Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak funguje experimentální digitální vysílání naživo?

Jak zapojit set-top-box, co všechno je potřeba k naladění programů a jak vypadá teletext na černobílém Merkuru? Zkoušeli jsme digitální vysílání po Praze a tady je pár našich prvních zkušeností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ilhj

bjl

g.idnes.cz" alt=":-©">g.idnes.cz" alt="X">g.idnes.cz" alt="8-o">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
18.8.2007 17:42

Savalish

Autor si z nas tropi legraci!!!!
Domnivam se, ze posuzovat kvalitu digitalniho vysilani na male stare cernobile TV je opravdu postup mimo vsechny rozumne meze. Kriteriem kvality clanku je preci mnozstvi kvalitnich a overenych informaci, to zde opravdu nefunguje. S pozdravem Savalish
0/0
27.6.2005 12:38

Martinek

Antena
Jenom maly dotaz. Muzu pouzit na prijem digitalni televize pokojovou antenu? Bydlim v Praze. Normalne mam hrozne mizernej obraz a zajimalo by me, jestli bude prijem  pomoci set-top boxu lepsi.
0/0
11.6.2005 8:09

Jirka

Re: Antena
Jo, bezproblémů, já to chytám na HAMU.
0/0
20.6.2005 11:04

Martinek

Antena
Potreboval bych poradit. Bydlim v Praze a na nasem barku nemame antenu, tak jsem si poridil pokojovou, ale obraz mam porad mizernej. Tak jsem se rozhodl poridit set-top box na prijem digitalni televize. A otazka je, jestli budu schopen prijimat digitalni obraz pres tu pokojovou antenu. Jestli se neco zlepsi.
 
0/0
11.6.2005 8:03

M

Co chytam ja
Ve Varech Karlových mužu chytit tak akorát blechu.
0/0
8.6.2005 17:13

nahr

nahrávání
dá se nahrávat z UPC na video???třeba filmy z HBO... poraďte mi please jak na to??? dík
0/0
23.1.2005 11:34

Milan

Re: nahrávání
To prece neni problem, pokud mas koupeny predplatny UPC. Na terestrialnim digitalnim vysilani UPC nechytis.
0/0
8.6.2005 14:37

Resly

Re: nahrávání
Musíte si na videu nastavit L1 a nahráváte to, na co se zrovna dívate.
0/0
15.8.2005 20:59

ladislav Soukup

A co karta do Počítače???
Ahoj nevíte nějaou kartu do počítače na digitální televizi ??Díky moc
0/0
13.12.2004 16:01

WWWendy

Re: A co karta do Počítače???
Třeba tady:
www.alzasoft.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.alzasoft.cz;TYPTREE=1" target="_blank" rel="nofollow"> www.alzasoft.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.alzasoft.cz;TYPTREE=1
 
0/0
14.12.2004 10:36

felix26

CENA
Ahoj. Potreboval bych nejaky odkaz, abych si zjistil ceny za ktere se to prodava. Jeden mam za cca. 3tisice a funguje bezvadne. Jenze potrebuju 3ks a tak bych si umel predstavit nejakej levnejsi model. Diky.
0/0
12.12.2004 17:56

WWWendy

Moje zkušenost
Jsem za Mníškem pod Brdy v údolí. Analogový obraz je zde k ničemu a kromě DVB-T (pozemního digitálního vysílání) neexistuje žádná jiná variana jak chytat 4 základní český programy (nebo já alespoň o žádné nevím). Koupil jsem tedy v prosinci přijímač "do Caravnu" HUMAX F2-1001T (je na 12 voltů) připojil ho na anténu se zesilovačem a měl pěknej obraz z vysílače Cukrák (ČRa). Bohužel jen do té doby než na jaře narostlo listí :-). Otočil jsem anténu opačným směrem a nějaký čas chytal signál odrazem od protějšího kopce. To také fungovalo pouze pár týdnů. Vrátil jsem tedy anténu do původního směru na Cukrák a začal prodlužovat stožár... Teď je asi 10m nad terénem (lešenářské trubky) a zatím vše běhá. Kromě občasných zakousnutí obrazu :-( Zatím ovšem ještě nebyla pořádná bouřka.
Závěr? Mimo Prahu si to nejdříve otestujte.
0/0
25.11.2004 11:14

MiHor

Mapa pokrytí ...
... je možné ji někde sehnat. Konkrétně mě zajímají Kralupy nad Vltavou ... díky za odpovědi
0/0
16.11.2004 21:04

