- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý den, souhlasím s autorem článku v tom, že výběr správné osoby na místo "šéfa" IT je klíčová. Nemůže být "pouze" technik", a již vůbec ne "pouze" manager. Musí spojovat obě oblasti, a obě na poměrně vysoké úrovni. Jeho úkolem je totiž spojit a přivést ke spolupráci dva z principu neslučitelné světy, svět technologií a svět podnikání, chcete-li, obchodu.
IT manager musí být členem nejvyššího vedení firmy a musí zajistit, aby IT nebylo vnímáno jako "požírač financí", tedy režie, ale generátor zisku. Problémem je, že většina přínosů IT se velmi těžko vyčísluje (mám na mysli realistické a smysluplné vyčíslení, nikoliv mnohdy úsměvné studie různých výzkumných a poradenských firem).
Podle mě je ale často problém uvnitř firmy, která musí být připravena a ochotna výše naznačenou pozici akceptovat. Pokud řídí IT finanční ředitel, těžko hovořit o možnosti aktivního rozvoje IT. Pokud je IT vnímáno jako nutné zlo, kterého by bylo nejlépe se úplně zbavit, těžko hovořit o možnosti aktivního rozvoje IT. .......atd.
V nasi stredne velke firme se zahranicnimi vlastniky se taky pokouseli outsourcing zavest, protoze "takhle se to dela u maticky v cizine". Jeste predtim se ale udelala studie, kolik prace za kolik penez a jak rychle (pruzne) dokazi udelat vlastni zamestnanci a porovnalo se to s nabidkou outsourcingove firmy ktera tvrdila, ze dosahne 25% usporu nakladu na IT.
A hadejte, na co se prislo? Vlastni zamestnanci jsou nejmene o tech 25% levnejsi :-), vykonnejsi a pruznejsi nez jakakoliv firma. Outsourcing nebude. Bohuzel to ma dovetek "zatim nebude", protoze ty politicke tlaky ze strany vlastniku jsou tady porad...
Outsourcing je jen managerska moda, stejne jako open-space kancelare a podobne kraviny...
Větší část příspěvků, jak jsem vyrozuměl, chápe outsourcing především jako dodávku a provoz HW + příslušného OS. Proto dávám k úvaze toto:
Představte si, že zákazník zároveň provozuje mnoho desítek velmi sofistikovaných aplikací. Ty aplikace se samozřejmě nějak "podepisují" na chodu IS. Jak outsourcující firma zaručí plnění smluvních podmínek a funkčnost IS, jestliže dodávku a správu aplikačního SW bude provádět jiný dodavatel? Připomínám všeobecně panující stav, kdy dodavatelé nabízí outsourcing a domnívají se, že tím nejdůležitějším pro firmu vedle HW a OS je přístup na Internet a Email. Vůbec netuší, že chod firmy stojí především na konkrétních aplikacích. Že by měli v outsourcující firmě takové portfolio pracovníků, kteří rozumí správě účetního SW, konstrukčním a technologickým aplikacím, SW z oblasti mapové dokumentace, stavební aplikace atd? A mohl bych vyjmenovat desítky dalších. Tak to upřímně pochybuji. Takže zákazník si iformatiky stejně držet musí. A je li nějaký zádrhel v provozu? Zákazník nemůže čekat, řešení musí přijít teď hned - ne až přijede pracovník otsourcující firmy třeba z Prahy k zákazníkovi z malého města bůhví kdy.
Zajimavy nadpis, ale jinak mam pocit, ze jsem se k tematu vubec nic nedozvedel. Alespon nic, na co by clovek neprisel selskym rozumem sam. Ale o tom je skoro cela "Mlada Fronta"
Nebo to neni jen pocit? :)
http://www.zive.cz/!textove_diskuse/F.asp?ARI=114266&HID=19&RFS=1" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zive.cz/!textove_diskuse/F.asp?ARI=114266&HID=19&RFS=1
a mate usporeno x %
p
bereme své známe, nezáleži moc na tom, co umí, hlavně když jsou loajální ...
velká, nebo malá firma, vše jedno, pouze u velmi malé firmy si majitel vybírá sám. Protože však obvykle není odobrník na IT a současně nabízí malý plat, tak taky podle toho výběr dopadá ...
Jakkoliv souhlasim s vetsinou veci v clanku uvedenych (odpovednost a pravomoce IT, komunikace mezi oddelenimi firmy, role IT ve firemnich procesech), nemohu souhlasit s outsourcingem pracovnich stanic. Nekolikrat za posledni 2 roky jsem poptaval u nekolika firem moznost outsourcingu pracovnich stanic a to jak dlouhodobe (2-3 roky) tak kratkodobe (6 mesicu).
Odhlednu-li od potizi spojenych s nabizenou vsehochuti HW (a tim ztizeneho udrzeni stabilniho a konzistentniho SW prostredi), vzdy se ukazalo, ze pronajimat si stanice se nam cenove vubec nevyplati - pozadovane sazby jsou skutecne vysoke. Lepsi je koupit jich vetsi mnozstvi najednou (a tim dosahnout lepsi ceny).
Ovsem v pripade, kdy je napr. potreba zajistit konferenci se outsourcing cehokoliv na klic skutecne hodi.
Na druhou stranu musim rici, ze velkou roli zrejme hraje velikost ceskeho trhu, kdy podle meho -ne nutne spravneho- neni realne predpokladat ze se najde zajemce o outsourcing rekneme 3000 stanic na 3 roky, tim padem neni asi firma ktera by se outsourcingu
Domnivam se proto ze lepsi nez outsourcing je pro firmy promyslena interni politika IT - jednotny HW, jednotny SW, centralizace nekterych aplikaci, vzdalena sprava atd.
Typicka pracovni stanice ve firme kde pracuji jako spravce technologii ma planovanou fyzickou zivotnost cca 5 let a s ohledem na to byly i vybirany.