Diskuze

Zákazníky podvádí 2/3 internetových obchodů

Značná část tuzemských internetových obchodů podle průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) nedodržuje povinnosti stanové občanským zákoníkem, a krátí tak práva svých zákazníků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

21. 9. 2005 10:01
SOS jsou populisté
nezlobte se na mě, ale SOS nemohu považovat za seriózní organizaci. je velmi jednoduché projít desítky obchodních podmínek vyvěšených na internetových stránkách. dá se to udělat za pár hodin z pohodlí kanceláře. proč není SOS podobně aktivní v případě kamenných obchodů? proč nejezdí po republice kontrolovat třeba dostupnost zboží inzerovaného za supervýhodné ceny v letákových akcích? to jsou skutečné podvody na spotřebitele...
0 0
možnosti

JARIS

21. 9. 2005 9:06
Obaly pro vyřízení reklamace
A ještě mi pí. Přikrylová vysvětlete, jak zabalit křehké zboží, které obchodník musí odeslat do servisu a nemá k dispozici originál ní obal? Buď musí čekat než mu nějaká vhodná krabice příjde a už běží termín záruky, nebo to riskne, zabalí to do jiného obalu a v případě poškození při přepravě má několik možností:
- přepravní služba mu reklamaci na poškození neuzná, neboť zboží nebylo v orig. obalu a tedy platí komplet opravu
- přepravní služba uzná pošlození, ale už běží čas a nestihne se zákaznický termín opravy - platí to obchodník (vrací zákazníkovi peníze), neboť nestihl 30 dnů
- popřípadě vše klapne a bojí se co, se stane příště...
A do toho si přečte takovýto článek!! A kde jsou práva obchodníků!? Myslíte že např. na počítačových dílech s marží pár procent budeme za každýho zákazníka platit jeho chyby? Že za něj budeme shánět obaly a ještě se mu omlouvat,  že má na zboží škrábaneček když i přes upozornění obal vyhodil?! Slezte proboha ze st
0 0
možnosti

Libor76

21. 9. 2005 9:21
Re: Obaly pro vyřízení reklamace
Vaše problémy mít... Nikdo vám nebrání nepřijmout zboží bez přiměřeného obalu, ale původní nesmíte vyžadovat - chápete ten rozdíl? Pokud se mi nechce skladovat krabici od monitoru 3 roky, můžu ji vyhodit, ale když se mi to pokazí a budu reklamovat, je na mně, jak to zabalím. Takto to třeba dělá servis pro ViewSoniky (teď si nevzpomenu jméno - v Ostravě). Nemusíš mít původní obal, ale musíš mít nějaký obal. Pokud nemáš, prodají ti krabici na monitor za 300 Kč :-) Jinak doporučuju otvírání balíků nahrávat aspoň foťáčkem a bude hned vidět, v jakém stavu zboží dorazilo. Pokud ve špatném, neuznáte reklamaci z důvodu mechanického poškození a je klid, ne? P.S. Ano, znám osobně lidi, kteří se snažili např. spálit grafickou kartu, aby dostali novou, lepší... tohle samozřejmě odsuzuju. Já posílal jednou věc do opravy přes PPL a měl jsem z toho bobky, ale proběhlo to excelentně - všechno hradil servis a do týdne byl monitor doma. Proto raději nakupuju v obchodech s kamenným sídlem - právě kvů
0 0
možnosti

Nogard

21. 9. 2005 9:02
obecne kecy
Osobně mi to přijde jako opis opisu článku na toto téma, které se pravidelně objevují, maximálně doplněný nějakým aktuálním prohlášením SOS. Co takhle zapojit trochu imaginace, vlatního úsilí a hlavně být konkrétní? Navíc nadpis je silně zavádějící. Neuvedení informace o možnosti odstoupení od smlouvy, která je zakotvená v občanském zákoníku může být těžko považované za podvod, jak se nám to snaží článek namluvit. Ano, je to pochybení - ale podvod? To zas musel nějaký "redaktor" splnit kvótu na články nebo co?
0 0
možnosti

tom

21. 9. 2005 9:55
Re: obecne kecy
Přesně tak: " Neuvedení informace o možnosti odstoupení od smlouvy"... není podvod, ale "výhoda" pro kupujícího, protože v takovém případě se 14 dení doba prodlužuje (teď nevím jestli na 1 měsíc nebo dokonce na dva)
0 0
možnosti

JARIS

21. 9. 2005 8:57
Poplatky za neoprávněnou reklamaci
Kde ta ženská žije? Když příjde někdo reklamovat výrobek - technik ho musí otestovat, pak musí  zákazníka opět volat, pak mu ho předvádí a v důsledku na výrobku chyba není, jen si zákazník blbě přečetl (pakliže vůbec) manuál. Tak kdo to asi všechno bude platit, ha? Ty náklady jsou s tím až stovky korun!!! Takže milá zlatá z SOS, poplatky, co by bič na zákazníky budou!!! S tím nic nenaděláš a už tu neprezentuj takovéto pitomosti!   Anebo žij v reálu...
Pomíjím úmyslná poškození výrobků zákazníky, kteří se chtějí dostat k jinému či k novému kusu!!!
 
