Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zůstanete u videorekordéru, nebo přesedláte na DVD?

Ještě před dvěma lety byl DVD přehrávač výsadou majetnějších. Dnes už jeho cena nijak výrazně nepřečnívá nad klasickými videorekordéry a pomalu je vytlačuje z obývacích pokojů. V letošním roce jej bude podle odhadu odborníků vlastnit téměř čtvrt milionu českých domácností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rejpal

EVD znamená soumrak DVD
Je hloupost kupovat výběhové DVD na kterém parazituje 9 dolarový poplatek za licenci, už za půl roku si budeme moci koupit čínský systém,který bude cenově srovnatelný, ale kotouč už nebude zatěžovat tak vysoký licenční poplatek.
0/0
17.12.2003 21:32

Bilbo

Re: EVD znamená soumrak DVD

a kolik na nem koupis filmu? vsichni distributori vydavaj DVD a uz vidim to nadseni, jak vydavaj filmu jeste jednou na necem jinym.

a i kdyz budes filmy palit...tak DVD bude kralovat a to se projevi i v nabidce filmu.

0/0
18.12.2003 18:24

Re: EVD si nekoupis.. je jen pro Cinu..
EVD nebude na prodej mimo Cinu to prece kazdy vi.Nicmene Vase ceny za DVD rekordery jsou ponekud nadsazene.Ja kooupil minly tyden Cyberhome CH-DVR1500 za 294 USD a v Evrope za vic nez 500 Euro (pri soucasnem kurzu dost nepochopitelne).. Nicmene ten rekorder mi nahrava PAL i NTSC,z TV stejne jako z VHS rekorderu/prehravace. DVD prehravace jsou od 60 USD vyse a nektere s VHS prehravacem. V podstate o nicem...Nejlacinejsi DVD vypalovacka - i + do kompu je za 68.-USD,ale chci si pockat na rychlost 12-16x. Zatim jsou nejrychlejsi jen 8x. Plextor PX708 a par dalsich EVD je vyvinut pouze pro Cinu a na Blue laser si musime jeste pockat.Vyrobci jsou ve valce o system.
0/0
19.12.2003 3:04

Pablos

Já zrovna nedávno
Já zrovna nedávno při instalaci Win-XP na desku s RAID, na kterym byl i boot disk C:\.
0/0
17.12.2003 21:20

Pablos

Re: Já zrovna nedávno
sorry patřilo to jinam
0/0
17.12.2003 21:24

Lubomir Karpecki

Personální TV/DVD = notebook!!!
Notebook s DVD vypalovackou je dnes jiz k mani za mene nez 40 tis. Kc bez DPH, tj. pod 50 tis. Kc i s DPH. Sirokouhle notebooky s displeji 16:10 a s "nizkospotrebovymi" procesory Pentium M (alias "Centrino") a s vypalovackou DVD jsou drazsi o cca 15 tis. (a vice) bez DPH, zato vydrzi pri prehravani DVD fungovat "na baterky" minimalne cca 2 hodiny, coz na "skouknuti" filmu na DVD napr. nekde cestou ve vlaku, autobuse ci letadle staci. Externi TV-tuner s pripojenim pres rozhrani USB a s dalkovym ovladanim pak prijde na dalsich cca 3 - 5 tis. Kc. Takze pro ty, kteri pocitac stejne potrebuji k praci ci zabave (= pocitacove hry apod.), kteri jiz zazili "obyvakove" valky o dalkovy ovladac" a kteri navic alespon obcas odnekud nekam cestuji, je volba vcelku jasna. Doba, kdy i v tuzemsku bude docela bezne to, co je bezne u obyvatelu zemi na zapad od nasich hranic (kteri podle jejich prispevku do ruznych diskusnich for resi zjevne stale casteji "problemy" typu "mam zanovni sluzebni notebook s DVD-vypalovackou - ale jaky notebook mam koupit zene, ktera chce neco takoveho taky) je vsak bohuzel zjevne stale jeste pomerne vzdalena...
0/0
17.12.2003 17:52

Lord Mystic

Re: Personální TV/DVD = notebook!!!

