Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co je lepší pro hledání na vašem PC? Google nebo Copernic

Před několika týdny velmi chytře roztočila společnost Google humbuk kolem lokálního vyhledavače Google Desktop Search (GDS). Méně znalí uživatelé internetu a vyhledávacích služeb vzplanuli a začali tento produkt hojně využívat. Je GDS revolučním počinem? Není náhodou k dispozici ještě něco lepšího?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xspy

Proč ty staré mastodonty když potřebujete jen jednoduchou utilitu

Nejlepší je locate32 .... ;-D 

0/0
6.6.2007 17:19

Depp

A co MSN?
Uz jste to zkouseli?
0/0
15.12.2004 16:37

xtonda

odbytý test
Autor "testu" se soustřeďuje pouze na popis uživatelského rozhraní, zcela však opomíjí jaké formáty dokumentů dokáží stroje zaindexovat (osobně požaduji HTML, Office PDF), zda to korektně zvláne i pokud je text v dokumentech česky, zda umí indexovat i soubory v archivech. Například by mě zajímala schopnost indexovat česká PDF, s tím má problémy i Verity.
0/0
14.12.2004 22:46

Libor Kříž

Re: odbytý test
Pardon, tedy: CDS umí v poslední verzi pracovat se soubory typu PDF, XLS, PPT, DOC, RTF, TXT, WP, HTML, JPG a GIF, MP3, WMA, WAV, MPEG, QuickTime a Windows Media. Stejně tak vyhledává e-mailové soubory v Outlook a Outlook Express. Všechny podporované soubory umí CDS zobrazit v náhledové části hlavního okna. Při vyhledávání je možné použít i operátory AND, OR a NOT.
0/0
15.12.2004 10:36

puntickar

vecna
Opravte velikost instalce CDS. Ma to 2.5 MB, ne 7MB jak pisete....
0/0
14.12.2004 18:13

schee zdenek.schee@gmail.com

total cmd? kdy?
používám sice google desktop, ale logičtější a zároveň praktičtější mi přijde vyhledávání souborů v souborovém manažeru než-li v prohlížeči. pokud o nějakém souborovém manažeru s vyhledáváním na podobné bázi víte, dejte védět - možná bych i přešel z total commandera
0/0
14.12.2004 17:54

Loner

A co indexace we windows?
nejede pak to hledani taky rychleji? Ja to teda vypinam, tak nevim jak rychly to je a jestli je to k necemu.
0/0
14.12.2004 16:54

Libor Kříž

Re: A co indexace we windows?
xDS je mnohem rychlejší.
0/0
15.12.2004 10:37

Libor Kříž

Aktualizace CDS
Improvements / Changes * Up to 200% faster indexing (Global optimization for all content types (files, emails, etc.), Specific optimization for email indexing when running with Exchange Server over a VPN connection * Added support for Mozilla Firefox, Mozilla Browser and Netscape 6.x/7.x (automatically enabled when configured as the default browser) (Indexing of browsing history, Indexing of bookmarks) * Optimized CPU usage (Global optimization when indexing, Specific optimization when multiple file changes occur in a short period of time (only applies to Windows XP/2000) * Optimized memory usage and performance when indexing large files * "Search as you type" feature now automatically adapts to the user's typing speed * Support for the latest PDF file format (v1.5) * Improved indexing of Excel spreadsheets * Improved handling of French, German, Spanish and Italian content * Redesigned user interface for Web searching * Indexing of Outlook/Outlook Expres
0/0
14.12.2004 14:31

Marten

SUPER!!! Copernic Desktop Search first to support Mozilla
Copernic today announced the availability of a new and improved version (1.2) of its award-winning Copernic Desktop Search (CDS) product that fully supports the Mozilla Firefox Web browser. CDS 1.2 also features up to 200 percent faster indexing of PC hard drive content, reduced memory usage, and better compliance with French, German, Spanish and Italian content http://svartling.hopto.org/index.php?q=node/325
0/0
14.12.2004 14:24

rejpalik

kdyby uzivatele
nebyli prasata, tak zadnej program na indexovani nepotrebujou. Staci davat vsechny dokumenty na jednoznacne specifikovany misto (mista) a zadny indexovani neni treba. Tech par mega textovych dokumentu, co jsou na disku, prohlidnete behem par sekund i bez indexu. (nebo snad nekdo indexuje i MP3ky a avicka? ha!) Jo, kdyz nekdo cpe dulezity veci do c:\windows\system32 nebo na c:\program files, tak pak je to holt nezbytny :-)))
0/0
14.12.2004 13:29

