Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A co vy? Jste příznivci ATI?

V minulém díle našeho miniseriálu o historii grafických akcelerátorů jsem psal o čipech nVidia. V úvodu jsem se zmínil o flamewaru, a abyste se mohli pustit do sporu s příznivci nVidie, tak taky musíte vědět něco o její největší konkurenci, o firmě ATI. A proto se dnes budu výhradně věnovat této společnosti a jejím grafickým čipům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Necroman

Pěkné

Musím uznat, že na rozdíl od některých článků, které jsem na Technetu četl, tak tento je opravdu zajímavě a pěkně napsaný. Jak sice někteří poznamenali, takové srovnání výkonu v tabulkách, popř. roadmapy jednotlivých výrobců by nebyly na škodu, ale jinak opravdu dobré. Jen tak dál. Btw. Mám RADEON 9100 128 MB  a jsem spokojen.

A jen tak naokraj, což takhle porovnat i karty Matrox nebo S3?

0/0
11.6.2004 22:30

Mac

chybka
"Po vzoru nVidie se radeony začali vyrábět..." hrubka :-). Ale pěkný článek, zajímavé téma, díky za něj.
0/0
9.6.2004 18:28

vykon
a co srovnani vykonu? ati mezi sebou a ati vs nvidia?
0/0
9.6.2004 13:32

komisar.durex

sakra

..uroven clanku na technetu je fakt uz uboha...fakt se u toho dost nasmeju..a autor tady narozdil treba od svetahardware se to ani nak nenamaha opravit..jak tadym uzete psat takovy kraviny?....

 

JINAK RADEON 9200PRO EXISTUJE (viz tento link http://search.ati.com/nasearch.asp?Query=9200PRO&DefaultLanguage=16&Catalog=NASite&rdoCatalog=NASite&Start=&Total=&Stat=New  )

0/0
9.6.2004 3:01

komisar.durex

sakra

..zroven clanku na technetu je fakt uz uboha...fakt se u toho dost nasmeju..a autor tady narozdil treba od svetahardware se to ani nak nenamaha opravit..jak tadym uzete psat takovy kraviny?....

 

JINAK RADEON 9200PRO EXISTUJE (viz tento link http://search.ati.com/nasearch.asp?Query=9200PRO&DefaultLanguage=16&Catalog=NASite&rdoCatalog=NASite&Start=&Total=&Stat=New  )

0/0
9.6.2004 2:56

coolna

jasne ze sem...
protoze v noteboocich se dneska skoro nic jinyho koupit neda .o)
0/0
9.6.2004 0:01

RV300
Nevim podle me nejen, ze vyrobci nikdy zadny RV300 do karet R9500 nedali, ale ani zadny neexistoval. Pchali se tam vyhradne R300 a jako low-end prisel az RV350.
0/0
8.6.2004 20:44

ghost

ATi Rage128 vypálila rybník 3dfx? :) No neviem... 3dfx tvrdila, že 32bit nevyvíja nároky na grafické jadro, ale aby bol dosiahnutý rovnaký výkon aj pri týchto farbách, potrebovali zbernicu s priepustnosťou cez 2GB/s, čo AGP2x vtedy nedosahovala...
0/0
8.6.2004 15:24

Inverted Cat

Re: ???

AGP sbernice ma propustnost  2GB/s ? Nema to byt ciste nahodou spise propustnost pametove sbernice GK?

0/0
9.6.2004 18:15

Hofmas

Re: ???
AGP 1x ma propustnost 256 MB/s, prostým násobením zjistíš že AGP 8x má 2 GB/s, ještě jinak PCI má šířku 32 bitů, frekvenci 33 MHz, takže 33x32/8(kvuli bitům/bytům)=133MB/s. AGP je zjednodušeně PCI na vyšší frekvneci ( AGP 1x=66MHz)
0/0
9.6.2004 21:01

Inverted Cat

Re: ???

Ok ... s timhle sem si nabehl...

Nicmene - pokud by byly na 32 bit 2GB/s skutecne zapotrebi na AGP tak by 32bit byl uzivan az s nastupem AGP 8x coz neni zas tak davno. Krom toho kdyz uz jednou protlacim texturu do pameti karty coz je nejnarocnejsi na AGP tak jeji aplikace uz pak AGP tolik nevytezuje... ale znacne vytezuje pametovy subsystem samotne karty...

Uzkym hrdlem pro pouziti 32bit tedy neni rychlost AGP ale rychlost pametove sbernice karty - toto je to hlavni co sem mi nezda na tom co napsal Ghost.

