Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co říkáte na testované produkty HP PhotoSmart 945 a Fujifilm FinePix S5000?

V předchozí části recenze digitálních fotoaparátů HP PhotoSmart 945 a Fujifilm FinePix S5000 jste se mohli seznámit se specifikacemi, designem a výbavou obou přístrojů. Nyní máte šanci zjistit, jak dopadly v našich testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

OT

Svět v paměťové kartě
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=1371
0/0
28.1.2004 9:43

jh

f5000 : 750 uz
mam doma f5000 a 750uz poridil jsem nekolik desitek fotek ze stativu za stejnych podminek. fuji foti malinko do modra, 750uz do hneda. fuj je rychlejsi v ostreni i v ukladani. nejdriv jsem si myslel ze jsem si hnul se stativem ale dalsi a dalsi fotky jasne ukazaly ostrejsi obrazek ve prospech 5000. zaslu dukazne foto.(800kb)
0/0
19.1.2004 10:35

HOvez

Autor = ignorant

Porovnávat 3MPx fotoaparát s 5-ti megovým tak, že používám interpolované obrázky z Finepixu, může jen absolutní ignorant. To bychom potom takhle mohli srovnávat jednomego s šestimegem.....

Relevantni srovnani by bylo u fotek porizenych v rozliseni CCD snimace.

0/0
12.11.2003 10:26

Hujer

Re: Autor = ignorant
Máš pravdu, mám S5000 a pri 3MP rozlíšení sa HPčko nechytá!
0/0
27.11.2003 9:43

Indy

TĚŽKÁ KRITIKA HP 945...!!!

Zdravim,

už jste četli těžkou kritiku na to HPéčko 945 v Softwarových novinách 11/2003, strana 38...???

např. ...vyfotí se serie 6 snímků a pak se fotoaparát odmlčí na další minutu a v hledáčku se objevuje ...processing, processing, processing... - to je opravdu skvělý foťáček, který má mít 64MB vyrovnávací paměti...

...děkuji, nechci...to mi stačí postarší Olympus 2100UZ...sice dvoumegáč, ale "much more user friendly"...

0/0
6.11.2003 11:03

stanis

ukazkove fotky
k cemu jsou dobre ukazkove fotky, kdyz jsou takhle zmensene? Copak to byl takovy problem je sem dat tak jak vylezly z fotaku? A srovnavat interpolovane rozliseni s normalnim... to nepochopim
0/0
28.9.2003 10:56

5ft

proc na 6Mpix?

... skutecne nevidim zadne plus ve foceni interpolovane, nevim, proc se pan Vsetecka jal srovnavat tyto aparaty touto cestou.  Navic to nocni foceni... proc prednastaveny rezim u S5000, kdyz s manualnim nastavenim dosahnu mnohonasobne lepsiho vysledku. To potom nema vazne smysl porovnavat takto aparaty. Vsimli jste si lehke vinetace?  

Myslim, ze by bylo korektnejsi porovnat Minoltu Z1 a Fujifilm S5000, nebot zapadaji do stejne cenove i vykonostni kategorie a mnoho potencionalnich zakazniku ceka spise na tento duel.

0/0
26.9.2003 20:08

misul

fascinujici recenze_co takle vostreni

tudle jsem mel tejden v ruce Nikon 5,7 - paradni fotak - takovej šit za 40 000 sem jeste nevidel - automaticky rezim naprosto nepouzitelny - bez manualniho nastaveni uplne vseho ten fotak proste nezavostri, domnivam se ze je to pomerne dulezita vlastnost pri foceni, pak jsem si precet navod kde nakej blb napsal ze vostreni mozne overit na displeji nebo v hledacku, zrejme to psal nekdo kdo v zivote nemel v ruce digitalni fotak, nebo nevi nic o obrazovem rozliseni

tadle hruza to bude neco podobneho, meli byste tam dopsat ze "vostreni  je mozne zkontrolovat v hledacku pripadne na displeji"

smrt digitalnim fotakum - muj chcipacek 3,2 megovej Ixus dela do formatu 13x17 bezpecne lepsi fotky nez tydlety svalousi i v jpg. 