Hawking

Re: kdyby uzivatele
Rejpalíčku, že ty to máš jenom na hry !? Kdybys to používal na práci, pak "pár mega" ti zabere hezky dlouho. Za jak dlouho projedeš 1.000 faktur ? I když máš perfektní organizaci adresářů, zapotíš se.
0/0
14.12.2004 14:07

vykukzlesa

Re: Re: kdyby uzivatele
No pokud je to častý úkon, pak prosím, ale pokud ne, stačí to co je.
0/0
14.12.2004 15:45

ProfesorR

Re: Re: Re: kdyby uzivatele
Právě že i naopak - když člověk mimořádně něco hledá, většinou to potřebuje rychle a pak je takový hledací nástroj k nezaplacení!  
0/0
14.12.2004 16:47

DrumBase

Re: kdyby uzivatele
Osobně pracuji zhruba se stopadesáti dokumenty, které mám samozřejmě dobře zařazené do jednotlivých složek podle předmětu a druhu dokumentu. Než se knim proklikám, trvá to jistou chvíli. Pohodlnější je pro mě CDS. Kýžený dokument mám otevřený za sekundu. A teď rejpalíku: Ha? ;)
0/0
14.12.2004 14:07

Martin

Re: kdyby uzivatele
co to povídáš??? Nejsi ty náhodou jen herní pařan? Bože, ty asi nevíš, co je to agenda firmy....
0/0
14.12.2004 14:20

vykukzlesa

Re: Re: kdyby uzivatele
No asi ne a proto to nepotřebuje jako většina. Pokud je vaše databáze sestavena z wordovských dokumentů a engine je vyhledávač, pak je jeho používání zcela oprávněné.
0/0
14.12.2004 15:44

vykukzlesa

Re: kdyby uzivatele
Jojo, mám podobnou zkušenost. Dokonce ani C:\widows\temp není bez újmy, i zde se dají dlouhá léta ukládat dokumenty.
0/0
14.12.2004 15:41

Luban

TotalComander
Docela jsem si zvykl na vyhledavani pomoci TotalCommanderu, umi i porovnavat obsahy souboru a dost mi pomohl pri delani poradku na PC.
0/0
14.12.2004 12:37

Depp

Re: TotalComander
jasně, TC je ok, všichni tito Salamandrové a jiné filemanažeři jsou fajn, ale prohledávají soubor po souboru, což je mnohem pomalejší, než indexace... zkus aspon GDS... pak možná přestaneš porovnávat jablka a hrušky... nic ve zlém ;) TC používám taky ;) Ale pro handling, nikoli searching ;)
0/0
14.12.2004 14:18

Lucas

Kodak Picture CD
Zdravím všechny. Sice to není k tématu, ale .. nevíte co je to Kodak Picture CD?
0/0
14.12.2004 11:30

Libor Kříž

Re: Kodak Picture CD
Proč, proč sem sypeš takové dotazy ;) http://www.google.com/search?q=Kodak+Picture+CD&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official a http://groups-beta.google.com/groups?q=Kodak+Picture+CD
0/0
14.12.2004 11:38

Libor Kříž

prostředí GDS vs. CDS
Co je pro vás lepší, přijatelnější: A) využívat indexového vyhledávání v rámci internetového prohlíážeče B) využívat indexového vyhledávání v rámci další aplikace s vlastním GUI A dále: co si myslíte o důležitosti správné (lepší/horší) reprodukce výsledků hledání (viz dlouhý seznam GDS vs. filtrované výsledky CDS). Díky.
0/0
14.12.2004 10:56

whitebeard

GDS??
Chtěl jsem si GDS vyzkoušet i když normálně používám CDS a jsem s ním naprosto spokojen, ale za zkoušku člověk nic nedá. Tak jsem stáhl, nainstaloval, spustil a...GDS ohlásil, že s antivirem NOD32 nepracuje:-) Takže situace je vyřešena, zůstávám u CDS, co s programem, který si vybírá s kým bude pracovat a s kým ne.
0/0
14.12.2004 10:05