Pane Karpecki, vy jste úplně mimo! Asi jste opravdu nepochopil proč si lidé kupují DVD systémy. Oni totiž jako já chtějí kvalitní obraz a kvalitní zvuk. To znamená né vyšuměné stereo na obyčejných dvoukanálových kartách v NB a také chtějí filmy sledovat na normální TV, nejlépe 16:9 s úhlopříčkou minimálně 72cm. Proto je nezbytný minimálně Dolby Digital 5.1 audio výstup, ještě lépe DTS. O koukání na film na lévném NB s nekvalitním displejem - no comment.

Navíc kdo hraje hry potřebuje rychlej procesor a dobrou grafiku - tu vám nabídne v NB málokdo, převážně za šíleně přehnané ceny.

Takže v našich podmínkách je nám NB dobrej opravdu tak pro práci či kancelář! Opravdu jsme se ještě dál nedostali a ještě budeme muset trochu zabrat. A mimochodem, ono pustit si dvouhodinový film pouze na baterky z DVD - to každý NB také neustojí...

 

0/0
18.12.2003 14:50

romca

a co tohle?
chci si koupit prehravac Cyberhome 505. Nekde to celkem chvalili. Mate nekdo zkusenosti? cena je cca 3800,- blizsi info je na www.cyberhome.cz
0/0
17.12.2003 17:47

jaja

Re: a co tohle?
Já jsem se o ten Cyberhome 505 zajímal taky, a zjistil že to není špatný stroj, několik lidí v mém okolí ho má a jsou vcelku spokojeni. Pozáruční servis v ČR asi zajištěn není, ale i tak se to vyplatí, 2-letá záruka je dost dlouhá a po jejím uplynutí si v případě poruchy koupíte podobný nebo lepší přístroj za polovinu, neboť ceny jdou stále dolů.
Na druhou stranu když ten Cyberhome 505 srovnám s obdobným Panasonicem S-75, tak ten panasonic stojí jen o málo víc=5190,-Kč, má nesrovnatelně lepší design, umí víc formátů (DVD-audio, DTS zvuk,DVD-RAM), a řekl bych že je po všech stránkách dotaženější. Ten nevelký příplatek za Panasonic podle mě stojí za to.
0/0
18.12.2003 11:07

iuos

hmmm

a co asi tak budu nahrávat, když v televizi nejde nic kloudnýho

0/0
17.12.2003 14:52

le-on

Re: hmmm
nesmis furt cucet na novu...
0/0
17.12.2003 16:56

Sven

DVD pro vsechny
Tady ve Svedsku uz DVD totalne vytlacilo VHS. Dneska se daji poridit DVD prehravace za par svedskych stovek a po videu uz nikdo ani nestekne. Problem je pouze v tom ze original DVD filmy jsou predrazeny, takze si vsichni stahujou z internetu. Bohatsi pali DVD disky (DVD-R+ jsou docela drahy), chudsi jedou SVCD. Je to prima videt film jeste nez se dostane do kin.....
0/0
17.12.2003 14:49

le-on

Re: DVD pro vsechny
DVD prehravace by asi tezko vytlacili VHS, ale DVD rekorderum to pujde snadno... az se dostanou na prijatelnou cenovou hladinu.
0/0
17.12.2003 16:57

tom

Re: DVD pro vsechny
Spis az se priblizi media na cenu videokazet ono dat 350,- za 2 hodinovy disk je dost, oproti 60,- za 4 h videokazetu 
0/0
19.12.2003 14:55

Re: DVD pro vsechny
DVD-R se dnes kupuje vetsinou kolem 50Kc (noname pod 40Kc), kvalitni DVD-RAM kolem 150Kc
0/0
19.12.2003 17:27

