Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LoveGate.ab - vir ketrý vám odpovídá na e-maily.

Po dlouhé době dal o sobě znovu vědět virus LoveGate, který se například u firmy Network Associates propracoval až k verzi AB. Novinka umí odpovídat na e-maily a šíří se v místních i P2P sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

vir

Také mám vir v počítači.Antivirus F-prot mi po každém zapnuti počítače oznámí že mám vir a že byl smazán.Odstranil jsem v registrech dva exe soubory o kterých jste psali a uvidím co to udělá.Změnu kterou jsem spozoroval,ale nevím jestli to s tím souvisí,explorer má pozměněnou grafiku ai nějaké funkce Block Popus,Hot OffersISEARCH.. a objevují se mi přes půl obrazovky často okna na něž mám kliknout.

Jinak si myslím,že by tyto stránky měly sloužit k vzájemné pomoci proti virům a ne k hádání se o systémy.

0/0
23.5.2004 11:49

muz.zena

dost bylo linuxu

uz s tim dete do haje s tim linuxem - myslim ze prirovnani k MacOS presne sedi - taky naprd - multimedialni pocitac -prdlajs - jeste si vzpominam na ten horor pustit divx na macsys - quicktime - smrtelna choroba...

hry na to nejsou, kodeky na to nejsou, nevim co s tim compem (pod linuxem) chcete delat - krome prepinani useruu - to musi omrzet - verze cehokoli vyjde s rocnim zpozdenim - ale je bezpecnej -takovej zaprdenej

0/0
23.5.2004 10:01

Kirk

Re: dost bylo linuxu
Nebud nastvanej, ze si v Linuxu neumis hrat na spravce. Mimochodem, co pouzivam mplayer pod Linuxem, tak uz nevim, co je kodek - vsechno proste prehraju a dal se o nic nestaram. Jo, a jsou i lidi co pouzivaj pocitac na jiny veci nez na filmy a na hry ;-) Napriklad nekdo na nem i pracuje.
0/0
23.5.2004 18:56

abae

*.pif
Zajímalo by mě, jaký význam mají ve windows soubory s příponou .pif. (Nenapadené virem)
0/0
20.5.2004 18:21

Clayman

Re: *.pif
Tohle byla pripona zastupcu programu jeste v drevnich dobach Windows 3.11 (nevim, jestli to Wokna 95 nemely taky). PIF znamena Program Information File a v podstate obsahoval to, co dneska obsahuji soubory .lnk
0/0
23.5.2004 15:43

Jiří Maretka

Naposledy mi přišel dnes ráno.
Jekikož jsem naprostý laik, chci přispět do diskuze pouze konstatováním, že jsem se s virem na 90% taky setkal. To jsem pochopil až teď po přečtení článku. Poštou mi něco podobného přišlo už asi 4x a naštěstí jsem nepochopil o co jde, tak jsem to smazal. Stalo se to vždy, když jsem posílal článek na jednu společnost, resp. známému, který tam pracuje. Protože jsem věděl, že všechno dostal v pořádku, bylo mi podezřelé, proč se asi po šesti hodinách ozývají. Těm, co tady nadávají autorovi a některým ostatním do "expertů" apod., bych rád vzkázal, že já jsem naopak rád za každý takový tip a upozornění. Když tomu rozumíte, zkuste naopak ostatním poradit. S Windows to vidím asi tak. Pokud budu jezdit na kole nebo autem a bude to 20 let stará hujda o kterou není zájem, nebudu se obávat, že mi ji někdo ukradne. A naopak.
0/0
20.5.2004 17:40

Kirk

Re: Naposledy mi přišel dnes ráno.
To s temi Windows a tim kolem moc nechapu. Neslo by to rozvest ?
0/0
21.5.2004 1:25

no tak bych rekl ze sou s tema mailovejma virama hooodne trapny  chtelo by to neco novyho
0/0
20.5.2004 16:44

