Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si myslíte o zdražování hudby na internetu?

Také jste dlouho čekali, až cena hudby na internetu ještě klesne? Už se patrně nedočkáte. Světové labely totiž jednají o zdražení zvukových souborů až na téměř 3 USD za kus! A nová alba jsou již nyní v downloadu dražší než na kompaktním disku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

col

Nejvíc mě dojalo,
že by bylo třeba od OSY (někdy i placeného) povolení pro různá dětská představení-že prej jejich zpěv je věřejná hudební prukuce. Důkaz že vydíravost OSY nezná mezí-dokonce sem slyšel, že uvažovaly o zákazu recitací básní ve školách-taky veřejná prezentace cizího díla.
0/0
16.4.2004 10:56

Daniel Ševčík

Vše je drahé jen podle ceny připojení ... :-)
Asi před pěti šesti lety jsem si kupoval hudbu v obchodě zhruba za nějakých 800 Kč měsíčně. Poté jsem si zařídil stálé připojení k netu a když chci něco, co se mi líbí, tak si to prostě stáhnu (DC++). Ještě se mi nestalo, že by se mi líbilo celé album, takže stahujeu jenom to co se mi z daného cd líbí a platím jenom za připojení k netu + cenu za prázdná cd a provoz počítače (což jářku také není nic levného, nějakých 5000 Kč ročně na to padne a to počítám jenom elektrickou energii). Klidně bych k ceně za připojení připlatil stovku dvě navíc, kdybych věděl, že přijdou na zkvalitnění hudebního průmyslu u nás. Peníze za CD k tomu jsitě nepřispějí a proto je nekupuji.
0/0
14.4.2004 22:27

Mic

At si autori daji skladby na sve weby
Toby byla sranda. Neni preci takovy problem nahazet si vlastni muziku na web a klidne si za ni aj nechat platit. Navrhoval bych nechat tam na ukazku par pisnicek z kazdeho alba (klidne polovicni) a pokud by zakaznik mel zajem a ceny byli rozumne  tak by si neco z toho koupil
0/0
14.4.2004 22:24

kuba khon

Dle českých zákonů není download trestný...
...a to je fakt. Trestné je šíření, distribuce a spol...tak tedy hledejte http://music.myblueday.com
0/0
14.4.2004 20:26

Re: Dle českých zákonů není download trestný...
dobre no,vime ze to je legalni - proc to v kazde diskuzi musi mit 10x receno?
0/0
14.4.2004 22:23

Golem

Ach jo...
kdo chce kam...
0/0
14.4.2004 19:24

longjohn

kradez jo? :o)
kdo ma zajem at si zkusi vyhledat clanek co vysel cca pred pul rokem jako reakce na rozhovor s tim sef-oslem od OSA. Byly tam rozepsany honorare a naklady na album Slunecnice- coz bylo sveho casu jedno z nejuspesnejsich/nejprodavanejsich rockovych alb v CR (taky skup.Lucie je/byla  povazovana za cislo1 po slavne ere Olympiku) Deska vydelala desitky milionu a jeji 4tvurci dostali podle tech cisel celkem drobty..... Kdopak tedy schramstnul zbytek? protoze posluchaci ho rozhodne NEUKRADLI :o) ti se naopak sami zaslouzili o vysoke prodeje......
0/0
14.4.2004 15:10

franta jouda

piratit a jeste vic piratit!