0/0
9.6.2004 22:40

zdenek

generace
Taky bych to nerozdeloval na generace, ale spis na roky (to plati i na clanek o nvidia), pod pojmem generace bych si predstavil vetsi rozdil nez Radeon 9700 a 9800. Ale abych jen nekritizoval, pro hruby prehled dobry .
0/0
8.6.2004 10:36

zdenek

Jeste drobnosti

A jeste par detailu:
1) Akcelerace DVD mela kazdopadne uz Rage128 nonPro
2) Aurora byl mozna kodovy nazev, ale urcite by se hodilo napsat ze karta se jmenovala Rage Fury Maxx, ale rychle ji zabila nedostupnost ovladacu pro w2k.
3) Radeon 7000 a 7200 se pri uvedeni jmenovaly Radeon a RadeonVE na vyse zminene byly prejmenovany az s prichodem Radeon 7500 a 8500.

0/0
8.6.2004 10:29

Bob

TVout

Jste tu samý otevřený hlavy, snad mi někdo poradí.

Mam GeForce 2 s TVoutem. Jak ho mám rozchodit? 

Na Win98, K6-2 450MHz,

Děkuji

0/0
8.6.2004 10:09

HJD

Re: TVout

Prvni predpoklad je mit kartu pripojenou k televizi. Kdyz neni, tak se ani nevysviti nabidka na zapnuti TV-out.

HJD

0/0
8.6.2004 11:05

no-X

Chválím autora...

...a musím se i zastat. Radeon 9200PRO existuje, existují asi dva výrobci, je i na webu ATi (ale bacha, je tam blbě uvedenej odkaz, kterej vede na obrázek 9200 nonPRO). Minule jsem měl pravdu, když jsem psal, že další článek bude určitě lepší. Chyby prakticky nejsou, jen pár drobností:

1) První AIW byl založen na Rage II čipu

2) Rage 128 měla na HW úrovni chybu, která způsobovala problémy při 32 bit renderingu (zvlášť při multitexturingu), takže takový úspěch to zas nebyl. Problém byl odstraněn na PRO verzi.

3) XT se začala používat až u R9800

4) "musel být Radeon 8500 přejmenován na Radeon 9100" ... to není úplně přesné. Radeon 8500LE + FullStream (přes BIOS) = Radeon 9100. Jádro je sice stejné, ale technoloická výbava nepatrně lepší - proto vyšší číslo.

5) R9200 PRO je dobře, neopravovat!

6) z RV280 již žádné nové čipy nevycházejí, je to jiná architektura (důkazem budiž např. použití MultiSamplingu místo SuperSamplingu)

7) "DDR-II a DDR-III TV tuner": co to má znamenat? Myslím, že to měly být dva vysvětlené pojmy jako "DDR-II a DDR-III" a ten druhý "TV-tuner". Takhle to působí dost úsměvně :-). Tohle by bylo vážně dobrý opravit, ještě by si to někdo mohl zapamatovat :-)))

Jak už jsem psal, je to mnohem lepší, než minule. Těším se na další článek.

0/0
8.6.2004 9:30

zdenek

Re: Chválím autora...
ad 7) "DDR-II a DDR-III TV tuner" zni perfektne  ale maji to jenom spatne naformatovany, "DDR-II a DDR-III" patri k predchozimu bodu.
0/0
8.6.2004 10:17

gekko

Vysvětlení pojmů

"DDR-II a DDR-III TV tuner" opravdu něco takového existuje?

Jinak snaha se cení, ale chtělo by to hlubší přehled o problematice.

0/0
8.6.2004 8:56

oblak

Hmmm...... na to že je článek určen neznalým masám dobré....ale nedá mi to.

KDE JE RAGE FURY MAXX????????Neboli dvoučipové řešení?Je tam sice náznak, ale toť vše.......taky si nejsem jistý jestli vypálili rybník firmě 3dfx s těma barvama...všichni v mém okolí až na jednoho měli karty od 3dfx takže o nějakém vypálení rybníku nemůže být vůbec řeč..a nikdo si nestěžoval.

0/0
8.6.2004 8:30

Dawe

9200PRO
Dalsi chyba. Neexistuje karta postavena na jadre 280 s oznacenim PRO....
0/0
8.6.2004 3:38

Dawe

8500XT ???
Zadna 8500 ani 7500 nemela verzi XT ale pouze 8500LE. opravte si prosim chybny udaj v clanku.
0/0
8.6.2004 3:33

Joker

Hezký
Hezký ale vypovídací hodnota takovýchto článkú je...nevalná, mnohem užitečnější by byla souhrnná tabulka s chronologicky řazenými typy graf. karet od firem nVidia Ati S3 Matrox atd. s jejich typickými výkony v 3D marcích a spotřebou enegie ve W a dalšími technickými parametry, taky by bylo zajímavé pro porovnání uvádět jejich prodejní ceny od-do, od začátku do konce jejich výskytu na trhu.
0/0
8.6.2004 3:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.