Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
11.8.2004 10:58

Vraána

Mimail D,E,F,G,H
ty už se také slušně šíří
0/0
4.11.2003 15:13

tomaš

viry

zdravím všechny

musím zareagovat na pár příspěvků:

1. zlatej technet,který podle Vás omýla info o virech jen více komu to vadí at to nečte ale jelikož v IT pracuji již dlouho tak vím , že to naopak pomáha članek jsem odeslal k nám na serwer --protože od zítra budou naši technici zase běhat po firmách a řešit zbytečné problémy a pořád je spousty uživatelů kteří si nedávají pozor.

2. pořád končíme u Microsoftu z mé praxe vím, že je mezi lidmi spoustu nelegálních instalací a jsou to ti kteří nejvíc křičí, Ja říkam každy systém je k něčemu dobrý a ma zde prostor takže nemám nic proti win ani proti Unixovým programům v naší firmě třeba používáme Open Office.

3. Ani Linux není všelekem na viry pokud se podívate po vydaných kníhach tak ted zrovna vyšla asi 500set stranková kniha a ochraně v linuxu takže to znamená, že autor knihy asi ví proč a je celkem prodávaná.

4. Jsou viry i na Linux ale uživatelé Linuxu jsou více ukazněnější proto nemají tolik probému.

a zavěr at si každy používá co chce ale at nam to necpe nevybíravým zpusobem jako třeba ti co nejedí maso

PS. ja mam maso a Win rád a až někdo dokáže to co Bill tak at se tu vytahuje. 

 

0/0
2.11.2003 19:42

To snad ne

Re: viry
Podle tvého stylu psaní a znalostí češtiny bych tě zaměstnal leda jako zedníka a ne v IT.
0/0
2.11.2003 20:55

Tomáš

Re: viry

Maš pravdu je tam hodně chyb, ale nevím jestli to má vliv na to co jsem chtěl říci touto reakci jsem čekal po odeslání příspěvku reagoval jsem trochu zbrkle a proto ta čeština . Ale v jedné věci jsem měl na 100% pravdu dnes jsme měli 25 výjezdů k virům :-) A nechci od tebe zaměstnat práci mám .

PS. čárky ve větě jsem nekontroloval prosím když tak to udělej za mě děkuji

0/0
3.11.2003 17:38

tom

Re: viry

a zase chyba chtěl jsem první větu formulovat jinak a v půlce jsem otočil zase jsem nečetl ale posílal omlouvam se všem učitelům češtiny už se to nestane  dělám obcas njejaké chibyšky

0/0
3.11.2003 17:46

Re: viry
Takhle příšerný příspěvek jsem už dlouho nečetl. Jak vám šel ČJ na ZŠ?
0/0
2.11.2003 22:59

kestrik

Re: viry
naprostEJ souhlas !
0/0
3.11.2003 7:29

Re: viry
...pochopil si clanok??
0/0
3.11.2003 8:32

Re: viry
Co bill? Myslíš prodat koupenej dos nebo ukrást GUI s MACka? nebo ukrást Exel? Okopírovat Word? nebo co vytvořit? Rád se nachám poučit
0/0
4.11.2003 1:40

jacktalking

je to vina uživatelů

Napadání počítačů viry není jen vina zfušovaných Windowsů, ale je to i vina samotných uživatelů. Znám z mého okolí mnoho uživatelů PC, kteří buď antivirus nemají a nebo si ho deaktivují, protože jim to odebírá výkon (proč si ho potom ale instalují). Asi před 6 lety jsem ale byl stejnej případ. Antivirus jsem neměl a spoléhal jsem se na to, že kamarádi antivirus mají a tudíž mi žádné riziko nehrozí. Jenomže pod svícnem je největší tma, takže to přišlo právě od nich.

