Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Technet.cz

  • Neděle 21. prosince 2014. Natálie

Diskuse k článku

Jak obejít ochranu proti kopírování u audio CD

Patříte mezi solidní a etiku dodržující konzumenty hudby? Tedy: kupujete si originální audio cédéčka, která si chcete v některých případech zazálohovat? Výrobce vám však toto právo upírá zavedením ochrany proti kopírování? Nevěšte hlavu, vše se dá řešit. Přečtěte si, jak na to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František

poradí někdo

Mám novou webkameru a po pripojení normálně funguje ale pokud jí chci nastavit pro Skype tak mi to hlásí (špatný format streamu)může někdo poradit co se stím dá dělat?předem díky.

0/0
13.7.2007 14:39

quido

Zaloha navigačního DVD
Chci si udělat zálohu navigačního DVD od Blaupunktu a nějak to nejde. Clone DVD to neumí načíst. Stále to hlásí, že nějaký soubor není k dispozici. Přitom na disku jej nevidím. Co mám použít? Nebo má s tím někdo zkušenosti? Nechci vozit originál v autě ,zvlášť, když vidím jak vypadá po měsící používání.
0/0
28.8.2006 12:26

Dinger

poradí někdo?
mam slovnik Longman a k nemu CD. toto nemohu zazalohovat pomoci zadneho lamace ochran. Poradi nekdo? Diky za odpoved
0/0
17.2.2005 18:57


LarryHagmann

Re: poradí někdo?
Zkusil bych ClonyCD a Alkoholika 120%
0/0
22.2.2005 15:25

jn

Jak obejít ochranu
Nejjednodušším a naprosto spolehlivým postupem je CD přehrávač zapnout do zvukové karty v PC a nahrávat audio např. Wawe labem. Poté jej rozřezat na jednotlivé zvukové stopy a vypálit na CD. Pouze CD, které se nedá v ničem přehrát , je spolehlivě chráněno proti kopírování.
0/0
16.2.2005 22:44

:-)

Licence :-))
Mno diskuse o licencích jsou stejně zajímavé - např. u nás ve škole používají nejmenovaný program tak, že jeho autoři nabízí 30ti denní verzi zdarma... tak u nás ve škole ji sosli, nainstalovali na všechny kompy a po 30ti dnech vždycky na daným kompu přeinstalujou systém!!! (*o*oti ani neumí jen vymazat pár klíčů z registru :-)) A zase nainstalujou tu 30ti denní verzi a tag pořád dokola :-))) -- A žádnej člověk z učitelskýho sboru doteď nepochopil, že jestli 50x po sobě instaluje trial 30ti denní verzi nebo jestli mě ji nechá zaregistrovat pomocí vygenerovanýho klíče, aby fungovala pořád, je z licenčního hlediska úplně stejně nelegální v obou případech :-) -- Takže to jejich věčný přeinstalovávání je taky nelegální, akorát s tím mají práci... fakt inteligenti :-))) A to je prosím "státní sektor", který má jít příkladem a sami jedou taky ilegálně, takže co pak chtějí po běžných lidech :-)) Ještě, že tento rok maturuju a budu z té blbárny konečně pryč :-)))
0/0
13.2.2005 12:17

sanskrt

Re: Licence :-))
No, upřímně mě ani nepřekvapuje, že nadáváš a jistě si o sobě nemyslíš nic jinýho než že jsi počítačovej pohobůh a jak se jim na tu pakárnu nevykašleš, misto toho, aby jsi jim třeba poradil. To mě fakt pěkně žere, když všichni jenom nadávaj a nic kloudnýho neudělaj. Takovejm frajírkům se faktikcky rád vysměju, protože takoví velice rychle narazí... Ahoj a zamysli se nad Tvým světáckým přístupem.
0/0
23.2.2005 13:43

Lubos

audio-VCD
Potreboval bych,zda nekdo nevi o necem,cim dostat audio z VCD.Neni to chranene VCD.Diky
0/0
6.2.2005 9:37

jenda

Re: audio-VCD
Na VCD najdi soubor(y) *.dat, překopíruj na disk, přejmenuj na *.mpg a potom už jdou zpracovávat jako běžné mpegy, tzn. i extrakt audio stremu.
0/0
9.3.2005 13:45

Pavel

CD TESTY 2003
Neznáte někdo, jak zálohovat CD TESTY 2003 (procvičování otázek z pravidel silničního provozu, vydavatel VOGEL)
0/0
5.2.2005 22:05

Stevo

Program na ochrany
Existuje aj nejaky program ktory by mi mohol vytvorit ochranu na CD?
0/0
4.2.2005 12:54