Leonidas

iexplorer.exe
Asi před týdnem se mi při startu PC začla oběvovat hláška, že se snažím nainstalovat starší verzi iexplorer.exe a že je neslučitelná s mým operačním systémem (Win ME). Když jsem si přečetl dnešní článek o viru LoveGate (a především sekci, kde se vir v PC ukládá - zrovna v souboru iexplorer.exe) tak jsem zbystřil. Myslíte si někdo, že můžu mít v PC tuhle zkurvenou potvoru? Mám AVG s dnešní aktualizací a nic nenašlo...
0/0
20.5.2004 13:59

Haninek

Re: iexplorer.exe
Zkus nepoužívat AVG, není sice nejhorší, ale např. Avast! (osobní počeštěná verze ke stažení z www.avast.com zdarma) mně připadá daleko lepší, najde i to, co AVG předtím nenašlo.
0/0
20.5.2004 19:59

tochl

Re: iexplorer.exe

no vidíš - a já mám zkušenost opačnou, ne že by AVG našlo to co zbytek ne, ale zatím všechny viry, které umí "neutralizovat" antivirovou ochranu, tak nějak ignorovaly existenci AVG. Je sice pravda, že takový nový vir přes antivir projde, ale na rozdíl od jiných antiviru AVG nijak neublíží a ten zůstane dále chytat všechny ostatní viry jemu dosud známé viry a jakmile se objeví aktualizace, která nový vir odhalí , tak se prostě uploaduje a basta. Už jsi někdy zkoušel znovuzprovoznit antivir, kterého oblafnul virus? Zkus to - užiješ si legraci....

Já nechci nijak nabádat na všeobecné používání AVG - jen se zkus na problém podívat i jinýma očima: jak velká je šance, že dostaneš v relativně krátké době dva či dokonce tři různé viry? Já si myslím, že v současné době už to není žádný problém. A když ti v té chvíli někdo navíc "sejme" antivir, tak se ty potvůrky mohou mnohem rychleji množit - a při výkonu dnešních stanic to jde velice velice rychle!

0/0
20.5.2004 23:40

Leonidas

Re: iexplorer.exe
Tak jsem nainstaloval i AVAST a taky nic nenašel. Takže asi nic nemám. Akorát by mě zajímalo, odkud se ty divné hlášky na IEXPLORER.EXE berou...
0/0
21.5.2004 7:57

Klokan

Re: iexplorer.exe

Jak jsou na tom ruzne antiviry po nekolik let se muzete podivat tady http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml .

Potvrzuje to mou osobni zkusenost - AVAST ani AVG bohuzel nebrat zvlaste ne na prave cervy. Vyborny je Norton (Symantec) nebo slovensky NOD32 at nechodime daleko.

0/0
21.5.2004 12:02

franta

Re: iexplorer.exe

pravda, pravda, měl jsem avg a byl spokojen i s podporou, hned se ozvali na emajl a poradili, ale pak jsem zjistil, že mám vira a odalil ho norton zkušebně nainstalovaný, a našel i další spywary apod. mám ted nortona a i když se nemá v česku na koho obrátit, zjistí, že ani nemusí vše je v pohodě. koupím si i firewall v jednoum balíku jsou to opravdu profíci.:-) nehodlám dělat reklamu, ale dobrý věci se maj chválit...