stahovani je kradez jo? :o))) a prodavat lidem CD za xnasobek vyrobnich nakladu (vcetne casto smesnych honoraru pro samotny umelce/tvurce) neni kradez?? OSA RIAA a podobny parazitujici organizace jsou PREDEVSIM ty co okradaj druhy! Nic sami neumej, nic netvorej ale kapsy a hubu maj bezednou......... + skrupule minimalni pokud vubec naky. V US dochazi k tak grotesknim pripadum kdy skupina studentu je pohnana pred soud (kym asi? ano RIAA) a obvinena ze nezakonne stahla tolik a tolik skladeb od tech a tech DJu........ Jako svedkove obhajoby prisli samotni DJ kteri potvrdili ze s RIAA apodobnymi nemaj a nechteji mit nic spolecneho a ze dokonce sami davaji svou muziku volne na net, aby vesli v podvedomi protoze producenti (ano ty chudaci okradani producenti) s nima vyrazili dvere........ ="minoritni hudba-vydelalo byse na tom malo.... " Proc tolik uz zavedenych zpevaku/hudebniku opustilo sve producenty a vydavaji si svou hudbu sami?? anebo ji proste daji gratis na net? jako napr. Georg Michael nedavno...?  anebo si muziku proste prodavaji sami jako napr.DJ G.Benz a podobni?? O kradeni a naky autorsky prava tady nikomyu nejde -only the cool cash!! a pro prachy jdou producenti, RIAA a podobny i pres mrtvoly; napr. nyni ma sama RIAA na krku nekolik zalob pro "vydirani" = protoze pirati dostali nabidky "tzv. mimiosoudniho vyrovnani" ktere zda se celkem bez problemu naplnujou skutkovou podstatu trestneho cinu vydirani :o)  Jde o prachy a jen a jen o prachy. Jak jinak byse treba v tech zabednenych ceskych OSAhlavach mohl vylihnout napad abyse z kazdeho prodaneho jeste nepouziteho media odvadela dan/desatek prave jim?? :o) jeto stejny jakoby vsichni alternativni vyrobci  nahradnich dilu (potazmo CD) museli odvadet desatek Mercedesu protoze zrovna jeho auta jsou draha a tim padem se jich tolik neproda ale u Mercedesu je management holt zvyklej na namasteny penezenky a prohybajici se stoly...... no a kdyz nepomuze ani to tak proste prosadime zakon kterej zakaze jinym vyrobcum auta vyrabet uplne!! takze nakonec si koupis za batoh medveda u nas anebo nebudes jezdit (potazmo poslouchat)  takle se uvazuje v showbyznysu.......... a mily konzumente plat!

Ja bydlim v Dansku a dlouha leta tady vsichni kolektivne narikali jak jsou CD draha....= kvuli vysoke statni dani. Ta byla odstranena "protoze zdanovat tak tvrde kulturu prece jen neni ucelne" , ceny skutecne poklesly a vydrzelo jim to zhruba pul roku. Nyni jsou natyom samym co predtim :o))) a kdo si strcil do kapsy ten rozdil? zkuste hadat!  ;o)  at zije P2P!

0/0
14.4.2004 15:02

Honza

Re: piratit a jeste vic piratit!
No, covece, hezky ses rozkecal... naprosto s tebou souhlasim, jsou to zlodeji. Nejak mi unika smysl jejich existence (samozrejme krome toho vydirani a vopruzovani). Jiste oni sami by rekli ze jsou organizace starajici se o to aby nebozi autori... (bla bla bla), bohuzel at vzpominam jak vzpominam, nemuzu prijit na jedinyho autora, kterej by se nekdy zminil o tom, ze mu pomahaji dostat jeho prachy (nepocitam-li vyjimky, kterym za to draze zaplatili).
0/0
15.4.2004 9:19

orinoco

Re: piratit a jeste vic piratit!
OSA tot pozustatek komunismu, mam traffic cca 300 MP3/den (zacinam) tj. muzu tvrdit ze udam 300 singlu za den, kolik bych asi mel odvadet a inkasovat, co OSA ??? myslim ale ze si necham svuj zisk pro sebe a co si kdo rozkopiruje me nevadi prijdou si na web pro novoty, nekteri si vymohli a objednavaji CD.. kdo hleda najde
0/0
15.4.2004 13:57

xxxcool

P2P

Nechápu marketing nahrávacích firem, internet je pro ně jediná cesta k záchraně, jakákoliv ochrana CD je neúčinná, a oni si sami podřežou větev, nakupovat hudbu od nich...proč...? VIVAT P2P

0/0
14.4.2004 14:49

David

Po přečtení toho článku mě není ani trošičku líto, že si něco občas stáhnu. Aby stáhlé skladby byly ještě dražší než originál CD je příšerné. VĽdyť vydavatelství tím ušetří neuvěřitelné množství peněz, nemusí se starat o distribuci CD, dělání obalů na CD atd. JStačí když jen dá skladby na net. Je to jen chamtivost a nic jiného. Ať klidně zkrachují, mě jich líto nebude, alespoň se přestane prosazovat ten příšernej komerční balast.
0/0
14.4.2004 14:18

