Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké máte vy zkušenosti s investicemi do IT oddělení?

Proč je pro firmu výhodnější si počítače pronajmout a ne zakoupit? Jak vybírat vedoucího IT oddělení? Jak řídit IT oddělení? Proč není dobré bezhlavě nakupovat všechny technologické novinky? Seriál o investicích do IT začíná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gdf

Od všeho trochu

Dobrý den, souhlasím s autorem článku v tom, že výběr správné osoby na místo "šéfa" IT je klíčová. Nemůže být "pouze" technik", a již vůbec ne "pouze" manager. Musí spojovat obě oblasti, a obě na poměrně vysoké úrovni. Jeho úkolem je totiž spojit a přivést ke spolupráci dva z principu neslučitelné světy, svět technologií a svět podnikání, chcete-li, obchodu.

IT manager musí být členem nejvyššího vedení firmy a musí zajistit, aby IT nebylo vnímáno jako "požírač financí", tedy režie, ale generátor zisku. Problémem je, že většina přínosů IT se velmi těžko vyčísluje (mám na mysli realistické a smysluplné vyčíslení, nikoliv mnohdy úsměvné studie různých výzkumných a poradenských firem).

Podle mě je ale často problém uvnitř firmy, která musí být připravena a ochotna výše naznačenou pozici akceptovat. Pokud řídí IT finanční ředitel, těžko hovořit o možnosti aktivního rozvoje IT. Pokud je IT vnímáno jako nutné zlo, kterého by bylo nejlépe se úplně zbavit, těžko hovořit o možnosti aktivního rozvoje IT. .......atd.

0/0
7.1.2004 12:06

Stephem

Outsourcing nee

V nasi stredne velke firme se zahranicnimi vlastniky se taky pokouseli outsourcing zavest, protoze "takhle se to dela u maticky v cizine". Jeste predtim se ale udelala studie, kolik prace za kolik penez a jak rychle (pruzne) dokazi udelat vlastni zamestnanci a porovnalo se to s nabidkou outsourcingove firmy ktera tvrdila, ze dosahne 25% usporu nakladu na IT.

A hadejte, na co se prislo? Vlastni zamestnanci jsou nejmene o tech 25% levnejsi :-), vykonnejsi a pruznejsi nez jakakoliv firma. Outsourcing nebude. Bohuzel to ma dovetek "zatim nebude", protoze ty politicke tlaky ze strany vlastniku jsou tady porad...

Outsourcing je jen managerska moda, stejne jako open-space kancelare a podobne kraviny...

0/0
7.1.2004 11:10

Tom

Mnoho faktoru ovlivnuje spravnou volbu
Jsem IT Managerem ve stredni firme s 2 milardami obratu rocne ( automobilovy prumysl ). Outsourcing sluzeb a spravy IT jsme taktez vyzkouseli, ackoli se jednalo o renomovanou firmu tak naklady / (vykon + akceschopnost) byly nevalne. Ponejvice zalezi o vhodnosti zvoleneho reseni. Pokud potrebujete okamzite zasahy a doba kdy se neco stane a doba kdy bude pruser je kratsi nez doba za jakou je schopen outsourcer zjednat napravu, pak bude mene problemove drzet vlastni lidi ( a take lacinejsi ). A verim tomu ze situace v soukromem sektoru bude velice odlisna nez ve statni sprave ( naklady na odstaveni vyrobni linky napr. u DaimlerChrysleru vs. statni urednici nejde spustit Word a odlozi praci na jindy :o)
0/0
7.1.2004 9:35

zdenek oršulík

Re: Mnoho faktoru ovlivnuje spravnou volbu
Naprosto přesně řečeno.Není co dodat.Plný souhlas s tím co jste napsal.Co tímto článečkem chtěl autor říci je mi neznámou.
0/0
7.1.2004 10:47

Trebor

Re: Mnoho faktoru ovlivnuje spravnou volbu
Tak jsem si precetl celou tuto diskusi a rozhodnul jsem se, ze taky neco napisu.
 
