Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pouliční kamery sledují každý náš krok. Jak fungují?

V knize 1984 od George Orwella jsou lidé pod stálým dohledem kamer. I ve skutečném světě se na mnoha místech dostáváme do jejich zorného pole. Co kamery dovedou a jak vlastně fungují?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Saš

špehprase

Zřejmě prasata z Evropy2 dokáží přesně konstatovat, co mám právě na sobě nebo co se u nás děje. Jak jinak než nepřímo. Nějaké prase od nich má přístup k těmto kamerám. Jsem si tím jista. Ostatně to prase, dle mého názoru nejraději vystupuje spíše na Beatu, než na E2, byť má na starost celou sebranku médií RRM. Nejspíš asi proto, že má v mozkovně absolutně vymydlíno.:-©

0/0
27.12.2007 18:01

Šihi

Paranoia - To myslíte opravdu vážně?

Vážení dopisovatelé, opravdu to s tou paranoiou myslíte vážně? Po tom co jsem tu četl, jsem mírně na rozpacích...Opravdu si myslíte, že zrovna Vás bude kamerami na ulici někdo sledovat? Co by z toho měl? Myslíte že by to někoho bavilo koukat do jakého obchodu vejdete, na jak dlouho si sednete na lavičku, jestli jdete po chodníku vpravo nebo vlevo? Myslíte že na to má někdo čas? Že bude vyhodnocovat každého člověka, který se dostane do záběru kamery a posílat data, že zrovna ten byl v tuhle dobu tady? Jen si uvědomte, kolik lidí projde kolem jedné kamery na frekventovaném místě za minutu, kolik za hodinu a kolik za celý den...Pracovníci u PCO jsou rádi, když rozpoznají někoho, kdo chce krást nebo rozbíjet. Přemýšlejí jen o tom, jestli jste potencionální nebezpečí a ne o tom, jestli jste vešel na veřejné záchodky se vyčůrat. Další připomínka: Cena 100tis za zabezpečení domu není přehnaně moc, ale dá se to pořídit i levněji.

0/0
7.1.2007 16:47

Mira

pro zajimavost
nedavno jsem si porizoval do auta LCD monitor a k nemu kamerku. Pri zarazeni zpatecky se automaticky prepne z DVD prehravace na barevnou kamerku v zadnim narazniku. Cena (kamera 1000-1500 ; LCD 5" 2600,- a kus koaxialniho kabelu...) + trocha sikovnosti. Docela me to prekvapilo kvalitou obrazu, ale na tak malym monitoru to proste musi vypadat dobre...  zkuste mrknout na www.flajzar.cz ...
0/0
9.1.2006 20:15

mysidiros

Re: pro zajimavost
Zajimava reklama
0/0
6.4.2006 9:53

Ondra

wavelet
:) Format zaznamu wavelet :)
0/0
21.12.2005 20:49

Vláďa

Zavádějící informace
Diskové pole o 14TB za milion? Proč tak draho? A proč by obraz z kamery neměl jít sledovat na normálním LCD s TV vstupem? 50 půlsnímků(!) je přece televizní standard, a přehnaně rychlé to opravdu není:), většina nových LCD zvládne i víc jak 50Hz bez problémů - 50 půlsnímků je navíc pouhých 25 Hz.
0/0
15.12.2005 22:03

Marek

Re: Zavádějící informace
Diskové pole nejsou jen HDD!!! A ne vzdy se pouzivaji IDE disky... doba odezvy musi byt u rychle se meniciho obrazu vysoká. Rozhodne by nebylo idealni dnes klasickych 25 ms. To, ze kamera zvladne zaznamenavat i 50 plusnimku s tim prilis nesouvisi...
0/0
6.1.2006 0:07

Public1

Stop this
Opravdu nechutné toto!! že svět ve městě dojde až k takovému hlídání a špehování lidí na každém kroku asi jen tak nikdo nečekal a spouzsta lidí to ani vůbec nevnímá, podle mě je to velký problem, pozorování,špízlování,hlídání...idea komunismu převlečená do bezpečnostního systemu... vědět o káždém všechno.
0/0
9.12.2005 16:18

spc

Re: Stop this
Neboj, v praxi to zdaleka nie je tak dokonale ako to vyzera.
Napr. take IR je dost problematicke ako nahle chces sledovat nieco co je dalej ako par metrov :)
0/0
15.12.2005 10:11

