Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si ulehčit práci ve Windows a uvolnit RAM (Užitečné aplikace pro každý den - díl 26.)

Dnes vás seznámíme s aplikací, která vám rozšíří možnosti Správce úloh ve Windows, podíváme se na utilitku pro uvolnění zbytečně obsazené paměti RAM, pomocí jednoduchého skeneru zjistíte, jaké porty máte v PC otevřeny, a v závěru se podíváme na program pro tvorbu rodokmenů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin

Uvolnovani pameti
Rozumny OS by mel automaticky uvolnit pamet po aplikaci, ktera uz skoncila. Kazda bezici aplikace ma vlastni cast pameti a OS musi vedet, ktera aplikace pouziva kterou cast pameti (mimo jine proto, aby si aplikace v pripade chyby nemohly navzajem poskozovat sve data). A kdyz uz OS vi, ktera cast pameti patri ktere aplikaci, tak ji taky po ukonceni dane aplikace muze uvolnit. Mozna to Windows 2008 XXXP zavedou jako prevratnou novinku :-)
0/0
19.1.2005 13:45

Peracos

Re: Uvolnovani pameti

Už je rok 2008 Windows XXXP , byly překonány VISTA Sh a čistit paměti opět neumí . Krom dalších ......

0/0
1.5.2008 13:48

Elf

Vše OK až na start
Nikdy jsem si nepomyslel, že je třeba počítač na startu zahřát. Nevím na sto pro jestli je to opravdu tím, ale po přetaktování Semprona 2200+ 1.5Ghz na 1.8GHz se čas od času odmítá spustit, ale když naskočí tak už jede víc než spolehlivě. Nevíte náhodo co jiného by mohlo stát za špatnými starty???
0/0
2.11.2004 9:44

Davis

Re: Vše OK až na start
Nemyslim ze by to bylo v zahrati, resil jsem podobny problem a vyresil jsem ho porizenim vykonnejsiho zdroje.  
0/0
14.7.2005 10:02

David

OT: Slušnost?

Koukám že redakce moc slušnosti nepobrala

Note for webmasters: please do not link directly to FreeRAM download file on bysoft.com. Link to main page. Thanks!

0/0
25.10.2004 18:31

petr

Vzkaz pro nechapavce!
Ale ze se tech pitomcu hovoricich o koze a ne o voze jako vy, tady naslo :) Nenechte se pane dvorak vytocit. Vubec nepocohpili, ze mluvite o jinem druhu cisteni pameti a pisou nesmyslne prispevky do diskuse. Pro vsechny - lidi zkuste vice premyslet a hlavne lepe cist!
0/0
24.10.2004 11:42

Kaspery

Re: Vzkaz pro nechapavce!
Jeste ze jsi to osvetlil. Konkretnost nade vse :/ Priste alespon nejaky vyklad jinak tu tlachas jako Ti ostatni "pitomci".
0/0
25.10.2004 9:38

Michal

Vytížení procesoru
Koukám, že je to tady samej odborník, takže mně třeba někdo poradí. Mám winXP a když si pustím windousí Task manager, tak mně většinou hlásí, že mám vytíženej procesor asi na 25% i když nic nedělám. Všechny procesy jsou na nule a nečinné procesy systému mají 99%, ale ve stavovém řádku je výše zmiňované vytížení. Tak jsem pro zajímavost zkusil Process Explorer a ten mně prozradil, že kolem 20% procesoru dělají Hardware Interrupts a 5% Deferred Procedure Calls. Je mně jasný, že je to kvůli tomu, že mám šunku počítač - Athlon 650 MHz, ale stejně se zeptám - dá se s tím něco dělat nebo ne?
0/0
22.10.2004 18:57

Re: Vytížení procesoru

Není normální, aby systém při nečinnosti po restartu bral více než jednotky %.

Patrně se jedná o nějaký nesprávný/odfláknutý ovladač. Zkuste postupně po jednom zakázat jednotlivý hardware (červený křížek přes obrázek) a tak zjistit, který ovladač to dělá. (Nejlépe fyzicky vytáhnout ze slotu.)

