Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Téměř polovina softwaru v Čechách je kradená

Česká republika se loni zařadila mezi dvacet zemí světa s nejnižší mírou počitačového pirátství a to přesto, že téměř polovina počítačových programů byla pořízena nelegálně. Česká pobočka BSA nyní eviduje 598 případů porušování autorských práv k softwaru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

Bazbik

AJ-ČJ a ČJ-AJ? pls poradte a napiste mi link pls moc prosim:-)

0/0
30.4.2007 11:30

Martin

Bazbik

jak to mam udělat nebo kde mam stahnou oboustrany prekladace bez licenci?:-)

0/0
30.4.2007 11:28

Martin

Bazbik

cau lidi hcu se poradit chu si stahnout preklada oboustrany ale vsude je licence 1-2 hodiny;-€;-€;-€

0/0
30.4.2007 11:27

technik IT

Linux je bastard
Linux je možná zadarmo,ale méně logický a uzivatelsky více nepřátelský je snad jen UNIX(není to náhodou linuxův tatínek?)To i DOS a 3.11 jsou pro NORMÁLNÍHO uživatele přijatelnější,o OS2/WARP a W9x nemluvě.Wokna jsou sice nestabilní,ale pro normální lidi nic lepšího NEEXISTUJE!A co si nechají líbit hardwarově na rozdíl od tučňáka je neuvěřitelné.Kdybych nemusel s tučňákem dělat kvůli zákazníkům kteří šetří na nepravých místech tak zastřelím každého tučňáka v okruhu 500km.
0/0
20.3.2006 12:43

ahojky

ahojky
0/0
17.5.2005 16:46

vánička

tatˇana
čus bus autobus vo co tu jde némáte náhodou nějakou super stranku na překládače do angliny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-----___---§!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§§§!!!!§§§§§!!!!!!!§§§§!§
0/0
22.4.2005 20:04

Pavel

nooo
ááá soudruh cenzor mi to smazal,čest práci soudruhu!!:-)))
0/0
2.1.2005 21:19

moris

AutoCAD versus XP
jak se dá rozběhnout AutoCAD2002 pod Win XP?
 Děkuji Moris
0/0
25.12.2004 21:45

misak

Re: AutoCAD versus XP
už jsi to zjistil zajma mě to
0/0
18.2.2005 19:31

Vojta

Re: AutoCAD versus XP
musíš si stáhnout novou CD-dilu.. je na stránkách autodesku.. pak to šlape
0/0
29.12.2005 14:31

PEca

Proč tak čti
Protože v zahraničí medi s hrama, programy a dalším užitečným softwarem stojí míň než u Nás. Např. U Nás DVD stoji cca 1000 - když je to asi tak půl roku stará novinka. A v GB nebo USA koupíte za tu cenu 3 DVD a jsou to žhavé novinky. Tak to je můj názor a vysvětlení na tenhle článek
0/0
14.10.2004 18:55

Me by zajimalo

jaky piratsky sw - ma BSA na mysli?

Tipuji ze to budou hlavne SW od MS a hry.

S kopirovanim MS produktu naprosto souhlasim. Duvodem je zamerne a cilene vytvaret monopolniho postaveni teto firmy a tim i nuceni dalsich uzivatelu pouzivat MS-SW (o tom jsou tu prispevky primo ze zivota)

Kopirovani her neni moc eticke, protoze tam se mohu rozhodnout, jestli si je zahrat chci, nebo ne. U produktu MS jsem k "hrani" donucen, jinak mne okoli vylouci ze svych rad. 

Taky jsem tu zaregistroval par kritickych clanku k "utajenemu" formatu MS Office (doc, ppt, xls a pod.). Koho to zajima vice, jdete sem http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html

 

0/0
14.10.2004 18:22

frankryba

zlodeji + urednici by meli povinne pouzivat: Linux + OpenOffice
Linux je za 0Kc, takze krast Windows XP je neoduvodnitelna kradez, v pripade statnich uredniku je Windows XP neoduvodnitelny LUXUS...navic s bezpecnosti na stiru...navic v pripade skol, by se alespon s Linuxem neco studenti i ucitele naucili ...
0/0
14.10.2004 17:24