Takže podíl viny uživatelů a děrovatosti jednoho nejmenovaného systému od firmy Microsoft je 50/50. Uživatelé jsou líní aktualizovat (v případě, že vůbec antivirus mají) a Windows má samý díry, takže není problém převzít kontrolu nad počítačem třeba i přes Media Player 9.0

Kdyby alespoň za ty peníze, co stojí Windows v obchodě, udělal Microsoft lepší operační systém, hned by bylo o starost méně.

0/0
2.11.2003 15:38

smysl článku...
Proč neustále píšete tyhle články o virech? Většina virů šířících se e-mailem je nějaký falešný zip soubor v příloze a aktivuje se tím, že ho příjemce spustí, tak proč to stále dokola omýláte? A těch virů je tolik, že byste mohli psát každou hodinu nový článek...
0/0
2.11.2003 14:37

Pedro

Re: smysl článku...

Jasně, omýlate... To nám stačí.

 

0/0
2.11.2003 18:37

Jarry

virus???
Uz ma poriadne stve, ze sa taketo cosi nazve virus. Ved to ziaden virus nie je! Bez aktivneho prispenia uzivatela nie je schopny ani sa sirit, ani sa nainstalovat, ani skodit. Je to len akysi "chameleon" ktory sa spolieha ze svojou pestrou "obalkou" nalaka sprostych uzivatelov aby ho spustili. Bohuzial, tvorcovia virusov rychlo zistili, ze jednoduchsie, nez vytvorit autonomny sebareplikujuci sa kod a pridavat ho k nejakemu programu je spolahnut sa na neobmedzenu ludsku tupost. Inak tiez povedane, krasny priklad na "social engineering" v praxi...
0/0
2.11.2003 14:33

Lami

Re: virus???
No jo, poradnej virus jsem uz dlouho nevidel. Jako za casu DOSu, to byly skutecne viry. Ale zase kdyz jakekoliv lamicce reknu neco o pocitacovem viru, tak hned vi, ze neco neni v poradku. Otazka definice, ono rikat "exac pro lamicky" je celkem zdlouhave. A trojan to take neni... PS: posledni "cosi", co se blizilo poctivemu viru jsem objevil na jednom Linuxu. Ve skutecnosti to byl rootkit, ktery tam nekdo rucne (nebo pres skript) nacpal vyuzitim jedne z chyb. Ale pocitac nakazil pekne. Veskere spustitelne soubory v ceste byly do 2 sekund nakazeny, pokud bezela nejaka instance v pameti (udelal si backdoor, jak jinak), tak libovolny spusteny nebo otevreny program i mimo cestu. Fakt pekne :)
0/0
3.11.2003 15:30

trifid

Jak na viry v e-mailech
Nejlepší obrana proti e-mailovým virům je zrušit položku "Skrýt příponu známých typů", kterou Mrkvosoft pořád tvrdošíjně dává jako default do všech verzí woken. Pak se nemůže stát, že uživatel neuvidí příponu exe za falešnou jpg.
0/0
1.11.2003 22:03

Jin

Re: Jak na viry v e-mailech
A to se dela kde? Diky.
0/0
4.11.2003 13:44

Vraána

Re: Jak na viry v e-mailech
Tento počítač, Nástroje, Možnosti Složky, Zobrazit, Skrýt příponů souborů známých typů.
0/0
4.11.2003 15:10

p.

clovek ktery tohle otevre
predstavuju si to asi tak: nekdo dostane email ve kterym nekdo posila fotky sve pritelkyni ktera je na nich naha. "ha, nekdo si spletl adresu" dany uzivatel si rekne "a posila v priloze fotky nejake nahe slecny. to se musim podivat"
0/0
1.11.2003 20:48

