Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jakou verzi OS Windows používáte?

Drtivá většina osobních počítačů dnes běží na platformě Windows. Nejnovější verze Windows XP je na světě již přes dva a půl roku, ale přesto lze ve zhruba 80 % firem nalézt nějaké počítače s Win 95 či 98.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lukasenko

Gentoo amd64
Nevim jak vy ale od te doby co mam nainstalovany Linux mi chodi komp o 60% rychleji.Je sice pravda ze mi nechodi urcite aplikace ale pokud si s tim vyhrajete bude vam chodit 80% veci z win(office,explorer atd.)
LINUX RULEZ suck WinXP
0/0
9.12.2005 12:13

Domííík

please
prosím poradte mi je to hrozně důležitý
 
0/0
10.5.2005 12:27

pomoc z nebes

Re: please
Je to za a)
0/0
10.5.2005 12:28

Domííík

SOS SOS SOS
Lidi... ted máme výpočetku a děláme test!!!!
Nevíte jaká firma vyráb (programuje) sistém windows??????????????????????????
 
0/0
10.5.2005 12:26

P.R.

Windows XP...?!
K Vánocům jsem dostal novej comp. Po instalaci XPéček jsem se nestačil divit. Ten operačák si ze mě dělal akorát srandu, či přímo ze mě dělal vola. Nechci vnucovat nikomu svůj názor, ale FUCK XP! Když pomineme 2000 a 98SE, mohu v klidu říci FUCK Windows and Microsoft. Doporučuji všem alespoň zkusit nějakou distribuci Linuxu. Pro začátek Mandrake. Linux je přitažlivej, když ne ničím jiným, tak cenou
0/0
16.5.2004 20:07

SprávceVelkéSítě

WinXP jsou lepší
Přešli jsme na XP a vše je daleko lepší !!! než 2k a už vůbec než w98/95. Měli jsme sice ze začátku problémy. Ale vždy se ukázalo že to byl problém HW. Externí síťové firmy nam vždy radili tam dát zpět w2k nebo w98. Jenomže to od nich nebyl profesionální přístup ale svalování své neschopnosti na op systém. Je pravda že malá nestabilita HW dokáže schodit WinXP ale už ne třeba w98. Ale o to jde. Když je špatný HW je lepší když systém spadne hned a nefunguje raději vůbec. 
0/0
23.4.2004 13:30

Misha

Re: WinXP jsou lepší
je to sice hezke cteni, ale neni pravdou, ze xp jsou lepsi nez 2k - snad jen graficky, jinak jedou na stejnem kernelu, maji trosku vic systemovych nastroju a peknejsi vzhled, jinak me to neprislo v nicem lepsi (sam mam Xp profesional a obcas mam chut vratit 2k - navic pouzivam winy jen kvuli pritelkyni a kvuli tomu, ze si obcas zahraju najakou gamesu, jinak je mam na nic. to co maji ony a mnohem vice ma nejzakladnejsi instalace linuxu...
0/0
19.9.2004 21:17

Wolf_net

Že se na to nevykašlat. Dělám v PC firmě a jelikož dost hraju a občas se podělá instalace a tím i Win, zůstávám na 98se, prostě je smáznu a nazdar... Měl jsem i XPesa, ale jakmile se mi ibjevila hláška že "Microsoft nedporučuje instalaci ovladačů, jelikož nejsou podepsány..." a jediná možnost byla neinstalovat, šly smykem... Tím jsem trhnul rekord... první systém, který mi na disku vydržel méně než 24hodin...
0/0
21.4.2004 17:02

Franta7

Re:
jenmože pro windows 98 nejsou podepsány žádné ovladače, protože to ani neumožňují
0/0
23.4.2004 13:21

