Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odsunou DVD rekordéry VHS do zapomnění?

Stále více milovníků filmů si svůj zálibu vychutná raději na DVD než klasické VHS kazetě. Počet prodaných DVD přehrávačů a DVD neustále roste. Dokáže však DVD rekordér nahradit klasický videorekordér a je tak vaše sbírka VHS kazet odsouzena k záhubě?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LUDĚK STRNÁDEK

ZLATÝ ANALOG

HELE CHYTROLÍNI!JÁ MÁM DVD RECORDER PANASONIC A PRACNĚ JSEM SI PŘETÁHNUL SVÉ DOMÁCÍ VIDEA NA DVD MÉDIA.A UŽ ZA DVA ROKY SE MŮŽU PODÍVAT TAK NA POLOVINU, PROTOŽE SE VLIVEM ROZPADU DAT ČASEM ZNEHODNOTILY.BUDU MUSET VŠE PRACNĚ OPĚT PŘETAHOVAT NA VHS, ABYCH SE VE STÁŘÍ NA SVÉ DOMÁCÍ VIDEO MOHL PODÍVAT.ZLATÉ ANALOGOVÉ PŘÍSTROJE!!!!!!;-(

0/0
27.9.2006 11:42

MacP

po
0/0
25.2.2005 23:06

Mirek

Re: Budoucnost
 
Hanys, JE.
Jmenuje se to HDTV +HDTV recordery.....
720p a 1080i.
Ahoj,
Mirek  
0/0
18.12.2004 8:45

Thyronx-

DVD recorder Cyberhome
Asi pred rokem jsem koupil DVD recorder Cyberhome DVR 1500, prodavalo se to asi za 140 USD (dnes 3200 Kc).. nahravalo to ve vsech normach ale jen na DVD+r (DVD+RW) a prehravalo i DVD-R. No to jsem davno vyhodil a radeji si priplatim za neco poradneho.. DVD rekorder pro nahravani mne ani tak nevzrusuje, okopirovat jakekoliv DVD si muzu na pocitaci a dokonce kdyz mam na videokarte i TV tuner i nahrat porady z kabelovky ale prehravac disku je u TV nutnost. Zatim mam taky Cyberhome DVD300 ( za neco pres 30 USD - asi 700 Kc. Ted koupim neco poradneho tak za trojnasobnou cenu. Jde o to ze i DVD disky z Cech, ktere prepalim na pocitaci hraji na jakemkoliv systemu (PAL,SECAM i NTSC) protoze software (DVD Shrink) to vypali do vsech systemu. Tady v USA je jak znamo NTSC. A prakticky vsechny prehravace hraji jen v NTSC.(How stupid) Ten Cyberhome ale mohu osidit a hraje taky vsechno.Ostatni se osidit nedaji ;-)) Prazdne DVD - a +R kupuji 100 ks za 23-30 USD.
0/0
18.12.2004 4:36

vosy

DVD-RAM
V DATARTu mají DVD-RAM oboustranný v kartridgi za 99 Kč. Jako výrobce je uveden Panasonic. Přijde mi to podezřele levný, tak bych se rád zkušenějších zeptal, v čem je problém? Kde můžu čekat nějakej podraz? Jestli nikde, tak bych řekl, že v to v současnosti je asi nejzajímavější médium pro záznam, nebo ne?
0/0
17.12.2004 16:03

Thyronx-

Re: DVD-RAM
DVD RAM v kartridgi muze mit take jen 4,7GB na to pozor. Ja nakupuji DVD disky na www.rima.com nebo www.shop4tech.com/ najdes tam hlavne reference. Nektere DVD RAM jsou v kartridgi nektere ne. Delaji se DVD RAMy i neco pres 2 GB.. to vse je potreba brat v uvahu. Kdyz nakupujes prohledni si zbozi a udaje na nem.
0/0
18.12.2004 4:44

jano

Kvalita ???
s tou kvalitou DVD rekorderorov je to dost mizerne - pri nahravani cez analogovy vstup je obraz dost zmrseny (S-VHS je podststne kvalitnejsie) a ani zdaleka nedosahuje kvality DVD. Naviac, niektore maju vselijake finty, ako obmedzovat napr. nahratie originalnych DVD a podobne. Najlepsiu kvalitu zaznamu pri nahravani TV programov dosahuju v sucasnej dobe len satelitne prijimace s HDD, ktore nahravaju priamo digitalny datovy tok napr. Dreambox 7000 - tam uz nie je ziadny problem presunut data do pocitaca cez 100MBit rozhranie, upravit (vysekat reklamy a pod.) a napalit na DVD ....
0/0
17.12.2004 9:15