mr. talpo

Re: zlodeji + urednici by meli povinne pouzivat: Linux + OpenOffice
i ty brepto linux není zadarmo... do státní správy asi sotva s mandrakem ne? škoda že toho o linuxu víš tak málo. zavedení + mutné proškolení všech uživatelů je tak drahé, že přechod na něj je přinejmenším problematický. existují na to odboré studie, doporučuju vyhledat a nastudovat, protože když o problému nic nevíš, tak se drž bokem a čti si knížku
0/0
14.10.2004 18:20

mr. talpo

Re: zlodeji + urednici by meli povinne pouzivat: Linux + OpenOffice
ještě dodatek. v linuxu že nejsou díry??? tak tomu se směju na celé kolo. nic proti tučňákovi, sám jsme ho jeden čas používal ale je tam problém snad ze vším hw počínaje sw konče. hodně je toho sice zadarmo, ale nahradit MS office takovým dementním softem jako je open office může jen somrák nebo blb. o multimédiích ani nemluvě. hry? asi sprosté slovo...
0/0
14.10.2004 18:24

stembi

Re: zlodeji + urednici by meli povinne pouzivat: Linux + OpenOffice
Presne kvuli takovym lidem jako jsi ty - naprosta neschopnost se neco naucit je situace jaka je. OO jsou relativne v pohode, maji skutecne pouzitelnou napovedu naorzdil od MS office. Na napsani dopisu, ci zhotoveni debilniho grafu rozhodne postacuji. Nic jineho vetsina uredniku a studentu nepotrebuje, tak si to laskave uvedom. No a win x lin tady rozebirat nebudu, sam znam hodne lidi, kteri linux vzdali, protoze proste nemeli trpelivost se naucit jiny pristup k pocitaci, nez klikani na ikony a metodou pokus omyl udelat neco noveho.
0/0
14.10.2004 19:55

MAR!O

Pali se vic nez za starejch casu drevo u taboracku...

jak uz bylo receno polovina je nesmysl, koknete se na svoje cd a kolik procent mate nelegalne de jen o to komu to vadi, doma je doma a pali se dneska vic nez za starejch casu drevo u taboracku a vzdycky bude. Nesouhlasim s tim ze je dulezite udelat neprustrelnou ochranu, protoze takova neexistuje. Firmy se lopoti s ochranou pomoci registraci ci hardwerovych klicu kdyz je kazdej behem 5 vterin oblafne diky crackum. Otazkou ovsem zustava proc se firmy tak vztekaj kuli domacimu zneuzivani programu (dejme tomu ne her) kdyz polovina z nich presahuje cenou mesicni ci rocni prijem domacnosti a porizeni autocadu, inventoru, 3d studia, pro engineru by se rovnala investici do rodineho domku ci auta. Ty programy by lidi nikdy nekupovali a neumeli na nich, ja chapu ze z firem jim utikaj prachy ale od lidi kteri se na tom uci ci uzivaji k nekomercnim ucelum nedostanou nikdy ani kacku, tak co sakra delaj humbuk?

Zakladni teze je plat kdyz ti to vydelava, kdyz ne diky ze mas o nas zajem...

0/0
14.10.2004 17:00

Vladimír Dudák

Re: Pali se vic nez za starejch casu drevo u taboracku...
no tak to bych neřekl. Autocad i další programy existují i ve verzích pro studenty, případně pedagogy. Cena AutoCad případně další produkty Autodesk pro studenty je cca 5000 Kč nevím kolik přesně kařdy, ale to už se dá zjistit. Školy je také nabízejí svým studentům viz. např zde: http://www.stavlib.hiedu.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=34&mode=&order= Některé programy jsou pro studenty jako funkční DEMA zdarma (obvykle je omezena možnost ukládání)! Kdo je potřebuje k práci a tedy výdělku tak ať si je pěkně zaplatí. Ceny verze ACad LT jsou o dost nižší než plné (cca 25 000 Kč) s tím, že projektatntovy se určitě brzy vrátí. Nepiště Mario takový blbosti.
0/0
14.10.2004 19:27