phanatic

Re:
Proboha, přestaňe už do zblbnutí opakovat ten absurdní nesmysl o tom, že internetový prodej hudby šetří vydavatelům peníze. Nešetří. Naopak jim daleko víc nákladů přibude ! 1. Náklady na distribuci klasických CDček se mu nijak nezmění, naopak se spíš zvýší, protože pokud si část lidí, co by si normálně koupili CD, koupí skladbu online -> o to míň se vylisuje CD -> o to větší je cena na jeden kus CD. 2. Přibudou náklady spojené s online prodáváním hudby. To prakticky znamená zařídit ve firmě celé nové oddělení, počínaje servery s tlustou linkou na páteř internetu, přes všechny ty nové lidi, co se o to budou muset starat (programátoři, "enkodovači", webmasteři, technická podpora..), konče marketingem. Nehledě na to, že část nákladů přechází na uživatele, protože něco stojí jeho připojení k netu a taky tu online koupenou muziku musí archivovat na nějakém médiu. Ve finále je onine prodej hudby opět akorát nenažraná mašinérie, která může vyjít ještě dráž (a zřejmě i vychází), než lisování a klasický prodej CD placek.
0/0
15.4.2004 10:10

orinoco

Re:
typicke uvazovani zmrda, ja si distribuci prez net ostatne jako vsechno delam sam a sype to, jo hold kdyz je nekdo debil tak si na vsechno musi najmout lidi ze  , nebo jak si to predstavujes ze enkodujes porad dokola ze webmastis porat dokola ? jo hold kdyz se to neumi poradne napoprve tak se predelava ze
0/0
15.4.2004 13:49

TT

Re:
boooože ty seš vůůůl :)
0/0
16.4.2004 22:02

Aton

zdrazeni bude vest vic k pouzivani kazaa a dc++
oni jsou snad zhuleny nebo co:) lide se budou vice ubirat nelegalni cestou (dc, kazaa, ftp a podobne). Takze zdrazujte jen tak dal aspon bude plno supwer webu:) jako tenhle http://www.musiclines.com/albumsmain1.htm casto aktualizovany:)
0/0
14.4.2004 14:15

celoush

chci vědět co kupuju

Většinou to dělám tak a možná sem pro ostatní diot, že si nejdříve písně stáhnu z netu. Pokud se mi líbí, tak si CD klidně koupím.

A pak sou skupiny, za které vyhodím rád: Buty, Tři sestry třeba.

0/0
14.4.2004 14:09

awery

revoluce zacne v cechach

Pockejte par mesicu a mozna vsem tem nabubrencum z "hudebniho prumyslu" natrhneme prdel.

Prave tlacim a premlouvam jednu ceskou agenturu zastupujici prevazne kvalitni klubove hudebni skupiny, aby se vykaslali na prodej CD a veskerou tvorbu, ktera pod ne spada, at daj zdarma v plnem rozsahu na web ke stazeni v mp3 (min. v 128kbps, radeji vsak v jeste vetsi kvalite)

Je to v jednani a vyvyji se to pomerne slibne, zatim nemuzu vic prozradit (konkurence nasloucha :-)

Sice to zpocatku nebude archiv statisicu interpretu, ale bavime- li se o hudbe a ne o rohlikach, tak verim ze kvalita je vyse kvantity.

Neznamena to vsak, ze prestanou prodavat CD. Klasicky audio cedesa (bez ochran) budou koncipovany jako bonus pro skutecne fajnsmekry, kteri chteji mit doma originalni kousek (mozna s nejakym bonusikem navic, prip. datovou stopou - texty, fotky apod.), proste jen proto ze to je original.

Generovat zisk se preci da i jinak nez prodejem plastovejch kotoucku. Co vy na to?

pripadne namety, pripominky a napady, ci otazky kdyztak mailnete na qwerfdsa@seznam.cz

Ja si za timto obchodnim modelem stojim a verim ze to je krok spravnym smerem

0/0
14.4.2004 12:13

Petr

Mam inspiraci na clanek
99% lidi poslouchajicich hudbu si mysli: Ceny jsou prilis vysoke
0/0
14.4.2004 11:56

akill

Kradu a jsem na to hrdy...
...kdysi davno (? 5 let zpatky ?) jsem si kupoval originaly - CD. Mam jich urcite pres 150. Ale od doby, co me jako zakaznika zacali sikanovat pomoci ruznych ochran a podobnych nesmyslu, tak stahuju, stahuju a stahuju. A rekl bych, ze nejsu sam, u koho si to pos*ali podobnym zpusobem. Dobre jim tak.
0/0
14.4.2004 8:19

Honza

Re: Kradu a jsem na to hrdy...

No na krádež není proč být hrdý.

Osobně mám 164 originál koupených CD (ve své době kolem 500-600 Kč, jelikož se jednalo o Oldfielda atp.). všechny jsem si převedl do Mp3, mám všechno v jednom playlistu a poslouchám doma i v práci.