Sice delam v IT ve statni sprave a netvrdim, ze se tam penize nekdy nevyhazujou :(, ale najde se tam i par smysluplnych napadu a jednim z nich je,dle meho mineni, vyuzivani outsourcingu.
Celkove mame nejakych cca 5000 stanic a 300 serverů na cca 100 pracovistich. Mame vlastni spravce, kteri se staraji o chod os, samotnych aplikaci, kdyz nekde nejede tiskarna, zalohy atd. Bez nich si chod celeho uradu neumim predstavit a vyresit to spravou nejake dalsi firmy si neumim predstavit uz vubec. Sice tady bylo zmineno, ze urednik svoji praci ve Wordu klidne odlozi, ale nepral bych Vam videt, kdyz mate plnou halu nervoznich lidi a ono to najednou nejede, to je pak hukot. To bych pak chtel celkem videt(nebo spis nechtel), jak se ceka, az dorazi nejaka externi firma. Kde outsourcing vyuzivame, je tam, kdyz nejede nejaky zelezo, protoze si moc dobre neumim predstavit, ze bychom na kazdem pracovisti meli zasoby ruzneho potrebneho zeleza.
 
Tak to je asi tak vse.
0/0
8.1.2004 0:07

Kameník

Outsourcing vers. aplikační SW

Větší část příspěvků, jak jsem vyrozuměl, chápe outsourcing především jako dodávku a provoz HW + příslušného OS. Proto dávám k úvaze toto:

Představte si, že zákazník zároveň provozuje mnoho desítek velmi sofistikovaných aplikací. Ty aplikace se samozřejmě nějak "podepisují" na chodu IS. Jak outsourcující firma zaručí plnění smluvních podmínek a funkčnost IS, jestliže dodávku a správu aplikačního SW bude provádět jiný dodavatel? Připomínám všeobecně panující stav, kdy dodavatelé nabízí outsourcing a domnívají se, že tím nejdůležitějším pro firmu vedle HW a OS je přístup na Internet a Email. Vůbec netuší, že chod firmy stojí především na konkrétních aplikacích. Že by měli v outsourcující firmě takové portfolio pracovníků, kteří rozumí správě účetního SW, konstrukčním a technologickým aplikacím, SW z oblasti mapové dokumentace, stavební aplikace atd? A mohl bych vyjmenovat desítky dalších. Tak to upřímně pochybuji. Takže zákazník si iformatiky stejně držet musí. A je li nějaký zádrhel v provozu? Zákazník nemůže čekat, řešení musí přijít teď hned - ne až přijede pracovník otsourcující firmy třeba z Prahy k zákazníkovi z malého města bůhví kdy. 

0/0
7.1.2004 8:45

Karel

Vyborny clanek

Zajimavy nadpis, ale jinak mam pocit, ze jsem se k tematu vubec nic nedozvedel. Alespon nic, na co by clovek neprisel selskym rozumem sam. Ale o tom je skoro cela "Mlada Fronta"

Nebo to neni jen pocit? :)

0/0
6.1.2004 22:51

palo

Re: Vyborny clanek - nejlepe tento navod kombinovat s

 

www.zive.cz/!textove_diskuse/F.asp?ARI=114266&HID=19&RFS=1

 

a mate usporeno x %  

 

p

 

0/0
7.1.2004 2:36

reverse

blafy
To je snad jediny komentar, ktery si k tomu dovolim dodat, protoze jinak je ten clanek dokonaly. Kdyby pan autor tolik neoutsourcoval a chvili se venoval realnemu provozu v nejake stredni firmicce s dejme tomu 500 stanicemi a 30 servery jako pracuji jiz peknou radku let ja, tak by mozna byl vice v realite. To snad ani neni mozny, aby tohle proteklo na technet. Kdybych tam nekde alespon videl upozorneni na PLACENOU REKLAMU, tak bych nad tim mavnul rukou, ale takhle mi to prijde jako bezduchy vyplod cloveka, co se s IT realitou setkal tak mozna na papire ve statistikach. Tak takhle se to pratele delat neda...
0/0
6.1.2004 21:44

Re: blafy
Nejlepsi je, ze to reklama je, ale ne na firmu, kde dela autor...oni sami skutecne outsourcuji pocitace od nekoho jineho. :-) Jinak souhlas s tim, ze je to kravina. Pocitac se da rozsirovat a jeho cena neni tak dole, to pan autor skocil na spek reklamnim blafum firmy, ktera jim pronajala pocitace...
0/0
14.1.2004 16:31

investice do IT je investice do lidí, aneb výběr IT šéfa v praxi

bereme své známe, nezáleži moc na tom, co umí, hlavně když jsou loajální ...

velká, nebo malá firma, vše jedno, pouze u velmi malé firmy si majitel vybírá sám. Protože však obvykle není odobrník na IT a současně nabízí malý plat, tak taky podle toho výběr dopadá ...

