Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hackeři, Crackeři, Rhybáři a Lamy? (2. díl)

Druhá část pokračuje popisem skupin, které v kybersvětě provozují nejrůznější druhy kriminální činnosti: cracker, warez, phracker, rhybář. Článek je ukončen výkladem oblíbeného oslovení současné e-generace – lama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.squall17

Autor zacatecnik....

Dost sem se zasmal nad:

Typické je zejména:

náhrada písmene S za $ : Compu$erve, Micro$oft;

systematické nahrazení písmene 's' označujícího mn.........

Pokud by někdo psal velkejma pismenama tak ho automaticky poslou někam... a veci jako passworz nebo co to se vubec neděla... děla ale jen na Appz,Gamez,Moviez a MuZic... jinak ne... veci jako Micro$oft to sem v zivote taky nevidel... ano děla ale jen M$ a nic vic... Prostě autor o Warezu neví vubec nic...

0/0
27.9.2008 10:16

Tralalak ...

nepresnost

cituji "V češtině má však slovo lama především význam pojmenování zvířete podobného velbloudu."

dovolim si nesouhlasit, lama totiz JE bezhrby velbloud takze mu neni podobna, ale JE TO VELBLOUD :)))

jinak pohoda clanek

0/0
22.8.2004 18:11

Re: nepresnost
lamy tvoří samostatný rod a jsou z čeledi velbloudovitých
0/0
22.8.2004 21:07

Tralalak ...

Re: nepresnost
souhlasim, jen sem reagoval na to, jakoby nekdo napsal ze simpanz je podobny opici
0/0
23.8.2004 3:05

OvonBism

Re: nepresnost

A neni???

I nektery lidi jsou podobni opici a jsou to opice z rodu sapiens.

0/0
23.8.2004 12:18

Re: nepresnost

tady je to spise mineno ve vyznamu, ze lev je podobny kocce ...

lev je totiz kockovita selma  a je to tedy obdobne jako lama z celedi velbloudovitych ...

take nerikate, ze lev je kocka bez hrivy (obdoba tvrzeni, ze lama je velbloud bez hrbu ...)

 

0/0
23.8.2004 14:43

Tralalak ...

Re: nepresnost
anonym - asi si nerozumime je to jakobyste napsal, ze lev je podobny kockovite selme. velbloudi jsou dvouhrby, jednohrby a bezhrby a ten bezhrby je prave lama z cehoz vyplyva lama = velbloud a lev = kockovita selma. äle tohle je uz silne ot :)
0/0
23.8.2004 15:58

Vondruška

Re: nepresnost

Jako autor se pridavam ke kritice a uznavam svoji chybu  ...

0/0
23.8.2004 17:11

Tralalak ...

Re: nepresnost
vondruska - ja to nemyslel jako kritiku, byla to jen poznamka k clanku a vzhledem k jeho obsahu je to podruzne. jen sem chtel napsat ze lama je velbloud a tudiz jeji podobnost neni nahodna :)
0/0
24.8.2004 18:09

vondruska

Re: nepresnost
:-) (ja vim, chtel jsem jen nejak vyjadrit souhlas s Vasi uplne prvni argumentaci)
0/0
24.8.2004 19:27

Daft

BFU
vim, ze budu za lamu, ale co je bfu? ^__^
0/0
21.8.2004 22:49

Vondruska

Re: BFU

Maly slovnicek nejuzivanejsich zkratek:
ASAP   As Soon As Possible            tak brzo, jak to jen pujde 
BTW    By The Way                     mimochodem
BFU    Bloody Fucking User            naivni uzivatel
FAQ    Frequently Asked/Answered Questions    casto kladane/zodpovidane otazky a dotazy
FYI    For Your Information           pro tvoji informaci
IMHO   In My Humble Opinion           dle meho skromneho nazoru
Q&A    Question and Answers           otazky a odpovedi
RTFM   Read The Fucking Manual        precti si ... manual
RTFF   Read The Fucking FAQ           precti si ... FAQ
 