HS

kdo dela viry?!
Proc jsou lidi takovy hovada a delaji veci, ktery ostatnim skodi? Co z toho maji? Je to nejaka uchylka? Pokuziti pocitace pro normalniho cloveka se stava vice a vice obtizne :-( Snazi se tim dokazat, jaci jsou machri? Proc radsi nesoustredi svoji pozornost na neco uzitecnyho?! Nebo je delaji samy firmy, ktere delaji antiviry, aby si zajistily odbyt svych produktu?! :-(((((
0/0
1.11.2003 18:10

tc

Re: kdo dela viry?!
tobě to nemá smysl vysvětlovat, protože někdo jako ty to nikdy nepochopí (neber si to za zlé nechci tě urazit, ale je to tak)
0/0
1.11.2003 18:12

HS

Re: kdo dela viry?!
Nahodou budu za vysvetleni velmi vdecny. Furt se starat o antivir a nastavoval firewall me nebavi. Argument at prejdu na Linux u me neuspeje. Nehlede na to, ze kdyby se hackeri soustredili na napadani Linuxu, tak by dopadl urcite uplne stejne...A vy me znate, ze vite, ze nebudu schopen to pochopit?!
0/0
1.11.2003 18:19

tc

Re: kdo dela viry?!
jsem rád, že souhlasíte s mým názorem. Ne neznám vás, ale myslím si to z toho důvodu, že se na to ptáte tímto způsobem. Je to zkrátka, protože to umí (nic víc nic míň). neočekávám, ale že vás tato odpověd uspokojí
0/0
1.11.2003 18:33

Re: kdo dela viry?!
ptal jsem se nejjednodussim moznym zpusobem :-) Ja bych treba taky zvladl v noci na parkovisti vypoustet autum kola a nedelam to. No, ikdyz...::-))
0/0
1.11.2003 18:44

TC

Re: kdo dela viry?!
Tady se jedná o určitou mentalitu lidí. Plno lidí něco umí a nedělá to,(jsou lidi co dělají viry aby se zviditelnili apod...) ale představ si, že jsi schopen vytvořit něco samostatného, co se dál šíří bez pomoci (i když tenhle virusek zrovna není ten pravej příklad) a množí samo, není to nádhera? (hraješ si tak na...boha?) Takhle nějak to bylo v počátcích. Dnes už to tak většinou bohužel není
0/0
1.11.2003 19:01

Vitek

Re: kdo dela viry?!
Zdarek lidicky... Nevim, jestli si to jeste ted nekdo precte, ale ... :))) Proc psat viry??? Protoze to tenhle debilni system umoznuje... Protoze jedine takhle ukazete diry... Nesouhlasim s destruktivnima virama a dalsima svinstvama typu snifovani komunikace a dat na pocitaci, atd... Ale jak jinak chcete globalne upozornit na nechutne deravy systemy MRKVOSOFTU??? Na systemy, ktere prevazujou na celosvetovem trhu... Kdyz jim naspisete ze tam maj diru, tak to ignorujou... Ovsem takhle ... Se tim aspon zabyvaj...  Vetsina lidi si ale VUBEC neuvedomuje jednu vec... Viry, jsou programy, ktere vyuzivaji chyby (nektere, ty ostatni jednoznacne zavrhuju... Nemilosrdne...) v systemu... Na takovouto chybu VEREJNE ukazou... Jenze kdyby nebyly, tak o nich budou vedet jen hakeri, ale hlavne crakeri, kteri je budou hromadne vyuzivat... A tahat data a informace bez vedomi uzivatelu... Predstavte si ze se k Vam stejne jako vir naboura Cracker... Ten Vam nesdeli jsem tu, ale prinejlepsim Vam 'JEN' stahne data ... Neboli delaji MNOHEM vetsi svinarny nez delaj dnesni viry... (kdo vi, o cem mluvim, at si vzpomene na OneHalf... :))) )..... Zdarek... (PS: Sam jsem psal a pisu viry... Netajin se Tim , protoze tim nechci a nikomu neskodim... Pro svoji vlastni potrebu... a Zabavu... :))) Kdyz vidite Jak 5kB skript zformatuje disk 2003 Serverum z druhy strany LAN za zkonfigurovanym firewallemem... :))) ZLATEJ LINUX :)))
0/0
2.11.2003 11:20