MAR!O

vyborny namet na SCI-FI

Nevim kde ste tenhle skvar vzal? pred 8 mesici sme porizovali pro stredni skolu na ciste studijni ucely autocad 2002 a opravdu cena snizena jen o cast. K tomu musite pripocist mechsoft aby to trochu jelo a na ty Vam nikdo neda nic a cena se splha... cenova politika autodesku je podle mich zkusenosti lepsi nez u konkurence, ale i tak pro mensi stredni skoly velmi neprizniva SPSS liberec ma zrejme stesti, jakoz i jine SPS bohuzel ze zkusenosti vim ze to neni standartni pripad, ja tu cest se na jednani s autodeskem podilet za SPS mel a vim jake to je.  Dale jestli vam prijde cena za autocad pro studenta za 5000 prijatelna tak se opravdu nemame o cem bavit, ukazte mi jednoho ktery by za to dal o 4880 kc vic nez to muze mit od kamarada ci z netu a hlavne v plne verzi a ne zadne orezane verze se kteryma se tak casto setkavame? Mimo to autocad je jen chaby zaklad se kterym se dnes nemate sanci slusne uzivit. Jestli mi sezenete Catia V5 R12 do 5000,- tak do toho pudu. Ja tvrdim ze kazdy student technicke skoly ma doma ci na koleji softwere za nekolik set tisic na kterem pracuje ve skole, a proste ho potrebuje. Nezridka se setkavame dokonce s pochopenim profesoru ci lektoru kteri jej sami ac nelagalne siri...    Kazdy ma dnes v pocitaci softweru plno proste ho potrebujeme a jina cesta neni a i kdyby se za jeden platilo 5000 slo by to do opet do stovky tisic. 

Pane Vladimíre Dudáku musim s horkosti konstatovat, ze realita je od Vasich predstav znacne vzdalena. Argument 5000 jen za detsky "neukladaci" a komercne nevyuzitelny ACad vam neda nikdo...     Jinak mate vyborny namet na SCI-FI pouze tak si dovedu vylozit Vasi reakci....

0/0
15.10.2004 17:59

albert

Jinak to nejde
Bohuzel, s nasi kupni silou to v podstate jinak nejde. Zadne programy sice nekradu ani nekupuju (krome OS), ale ted potrebuju Origin, jehoz cena je zhruba 15000. Ne ze bych ty penize nemel, ale kdybych to zaplatil, tak budu mit pocit, ze jsem se nechal okrast ja. Takze se asi taky stanu zlodejem...
0/0
14.10.2004 16:38

Alkáč

Domácí použití zadara
Je už načase, aby se i slavný Microsoft zamyslel a dal uživatelům verzi pro domácí použití zadara či za směšný poplatek. Ten kdo chodí makat rukama, a vydělá pár tisíc měsíčně stejně nikdy software nekoupí. Nemá proč. Pokud podnikám, a vyvíjím aplikace, tak mám od operačního systému, Office až po vývojové prostředí vše zakoupeno. A tak to má být. Zpoplatnit jen tehdy, pokud je to dále prostředek k uživení. A chtěl bych vidět někoho, kdo má firmu a riskuje s černými instalacemi. Já tedy ne. Ale domácích uživatelů bych se vždy zastal, pokud to mají jen pro svou potřebu.
0/0
14.10.2004 16:24

Re: Domácí použití zadara
To by mě zajímalo, jak bys zpoplatnil třeba hry. prostředkem k uživení rozhodně nejsou. A z čeho budou žít vývojáři her? To by za chvíli byly na trhu jen nějaká freewarový sračky.
0/0
14.10.2004 18:07

Hugo

Re: Domácí použití zadara
Aha, takze kdyz auto pouzivam jen pro svoji potrebu (pro rodinu) tak bych ho mel dostat zadormo! At plati firmy. OK, posli mi prosim 2 auta, staci mio nova oktavka a superb, dik.
0/0
15.10.2004 8:48

Re: Domácí použití zadara
Aha, takze kdyz auto pouzivam jen pro svoji potrebu (pro rodinu) tak bych ho mel dostat zadormo! At plati firmy. OK, posli mi prosim 2 auta, staci mio nova oktavka a superb, dik.
0/0
15.10.2004 8:48

Hugo

Re: Domácí použití zadara
Aha, takze kdyz auto pouzivam jen pro svoji potrebu (pro rodinu) tak bych ho mel dostat zadarmo! At plati firmy. OK, posli mi prosim 2 auta, staci mi nova oktavka a superb, dik.
0/0
15.10.2004 8:52

Fikos

To je hrůza
už polovina softu je legálního,styďte se to neumíte kopírovat :o))
0/0
14.10.2004 14:56

Roman Durdis

Re: To je hrůza
:-)))))
0/0
14.10.2004 15:34

rejpal

Re: To je hrůza
to je chyba ve vypoctu :o) To vis kdyz se pouziva M$
0/0
14.10.2004 16:27