Dimmer

Re: GDS??
jo jo jo, tohle je vytrzeno s jine diskuze.... koukejte se ;( APPLICATIONS THAT ARE ENTIRELY INCOMPATIBLE WITH DESKTOP SEARCH: Unfortunately, there are also a few programs which are entirely incompatible with Desktop Search. If you are currently using one or more of these programs, you will not be able to also use Google Desktop Search. We do not recommend trying the fix described above. If you would like to use Desktop Search, you will need to entirely uninstall the other application. We realize this is an inconvenience and are working hard to resolve this problem. - NOD32 AntiVirus - mclsp.dll (McAfee Privacy Service) - Vetredir.dll (VET Antivirus) - aslsp.dll (from Aventail) - stplayer.dll - Mwtsp.dll (V MicroWorld Escan/Mailscan) - farlsp.dll or fbm.dll (Hacker Smacker Firewall) - cwhook.dll (ContentWatch Internet Filter) - Netdog.dll (V Armor2net personal firewall) - Armor2net - Ndpwsspr.dll - Connwsp.dll (Port Magic) - Idmmbc.dll (V Internet Download Manager)
0/0
14.12.2004 10:12

Pit

Lookout, AvaFind a ostatní
Proč když už se dělá srovnání lokálních vyhledávačů, se neudělá opravdu pořádně? Osobně používám Lookout, funkčně mi přijde někde mezi GDS  a CDS.
0/0
14.12.2004 9:24

Depp

Re: Lookout, AvaFind a ostatní
Nechapu, co je neporadneho na tomto clanku... Autor prece hned nazacatku rika, proc bude porovnavat CDS a GDS... ze pouzivat lookou ci co, je fajn, ale uvaz: dela se tady porovnavani vsech vyhledavacu, nebo jen vybranych? Ach jo... tyhle kritiky.... ;(
0/0
14.12.2004 9:53

Jirka

Mozilla email
Co mi silne u obou chybi je podpora emailu v mozillim formatu. Uprimne receno zustavam u GDS protoze verim, ze tuto vlastnost do dalsich verzi zahrnou.
0/0
14.12.2004 8:34

Sony

Re: Mozilla email
Copernic Desktop Search podporuje Firefox Nástroj na rychlé lokální vyhledávání Copernic Desktop Search se dočkal nové verze 1.2, mezi jejíž novinky patří i prohledávání historie a webů uložených v záložkách Firefoxu. CDS je v současnosti jediným nástrojem ve své kategorii, který umožňuje spolupráci s Firefoxem. http://www.copernic.com/en/company/press/press-releases/press_69.html
0/0
14.12.2004 10:01

vykukzlesa

jak často hledáte?
Já nevím jak ostatní, ale já hledám něco velmi zřídka a nevím, kolik je tzv. bordelářů, ale vplatí se něco takovýho opravdu instalovat? Přijde mi to něco jako si pořídit auto jen kvůli nákupům v sámošce.
0/0
14.12.2004 8:30

DonNight

Re: jak často hledáte?
 Další kravina zabírající místo.
0/0
14.12.2004 8:52

Beee

Re: Re: jak často hledáte?
Ty ses kravina... vypada to ze ty hrajes jen hry nebo cumis na internet ale kloudna prace nikde ze?
0/0
14.12.2004 9:57

Libor Kříž

Re: Re: jak často hledáte?
Máš pevný disk s kapacitou 20 MB? Nebo jsi průměrným uživatelem, který má 80GB a více? Hm hm hm... ;)
0/0
14.12.2004 11:40

vykukzlesa

Re: Re: Re: jak často hledáte?
místo ale není jenom o disku. Je to i o paměti a o procesoru, o rychlosti čtení z disku, o přístupové době k zařízení atd.
0/0
14.12.2004 12:05