Radek

Re: kdo dela viry?!
No, a co je to za strašnou chyby Windows, respektive Outlook Express, že mi dovolí přijmout .ZIP soubor, který obsahuje, po rozbalení .EXE soubour? To je jako chyba Windows? To v Linuxu nemůžu přijmout aplikaci v .tar.gz? Jistěže můžu... Tyto viry nevyužívají CHYBY a zašťitovat se tím, že je dělaní "dobrodinci, kteří chtějí by Win byly bezpečnější" je šílená demagogie náctiletých puber%táků, kteří NEMAJÍ nic pořádného na práci, nemají žádnou zodpovědnost a svoji kriminální činnost vykazují už ve velice mladém věku.. Jinak, také dokážu napsat vir. Také dokážu znásilnit holku. Také dokážu někoho zabít. ALE NEDĚLÁM TO!!!!!!!!!!!!!! Protože nejsem dement..
0/0
2.11.2003 23:33

Re: kdo dela viry?!
mylis sa ty si dement, ak porovnavas neporovnatelne. ZdAr
0/0
3.11.2003 8:46

Tintina

Re: kdo dela viry?!

Takže, ty to umíš! Tak buď tak hodnej, a tenhle, cos teď vymyslel, mi prosim tebe neposílej!

Ciao !

0/0
2.11.2003 0:02

tc

Re: kdo dela viry?!

nevím jestli to bylo na mě, ale podle stromu to tak vypadá. (pokud ne tak sorry) Takže pro příště rýj do někoho jinýho. Děkuju. Mimochodem viry nepíšu, nikdy mě to nenapadlo a nikdy jsem se tím nezabýval. Jen si myslím, že kdo si je sám pustí, není normální a měl by se jít léčit

0/0
2.11.2003 1:22

Ali

Re: kdo dela viry?!
Jenže v tom je právě rozdíl mezi voknama a třeba Linuxem - podle názoru některých lidí jsou Windowsy tak zfušované, že si o napadení přímo říkají... no a vysvětluj někomu, že neříkají, že to jen tak vypadá...
0/0
2.11.2003 1:32

fixo

Re: kdo dela viry?!
no na linux je pry uz taky nejaky vir ale myslim ze UNIX ako operacni system je daleko vic chranen jako Win a uz jen proto ze su k dispozici zdrojove kody tak tych "programatorov" to nebavi delat viry na neco co de lehce...
0/0
2.11.2003 13:48

tc

Re: kdo dela viry?!
dokonce pry existuje vir, co se šíří jak pod linuxem (apod) tak pod win. ale nejsem si tím jistej, každopádně bych ho rád viděl (spíš věděl jak funguje :o)
0/0
2.11.2003 14:14

benny29a

Re: kdo dela viry?!
fak, jo? :O
0/0
2.11.2003 17:43

tc

Re: kdo dela viry?!
myslim si sice ze je to pitchovina, ale pry fakt je. nedovedu si to ale nejak predstavit a tak bych to rád věděl jak to funguje, jestli funguje
0/0
3.11.2003 0:10

HS

Re: kdo dela viry?!
jinak co se sireni viru tyce, tak souhlasim s tim, ze otevrit prilohu v nejakym divnym mailu muze jen tele :-) A s postihy ve firmach bych taky souhlasil...
0/0
1.11.2003 18:23

Hufi

Re: kdo dela viry?!
ten, kdo sice umí, v IT je dobrej, ale není psychicky dozrálej, aby se ovládl a nasměroval svoje umění užitečně a musí si léčit svoje nějaký komlexy předvádením že je největší machr na světě.
0/0
1.11.2003 20:41

tc

Re: kdo dela viry?!
hezky definované
0/0
2.11.2003 1:17

Re: kdo dela viry?!