Nová Cd nekradu, protože není co - prostě si nekupuju nic. Až začnou vycházet rozumná CD za rozumnou cenu, asi si zas tu a tam nějaké koupím. Někdy si koupím např. soundtrack v poč. hře. tím to ale končí. Když už si chci poslechnout něco slušného, zajdu si do klubu, kde si dané Cd půjčím a poslechnu. rádia nemá cenu poslouchat, protože hrají pořád dokola ty 4 písničky, na CD vycházejí ty samé nesmysly.

Myslím si, že krádež CD nic nevyřeší, protože v podstatě je to nepřímá podpora prodeje - ukradnete CD, tím pádem o něm víte, v klubech, barech atp. jsou pak ty CD žádané. Když si ho nekoupím ani nestáhnu, neštěkne po něm ani pes. Navrhuju prostě dělat labelům bojkot - nestahovat ty jejich komerční nesmysly, nekupovat CD, prostě poslouchat své staré skladby doma. Pokud se to vydrží nějakou dobu, myslím, že to labely pocítí.

0/0
14.4.2004 8:43

tomasgn

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
ale nechat se okradat taky neni duvod k hrdosti.
0/0
14.4.2004 9:19

dildo

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
Uz jsi zkusil vynalez zvany Internetova radia? Myslim, ze si tam kazdy svuj zanr najde. Zkus treba winamp a jeho knihovnu radii.
0/0
14.4.2004 9:51

Fallout

i-net radio - mp3 4 free
Jak ziskat 100% legalne free mp3? 1. nainstalovat program FREEAMP ( http://www.ipv6.polito.it/multimedia/freeamp-v6.zip ) 2. OPTIONS-STREAMING - zaskrtnout volbu SAVE SHOUTCAST STREAMS LOCALLY, urcit adresar pro export 3. asociovat FREEAMP s *.pls a m3u soubory 4. http://www.shoutcast.com/, vybrat si stanici a kliknout na TUNE IN! Otevrit soubor. FUCK MUSIC BYZNYSSS Serioznim tvurcum hudby jde predevsim o to, aby se jejich skladby POSLOUCHALY a ne PRODAVALY..
0/0
14.4.2004 10:33

muzikant

Re: i-net radio - mp3 4 free
To máš pravdu, ale když budou lide muziku jen poslouchat, tak seriozní muzikanti přestanou nahrávat v studiiích a pujdou hrát do ulic pred supermarkety, aby si zarobili na chleba...
0/0
14.4.2004 12:01

Fallout

Re: i-net radio - mp3 4 free
Souhlas, akorat dnes je trochu jina doba. "Studio" si muzes udelat doma za prijatelny penize. Pak muzes svoje mp3/cd prodavat (treba online) a 100% vydelku de tobe a ne nejakymu tlustoprdovi, kterej ani nevi, o cem dany styl muziky je. HW technologie, na ktery meli prachy jenom hvezdy soubyznysu, se daj nahradit kvalitni zvukovkou a SW. A to je o co jde: vsichni at muzou vyrabet hudbu na skoro profesionalni urovni a vsichni at to muzou poslouchat...
0/0
14.4.2004 14:03

baraka

Re: i-net radio - mp3 4 free

caues,

zalezi cemu rikas prijatelny penize, zvukovka a sw ti postaci tak jako hracka, takove "studio" ti nahradi 2x PC (1x HD recording a 1x sampler a sequencer) + midi zarizeni. Nutnosti je nejaky synthetizer napr. Access Virus C - ten stoji nejakych 50 tisic. At nezeru, tak na lepsi praci potrebujes finance kolem 200 tisic korun. Na tom uz se da dobre neco udelat. Nepocital jsem do toho aktivni monitory. Pocitej ze na kazdou dalsi lepsi midi krabici das minimalne 30 tisic. Dobre domaci mini studio te proste vyjde jako auto stredni tridy. To musi byt konicek, protoze elektronickou hudbou se moc bydelavat neda, mluvim z vlastni zkusenosti. Delam hudbu za kterou nic chtit nikdy nebudu, protoze me to bavi. Jedna se o klubovou scenu, na to vyse popsany hardware bohate staci, nejsem taky zadny milionar abych mel doma 20 midi zarizeni.