0/0
21.8.2004 23:06

Daft

Re: BFU
naivni uzivatel? :)) jinak dik za preklad, bfu mi chybelo
0/0
22.8.2004 0:29

Honza

Re: BFU
Zrejme cim vic "fucking" a "bloody" tim vic hackersky, a co takhle treba: RTMF Read The Manual First (Precti si nejdriv manual) BFU Beginner For Unix (Zacatecnik v Unixu)
0/0
23.8.2004 15:31

Vondruska

Re: BFU

Udelal jsem pokus a nechal vyhledavat vsechny navrzene vyrazy googlem (pokrocile vyhledavani - vsechna slova).

Zde jsou vysledky :

RTMF Read The Manual First   ......  161
RTFM Read The Fucking Manual ...... 9900


BFU Beginner For Unix      ........   35
BFU Bloody Fucking User    ........   78

Je videt, ze slusnost take neni vzdycky vsechno...


S pozdarvem autor

0/0
23.8.2004 17:28

TC

Re: BFU
ono to bude mozna tim, ze BFU je asi zkutecne oznaceni zas..... uzivatel nez Beginner pro unix :o) Taky je pravdepodobnejsi, ze kdyz uz nekomu rikam aby si precet manual, tak uz asi nadavam, proto asi to Fu(cking Imho neverim tomu ze google naslo jen 78 odkazu na BFU Bloody .... s pozdravem TC
0/0
23.8.2004 19:35

Vondruska

Re: BFU

BFU Bloody Fucking User    ... opakovaný pokus 79

Nezapomente, ze dvam vyhledat cele spojeni , tj. musi byt obsazena vsechna slova ... Vetsinou asi pouzijete jen BFU a nepiste "BFU Bloody Fucking User "....

BFU google najde cca 150 000 :-)

0/0
23.8.2004 21:44

eminence

Re: BFU
BFU je "Běžný Franta Uživatel" :))
0/0
3.9.2004 12:20

Re: BFU
anglicky: bloody fucking user cesky: bezny franta uzivatel
0/0
22.8.2004 0:18

Daft

Re: BFU
rotfl :D
0/0
22.8.2004 0:26

Mikee

OT
Jen tak bych pochvalit autora clanku ze reaguje na komentare v diskuzi, clanek tim dostava uplne novy rozmer a clovek se dozvi o hodne vic..jen tak dal
0/0
21.8.2004 11:35

TC

kdyz uz jsme u toho, tak 1, Psat bez hacku a carek je slusnost a kdo nevi proc mel by si to zjistit 2, t4kh13 umi p54t k4zdy, j3n 53 t0 0bc45 5p47n3 c73 (takhle umi psat kazdy, jen se to obcas spatne cte) a to ze tak budu obcas psat, jako ze to z urcitych duvodu obcas delam neznamena ze mam cokoli spolecneho s warezzem a podobnym druhem brajgluzzz 3, Kdyz uz jsme u toho tak muzeme jeste udelat rozdeleni mezi lamrem a luzrem. Lama je lama a luzr (pis looser) je kokot nebo (snad se to zobrazi) <|> (cti vetsi i mensi :o) , clovek ho pozna na prvni pohled, i lama :o) 4, Kdyz uz popisujete vsechny oznaceni, hodilo by se i oznaceni BFU :o) PS: sliboval jsem sice tentokrat ftipny linq, ale neni misto ani cas, takze snad priste Peace
0/0
20.8.2004 21:51

Necroman

MD5 kryptování prolomeno !!!
Jen bych doplnil takovou novinku, 17.8.2004 se podařilo jedné čínské vědecké skupině najít kolizi v kryptovacím systému MD5, čímž se tento kryptovací systém stává relativně nebezpečným a i nepoužitelným. Více zde: www.md5crk.com . Jen tak dál,
0/0
20.8.2004 21:47

Vondruska

Re: MD5 kryptování prolomeno !!!