XXX_hacker

Re: Program na ochrany
A k čemu to, prosimtě?
0/0
5.2.2005 20:25

Marek

nechápu
proč ti pitomci opatřujou CD ochranou, když jedním dechem tvrdí, že udělat si kopii je legální?
0/0
4.2.2005 2:25

Marda

FreeRip
Na zkopirování písniček do kompu je dobrý FreeRip.Zatím mi zkopíroval i přes ochrany. 
0/0
3.2.2005 22:44

zdenda_CZ

všechno jde
vyzkoušejte tuto adresu:  Pokud něco potřebuji tak právě zde http://www.videohelp.com/guides.php?guideid=580
naleznete tam návody na všechno od CD  snad až po škvaření v troubě    GOOD LUCK!
0/0
3.2.2005 22:22

Vicino

Standard Philips
Vzpomínám si, že jsem nedávno četl článek asi v tomhle znění: Formát CD, který má firma Philips patentovaný někdy od osmdesátých let, musí odpovídat určitým standardům. Ty se definovaly v době, kdy o nějakých CD-ROM mechanikách nebo dokonce vypalovačkách nebylo tuchy. Těmto standardům tak vlastně odpovídají jen původní cédéčka bez jakýchkoliv ochran, která jdou přehrát všude. Různě chráněná cédéčka tak vlastně tyto standardy porušují, na což doplácí člověk, který má doma jenom mechaniku v počítači a nemůže si tak své legálně koupené CD ani přehrát na své legálně koupené mechanice, o zálohování ani nemluvím. Což je samozřejmě paradox -  cédéčko je jednou cédéčkem, tak jaképak "chráněné" a "nechráněné" verze! To nám tu pak vzniká jakýsi podivný nosič, který jako CD jen vypadá, ale ne vždy tak funguje :-) Proč se Philips nebrání, nevím. To je jako kdybyste si koupili rádio na tužkovky a pak jste zjistili, že tam jdou všechny kromě Duracellek. Divný...
0/0
3.2.2005 21:52

GArfield

Re: Standard Philips
Bohuzel, uz je to s Philipsem jinak. Firma do sveho patentu zahrnula i zmrsene CD formaty s "ochranou". Ciste proto, aby mohla za takto vyrobene nosice vybirat od vydavatelu licencni poplatky.
0/0
4.2.2005 19:42

Igor

software
Vytváření kopií je na ho... Neznáte nějakej software, který dokáže chráněné CD grabnout do kompu? Myslím že CloneCD a ostatní uvedené to neumí.  
0/0
3.2.2005 19:01

marty

Re: software
No, třeba WinDAC.
0/0
5.2.2005 15:57

Alex

mimochodem...
...sem na netu nasel nekolik clanku o ruznych ochranach. nasel sem tam i jednu co mi nesla prekonat. Clanky jsou starsi, ale vetsina ochran tam je: http://www.audiocity.cz/clanky.php?kat=jaknato
0/0
3.2.2005 18:53

0000000000000

Re: mimochodem...
No kdyby ten clanek nebyl z 29.11.2002,tak bych rekl ze je to uzitecny link...
0/0
3.2.2005 23:14

anonym

Re: Re: mimochodem...
No ale většina těch ochran se stále používá. Jen tam chybí několik nejnovějších, jinak ich tam je popsáno přes 20 :-)
0/0
5.2.2005 14:49

roman

kopie
Už asi sedm let mám stolní cd rekordér Philips (dvojče), dají se tam dát pouze prázdná média ozn.audio - stojí trochu víc než standartní cd-r - údajně se z tohoto média odvádí daň. Ale do přehrávácí mechaniky dám orig.cd s jakýmkoliv ochranným kódem, do druhé pázdné cd a zmáčknu tl.record. a jede to.Na data mám palírnu v notebooku.
0/0
3.2.2005 17:06

netrunner

CD-mechanika
Myslím že nejjednoduší lámání ochran na AudioCD je pořídit si nějakou hdoně starou CD mechaniku,která neumí multiseisson. Já mám jednu takovou na stařičkém NB a pokaždý když je potřeba něco zkopnout, tak to proženu tam. Trvá to sice dýl než na nových mechanikách, ale ono klonování s lámáním ochrany a kontrloouch chyb atd taky není záležitost na pět minut. Zpravidla všechny ochrany jsou nahraný v nějaký další session CDčka, takže se k nim audio přehrávač nedostane.Tudíž když mám v PC i starou mechaniku, tak ta se na ně taky nedostane. a je po problému
0/0
3.2.2005 17:00