TNT

Re: Mapa pokrytí ...
Mapy pokrytí jsou na www.digitalnitelevize.cz" target="_blank" rel="nofollow">www.digitalnitelevize.cz, v záložce Základní informace, spolu se základními informacemi o jednotlivých projektech (ČRa, CDG a ČTc).
0/0
16.11.2004 23:09

jaz

Re: Mapa pokrytí ...
v Kralupech to nejni s příjmem nic moc, v které části bydlíš? nejlépe ulice.
0/0
17.11.2004 23:41

MiHor

Re: Re: Mapa pokrytí ...
Lobeček, Tylova, 3. patro :o) (michal@affiliate.cz) Díky
0/0
23.11.2004 13:18

Radek

Re: Re: Re: Mapa pokrytí ...
promin za pozdní odpověd, myslim ze by to melo slapat, obecne Kralupy nejsou nic moc pokrytý, ale v Tylovce by to mohlo slapat.  pokud máš teda výhled z okna smerem na Prahu. asi ale budes potrebovat na pevno nainstalovat antenu, idealni by to bylo na strese, ale mozna ze to nebude treba. jestli chces ozvi se mi na servisZAVINÁČwo.cz  muzem to testnout. Radek
0/0
9.12.2004 15:51

algida

Re: Re: Mapa pokrytí ...
Ja osobne bych taky rad zjistil, jestli je u me mozne chytit DVB-T. Bydlim v Kralupech ulice Cechova. Dekuju
0/0
28.12.2005 15:08

Jakov

Re: Mapa pokrytí ...
Bydlim jeste nekolik km za Kralupama a signal je na stavajici antenu se zesilovacem bez problemu.
0/0
23.11.2004 15:30

MiHor

Re: Re: Mapa pokrytí ...
Díky moc za reakci ( michal@affiliate.cz) můžeš ještě říct jakou máš anténu ... předem díky
0/0
24.11.2004 18:16

Rac d47

koho mám zažalovat ?
koho mám zažalovat ?  koho ???  už mě z těch dat co tu proudí vzduch bolí pořádně škeble,  zhoršilo se sperma a žena mě utekla za bezdomovcem :) kde je chyba :))  ale teďka vážně,,,  myslíte si někdo.. že ty data co furt litaj vzduchem vadí ????
0/0
16.11.2004 21:01

ladau

Re: koho mám zažalovat ?
Z tohodle pohledu bych byl v klidu, protože digitální televize obvykle vysílá nižším výkonem, než jaký je třeba pro analogové vysílání.
0/0
30.11.2004 17:52

vaclav

zesilovač
Pořizuji novou anténu + širokopásmový (před)zesilovač. Bude to k něčemu po zavedení digitálního vysílání nebo si budeme muset pořídit jiný typ antény?
0/0
16.11.2004 13:29

Martin H.

Re: zesilovač
Anténa by měla stačit a nebude potřeba jiná. Více info na: www.digitalnitelevize.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.digitalnitelevize.cz" target="_blank" rel="nofollow"> www.digitalnitelevize.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.digitalnitelevize.cz
0/0
16.11.2004 13:44

Sedro Sedro

PC Karta
Jakou doporučujete PC kartu pro příjem DVB-T? Už mám v počítačit obyčejnou TV kartu Pinnacle TV Pro, ale na tu asi digitál nechytím :-( Dáky za info!
0/0
16.11.2004 13:24

TNT

Re: PC Karta

Z vlastní zkušenosti můžu doporučit TechniSat AirStar, instalace a provoz naprosto bez problémů, akorát jsem si k ní za 15 EUR dokoupil plnou verzi aplikace DVBViewer, protože bundlovaná TE (TechniSat Edition) je hodně osekaná.

Ze záznamu pořízeného touhle kartou jsou ty epizody z Creature Comforts, co jsem tu psal odkaz v některé minulém příspěvku.

0/0
16.11.2004 14:01

J

komprese
Kdyby zahodili Mpeg2 a pouzili Mpeg4, tak by ty datovy toky bohate stacili i pro HDTV.
0/0
16.11.2004 12:56

TNT

Re: komprese

Jako vtip dobrý...