pidik

Crack
CLAPI  TAK CO TEN CRACK
                   DÍÍÍÏKY
0/0
16.12.2004 19:40

vladino

Re: Crack
Pidiku, vycrackuj si svého pindíka, ale tady newotravuj!  
0/0
16.12.2004 19:49

pidík

Re: Re: Crack
Crackuju, no to je požitek.Díky za radu Ty Moudrá PALICE VYLÍZANÁ.
0/0
16.12.2004 19:54

pidik

crack
Chlapi všichni máte pravdu  Nemá někdo z vás crack na posel smrti.Já si myslím že tohle je pomoc a ta je důležitější než nějaké bláboly. Tk že předem vřelé díky.
0/0
16.12.2004 19:35

meckele

Re: crack
Jestli máš ještě ten crack na posla smrti,tak mi ho prosím pošli meckele@tiscali.cz.Dík
0/0
28.1.2005 1:34

J_A_R

hmm, je to
stejne jak kdyz porovnam MC a CD. CD je tu uz skoro 20 let a MC stejne nevymizely, prodava se to dal. S VHS a DVD to bude hodne podobny. Takze proc se tu zase vyvolava davova histerie?
0/0
16.12.2004 16:12

vladino

Re: hmm, je to
Jak jsem do této diskuse již napsal, je to komerční článek, který má na lidi zapůsobit v čase předvánočním!
0/0
16.12.2004 17:49

kokos

Re: hmm, je to
Presne tak. Zakladna uzivatelu VHS je tak obrovska, ze VHS jen tak nevymizi. Krome toho spouste lidi klasicky videorekorder porad vyhovuje. Vcetne me (Super VHS je pro me porad dobra volba)... Zase jeden PR clanek: - nekdo ma sklady plne DVD prehravacu a rekorderu a chce to pred Vanoci prodat - honem, honem, at to taky mate, je to ted v mode !!! - nekdo ma sklady plne VHS rekorderu a chce to pred Vanoci prodat - honem, honem, kupujte - brzo uz nebudou !!
0/0
16.12.2004 22:19

lukas

Disky v rekordérech
Nevíte někdo,co je v těch rekordérech za disky a jestli se dají vyměnit za větší?
0/0
16.12.2004 13:28

Rado

Re: Disky v rekordérech
Klasické IDE disky ale vyměnit se nedají bez upravy firmware, takže zase vyhazování peněz
0/0
16.12.2004 14:40

mku

Re: Re: Disky v rekordérech
SIGMATEK Přehrávač DVD/DivX PVR-800 - se šuplíkem pro hadr http://www.pixmania.com/cz/cz/44229/art/sigmatek/poehravae-dvd-divx-pvr-80.html
0/0
16.12.2004 15:08

Martin

Čekáme DVD rekordér s digitálním tunerem (DVB-T/S)
Je to super, že se snižují ceny DVD rekordérů, ale to co má opravdu budoucnost je DVD rekordér s digitálním tunerem na DVB-T/S). Proč to některá z firem už nenabízí? Potřebudou asi vyprázdnit sklady...Propojit set-top box, DVD rekordér skartem je fakt zoufalost.
0/0
16.12.2004 12:33

lupik

CO?
 A co to je to DVD ? A co VHS.To je nějakej parní strojek nebo co? Já používám pro zábavu trojky vidle nebo lopatu.Živitnost do rolámání ale i tak se naně můžu dívat v dobré kvalitě.
0/0
16.12.2004 12:05

Mirek33

Zivotnost DVD
 Zivotnost DVD disku je pro mne dulezita, protoze si natacime nase miminko jak postupne roste a dela ruzne certoviny. Takze by to melo vydrzet nejakych 100 let, aby mel co ukazovat vnoucatum. Docela pekny pruzkum udelalo ceske Narodni Muzeum, kde zkouseli odolnost vuci slunecnimu svetlu a vysoke teplote. Pokud je to dost dobre pro muzeum, tak je to OK i pro nas. Nejlepe vysel disk Verbatim Data Life, ktery jsem s obtizemi nakoupil a jsem zatim spokojeny, protoze to ani "neskube" jako jine disky. Ma tady nekdo nejake jine SERIOZNI informace o zivotnosti?
0/0
16.12.2004 11:49