0 0
možnosti

Mirek

21. 9. 2005 17:03
Re: Poplatky za neoprávněnou reklamaci
Toto je myslim pomerne slozite. Nejsem tedy pravnik, ale pokud se nepletu, tak zakon vychazi z toho, ze zakaznik neni v danem oboru profesional a tedy nedokaze posoudit, zda se jedna o opravnenou ci neopravnenou reklamaci. Tedy ma narok na vraceni zbozi bez uctovani poplatku za neopravnenou reklamaci. Na druhou stranu pokud vzniknou naklady vyssi, nez je pouhe posouzeni opravnenosti reklamace, tak by je mel zakaznik hradit, protoze jinak se nejspis jedna o neopravnene obohaceni ze strany zakaznika, protoze i prace ma svou cenu a jako takova se musi platit. Nicmene to nelze uctovat jako "poplatek za neopravnenou reklamaci", ze :-) 
Pokud to vezmu jako priklad v kamennem obchode, tak pokud zakaznik prijde s reklamaci, tak posouzeni skolenym prodavacem, zda se jedna o opravnenou, ci neopravnenou reklamaci by melo byt zdarma. Pokud to vsak vyzaduje dukladne provereni v servisu a nebude se jednat o vadu vyrobku, tak uz by to melo byt placene, protoze jinak se
0 0
možnosti

Karl

21. 9. 2005 7:58
Jak je to
s tim osobnim odberem? Kdyz objednam pres internet a odeberu osobne prijdu o 14-ti denni lhutu na vraceni zbozi? Vi to nekdo stoprocentne?
0 0
možnosti

jednorozec

21. 9. 2005 8:34
Re: Jak je to
Ne nepřijdete, podle par. 53 odst. 7 obč. zák. cituji:
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění.
Čili, plněním se myslí osobní převzetí. Tudíž dodavatel nemůže tuto lhůtu zrušit. Pokud to udělá, tak je zrálý na návštěvu z ČOI.
http://jednorozec.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://jednorozec.cz - např. jsem teď nedávno vracel ve 14-ti denní lhůtě na brněnské pobočce Electrohallu - Microsystém, což je internetový obchod, který má fyzický odběr jako pobočku v Brně
0 0
možnosti

klient

21. 9. 2005 7:43
Žádné internetové obchody.
Podvodníci na internetových obchodech kazí čest seriozním a osobně nikdy nenakupuji něco co nevidím v reálu.Jedině pravé "kamenné" obchody jsou zárukou.
0 0
možnosti

Hermanova_Ljuba

21. 9. 2005 7:46
Re: Žádné internetové obchody.
 seš dinosaurus a jako takovej vyhyneš. Zárukou čeho jsou kamenné obchody???
0 0
možnosti

kózelník Pokustón

21. 9. 2005 6:58
cd
Já si kupuju elektroniku, CD, knihy, bez problemu, teď plánuju domácí spotřebiče a myslim, že docela ušetřim a navíc mi to dovezou až pod nos.Zatim mě nikdo nepodved.
0 0
možnosti

Miloš Rejchrt

21. 9. 2005 6:45
Zkušenosti z IT shopů
Nejlíp je nakupovat v kamenných krámech, hlavně se dá líp vymoct záruka. Zajímavý odkaz na tohle téma : http://www.fanousek.cz - tam nějaký počítačový fanda srovnává IT obchody co do cen zboží, taky zkušenosti s nákupem v nich. Hezký :)
0 0
možnosti

Jam

21. 9. 2005 5:58
Souhlas
Naprosto souhlasim,ceske internetove obchody jsou proste sazka do loterie.Moje osobni zkusenosti jsou katastrofalni,bud IO na vasi objednavku zareaguje v prubehu nekolika dni nebo nabizi zbozi kterte neni schopen dodat.A reklamace je v pravde temer nemoznou zalezitosti.  Takze s clankem naprosto souhlasim a doufam ze je to prvni vlastovka k naprave.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 41 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi jsou 4 příspěvky

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 41 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 34 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!