Dervis

Re:
No a co ? Proste ve WinXP jsou problemy, ktery s Win98 nemam. To je rozhodujici.
0/0
23.4.2004 14:27

moukyn

Re:
heheheh ty pracujes s kompama jo?:-))))))))
0/0
14.5.2004 13:24

At ziji W2K
Kdo by se byl divil, kdyz ty XP jsou deravy jak reseto.. Navic i kdyby sme rikaly, ze sou uz odladeny, tak bych je spustil pouze ve firme, ktera je za FW. Co se tyce bezpecnosti, maji v registrech tolik milionu tlacitek, standarne sou nezabezpeceny, nejdou klonovat Ghostem(gdyz mas licence, ale chces setrit cas) apod.. Proste - tady ve firme XP mame, ale asi jen 5x, cca 200x tu mame W2k. A proc taky neco vic? :)
0/0
20.4.2004 9:04

MIk

Prog nechteji firmy přecházet na win xp ...
Podle mě je velika cast firem, ktere nechteji přejit na novější systém, je to hlavně proto, že maji vychytaný ten strý např win nt 4, taky si myslim, že hodne firem pracuje s jednocipovými procesory - programují je, a jak jsem zjistil, tak windows xp,2000, posílají na porty - paralelní, sériový nejaké zbytkové napětí a procesory nejdou programovat. Navíc, nový software přináší firmě to že musí koupit nový počítač, rychlost starých pc nestačí požadavkům win xp, 2000, myslim si že linux by byla přijatelnější alternativa, ale .. je tu to ale MIK
0/0
19.4.2004 12:19

Dervis

Re: Prog nechteji firmy přecházet na win xp ...
Jake ale ?
0/0
19.4.2004 21:32

Pavouk

Článek totálně o ho.ně
mrzí mne že jsem investoval drahocený čas do přečtení takového nic neříkajícího blábolu. Očekával jsem že se dozvím jak nové XP jsou nespolehlivé, nestabilní atd. Místo toho jsem byl informován, že firmy nemají peníze na nový SW a že pracující na PC má starší verzi Win "osahanou".  Nic, ačkoliv název článku je odpovídající. Akorát by tam mělo být České firmy, možná i Chudé české firmy...
0/0
18.4.2004 20:58

Ahmed

Re: Článek totálně o ho.ně
Nemas pravdu, je to celosvetova zalezitost.
0/0
18.4.2004 22:35

Dejvid

XP jsou dobrý OS
Přešel jsem na XPčka z ME už před docela dlouhou dobou a proti sérii 95-ME jsou pořádným krokem dopředu. Stará Windows opravdu neustále podala, XPčka dokáží chodit bez problémů. Je sice náročné dostat počítač do stavu, kdy už chodí bez problémů (vyzkoušel jsem asi 10 různých verzí ovladačů pro svůj Radeon 9700 než jsem našel jeden, na kterém padají jenom některé hry a jenom občas). Jak jsem již ale napsal, proti 95, 98 a ME jsou XP skvělý operační systém.
0/0
18.4.2004 20:50

Re: XP jsou dobrý OS
Windows Millenium edition jsou ten nejhorší virus kterej by kdy vypuštěnej do světa.Já si ho koupil,protože byl tenkrát nejnovější.Pak sem raději přešel na Win 98SE protože jsou stokrat stabilnejší.Millenia mi padaly každej den.
0/0
18.4.2004 21:14

Bohumil Pechoc

Re: XP jsou blbý OS
MIlenia byly nejblbější a xp jsou opravdu shit na druhém místě v nepovedenosti -systémy. Na xp nechodí spousta starých dobrých programů /Foxpro2...a hry../. Ještě beru w2000. B.
0/0
18.4.2004 21:47

Jerry

Re: XP jsou dobrý OS
Mel jsem drive Win 98 SE a pred casem jsem zkusil Win ME. Skutecny sit, jak vsichni rikaji. Pak jsem v zoufalstvi zkusil vymenit Internet Explorer za Mozillu a stal se zazrak. Win ME prestaly skoro uplne padat... Sem tam jeste na nich blbne Windows Media Player, takze bych ho vymenil za neco jineho. Nemate nekdo dobry tip?
0/0
18.4.2004 23:49

Tom

Re: XP jsou dobrý OS

Ve srovnani s ME, je jakykoliv operacni system (i Widle od M$) spolehlivy a bezpecny.

