Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Užitečné triky pro Windows - díl 13.

V dalším článku užitečných triků se mimo jiné dozvíte, jak nastavit obal alba jako obrázek složky. Poradíme, jak docílit vyšší kvality při grabování hudby pomocí WMP9, ukážeme, jak zpřístupnit složku System Volume Information, a přidáme i postup, jak se zbavit neustálého hlášení o nedostatku místa ve Windows XP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirka

mp3-wma
To jsou ale dohady. Když vidím, že si nějaký inteligent něco nagrabuje v mp3 a pak z toho udělá CD tak to je fakt síla. Oba formáty jsou přeci jen pro přenosný zařízení jako diskmany nebo hrající klíčenky na krk, eventuálně do auta. A při tomto poslechu se klidně dohadujte co je lepší, když v těchto zařízeních je větší rozdíl kvality než mezi oběma kodeky. No a pak rozhoduje spíš velikost při stejný (ne)kvalitě. A úplný shit toWMA asi nebude, když ho cpou do každýho DVD přehrávače. I když tapedeck mi doma hraje líp, na tuctuc muziku dětí to taky stačí.
0/0
12.4.2004 13:11

mYrOCh

wm9 a WMA je fakt nejhorsi, nejen z hlediska podpory, ale i narocnosti a rychlosti. mp3 je zase stary, takze ogg rulezz
0/0
12.4.2004 11:30

DJ Snail

Náhodou...
Tak náhodou, ač používám také skoro jen mp3 a to s důvodu kompatibility, tak si na formát wma nemůžu vůbec stěžovat. Téměř ve všech parametrech je to skutečně kvalitní formát a mnohem lepší než mp3. Tahle technologie se Microsoftu opravdu povedla...
0/0
1.4.2004 20:40

Martin

91 pohybujte se v nabídce Start rychleji
wono to fuck funguje
0/0
1.4.2004 19:21

Vanous

Pomoc :-))
Poradte jak mam udelat ty obrazky na ty slozky, me to nejak nejde :-((( mam W2000, tak doufam ze to neni tim.
0/0
1.4.2004 14:44

TC

Pruzkum
Schválně kolik z vás používa WMA a kolik MP3 ? Nevim jak vy ale ja osobně bych za WMA střílel. Apropo na grabování CD se da použít snad vše, ale vybrat si WMP9 je snad to nejhorší řešení. to se da přirovnat k tomuto :> Z Brna do Blavy se taky da dojit pěšky, ale proč , když mame auta? (audiograber, sound limit ......)
0/0
1.4.2004 13:48

Tomas Petricek

Re: Pruzkum

ja pouzivam WMA

BTW: k tomu prorovnani> Auto jako mas ty bych si asi nevzal ani zadarmo :D

0/0
2.4.2004 18:50

Luboš Motl

Re: Pruzkum
Já používám WMA, protože soubory mají při stejné kvalitě poloviční velikost než MP3. Lidi, kteří používají cílevědomě MP3 i v situacích, kdy mohou používat WMA, považuji - pokud WMA znají - tak trochu za blázny - s největší pravděpodobností jsou to vyšinutí protimicrosoftští bojovníci.  WMP9 je nejlepší přehrávač a nejen přehrávač dnešní planety.
0/0
12.4.2004 2:46

Kirk

Re: Pruzkum
Ty jsi zase tak promicrosofti bojovnik, ze ti nelze verit ani slovo :-(
0/0
12.4.2004 21:34

specnaz

Re: Pruzkum
celkem ubohej clanek, ale k tomu wma - je to shit. pouzivam klasicky mp3 192 kbit full stereo, cdkvalita prijatelny soubory - vim ze kdyz si neco grabnu do tohohle tak bez ztraty kvality si to vysmazim na cd. nejlepsi kodek je asi fraunhoffer radium codec a nejlepsi grabber je eac (exact audio copy)
0/0
12.4.2004 12:05

janda

Re: Pruzkum
No nevim kdo je tu ubohej frajere. Jednak clanek je super a ty grabovani hudby vubec, ale "vubec" nerozumis. Protoze tvrdit, ze pri ulozeni songu do 192 kbit neztratis nic na jeho kvalite, tak jsi totalne vedle hochu. Zkus si prvne neco nastudovat a pak tu psat kraviny  
0/0
12.4.2004 14:34

Pavel Silný

Re: Pruzkum

Vážený!