Backstreet

Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
Ahoj, myslím, že tvoje argumenty proti xDS jsou liché. Na běžném počítači nepoznáš, že máš takovouto službu spuštěnou... Myslím, že jsi spíše průměrným uživatelem PC a tvým maximem je znalost velikostí cache HDD, dál nic. Prosím tedy, nepouštěj se do dalších větších akcí.. jsi mimo...
0/0
14.12.2004 14:10

vykukzlesa

Re: Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
Hmm, děkuji za názor, zřejmě se přikláníš k příspěvku, na který jsem reagoval. No znám dnešní odborníky... Ale já jsem nereagoval na řádný xDS jak ty píšeš, ale na reakci někoho, kdo odsuzuje jiného takovým způsobem. Jinak s tebou souhlasím, že jednu takovou službu těžko poznáš ve výkonu počítače, ale deset takových služeb už poznáš a o tom je řeč. Dneska se nabízí lidem kdejaký nástroj a kde jaká utilita. Všechno se doporučuje a všechno je nejlepší a jedině to bezpečné. Obyčejný lidi k tomu přistupujou jako k matroši. Prostě si to pořídí a nestarají se. Známí si nainstalovali na svůj počítač takových nástrojů a hlídačů a alrmů a anitivir a firewall, ty dokonce dva, že když já k tomu sednu, tak věř mi, že bych to měl radši bez nich. A tak se vracím ke svému původnímu záměru a to zpochybnit větu "Konec rychlíku jménem "Win+F"".
0/0
14.12.2004 15:33

Depp

Re: jak často hledáte?
To si nemyslim... kdyz potrebujes mit k dispozici rychle jakykoli soubor a mas ho hluboko nekde v aadresarove strukture, tak treba GDS to helpne... a to hodne... taky pomoci CDS/GDS zjistis, co vlastne vsechno v pecku mas... je to uzitecna vec...
0/0
14.12.2004 9:55

vykukzlesa

Re: Re: jak často hledáte?
No dobře, ale jak často to člověk dělá? Kdybys řekl, že potřebuješ kdykoliv jakýkoliv soubor, pochopím to. Dovedu si představit jen použití u speciálních prací na počítači, jinak pro běžného uživatele to asi nemá smysl. Netroufám si tvrdit, kolik lidí se ve svým počítači omezí jen na složku Dokumenty, ale myslím si, že to je drtivá většina a na hledání souborů v tomto omezeném prostoru stačí standard. Co myslíš?
0/0
14.12.2004 10:04

Dongle

Re: Re: Re: jak často hledáte?
CDS i GDS prece vyhledávají i v telech souborů, proto pokud neznám název souboru, mám vystaráno a v klidu podle klíčových slov uvnitř dokumentu najdu cokoli.. a dal: tyhle sluzby umeji taky vehledat thready, tedy poskytnou nejen 100% MATCH, ale také soubory, které mají s hledaným výrazem "něco" společného... myslím, že vyzkoušet by si to měl každý... jak píše autor: systém práce s daty, jejich ukládáním a spravováním se změní.. a myslím, že k lepšímu ;)
0/0
14.12.2004 10:50

vykukzlesa

Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
Ano, mluvíš právě o těch specifických prací, které jsem měl na mysli. Vyhledávat v obsahu dokumentu umí právě i standardní nástroje systému. Když máš k tomu na jednotce zapnutý indexování souborů, je to dostatečně rychlý. Nejsou možná tak variabilní, ale to si myslím většině uživatelů nevadí. Řekl bych, že neposkytují nadstandard, ale funkci plní dostatečně. Asi není potřeba nikoho přesvědčovat, dobrá zkušenost to určitě je a i já to doporučuju, ale aby se v článku objevilo tvrzení "Konec rychlíku jménem "Win+F"", to se mi zdá přehnané.
0/0
14.12.2004 12:01

