Diskuze

Jak podle vás dopadne antimonopolní řízení vedené Evropskou komisí proti MS ?

Přibližně pět let trvá antimonopolní řízení orgánů Evropské unie proti společnosti Microsoft. Ta je obviňována ze zneužívání postavení na trhu s operačními systémy. Minulý týden dostala tato firma prostor pro obranu. Reagovat však mohli i její protivníci. Budeme mít jiné Windows než v US?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Thyronx

12. 12. 2003 4:11
Rebootovat PC kvuli Windows?
To snad ne, ja poustim PC v praci odpoledne a vypinam vecer pozde v noci a celou dobu brouzdam Netem. Nikdy jsem nemusel s Win XP rebootovat.To snad jen kdo pouziva s.acky co nema pamet a CPU je 10 let stara.Dalsi vec je ovsem mit komp v poradku vsechen shit vymazat,a neinstalovat demo hry, vycistit si registry kdyz uz se to stane.Proste mit uklizeno v PC jako v pokojicku. Ne: ja rebootuju jen kdyz neco instaluju.
0 0
možnosti

kv4736

18. 11. 2003 22:02

xXx

proc si myslis ze to nevim tlamo ? Jenze tahle nadstavba dava MS IE nejlepsi veci vsech prohlizecu jako IE, Mozila a opera....

 

Jde o to ze panu Jardovi nedali opera ani tak veci co ocekaval.. to me zas nedava IE a je smutny ze abych s tim mohl pracovat musim pouzivat nadstavbu nejaky druhy strany tlamo ...

0 0
možnosti

Thyronx

12. 12. 2003 4:05
Re: IE,Opera,Mozilla,Netscape..
mate moznost si vybrat prohlizec podle vaseho vkusu.Navic jsou zdarma stejne jako IE.Ke stazeni na http://www.downloads.com/ ostatne MS udelal hodne prace a postaral se o to, ze spousta lidi se snadno a rychle dnes a denne dostava na Net.Vzpominam si ze jsem byl na Netu v dobe,kdy na nem nebyla jedina ceska webstranka a vsechno to pracovalo naprosto jinak nez dnes.Pokud nekdo nema rad Media Player,ma moznost si stahnout jiny prehravac.Mimochodem dnesni verze 9 s dobrym kodekem hraje vsechno krome Real Media. Pride doba, kdy si budete vytvaret sve vlastni Wokna.Davat si tam jen to co potrebujete a co Vam vyhovuje nejlip.Nebude tam zaintegrovano nic vic,nez "okna".A zastancum Linuxu? Jo je to jednoduchy OS, ale masve mochy s hardware.Ne vsechno v Linuxu bezi jako po masle.To ani nahodou.A treti Operacni system? Neexistuje i kdyz se nad tim poti i Japonci. To neni sranda odstavit windowsy.Vsechno to software i hardware na ne totiz navazuje.
0 0
možnosti

18. 11. 2003 21:53
o co vam jde?
Když se vám nelíbí wokna a to že obsahují IE, WMP apod tak je to váš problém. Proč je teda používáte?
0 0
možnosti

kv4736

18. 11. 2003 15:22

(Jarda, 18.11.2003 14:59)

Asi si nikdy neslysel o myIE 2.0 co ?? :))

0 0
možnosti

xXx

18. 11. 2003 20:30
Re:
myIE je jen nádstavba na IE, takže máš smůlu ty Lamo :o))))))
0 0
možnosti

Jarda

18. 11. 2003 14:59
Explorer
At se to nekomu libi nebo ne, explorer je nejlepsi prohlizec, ktery znam. 90% sveho pracovniho casu stravim v Linuxu a pro brouzdani po netu si prebootuju do wXP prave kvuli exploreru. Mozilla (nebo Netscape) ani Opera ani KOnqueror ani nic podobneho nenabizi to, co od prohlizece ocekavam. Co se SUNu tyka, tak jejich JAVA je nejvetsi fasismus v oblasti softwaru. S.acka protlacena marketingem.. Ne ze by MS marketing nemel, ale pro pouziti jako workstation jsou XPecka nejlepsi uz jenom proto, ze pro ms jsou vsechny drivery (tim rozpoutam diskusi, jasne). Unix na server, MS na workstation....
0 0
možnosti

pereko

18. 11. 2003 16:54
Re: Explorer
si spust wine, nebo win4lin a nemusis prebootovat. Mimoto medialne protlacena java je ta od microsoftu.
0 0
možnosti

Golem

18. 11. 2003 14:16
Microsoftu se nezastávám, ale...

...nevím, o co jde. Mě vůbec nevadí, že se mi hudba přehrává v MediaPlayeru a kdybych chtěl jiný přehrávač, tak si ho nainstaluji. A nevšiml jsem si, že by Windows XP jiný přehrávač odmítly spustit. Ale vadilo by mi, kdybych musel prohlížeč nebo přehrávač instalovat, protože by v OS žádný nebyl.

