Diskuze

Podělte se o zkušenosti s elektronickou fakturací.

Drtivá většina v současnosti vydávaných faktur vzniká na počítači. Většina z nich je však vytištěna, zabalena a odeslána zákazníkovi. Ten data z došlé faktury znovu vloží do počítače. Jak dostat ten „papírový“ mezičlánek z oběhu pryč?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomas

17. 5. 2006 19:45
Opět jste chlapci mimo mísu
Je to o tom že musí existovat formát pro doporučené přijetí elektronického dokumentu, který přes další iso formát vložím do účetnictví jestli však tohle bude dělat například nějaká nová norma ve Windows tak se elektronické kanceláře dočkáme nejdřív tak za 10 let. Do dnes naše ministerstvo informatiky nevydalo závaznou normu pro českou znakovou sadu tak jak od nich chcete závazné normy na elektronické doporučené dokumenty nebo nedej bože na formu elektronického podpisu . Vždyť to jsou jen vyžraní líní a stupidní státní úředníci co radši nic nerozhodnou jen, aby nemuseli pak za něco zodpovídat. Ono totiž pokud nic nerozhodnu tak můžu všechno pokutovat a za všechno brát úplatky tak proč makat lepší je žrát prachy a krást že.
0 0
možnosti

Sentinel

29. 11. 2003 12:11
RE: Petr
Souhlasim s Petrem, jedina kontrola proti modifikaci je checksuma. EP je nerealny, sice existuje jakasi certifikacni autorita, ktera vydava certifikaty, ale EP musi byt kompatibilni s aplikaci ktera dokaze pridat tento EP k fakture. Jinak receno chtelo by to pouzivat jenom jednu certifikacni autoritu /EP/ pro vsechny aplikace vyuzivajici EP.
0 0
možnosti

Petr

28. 11. 2003 23:58
Proč to brzo nebude

1) Neznám běžný úč. program, který by uměl poslat mailem standartizovanou FA a ještě ji třeba podepsat EP. Už vůbec neznám program, který by uměl z e-mailu FA naimportovat.

2) Pokud budete chtít přijmou FA podepsanou pomocí EP, musíte mít nějak zajištěnu archivaci. Neexistuje nějaká dostupná podatelna pro běžné fimy.

3) Neznám účetní, která by dnes přijala daňový doklad jinak než na papíře a s razítkem. Mraky jich chce podpis také na zálohovku ...
Dokud nebudou jednoduché aplikace, zapomeňte na to.

4) Na "osvícenost FU" v ČR nevěřím, stačí když má každý druhý jiný názor na DPH. K tomu připočtěte naše "skvělé" nové zákony.

5) Jaký el. podpis bude potřeba? Určitě kvalifikovaný, na komerční budete muset uzavírat nějakou smlouvu s partnerem (pochybuji, že by to jinak FU uznal). Kvalifikovaných vydala ica.cz letos cca 3.000 ks :-(

Shrnu-li to dohromady, dneska může začít používat takovouto fakturaci pouze pár "big" podniků mezi sebou, jelikož se jim to vyplatí.

Menší podniky a živnostníci si tak ještě 2-3 roky počkají na alespoň částečné využití. Bude také záležet na účetních programech - takže tam může směřovat dotaz kdy to bude umět posílat podepsané FA.

Petr

PS: pokud někdo říká, že fakturace pomocí PDF je elektonická fakturace, tak tomu vůbec nerozumí . Dokud to příjemce bude tisknout, tak se nikdy nebude jednat o elktronickou fakturaci, ale o hybrid.

0 0
možnosti

29. 11. 2003 15:50
Re: Proč to brzo nebude
Neznám účetní, která by dnes přijala daňový doklad jinak než na papíře a s razítkem ... :-)))))))) To uz by byl Telecom davno na hunte. Co to prosimte placas?
0 0
možnosti

Golem

28. 11. 2003 9:38
No jo,
ale PDF řeší jen to, že mi faktura přijde e-mailem. Stejně ji účetní musí do účetního programu přepsat. Účetní program musí umět ty data z elektronické faktury importovat, aby se to zjednodušilo, jinak je to k ničemu.
0 0
možnosti

Jan Petr

28. 11. 2003 15:53
Re: No jo,
Faktury je možné posílat pomocí EDI, tzn. ve formátu UN/EDIFACT nebo XML. Pak je aplikace bez problémů načte.
0 0
možnosti

honza

27. 11. 2003 22:19
jak na to tedy
Poněkud vágní, bez další analýzy - nejdřív se píše, že el. fakturaci používá (jen) 17% firem, pak se řekně, že je třeba zajistit integritu dat el. podpisem. No ale víme, že el. podpis prakticky nikdo nepoužívá, takže těch 17% to dělá špatně, nebo jaká je konkrétní vize, jak se to dělat má? Nepozměnitelnost dokumentu: do jaké míry? Každý formát jde načíst a posléze editovat... A jak je to s automatizovaným zpracováním? Který SW bude analyzovat PDF a z něj tahat relevantní data?
0 0
možnosti

Jan Petr

28. 11. 2003 15:55
Re: jak na to tedy
Většina firem, které používají elektronickou fakturaci jsou dodavatelé velkých řetězců a ty standardně elektronický podpis používají. Automatizované zpracování řeší pomocí EDI (struktura UN/EDIFACT nebo XML)
0 0
možnosti

kecki

27. 11. 2003 10:31
NIJAKO
Skusali ste to v praxi? Vacsina uctovniciek je zo starej skoly a povie vam ze ak nebude mat papierovu fakturu nic vam nezaplati. Mozete im vysvetlovat aj hodinu ze je to legalne a tak. Vacsina z nich to vie a povie mi pozrite sa ja viem ze je to v poriadku a legalne ale ja chcem papier, pokial mi ho nedate pojdem ku konkurencii kde mi ho daju. Takze zial... smolaaaa..... kym neodite tato generacia uctovniciek nepomozete si.
0 0
možnosti

27. 11. 2003 11:13
Re: NIJAKO
naprosty souhlas
0 0
možnosti

L.V.

27. 11. 2003 9:22
diky
Dekuji za pekny clanek. Mozna by neuskodilo neco malo technickych detailu, v jakem software faktury vytvaret apod.
0 0
možnosti

prudil

27. 11. 2003 11:36
Re: diky

muzete vyuzit format pdf, osobne bych rekl ze je to idealni reseni, da se totiz vcelku dobre zabezpecit, proti kopirovani, prepisovani, ... proste jen povolite tisk a hotovo:) v tomto formatu fakturuje napr. spolecnost globe

0 0
možnosti