Clonyxxl

Clonyxxl
Nezate nekdo nejaky nastroj ktery SPOLEHLIVE identifikuje ochranu na Cd.Clonyxxl fungoval vyborne,ale uz ho nikdo neupdatuje.Nasel jsem jedine Aray Scanner a ten je absolutne na nic.
0/0
3.2.2005 15:33

Lubos

Re: Clonyxxl
Mel by to umet A-Ray scaner.
http://www.aray-software.com/   
0/0
6.2.2005 9:36

J.

narok ze zakona
Ja nechapu proc se tech pravniku nezeptali jestli je ta ochrana legalni kdyz clovek ma pravo na kopii pro svoji osobni potrebu. A nebo kdyz mam narok na kopii tak by mi ji vydavatel, co dela cd s nejakou neprostupnou ochranou, mel udelat zadarmo nebo za cenu ty placky (10Kc). Pac imo to ze clovek ma narok ale zaroven musi kuli tomu aby tomu naroku mohl dostat instalovat spec soft, nekdy i hw, casto delat veci kteri jini oznacuji skoro jako hackerstvy je proste a jednoduse sprosty. Kdyby misto investic do ochran snizili cenu udelali by lip, vsak ono jim to mozna dojde, mozna az budou krachovat.
0/0
3.2.2005 15:04

Delirium Tremens

Re: narok ze zakona
, Právo na kopii máš, ale vydavatel není povinen ti to nějak usnadnit či dokonce hradit :-)
0/0
3.2.2005 15:46

J.

Re: Re: narok ze zakona
Nemusi to platit... ale pokud na to mam pravo, tak tim imo mam pravo na to aby sdelil jak tu ochranu obejit, pac jinak si nemuzu tu kopii udelat preci. To je stejny jako nekomu rict ze vzduch muze dejchat, ze na to ma pravo, ale zaroven ho zavrit do mistnosti bez vzduchu a nenechat mu klice. Mit penize tak se do takovejhle sporu poustim, ciste z principu a pro to aby to ty vydavatelstvi schytaly. Dalsi co je zajimavy by byl spor kdyz se mi s tim orig CD neco stane, treba se rozlomi v mechanice (at uz mam nebo nemam zalozni kopii), zda muzu pozadovat po vydavateli novy CD, opet za nejaky nepremrsteny manipulacni poplatek, a pouze za ten, protoze za prava na to poslouchat tu hudbu uz sem preci zaplatil a autorovi uz z oho jdou penize, tak proc je platit 2x ?. Jasne to je trochu jinej problem, ale taky dost zajimavej. (No a problem zvanej OSA to uz radsi ani nebudu zacinat :))
0/0
3.2.2005 16:04

PeSi

Re: Re: Re: narok ze zakona
Tak to je myslim ukazkovy priklad omylu. Kopii pro vlastni potrebu si udeat smis, ale pravni narok na ni nemas! Takze kopii si udelat muzes jen kdyz ti to majitel dovoli. A v pripade ochran to to nedovoluje. Takze vse o cem se v clanku pise je navod k trestne cinnosti.
0/0
4.2.2005 13:08

Pravnik

Re: Re: Re: Re: narok ze zakona
, PeSi myslím, že jsi docela vedle. ASi malokdo z vas chape, jaky je rozdil mezi pravem (opravnenim) a narokem. Obejit ochranu samozrejme mohu, protoze mam pravo na kopii, ktere mi zarucuje AuZ, ze muj postup je legalni. Pokdu by platilo pravidlo "jen kdyz ti majitel dovoli" nemelo by toto smyslu. Též není jasné majitel čeho jako ? Mohus i tedy kdekoliv a odkohokoliv pujcit CD (audio), DVD, VCD, VHS atd.. a udělat si z něj pro sebe libovolny pocet kopii a tyto využívat pro vlastní potřebu. Tyto vsem nesmim dal distribuobvat nebo dokocne prodavat. Režim softwae je ale naprosto jiny, zde si mohu dělat založní kopie jen ze software na ktery mam licenci, tj. nemohu si ho třeb vypůjčit a okopírovat, na to právo nemám. U audio-video však mohu vždy - mám na to právo. Co nemám je NÁROK vůči vydavateli na to, aby svým přičiněním umožnil, popř,. zhotovil kopii u audio-video. Tudíž u soudu bych neuspěl, žalova-li bych vydavatele, že CD chrání a já si jej nemohu, nebo mohu, ale s obtížemi
0/0
6.2.2005 16:02