0/0
22.10.2004 19:14

Petr

Re: Vytížení procesoru
Tohle je normální v Task Manageru.. Když ho minimalizuju (mám Celer 1.6), ukazuje tak 5% vytížení. Prostě normálka. A když se podívám na procesy a řadím je dle vytížení procesoru, ukazuje mi to též že procesy systému mají 99% vytížení. Jenže už logicky to není možné, jelikož by v tu chvíli nebylo nic moc možné dělat. Tohle je akorát bug ve Windowsech, kterej se neodstraní, jelikož nějakej strejc nikdy na Task Manager nepřijde a když jo, tak neví co to je
0/0
24.10.2004 18:54

samer kyška

Viry free

Takové free prográmky nejsou tak free, jak se tváří, tvůrci je tvoří za nějakým účelem. Chtějí vyssávat vaše PC - včetně pornofotek, co v nich máte!

A když si někdo u PC honí čuráka, tak je minitirován a neví o tom.

0/0
22.10.2004 17:16

MI'RA

Re: Viry free
:-) - a co fiewall. sorry, ale nejde nereagovat :-)) - tenhle prispevek je vazne dobrej ;-).
0/0
19.1.2005 12:50

ddt

Dotaz na odborniky

Vidim, ze je tady spoustu odborniku, tak se ukazte: mam pc a v nem spoustu potrebnych programu (treba grafika a pod.) a pocitac se postupne zpomaluje. Samozrejme, registry cistim ale jen automatickymi programky (napr. Registr cleaner, Tweaknow)... Nicmene pocitac se stalu zpomaluje. Co s tim ? Cim to vycistit ??? Diky za rady!!!

0/0
22.10.2004 16:12

simon ujalek

Re: Dotaz na odborniky
format c:
0/0
22.10.2004 17:29

ddt

Re: Dotaz na odborniky
no, tak prvni "odbornik" se ukazal. kdyz dam format c a nainstaluju tam znovu ty programy, tak jsem tam, kde jsem byl...
0/0
22.10.2004 17:37

wlken

Re: Dotaz na odborniky
doporucuji zformatovat, naistalovat system a vsechny vami pouzivane aplikace. potom udelat image disku. data ukladat na jedno misto. po case jak se pocitac zabrzdi, tak zalohovat data a zformatovat. nahrat image na disk a data. ;)
0/0
22.10.2004 18:07

bobo the bobo

Re: Dotaz na odborniky
takze , 1) 1 GB ram(dual chanel pokud to umoznuje) , 2) strip na raidu(pokud to umoznuje board nebo tvuj radic),  3) pri instalaci , swap(udelat dostaecne velkej ccaa 768 MB - 1500 MB pri 1 GB RAM , pak uz na nej nesahat aby byl na disku furt  na stejny miste a defragmentovanej.) a wokna na jeden disk (NTFS), aplikace , hry a ostatni soft , jinej disk (mysleno jinej kus hardware ne partition). 4) obcas defragmentovat ,5)vypnout service ktery nepotrebujes 6) vyhazet veci z traye ktery nepouzivas. 7) nainstalovat  antivir s auto update 8) nainstalovat ad aware. 9) nedavat na desktop pozadi  10) nejdulezitejsi nebejt prase pri praci s pocitacem ..... pozn : vsechny tyhle programky jsou na nic wokna ti o sobe reknou vsechny informace co potrebujes a vobsahujou vsechen admin soft kterej potrebujes k chodu pocitace. (mluvim o 2000/XP ne o dosove aplikaci w95-ME ) ... pravdepodobne mi budou odbornici co jsem pisou nadavat co se tady vypindavam , ale drzim se techto zasad a muj system je nainstalovanej pred 2 roky ajede super, ma za sebou i hodne zmen hardware i zakladnich desek  asus a7v8x - asus a7v600 a asus A8v (tam je treba dodrzovat urcitej postup aby se to nepodelalo )
0/0
22.10.2004 18:32

pkm

Re: Dotaz na odborniky
No já nevím. NTFS je určitě lepší, než FAT32, ale rozdělení na víc oddílů IMHO žádný výkon nepřinese. Dva fyzické disky ano. Hlavní zástada je nespouštět právě takové ty rozličné "pomocníky", co se usídlují na trayi. Já třeba nepoužívám ani anitiv, protože instaluju jen důvěryhodný SW (k freewarovým "pomůckám" mám velkou nedůvěru) a přílohy z mejlů taky nespouštím. Nepoužívám Outlook ani IE. Takže by mě to jen zdržovalo. O AdWare ani nemluvím. Naopak šetřit s obrázkem na plochu mi příjde dost přehnané. Jsou to dva megabajty, co se stejně nahrají do grafárny :-) A uplně nejrychlejší je /bin/bash :-)
0/0
22.10.2004 20:16