0/0
25.9.2003 19:22

Zed

S5000
Na tenhle fotak sem se tesil jako pes na kost. Vypada super, dobre parametry. Hmm, uz me to preslo. Mit S602Z prisvetlovani, tak do ni jdu hned a po S5000 se ani neotocim. Tento test a test na Dpreview ukazaly, ze parametry nejsou vsecko a fotky vypadaji prinejmensim divne. To je pro me dulezitejsi nez 10x zoom (a nejlepe 40x s digitalnim zoomem), protoze si nepotrebuju fotit bakterie mezi prsty u nohou. Jeste si pockam co S7000, ale s tou to vypada, ze se uvede, az 602 zmizi z pultu :-( Ze se da vubec S5000 porovnat s HP ukazuje, co je ten fotak zac. Chtel sem fotit interpolovane pro tisk, ale vypada to hrozne a jinych 3Mpix s 10x zoomem je tu jako much.
0/0
25.9.2003 15:28

Hujer

Re: S5000
Tebe asi nevyhovie nikto s ničím. Keď chceš fotiť "pre tlač" tak si nekupuj ani plných 5Mega, ale začni od 10 !!!
0/0
27.11.2003 9:50

Lubos

Digitalni blesk
By mohol poriesit problem prilisnej linearnosti gamma krivky u digitalnych snimacov ... vyzera to zaujimavo, otazka co prax ?
0/0
25.9.2003 14:57

Jirka

Zoom - dotaz
Vypada to moc pekne - ja zatim fotim klasickou zrcadlovkou,a na digitalni zrcadlovky jsem zatim nemel. Z clanku jsem ale nepochopil zda se musi u techto typu zoomovat cudlem, nebo zda to lze manualne jako u klasickych objektivu. Netusite nekdo?
0/0
25.9.2003 14:32

-rw-

Re: Zoom - dotaz
Cudlem. manualne to umi jen minolty.
0/0
25.9.2003 15:01

Ja

Re: Zoom - dotaz
sony FXXX umi zoom krouzkem na objektivu
0/0
25.9.2003 15:17

Ja

Re: Zoom - dotaz
sony FXXX umi zoom krouzkem na objektivu
0/0
25.9.2003 15:17

Standa Hlos

Re: Zoom - dotaz

Sony Fxxx to sice umí kroužkem na objektivu, ovšem Sony F717 má kroužek, který tento pohyb přenáší elektricky na objektiv podle režimu na zoom nebo na ostření. Takže to není v ruce to, co byste si asi představovali-rychle zazoomovat nelze, max. tak rychle, jak to motorek dovolí. Je dobrý to vyzkoušet (např. v Electroworldu Vám ho pučej do ruky, právě tak jako Minoltu Dimage 7xx, která má mechanický zoom (ovšem jde velmi ztuha). Sony F878 by už měla zoomovat mechanicky. Prý !

Fuji S5000 zoomuje i přes ty tlačítka poměrně rychle, ale pozor (!) - velkej průšvih je, že ostření není kroužkem na objektivu (jak by se z fotek mohlo zdát a jak to bylo u 602), ale složitě současným stiskem tlačítka na bracketinga zoomu!

0/0
25.9.2003 23:58

Ja

Nezlobte se na me, ale opravdu se za tento test nestydite? Porizene testovaci fotografie jsou lajdacke (jina clona/cas/typ ostreni??? proc?), zavery testu - i v dusledku spatne metodiky a vstupnich dat - nepresvedcive az chybne (viz. diskuze nize). Mozna jste otevreli nejaky profesionalni web o digi fotografii a delali podobne vypadajici testy - ale bez pochopeni smyslu...
0/0
25.9.2003 13:04

Roman Všetečka

Re:
Je to naprosto jednoduche, vetsina lidi kteri si tyto pristroje koupi, diky jejich priznivemu pomeru (cena/vykon) jej bude nejdrive vyuzivat v automatickem rezimu a teprve pote se budou seznamovat s jejich dalsimi schopnostmi. Proto i my jsme zvolili ve vetsine pripadu srovnani schopnosti automatiky (proto nejsou k dispozici Vami pozadovane udaje). Komplexni pitvu zminenych pristroju budete muset hledat na specializovanych webech.
0/0
26.9.2003 9:23

Ja

Re:

V tom s vami souhlasim, ale pak musim dodat, ze pri takovem uvazovani nejsou tyto pristroje pro vase ctenare vhodne(resp. mohou koupit kterykoliv z nich, je to uple fuk). Stirate vsechny podstatne rozdily a zustava jen subjektivni nazor autora - ten je ovsem k nicemu a i z novinarskeho hlediska spatny(nebo ne?).

U levnych kompaktu takto povrchni srovnani fungovalo krasne - u slusnych pristroju uz ne. Takze mozna pritvrdit v ctenarske narocnosti nebo recenzovat jine pristroje - jinak je vysledek jako loterie :(.