Ale jinak pro ty, kteří se v problematice neorientují: datový tok s sebou nese informace, které ovlivňují kvalitu obrazu (zvuku). Čím méně těch informací je, tím menší kvality lze na výstupu dosáhnout. Proto o HDTV nemůže být řeč. Jenom pro ilustraci: z běžný digitální kamery leze video (DV AVI) s datovým tokem kolem 29000 kbps, po ztrátový kompresi do MPEG2 má rozumný DVD kolem 9000 kbps a po další ztrátový kompresi do MPEG4 má rozumný video kolem 1000 kbps. Těch 28000 kpbs, který se cestou ztratily (a to byla na začátku amatérská DV kamera), původně neslo nějakou informaci, jejíž absence je běžným okem viditelná. Jinak komprese z MPEG2 do MPEG4 v principu staví na tom, že jako "detail" používá blok 8x8 bodů, jehož obrazovou informaci laicky řečeno způměruje, takže při příliš nízkém datovém toku je rej čtverečků a mapovatění zaručeno.

Tak se radši nerouhej, aby se toho nějakej poskytovatel nechyt a nezačal vysílat v DivX... A taky je potřeba si uvědomit, že je podstatný rozdíl mezi monitorem počítače a běžnou TV, takže DivX, který na počítači ještě vypadá jakž takž, bude na TV dost příšerný.

0/0
16.11.2004 13:54

Noname

Re: komprese
To co psal "J" rozhodne neni vtip. Souhlasim s tim co jsi psal ve starsich prispevcich, TNT, ale v tomhle ma "J" pravdu a to vcetne HDTV v DVB-T sitich. Zasadni rozdil mezi MPEG-2 a nejnovejsimi algoritmy pro MPEG-4 je v tom, ze pro dosazeni stejneho vysledneho obrazu staci u MPEG-4 vyrazne mene dat nez u MEPG-2. Jak je to mozne? Veda pokrocila a MPEG-4 je vyrazne modernejsi a propracovanejsi nez uz pomerne zastaraly MPEG-2. A mimochodem macroblok uz taky neni fixne 8x8. Pro standardizaci HDTV se pocita s MPEG-4.
0/0
16.11.2004 14:25

TNT

Re: komprese
No když myslíš, já Tě přesvědčovat nebudu... Spolu s Tebou budu doufat, že to tak bude, ale protože mám s kompresí do MPEG4 dost praktických zkušeností, tak zatím říkám, že ten obraz je méně kvalitní. Ale třeba se to časem změní.
0/0
16.11.2004 15:55

Noname

Re: komprese
Jeste dodatek - to co TNT popisuje je nasledujici postup: 1. Nahrat z DV kamery do PC v AVI 2. komprimovat pomoci MPEG2 3. MPEG2 soubor komprimovat pomoci MPEG4 V tomto pripade s degradaci kvality souhlasim. Pri komprimaci puvodniho materialu (zde AVI) pomoci MPEG4 lze bez problemu dosahnout identicke kvality obrazu s vyrazne nizsim datovym tokem.
0/0
16.11.2004 14:49

TNT

Re: komprese

 Jenom aby to nevypadalo, že to tak dělám - popisoval jsem to jako ukázku posloupnosti datových toků při různých způsobech komprese.

Ale co se týká DVB v MPEG4 - zatím by to asi moc nešlo, vždyť i teď  ta kvalita MPEG2 je limitovaný zejména protože se to kóduje v reálným čase a zatím nevím o řešení, který by umělo v reálným čase kódovat v rozumný kvalitě do MPEG4. A že by se nějaký televizi nebo broadcasterovi chtělo převádět a archivovat vysílačky do MPEG4 - no nevim. Ale v budoucnosti možná jo, pokud půjde kvalitně komprimovat do nějakýho formátu v reálným čase, jsem pro.

No a k té identické obrazové kvalitě DV AVI a MPEG4 - takhle růžově bych to bohužel neviděl, i když samozřejmě hodně záleží na čem na to budeš koukat - na tom BW Merkuru co se tady používá jako referenční vzorek opravdu rozdíl nezaznamenáš...

0/0
16.11.2004 18:53

Re: komprese
to co jsi psal skoro sedí, ale s tou tv obrazovkou si ulítl!!! to co je na pc hnusný tak pomalá televizní obrazovka umí prodat lépe!!!! Jo a dokud bude mít televize rozlišení cca 640 x 480 bodů, tak HDTV je k ničemu )-:
0/0
16.11.2004 19:19

TNT

Re: komprese

Tak se furt tak nečil, škodí to zdraví...

Já nemyslím Tebe konkrétně, to byl jen řečnický obrat, šlo mi jen o to, že spousta lidí si pouští filmy v DivX nebo XviD v okně třeba 500x400 a celkem je to ke koukání a pak si to pustí na 80 cm uhlopříčce a jsou překvapený co je to za hrůzu. Jinak na tvfreak jsem si jako zastánce MPEG4 už užil svoje, tak mě nepodezírej z toho, že se snad zastávám MPEG2...