Zema

Re: Zivotnost DVD
no, z DVD-R je to třeba "Emgeton hi-tech" od Taiyo Yuden, kus cca za 40 kč. To je asi to nejlepší vůbec. Taiyo Yuden míchá tu směs.
DVD-RAM (třeba Panasonic - ten to vyvinul, nebo Verbatim) má životnost několika násobně delší. Rozdíl mezi oběma formáty je jako asi mezi běžnou fábii za 250 tisíc a závodním vozem fábia  třídy WRC za několik milionů. Na první pohled rozdíl minimální, ve skutečnosti obrovský.
Všechno jeto ovšem jenom dohad. Jak to bude ukáže jen čas. Záleží také na mechanice na které se to pálí a rychlosti pálení. Pokud hodláš zůstat u DVD-R, doporučuje se každých půl roku - rok data zkontrolovat a eventuelně přepálit na nové médium. To se týká důležitých dat.
0/0
16.12.2004 13:01

Woggi

Re: Zivotnost DVD
Jestli se domníváš, že za sto let bude současné CD k použití, tak asi nikoli a bežně si ho vnoučci asi nepřehrají, protože určitě budou jiné systémy na přehrávání zvuku a obrazu. Viz přirovnání - taky nemám běžně možnost si přehrát Edisonův parafínový váleček.....
 
 
0/0
16.12.2004 13:05

Radek B.

Re: Re: Zivotnost DVD
No já tak typuju, že nástupci všelijakých digitálních kotoučků budou normální flash paměťová média, třeba v podobě kreditní karty, kam se jednou vejde určitě větší  obsah, než na DVD.
0/0
16.12.2004 13:25

X

Re: Re: Zivotnost DVD
To sice ano, že budou jiné technologie, ale mezitím si může data kopírovat na novější a novější typy medií.
0/0
16.12.2004 14:54

vladino

0/0
16.12.2004 11:29

vladino

Re: A co životnost DVD?
A co se týče článku samotného - TFUJ!
Že se iDnes nestydí takové články vůbec publikovat! Je v něm řada nepravdivých informací a dle mého názoru se jedná o komeční reklamu v čase předvánočním! Jděte do háje s vyšší životností, když víme, že životnost vypáleného DVD se pohybuje od několika minut (!!!) do max. několika let! Lituji tupce, kteří na tohleto naletí!!!
0/0
16.12.2004 11:35

pinochio

VHS bude jeste dlouho slouzit
Rikejte si co chcete (a at se marketingovi sibri stavi na hlavu), mne (Super)VHS pro svuj ucel (tedy nahravani nekterych poradu z TV) naprosto vyhovuje a nemam potrebu jej menit za neohrabany DVD recorder. Doufam, ze jeste hodne dlouho budou k dispozici nove modely videorekorderu, kazety atd....Samozrejme, ze mam i DVD prehravac a samozrejme, ze chapu, ze DVD ma nektere vyhody (predevsim ruzne verze titulku a urcita interaktivita). Obcas si semtam koupim nejaky film a svete div se - dost casto zvolim jako medium VHS kazetu - je proste lacinejsi. Musim se smat tvrzeni, ze zazanam na DVD nestarne :-)) Zatimco "zestarlou" videokazetu jeste vzdy nejak prehrajete, vypalene DVD-R pomerne casto muzete po par letech rovnou vyhodit, protoze vubec nejde precist. Myslim, ze klasicke videorekordery se casem pretransformuji do kombinovanych pristroju, kde je jak DVD prehravac tak VHS - v obchodech je to jiz casto videt.
0/0
16.12.2004 11:26

eman3

Re: VHS bude jeste dlouho slouzit
Nezapomeň si zakoupit hafo VHS kazet! Nebudou, tak jako vymizely z oběhu valchy a nahradili je aut. pračky, tak dopadne i VSH, samozřejmě časem i DVD.
0/0
16.12.2004 14:23

kokos

Re: Re: VHS bude jeste dlouho slouzit
Ha, ha , ha... Klasicka audiokazeta byla na "vymreni" jiz pred 20 lety - vsichni sileli s nastupem CD. Co vidime dnes ? V kazdem obchodaku si muzete koupit nahrane kazety, v kazdem obchodaku si muzete koupit prazdne kazety...V kazdem obchodaku si muzete koupit mini a mikrosystemy, ktere obsahuji magnetofon na kazety (nektere i dvojce)...
0/0
16.12.2004 22:23

