Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Merk

Tak to snad ne, že
Kde, prosím, žije autor příspěvku? Věta "Podle zákona však musí společnost zajistit řešení reklamací po dobu trvání záruční doby, i když zanikne." má k realitě daleko jako životní úroveň ČR a Švýcarska. Společnost prostě vztoupí do likvidace / spadne do konkursu / zapřáhne bílého koníka a nikdo se nikdy žádné reklamace nedomůže. A nikdo za to nebude postižen. Navíc je to principiálně v pořádku, protože si neumím představit, komu by kdo mohl uložit povinnost vyřizovat reklamace (zkrachovalé) společnosti, tedy zadarmo.
0/0
27.4.2004 14:28

J

Re: Tak to snad ne, že
V tomto pripade nebyl vyhlasen krach = nemohli se prihlasit pripadni veritele (coz jsou i lidi kteri tam treba na reklamaci neco maji) a jista nejmenovana firma je zbavila majetku coz znamena, ze i kdyz pripadny spor s Monimou vyhraju, nemam se kde hojit, protoze neni z ceho. Takze bud prevezme i pohledavky = i povinost resit reklamace nebo ji muze nekdo zalovat pro poskozovani veritele, coz je trestny cin. Jen pochybuju, ze to nekdo udela. V nasem pravnim state je nejlepsi a nejrychlesi reseni silou.
0/0
27.4.2004 20:31

Merk

Re: Tak to snad ne, že
Jenže takhle to nefunguje. Pokud to nědělali úplní blbci, pak Abacus koupil od Monimy aktiva a zavázal se za ně zaplatit. Kupní cenu pak uhradil započtením svých pohledávek za Monimou a je co? Je vysmátej, protože vůbec nic neporušil. Samozřejmě pokud to úplní blbci dělali, tak jim případné problémy od srdce přeju...
0/0
28.4.2004 19:29

Zizi

Re: Tak to snad ne, že
A kde žijete vy? Protože to, co autor píše skutečně v zákoně je. Přečtěte si aspoňjednou občanský zákoník v platném znění, než budete něco o tomto psát. Podle zákona je při zániku firmy povinnost dále řešit reklamace. A to buď tak, že sdělí "nástupnickou" organizaci, která bude reklamace řešit, nebo to musí vyřešit odpovědná osoba (jednatel, předseda představenstva) sama
0/0
28.4.2004 11:04

Merk

Re: Tak to snad ne, že
OK, odborníci dorazili. Prosím o číslo paragrafu občanského (nebo jakéhokoliv jiného) zákoníku, kde jsou Vaše slova uvedena. Zvlášť mne zajímá to, že reklamaci musí vyřešit jednatel nebo předseda představenstva sám. A připravte se na to, že budete hledat dlouho a dlouho a dlouho.... A stejně najdete leda tak § 14 zákona o ochraně spotřebitele, kde se píše "Prodávající je povinen při ukončení činnosti v provozovně informovat živnostenský úřad o tom, kde lze vypořádat případné závazky." Pokud to nesplní, může dostat leda tak pokutu a zákazníkům to stejně nepomůže (a to nepočítám případné oznámení ve smyslu, že je nelze vypořádat nikde...). A jen tak pod čarou - nikdy mne nepřestane udivovat drzost lidí, kteří bez uzardění tvrdí, že se někde něco píše, aniž by to byla pravda...
0/0
28.4.2004 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.