0/0
6.1.2004 17:54

Tom

článek mě potěšil
protože je-li autor šéf firmy a odpovídá-li článek úplnému poselství o užitku, který je  firma Et Netera v této oblasti schopna nabídnout zákazníkům, pak by mělo být snadné je porazit. Nenašel jsem v článku v podstatě žádnou novou solidní informaci, která by zákazníkovi mohla pomoci. Tom
0/0
6.1.2004 17:39

Martin

Re: článek mě potěšil
 Vlastně máš pravdu, z takového pohledu jsem se na to nepodíval. Ale co chudáci jejich zákazníci a klienti!?!
0/0
7.1.2004 9:58

Crusher

Outsourcing a zivotnost

Jakkoliv souhlasim s vetsinou veci v clanku uvedenych (odpovednost a pravomoce IT, komunikace mezi oddelenimi firmy, role IT ve firemnich procesech), nemohu souhlasit s outsourcingem pracovnich stanic. Nekolikrat za posledni 2 roky jsem poptaval u nekolika firem moznost outsourcingu pracovnich stanic a to jak dlouhodobe (2-3 roky) tak kratkodobe (6 mesicu).

Odhlednu-li od potizi spojenych s nabizenou vsehochuti HW (a tim ztizeneho udrzeni stabilniho a konzistentniho SW prostredi), vzdy se ukazalo, ze pronajimat si stanice se nam cenove vubec nevyplati - pozadovane sazby jsou skutecne vysoke. Lepsi je koupit jich vetsi mnozstvi najednou (a tim dosahnout lepsi ceny).

Ovsem v pripade, kdy je napr. potreba zajistit konferenci se outsourcing cehokoliv na klic skutecne hodi.

Na druhou stranu musim rici, ze velkou roli zrejme hraje velikost ceskeho trhu, kdy podle meho -ne nutne spravneho- neni realne predpokladat ze se najde zajemce o outsourcing rekneme 3000 stanic na 3 roky, tim padem neni asi firma ktera by se outsourcingu

Domnivam se proto ze lepsi nez outsourcing je pro firmy promyslena interni politika IT - jednotny HW, jednotny SW, centralizace nekterych aplikaci, vzdalena sprava atd. 

Typicka pracovni stanice ve firme kde pracuji jako spravce technologii ma planovanou fyzickou zivotnost cca 5 let a s ohledem na to byly i vybirany.

0/0
6.1.2004 15:29

Kik

Re: Outsourcing a zivotnost
Naprosto souhlasím. Outsourcing má opravdu význam a použití v určitých činnostech, ale nedá se použít na všechno. Navíc i v soukromých firmách se PC používají tak dlouho, dokud to jde a pokud se mění, tak většinou všechny hromadně. Navíc mi v některých částech ten text  připadal jak reklama.
0/0
6.1.2004 16:48

martin

Re: Outsourcing a zivotnost

No nevím, naše firma se poměrně dost zabývá outsourcingem a je otázkou zda jste poptával finanční leasing a nebo opravdu outsourcing. Pokud je se stanicemi spojena jejich správa a oprašování, pak se jedná skutečně o formu outsourcingu, jinak jde o formu finančního leasingu. Pak je jen otázkou kalkulace zda se vyplatí mít člověka na to nebo nikoli. Samozřejmě outsourcovat pouze prac. stanice bez dalsi vazby  je nesmysl, musí to být spojené ve větší logický celek aby to mělo smysl. Samozřejmě že podstatou outsourcingu je poskytovat služby, nikoli pronajímat železo, to je v interních kalkulacích bráno stejně jako leasing. Množství není ani tak podstatné, děláme to i v rozsahu cca 10-15 stanic.

K ostatním příspěvkům - je jen otázka správně nastavené smlouvy a vztahů, aby outsourcing skutečně fungoval. Pak si můžete jako uživatel dovolit rozeznávat pouze 2 stavy IT systému - funguje/nefunguje a dodavateli běží případné penále za neplnění a neplatíte.

Jinak životnost PC je opravdu větší než v článku uváděné 2 roky - to je nesmysl. Pokud děláme outsourcing vč. HW, uzavíráme smlouvu standartně s 3 letou obnovou HW. nicmene faktem je po vice nez cca 3-4 letech HW neni moralne pouzitelny - pouze na specif. mistech - vyroba apod.