Jinak XP na stroje pro praci nikdy. Maximalne W2k.

0/0
19.4.2004 10:35

wanasta

xp a 2000

0/0
18.4.2004 20:08

Ondra

Nekdo je asi naprostej debil nedokazat nainstalovat LINUX

if instalaceLinux = false Then

{

system.console.writeLine("Jsi debil")

}

0/0
18.4.2004 15:14

JardaHorak

Re:
Laskave se ulidni. Kvuli takovym trotlum jako jsi ty si vsichni ostatni mysli, ze Linuxova komunita je nepratelska a namyslena. Co kdybys mu misto toho nadavani pomohl ten Linux rozchodit? Pokud je to ovsem v Tvych silach. Z vlastni zkusenosti vim, ze vetsina z tech, kteri na forech a diskusich kazdemu nadavaji do debilu a lam nema o problemu ani paru...
0/0
18.4.2004 16:37

Tlucz-huba

Re:

Co to tady blabolis. Linux muze nainstalovat uplne kazdy trouba.

Trosku horsi uz je to s jeho administraci. Pokud uzivatel s Linuxem predtim neprisel do styku (coz velka vetsina Win users neprisle), tak na betom stravi pristich x-hodin, dnu, tydnu louskanim manualu pro Linux.

Kazdy opevuje Linux, jak je baajo a bezpecnejsi nez Win. No bodejd by nebyl bezpecnejsi, kdyz se vetsina hackeru a kretenu, co do sveta vypousteji viry zameruje na Win platformu, kterazto frci na vetsine PC.

Jo, uz ale nikdo nepise, jak je Linux uzivatelsky "prijemny". Pokud jsi zacatecnik, a nemas dostatecnou motivaci naucit se Linux, po par frustrujich hodinach ci dnech jdes z5 na Windows, kde se ti vetsina programu nainstaluje jednim dvojklikem mysi.

na zaver by me zajimalo, v jakem jazyku ten tvuj "kousek kodu" vlastne je. vypada to jako zajimavy hybrid VB a C#.

 

 

0/0
18.4.2004 23:26

Kirk

Re:
Programy zahrnute v distribucich je take mozne instalovat jednim kliknutim mysi. S programy mimo distribuci je to obtiznejsi, ale ty clovek zase tak casto nepotrebuje (ja mam jeden - mplayer).
0/0
19.4.2004 1:31

MsG

Re: Re:
Podle meho ma spousta uzivatelu Win strach prejit na nejakou tu distribuci GNU/Linuxu (Ci aspon ji nejak dlouhodobejc vyzkouset. Ne jen rict, ze jsem ji videl a ze nemuzu najit modry E na plose => asi mi nepujde internet, takze radsi ruce pryc), protoze se spousta lidi boji toho, ze nebude schopna si tam nainstalovat nejaky ten programek (pritom jich je tam pro zacatek az az - jee v cem ja si tu muziku prehraju-neboj mas tu treba XMMS, BMP, ... - jee a co film-mas tu MPlayer ... - jee a co grafika-zkus Gimp, Sodipodi ... - a co M$ Office-ty neznam, ale zato znam svobodny OpenOffice.org ... - bojis se anglictiny, proc spusta je toho v cestine). Ja kdyz jsem poprve prisel do styku s W95 (bohuzel-proc to jen nebyl treba RH 6.2), tak jsem taky neumel nic nainstalovat, nastavit ..., jenze ubehlo par mesicu a ejhle uz jsem to umel. Stejnou dobu mi to trvalo a stale trva u GNU/Linuxu (Gnetoo) nez jsem se to naucil, naucim. Takze hura do sveta svobody.
0/0
31.12.2004 0:04

anonym

vzdalena sprava na W2k, XP
prosim znalejsi veci o informace, jake moznosti nabizi w2k nebo XP (ne prof) v oblasti vzdalene spravy na linuxu je to snadne, prihlasim se pres ssh a nastavim co chci (dokonce i klikaci konfigurator si mohu spustit), na XP nemam paru o moznostech
0/0
18.4.2004 14:30

TomK

Re: vzdalena sprava na W2k, XP
W2k Server a XPProf umi remote desktop, (IMHO nove verze vyborne), W2k WS a XP Home ne. Tam lze pouzit Netmeeting Remote Desktop Sharing bezici jako service, komercni PC Anywhere ap.  nebo free programy typu VNC (po modemu pomale).
0/0
19.4.2004 10:11

...