 

0/0
23.5.2004 9:48

P3k

Pro vsechny chytry linuxaky
Rad bych vas jenom upozornil, ze kdyby tolik lidi, co pouziva windows, pouzivalo linux, tak byste se tem virum taky nevyhnuli. Akorat ze psat vir, kterej pujde po systemu, ktery ma par lidi, to se nikomu nevyplati. Jedine proto ma celej vas slavnej linux od viru (az na vyjimky) pokoj. A muze na MS klidne nadavat, jak jsou hloupy, kdyz jsou v systemu diry, ale diry byly, jsou a budou v kazdym systemu, protoze nikdo nedokaze predpokladat vsechny napady utocniku, vsechny novy technologie, ktery v dobe vzniku systemu treba vubec nejsou atd. No a ted muzete zacit psat, jak jsem blbej, kdyz pouzivam drahy osklivy deravy windows, kdyz zadarmo bych mohl mit ten vybornej, rychlejsi, stabilnejsi, bezpecnejsi linux, kterej je proste nej nej nej. Ale moc ho nepropagujte, protoze kdyby lidi "zmoudreli" a pomer instalaci windows-linux by se obratil, tak byste museli asi prejit na windows, abyste se vyhnuli virum. Tak psssst, my uznavame, ze jste chytrejsi, ale nerikejte to nahlas! Nam hloupym staci necist emaily ktery maji v  tele Hello! a v priloze exe soubor a pravidelne aktualizovat system.
0/0
20.5.2004 12:35

Milan Binder

Re: Pro vsechny chytry linuxaky
Je vidět, že opravdu nerozumíte Linuxu...aproto se nemá cenu dále rozčilovat
0/0
20.5.2004 12:48

duncan

Re: Pro vsechny chytry linuxaky
Vase teorie se zda byti docela logicka, ma vsak jednu OBROVSKOU MEZERU VE VZDELANI! Windows od sveho prvopocatku je programovan jako cituji: "JEDEN UZIVATEL,JEDEN POCITAC". (Bohuzel uz nevim kdo to rekl, bud Bill, nebo Balmer) Kdysi davno to mozna platilo, ted vsak ani nahodou. Bohuzel v tomto duchu jsou programovany i NT klony (WIN 2000,XP, 2003) a to z duvodu zpetne kompatibility. Windows naprosto postrada jakekoliv zabezpecujici prvky (logovani do systemu je jen kvuli zmene pracovni plochy/ikon uzivatele) od win NT uz jsou jakasi prava jako admin/user..atd. To se vsak tyka prihlaseni do SITE!User neni prakticky omezovan na svem lokalnim pocitaci ("jeden uzivatel, jeden pocitac!"). Unix byl vsak od sveho prvopocatku navrzen jako stanice, na ktere bude naraz pracovat nekolikero lidi. V Unixu jsou prava uzivatelu uz na souborove urovni a pouze uzivatel root ma pravo zapisovat kamkoliv. Uzivatel ma pouze svuj Home a tam si muze zmrsit co chce, do systemu vsak nema pristup! Z toho plyne nesnadnost napsani Viru na Linux(klon Unixu ;) Vir by totiz v prvni rade MUSEL uhodnout root heslo. (pozn. i kdyz pracujete na Linuxove stanici sam, stejne pracujete pod userem a ne pod rootem!) Pripadny vir by tedy musel predevsim lamat hesla, coz je znacne pracne. U win staci dira do systemu, pak ma vir neomezene pole pusobnosti! Vir v Linuxu pod "userem" muze tak max. smazat Vas domovsky adresar. To je tak vse. Priste, az budete nekam psat, tak si nejprve overte o cem vlastne pisete, protoze jinak placate nesmysly! Duncan.
0/0
20.5.2004 13:05

Venca12

Re: Pro vsechny chytry linuxaky

asi sem primitiv, nebo mám haluze nevim, ale pustim XP,...