Georgik

Může mi pan autor naznačit výhody DVDpřehrávače oproti VHS(S-VHS či jakémukoliv jinému) rekordéru. Nebo to myslel tak, že když si nic nenahraju tak se budu dívat na míň věcí a tím ušetřím čas? Toto není slovíčkaření, na technickém serveru bych logicky očekával úplné a tedy i přesné informace. Samozřejmě nemá cenu srovnávat analogové rekordéry s digitálními.
0/0
17.12.2003 14:29

le-on

Re:
tak když už neslovíčkaříme... kdyby neměl DVD přehrávač výhodu nad VHS, tak si ho asi nikdo nekoupí, že. ale přesto se prodává... proč asi?
0/0
17.12.2003 17:03

Georgik

Re:
Vzhledem k tomu, že jsi nepochopil, že se pozastavuji nad srovnáváním přehrávače a rekordéru, tak se asi nedomluvíme.
0/0
18.12.2003 9:56

dipsy

DVD - rekordéry
Dokud budou výrobci otravovat s vzájemě neslučitelnými  DVD-RAM, DVD+R/RW,DVD-R/RW .... a dokud nepůjde volně digitálně nahrávat jak zvuk v 5.1 , tak obraz digitálně jak je tomu u CD, tak se jim na jejich DVD z vysoka vypr...nu. A za předražené DVD originály nedám ani kačku. Nedávno jsem řešil odejití videa nákupem S-VHS-ET + koupí aparatury 7 kanál THX s dolby Prologic II, do budoucna upgradeovatelné na Dolby Prologic IIx - tento systém udělá s VHS sterea 7.1 zvukový formát - je to lepší zvuk, než si za stejnou cenu koupit "home cinema" s 5 krabičkami od mýdla a k tomu 50 originálních DVD a poslouchat dolby digital.  Do doby než se výrobci vzpamatují u mě DVD nemá místo (no sice ho mám za 3,5 tis. slouží pouze jako CD-R přehrávač a signál pro nahrávání půjčených DVD na S-VHS-ET, originální DVD disk nevlastním ani jeden a nevyměknu, prachy dám raději do zařízení na kopírování!!
0/0
17.12.2003 14:22

Re: DVD - rekordéry

na DVD recorder samozdrejme muzes nahravat v DPLII i v DPLIIx. Navic nahravani v 5.1 neni nejzadanejsi vlastnosti, obecne nejzadanejsi vlastnosti (podle pruzkumu IDC), patri defectmanagment (u HDD a DVD-RAM), kompatibilita (u DVD-R), soucasny zaznam a prehravani (u HDD a DVD-RAM), a spaceManagment (u HDD a DVD-RAM). 5.1 nahravani je v podstate nepodstatne (bude mit smysl uz budou obsahovat DVB tunery, driv ne).

Oficialne originalni zaznamy digitalne kopirovat nepujde nikdy (autorske prava), nicmene dnesni digitalni nahravani z analogoveho zdroje je vic nez dobre. Vlastni nahravky digitalne kopirovat uz muzes.

Vyrobci budou pouzivat takove formaty jake jsou, zadny novy DVD format k vuli tobe vymyslet nebudou. BTW slucitelnost dnesnich formatu je vic nez dobra (DVD-R prehraju vsude, a DVD-RAM vsude tam kde potrebuju, ostati formaty me nezajimaji).

0/0
17.12.2003 16:03

Pablos

Re: DVD - rekordéry
To jsi snad chtěl spíš říct "z VHS sterea 7.1 zvukový paformát"! Kdybys slyšel kvalitní DD nebo DTS zvuk tak bys nemohl tvrdit takovou kravinu. THX z VHS je jen komerční blábol a s pořádným více než 4.1 zvukem to nemá nic společnýho. Tý doby na kterou čekáš se asi nikdy nedočkáš.
0/0
17.12.2003 21:36

Lord Mystic

Re: DVD - rekordéry

Souhlas, Dipsy nemá zdání o čem píše... Je jako můj strýček - na co DVD, pořádný video a pořádná věž - tomu se nic nevyrovná. A za tři měsíce - má doma DVD a 5.1 bedýnky a tvrdí - video už nechci nikdy vidět :)))))))

Toť jen jeden praktický příklad pro všechny kdo o tom jako Dipsy nemají ani páru. A když si myslí že ze dvou kanálů audia udělají plnohodnotných 8, tak to je opravdu k pláči