Obecně říkám: Škoda, že zatím neexistuje řešení, které by umožnilo zachovat perfektní kvalitu videa při datovém toku do 2000 kbps v reálném čase. A až přijde, rád si na to otevřu lahvičku.

0/0
16.11.2004 19:42

Silicon

Re: komprese

Ale s kompresí podle standardu MPEG-4 Part 10 (označuje se jako brodcast standard H.264) se v HDTV opravdu počítá, resp. jako s jednou z alternativ. Další alternativa je samozřejmě MPEG-2 (ale u něj je problém, že nemá definován profil 1920x1080p) a dále VM9!

Dokonce již existují HDTV broadcast enkodéry od fy Tandberg:  E5780 a E5782 (MPEG-2),  EN5930 a EN5990 (H.264) a EN5920 a EN5980 (WM9).

0/0
16.11.2004 21:47

TNT

Re: komprese

No, tak to mi uniklo, tak se omlouvám, že jsem psal, že zatím neexistují. Spíš se tím bavím, než bych se tím živil, tak halt nestíhám všechno...

Každopádně to je príma, akorát jak to teda bude, pokud by se měl v DVB-T používat MPEG4? Je možný jenom firmware upgrade pro stávající přijímače nebo z toho, co už lidi maj doma bude nepoužitelný šrot?

0/0
16.11.2004 23:56

xmen

Re: Re: komprese
No pokud by se mel pouzivat MPEG-4 tak stavajici prijimace budou asi nepouzitelny srot :)
Alespon podle me... MPEG-4 je narocnejsi na procesor nez MPEG-2.
 
0/0
28.12.2004 19:00

Dave

Re: Re: komprese
No to je sice hezké ale k čemu to je když na trhu ještě neni televizor co zvládne vetší roslišeni než 640x460? Na satelitu Astra je stanice co vysilá v HDTV ale to lze sledovat jen pocítači s dobrou grafickou kartou a monitorem jinak se ta technologie zatim neda použit. V DVB-T by to byl omezený počet TV stanic velké mnozství dat,snad to vyřeší codecs H264. Ale MPEG bude existovat dlouho.To by musela přijít nova technologie a kdo si zase koupi nová DVD?a MPEG 4 to jistě nespasí panáčci a navíc je to citlivé na  kolisavé napětí dochází k nepatrné změně datového toku a výsledek je  rozbitý obraz..takže je to zase jen pro zlost.
prezent: dejv.webz.cz;  a nebo www.missnet.cz" target="_blank" rel="nofollow">www.missnet.cz
0/0
1.12.2004 0:21

Lammer

Re: Re: komprese
Nevim proc se vzdy ozve jeden clovek ktery o dane veci nevi ale VUBEC nic a zadne placat nesmysly. Nejvic si me dostal tim "Pro ty, kteri se v problematice neorientuji". To plati tak na tebe...
Ono MPEG4 a MPEG2 se lisi trosku vice, nez jenom datovym tokem. Heh - zprumeruje informaci... Pro to znam krasny pojem - "pravnicke kydy".
Rika ti aspon neco kvantizacni matice nebo diskretni kosinova transfomace? Asi sis prebalil doma par filmu, mozna umis pouzit dvoupruchodovou kompresi a mas pocit, ze tomu rozumis? No potes koste...
Jinak jako vtip spatny...
0/0
8.6.2005 12:03

starej_vul

Re: komprese
... taková malá chybka: na začátku jste si dali předpoklad: vstup z DV kamery. Tím je myšleno typu HOME CAMERAS. Jenže ta má tolik šumu, až nehezko, takže těch 29000 je v DVkodeku a mraky šumu. Stačí se podívat na profi-dvd kde je film nasnímán přes HW a jede tak 3000.
Zkuste se pochlapit
0/0
30.6.2005 10:20

Kpt. BOBR

Tragický článek

Souhlasím s TNT o blábolech v článku. Rozumím autorovi v tom, že snaží popularizovat DVB-T, ale měl by si před vlastní "recenzí" prostudovat některé základní údaje o DVB-T např. na některých odborných serverech (Parabola, TVfreak atd...).

Co to tedy mělo být ? Pokus o odborný test ? Kristepane ! Pokus o popularizaci pro laiky ?
Hrůza !
Považovat za recenzi nebo odborný test, pouhé vyzkoušení náhodně získaného set-top-boxu ve spojení se starou BW TV bez komponentního vstupu, a ještě se snažit komentovat nějakou údajnou závadu ve stereu. To je absolutní ignorance.
Takové články jen dále mlží realitu, a blbnou čtenáře-laiky, což je jaksi názorně i vidět ze zveřejněných reakcí - příspěvků tohoto článku ! Jeho hodnota je víceméně nulová.
Myslím, že takto to patřilo víceméně někam do nějaké laické diskuze, a ne do odborného technického serveru. Popularizační články např. v dětském ABC mají vyšší odbornou i vzdělávací úroveň, a možná, že by se tam autor cosi poučil.