a nastavim si tam, kteří uživatelé můžou kam přistupovat (adresáře, soubory apod.), jaký programy můžou spouštět a kolikrát (třeba, mám jen pět licencí na 3DSmax a potřebuju ho na svym poči pouštět víckrát, tak nastavim, že 3DSmax exe de pustit jen 5-tkrát, pak si tam můžu nastavovat různý ty životnosti hesel, skriptovat si události při přihlašování odhlašování (třeba aby to uživatelům blabla mazalo samo temp) můžu přiřazovat místo na disku a pod. stačí namačkat gpedit.msc (tušim, newim přewsně :o) he)

nevim, asi jsem nepochopil váš příspěvek, ale vy tady tvrdíte, že to na widlích nejde, nechci se do nikoho navážet, jen tvrdím, že mi tohle na widlích od NT až po XP funguje, fungovalo a fungovat bude (nemluvím o server verzi, ale HOMEch, PROFFESIONALECH a CORPORATECH (inu takovýhle widle nikdy nevyšly)

asi chápu co jste tím myslel, ale za to, že vám jeden dementní vir v emailu, naprosto zjevně říkající, že vám zformátuje počítač, nemůže bohužel microsoft, ale blbost uživatelů,...(nemluvim o sasserech)

je jasný, že když každej nainstaluje widle na svůj poč. doma a jako velkej machýrek si hodí všechny práva ke svýmu účtu (prostě administrator účet), a pak zpustí nějakou nehezkou přílohu, že mu to oddělá kompa, ale stačí drobátko dodržovat bezpečnost, a přihlašovat se na účet s omezenými právy a dost se toho dá zachránit !!!

je jasný, že teď spousta lidí namítne, chci instalovat gamesy/soft a vono mi to pořád zakazuje, že nemám dostatečný oprávnění, jo zakazuje, tak nestahujte ilegal :o)

((((pred sem se zminil, ze nemluvim o sasseru, protože tam byla veškerá ochrana prd platná, to byl fakt průser mrkvosoftu, ale kdo ví, třeba sou na linuxu taky takový díry, jen je nikdo dostatečně nehledá, no i když nejspíš nejsou, je to open source, ale kdo víí)))

0/0
20.5.2004 19:15

dejf

Re: Pro vsechny chytry linuxaky
Jenze sila linuxu je v tom, ze tohle uz umi roky a je dokonalejsi, stejne jako treba Macintosh G5 a MacOS X. Proste jina liga. Dalsi vec je v tom, kolik der se v systemu tydne obevuje a kolik z nich je bezpecnostne zajimavych v tech prvnich pocetne vede asi linux, protoze ho zkouma vic lidi a vsechny chyby se hlasi a neopravuji se potichu, v tech druhych jasne wokna, maj jich mraky. Jinak jasnymi favority z toho bezpecneho spektra jsou OpenBSD a Plan9
0/0
20.5.2004 19:27

TC

Re: Pro vsechny chytry linuxaky
Pracuju jak v Linu tak ve winu a mam par připomínek bráno když budu přihlášen do systému s právama USER 1, V linuxu si pustim jakýkoli nainstalovaný program a jeho nastavení se ukládo do /home/tc. Ve winech si program uklada většinou nastavení do svého adresáře nebo do registrů. Jako User bych správně neměl mít práva zapisovat na žádnéí z těchto míst 2, V linuxu pustím jakýkoli program jako USER, ve windows chcou některé programy práva větší a setkal jsem se i s tím že vyžadovali práva admina 3, když v linuxu xu neco pustit jako root, tak do konzoly napíšu jednoduše su a heslo a je to. Ve winech je sice možnost spustit jako, ale většinou to nejde A tak můžu pokračovat. Nemyslíš, že uživatelé se do windows přihlašují s admin právy právě proto, co jsem popsal výše ? Osobně to dělám taky, v linu používám běžný účet, ale ve widlích mám kvůli výše uvedeným věcem nastavené admin práva. BTW: fakt je ale ten, že takovýdle virus si může na kompu pustit jen naprostá
0/0
20.5.2004 23:00

