Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je 200 hodin veřejných prací adekvátní trest?

Mladík se naboural do počítačového systému amerického Ministerstva energetiky, které mimo jiné dohlíží také na jaderné zbraně. Hacker však netoužil po tajných informacích, jen hledal místo, kde by kamarádům vystavil ke stažení tuny warezu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xcx

At jde ator článku raději do redakce Blesku nebo TV NOVA !
Nadpis: pohrával si s jaderným arzenálem ... "se hack týkal pouze sedmnácti strojů, jejichž obsah nepodléhá zvláštnímu utajení." Toje úroveň :-/
0/0
7.2.2004 19:48

Roman

Sasci
Vazeni vetsina z vas jste disgustovni kaspari. Sami kradete ja straky,jste svine nejtezsiho exkalibru,ale tady si hrajete na perzonifikovane moralky majici plnou drzku slusnosti,oucty k nedotknutelnosti ciziho majetku a ja nevim ceho vseho jeste a to jen proto,ze was to nic nestoji a gratis se muzete pokrytecky delat o sto procent lepsi nez-li ve skutecnosti jste. Je mi z vas na bliti.
0/0
7.2.2004 5:08

Pex_Magellanics

No hustý
ale taky by se mi ghodil clovek kterej by mi nekde nekomu ukrad par giga diskovyho prostoru i kdys nemuselo by to byt zrovna u ministerstva energetiky :d:) nj tomu se rika pech :d:)
0/0
6.2.2004 17:22

mervin

Re: No hustý

staci rict:-))

 

0/0
15.2.2004 21:25

Martin

Klasika

Misto toho, aby spravce site Fermilabu vyhazeli, tak mu daji 200 hodin verejnych praci a imbecily ve Fermilabu nechali.

0/0
6.2.2004 16:53

Maty

Jaderne zbrane???
Proc je v nadpisu,ze pronikl k jadernym zbranim,kdyz se naboural do Fermilabu,kterej nema s jadernejma zbranema absolutne co docineni...to je naprosty mateni.
0/0
6.2.2004 16:18

anonymity laboratories

Re: Jaderne zbrane???
jaderna elektrarna muze byt mocna zbran
0/0
15.2.2004 21:33

hopyc

Proč

to někdo zveřejňuje, když je to 2 roky starý?

Tohle je klasická metoda bulváru.

0/0
6.2.2004 14:35

bla

Re: Proč
S tim, ze je to bulvar plne souhlasim a zverejnuji to ted, protoze teprve TED byl odsouzen.
0/0
6.2.2004 14:58

Re: Proč ne
to není bulvár debilové
0/0
6.2.2004 18:48

Jarda Horak

Udiv
Nechapu, jak nekdo muze pripojit k siti svuj pocitac, aniz by jej zabezpecil a pak se divi a narika nad absenci lidske slusnosti :-/ Taky nechavate byt dokoran? Auto zasadne nezamykate? Kdyz vam nekdo vybere barak a vy priznate, ze jste nezamkli a okna byla dokoran, tak se s vami nebude bavit ani policie, natoz pak pojistovna. Proste je normalni zamykat. Proc si ale uzivatele jeste nezvykli, ze pripojit pocitac k internetu bez zabezpeceni je to same jako nechat pruchozi byt??? Kdyz je nekdo blby a pripoji pocitac se zakladni instalaci Windows na sit, tak si nezaslouzi nic jineho, nez aby jej nekdo cracknul. Natoz pak spravce site nebo dulezitejsiho systemu. Pokud kasle na bezpecnost, tak si zaslouzi akorat povesit do pruvanu. Vetsina uzivatelu ani nevi, co jim ze site hrozi a jak se branit. Coz ale neni chyba nikoho jineho nez prave uzivatele. Takze prestante narikat a zacnete se konecne chovat alespon trosku normalne :-/
0/0
6.2.2004 14:18

Lukáš Lánský

Re: Udiv
A vy jste si nenajal osobního strážce? Ale to se, pane, pak nesmíte divit, že vám soused rozbil hubu a vyhnal na ulici... Ten váš barák si nechte vyklidit nějakou bezpečnostní agenturou, souseda můžete okrást o potřebné prostředky. Další!
0/0
6.2.2004 18:18

Jarda Horak

Re: Udiv
Tuhle radoby vtipnou parafrazi jsem nepochopil. Mohu poprosit o podrobnejsi vysvetleni?
0/0
6.2.2004 18:46

1g

Re: Udiv

To byla ona potrefena husa - ani po tvem prispevku s vystiznym prirovnanim nepochopil.

Kdyz jdu do obchodaku a z kapsy mi kouka penezenka, tak si koleduju o jeji zcizeni. Pokud jsem neschopny a nedokazu se o sebe sam postarat (a mam na to), tak si holt ty bodyguardy musim poridit. To je ekvivalent, kdy si neschopni spravci site najmou externi firmu, aby zajistila ochranu lokalni site...