lachta

Re: Re: Stop this
Co není může být.
0/0
5.1.2006 16:13

brozkeff

Makety
Oblíbené jsou též makety. Na první pohled vypadají věrohodně, (dokonce blikají:) a někoho třeba i odradí..
0/0
9.12.2005 12:00

labid

A k cemu?
Zrovna dneska jsem měl incident s jakýmsi idiotem trpícím tzv. "syndromem krátkého penisu" - předjel mě, pak prudce zpomalil, to několikrát za sebou, pak mě vytlačoval ven ze silnice a jeho extempóre vyvrcholilo za Barrandovem přímo proti bezpečnostním kamerám, kde mě doslova zablokoval a nacouval na mě. Přestože to bylo přímo v místě, kam byly kamery namířeny, tak mě na místním oddělení Policie Barrandov ujistili, že zpětný záznam z kamer neexistuje a naděje na prokázání jednání pachatele je tak mizivá...! Proto by mě také zajímalo jestli má v takovém případě vůbec smysl vynakládat yt peníze na pořizování a provoz.
0/0
4.12.2005 22:16

paya

Re: A k cemu?
ano, jsou uplne k nicemu... http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A051130_193159_krimi_nel
0/0
5.12.2005 10:13

Speed

Re: A k cemu?
Spis bych rekl, ze policajt je line prase, protoze to samozrejme jde.
0/0
5.12.2005 16:24

pepek

Re: A k cemu?
Je to smutné, ale ty kamery nejsou bezpečnostní a ti bl..í poldové to ani nevědí a ještě kecají. Ty kamery jsou zaměřeny na jízdu na červenou
0/0
5.12.2005 17:49

Zuza

Re: A k cemu?
Nic si z toho nedělejte, aspoň že máte penis akorát  
0/0
21.12.2005 19:07

lachta

Re: A k cemu?
ano, takhle to vypadá v praxi, na raubíře je to stejně krátké, ale na špiclování lidí bezva věc. nejlepší pak jednou v budoucnosti (až to Paroubek s KSČM vyhraje), budou ty diskuze o tom, jak jsou tyhle systémy užitečné - "Příběh maminky, které málem ukradli miminko", "Rapidní pokles těžké kriminality v oblastech s CCTV", "Důchodce zachráněn počítačovou webcamerou".
0/0
5.1.2006 16:19

Děd Vševěd

A je to tady - vize velmi blízké budocnosti
Každému nově narozenému dítěti bude implantován čip. Každé nové auto bude vybaveno čipem. Vše přes GPS... Pan Orwel byl dobrý prognostik / 1984 / ...       
0/0
4.12.2005 21:34

JI

TB pole
NEKOLIK MILIONU ZA TERABITOVE POLE, NENI TO TROCHU MOC?
0/0
4.12.2005 15:53

Marek

Re: TB pole
Rozhodne neni.
0/0
6.1.2006 0:09

popo

žijete v nevědomí
Jste mimo. Neuvědomujete si dopad těchto hračiček za pár let. Každý bude vědět o každym vše i to jakou máš dnešní stolici.SBOHEM SVOBODO!!!
0/0
4.12.2005 10:40

Lena29

Re: žijete v nevědomí
Souhlasim!
0/0
4.12.2005 15:09

Zuza

Re: žijete v nevědomí
Proč by měl někdo zjišťovat charakter mé stolice?
0/0
21.12.2005 19:08

Aljosha

Re: žijete v nevědomí
A jakej vztah má konzistence mý stolice s mou svobodou nebo nesvobodou? Je mi smutno, když tu čtu paranoidní řeči těchto rádobyfilozofů.... :-/ PS: Nekradu, neloupím a kamery mi na veřejným prostranství nevadí. Zatím jsem nezaznamenal jedinej zásah do mých svobod, který by mohly mít na svědomí.
0/0
1.1.2006 20:46

BlaBla

Re: Re: žijete v nevědomí
Jeste dalsich takovych 9 aby mohlo byt mesto Praha zachraneno :)
0/0
5.1.2006 20:41

shoid

Schvaluju
Aspon kapsari a fetaci nebudou mit sanci
0/0
4.12.2005 9:38

Manu Nera

Re: Schvaluju
To si jen myslíš... pač když ti někdo v davu lohne peněženku tak to na ty kamery sotva zaznamenaj. Maximálně až se půjdeš někam vyčůrat tak se na tebe budou bengo koukat...
Známému ukradli auto, dokonce to i natočila jedna taková kamera a dodnes ho nemá... může se tak na ten záznam koukat a nebo si snim vytřít ehm....
0/0
4.12.2005 16:54

hans

Re: Schvaluju
jenze treba o to nekomu jde! nektery "ciny" muzou schvalne nastrceny, aby potom lidi schvalovali podobny opatreni...
0/0
4.12.2005 22:12