dejf

Re: Pro vsechny chytry linuxaky
To neni to podstatne, podstatne je, ze neni jeden derove standardizovany linux, stale je celkem cerstva verze jadra 2.0, aktivne se pracuje na 2.2, 2.4; 2.6 je aktualni; uz jen ten vyber ze ctyr, realne na desktop pozitelnych tri jader dava jasne kazdemu viratoru jadra dalsi prekazky, protoze tato nejsou derove prilis kompatibilni. Mimoto kazdy kus softu si kazdy distributor doupravuje a veci, ktere povazuje za potencialni chyby opravi docasne do vydani nove vanilla verze po svem, tedy bezpecnost vzrusta i s poctem distribuci, respektive operacnich systemu (ws na FreeBSD je realizovatelna stejne snadno jako na slackwaru, nebo debianu; cili vzdelanejsi clovek za odpoledne), ktere lide pouzivaji. Faktem je, ze spousta newbe linuxaku bude pracovat pod rootem takze nas zachrani spis ta diverzita.
0/0
20.5.2004 19:33

Petr Taj

LoveGate
Ctělo by to vědět dřív. WWW.TAJE.CZ
0/0
20.5.2004 12:11

Hanka

TAk, my už ho máme....

Jsem laik, ale zrovna včera musel můj šéf kompletně vše přeinstalovat a ještě že jsme v síti, protože by bylo všechno PRYČ.
Každý den tady byly nějaký nový software, hambaté obrázky, P2p také a v pondělí nešlo nic otevřít v PC, pouze jsem mohla na internet, tento počítač a okolní síť.  Objevovala se neustále stejná hláška, (nemám to opsané), ale někde něco chybělo a proto to prý nešlo.

AGV nic neodstranilo a ani se neobjevilo jméno vira.

Ještěže v práci mám skutečně nakoupený software, ale stejně musíme volat odborníka, protože mé PC ještě nefunguje naplno.

Vůbec nevím, čím se to aktivovalo, AVG aktualizujeme v práci denně.

Tak Vám ho tedy nepřeji, potvoru.

 

0/0
20.5.2004 11:34

:o)

Re: TAk, my už ho máme....
Chyba je někde mezi židlí a klávesnicí
0/0
20.5.2004 22:42

Hombre007

vir
Tento parchant ničí všechny systémy?
0/0
20.5.2004 10:40

dqpro

dqpro
no myslím že nejbezpečnější by bylo odpotit Sčot od webu a je pokoj. A nemusíš instalovat ani Linux. Je však pravdou že ty haj..zlíky co se byví výrobou těchto sraček bych nechal pověsit za kule do průvanu a na hodně dlouho... Pak by se i MicWin stali bezpečným systémem a síť web snad taky.. to by se nám žilo..... jeje  
0/0
20.5.2004 9:45

jirIN

Nějaké divné

http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/virus.aspx?id=38792 tu je popsanej uz dlouho a na grisoft.cz není ani zmínka. Můj počítač, také nic neobdržel, a to mi chodí kdejaká potvora.

Je to strašení na první straně idnes podstatné?

0/0
20.5.2004 7:32

Miky

Re: Nějaké divné
asi nemaj nic lepšího co na tu úvodní stránku dát, tak tam hážou takovýhle slinty
0/0
20.5.2004 11:25

leisha

jak se ten hajzlík spouští?
Infiltruje se do systému sám po příchodu nebo teprve, když na zprávu (přílohu) kliknu? Díky.
0/0
20.5.2004 7:21

Re: jak se ten hajzlík spouští?
jestli nejsou záplaty a aktualizace, systému a nějakého antiviru, tak si buďtě jistí že se Vám tam doste :-)
0/0
20.5.2004 8:33

Rallo

Re: jak se ten hajzlík spouští?
hmm pekne a co kdyz pouzivam Linux? :)
0/0
20.5.2004 8:51

Re: jak se ten hajzlík spouští?

ty jsi ale chytry kluk !!!!!

urcite si linuxovy guru, ze jo ??

tak neotravuj

0/0
20.5.2004 9:16

CoolingeR

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Ja jsem uzivatel Linuxu a jsem nesmitne rad, ze mi zde popisovany sracky nemohou lezt do systemu. BTW, ani v nazvu a ani v tele clanku neni uvedena jedna dulezita pravda - ze ta sracka napada pouze pocitace se systemem MS Windows!! Proc to tam nenapisete?!? -- C..R.
0/0
20.5.2004 9:26

Andre

Re: jak se ten hajzlík spouští?