OS
win XP
0/0
18.4.2004 14:18

Adam Orwell

zahodte Windowws, kupte JABKO !!
Ze vám to stojí za to. Víte, kolik by ty firmy šetřily, kdyby věčně neprotestovalo nějaké PC s Win, kolik času to stojí? tzn. i peněz !! i tahle diskuze by se nekonala, jelikož u Maců je takových problémů asi tak 95% méně.
0/0
18.4.2004 14:07

bazzy

Re: zahodte Windowws, kupte JABKO !!
tak az se bude PC vyrabet v jedne frm. jako MAC tak prb. nebudou. Nicmene uzivatel PC tak ma moznost si vybrat z ticicu dilu HW. presne podle predstav jake ma no ne?
0/0
18.4.2004 14:17

Vojta

Je windows dobrý OS?
No podle mě jsou XP nejlepší Windows, ale ne OS nejlepší je (podle mě) Mac os x. Co myslíte?
0/0
16.4.2004 15:44

IJK

Re: Je windows dobrý OS?

XP mají některé přednosti, ale z hlediska stability byly (a jsou) podstatně lepší 2K. Uvidíme, na kolik pomůže SP2.

Používám obojí natolik intenzivně, že vím, o čem mluvím. Na značkovém NTB mám logo "Designed for WXP", pouze legální SW a poměrně pořádek. Nicméně řada věcí je schopná XPčka shodit, bohužel. V zásadě, na pád do modré obrazovky někdy stačí jen blbě čitelné CD, a to by se operačnímu "SYSTÉMU" stát nemělo. Jestliže je na jednom a tomtéž stroji nabootován Linux, napíše, že CD (nebo soubor) nelze přečíst, XP se z toho občas zhroutí - tak to asi hardwarem nebude, že :-) . 

0/0
17.4.2004 1:16

Re: Je windows dobrý OS?
To je dost zvláštní, XP používám přes rok a modrou obrazovku jsem ještě neviděl (a to je neštřím). Při nečitelném CD se jenom objeví okno s chybovou hláškou.
0/0
18.4.2004 14:08

Ondřej

Re: Je windows dobrý OS?
Tak já mám to samý - NB Acer a Win XP - legální se všemi aktualizacemi a to CD mi občas blbne taky - prostě to vymrzne tak, že se to nedá ani vypnout.....
0/0
18.4.2004 20:21

J_J_J

Re: Je windows dobrý OS?
BSOD snad v XP neexistuje, nebo snad ano? V případě nečitelného cd se windows u mě snaží, zamrzne a pomůže jen násilné vypnutí exploreru ve správi úloh (poté již běží normálně)... Jinak nemůžu si XP vynachválit, až teda na ty bezpečnostní chybky...už aby tu byl SP2 ;-)
0/0
18.4.2004 21:14

Tom

Re: Je windows dobrý OS?

JJ, BSOD sem u WXP nevidel. Kdyz lehnou, tak bud ukazou jen pozadi plochy, "jen" zamrznou (ne, ze by se mi to u RH9 taky parkrat nestalo).

To je asi ta "vetsi stabilita" :-)

0/0
19.4.2004 10:45

CD

Re: Je windows dobrý OS?
Je pravdou ,že Win XP se spomalují ,když mechanika CD nemůže načíst ,ale v životě jsem neviděl BlueScreen.Buď to po chvilce CD načte ,nebo ne ,ale ne BlueScreen..To buť máte na počítači pekjen binec ,nebo nějakej HW problém (asi s CD mechanikou)
0/0
13.5.2004 15:28

Engelbert

WinXP

Osobne pouzivam XP Prof. SP1 a nemuzu si stezovat. Behaji mi rok bez jedineho problemu s ovladaci nebo nejakym programem. Celou tu dobu nevim, co je to RESET!!! Dlouho jsem nechtel opustit W98SE, ale urcite nelituju. Nerad pochlebuju Gatesoftu, po predchozi zkusenosti s Win3.1, Win95, Win98, Win98SE, Win2000 a WinXP jsou XP SP1 prvni wokna, na ktery nenadavam.