ToJeFuk

he
chtěl jsem školit lidi přes NPPG (Národní program počítačové gramotnosti), napsal jsem jim a dostal odpověd že jelikož nemám WinXP a MS Office 2003 !! (mám "jen" Win98 a OpenOffice), tak mám smůlu - NO TAK NEŠKOLÍM NO ... 
0/0
14.10.2004 11:53

Dervis

Re: he
No, to si asi nekdo zaplatil, ze se nesmi pouzivat jine Office, otazke je jen, jestli primo M$, nebo nejaka spriznena firma.
0/0
14.10.2004 12:19

T

Re: he
A nezkoušels je pohonit u antimonopolního úřadu? Kruci, do toho bych asi šel, začal bych s tím u Mlynáře... Za tu srandu by mi to stálo!
0/0
14.10.2004 14:12

Tom

Placeny soft na domacim pocitaci
Pokud nejaky vyrobce softu chce, aby mu za nej platili i domaci uzivatele, nema smysl spolehat na nejakou BSA, musi jej mit neprustrelne zabezpeceny proti kopirovani. To uz pochopil treba prekladac www stranek britanik (www.britanik.cz) Funguje zadara jen hodinu! a crack clovek nenajde ani kdyby se...
0/0
14.10.2004 10:39

lukin

Re: Placeny soft na domacim pocitaci
to, ze na neco neni crack, neni zpusobeno tim, ze by nesel tento software cracknout, ale tim, ze ten software neni dostatecne zajimavy, aby se s tim nejaky cracker zabyval... a prekladace www stranek jsou dosti nezajimavy artikl...
0/0
14.10.2004 11:21

Jan Tleskac

Re: Placeny soft na domacim pocitaci
Mno pokud je neco shit tak to nikdo necrackuje. A softwareovy prekladac pro M$ Exprdel je opravdu lukrativni vec. Jak napriklad prelozi Single Side Band? Jendostrana kapela?
0/0
14.10.2004 15:32

Tonny

Diskuze na nic!!
Podstatou problému je přece něco úplně jiného. Kupuju krabicový SW a chci za ty peníze 2 roky záruku a fungující zboží!! Oponenti, kteří tvrdí, že SW není zboží, raději nepište :-)) Potom SW firmy můžou čekat, že rád zaplatím i 10 tis. za Office od M$...
0/0
14.10.2004 9:15

KIIV

Re: Diskuze na nic!!
pokud sis vsiml tak se v licencnim ujednani ktery musis odklepnout firmy ze zasady zrikaji jakychkoliv skod spachanych jejich sw ... ale prachy samo za to chctej (m$ nevyjimaje)
0/0
14.10.2004 18:21

Petr

reklama
ČTK pustí reklamu soukromé společnosti a tady to bez problému uvedou jako článek bez autora. On totiž ten "článek"  někdo napsat musel a měl by být uveden jako autor, jinak se jedná o porušení autorských práv autora. Ale vzhledem k charakteru "článku" jde spíše o reklamu, která má vypadat jako článek a tomu kdo to zveřejňuje, vlastně porušování autorských práv na srdci příliš neleží.
0/0
14.10.2004 9:13

Tonnz

Re: reklama
Přece tenhle server taky musí dostat od někoho zaplaceno :-(((
0/0
14.10.2004 9:18

KarLos

Oni vědí

A myslím, že tohle všechno výrobci softwaru moc dobře vědí. Jinak by už dávno zakročili a zavedli daleko lepší ochranu proti neautorizovanému užívání jejich produktů. Zároveň by nutili stát k tvrdším represivním opatřením. Jenže to by se všichni naučili pracovat s free produkry a nepožadovali by zakoupení placených programů v zaměstnání :) A to mají všichni výrobci softwaru moc dobře spočítaný... kopírujte, kopírujte. My občas uděláme bububu...aby ste nezapomněli, že to není uplně OK.