bobo the bobo

Re: Dotaz na odborniky
psal jsem na jinej kus hardware(disk),  jinak s tim obrazkem je to jedna z veci ktery clovek nepotrebuje , jako prusvitny okna , animovany okna , a tak ,proste vse nastavit z ohledem na performance ne na krasu
0/0
22.10.2004 21:08

Martin

Re: Dotaz na odborniky

Odstranit grafické zbytečnosti, jako je obrázek na pozadí, různé animace, slábnutí menu atd.

Rozdělit HDD na 3 partition: 1: cca 10GB na Windows a nainstalované programy, 2: podle potřeby na práci 3: zbytek na ostatní. NTFS je samozřejmost. Jde to i bez přeinstalování.

Pomocí správce programů se ujistit, že neběží nic, co nepotřebujete.

Defragmentovat HDD, ne defragmentací z Windows, ale nečím sofistikovanějším, třeba defragem z Norton Ulitities.

Nastavit minimální velikost swapovacího souboru na dvojnásobek RAM a umístit ho na nejrychlejší oblast HDD (=začátek=první partition).

0/0
22.10.2004 19:03

tom

Re: Dotaz na odborniky
jo jo, souhlas...
0/0
23.10.2004 17:35

eLBen

Re: Dotaz na odborniky
Cistit registry povazuju za zbytecnost, nejlepsi je jednou za cas preinstalovat Windows (po formatu disku). Krome toho zakladnim pravidlem jak nezpomalit Windows je instalovat do nich co nejmene programu, takze i cim mene cisticu, tim lepe. Windows, ktere jsou jiz nainstalovane a pracuji pomalu, je prakticky nemozne zrychlit - ani odinstalacemi....zkuste si pohrat se strankovacim souborem, nechte jej nainstavit automaticky nebo zcela vypnout (pokud mate RAM alespon 512 MB).
0/0
24.10.2004 21:49

Mirek33

Budliky, budliky

Kuku, pidli pidli mame tydli fidli.

V predchozi vete je tolik smyslu jako ve vsech techto prispevcich. Dekujeme!!!!

0/0
22.10.2004 15:23

tiptop

tyhle nastrojicky na testy
to je vsechno sranda, ale nastesti je tady kazdy odbornik na zabezpeceni, trochu solidneji je to pojaty na www.zachrana.com
0/0
22.10.2004 15:03

mida

Portscan
Scannovat vlastni porty z vlastniho pocitace je nesmysl, vubec to neotestuje nastaveni firewallu (protoze ten je pro loopback v 99% pripadu otevreny). Navic tenhle program je planovany spis pro hacking, ne pro obranu proti nemu. Ke zjisteni vlastnich otevrenych portu zvenci doporucuju https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
0/0
22.10.2004 13:43

Kaspery

??
Teda ty reakce tady cist to je sila. Nevim jestli se p. redaktorovi bouri hormony ci adrenalin ale je to sranda. Zajimave ze neopovedel (neargumentoval) na pisatele kteri prave k tematu rekli mozna mnohem vice nez autor sam - "pkm; aaa; Mi.Chal.". Hlavne ze "cert" napsal "bil"-tlouk s Y ze p. Dvoraku desny prusvih, ale vyznam slova jste pochopil :)) a urcite si nenechte vymluvit prispevky do reakci ctenaru neni nad primou konfrontaci!!
0/0
22.10.2004 13:19

pkm

autor je lama
Myslím si, že autor článku by toho měl vědět víc, než čterář článku. A člověk, který píše o utilitkách "zlepšující" práci OS by měl o operačním systému něco vědět. Na druhou stranu je mi jasné, že kdyby měl nějaké IT vzdělání, tak se bude živit mnohem efektivněji (a zábavněji) vývojem softwaru. Jenže to hle všechno ho neopravňuje šířit bludy, to je snad proti zásadám žurnalistiky. ...stát na straně pokroku...
0/0
22.10.2004 12:44