0/0
8.2.2004 10:59

Matej

Re: Udiv
Ze spravci site byli totalne neschopni a potrebovali by vyhazet je fakt. Ale i kdyz nechate otevreny byt a nekdo tam vleze a zacne krast tak je to stale trestny cin a uplne stejny jako kdyz tam mate pancerove dvere.
0/0
10.2.2004 19:16

viking

Re: Udiv
mohl bys mi poradit jak mám zabezpečit počítač, aby se tam nikdo nedostal ?
0/0
11.4.2005 21:56

bobo

hacking
Skutecnej hacking nespociva jen ve  vnejsim utoku pomoci internetu, je to jen jedna cast coz dela nebo se o to pokousi kazdej, dalsi cast je vyuzivani lidi kteri jsou do cele zalezitosti o ,kterou mate zajem (zamestnancu subjektu , firem ktere udrzuji system etc). To ze je system fyzicky oddelen od internetu neznamena ze se neda hacknout. Dnes je pocitacova bezpecnost na takove urovni , ze pokud neni v systemu vylozena chyba tak se do nej dostat nelze. K infiltraci se dnes vice mene vyuziva uzivatelske/administratorske neshopnosti . Poslednim prikladem byl napriklad my.doom. Dalsi z veci je , ze uzivatele nepouzivaji  adekvatni hesla. Napriklad pokud vezmete CD s telefonim seznamem od telecomu a pouzijete ho jako zdroj pro Brutal force atak  na nejakeho z free email poskytovatelu, urcite vas prekvapi uspesnost nabourani se do emailboxu.(Priklad UTO Praha , user name Kresnijmeno.Prijmeni    , heslo. jmeno or jmeno + "007") . atd atd, .... Bylo by opravdu zajimave si precist o metodach hackingu napriklad tajnych skluzeb s neomezenym zdrojem lidi a financi na nekolika GB line  .
0/0
6.2.2004 13:03

michal sjx

pocet schlednuti & nadpis
Myslim, ze timto nadpisem se jiste zvedla navstevovanost clanku. Kdyz se podivam kolem sebe, tak vidim sousty vyfiltrovanych reklamnich banneru ;). Takze jsem rad, ze jsem neprispel jedinecnou IP ;).
0/0
6.2.2004 12:50

marek

Re: pocet schlednuti & nadpis
nauč se česky a pak napiš shlédnul
0/0
6.2.2004 13:59

nomen

ale ne shlédnul, ale zhlédnul

shlédnout = například z kopce do vesnice

zhlédnout = například film, banner atd.

0/0
6.2.2004 14:23

michal sjx

oprava
Mate pravdu :), bude to se "Z", jeste jednou se omlouvam a diky. Budu se snazit. PS pro admina: pls pridat moznost editovani vlastnich komentaru :)
0/0
6.2.2004 14:33

Vitus

Re: pocet schlednuti & nadpis
Miluju blbce, co se snazi opravovat neco, co sami neovladaji :)
0/0
6.2.2004 14:49

Luke

PRO VITUS
hlavně ty jsi asi neomylný..
0/0
12.2.2004 23:11

beda

hlupaci!
"Hacker pronikl k jaderné zbrani" No to je nadpis. Kdo to vymyslel? Nejaky hlupak z redakce, jinak to nejde. Pronikl k jaderne zbrani a nejspis si nainstaloval program, aby ji mohl odpalit, HAHA. Nejdriv si prectete co jste napsali a pak napiste nadpis.
0/0
6.2.2004 12:31

Re: hlupaci!
souhlas
0/0
6.2.2004 13:13

Re: hlupaci!
Mnojo, ale cetli ste to oba...a o to tu jde. ;-) Kdyby napsali "radoby hacker se nikam nedostal a hned ho odhalili", tak by po tom clanku nestek ani pes. Stejne nevim, za co ho soudili. Sedet by mel jit bezpecak z ministerstva...
0/0
6.2.2004 14:35

Rak

Hm
Kdyby v té firmě měli větší zájem o ochranu svých dat, tak už měli takovýho vykuka zaměstnávat, aby se jim to už nestalo.
0/0
6.2.2004 12:08

Ghort

Re: Hm
blbost - dneska si kdokoliv schopnejsi v ovladani googlu stahne "hekrtuly" a naboura se kamkoliv, kam mu to spatna ochrana dovoli...
0/0
6.2.2004 16:49

_the_wolf_

Re: Hm
Ty tomu urcite rozumis, kdyz znas takova drsna cizi slova... radeji si daunloudni nejaky ikvetuly a uploudni si je do brejnu, pako :-)
0/0
6.2.2004 19:17