Libor Kříž

Re: Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
Zajímavé připomínky. Já si myslím, že služba Win+F je v rámci Windows velmi pomalá a neobratně konstruovaná. Schválně: za jak dlouho naleznete inkriminovaný soubor na disku se zaplněním např. 150 GB? Pomocí Win+F v řádech minut, možná desítek minut... Prostřednictvím xDS v řádech vteřin. Pokud jde o rychlost, vede jednoznačně xDS. Ale beru vaše argumenty; proti gustu....
0/0
14.12.2004 14:14

vykukzlesa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
A kolik uživatelů PC si myslíte, že mají potřebu se prohrabávat 150GB dat? Já mluvím o většině. Pokud ty data netvoří binární soubory, tak ok, ale jinak?
0/0
14.12.2004 15:38

Dzzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
Musim uz konecne vstoupit do diskuse. Tak predne - panovi nad vami slo ale prece o potvrzeni faktu, ze propagovany nastroj je rychlejsi, nez win+f. Vyuziti prumernym poctem uzivatelu PC je o necem jinem a s danym sporem, na ktery jste reagoval, nesouvisi. Ohledne te prumernosti - myslim si, ze nema smysl se o prumernost tak uplne zajimat, protoze i kdyby ten nastroj byl urcen pro pocitacovou mensinu, ktera je nad prumerem, nebylo by to na skodu, protoze ta je v danou chvili ta dulezitejsi skupina. Osobne si ale myslim, ze to oceni prave i ta mene zdatna cast uzivatelu, ktera treba nema tolik dat, ale zase v nich ma o to vetsi binec. Ja osobne si zatim taky vystacim s TC a striktni az prilis precizne vedenou hierarchickou stromovou strukturou (ve ktere se nekdy az vyzivam), ale o podobnem nastroji dlouho uvazuju a jeho silu jsem uz parkrat videl. Optimalizace nejruznejsich nastroju v PC tak, aby vedla v konecnem dusledku k opravdovemu zefektivneni procesu j
0/0
14.12.2004 18:26

Dzzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak často hledáte?
je uz uplne jina stranka veci; nicmene to, ze propagovany nastroj je rychlejsi a efektivnejsi nez win+f, je asi nezpochybnitelny fakt.
0/0
14.12.2004 18:29

funTomas

Pro uživatele Firefoxu
Jen pro info, CDS v poslední verzi zahrnul taktéž podporu souborů produkovaných Firefoxem, jako historie, apod., viz http://www.czilla.cz/archiv.html#news:baa43f18d8e35663fb1db0d2de556a29
0/0
14.12.2004 8:17

otto

hledani ve jmenech
proc ani jeden neumi hledat ve jmenech souboru?
0/0
14.12.2004 7:51

Depp

Re: hledani ve jmenech
Jak ve jmenech souboru? Co je to????
0/0
14.12.2004 10:03

honza

Jine varianty
Chtěl bych také upozornit , že existují i české projekty zabývající se vyhledáváním. napr desdemona.com. pokud Vas vice zajima hledani, doporucuji API od apache = Lucene. Pro Lucene neni problem zaindexovat 30Gb dat a vysledy vracet okamzite. Automaticka podpora operatoru AND, OR, NEAR, pravostranne rozsireni a dalsi.
0/0
14.12.2004 1:59

Sedak

Drobná oprava
Systémové vyhledávání pomocí indexu - technologie nazvaná Spotlight - teprve bude obsažená v nové verzi Mac OS X 10.4 Tiger. Tato verze se začne prodávat až na jaře. Podle všeho to bude velmi výkonná, univerzální a perfektně integrovaná technologie, kterou v takovém balení nikdo jiný nenabízí. http://www.apple.com/macosx/tiger/spotlight.html
0/0
14.12.2004 0:36

Bazil_XXL

AvaFind
nevím jak kdo, ale já oběvil podle mě ideální nástroj na hledání a tím je právě AvaFind, prohledává pouze soubory na disku, ale to já chci a navíc zaznamenává poslendí změni a takymá takovou hezounkou ikonu vedle hodin pomocí níč se k němu hnedka dostanete, zkuste vyskoušet i tendo nástroj, doporučuji
0/0
14.12.2004 0:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.