0/0
22.10.2004 12:35

eF

příliš mnoho populismu

Bohužel mám zkušenost takovou, že si uživatelé svoje PC doslova zabetonují podobnými free prográmky. Přesně v duchu "Jak uvolnit paměť", kterak vyzývá tento poněkud populistický článek (což je poslední dobou na Technetu ostatně zvykem). Následkem je zpomalení PC do té míry, že se na něm nedá pracovat , natož hrát hry (80-90% uživatelů mastí převážně hry, nebo jen browzdá na netu). Tyhle free sr*ačky se pak drží OS a jeho komponent jako klíšťata a je s tím zbytečná práce všechny je najít a dostat z počítače pryč.  Zrovna tento víkend budu zase jeden odfreewarovat.. Fuck You!!

Pro ty, co to pořád nechápou: jediný způsob jak získat spolehlivě vyšší výkon z Vašeho PC je - vyhodit starý vysloužilý PC do popelnice a koupit současnou konfiguraci. 

0/0
22.10.2004 11:43

Martin

Fatální neznalost

Věta: "Některé aplikace pracující pod systémem Windows, si po svém zavření nedělají velké starosti o odstranění dat z operační paměti PC." je totální nesmysl a svědčí o neznalosti základů.

Po ukončení procesu Windows označí veškerou bývalou pamět procesu jako volnou. Windows moc dobře ví, která pamět patří kterému procesu a proto je nemyslitelné, aby v paměti po procesu cokoliv zůstávalo.

Všechny programy na uvolňování RAM nedělají nic jiného, než že na chvíli zaberou velký blok paměti a Windows je tak nuceno pamět ostatních procesů přesunout do swapovacího souboru. Tím se skutečně na chvíli udělá "volná RAM", ale pokud se takto "vyswapovaná" aplikace bude dožadovat své paměti, tak se to zase rychle vrátí do původního stavu.

Pro většinu BFU bude zřejmě velká novinka, že výkon Windows při použití "uvolňovačů" paměti zbytečně klesá, protože se často nesmyslně přesunují data mezi RAM a swapovacím souborem a obráceně.

0/0
22.10.2004 11:39

Jakub Dvořák

Re: Fatální neznalost
Ano a o to tu snad jde ne? Zůstane-li nějaká komponenta - plug-in apod. (prostě proces) z již uzavřeného programu v paměti, potom ji uvolňovač pěkně přesune tam, kde nebude systému překážet. Stejně ho již zřejmě nebudete potřebovat. 
Proč je podle vás přesouvání nesmyslné? Pokud pracujete s jednou aplikací, potom potřebujete její co možná nejvyšší výkon a rychlou odezvu ne? A je vám jedno, že na pozadí máte otevřený jiný software, který je alokován ve swapu. Dost dobře to lze např. aplikovat u Photoshopu, pro který je volná paměť poměrně důležitá věc.
0/0
22.10.2004 11:53

michal

Re: Fatální neznalost
Ale takto to nefunguje, protože správa paměti je klíčová komponenta jádra každého operačního systému. A ten má o procesech daleko více informací, než nějaký prográmek -zvlášťe, pokud ten běží pouze v user space. Myslím, že memory management v řadě NT/2k/XP je dostatečně kvalitní a dá se nastavit podle potřeb daného počítače, že jsou podobné prográmky zbytečné.
0/0
22.10.2004 12:21

pkm

Re: Fatální neznalost
Ano. Ten "uvolňovač" jen dopředu a kolikrát zbytečně udělá něco, co by udělal systém daleko efektivněji, až by to bylo opravdu potřeba.
0/0
22.10.2004 12:39

mr_iks

Re: Fatální neznalost
to ano, ale nekteri z nas musi pracovat obcas i na w98  a vsichni vime, jak to funguje tam...
0/0
22.10.2004 14:24

Step

Re: Fatální neznalost

tyhle "RAM Cistice" vetsinou funguji tak, ze si po systemu narokuji co nejvice RAM. na to konto system odlozi swapovatelnou RAM jinych procesu do swap file - a to se tyka treba toho Photoshopu. Cistic pak zabranou pamet uvolni a hele, najednou mam o 100 nebo 200 Mb vice volne ram. No neni to skvele? Je to skvele, a bez namaceni!