0/0
26.9.2003 10:27

Prohlížení před ukládáním + WHITE BALANCE

Pěkný den,

u HP je zmiňována možnost prohlížení před ukládáním.... Ale tuto vlastnost má Fujifilm taky... takže líbí - nelíbí, uložím - smažu můžu ve fotorežimu u Fuji taky!!!

MENU - SETUP - IMAGE DISP - PREVIEW -

Druhá poznámka.... oranžové podání nočního snímku - trošilinku zkušenější uživatel si vybere z nabídky White Balance.... a barvy budou o něco lepší

Pavel Navrátil

0/0
25.9.2003 9:57

ped

Re: Prohlížení před ukládáním + WHITE BALANCE
Imho barevne podani snimku, resp. to, jestli je do oranzova nebo ne, nijak neovlivenuje vyvazenibile. To ovlivnuje pouze to, zdali bila bude skutecne bila.
0/0
25.9.2003 10:51

Re: Prohlížení před ukládáním + WHITE BALANCE
Je to sice jen váš upřímný názor, ale v tomto případě zcela mylný ;)
0/0
25.9.2003 14:13

ped

Re: Prohlížení před ukládáním + WHITE BALANCE
Proto se to take jmenuje vyvazeni bile
0/0
25.9.2003 15:45

Krizak

Re: Prohlížení před ukládáním + WHITE BALANCE

Jasně, bílá se barevně posune ve spektru, ale to si myslíš, že se posune jen bílá a ostatní barvy ne? 

Každé prostředí je jiné a proto když chci dosáhnout nejlepších výsledků ve smyslu podání barev, tak ve svém foťáku (Olympus C4000) nastavím před každou fotkou manuální white balance (ne přednastavené hodnoty, ani automatiku) tím, že mu ukážu bílej papír, zmačknu spoušť a tim mu "řeknu" "tohle je bílá, tak si to nastav, ať všechno ostatní vypadá relativně k té bílé věrohodně"   Ale nebudu si hrát na machra - v 50% případů používam automatiku a v dalších 30% poloautomatiku (preference clony nebo času). Takový vychytávky jako manual white balance, manual clona a čas, manual ostření si nechávam jen na fotky, se kterýma si vyloženě hraju.. 

0/0
25.9.2003 20:23

zizkam

Re: Prohlížení před ukládáním + WHITE BALANCE
Toto je zcela stupidní názor. Pan Navrátil má pravdu. Ono se to sice jmenuje vyvážení bílé, ale celé je to jen o tom, že se foťáku nadefinuje "teplota" bílé barvy a její posun vlivem barevného osvětlení. Protože lampy na uvedeném obrázku mají nejspíše výbojky, stačilo by zřejmě nastavit na foťáku zdroj světla "zářivka" a pak by bílá bílou byla. Martin
0/0
29.9.2003 10:14

VNOK

To je nesmysl a ne test.

Aby mohl být příspěvek srovnávacím testem v dobrém smyslu slova musel by porovnávat přístroje stejné kategorie (3/5Mpx). Interpolace na 6 Mpx je funkce a ne technický parametr přístroje.

To, že HP bohužel táhne do červena autor označuje teplotou smímku (studenější projev Fuji).

Na nočních snímcích se výrazně projevuje nižší citlivost HP (ztráta detailů) čím by mohla být způsobena nevím, ale autor tuto skutečnost nekomentuje.

Pravdu má jeden z přispěvatelů, že lze zorganizovat skutečně reprezentativní test(y) přístrojů stejné kategorie (alespoň podle Mpx a v určitých tolerancích stejného zoomu). Pokud by se to autorovi podařilo zorganizovat a objektivně vyhodnotit byl by to záslužný čin.

0/0
25.9.2003 9:46

Michal

Kvalita objektivu??

Když se podívám na noční snímek od HP tak u silného světelného zdroje v pravé části je šikmá čára odlesku jako prase, zatím co u FinePixu  nic takového nezaznamenávám. Domnívám se že je to způsobeno právě optikou. (např. nekvalitní SMC) Mohl by se prosím autor článku vyjádřit proč u HP hodnotí optiku jako lepší (pomiňme nyní 3 a 5Mp CCD).