Podivejte se taky, co provozujete za HW - nektery firmy dnes sestavuji PC z neskutecnyho SROTU.

0/0
15.4.2004 23:33

Ales

Re: WinXP
Neboj, to neni velky pochlebovani, kdyz zaroven konstatujes, ze ty predchozi wokynka za moc nestaly.
0/0
16.4.2004 1:02

Karel

Re: WinXP
Naprosto souhlasim, ze XP jsou prvni pouzitelny system od MS (pokud se povypinaji vsechny zbytecnosti a trochu posteluje). Jinak delam i na Macovi a nemohu rict, ze by se stabilita obou systemu nejak vyrazne lisila (to uz je opravdu minulost). Nastesti.
0/0
17.4.2004 20:00

Derek

Win98
No, ja,potrebuji-li pustit program pro win, co nebeha ve wine, tak pouzivam Win98, protoze jsem si je kdysi od M$ koupil. Nebyla to dobra koupe, osetrit ,aby se nezasekly pri instalaci je svizelne, cas od casu se kousnou. Takze jsem k M$ pojal neduveru a v nejblizsi dobe si od nich asi nic nekoupim (zvlast kdyz mam Linux zdarma).
0/0
14.4.2004 20:24

Zpráva o prohře tučnáků!

Ano jsem obyčejný BFU a snad právě proto jsem se rozhodl na jeden potřebný kousek železa nainstalovat Linux, abych Billovi nedal už ani kačku a raději podpořil tučnáky.

Starý plech nebyl nic extrovního, procesor 533Mhz, 128 SDRAM, Sgate  4,5 HDD...

12 hodin jsem se pral s instalací, měnil paměti, HDD, sloty pro síťovky, flashoval BIOS, výsledek?

Nenasadil jsem si ani červený klobouk 8.0 ani mandragora 8.1 mi nevyrostla. Instalace u obou se vždy zasekla a nešla obnovit bez restartu.

Po těchto  12 hodinách zoufalství  jsem spustil instalaci Billovo balíčku Xp Pro a stal se zázrak. Bez jakýchkoliv non-BFU otázek a škobrtnutí se systém nainstaloval a rozeběhl.

S Billem si nedopisuji, Microsoft mi s různými  EULA leze krkem, o to víc mě porážka tučňáků mrzí.

Už nehledám příčinu, protože BFU definuje jen jde-nejde.
0/0
14.4.2004 13:21

sco

Re: Zpráva o prohře tučnáků!
A ted uz se jenom udat.
0/0
14.4.2004 13:49

Re: Zpráva o prohře tučnáků!
zkus nasadit klobouk 9
0/0
14.4.2004 17:16

jose

Re: Zpráva o prohře tučnáků!
skus este nejake live-distro (knoppix/danix/slax). ja bych osobne este skusil slackware a keby aj to zlyhalo tak az potom bych sa totalne vzdal billovi..
0/0
15.4.2004 22:13

Petr J.

Re: Zpráva o prohře tučnáků!
A co takhle zkusit novejsi verze, nez stare vykopavky rady 8? RedHat je ve verzi 9 (FedoraCore ve verzi2) a mandrake ve verzi 10. BTW ja mam MDK 10 nainstalovany za hodinku i s konfiguraci
0/0
16.4.2004 0:38

Re: Zpráva o prohře tučnáků!
Nevzdal jsem se a Mandragora 9.1 mi vykvetla bez přesazení a kypření, sbohem Bille, zatím na mě nezbohatneš, vratim se, až si vykloubím páteř v Sambě :) 
0/0
16.4.2004 19:50

Kirk

Re: Zpráva o prohře tučnáků!
Gratulujeme ;-)
0/0
17.4.2004 21:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.