O "kryptovani" (pokud tim myslite sifrovani) zase tak moc nejde... MD5 je hashovaci funkce, ale i tak ma nalezeni kolizi obrovsky teoreticky a prakticky vyznam (vcetne bezpecnostnich problemu).  Je to o to zajimavejsi, ze temer soucasne byly nalezeny problemy i s dalsimi hashovacimi funkcemi SHA-0,  MD4, HAVAL-128, RIPEMD, SHA-1 !

Pro zajemce doporucuji se podivat na nas web http://crypto-world.info nebo presneji na nami vedene news, kde najdete spoustu dalsich podrobnosti a odkazu. 

http://www.crypto-world.info/news/index.php

Kolega Vlastimil Klima tam dal i radu odkazu na sve prace v cestine, ktere s touto problematikou souvisi a vysvetluji v cem je podstata.

S pozdravem

Pavel Vondruska 

0/0
20.8.2004 22:34

na okraj

jen tak

jsem pro to prekladat slovo lame(r) z anglictiny nejak jinak. jednak proto ze to ubohe a celkem sympaticke zvire se anglicky pise llame, a dale pro to ze lame(r) znamena chromy, kulhavy, nepresvedcivy (slovnik.seznam.cz - ostatne si myslim, ze je to predinternetove slovo, viz larry II od siery a jejich urazka lame-o). jsem pro to, aby se tedy pouzival preklad lemra. myslim ze by se to chytlo i v mimoceskych vodach. nemuzeme prece porad tak lemrovsky prejimat vsechno USA, ne? I kdyz Gibson by mel radost. A mozna by se i divil, heeee? PS. nejsem hacker, jen jsem linej psat s diakritikou

0/0
20.8.2004 15:45

Vondruska

Re: jen tak

Hm,... Pokud se stotoznime s Vasim navrhem (ktery je v zasade spravny) mam dva problemy:

a) Jak odnaucit mladou generaci pouzivat rceni : "ty jsi lama"?

b) Co navrhujete, ze mam dat na doprovodny obrazek misto lamy?

0/0
20.8.2004 15:56

Re: jen tak

no

a) tak vysoko bych nemiril, pro zacatek bude stacit kdyz se mladez odnanuci pouzivat slovo "lamicka"

b)jsem pro to, dat tam nejakou poradnou lemru!

0/0
20.8.2004 16:11

:-)

Jenom upřesnění :-))))
Mno lidi kolem warezu atd. nepíšou bez háčků a čárek jen tak z prdele, nebo "z příslušnosti k určité komunitě", ale páč když si píšete s lidma na nějakým zahraničním systému, kde je fůra lidí a pár čechů, tak to samozřejmě nepodporuje českou diakritiku a když tam nějakej fůl furt rve háčky, tak ostatním tam skáčou dost difný znaky a jsou na něj nasraní...
 
Mno a ještě s tím nahrazováním s znakem $, tak to je tak, že nikdo nenapíše "chci $nizit $vuj  $tav uctu", ale uvádí se ten jen u názvů a zkratek většinou mamutích firem (viz M$), protože tento znak je dost podobný znaku dolaru a má to znamenat, že zmiňované firmě nejde ani tak o kvalitu softwaru jako o peníze...
 
A taky slovo cool tady neznamená "ledový, chladný atd" jak to tady píšete, ale vždycky se to používá jako 4. stupeň od dobrý :-)) (něco jako super :-)))
 
A moje rada na závěr: "Nezáleží na tom jag mluvíte, píšete nebo vypadáte, ale co umíte :-))) Kdo je pitcha, tag mu nepomůže nic a pozná se to asi tag za 0,023 vteřiny" :-))) :-) LOL :-)
 
Mějte se(x)!
0/0
20.8.2004 11:55

Vondruska

Re: Jenom upřesnění :-))))

V podstate s Vami souhlasim. Vas prispevek neopravuje udaje v  clanku, ale spravne doplnuje.