0/0
6.1.2004 16:56

Crusher

Re: Outsourcing a zivotnost

Abych upresnil, jednalo se o pronajem HW tak aby po skonceni smlouvy byl dale majetkem pronajimatele, jako v pujcovne - takze ne o "cisty" outsourcing, tzn. vcetne (nebo predevsim) baliku souvisejicich sluzeb. Vzhledem k dosti komplexni problematice vyuzivani PC u nas (mnoho ruznych systemu, prudky rust poctu uzivatelu, jejich velka obmena v case atd.)  jsme tehdy chteli zachovat ostatni funkce IT (ono oprasovani) v nasi rezii. Tak jako tak, nabidky byly skutecne drahe.

Urcite s Vami souhlasim ohledne smluv. Bohuzel podle me hořké osobni zkusenosti je situace v nasich luzich a hajich takova, ze casto se zajem tech, kteri penize davaji soustredi na kratkodobou usporu vydaju (vyhodime naseho cloveka, oprasovat to zvladne i Jarda od vedle, ma zivnostak), ale Jarda odvedle ma i nekolik dalsich zakazniku a nestiha v obsluhovane firme sledovat jakoukoliv systematickou linii rozvoje. Take casto dochazi az ke ztrate know how a k postupne degradaci obchodnich procesu.

Idealni konstelaci IT ve firme jejim oborem cinnosti NENI oblast IT bych videl osobne asi takto:

- existuje jeden clovek z firmy s jasne danou zodpovednosti za vydaje a rizeni cele IT oblasti. Zna IT problematiku do stredni hloubky (vi ze k provozu site nestaci jenom kabel, ale i dalsi vybaveni, sleduje vyvoj ve svete - napr. bezdratove technologie - nicmene neni otrokem pouzivane techniky). Zodpovida nejvyssim clankum vedeni.

- maly firemni tym, ktery je mu primo podrizen a je vice specializovan podle potreby (administrace urciteho systemu). Ve slozitejsich pripadech plni funkci expertniho poradce, ktery zna dobre firemni procesy.

- jedna nebo i nekolik serioznich firem, ktere dodavaji dalsi, prevazne rutinni cinnosti - nebo cele systemy, ovsem prevazne na klic vcetne predani provozniho know-how.


Jasne ze velkou roli hraje firemni kultura - kolecka drhnou kdyz lide z IT oddeleni hraji cely den hry, zatimco uzivatele skripou zuby, zrovna tak drhnou kdyz osazenstvo IT lita 18 hodin denne po firme, zije z kofeinu a cinskych polevek a posloucha ze vsech stran vytky na laxnost.

0/0
6.1.2004 21:11

martin

Re: Outsourcing a zivotnost

Jo přesně máte pravdu, ale takový ideál, ať již ze strany dodavatele nebo zákazníka s osvíceným vedením se moc nenajde.

V podstatě ve středních firmách stačí jeden IT manager třeba s jední člověkem (záleží na provozovaných systémech), který má na starosti kontrolu dodavatelských firem a stategii IT. Protože IT je jenom podpora vlatního businessu a nikoli to co danou firmu živí a troufám si tvdit že seriozní IT  firma zvládne správu svěřeného systému lépe než vlastní lidi, i díky zkušenostem od ostatních zákazníků, protože to je jejich business.

Na druhou stranu chybou by bylo dávat do celkového outsourcingu třeba hlavní informační systém a podobné aplikace, které jsou kritické pro chod firmy - na to je lepší mít část vlastních lidí a uzavřenou servisní smlouvu o podpoře.

Nedávno jsme jednali s jednou malou firmou cca 18PC+2 servery, na téma celkové správy sítě na bázi outsourcingu a po několika sezeních se ta firma nakonec rozhodla si najmout svého člověka na IT i když náklady na něj jsou výrazně vyšší než byly naše požadavky a znalosti přijatého pracovníka jsou řekněme rozporuplné. A přitom i nadále část služeb kupují od nás - příliš jsem tuto strategii nepochopil ale odráží stav rozhodování IT u nás.