0/0
18.12.2003 14:56

rakr

Re: DVD - rekordéry
Zdravím a díky za inspiraci,řeším podobný problém,o jakoé video jde a o jakou aparaturu?Jaký je rozdíl mezi dolby digital a prostor. zvukem stereo předělaný na prostor dolby II či IIx?Slyšel jsem,že např. tv STEREO FILMY VYSÍLANÉ a převeksl. v dolby Prologic II dost šumí.Díky za prakt. zkušenosti, teorii znám...Radovan
0/0
16.2.2004 14:42

VLD

A co DVD s DivX
O normální stolní DVD přehrávač zatím nemám zájem, protože neumí přehrávat filmy ve formátu DivX nebo XviD. Zajímavé, že MP3 a WMA není problém, ale DivX ano :-((
0/0
17.12.2003 13:52

miroslav.kucera

Re: A co DVD s DivX
Jak to, ze neumi? Nasel bych minimalne dva, co to umi.
0/0
17.12.2003 13:57

karel

Re: A co DVD s DivX
jenom pitoma hodlá dvd degradovat nějakým šajzem jako je divx
0/0
17.12.2003 14:21

le-on

Re: A co DVD s DivX
pitoma seš ty... divx je ku dvd jako mp3 ku wma... proč se asi mp3 prosadilo, že...
0/0
17.12.2003 17:08

le-on

Re: A co DVD s DivX
sorrrry.... jako mp3 ku wav. to jsem myslel.
0/0
17.12.2003 17:10

jamiro

Re: A co DVD s DivX
nektera DVD umi SVCD a prehnout DivX do tohoto formatu zas neni takovy problem, pochopitelne to nikdy nebude original, ale kvalita obrazu je pomerne slusna, horsi je to se zvukem, ten to hodi jen do dvou kanalu
0/0
17.12.2003 17:31

Jenda

Re: A co DVD s DivX

DVD s DivX se po stránce kvality nedá vůbec srovnávat! DVD bylo vyvinuto také proto, aby nabídlo dobrou kvalitu filmu, vracet se tedy zpět k horší kvalitě je přeci nelogické.

Dvouhodinový film na jednom cd v DivX je na velké obrazovce a slušné zvukové aparatuře naprosto nedostačující jak po stránce kvality obrazu, tak i zvuku. Nejde jenom o rozlišení obrazu, ale je hrozné, když je ve filmu na stěnách vidět spoustu "barevných map", jak se mění barevný odstín. Taktéž zvuk v MP3 o datovém toku 96-128 kb/s je pro 5.1 aparaturu směšný...  DTS má osminásobný datový tok zvuku ne pro srandu králíkům....

Jde mi o to, že nemá moc velký smysl pořizovat si DVD z důvodu DivX filmů. Celkový výsledek nebude o nic lepší než nahrávka z VHS.

0/0
19.5.2004 17:40

Videorekordér
Doma mame DVD rekordér od panasonica s DVD-RAM, stal cca 15kkc, sice nema HDD, ale s tou ramkou je to jako by ho mel. A kdyz to srovnam s videam, nebe a dudy, predstavte si mate rozkoukany nejaky nahrany film treba fotbal ;-), kazete cca v pulce a nejednou bezi neco zajimaveho nez tu kazetu vymenite tak je to pryc, takhle staci zmacknout rec a ono si to nejaky misto najde, zrovna tak kdyz odmazete reklamy, proste se vam prodlouzi cas, a kdyz  chci neco zalohovat na pc, proste tu placicku vydam a strcim do Toshiby a skopiruju. Proste parada ...
0/0
17.12.2003 12:42

miroslav.kucera

Re: Videorekordér
IMHO lepsi je HDD. Na 80 GB nacpete, co ja vim, 70 hodin zaznamu :)
0/0
17.12.2003 12:44

Re: Videorekordér
To je pravda, ale nestoji 15kkc  a kdyz je jen HDD, bez DVD rekorderu, neni sance jak ten film v digitalni podobe dostat jinam ...
0/0
17.12.2003 13:00

miroslav.kucera

Re: Videorekordér

A kolik myslite, ze stoji? Stoji 15 tisic.