Pravnik

Re: Re: Re: Re: narok ze zakona
, okopírovat. Zároveň mám taky spotřebitelské právo vůči prodejci na to, abych věděl co kupuji a jakou to má přesně ochranu. Pokud tuto infromaci nedostanu mohu na prodejci (nikoliv na výrobci, výmluvy prodejce jsou liché) nárokovat všechny nároky z odpovědnosti az vady (24 měs) popř. shody s kupní smlouvou (6 měs) a samozřejmě též požadovat náklady reklamace (§§509,598 OZ - cestovné, ztrátu času apod.)
0/0
6.2.2005 16:02

Pavel

Re: narok ze zakona
To je právě to slovíčkaření právníků. Zákon umožňuje udělat kopii, ale nedává na to nárok. Tedy, pokud kopie udělat jde, můžete ji udělat. Pokud udělat nejde, vaše zákonná práva nijak porušena nejsou, nárok na to nemáte.
0/0
3.2.2005 16:36

marty

Re: Re: narok ze zakona
A co znamená jde, nebo nejde?
0/0
5.2.2005 16:01

Merhaut

Re: Re: narok ze zakona
Tak je to u kopie pro osbní potřebu podle §30 aut. zákona.
V případě pořízení záložní kopie, pro případ zničení apod. originálu,  jsem osobně přesvědčen, že ze znění autorského zákona (pasáže k sw) se dá dovodit, že vlastník originálu má nárok na plnohodnotnou (= digitální se vším všudy, 1:1) záložní kopii i u audia, nejenom u sw.
0/0
7.2.2005 23:58

AdminAF

Anydvd
Osobně si nemyslím, že jediným způsobem, jak zkopírovat cd chráněné caktus data shield 100 je lihovka. Zaprvé jsou potíže se zkopírováním poslední stopy, zaprvé je zde riziko poškození média a vypalovačky. Mě se v tomto směru vyplatilo pořízení mechaniky Plextor, která má funkci "Enable single session", která když se v plextools zapne, mechanika přistupuje k cd velmi podobně, jako přehrávač v hifi věži, takže udělá kopii z čehokoliv a v téměř libovolném vypalovacím programu (velice dobře fungují i plextools). Bez potíží se dá použít i anydvd, které díky funkci pro odstranění audio ochrany umí v paměti cd také trochu "vylepšit", takže mechanik a systém potom nepřistupují k částem nežádoucím, ale těm, které chceme. Lihovka mi příjde opravdu trochu nebezpečná.
0/0
3.2.2005 14:58

Dodo77

CDex
no já používám buď CloneCD, ten zvládne většinu ochran a pokud ne, tak skvěle funguje převod z audio CD do wav, nebo mp3 pomocí programu CDex a pak to následně v neru vypálit jako audio CD a je to ok...
0/0
3.2.2005 11:54

mars

Re: CDex
CDex je fajn.Ale Audio CD, kde je vloženej vlastní player a hudba "schovaná" (omlouvám se, nerozumím tomu úplně) , tak tam je i CDex krátkej. Nikdy se to nepovedlo ...  
0/0
3.2.2005 11:59

dodo77

Re: Re: CDex
nedávno sem zrovna kopíroval audio CD, které např. ve wincmd neukazuja audio stopy (jsou schované jak píšeš), ale v CDexu se "tracky" zobrazili a šli převést do wavu.. ale taky se mi jednou stalo, že se mi to nepodařilo.. je to v pohodě tak v 95% ..
0/0
3.2.2005 15:45

JeCh

CDS 100 a 200
Pokud se chcete dozvědět o jednotlivych ochranách a jejich obcházení víc, jděte radši na www.cdr.cz. Článek jsem sice jen tak letmo přelétl, ale například jsem nikde nenašel popsaný rozdíl mezi CDS100 a CDS200. Přitom CDS200 je naprosto triviální ochrana na kterou stačí průměrná vypalovačka a EAC, zatímco CDS100 je pro většinu mechanik nepřekonatelná i za použití libovolnýho SW. Tahle ochrana prostě složí CD mechaniku a někdy i celej počítač. Naštěstí se už moc nevyskytuje, protože stejně blahej účinek má i na plno slolnich a auto přehrávačů.
0/0
3.2.2005 11:49

eM

Re: CDS 100 a 200
Ja navic doporucuji 4-dilny serialek: http://www.audiocity.cz/clanky.php?kat=jaknato
0/0
3.2.2005 13:25

kalos

naco toto vsetko
ked tu mame dc++???
0/0
3.2.2005 10:08

eM

Re: naco toto vsetko
Protoze kvalita vetsiny veci na DC je hooodne zoufala. Kdejaky prase bez soudnosti zbastli kazdy CD (ci nedej boze DVD) na ktery prijde a nabizi ho dal. Kolikrat to vypada jak navrat ke krystalce ci rozhlasu po drate :-(
0/0
3.2.2005 10:22