0/0
14.4.2004 14:20

megaloman

Re: i-net radio - mp3 4 free

v bezne prodejne jsem byl snad jenom jednou, novinka 1500, stara vykopavka 600 samej pop povl jeden jako druhej at jim to tam zetlje curakum, autorum vzkazuju : nabizejte svoji hudbu volne prez net v jednom dlouhem listu a nahoru vystavte svoje cislo uctu !!!

ps: ve dvou verzich 128kbit/s MP3 - pro prenosna zarizeni 256kbit/s OGG - aby byly vejsky na domacim aparatu

0/0
14.4.2004 21:55

gwuhm

Re: Kradu a jsem na to hrdy...

Jenze ona to vlastne neni kradez, ale maximalne tak poruseni autorskych prav a ani to ne, protoze u nas je stahovani mp3 proste legalni. To ze to je labelum trnem v oku a rikaji tomu kradez je vec druha, ale kradez to v CR proste neni!

Nechci tim rict, ze stahovani mp3 je spravne (i kdyz original CD doma moc nemam :) , jen bych to proste nenazyval kradezi, protoze pro to neni zadnej duvod...

0/0
14.4.2004 11:16

hipi

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
moralne nemusime mat ziadne vycitky svedomia, ja som si uz za autorske prava zaplatil 3% a 6% danou v kadom CD, DVD mediu a zaznamovom zariadeni, (aj HDD!!!)
0/0
14.4.2004 13:01

Fallout2

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
Kdyz to vezmes z druhy strany, tak nahravaci spolecnosti akorat vyrabi klony neceho co hmatatelne neexistuje - jak potom za to muzou chtit takovy sileny prachy? Kolik % z toho uvidi prumernej muzikant, kterej na tom drel x tydnu? Jak to vidim ja - cela tahle hudebni masinerie se casem rozpadne a zasluhu na tom budou mit prave lidi, co si s nesmyslnejma zakonama proste nedelaj hlavu.
0/0
14.4.2004 14:11

gwuhm

Re: Kradu a jsem na to hrdy...

Ale ty nesmyslny zakony nejsou, protoze stahovat je legalni! Ale nabizet ne, no ale spousta lidi to neresi a to je vlastne dobre...

Tim ze to neni uplne spravne, jsem myslel, ze by z toho autor precejenom mel neco mit. To nahravaci studio a techniku musi taky nekdo zaplatit a tak vubec. Ale urcite nesouhlasim s tim, kolik stoji dnes cd, popripade stazeni mp3 od distributora.

 

0/0
14.4.2004 15:28

pop

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
studijko kde jde delat kvalitu a masterovat CD uz dnes jde poridit za 100-200 prutu kompletne a to par let vydrzi kdyz jste produktivni udelate za rok nekolik CDs a rentuje se to i v malych serkach vse stoji par supu, pokud je nekdo kokot a nacpe do studia (hlavne HW analog masin) 5 mega ... je to kokot ...
0/0
14.4.2004 21:45

robo

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
...no prave, kradez CD je podle meho kdyz si ho odnesu z obchodu pod bundou. Kdyz si neco nekde stahnu nebo prepalim, tak uz to je krapet slozitejsi. Nikde totiz nic nechybi, akorat nekde neco pribylo ;-))
0/0
14.4.2004 12:10

Jirka

Re: Kradu a jsem na to hrdy...
Před lety jsi taky nemohl nic stahovat, že, mohl jsi CD koupit nebo si ho někde půjčit a přehrát na kazetu, minidisk atp. Co píšeš, jsou nesmysly, ochrana nehraje žádnou roli v tvém rozhodnutí stahovat. To si jenom namlouváš a pokoušíš se o tom přesvědčit i ostatní. 
0/0
20.4.2004 12:49

ZED

Haha
Huhuhu hahaha, tak to by byl pekny hrebik do rakve internetovemu /a celemu/ obchodu s CD. To by se teprv pouzivaly nelegalni P2P site.
0/0
14.4.2004 7:36

Richie

At jdou nekde.

Bezte do prcic. Nevim, ale kazdopadne se mi hudba zda porad draha tak nevim co by jeste chteli zdrazovat... Grrrrr.

Richie

http://www.riweb.wz.cz 

0/0
14.4.2004 6:12

gnoll

kdyz je nekdo tak blbej ze to za ty prachy koupi dobre mu tak
protoze prodej hudby je o tom jak milionkrat prd prodat, osobne zvukove konzervy ala mp3,CD vnimam jako rohlik, proste neco co se zkonzumuje a hotovo a tomu musi odpovidat cena (a spotreba ), kdezto ruzna vydavatelstvi vidi v kusu plastu nebo ruzne zmagnetovanych mistech na plotne hdd klenot.....blazni
0/0
14.4.2004 1:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.