A k cemu vam je digitalne zaznameny film v analogove kvalite? To chcete nahravat na DVD media? :-)

0/0
17.12.2003 13:58

Honza

Re: Videorekordér
Mozna sem se spatne vyjadril, ale kdyz uz neco jednou nahravam digitalne, proc to prevadet pres nejaky analogovy videovstup do pocitace, kdyz muzu jednodusu vyndat placicku z jedne mechaniky, zastrcit ji do druhe a maximalni rychlosti (tusim ze 16x) ji zkopirovat na HDD. A HDD rekorder s DVD vypalku stoji urcite pres 20kkc, a diky RAM formatu prinasi jen to, ze film si mohu bez problemu sestrihat na HDD bez PC a pak klidne smahnout na -R, jinak TimeSlip a to ze film muzu zkratit a ziskam misto je zachovano mam i bez HDD. Nepopiram ze je to lepsi, ale za 6kkc uz se da koupit i DVD vypalka do kompu ...
0/0
17.12.2003 14:18

dipsy

Re: Videorekordér
A co zvuk ve 2.0 v nahrávce namísto v 5.1? V 5.1 vysílají dnes některé satelity běžně. Na DVD-RAM ale nahraju stejný prd jako na VHS. Já pokud se dívám na nahraný pořad, dívám se od začátku do konce. DVD-RAM a další DVD+RW aspol. jsou nedonošení a nekompatibilní chudáci. Co nejméně kupovat ať se výrobci probudí!!!!!! 
0/0
17.12.2003 14:36

Re: Videorekordér

5.1 nahravani bude mit smysl az budou dvd recordery bezne obsahovat DVB tuner, navic 5.1 nahravani je docala nevyuzitelnou zbytecnosti.

Ano taky se obvykle divam na porad od zacatku do konce, a proto prave chci DVD-RAM nebo HDD recordery ktere mi to umozni (docela casto se mi totiz stava ze sledovany porad nestihnu od zacaku (ale ja ho chci sledovat cely a nechci cekat az skonci nastavene nahravani. Nebo se se casto stava ze me pri sledovani vysilani nekdo vyrusi, a musim sledovani na chvilku prerusit, ale nechci prijit o cast poradu)

DVD-R je kompatiblilni, u DVD-RAM kompatibilitu nepotrebuji (media nejsou jeste nejlevnejsi, a ja je neminim nekomu rozdavat, navic to neni muj problem, ja to prehraji). O DVD-RAM se neda rici ze nejak nedotahly, je to momentalne nejvyspelejsi medium vubec. Za to o VHS lze rici ze je jednou nohou v duchode, a druhou v hrobe. Nikdo te nikdo nic nenuti kupovat, klidne se vrat do jeskyne, ale nevim proc by se pro ostatni mel zastavit vyvoj v dobe VHS.

0/0
17.12.2003 18:30

manni

Re: Videorekordér
v klidu si počkejte na HDDVD, to už bude formát!! Nastoupí celosvětově jako VHS
0/0
17.12.2003 23:31

Re: Videorekordér
bohuzel uz ted je jasne ze to tak nebude, na HDDVD se uz ted firmy nemohou shodnout, a uz ted k nemu existuje nekolik nekompatibilnich alternativ, co bude az se to zacne prodavat si asi nikdo nedokaze predsavit (realny odhad je ten za kazda firma bude mit nejaky ten vlastni HDDVD format). Rozsireni ??? zakaznici kteri si koupily uz DVD (a to ma uz skoro kazdy (u TV, nebo v PC), a kdo jeste ne, tak ten hd-dvd kupovat taky nebude) asi tezko budou presvedcovat na neco noveho, co se prakticky nepouziva, a neprinasi zadne vyhody.
0/0
18.12.2003 2:17