Nicméně máme zákazníky, kde docela dobře pochopili správnou strategii a rozvíjejí IT výše zmíněným směrem. Ale jsou to bohužel pouze zahraniční firmy s pobočkami v čechách, které to dostanou na jako doporučení, nebo nařízení ze zahraničí. Zatím je to trend pouze v zahraničí a k nám se to dostává jako obvykle se zpožděním. Protože si dobře spočetli, že pokud započítají opravdu všechny náklady, tak na svěřené správě IT docela dost peněz ušetří.

0/0
6.1.2004 22:25

detleff

IT a Manageri čtěte !!!
a hlavně tomuto článku žádnou váhu nepřisuzujte. A ještě si dovolím jednu radu na závěr pro autora: neberte si prosím do ruky slovník, podívejte se co tím vzniká...
0/0
6.1.2004 15:09

Loner

Nejlepsi je
udelat si vsechno sam. To pak ma clovek jistotu ze to sedi, bude to chodit a neco to vydrzi. Outsourcing je dobrej leda pro manazery, co chtej jen ridit, ale IT nerozumi.
0/0
6.1.2004 14:57

gecco

Clanek je silne reklamni a klamny
Radoby odborne posouzeni kvalit otsourcingu, zivotnosti PC apod jsou evidentne vyplodem cloveka zavisleho existencne na financich "vrazenych" do IT - resp. na nakupech HW i SW, nejlepe vramci kompletnich projektu... Fyzicka zivotnost HW je prakticky nejmene 10 let. Moralni zivotnost SW je vyrazne nizsi - ale pouze v urcitych odvetvich. Jinak je dana pouze kompatibilitou systemu pri potrebe komunikace...
0/0
6.1.2004 14:46

Fery

Mluvite mi z duse
Naprosty souhlas. Chybi jen poznamka o vysmechu CTc, ktery nam radi, abychom vice podporovali nakup novych PC. Kdo dnes vyuzije nove zakoupene PC pokud nehraje hry? A hrani her asi nebude hlavnim pracovnim ukolem vetsiny lidi vyuzivajicich PC.
0/0
6.1.2004 15:30

loky

Outsourcing? Jak kdy a jak kde II

Pracuji na manazerske pozici v oblasti IT.
Outsourcing je podle mne "supermoderni" slovo, ktere se snazi hodne manazeru pouzivat aby byli "IN". Jeho kvality jsou casto precenovany! Dodani kostrbatych reseni, neflexibilnost, prehnana cena, snaha dodavatelu podvadet, nulova zaruka bezpecnosti, nezkusenost a neodbornost dodavatelu, ...

0/0
6.1.2004 14:32

Kamenik

Outsourcing? Jak kdy a jak kde
Drahý autore příspěvku, pracuji v samosprávě jako IT manažer a technik a tak mi některé pasáže Vašeho článku přišly k smíchu. Životnost PC 2 roky? Ale jděte. Jsme bombardováni denně požadavky na úspornost, peněz není nazbyt a tak měníme PC po 6 - 8 letech a ždímáme je co to jde, hledáme často unikátní technická řešení, jak na nich provozovat to, co je třeba. Vaše doporučení by zdražilo náklady na IT v naší organizaci přímo závratným způsobem.
0/0
6.1.2004 13:23

mess

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde

Souhlas :)

PC ma po 2 letech 10-20% ceny? To je trochu ulet, ne? :) A hlavne co se outsourcingu tyce, zrovna v pronajmu stanic mi neprijde, ze by mel byt, krome kratkodobych zalezitosti, zajimavy. Ale coz...

0/0
6.1.2004 13:51

vLada

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde
hmm, ja bych spis rek ze se outsourcing vyplati tam kde je mozne pronajmout sluzby s nejakou zarukou pro ktere se nevyplati mit vlastni lidi (napr. sprava ustredny, cisteni VT apod.). Pronajem zeleza se hodi jenom ve vyjimecnych pripadech...
0/0
6.1.2004 15:38

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde
Ale jdi manazere. Kdyz menis PC po 6-8 letech, tak to tedy delas prdlajs ne? Jak chcete na 486 delat smysluplne databaze nebo treba Autocad he? Kdyz vydelavate, tak si to muzete dovolit, kdyz ne, tak byste meli zaniknout. A zivotnost PC? Dva roky je horni nastrel. V nekterych aplikacich to je mnohem mene...
0/0
6.1.2004 18:54

Tom

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde

heh, blbost na entou, krome grafiku a programatoru a testeru nikdo ve firme napotrebuje silnejsi pocitac....a vyvoj softwaru? za dva roky tak vykonnej soft aby to nestihlihali dnesni STREDni PC ???? to tezko to by se uz dnes musel vyvijet a vedelo by se o tom :-)

   nase firma chce za rok a pul najednou vymenit 3000 PC a prejit na outsorcing, vetsi blbost jsem neslysel, ted mam rok na to abych jim to rozmluvil...