Ghort

Re: Hm

sorry, mno, nemel jsem zrovna na jazyce to spravny slovo :) Tak se hned necerti :) Chtel jsem jenom rict, ze utilit, ktery proscanujou  nejakej komp a kdyz najdou diru, tak tam rovnou frknou nejakyho backdoora, se po netu vali mnoho. Cili dnesni hacker toho nemusi znat tolik, co hacker tak pred deseti patnacti lety :)

 

Lepsi? :)

0/0
7.2.2004 10:59

Re: Hm
Boze boze Ghorte, uz radsi mlc... :/
0/0
8.2.2004 3:36

Cmelda

Ja jenom cumim
Jak tak ctu,tak prevazna cast lidi ,co tady pise, ztratila absolutni zakladni pojem o normalni lidske slusnosti.Proste nechapou a nejsou schopny pochopit co je to proste cizi majetek,at uz dusevni nebo fizicky!!! Je to hodne smutne, ze se vubec diskutuje o tom, zda se ma jakymkoliv zpusobem vyzivat, cizi majetek!!!!!!!! Coz to ty lide nechapou????!! Kdyz nekdo neco vlastni, tak je to jeho a basta! Nekdo dalsi se nema co o to zajimat nebo se snazit to vyuzivat!!!Je jedno jak to je zabezpeceny!!!Co je to za ubozaky, dusevne zmrzacene, ze tento zakladni fakt slusneho chovani nejsou a nebudou asi nikdy  schopni pochopit.Doufam, ze to je pozustatek bolsevismu a jeho zvraceneho vlivu na lidi, kdy se porad nekdo zajimal o to co a jak ten druhy dela, vlastni atd.!!!Vyrok soudu v clanku je ale rozumny
0/0
6.2.2004 11:40

BlueSky

Re: Ja jenom cumim

No nevim nevim...

to mi pripada jako ze science-fiction o dokonale spolecnosti. Je pravda, ze se na cizi veci nema sahat a klidne v tom muzete zit, jak jsou vsichni spravedlivy, ale pak vam jednoho dne vlitnou Boeingy pres okno do kancelare a snad pochopite, ze je cas se vzbudit.

Nemyslim, ze by mel jit za mrize... potrestat, ano, ale treba tim, ze ho zamestnam, at proveri vladni sit... koneckoncu to mel uz davno udelat i ten americky urad a POPROSIT ho, jestli se jim na to jeste jednou nepodiva.

0/0
6.2.2004 11:45

Trueman

A co takhle moralisto...?

hmm...myslim, ze organizace jako je ta, kterou ten maldik napadl by mela byt sakra zabezpecena! Uvedom si, ze vladni organizace se zodpovednosti takoveho rozsahu NENI soukromi majetek a je o neci vyznamejsi nez 486tka na tve stole, ve ktere mas porno, warez a dopisy ve wordu. Co kdyz to priste nebude student, ale opravdovy zlocinec a co kdyz napadne jeste mnohem dulezitejsi system?? HM? Takze diky lidem jako je tenhle se bezpecnost pohne trochu dopredu a nestoji to skoro nic...jen pockej kolik by to stalo, az to bude treba jen likvidacni hack...

Takze kazda mince ma dver strany.

Bye

0/0
6.2.2004 11:49

Ackoun

Re: Ja jenom cumim
Ty si asi prave spadl z mesice, vid!!!! Kde zijes??? !!!!FIZIKU!!!!!!
0/0
6.2.2004 13:18

Clon

Re: Ja jenom cumim
Hele pánové, netuším proč se tak hádáte. Každý má svůj úhel pohledu a každý má z části pravdu. Pokud si nezavřu byt a někdo mne vykrade, je to moje blbost, když se mi někdo hackne do systému, první co mne napadne, bude otázka "Kudy se tam dostal?". Začnu "lepit" díru kterou vešel a poděkuju mu za to, že mi za mou hloupost nezlikvidoval všechno, ale jen zabral trochu místa, a hlavně mne upozornil (sice trošku nevhodným způsobem) na to, že nemám pořádně zabezpečen systém! Lidi, vzpamatujte se a raději si překontrolujte vlastní systémy, abyste příště neřešili stejnej problém jako ti američani... Howg
0/0
6.2.2004 15:07

Re: Ja jenom cumim

Namitka:

byt mohu zapomenout zamknout, ale ten, kdo obchazi cizi byty a zkousi, kde zapomeli zamknout dvere, je podle mne zlodej uz jen tim, ze to zkousi. SLUSNY clovek do ciziho neleze, at je to byt, zahrada nebo pocitacova sit.

Podle tehle logiky lze prohledavat cizi kapsy - protoze nejsou uzavrene a pod heslem, a je to chyba majitele kalhot a sak, nikoliv kapsaruv. Ten jen veci nachazi...