Díky

Michal

0/0
25.9.2003 9:42

Roman Všetečka

Re: Kvalita objektivu??
Optiky obou přístrojů jsou přibližně stejně dobré, výhodou S5000 je 10x zoom. Nevím, jak jste přišel na to, že bychom hodnotili optiku 945 lépe.
0/0
26.9.2003 9:02

Michal

Re: Kvalita objektivu??
Přišel jsem na to docela jednoduše, v závěrečné tabulce v sekci "Klady" u FinePix uvádíte jen : "Optika a 10x zoom" zatím co u PhotoSmart píšete: "Kvalitní optika". Nejsem žádnej jazykovej expert, ale pokud něco uvodím ještě navíc přídomkem Kvalitní a něco nechám bez, tak se domnívám že prostě optiku u HPčka hodnotíte jako kvalitnější. Že si myslím opak jsem již napsal v první reakci na článek.
0/0
1.10.2003 13:07

swef

FUJI a 6MPix !!!!!?????
Myslim, ze Fuji je 3MPix a tech 6MPix, jak pisete v clanku je interpolovanych. Tak proc neudelate fotky, ne kterych je videt fyzicke rozliseni cipu (3MPix) a ty primarne neporovnate s HP. A tech 6MPix neoznacite jako neco co dokaze navic oproti HP. Takhle je to i puvodne mysleno Fuji. Musite byt asi hodne zaujaty, kdyz jste to takhle vyfotil. Opravdu jsem se tesil na 2.dil, ale timto jste me velice zklamali. Kdyby to Fuji vsude oznacovalo jako 6MPix tak to pochopim, ale takhle??? Ale jinak vcelku dobry test. Jsem zvedav na zaver testu :-))
0/0
25.9.2003 9:23

Roman Všetečka

Re: FUJI a 6MPix !!!!!?????
Obávám se, Fujifilm tento přístroj prezentuje jako 6Mpix. Viz. například jejich titulní strana www.fujifilm.cz. P.S. Druhý díl tohoto duelu je také dílem posledním.
0/0
25.9.2003 9:36

swef

Re: FUJI a 6MPix !!!!!?????
Omlouvam se. Cerpal jsem z informaci priblizne nekolik dnu starych, kde byl teto fotoaparat prezentovan jako 3MPix s moznosti snimani 6MPix. Fuji stacilo "uz" stranky predelat. Ale i tak jste mohl porovnat fyzicke rozliseni snimace. Tyto fotky mi tu chybi. P.S. S tim zaverem to byla ironie. No nic :-)
0/0
25.9.2003 10:08

Jmeno

6Mpix interpolovaně?
Kdybych si kupoval fotak s SuperCCD HR snimacem, tak urcite proto abych vyuzil vlastnosti tohoto snimace pri ztizenych svetelnych podminkach (velky rozdil jasu). Nechapu proc nebylo toto testovano. Urcite bych nikdy nefotil interpolovane na 6Mpix. Zde je i bez testu jasne ze lepsi vysledky poskytne 5Mpix snimac. Provadene testy v clanku mi prijdou nesmyslné.
0/0
25.9.2003 9:08

Roman Všetečka

Re: 6Mpix interpolovaně?
Mám pocit, že spíše myslíte čip SuperCCD SR http://technet.idnes.cz/hw/hw_digifotokamery/hw_digifotaky/jarnidigifoto030223.html , který je vybaven dvěma senzory v jedné buňce.
0/0
25.9.2003 9:26

p

...

Mohu se zeptat, k cemu bezni uzivatele tak potrebuji "*ZOOM", ze to prevazi i horsi kvalitu snimku? A ze jej asi hodne potrebuji doklada prodejnost - co nema "zoom", lezi ve skladu. Vsichni asi jezdi do Tater na kamziky.

Z novych modelu od vsech vyrobcu mam dojem, ze vyrobci zlepsuji to, co je stoji nejmene a ostatni mrsi. Nemusime chodit daleko - Fuji S602 vs. S5000 (S7000), to je poradny krok zpet. Zakaznika stejne nejaka kvalita obrazku netrapi - to da prece rozum, ze novy model musi fotit o moc lip, cely rok prece vyvijeli, az se z nich kourilo - podivejte se, kolik jenom ma tech megapikslu a ten obrovsky zzzzzzzoom, panecku, to je delo!

0/0
25.9.2003 0:24

Eladar

Re: zoom

Mohu jen doporučit chvilku zoom používat. Člověk má mnohem lépe pod kontrolou to "CO" se snaží zachytit. Rozlišení u většiny digitálních fotoaparátů zatím přece jen není na takové úrovni, aby bylo dost prostoru pro práci s výřezy.

Optický zoom, pokud je založen na kvalitní optice, rozhodně není zbytečnost.