Milý linuxový guru, možná by tě zajímalo že pod linuxem se výše uvedené soubory spustit nedají takže to z textu jaksi vyplívá.... 

0/0
20.5.2004 9:32

CoolingeR

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Nerikej mi prosim te "Linuxuvy guru". Ja osobne bych to dal rovnou do titulku: "... ale jenom MS Windews", byle by to krasna reklama, neee? :)))))
0/0
20.5.2004 9:36

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Proč svoje duchaplné texty nepíšete s háčky a čárkami? Je to v ku-klinux-klanu zakázané?
0/0
20.5.2004 12:27

dejf

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Ne, ze by to bylo zakazany, ale porad jeste dost lidi pracuje na pocitacich, ktere hacky neumi protoze je na nich nikdo nepotrebuje. Vetsina stranek se mi zobrazi cesky se zpravnymi hacky ale nemusim na to nutne s hacky odpovidat. Co je mnohe horsi, ze na sve zasadne ze slusnosti bez hacku psane maily, dostavam pravidelne hackovane odpovedi. Ja si obcas ctu maily i na stanicich ktere hacky ani umet nemohou, nebot jejich stari je uctyhodne, a tam musim lustit rozsypany caj, ackoliv ja jsem dal jasne najevo, ze z nejakeho duvodu preferujio komunikaci v citelnem kodu. Kdo ma problem s ctenim cestiny bez hacku pracuje s pocitaci tak kratky cas, ze si viry skoro zaslouzi...
0/0
20.5.2004 19:06

tochl

Re: jak se ten hajzlík spouští?

:-)) yoyo, tobje prostje hacky-carky nejdou napsat, protoze jsi si je vzhledem ke sveee dlouhovjekosti nedostal do podvjedomiiii.

Není problém psát česky tam kde to jde a tam kde to nejde psát cesky - ono by se totiž muselo chtít. To že se někomu čeština zobrazuje blbě je jen otázka nastavení systému - demokracie v počítačovém světě funguje odjakživa, ale demokracie znamená i to že se jedinec musí často podvolit většině. A tahle myšlenka bohužel ne všem dochází. Už jsem napsal zo pár tisíců řádků kódu v céčku i v asembleru, ale to neznamená že se světem musím komunikovat stejným jazykem - právě tohle považuji za slušnost já

0/0
21.5.2004 0:00

MarS

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Otazkou nastaveni? Chtel bych vas videt jak ciste 7-bitovy system presvedcujete k pouzivani latin2 znakove sady. Nebo nedejboze k pouzivani zmrseniny windows-1250 (nema to ansi, iso ani zadnou podobnou normu..). Prinejlepsim nektere z podobnych systemu umi 8-bit s tim, ze vyssi polovina obsahuje graficke prvky = ramecky a podobne znaky.
0/0
23.5.2004 14:57

dejf

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Dekuji ze es me zastal nacelniku, lip bych to nevyjadril. Proste jsou lide, jimz pojem pocitac zacina a konci WIntelem.
0/0
25.5.2004 10:03

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Je v nebezpeci i fBSD? Ja jen jestli mam shanet patche ;)
0/0
20.5.2004 9:25

buffer overflow

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Pokud se ptas na takovyhle veci, pak tvoje FreeBSD je uz davno v nebezpeci ! Nebo jen nepochopeny unixacky vtipek...:-)
0/0
20.5.2004 10:19

dejf

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Pochopitelne je to unixacky ftipek a me docela pobavil... Bude nas vic => bude vic vtipu :)))
0/0
20.5.2004 19:08

leisha

Re: jak se ten hajzlík spouští?

s lítostí konstatuju, že mi zatím nikdo neodpověděl a ani autor článku se neobtěžoval zmínit o tom, JESTLI JE TO "KLIKACÍ" NEBO "AUTOMATICKY-PO-PŘÍCHODU-SE.SPOUŠTĚJÍCÍ" SVIŇÁK.