řešil bych to jednoduše ! Dotyčnému zlomyslnému hajzlovi - 10 let nepodmíněně.

Pokud možno těžkou manuální práci v lomu až by z něj chcala krev. Při recidivě trest smrti !!

0/0
2.11.2003 10:48

tc

Re: kdo dela viry?!

A co takhle do dolu se všema co používají nelegální software? jak by se ti tohle líbilo?

Můžeš mi říct, proboha proč? Za napsání viru? Je sposta jiných lidí co si zaslouží potrestat a ne 10ti letej kluk co se nudí doma u počítače a tak napíše takovejhle primitivní virusek. 

Zamysli se nad sebou

0/0
2.11.2003 13:35

jm

Re: kdo dela viry?!
Kdo dela viry? Prece vyrobci antivirovych programu, ne? Jinak by prece prisli na buben!!!
0/0
2.11.2003 13:45

igi

Re: kdo dela viry?!

Ja zase delam u pohrebni sluzby a v noci strilim kolemjdouci, druhej den je vic nebostiku - kseftu...

Ja jen, jakou ma Vas prispevek logiku...

0/0
2.11.2003 21:16

Robotron

Re: kdo dela viry?!
Hmmm ... no jistě. On se nějaký obětní beránek vždycky najde. Podle mne ale může virový mail v českých zemích otevřít jen opravdový stupid. Vždyť kolik lidí dostává "normální" maily s předmětem "My new photos", nebo "Look at me naked" ...
0/0
3.11.2003 5:49

Re: kdo dela viry?!
..v 40% trefa do cierneho, hihi
0/0
3.11.2003 8:38

TC

inteligence lidí
Inteligence virů a tech co se nechají nachytat je nulová, vysvětlete mi jaxe může rozšířit vir, který se šíří poštou jako příloha, v textu je nějaká pi.ovina a člověk ho musí potom ještě sám pustit aby něco udělal? Vždyť to je trapné. Lidem co tohle pustí někde ve firmě bych strhl půl platu za naprostou neschopnost při práci z PC a nechal na jejich náklady uhradit škody ať se pro příště poučí. Za chyby a blbost se platí.
0/0
1.11.2003 17:54

Martin

Re: inteligence lidí
Já bych to neviděl tak drasticky, ale pravdou je že nechat se nakazit takhle primitvním způsobem může jenom blbec. Doufejme, že rozmnožovací schopnost a zákeřnost virů se jentak nezdokonalí. Zatím to ale asi není ani nutné, protože tvůrci virů mužou mít radost (a určitě jí mají) i za těchto podmínek.
0/0
1.11.2003 18:51

tc

Re: inteligence lidí
Inteligence virů upadá, vzpomeŇ si na dos jakým způsobem fungovaly, ale dneska pod wokenou?
0/0
1.11.2003 19:05

ignor

Re: inteligence lidí
Problém je v tom, že to vidíš jen svýma očima. Naprostá většina lidí (a ve firmách obvzlášť)jsou jen a jen UŽIVATELÉ IT technologií.  V compech rozumí jen naškolenýmu softu a trochu základním funkcím woken. BTW jsou snadným cílem i primitivních virových útoků.
0/0
1.11.2003 22:43

Tc

Re: inteligence lidí
Pokud teda rozumí pouze naškolenýmu softu a jak pracovat s firemní poštou mezi tím není, a oficiálně s mailem vůbec pracovat nemá, tak je to ještě lepší. Za nakažení virem z pošty bych s ní provedl kárné řízení a nechal jí zaplatit uplně všechny škody způsobené tím co ztáhla, protože k tomu neměla pokyny a neměla to vůbec dělat. Pokud, ale jí někdo řekne, budete tady přebírat mailovou poštu a nedostane zaučení naco si má dát pozor, pak je to chyba firmy Problém ale je, že spousta lidí dělá v práci na kompu úplně něco jiného než by měli a pokud něco takto zvořou, ať za to platí, protože v práci má človek pracovat
0/0
1.11.2003 23:14