Jenze v okamziku, kdy se v tom photoshopu ma zacit neco dit, dojde okamzite k hromade page faultu a system zacne natahovat stranky ze swapu zpatky do pameti.

Vysledek: uvolnovac RAM nic neuvolni, jenom prehodi z RAM do swapu.

Pokud nejaky proces skonci, o uvolneni jeho pameti se stara sam OS.

0/0
22.10.2004 12:53

Martin

Re: Fatální neznalost

Správně napsaná komponenta/plugin má nanejvýš vlastní vlákno, nikoli process. Proto nehrozí, že by zůstala v paměti po skončení procesu. Špatně napsaná komponenta jako process skutečně zůstane v paměti, ale jekoliž pravděpodobně nebude aktivní, Windows ji AUTOMATICKY přesune do swapu, byde-li nedostatek paměti.

Windows samo od sebe dobře ví, jak jsou jednotlivé stránky (=4096 bytů paměti) využívány. Proto bez problémů automaticky odsunuje málo používané stránky ze všech procesů do swapovacího souboru a naopak často používané stránky se snaží ponechat v paměti. Je implementován sofistikovaný algoritmus na to, aby se swapovalo co možná NEJMÉNĚ.

Pokud si spustíte několik aplikací, pak pamět "vyprázdníte", spustíte si Photoshop a poté se vrátíte k některé z předchozích aplikací, strávíte celkově čekáním na swapování mnohem delší dobu, než bez "vyprázdnění" paměti. To proto, že jste Windows uměle přinutil k neefektivní činnosti a swapovalo se více, než bylo nezbytně nutné.

0/0
22.10.2004 18:43

Will

Jděte jinam

Technet se snaží přiblížit a doporučit počítačové veřejnosti nové, osvědčené či zajímavé produkty. Některé jsou úsměvné, jiné se třeba hodí. Já si jejich práce vážím. Navštěvovat jejich stránky a číst články nikdo nenutí a všichni tzv. "experti" si mohou brouzdat a prudit jinde. Házet špínu tady fakt umíme. A nebo ať zkusí napsat sami o nějakém zajímavém prográmku, který se může hodit ostatním. Můžete mi doporučit nějaký kvalitní pragrámek na videocapturing?

 

0/0
22.10.2004 10:11

ja 1

Re: Jděte jinam
At si priblizuje co chce. Obcas si ctu podobne veci, protoze nemam cas furt serfovat a hledat. Ale fakt je, ze by mel obas prihodit i nejake moudro, nereknu-li vedomost. FreeRam programy snad pouzivaji jen silenci. Ted k tomu programku na VidooCap. Znas VirtualDub-1.5.10 viz VirtualDub.org a pro nasledne zpracovani TMPGEnc. Ne-li zkus a div se vono to funguje.
0/0
22.10.2004 19:36

undatra

Super!
ten rodoknem se hodi, neco podobnyho zrobna schanim.
0/0
22.10.2004 8:16

Běžný Franta Uživatel

Re: Super!
Zkus se podívat taky na GenoPro.
0/0
22.10.2004 13:37

RozmetaL

Nesmysly
Jak to tak sleduji, tak se články tohoto amatérského typu objevují na temto serveru čím dál častěji. To tam nemají nějakého šéfredaktora, který by s tím něco udělal? Vždyť si takhle dělají jen ostudu
0/0
22.10.2004 8:04

Jakub Dvořák

Re: Nesmysly
Vážený pane, opravdu jste mne hned po ránu (stejně jako vaši kolegové zde) velmi, ale velmi rozesmáli. Takovéto přihlouplé příspěvky dokáže napsat, opravdu jen někdo, kdo je naprostý amatér! :))) BTW: co myslíte tou ostudou? Můžete být přesnější? 
0/0
22.10.2004 8:13

Victor

Re: Nesmysly

Vážený pane Jakube Dvořáku, nenechte se prosím rozladit tím, čeho jsme zde svědky. Myslím si, že činnost Technet.cz je prospěšná a s tím i každého kdo zde zveřejňuje informace, které se mohou - ale také nemusí hodit dalším. Je věcí jen a jen osobního názoru každého jednotlivce, co si z čeho vybere. Občas se mu to nebo ono nemusí líbit či hodit, třeba by to udělal také jinak, ale gentleman (jistě i internetový) neječí jak pavlačová klepna, když mu něco nejde pod nos. Obdivuji se těm kolegům, kteří jsou tak disponováni, že hned nade vším vzkypí a prskají. Vždyť i pro ně je to zbytečná ztráta energie. Ale asi je to asi kus národní vlastnosti - okamžitě rýt do všeho kolem sebe. Znal jsem člověka, dej mu Pán Bůh věčnou slávu, od kterého se nikdy nikdo nedočkal uznání za cokoli. Když dostal 100 korun křičel, že je to málo, když desettisíc tak taky...