Klondike

0/0
6.2.2004 16:28

Votep

Re: Ja jenom cumim

Heh souhlasím se Cmeldou.

ps:cmeldo nehrajes Cs??

 

0/0
8.2.2004 16:12

Martin

Bomba
Jo tak tenhle clanek je opravdu bomba. Nenakouknul jeste treba Bushovi do loznice ?? Prectete si clanek ne www.zive.cz. Kde bych rekl je to podane o mnoho mene bobove :-) http://www.zive.cz/h/Uzivatel/Ar.asp?ARI=114740&CAI=2114
0/0
6.2.2004 11:09

aaa

Fermilab neskladuje jaderne zbrane :-)
Fermilab je laborator casticove fyziky, tj. da se sice nazvat jadernou laboratori, ale zbrane tam asi nenajdete...
0/0
6.2.2004 11:02

Leto Atreides

Válečné hry

Nedokážu si představit, že by někdo "zvenčí" spustil jadernou válku... Podle jednoho špičkovéno hackera co byl před pár měsíci v Praze jsou strategické sítě fyzicky izolovány od internetu, právě aby se zabránilo jejich zneužití. To zní rozumně; třetí světová vyvolaná z garáže někde na předměstí? Asi ne.

Pevně doufám... ;-)

Viděl jsem dvacet let starý film, který toto popisoval, ale prý to byla jen fantasmagorie. Kluk se prostě naboural do sítě kde neměl co dělat, odešel s rozumným rozsudkem. Případ uzavřen.

0/0
6.2.2004 10:49

Luminol

logika autora
Nadpis mi silně evokuje logiku typu: "Jsem sice jen uklízečka, ale dělám v jaderném institutu." Místo spojení jaderný institut si můžete dosadit jakoukoliv významnou firmu, logika zůstává stejná.
0/0
6.2.2004 10:25

agent

..
Jen nechapu ten nadpis...k jadernym zbranim by se NIKDY nedostal pres sit internet...protoze tato sit je od site internet oddelena.
0/0
6.2.2004 10:09

Petr

Přirovnání

Máte obchod na ulici. Jde kolem "hacker" rozbije Vám výlohu, zdemoluje a vykrade interier a zanechá cedulku: měl jsi mít lépe zabezpečeno. Takže si dáte bezp. fólie na výlohu. Druhý den jde kolem "hacker" vyšší kategorie, opět vytříská (prořízne) výlohu, opět vám zdemoluje a vykrade interier a zase zanechá cedulku. atd. atd.

Dle selského rozumu, lze takovéto jednání nazvat obyčejným vloupáním. Je jedno jak máte zabezpečený svůj obchod, auto či počítač.

Stejně tak bych přirovnal scannery otevřených portů dost oblíbené mezi hackery-amatéry. Když jdete po parkovišti, taky nezkoušíte, kdo zrovna zapomněl zamknout svůj automobil. To už je přece  pokus o vloupání, což je v civilizované společnosti nepřípustné a snad i trestné.

 

0/0
6.2.2004 10:08

Aleš

Re: Přirovnání

PĚKNÁ KRAVINA! zabezpečená systému pomocí kvalitního firewall či odpojením od sítě vám zaručí 100% bezpečnost.

Fólie, mřiže, miny, dynamit v obchodě vám zaručí jen zloděje.

0/0
6.2.2004 10:13

Jarda Horak

Re: Přirovnání
Hmm, je videt, ze vy se v problemu vyznate :-/ Hacker jen vyuziva Vasi blbosti a neschopnosti a chyb programu a systemu, ktere pouzivate. Takze je to jako kdybyste nechal otevrena zadni dvere do kramu dokoran. Takze tady prestante kvakat nesmysly...
0/0
6.2.2004 11:09

honza

Re: Přirovnání
Nesmysly kvákáte vy, příteli. I když si dveře od bytu necháte dokořán, tak nikdo nemá právo vám tam lézt a škodit.
0/0
6.2.2004 11:33

tjm

Re: Přirovnání
Nikdo nemá právo tam vlézt a škodit. Jenomže je to příležitost co dělá zloděje. To nevíte?
0/0
6.2.2004 12:22

honza

Re: Přirovnání
Že z vás zloděje udělá příležitost nic nemění na tom, že jste zloděj.
0/0
6.2.2004 13:21

Jarda Horak

Re: Přirovnání
Kdyz uvidim otevrene dvere od kramu, vejdu a rozhlidnu se kolem, tak skodim??? Nic sem nerozbil, nic jsem nevypacil, nic sem neukradl. Jen vejdu, kouknu, ze majitel je magor, na pultu mu necham listecek, aby si zamykal a odejdu. Pro tohle bych mel jit do basy??? :-/
0/0
6.2.2004 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.