0/0
16.11.2004 10:53

wyr

existuje zarizeni pro vice televizi
chtel bych se zeptat jestli existuje nejake zarize ni ktera ma potporu dvou nebo tri televizi , nebo jestli musim koupit pro kazdou televizi jedno zarizeni 
0/0
16.11.2004 10:36

TNT

Re: existuje zarizeni pro vice televizi
Bohužel pro každou televizi zvlášť, pokud tedy nemyslíte to, že byste na všech sledoval to samé - pak to myslím řešit lze.
0/0
16.11.2004 10:46

Vodic

Re: existuje zarizeni pro vice televizi

Pokud byste chtel sledovat na kazde televizi neco jineho, tak to chce vic pristroju. Pochybuju, ze by to nekdo vyrabel, protoze to nema moc logiku. Tezko se bude koukat na vic programu v jedne mistnosti a nez tahat do vedlejsiho pokoje kabely a mit jeste problem s dalkovym ovladanim, je lepsi koupit dalsi box.

 

Ale pokud byste chtel koukat na nekolika TV na stejny program, neni nic jednodussiho, nez si koupit rozbocovac a pomoci koaxu pripojit cluster TV dle libosti :)

0/0
16.11.2004 12:20

Vlasta Dohnal

Re: existuje zarizeni pro vice televizi
Ono nemusi jit jenom o tom sledovat vice programu soucasne. Mam treba video a pripojim jej na set-top box. Pri analogovem signalu jsem si mohl video naprogramovat, aby nahralo nektere porady, ktere jsou vysilane na ruznych programech. Ale po pripojeni na set-top box tohle zrejme neni mozne, protoze by nekdo musel stisknout tlacitko na set-top boxu pro prepnuti programu. Btw: nemusi to byt problem pouze videa, muze jit i o dvd rekorder.
0/0
16.11.2004 15:04

Jirka

Re: existuje zarizeni pro vice televizi
Samozřejmě, že se vyrábí. Jen se nedováží, protože cena je řádově někde úplně jinde. Ve finále budou muset mít set-top boxy ještě slot pro karty (jako sat. přijímače). Takže to co je u nás v nabídce, je jen náznak toho co bude v nabídce až se spustí digi vysílání naostro. Viděl jsem na nějakém zahr. serveru v nabídce i přijímač, který se přepínal podle naprogramování časů a i podle VPS. Takže nezuofejte.
0/0
16.11.2004 22:22

TNT

Re: existuje zarizeni pro vice televizi

No, to přepínání podle naprogramování, to je teda revoluce... To umí skoro každá TV karta a divil bych se, kdyby to neuměla i většina set top boxů.

A k tomu zařízení - mohl bys mi na to poslat nějaký link? Docela by mě to zajímalo. Je to něco, co přidám do anténního rozvodu a programy z DVB-T budu ladit na tuneru svý analogový televize? Jiný řešení mě nenapadá, pošli mi na to odkaz, nebo aspoň jak se to jmenuje, fakt bych to rád viděl.

0/0
16.11.2004 23:38

lukas kubenka

v pohode prijem
Bydlim ve Vrsovicich a jak na pocitaci tak i pomoci set up boxu chytam vse s pokojovou antenou u okna. Signal  z zizkovske veze je dobry, nebot na ni mam primy vyhled, ale chytam i cukrak i Strahov a to nevidim ani ne jeden z vysilacu. Takze obyvatel z Prahy 9, co tu psal musi mít tu antenu asi hodne ubohou, kdyz na ni nic nechyta, jen primu.
0/0
16.11.2004 10:34

Paket U

Řešení??

Takže by mi i prakticky řešeno stačil satelitní přijímač co umí DVB-T a DVB-S?? Nechci 2 mašinky už se mi to pod televizi nevejde co tam vše mam. Jaky doporucite?? Nejlepe uz s pevnym diskem.

Jinak s nahraváním pokud chci nahrávat na video mam to propojené scartem a musí ten kanál být zaplý a bohužel se nemůžu dívat na jinej - samotné video kanály nenajde - pouze přes AV - akorát se můžu dívat na DVD nebo pařit PS2

 

0/0
16.11.2004 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.