A když se podíváme do historie: kdo nadělal nejvíce zla: zpravidla ti, kteří věci nerozuměli, ale uměli křičet, ne-li řvát. Viz např. kolektivizaci zemědělství: tehdy přes noc se zemědělství naučili ti, kteří se neuplatnili ani jako nádeníci nebo přidavači na stavbách - a najednou organizovali JZD a třífázové sklizně a novátorské metody podle Lysenka. To, že úroda nestála za nic a krávy chcípaly, už bylo vedlejší, oni si to své vyřvali a vytloukli.  To čeho jsme svědky v politice i na internetu ukazuje, že  opravdu asi nejde o politický režim, ale o styl jednání člověka, tedy jen a jen osobní vlastnosti. Jinými slovy, schází nám kultivovanost, nejsou gentlemani a lady. Mějste se hezky a hodně úspěchů.

 

0/0
22.10.2004 8:41

AK-47

Re: Nesmysly

Prospesna? Jen ten pripad, kdy zde radili jak cistit monitor ---- resp. dostat od nej poradnou pecku ci jejich "urychlovace downloadu" nebo programy pro spravu RAM jsou pro me jasnou zarukou, ze to proste JSOU IT ANALFABETI !!

Cim vice techto filcek do pocitace, tim pomaleji Vam pojede.

0/0
22.10.2004 9:20

Jakub Dvořák

Re: Nesmysly

Ano máte samozřejmě pravdu a děkuji za váš příspěvek, který byl konečně objektivní.

Také obdivuji ty kolegy, kteří slovně ryjí, napadají autory (nejen na tomto serveru), prskají a přitom jsou jejich příspěvky v diskusích zcela od věci. Dokonce v nich nedokážou poukázat na konkrétní chybu. Já na ně však klidně i rád odpovím (pokud mám čas). Občas mi sice tzv. ujedou nervy, ale za chvilku to hodím stejně za hlavu. Stačí si totiž položit otázku, co z nich mám? Kritizovat umí každý, ale napsat zajímavý a užitečný článek, už jen málokdo. Přeji pěkný den.

0/0
22.10.2004 9:42

2P

Re: Nesmysly

Objektivní příspěvek, pane Dvořáku? Ostatní jsou od věci? Vy si snad děláte legraci!

Vrcholem Vašeho "objektivního" příspěvku je věta "Dokonce v nich nedokážou poukázat na konkrétní chybu.". Vždyť nejméně dva čtenáři dosti konkrétně popsali tu největší desinformaci a velká část ostatních kritiků jim přikývla.

Pokud se stále nechytáte, rád Vám to zopakuji:
(CITUJI)
Některé aplikace pracující pod systémem Windows, si po svém zavření nedělají velké starosti o odstranění dat z operační paměti PC. S postupem času potom dochází k nabalování těchto již nepotřebných dat a vaše RAM je jimi zbytečně zaplněna.
(/CITUJI)
Toto jednoduše NENÍ pravda. Ve Windows NT/2k/XP je to vyloučeno, neboť paměťový prostor jednotlivých procesů (programů) je striktně oddělen a po ukončení programu je CELÝ uvolněn z paměti. Ve Windows 9x k tomu IMHO dochází výjimečně, a přecijen už jsou uživatelé těchto systémů asi v menšině.

Tyto "uvolňovače paměti", jak je nazýváte, skutečně z principu nemohou fungovat jinak, než že alokací velkého kusu paměti donutí systém ke swapování. Takže, uznejte, psát (CITUJI)automaticky uvolňuje operační paměť(/CITUJI), bez zmínky o tom JAK to dělá, má dost blízko k desinformaci.