Stejně tak nikde ani zmínka o zdroji pro stažení příslušné záplaty. No hlavně, že víme jak to vypadá, když to přijde :)) 

0/0
20.5.2004 9:38

Re: jak se ten hajzlík spouští?
spusti se az vodevrenim prilohy...
0/0
20.5.2004 10:06

Relda

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Se nesmis divit, to je typicka reakce radoby expertu nevim pres co .....(ze by IT) mlit uplne off topic.
0/0
20.5.2004 10:14

Kirk

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Upozorneni na existenci lepsich operacnich systemu mi off-topic neprijde.
0/0
20.5.2004 12:06

Re: jak se ten hajzlík spouští?

neotravuj s flame.

neexistuje OBJEKTIVNI srovnani ktery system je lepsi. je to pouze a jenom na vkusu kazdeho.

 

0/0
20.5.2004 17:18

dejf

Re: jak se ten hajzlík spouští?
Je dobre ze ses nepodepsal, protoze v tomhle ses zatracene seknul! Lze merit uzitecnost pocitace na hry (framerate na linuxu je u vetsiny wokenich her srovnatelna ve widlich i v linech ci bsd), kancelar (nejuniversalnejsi baliky jsou staroffice, corel wordPerfect a openoffice.org, vsechny existuji pro obe platformy; obe platformy maji tez sve komercni vydobytky, ktere nejsou jinde nez na spratelenych platformach - MSO, Aplixware a jine), server (tam je situace jasna, v dnesni dobe je jasne na prvnim miste bezpecnost a openBSD melo je jeden remote bug v default installu, takze na vetsinu severu idealni reseni, trustedSolaris & TrustedHP-UX na tom zdaleka tak dobre nejsou, VMS sice skoro jo, ale zase ji skoro nikdo neumi a nepoziva, Plan9 je v mnoha ohledech vubec nejhustsi, ale zna ho tak tisic lidi na planete, wokna maji zhruba jednu remote diru tydne, z toho tak kazdactvrta je brutalni). Ale jsou veci, ktere umi widle lip: najit samy od sebe vsechny mysi a vetsinou je bezchybne pouzivat (pochopitelne do padu, no a co kdyz tu treti mys chci pouzit na neco jinyho, specifickyho?? he?), jejich instalace odstrani vsechna nepotrebna data z disku (jen me stve ze o nepotrebnosti nerozhoduji ja), odjakziva umi klikaci nastaveni rozliseni (k cemu?? navic ho neumi prepnout klavesouvou zkratkou). Je fakt, ze nektere hry windows vyzaduji a pod wine ani winex nechodi, moc jich neni, ale vim jak krati dlouhe chvile manadement vetsiny podniku... Je fakt, ze system vam sam od sebe srovna oddily na pevnych discich a jinych zarizenich podle pismenek, jenze je problem tohle pismenkovani obcas udrzet a navic neumi zadny non-ms souborovy system, ackoliv ovladac na macintosh pro wokna zabira par kilobytu, totez HPFS. No zadny dalsi klady menapadaj... Toto celkem obektivni srovnani srovnani si musi kazdy uzivatel posoudit sam po urcitem case pouzivani obou systemu, je fakt, ze pokud vetsinu casu hrajete hry je pro vas jednodussi volbou wokno, ale na to si muzete koupit playstation.
0/0
20.5.2004 19:22

Tomáš

to by...
... se z toho jeden po*sral, nez to přečtu a hlavne neco z toho pochopím, mam vira dávno doma  PS: jsem frst
0/0
20.5.2004 2:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.