mor

Re: naco toto vsetko
Asi si nepochopil proc byl clanek napsan. Tady de o to aby sis mohl udelat kopii originalu kterej mas a nechces o nej prijit poskrabanim a tak. Jo a take nezapomen ze krome toho za p2p je spousta mp3 (dnes jiz snad jen ve zkur... kvalite, jak jiz bylo napsano) tak stale jsme CR kde dostupnost kvalitniho pripojeni k internetu je dost zalostna. Na stahovani neceho vetsiho muze 75% uzivatelu netu v CR zapomenout. Nejdriv mysli nez neco napises pripadne se okolo sebe rozhledni a zjisti si neco o tom jak to ve skutecnosti chodi. Mozna ze na slovensku ste na tom o poznani lepe pak tedy sorry.
0/0
3.2.2005 10:59

Bukva

Do boje
Sqelej clanek, kterej tu uz dloho nebyl, a v podstate je to moje prvni reakce na clanky iDnes,a to ho navstevuji v podstate denne. Chci jen rict, ze to urcite pomuze vsem tem, kteri nejsou tak zdatni napr. jako my, a ze si tu svoji 1 kopii budou take konecne moci udelat. Ja osobne si delam kopii vzdy, a original mi zustava v supleti, ze zkusenosti z drivejska, kdy jsem diky me "opatrnosti" mel za par mesicu z originalniho CD podlozku pod hrnicek.  Ted mi lezi originaly v supliku a v HiFi se toci kopie, tak proc by to tak nemelo byt u vsech ze? Ale kazdopadne si myslim, ze jeste nejaka veci reakce na tento clanek jiste bude, prestoze mi prijde skvely a nenapadnutelny. Diky redakce
0/0
3.2.2005 10:01

Bukva

Re: Do boje
Jinak jsem si nevsiml, ze by se autor krom obrazku dole nezminil o Alcoholu 120%, ten mi prijde asi ze vsech nejlepsi......tak doporucuji.
0/0
3.2.2005 10:03

DaveLM

Re: Re: Do boje
Presne tak. Alcohol a Musicmatch Jukebox, na tech jsem doposud zkopiroval kazdy CD s jakymkoliv zabezpecenim. CloneCD jsem nikdy nepouzival, protoze jsem ho nikdy nepotreboval. Takze nevim, proc se v tomto clanku zminuje jen tenhle soft. Myslim si, ze neni nejlepsi
0/0
3.2.2005 17:14

mvd

MP3 recorder
Zpusob kopirovani, proti kteremu neexistuje ochrana: prohnat to pres analog - t.j. CD vlozit do hifi veze a na sluchatkovy vystup pripojit MP3 recorder. Chce to spravne nastavit hlasitost, aby nebyl vysledek prebuzeny nebo moc tichy. Nepouzivat automaticke rozliseni skladeb - casto rozdeluje spatne. Lepsi je dodatecne rozstrihat. Pokud jsou pouzite komponenty kvalitni, vysledek je excelentni.
0/0
3.2.2005 9:40

JeCh

Re: MP3 recorder
A proč to prznit analogem, když většina solidnich CD přehrávačů má digitální výstup? Akorát to propojiš do zvukovky a digitálně nahraješ bez ztráty kvality. Tohle bude fungovat vždycky a ať se výrobcí CD třeba zblázní. Jakmile to CD můžu slyšet a video můžu vidět, můžu to taky zkopírovat. Plno lidem ale tohle asi nedochází.
0/0
3.2.2005 11:41

mvd

Re: Re: MP3 recorder
Vidis, to me nenapadlo. Nemam patricne propojeni a tak jsem to vyresil takhle. Analog nezatracuj - usi ti taky fungujou analogove. Pokud tam je jen jeden (kvalitni)analogovy mezistupen, tak nemas sanci to poznat. Ale mas pravdu, ze kdyz je moznost to cele absolvovat v digitalu, tak je to asi jednoduzsi. S tim DVD si ale myslim, ze nemas pravdu. Princip Macrovision je v tom, ze "nakopne" signal tak, aby to televize jeste skousla, ale neslo to uz nahrat. Takze kdyz mi selze DVD Shrink (uz se mi to parkrat stalo), uchyluju se opet k predpotopnimu, ale vzdy funkcnimu reseni - prehravac Nintaus (Macrovision Free) a RGB propojeni s DVD recorderem. Vysledek opet excelentni.
0/0
3.2.2005 12:14

Diskuse na iDNES.cz

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskusi nemají místo, mažeme. Diskutování se řídí pravidly diskuse na iDNES.cz.

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí







mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.