někdo skutečně myslí, že když se někomu nelíbí hudba v rádiu, tak ho nenapadne, že by ho mohl vypnout?
0/0
16.9.2003 13:07

Negativ

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Mily Vojto, kazde male dite to nevi, pouze si to mysli. Ja jako velke dite to ale narozdil od tebe vim. Radia opravdu funguji tak, jak popisuje MOBY, a to i v nasich luzich a hajich. Mas prachy - zaplat - budeme te hrat - dostanes prachy zpet z prodeje sracek, ktere lidi bez vlastniho vkusu ( vetsina populace ) uslysi v radiu. Je to byznys, kde jde jen o prachy a ne o hudbu. Takze tak, Vojtechu :-))
0/0
16.9.2003 11:34

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
Ale nikdo přece neřiká, že se to rádio musí poslouchat. Navíc Moby je toho nezbytnou součástí, tak mi příde blbý, že o tom takhle mluví. Vůbec mi to od něj přišlo celý jako populismus. Taky třeba s těma klipama - stačí se podivat do TV, Moby tam má klipů jak nasráno a taky nejsou nejlevnější, tohle fakt nechápu...
0/0
16.9.2003 13:27

chemik

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
To neni tak docela pravda. Takhle hudebni prumysl nefunguje. Naopak. Je tady nabidka nejaky shitovy pisnicky a te je potreba vytvorit poptavku. Takze ji zaplatime nejvyssi rotaci v TV a radiu, naslehame do novin spoustu PR clanku, zaplatime pozitivni recenze... atd. Vyvola se tak dojem, ze je to kvalitni vec a najde se dost blbecku, kteri si to koupi. Jiz leta tvrdim, ze s dobrou marketingovou kampani by hitparadu dokazalo vyhrat i vrceni vrtacky.
0/0
16.9.2003 17:43

el checo

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!

.... a to se raděj neptejte, jaký prasárny se dělaj s těma hitparádama. Třeba když CDs začaly prodávat hypermarkety, bojovalo se dlouho o to, aby oficiální žebříček IFPI zahrnoval i tyhle prodeje a nejen  kamený obchody závislý na distribuci velkých firem.
No,  když jim to začal dělat bordel v žebříčku? Že se prodávalo něco jinýho? Začaly ty prodeje v hypermarketech počítat JEN NAPŮL!

Chápete to? V oficiálním žebříčku se některý prodaný CD počítá jen jako polovina

NEbo když se jeden interpret ohradil, že ačkoliv prodávají desek tuny, na žebříčku nejsou...najednou se oběví! Samozřejmě po 2 týdnech tak nějak zase z žebříčku vypadne....

 

0/0
16.9.2003 18:02

-Pavel-

Re: tak rádia chrlej na fanoušky hudbu jak přes kopírák???!!!
0/0
16.9.2003 20:32

D'Daniels

Souhlas
Je to doopravdy zajímavý názor a jaksi je to pravda. Hudební průmysl začíná být o ničem. Všichni táhnout za penězma a za slávou! A nic víc je nezajímá. Místo toho, aby tvořili proto, aby lidé měli požitek z jejich skladeb - pak je ten tvůrce geniální :)
0/0
16.9.2003 8:21

Jiří Barták

Ten člověk dělá nejen skvělou muziku,
ale má i zajímavý názory - zvlášť s tím levným a exkluzivním CéDéčkem. Navíc to může být i skvělý marketingový tah. Metallicu si nikdy nekoupím a kašlu i na jejich koncerty, když se tak navážejí do P2P a svoje fanoušky by hnali před soud. Moby, ty máš u mě velké významné plus...
0/0
16.9.2003 8:18

Re: Ten člověk dělá nejen skvělou muziku,
Koho chleba jis toho pisen zpivej Metallica ma druhe nejvetsi prijmi hned za U2
0/0
16.9.2003 8:58

kejml

Re: Ten člověk dělá nejen skvělou muziku,
METALLICU MAM CELOU VYPALENOU. DOBRE VAM TAK HAJZL@VE!
0/0
16.9.2003 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.