0/0
14.10.2004 9:01

Rejpal

takovy mobilserver sveho casu
Takovy mobilserver sveho casu presel plne na legalni software az nekdy zacatkem roku 98. Takze asi tak.
0/0
14.10.2004 8:41

Zdeněk Polách

Re: takovy mobilserver sveho casu

A co jako? Znamena to, ze by o tom servery ze staje byvale Mobil Media nemely psat?
To je stejne relevantni, jako kdybyste napsal, ze jeste v roce 2002 vysla na verejnost kauza o tom, ze 60% pocitacu policejniho prezidia ma nelegalni software, a proto by policie nemela piraty vyhledavat a trestat

0/0
14.10.2004 11:43

Silver

Re: takovy mobilserver sveho casu
No, kdyz uz si uvedl takovyhle priklad, tak odpoved je ano... Nerika ti nic uslovi "Zamest si pred vlastnim prahem". Tohle je mi proti srsti stejne jako kdyz policajti jezdej po silnicich jako prasata a pak te zkasnou, ze nemas v poradku lekarnicku...
0/0
14.10.2004 13:21

Fantomas

Ha ha ha
No to je pěkná blbost, téměř polovina, ha ha, úplný nesmysl. Možná tak polovina užívaných windows, protože oem licence je za babku. Ale cokoliv dalšího v počítači je nelegál. Alespoň já jsem ještě nepotkal člověka, který má doma v počítači legální komerční software. Popřídě, který nad tímto alespoň přemýšlí. Doma je doma a každý si pomáhá jak může a jak umí. Kdyby výzkum probíhal v domácnostech, bude nelegálních takových 90%.
0/0
14.10.2004 8:31

gulliver

chtel bych videt toho blbecka, ktery by si za ty prachy, kupoval domu original software
0/0
14.10.2004 8:24

Honza K.

Stát
To je sice smutné, že se software krade, ale v tom případě by měl stát také vzít na sebe svůj díl viny, začít něco dělat a ne jen buzerovat lidi. Třeba takový Ms Office. Jeho soubory dnes už naštěstí otevřou i jiné Office balíky, ale ne vždy to je zrovna ideální. Ms Office, i přes své nesporné kvality, patří mezi nejdražší produkty tohoto typu a i když ho běžný člověk ani plně nevyužije, tak vám ho všichni nutí. Na školách je to v podstatě standard, ale kdo si to může pro domácí používáni dovolit? I ta studentská licence za slabé 4 000 Kč není zrovna laciná a přitom na to, co se v tom dělá by bohatě stačil např. OpenOffice.org, který je zdarma. Státní instituce? Tam to je úplně to samé. Názornou ukázkou je třeba Ministerstvo informatiky. http://www.google.com/search?hl=en&lr=&client=firefox-a&q=.doc+site%3Amicr.cz&btnG=Search hodně z těchto souborů jsou k dispozici i v něčem jiném, ale ne všechny. Je pěkné, že státní instituce mají krásnou multilicenci, ale měli by si taky uvědomit kolik za tento produkt musí zaplatit obyčejný občan a ne jej za to ještě trestat, když ho sám stát k té krádeži donutil.
0/0
14.10.2004 8:21

Ivan

Re: Stát
Presne tak. Prosadit nejake otevrene formaty, napriklad ty od OpenOffice, do vsech statnich instituci a skol a pod. To je nejsnazsi cesta k legalizaci.
0/0
14.10.2004 11:33

Cože?

Re: Stát
Jak? Že školy chtěj projekty v MS Office? To bych se na ně pěkně vyflák a dal jim to just v OpenOffice formátu. Nemaj právo po nikom chtít to ve formátu, kterej se zrovna jim hodí!!! Serte na ně!
0/0
14.10.2004 15:52

Hobit

Re: Stát
Přesně tak! A ač jsem jinak velkej slušňák asi bych dotyčné lektory pěkně vyfakoval. :-) Bez ohledu na důsledky. Ale opravdu nevěřím že vzdělaní učitelé a profesoři toto vyžadují.
0/0
14.10.2004 16:09

albert

Re: Stát
Nejlepsi je, ze napriklad ministerstva a krajske urady okamzite kupuji nejnovejsi verze MS Office, a pak soubory v novych formatech posilaji napr. skolam. Takze skoly jsou take nuceny zakoupit novy balik, prestoze jim to k nicemu neni.
0/0
14.10.2004 16:44

jo

Re: Stát
No a proč se školy ministerstvu nebo úřadům nepostaví? Řeknu, že to co mi poslali nemůžu přečíst a šlus. Buď ať to pošlou v nějakym formátu, na kterej je minimálně freeware, nebo ať si to strčej za klobouk, ne? Všechno to jde z našich daní, sakra!!!
0/0
14.10.2004 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.