Franta

Re: Videorekordér
V Tescu nedavno v akci prodavali DVD rekoder s HDD, nejake nezname znacky, za 13500,-. Chtel jsem se na nej podivat, ale zrejme byl beznadejne vyprodany. Zatim se rekordery s HDD objevuji velmi sporadicky, myslim, ze je to tim, ze vetsina beznych konzumentu zatim neprisla na vyhody tohoto zarizeni, takze ho nezadaji... - tak je to uzavreny kruh.
0/0
18.12.2003 17:06

Re: Videorekordér
neslo o DVD recorder s HDD, ale o HDD recorder s DVD (tedy jen s DVD prehravacem), a mimochodem byl to nejaky cinsky smejd ...
0/0
19.12.2003 2:07

radon

Re: Videorekordér
A kterou máš Toshibu? 5112 nebo 5002
0/0
17.12.2003 13:52

Piskot

DVD & TV
Sice je pekne mit doma DVD prehravac, ale co mne posledni dobou stve ze prave DVD prehravace predbehli dobu analogovych vakuovych TV. Sice se objevuji LCD a plazmove TV, ale ty ceny jsou trochu hodne nadsazene. Treba u pocitacovych LCD monitoru je cena podstatne nizsi s lepsi kvalitou obrazu. Jsem zvedav kdy se stretnou ceny techto dvou oblasti a tudiz zacnou konecne jit ceny beznych TV dolu :)
0/0
17.12.2003 11:54

Barbar

hehe :-)
No já nevím, ale podle mě je nejlepší přehrávač comp s grafárnou co má pořádnej TVout a jedeeem... přehrajete na tom úplně všechno, všechny formáty atd. možností to pak má tolik, že na to nemá žádnej přehrávač na světě a navíc není problém si z DVDček dělat hned "záložní kopie" :-))
 
btw: Ceny DVD jsou hrozný, šíleně předražený, takže kdo používá origoshe je ment mentální... nechápu proč platit za to, že ta placka bude barevná, když kvalita nakonec bude stejná :-)
0/0
17.12.2003 10:35

reset

Re: hehe :-)
naprostej souhlas, neni nad pc
0/0
17.12.2003 13:32

Úďa

Re: hehe :-)
Sice souhlasím že jsou DVD dosti předražená, ale nevím proč bych měl být men mentální že si kupuju originální DVD. Už od mala jsem neměl ve zvyku nic krást, tak proč filmy na DVD?
0/0
17.12.2003 13:53

Arccos

Re: hehe :-)
Kus pravdy na tom je. Ale chci te videt, jak mas v obyvaku nastrkane hucici PC (a jak dlouho ti to bude snaset pripadna manzelka :).
0/0
17.12.2003 13:53

samboush

Re: hehe :-)
Proc hucici? za 10 tisic poridite dostatecne vykone pc na prehravani filmu s pasivnim chlazenim , pokud mate 100 hz TV , za 4000 pak  koupite treba drevo 5.1 od geniuse a uz ficite , divx , dvd vsechno , DVD+-R dnes sezenete za 4500 a solidni tv tuner za 2500 , dalkac za 300 a mate za 20000 kvalitni home kino s tv , smoznosti s nahravanim i prehravanim , s prehravanim Divx a cehokoli, a pokud si potrpite na desigh muzete koupit za 8 case ze to vypada jako hodne luxusni vez a je to
0/0
17.12.2003 14:06

f3f43

Re: hehe :-)
Ja mam pocitac ve vedlejsi mistnosti, signal vedu pod kobercem a nic mi tedy nehuci :-)
0/0
19.12.2003 8:20

manni

Re: hehe :-)
nevýhoda je ale v podání zvuku, obraz je z PC v poho, ale zvuk THX Ultra z toho nedostaneš... Takže THX DVD přehrávač opticky napojit do THX Receiveru (např. Onkyo, Marantz,..) + repro Shan(7.1 nebo 6.1 nebo 5.1) a obraz sledovat přes projektor - TOHLE JE KINO! a ani nezabere moc místa :) s tou manželkou je to docela trefný :)
0/0
17.12.2003 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.