Již 8 let pracuji v nahrávacím studiu, kde provádím mixování a jiné operace se zvukem. Tudíž si dovoluji tvrdit, že o dané problematice toho vím velice dost. Po přečtení vašeho článku usuzuji, že o tom opravdu nic nevíte. Standardní datový tok CD bývá většinou 320 kbit, ne 192 kbit, jak zde píšete. Tudíž, aby mohl být převod do MP3 bezeztrátový (což už logicky být nemůže, ale budeme uvažovat, že ano), musela by MP3 mít též 320 kbit. Samozřejmě to není tak snadné, ale jde mi zde o jednoduché vysvětlení.

Bohužel, Frauenhofer kodek není ten nejlepší, jak píšete. Byl pouze první. Dle nezávislých testů (více a odkaz na test najdete na www.cdr.cz) je nejlepší kodek na převod do MP3, LAME.

Pokud si převedete jednu skladbu na CD do MP3 při určitém datovém toku a do WMA při stejném datovém toku a "proženete" to například Goldwave, zjistíte dle křivky, že více usekané špičky má MP3. Z toho vyplývá, že je lepší WMA, ne MP3. Jinak, WMA má poslechově stejnou kvalitu při 64 kbit/s jako MP3 při 128 kb/s. To už o něčem svědčí.

Jinak, s vámi souhlasím, že asi nejlepší na převod je EAC. Ale pro chráněná CD je lepší Easy CD-DA extractor, který si poradí i novými ochranami, což EAC moc často nezvládne, z důvodu málo časté aktualizace.

0/0
12.4.2004 20:43

udusa

Reakce na reakci pana Silného

Vážený pane Silný.

Já pracuji se zvukem v profesionálních podmínkách nahrávacích studií (ale opravdu profesionálních, ne PC studia v obýváku, ale třeba bývalé Mozarteum, Studio A Českého rozhlasu, z novějších Studio Svengali, Propast, atd., atd.) více než 25 let a stejně bych si nedovolil říci, že toho vím velice dost. To za prvé. Na jedné straně s Vámi souhlasím co se týče informací o datových tocích a výběru kodeků, současně se Vás dovoluji zeptat, zdali víte, že jakákoliv digitalizace signálu se rovná jeho degradaci? A je úplně jedno, jestli je výsledek na kazetě DAT, médiu MiniDisc anebo ve formátu MP3 či WMA. Řekněte mi, co je to "stejná poslechová kvalita"? A kam se poděl rozdíl energie a spektra při 64 kbit/s proti 128 kbit/s? Nechci se do Vás ani do nikoho jiného navážet, chci jen diskutovat, ale odborně a ne na úrovni formátů, které  zvukové spektrum neobsáhnou ani omylem. Připomeňme si, co je to digitální nebo naopak  analogová komprese. Všechny kompresní technologie a vlastně i digitalizace sama vedou přece jen k jedinému cíli: Ořezat zvukové spektrum tak, aby to sluchový orgán nepoznal, protože je to orgán velice nedokonalý. Tady si zase já troufám tvrdit, že analog je analog a zatím není tato technologie (co se týče záznamu obsahu zvukového spektra) překonaná. A to vůbec nejsem stará škola a pokroku v mediální sféře fandím. Zdravím.  

0/0
25.8.2004 16:17

p.klobouk

88 - změna textu v záhlaví aplikace Internet Explorer
změna v registru HKEY_CURRENT_USER - Software - Microsoft - Internet Explorer - Main- klíč Window title  a zde napsat cokoliv co se má objevovat v záhlaví
0/0
1.4.2004 9:56

gvaks

Re: 88 - změna textu v záhlaví aplikace Internet Explorer
to je onoooo
0/0
1.4.2004 10:27

Taz

:))
Dobry april:)jen tak dal:))
0/0
1.4.2004 8:35

Joe D. Roberts

86 vyšší kvalita kopírované hudby ve WMP9
SUPER TRIK: pouzijte Exact Audio Copy + lame.....
0/0
1.4.2004 0:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.