Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Simona

odinstalace USB
Prosim vas,uz jsem zoufala!!!Nainstalovala jsem Usb kabel pres cd do compu...Omylem jsem tam nainstalovala,ze mam pripojeni telefonu pres GPRS,ale nemáááám:(((Nevim jak se to odinstalovávápotrebuju si nastavit,že mám připojení přes GSM...Ach jo...Dik a PA
0/0
14.10.2004 16:58

Barbar

Marná snaha...
To je prostě marná snaha... dokud je k PC fyzický přístup a uživatel má chvilku času, tak nepomůže nic... A takovou blokací USB portu vyřeší tak velký kulový... stačí donýst notebook, píchnout to do síťovky a už se kopíruje jedna "top secret information" za druhou :-)))) Nebo i kdyby to mělo ultra mega ochranu čehokoliv... boot CD s Linuxem (nebo jen jinym systemem), restart, zkopirovat data, restart do normálního systému a hurá prodat ten HDD na blízkej východ :-))))
0/0
14.9.2004 21:11

Karel Vales

Re: Marná snaha...
Wau, Linuch umi nabootovat z CD (ci jineho media), kdyz je v BIOSu (zaheslovanem, samozrejme) nastaveno pouze bootovani z HDD?
0/0
15.9.2004 9:41

kuk

Re: Marná snaha...
Heslovani biosu nema na bezpecnost zadny vliv a tezko nekoho znaleho zastavi. Existuje hned nekolik metod jak ho u soucasnych MB obejit.
0/0
15.9.2004 10:00

Karel Vales

Re: Marná snaha...
Tak povidejte, rad se priucim.
0/0
15.9.2004 13:08

Re: Marná snaha...
Wau, třeba stačí vyndat baterii z motherboardu a zkratovat kontakty v její objímce. U nových desek na to bývá i jumper. Mám rád lidi s Vaší představou o bezpečnosti :-)
0/0
15.9.2004 16:43

Karel Vales

Re: Marná snaha...
Hmm...nemel jsem na mysli nejaky hardwarovy zasah. Resetovani CMOS pri vyndani baterie funguje uz pomerne dost dlouho, zeano. Jenomze tohle s bezpecnosti moc spolecneho nema. Pokud uz se jednou dostanete do krabice, abyste resetoval CMOSku, muzete rovnou odmontovat disk a vzit si ho domu. Zajima me, JAK se da nabootovat Linux, pokud je zakazano bootovani z jineho zarizeni, nez z primarniho HDD a BIOS je zaheslovany a fyzicky vstup do krabice by byl napadny (nebo nejakym zpusobem znemozneny, to je jedno).
0/0
16.9.2004 7:35

Petr

Re: Marná snaha...
Tak třeba u IBM PC existuje věc nazvaná Security čip, který umožňuje sposty věcí mimo jiné i kryptování dat na HDD, myslím, že Linux by Ti byl v tomto případě k ničemu.
0/0
15.9.2004 9:52

Ahmed

Re: Marná snaha...
To je otazka, museli bychom se bavit o technickych detailech...
0/0
15.9.2004 13:31

jhm

a za to muze plug and play!?!

To je tedy vyhra, kurna! Zakazat USB port je z nouze cnost, ale co takhle rizenou instalaci zarizeni? Ze by treba Administrator povolil konkretni zarizeni a vsechna ostatni by byla zakazana? To by bylo asi moc slozite?

Dalsi co me fascinovalo drive bylo treba automaticka odinstalace USB zarizeni po vyjmuti ze systemu. Takovy USB skener co pujcis kolegovi, kdyz mezitim pracujes s pocitacem, tak se automaticky odejme ze systemu a zpet ho dostal jen administrator - to platilo ve W2K.

Zato ted prijdes k pocitaci s USB Flash diskem a sup - mas dalsi disk! Zadne dotazy na heslo admina, atp. To je opravdu sila. Bezpecnostni politika jak vysita. To je tak kdyz os delaji bezmozci, s pevne urcenyma terminama uvedeni na trh.

Jenze pri zablokovani USB portu k pocitaci nepripojim nic - ani skener, ani tiskarnu. Tedy opet neprijatelne reseni.

0/0
14.9.2004 11:29

Petr

Re: a za to muze plug and play!?!
Hmm, s těmi tiskárnami máš pravdu, dnešní tiskárny jsou dělány na USB a který podnik je nepotřebuje ? Nebo že bychom se vrátili do pravěku a začali používat LPT ? :-)
0/0
14.9.2004 11:58

Re: a za to muze plug and play!?!
v podniku usb tiskarna? Mozna v male firme, jinak: 1. printserver+usb tiskarna 2. sitova tiskarna
0/0
14.9.2004 14:20

httpd

Re: a za to muze plug and play!?!
v podniku usb tiskarna? Mozna v male firme, jinak: 1. printserver+usb tiskarna 2. sitova tiskarna
0/0
14.9.2004 14:20

honza

Re: a za to muze plug and play!?!

No u nás má spousta lidí tiskárnu jen pro sebe, pochybuju, že bych je přinutil běhat po chodbách (nebo po patrech) pro každý lejstro co vypotěj ... :-(((

A nebo jsme podle tebe malá firma :-)))

0/0
14.9.2004 14:39

Ondřej Noak

Re: a za to muze plug and play!?!
Mno, jaká jste firma, to netuším. Ale faktem je, že jeden cetrální tiskový stroj dokáže oproti mnoha malým soukromým tiskárničkách (povětšinou inkoustovým!!) ušetřit velkou sumu peněz. Je to pro firmy to nejekonomičtější řešení. A pohyb je pro zaměstnance zdravý :)
0/0
14.9.2004 22:08

bf

Re: a za to muze plug and play!?!
V registru se da zakazat nahravani mass storage, akorat si uz nepamatuju kde :-) b.f.
0/0
14.9.2004 15:41

Pavel

Re: a za to muze plug and play!?!

Pokud už ovladač je nainstalován (např. existuje klíč UsbStor), lze zabránit použití zařízení

v klíči HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UsbStor

nastavit položku Start na hodnotu 4

Aby někdo nermcal, že si to nechávám pro sebe

0/0
15.9.2004 10:04

Pavel

Re: a za to muze plug and play!?!
Nemáte pravdu, USB disky a vůbec zařízení Mass Stor. 2.0 lze zablokovat v registrech a tuto blokaci lze pomocí ZENWORKS distribuovat vybraným uživatelům už dnes. Možná by to chtělo trochu více studia.
0/0
15.9.2004 10:00

XXX

Re: a za to muze plug and play!?!
Clovek znaly veci to vzdy obejde. No comment. Na BFU to bude fungovat, o tom neni pochyb.
0/0
16.9.2004 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.