To bych si mohl naprogramovat třeba jednoduché hodiny do Windows, začít je prodávat a pak Microsoft zažalovat pro jeho monopolní postavení na trhu, protože ti zloduši už hodiny v OS mají. Museli by je tedy odstranit z OS nebo natvrdo alespoň z lišty, aby si mohl uživatel nainstalovat hodiny moje. A kdyby na to nepřistoupili, tak chci alespoň nekolik milionů USD jako náhradu škody.

0 0
možnosti

zmrzlik

18. 11. 2003 19:25
Re: Microsoftu se nezastávám, ale...
No tusim ze debata je o tom, ze kdyz si kupujeme operacni system, soucasti ceny je samozrejme i messanger, a explorer. Ale co kdyz pouzivam neco jineho, a kupovat si to zaroven s windowsy nechci... Proto bych chtel koupit widows levnejsi o nektere funkce, ktere nepotrebuji(messanger, IExplorer). Tim samozrejme nikomu nezamezuji si koupit drazsi windowsy s messangerem a explorerem... Takhle to vidim ja.
0 0
možnosti

zmrzlik

18. 11. 2003 11:15
Jedna mala poznamka....
Sice nesouhlasim s tim aby vsechny soucasti byly ve win, ale na druhe strane, ktery operacni system je schopny nainstalovat kazda lama? Odpoved je: zadny. Ale spousta lidi dokazou alespon windows. Tim ze odstranite napr. IE(ja ho nepouzivam...), a dalsi soucasti jenom nastvete uzivatele, kteri z velke casti nejsou schopni nic doinstalovat, ci jsou prilis pohodlni pro doinstalovavani. Ovsem souhlasim, ze by mela v prodeji existovat nejaka verze Windows bez Microsoftackych prohlizecu a podobnych blbin za NIZSI cenu, kterou bych si mohl poridit s tim, ze si ony uzitecne programy sezenu sam z jineho zdroje...
0 0
možnosti

18. 11. 2003 8:31
Homer J.

A co takhle operacni system ktery by umoznoval bezchybny beh programu od jinych vyrobcu? myslim, ze by pro zakaznika predstavoval vetsi hodnotu nez "multimedialni" bezpecnostni dira co pada nekolikrat za den...

Pouziva nekdo z vas napr. vypalovaci program winXP?

0 0
možnosti

Schotek

18. 11. 2003 8:37
Re: Homer J.
"...Pouziva nekdo z vas napr. vypalovaci program winXP?.." Ano, dnes a denně a k nevjětší spokojenosti,nemůžu si stěžovat.
0 0
možnosti

Richard

18. 11. 2003 8:19
Ztrestejte je ...
Kapitalisty škaredé, kteří svou pílí vybudovali produkt, které nemá konkurenci ... pokud to tak půjde dál, možná buou moci obyvatelé Evropy získat v USA politický azyl.
0 0
možnosti

rheingold

18. 11. 2003 7:59
A co cena?

Aha, takže z windows ubude aplikací, ale jejich cena udělá co? Nepředpokládám, že v žalobě je žádost o snížení ceny. Prostě za stejnou cenu dostaneme díky "péči" některých jistých nejmenovaných méně. A MS si bude mnout ruce, protože nám pak IE a WMP prodá ještě za nějaké drobné...

Bezpochyby bych ocenil možnosti normální deinstalace některých aplikací (a ne je ze systému dostávat škrabkou), ale co takový běžný uživatel? I když bych se tím měl teoreticky někdy živit, nehodlám permanetně nekomu vysvětlovat, jak se instaluje jeden a půl milionu věcí, o kterých hodně lidí mimo obor ani neví že existují (ICQ, streamovaná média, Flash, Java atp.). Když lama klikne a vono to na něj zařve že to něco nemá, co udělá? Půjde jinam .. že by se pak časem rozhodnul, že spíš než wma zkusí ram, to už je jeho rozhodnutí, ale někdo by mu měl ulehčit ten začátek- a to je právě jedna ze silných stránek MS Win. Výsledkem tohohle bude, že donekonečna budeme opakovat, "ano, to je možné, ale musí se to nainstalovat". A myslím, že počínaje SysOpem končeje Adminem sítě mají tito lidé lepší věci na práci, než někoho seznamovat se světem PC takovýmto způsobem.

0 0
možnosti

18. 11. 2003 10:57
Re: A co cena?
Nemyslim si, ze by bylo potreba snizovat cenu z duvodu pozadovanych zmen Evropskou Komisi ve Windows. IE, WMP a Win Messenger muzou byt prehledne volitelne behem instalace OS a obsazene na instalacnim mediu. Tato moznost volby je ale nutna.
0 0
možnosti