 Pokud jde o psani diakritiky - viz jiz jedna ma reakce : ... nepsal jsem, že psaní bez diakritiky je postačující podmínkou (dokonce ani nutnou) k tomu, aby byl člověk zařazen mezi warez. Proste je vyhodne hacky nepsat a lidi kolem warezu to proto delaji. Nahrazovani znaku S za $ , ale jiste domnival jsem se, ze to vi kazdy - jen do 11000 znaku vcetne mezer vsechno nenacpete (i jine zrejme veci zde vysvetlovany proste nejsou).  U toho k-cool si vsak nejsem zcela jist. Fakt se to pouziva i tehdy, kdyz nekoho vyzyvate cca ve smyslu - zachovejte klid (nerozpalujte se a zustante chladny :-)...

Se zaverem Vaseho prispevku se 100% ztotoznuji.

k-cool  (přeložte si jak chcete)

0/0
20.8.2004 13:16

Vondruska

Re: Jenom upřesnění :-))))

Jeste se vracim k Vasemu prispevku a te nahrade S ... Domnival jsem se (tak jako Vy), ze je to pouze v nazvech velkych firem apod.

Nicmene v hacker language transcription se uvadi --- S: 5 or $ or §

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=1337

Takze v mem clanku (ac omylem) je to dobre :-)

S pozdravem  |>\/0/\/|)|2|_|$|<4

 

0/0
20.8.2004 17:16

bajlando

Re: Jenom upřesnění :-))))
S tim cool mel pravdu. Znamena super. Jinak kdyz nekoho vyzyvas ke klidu tak amici pouzivaj calm down, be quiet, shut up, shut your piehole :-))) i kdyz tohle uz ma vice spolecneho s tim abys drzel hubu. Nikdy jsem neslysel cool down nebo neco podobneho v souvislosti s uklidnenim.
0/0
20.8.2004 22:18

Vondruska

Re: Jenom upřesnění :-))))

 Zkuste si podivat v jakem vyznamu je slovo cool napr. v pisni Cool (muzikal West Side Story).  Mozna tam najdete "neco podobneho".

http://www.geocities.com/Broadway/1833/westlyric.html

Pozor netvrdim, ze se cool nepouziva jako SUPER... - zcela jiste vetsinou ano.

0/0
20.8.2004 23:04

Re: Jenom upřesnění :-))))
be cool, everybody be cool... takhle začíná Od soumraku do úsvitu a tam je to výzva aby se uklidnili :-) k-cool by taky mohlo znamenat keep cool... zůstaň v klidu jinak cool je opravdu spíš super
0/0
21.9.2004 15:15

Honza

Re: Jenom upřesnění :-))))
Pokud jde o význam "cool", tak v hovorové a slangové angličtině (předpokládám že o tu vám teď všem jde) má v podstatě 2 významy: o super, bezva, skvělý, bomba, ... o pohoda, klídek, veget, ... Další významy jako "cool it" - něco jako buď v klidu nebo uklidni se - už i něco společnýho s vychladnutím mají.
0/0
23.8.2004 15:41

Herer

Clanek psala asi pekna lama
K jednotlivim detajlum se snad ani nema smysl vyjadrovat protoze by vnikl jeste delsi clanek...
0/0
20.8.2004 11:45

pupu

Re: Clanek psala asi pekna lama
...ktery bych urcite zvladnul napsat o hodne lip, kdybych to umel! Protoze neumim a na uceni jeste nemam vek, tak pisu komentare. Odhadl jsem to spravne? ;-)
0/0
20.8.2004 13:53

cicobasket

Re: Clanek psala asi pekna lama
taky bych to tak videl
0/0
23.8.2004 12:14

pupu

terminy
Jenom bych ctenemu ctenarstvu, respektive casti vladnouci anglickym jazykem, doporucil podivat se na originalni vyklad zde uvadenych terminu do zminovaneho Jargonu. Dozvite se tam spoustu veci - treba co znamenal puvodne termin 'hacker', jak vlastne vznikl pojem 'luser' (historka o boji o uvitaci prompt u terminalu me opravdu pobavila) a tak podobne. Take je zajimave pozorovat posun jednotlivych terminu... musim rict. ze p. Vondruska uvadi vzhledem k dnesnimu vyznamu udaje (vcelku) presne.
0/0
20.8.2004 11:08