Vaše argumenty o Photoshopu stěží obstojí, protože:
1) Málokdo používá v jednom okamžiku jednu aplikaci (to by nám stačil DOS). Naopak většina lidí potřebuje svižně přepínat mezi aplikacemi. A takový "RAM-booster" vcelku spolehlivě pošle data a kód několika z nich do swapu, což pochopitelně systém neurychlí, ba naopak.

2) Pokud používám jednu aplikaci, "RAM-booster" nechá odswapovat právě JEJÍ data, takže si opět nepomohu. Mám-li puštěných více programů, tak patrně proto, že je používám, což je tedy případ bodu 1).

3) Photoshop mimo jiné používá vlastní swapování.


Ano, máte pravdu, program typu FreeRAM se může někdy hodit, ale pouze ve VELMI SPECIÁLNÍCH případech. Těm, kdo jej potřebují často, doporučuji nějký real-time OS. Pravda, většina čtenářů idnes netuší, co to je. (Jinými slovy: běžnému uživateli může program typu FreeRAM většinou jen uškodit.)

No ale to je právě ten důvod, proč je pěkné zvěrstvo nadepsat článek určený laikům: "Jak si uvolnit paměť RAM"!

0/0
22.10.2004 19:30

jojo

Re: Nesmysly
Co ti vletlo na nos? Stale asi stejne jako ostatni remcalove zde nevis o co autorovi slo :( Pro vsechny - Zkuste se naucit cist. Slo mu o to, ze programy (ne dobre napsane) ponechaji v pameti mnoho zbytecnych procesu! Kurna vy jste totalni analfabeti nebo co? Nikde snad nehovori o tom, ze kdyz se aplikace zavre, tak ze nuvolni misto ne? Ohledne Photoshopu jsi to taky pekne domotal. Slo mu o to, ze prave pokud ma spustenou vic epalikaci, a chce mit celou pamet vyhrazenou prave pro photoshop potom je vyuziti tohoto "uvolnovace" nejlepsi volbou. V cemz naprosto souhlasim. Tys to vlastne sam potvrdil - RAM-booster" nechá odswapovat právě JEJÍ data :)))  No a kdybys si precetl celou diskusi poradne jako ja, mozna bys zjistil, ze za nadpis muze editor tech. zprav. idnesu :))) Skoda, ale snazil jsi se...
0/0
23.10.2004 10:09

cert

Re: Nesmysly
Jedine skutecny amater se muze na diskusi do krve byt za svuj vlastni clanek... Vazeny experte, co kdybyste nechal diskusi nad timto clankem na nezaujatych ctenarich a siroke verejnosti? Tohle je opravdu neskutecne trapne, a nikde jinde sem nic podobneho nevidel... Trosku odstup;)
0/0
22.10.2004 9:35

Jakub Dvořák

Re: Nesmysly
Já se za nic nebiji (po vašem BYT - ach ta hrubka). Pouze reaguji na příspěvky v diskusi. Vadí vám to? Neměl bych to podle vás dělat? Ale od toho tu snad vážený pane jsou! Proto se v nich budu kdykoliv vyjadřovat, pokud mne bude bezdůvodně napadat. Mimochodem můžete mi říci, proč bych si svůj dobře napsaný článek neměl obhajovat? :))
0/0
22.10.2004 9:47

Re: Nesmysly
ok, pardon za tu hrubku:) Preklep, pisu rychle a nemam na to korektora... Tohle neni reagovani, tohleto je tezce urazene ego amatera, ktery napsal svuj prvni clanecek, rano se s prijemnym chvenim v podbrisku vrhne k inetu zda ho skutecne vyvesili a pak nasupene zjisti, ze si jeho sqely clanek dovolil nekdo kritizovat. Jak rikam, chtelo by to trochu odstupu, myslel sem, ze idnes je seriozni server (i kdyz mistni technet casto nectu), ale tohle proste zavani amaterismem. BTW: jak jste prisel na to, ze je Vas clanek dobre napsany, osobni pocit?:)) Imho, mi ty uvedene programky taky prijdou vicemene jako zbytecnosti, pocitacovou komunitu s nimi asi neoslnite, takze hlavne klid a orientaci na skupinu zaciname s pocitacem;)
0/0
22.10.2004 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.