Thyronx-

Re: Re: Re: VHS bude jeste dlouho slouzit
Nebude. Tady v USA uz prazdne audiokazety velmi spatne shanim. Potrebuji je kdyz cestuji kazde leto do Cech a pujcuji si v pujcovne auto. Pujcovny v CR nemaji CD prehravace a dokonce jsem slysel ze se za ne musi priplacet pri koupi auta. Je to s podivem, tady se uz kazetaky do aut nedavaji radu let. Jo VHS tu jeste v pujcovnach maji, ale....pockame dva tri roky a bude to jinak... Digitalni kvalita signalu na DVD je neporovnatelna s cimkoliv analogovym ( VHS,8mm,nebo audio). Okopiroval jsem vic nez 150 filmu z CR i ostatniho sveta ( z DVD na DVD). Z kazet se vyplaci udelat si kopie na DVD jen u nenahraditelnych zaznamu (rodinne zabery, fotky z rodinnych alb a podobne). At je to v Cechach 5 let, vic VHS nevydrzi na pultech. Cesi moderni techniku miluji (viz mobily) a nakupuji.
0/0
18.12.2004 4:52

Riccardo

Npeleťte nám čtenáře
1. Nepleťte nám čtenáře: pokud jde o spotřebitelské záznamové systémy, pak miniDV kamery (digital video) zaznamenávají na miniDV kazety nesrovnatelně kvalitněji.
2. Pokud by šlo pouze o náhradu VHS, tak jsou DVD rekordéry fajn. Ale neměli bychom chtít v dnešní době za 15 tis trochu víc ? Proč mají DVD rekordéry neustále potíže s přehráváním DVD+-R/RW s mp3kama a obrázkama ? To přece zvládají už běžně DVD přehrávače, ale rekordéry ne (testoval jsem například Sony HX-1000) za 35tis kč.
0/0
16.12.2004 11:15

dedecek

jehly
na chalupě jsem při úklidu na půdě našel krabičku a v ní, (původně jsem myslel, že to jsou tlusté špendlíky) jehly. Jehly do gramofonu. Do gramofonu na kliku. Prý když vezmu tuhle jehlu do zubů, roztočím gramofonovou desku, a jehlou se dotku té desky, tak bych měl slyšet muziku?
 
 
 
0/0
16.12.2004 10:28

FX

Re: jehly
Ano, měl. To též by mělo fungovat, když jehlu přivřete do krabičky od sirek. Ovšem problém je odhadnout tlak, kterým na desku tlačit....  
0/0
16.12.2004 11:15

MSG

Re: Re: jehly
nebo pokud si ji vrazíš do ucha
0/0
16.12.2004 11:27

vladino

Re: jehly
Pokud máš dobré uši a není ti líto té desky, tak to uslyšíš!
0/0
16.12.2004 11:40

Mirek33

Re: Re: jehly
Kdyz drzis jehlu v zubech, tak usi nepotrebujes. Vibrace se prenaseji lebecnimi kostmi primo do vnitrniho ucha.
0/0
16.12.2004 11:51

vladino

Re: Re: Re: jehly
Taky jsem na to pomyslel, ale tak ztřeštěnej nápad jsem nechtěl publikovat!
0/0
16.12.2004 14:55

hanys

Re: jehly
zkus ji vrazit někomu do zadku, pak napiš, co jsi slyšel...
0/0
16.12.2004 14:46

BOHHy

CHYBY CHYBY CHYBY
Článek je to dozajista poučný , ale autor se mohl vyvarovat nemálo pravopisných chyb. Už dlouho jsem jich neviděl tolik uveřejněnývh v jednom článku. Navíc musím podotknout, že hranice 15tis Kč za videorekordér s pevným diskem je dávno překonaná. No článek byl zjevně psán horkým perem :-) . Čágo  
0/0
16.12.2004 10:22

Boss

hrůza
.....O DVD nemá nejmenší potuchu a  to, že si něco přečetl v letáku z Makra neznamená, že může psát rececnzi na DVD vs VHS! NEJHORŠÍ ČLÁNEK O DVD CO JSEM ZATÍM ČETL!!! Hodnotil bych ho jako naprostý blábol a co nejdříve bych jej ze serveru Idnes odstranil. No nic, aspoň vím, kde (ne)jsou ti praví profíci!
0/0
16.12.2004 9:59