0/0
6.1.2004 19:03

Kolombo

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde
Dovolil bych si podotknout, že Liberecký kraj stanovil odpisovou dobu počítačů v podřízených organizacích na DVACET let.
0/0
6.1.2004 20:58

Kameník

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde

1) Doporučuji pozorněji číst text článků, psal jsem, že pracuji v samosprávě (obecní, městské úřady, magistráty). I průměrný občan ví, že se tyto instituce nezabývají žádnou výdělečnou činností. 2) Na grafické aplikace samozřejmě používámě stroje silnější. 3) A jestli vůbec něco dělám? No já jsem přesvědčen, že práce informatika nesestává z neustálého vyměňování PC.

 

0/0
7.1.2004 8:18

Martin

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde

Plně s vámi souhlasím.

a) životnost PC 2 roky? Nesmysl. Nosnou aplikací, kterou většina uživatelů u nás využívají je účetní IS, který běží na serverové farmě firmy. 70% si ho pouští v terminálovém režimu, takže by jim teoreticky stačila kdejaká HW troska. Asi 30% z nich má tenkého klienta a už asi 3 roky je totální klid. Stačí držet na dostatečné úrovni servery. Vzhledem k tomu, že počet uživatelů překotně neroste a SW jsme poslední 2 roky neměli důvod zásadně měnit, v podstatě jen doplňujeme nové disky... (vím, ono zase bude za čas potřeba něco do serverů napumpovat, ale zatím není důvod).

b) šéf IT oddělení (ať už se mu říká manager nebo jakkoli jinak) by se měl v první řadě starat o řádnou funkčnost serverové farmy a souvisající WAN, protože ta když zkolabuje, tak je velký průser. U koncových stanic se stajně většinou jedná o banality, které by vyřešila cvičená opice. Kromě konfigurace síťových záležitostí bych mezi to skoro zahrnul i reinstalaci stanic. Zkrátka, když někdo bude mít starší PC vyměněno za nové o půl roku později vidím jako menší problém, než kdyby chyběl včerejší backup dat ze serveru nebo kdyby 15 minut nejela WANka nebo jedna z LANek.

c) autor článku si evidentně přihříval vlastní polívčičku, ale proč k tomu nebýt tolerantní. Jen mu nelze všechno sežrat :-)

 

0/0
7.1.2004 9:43

PetrX

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde
Souhlasím s autorem článku - člověk je opravdu nucen dělat unikátní technická řešení, aby to skutečně fungovalo. Říct si o peníze sice můžete, ale na investice se nedostává. Outsourcing naše firma vypověděla, protože dodavatel vždy pošle pár mladých kluků, kteří tomu nerozumí a pokud něco dělali tak měl člověk strach co poserou.
0/0
6.1.2004 19:42

Petr

Re: Outsourcing? Jak kdy a jak kde

Ja bych na ty mlade kluky tak nenadaval.  Mladi kluci maji vetsinou daleko vetsi prostor se neco naucit a daleko predstihnout sve (vetsinou nepruzne) starsi kolegy. To ze nekdo posle neskusene lidi delat velice odpovednou praci je druha vec.

A Outsourcing v podobe pronajimani kompu mi prijde jako hloupost. Pokud to panu autorovi neco rika, tak znackove PC maji zaruku 3 roky a tudiz je preziji. A pokud jde o technologicke zastarani, tak neni dobry napad kupovat sileny software, ktery vam sezere cely vykon pocitacu ve firme, ale bude umet uvarit i kafe. Takovy soft potrebuje asi hodne malo jenom tech nejvetsich firem a ty zase budou mit prachy na to aby si koupili nove zelezo. Jinak soft, ktery se pravidelne upgraduj se da prece udrzet v chodu spoustu let a vyrobce bude reagovat na prani zakaznika a nenacpe tam zbytecnosti, ktere budou akorat spomalovat beh. Takovou politiku dela jenom Bill.

0/0
8.1.2004 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.