SAM

Lamy
Takovy lamy nekdy prezijou i dva roky. http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040818_142032_zajimavosti_mad
0/0
20.8.2004 10:56

tak sem si chvilku myslel, ze se stal zazrak a redakcni system automaticky pridava z textove verze webu odkaz na diskuzi (byt netextovou). Nedava...
0/0
20.8.2004 10:03

pajout

dobrej link
zvlast sekce Hacker Folklore
0/0
20.8.2004 9:43

5h1nj1

vesele
To je ale zabavny clanek. Zvlast ty preklady: "k-cool velice chladnokrevný, k-awesome – hrozně děsivý", to si delate p***l, ze jo? O_o Tady je okurkova sezona celej rok. ~_^
0/0
20.8.2004 8:42

1nj1h5

Re: vesele

V mém prohlížečí je to dobře :-)

" (k-cool velice chladnokrevný, k-awesome hrozně děsivý, k-korun drahý); "

Chyba tedy nebude v clanku, ale asi na "vasem PC".

Budete muset přejít na M$

>/]

0/0
20.8.2004 9:00

zcg

Re: vesele
to byl taky ftip nebo to jen nekdo neumi prelozit? k-cool velice chladnokrevný k-awesome hrozně děsivý
0/0
20.8.2004 9:57

pyrha

Re: vesele

Predpokladem, ze to byl ftip resp. rekace na k-awesome &#8211;  

Nicmene slovnik rika :

cool  -  chladit
cool  -  chladivý
cool  -  chladno
cool  -  chladnokrevný; přen.  !!!!!!!!!
cool  -  chladný
cool  -  chládek
cool  -  klidný
cool  -  ochladit (se)
cool  -  ochladnout
cool  -  odměřený
cool  -  pouhý (o velkých množstvích peněz, ironicky)
cool  -  skvělý; hovor.
cool  -  svěží
cool  -  upjatý
cool  -  vlažný
cool  -  zchladnout


awesome  -  děsivý        !!!!!!!!!!!!!
awesome  -  hrůzyplný
awesome  -  skvělý; hovor.

Nejde tedy o preklad (ten je asi vyhovujici), ale o to , v jakem pripade se vyraz u nas vetsinou  pouziva ...

k-awesome

Howgh

0/0
20.8.2004 10:19

Hash

Lama/Leecher
..."ale v počítačovém slangu označuje především osobu, která získává ze serverů data, ale nikdy žádné nenahrává a nikomu neposkytuje"
tento udaj je nepresny, takovy clovek se oznacuje jako LEECHER, nikoliv lama...jinak celkem obstojne popsano..
0/0
20.8.2004 8:11

Vondruska

Re: Lama/Leecher

Ano, mate určutě pravdu. I puvod slova tomu nasvědčuje...

Nicméně i Leecher je označován za lamu... nebo není lamou ?

0/0
20.8.2004 8:20

Re: Lama/Leecher

nikdy jsem neslysel, ze by nekdo nazval leechera lamou, lama je vetsinou konstatovani stavu, leecher urazka, :)

 

docela jsem se u clanku nasmal, horsi je, ze to vetsina lidi bude brat vazne...

@__$

0/0
21.8.2004 23:49

Vondruska

Re: Lama/Leecher
V ničem neodhalují lidé zřetělněji svou povahu, jako v tom, čemu se smějí (Johann Wolfgang von Goethe).
0/0
22.8.2004 0:32

Vondruška

Re: Lama/Leecher


Aby se Vam jeste lépe smálo - přečtěte si např. toto:

lamer n.[originally among Amiga fans] 1. Synonym for luser, not used
   much by hackers but common among warez d00dz, crackers, and
   phreakers. A person who downloads much, but who never uploads. (Also
   known as `leecher'). Oppose elite.


Zdroj: http://dict.die.net/lamer/

0/0
22.8.2004 0:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.