Boss

ČLÁNEK NA HO.NO!!!
Tak si myslím že tento článek je naprosto k ničemu. Nevím, co jste se z něj dozvěděli Vy, ale já naprosto nic. Ještě navíc takové kraviny jako: Zatímco na videokazetu můžete uložit v nízké kvalitě až deset hodin záznamu, na DVD uložíte v dobré kvalitě zhruba dvouhodinový film. To je fakt srovnání jak cip! Nebo další naprostá blbost: DVD rekordéry s harddiskem jsou sice cenově nejnáročnější, ale jejich ceny již začínají někde na patnácti tisících korun a nabízejí například takové vychytávky jako je funkce Time Slip... To přece není pravda!!!! Rekordéry Panasonic i bez hdd umí funkci Time slip!!! No a co mne úplně dostalo: pořizovací cena médií pro VHS je nižší než u DVD.  No to nemyslíte vážně!!!! Při ceně DVD 23 Kč a videokazety 40Kč?!!!!! Já nevím, ale autor tohoto článku zřejmě ještě žije v onom roku 96 v Japonsku, kdy se média nedala přepisovat!! O DVD nemá nejmenší potuchu a  to, že si něco přečetl v letáku z Makra neznamená, že
0/0
16.12.2004 9:57

VlK

Mno já nevím...
Že je na DVD kvalitnější záznam, než na VHS kazetě, je evidentní... JENŽE - u VHS mám aspoň jistotu, že si tu kazetu pustím i za 10 let... tedy pokud budu mít na čem :-) Jistě - bude tam zvýšený šum - ale pojede to... Jste si ale tím samým jisti u svých pálených DVD??? Obávám se, že pokud nebudete pálit na DVD-RAM, tak máte zcela jistě smůlu...
0/0
16.12.2004 9:55

Yoki

Re: Mno já nevím...
Naprostej souhlas. VHS máme letos doma 18tej rok (video koupený za komančů v 1986) a i ty první kazety furt jedou. Vypalovaný DVD vydrží rozhodně míň (i když ukáže až čas) a myslím, že někteří majitelé multidisků ví, co je to, když záznam prostě zmizí už teď . DVD-RAM - zatím jediná cesta.
0/0
16.12.2004 11:32

Robos

Článek choromyslný
"Zatímco na videokazetu můžete uložit v nízké kvalitě až deset hodin záznamu, na DVD uložíte v dobré kvalitě zhruba dvouhodinový film. V nízké kvalitě se sice můžete dostat až na nějakých šest hodin záznamu, ale v tom případě se již kvalita příliš neliší od videokazet. Navíc videorekordéry mají méně komplikované ovládání a pořizovací cena přístroje i médií je nižší než u DVD rekordérů. "  Chachá  Hele - co kdybyste před tím, než začnete kydat úplné hovadiny, si třeba nějaké věci půjčili na vyzkoušení? "Dobrou kvalitu" alias SP nikdy páskáč nedosáhne, i kdyby se ztrhal. "Běžná" EP kvalita (4 hodiny na médium za 10 Kč) je pořád mnohem lepší, než VHS. A "dlouhohrající režim" SLP se 6ti hodinami je POŘÁD lepší než VHS, pokud se nenahrávají příliš dynamické věci (třeba klipy) - a zase máme 6 hodin za 10 Kč. Tvrdit, že "cena médií" je lepší než u kazet je tak strašně choromyslné, že to ani nelze komentovat.
0/0
16.12.2004 9:52

AutoCont

Budoucnost
Pockejte 5let a pak se tady tem prispevkum zasmejete:)))
0/0
16.12.2004 9:43

XX

Re: Budoucnost
tak dlouho ne, ani ne za rok bude tato diskuse o ničem.
0/0
16.12.2004 9:56

hanys

Re: Budoucnost
a čeká snad někdo něco jíného???
0/0
16.12.2004 14:41

Jiřik

Re: Re: Budoucnost
Tak jsem si sem po roce zašel a diskuse mi připadá stále velmi aktiální. Jako kdyby mezitím nic neuběhlo a nevyvíjelo se, jen DVD/HDD rekordér stojí od 9000 Kč výše
0/0
20.12.2005 10:26

pacuket

prepis VHS -> DVD
ahoj, poradite mi nekdo, jak co nejsnaze (nejlevneji) prepsat data z VHS na DVD ?
0/0
16.12.2004 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.