0/0
25.9.2003 5:52

Mama

Zpoždění spouště????
Jak jsou na tom foťáky se zpožděním spouště??? Vypadají profesionálně, firmy si na ně hrajou, ale když s tím nejde aspoň rychle fotit, je to pořád všechno na houby ...
0/0
24.9.2003 15:03

Pepa Riha

HP a optika od fuji
popkud vim  tak HP pouziva optiku od pentaxe ....
0/0
24.9.2003 13:42

Roman Všetečka

Re: HP a optika od fuji
Zdá se, že Fuji nabídla lepší cenu.
0/0
25.9.2003 8:28

Pepa Riha

Re: HP a optika od fuji
zajimalo by me kde je to teda psany ze je tam optika od fuji popripade jaka ...
0/0
25.9.2003 14:31

Roman Všetečka

Re: HP a optika od fuji
Co treba oficialni stranky? http://www.hp.cz/periferie/digit/fotoaparat/945_3.htm
0/0
26.9.2003 9:27

Re: HP a optika od fuji
bejvávalo
0/0
26.9.2003 7:48

oem

Proč tomu říkáte zrcadlovky?
Teda nevim, ale když to nemá zrcadlo, tak tomu neříkejte zrcadlovka. Od kompaktu se liší jenom tím, že mají větší rozměry a lepší objektiv, jinak je to úplně stejný! Digitální zrcadlovka je Canon D10 atd.
0/0
24.9.2003 8:09

michal

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?

Jo to je pravda. Možná ta Minolta Z1 by si tohle označení už skoro zasloužila. (přece jen tam pro hledáček zrcadlo má :))).

Nicméně ten FujiFinePix vypadá suprově. Předpokládám, že to má P, A, T, M režimy (někde P, A, S, M), bez toho to potom totiž nemá cenu a ten packard to pravděpodobně nemá, aspoň sem to na tom voliči nikde neviděl. Nicméně jen tak dál, pitomosti typu Minolta X1, Olympus mju:400 (či jak to je) apod. ať raději výrobci zakopou dvěstě metrů hluboko. Protože za ty prachy to je úplně mimo mísu.

0/0
24.9.2003 8:15

Lipon

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?

Já si zas na druhou stranu myslím, že takový foťák si bude kupovat člověk který už má něco nafoceno, nemá na "pravou" digi zrcdlavku typu Canon D10 a tak motivové progrmy jsou v podstatě k ničemu. Naprosto stejných výsledků se dá dosáhnout použitím priority clony a času popř. plným manuálem.

 

0/0
25.9.2003 8:58

michal

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?

ano v tomto smyslu jsem to přesně napsal.

Motivované programy jsou vhodné, mají přeci svůj přesný účel. Režím sport je například  hodně důležitá věc, režim NightShot se taky hodí. Nicméně krom těchto programů tam MUSÍ BÝT možnost nastavovat časy a clonu manuálně.

V této recenzi jsem se to nedověděl, bylo by to docela dobré napravit. Protože jak jsem se dočetl jinde, režím priority clony a času u Photosmartu je. Nejsou toto podstatné parametry? Navíc mi přijde, že testovací snímky jsou fotografovány pouze automatikou.

0/0
25.9.2003 9:22

Roman Všetečka

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?
Pokud se podíváte i na první díl duelu, vámi požadované informace tam naleznete.
0/0
25.9.2003 9:42

jan

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?

Jistě úplná pravda. FinePix znám a je to velice dobrý aparát. Opravdová digitální zrcadlovka neexistuje. Bohužel nebo možná bohudík. Já jsem Nikoňák a tak Canon beru s rezervou:)) ale ani nikon nemá opravdovou zrcadlovku která zvládne momentku. Prostě ta kapička na rtu je vždycky o milimetr niž než jsem chtěl :)) a doširoka otevřené oči jsou už malinko užší :))

Ještě si počkám a zůstanu u klasiky. Taky mě mrzí, že u digitálu nedodržují klasický formát. ale to je na jinou debatu..

 

0/0
26.9.2003 7:08

mk

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?
Vidíš, a právě ten Canon EOS 10D má snímač s poměrem stran 3:2 jako políčko kinofilmu.
0/0
30.9.2003 12:42

Milda

Re: Proč tomu říkáte zrcadlovky?
he? a proc by si to jako Z1 zaslouzila a Fuji 5000 popr. ten HP ne? Vzdyt je to stejne technicke reseni - hledacek neni pruhledovej ale je tam vlastne maly LCDcko. Jenze Z1 to ma reseny IMHO uplne stejne.
0/0
29.9.2003 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.