trebor

Re: inteligence lidí

Casto se do diskuzi na Netu nezapojuji, ale tady mi to uz nedalo.
Predem predesilam, ze v oboru IT se uz nejakou dobu pohybuji a neco o tom snad tedy vim(to jen pro to, abych nedostaval odpovedi typu, ze tomu nerozumim atd.)
Rekl bych, ze celkem dost ctu clanky na Netu a i diskuze k nim. A uz zacinam byt alergicky na to, jak se dosti lidi tvari, ze jsou machri(nevim, co si tim chteji dokazovat) a ti co to nevedi, tak jsou jen lamy.

Za predpokladu, ze vetsina z nas pracuje s pocitacem tak, ze je to i bavi(snad je to i nas konicek, i kdyz i za prachy), tak tady by to byla ostuda, kdybychom si na takovy vir klikli(ale domnivam se, ze se to mnohemu z nas taky uz podarilo :-)).
Ale nekteri se budou divit (tzv. machri), ale existuji i lide, kteri to jako konicek vubec nemaji, ani je to nebavi, a troufam si rict, ze svym zpusobem museji pouzivat pocitac z donuceni (myslim to tak, ze pocitac je dneska potreba takrka vsude i tam, kde to driv potreba nebylo a uzivatele jsou v ruznem veku a s pocitacem se nikdy driv ani nesetkali, nikdy je to nikdo neucil(a zamesnavatel jim mnohdy nedopreje zadne skoleni atd. atd.))
Myslim to tak, ze treba bezny uzivatel potrebuje napsat dopis, udelat fakturu, vytisknout to a popripade se pripojit k Netu a jeste treba poslat mail.
Pro svoji potrebu si zapamatuje, ze doc je jeho dokument ve Wordu, xls je Excel a mnohdy to treba hleda jen podle icon a nazvu souboru. Ze svuj Word si pusti pres iconu W, Excel X a uz ho vubec nezajima a ani nemusi, ze ta icona smeruje na nejaky exe soubor a ten se spusti (to co jsem tady ted napsal, tak nemyslim nijak spatne a plne to i chapu).
Tak se nedivte takovemu cloveku, ze kdyz mu prijde nejaky mail, jeste tvarici se treba, ze je od sefa, tak ze si na nej klikne. A to, ze je tam nejaka koncovka exe, i kdyz si toho treba vsimne, tak proc by mel vedet, co to znamena, kdyz to nepotrebuje?

Vite, me by celkem zajimalo, jestli v jinych odvetvych nez v IT, je taky takovejch tvaricich se machru, kteri si dokazuji, ze jsou lepsi, nez ti druzi (ja jen doufam, ze tech mnoho opovrzlivych reakci, se kterymi se setkavam casto na Netu, pochazi spis od mladych pubertaku, kteri maji tu moznost, ze se s pocitacem bezne setkavaji. Prace s nimi je pro ne celkem samozrejmost a takhle si jen sami sobe dokazuji, jak jsou dobry)?
Protoze mi to prijde stejne, jako by nejaky zahradkar se mi smal, ze fakt neumim naroubovat strom, zednik, ze neumim postavit zed atd. Tak v hline se rozhodne nehrabu(a doufam, ze nikdy nebudu :-)) a kdyz jsem si na chalupe stavel zed pod gril, tak to rozhodne dokonaly nebylo, ale svuj ucel to splnilo. A kdyz k nam pak nejak prisel zednik, tak se mi rozhodne nesmal, ale spis mi poradil(to cele ted bylo jen jako primer a rozhodne ne, jako ukazka meho zednickeho umu :-)).

Uf, to jsem se teda rozepsal. Ale rad privitam rozumnou diskuzi na toto tema.

0/0
2.11.2003 1:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.