Kojot

:-)
"nejsou to počítače, na kterých by běžely Windows se svými plánovanými restarty a padáním. I když – dnes už ani to neplatí stoprocentně"............jo, uz je to jen 99% ....:-))) usmevne
0/0
3.12.2005 22:05

bon4

Re: :-)
tam to bylo trochu jinak brany...
0/0
4.12.2005 17:52

racional

není se čeho bát...
na stránkách http://kolumber.com/heloween.htm je popsáno běžně vyráběné zařízení, které ony hloupé totalitní technické prostředky naprosto eliminuje...:-)
0/0
3.12.2005 21:26

Lark

Pěkný článek
Opravdu velice zajímavý článek. Všiml jsem si v Praze jedné kamery umístěné za Jiráskovým mostem (na straně, kde je Tančící dům), která má opravdu dost práce. Umístěná je na konzoli s dopravními značkami a je celkem veliká. Nicméně (většinou v dopravní špičce) se otáčí stále tam a zpět, tam a zpět, opisujíce půlkruh. Ppřekvapilo mě, že se otáčí celkem rychle a v každém směru zůstává opravdu jen malou chvíli. Říkal, jsem si tedy, že obraz musí být velice rozmazaný a nečitelný, ale po přečtení tohoto článku chápu (dle cen aparatury), že s tím asi nebude problém. Taky mi trochu vadí ta sledovanost, ale jestliže to zabrání nebo pomůže vyřešit několik zločinů, zvládnu to   
0/0
3.12.2005 20:35

oto

Myslím, že
pokud by ty kamery fungovali opravdu jako prevence, nebo pomůcka k šetření trestných činů, tak se to dá akceptovat. Ale na co se investují miliony do kamerového systému, když policie neustále odepisuje např. majitelům ukradených vozů, že pachatel nebyl zjištěn. A nemyslím, že je to věcí rozběhnutí systému. Těch kamer je už dost na to, aby bylo procento vyřešených trestních činů tak malé. Nejlepší by bylo prošpikovat kamerami senát a poslaneckou sněmovnu ČR. A pěkne i kantýnama. Abychom všichni věděli, že pánové za naše peníze opravdu pracují.
0/0
3.12.2005 20:14

chacha

chacha
snad je mozny to rusit ne - vyrobi se rusicka ve tvaru vladka z vyvolenejch a bude to, casem to prdnou do mobilu - kudy pudu budu rusit prenos signalu jenom s tema tisicema rozparovacu v kazdym meste bude holt problem
0/0
3.12.2005 16:44

pancho10

Re: chacha
po drátech?Jedině tak slzným plynem.A chtělo by to spíš udělat něco s IP adresama a RČ....
0/0
5.12.2005 18:44

Trixy

Hrůza i ve šk
My máme kamery i po celé škole.
0/0
3.12.2005 14:43

Manu Nera

Je to hrůza!!
Nechápu proč by měli být kamery všude v ulicích. To že slouží k ochraně bank, pošt, obchodů atd. na tom není nic špatného ale šmírovat lidi co jen tak chodí po ulici, či si sednou do parku mi příjde velice nemorální a neetické. Stejně jako odposlechy a další "nové a moderní" způsoby ochrany občanů které fungují již od dob kdy jsme byli ještě soudruzi a nebyli jsme šmírováni městkou a státní policií ale STB. Jen technika se zdokonaluje - špinavé a smrduté praktiky  však přetrvávají a bohužel budou asi navždy...
Ještě zbývá zamyslet se nad tím zda se jedná skutečně o ochranu občanů či o porušování jejich práv.
Jinak skvělej článek respekt autorovi!!!
0/0
3.12.2005 12:14

Zuza

Re: Je to hrůza!!
Ježiš, fakt si myslíte, že lidi po ulicích jen chodí? Že se na ulici ještě nikdy nestal žádný zločin, loupež, přepadení... ?
0/0
21.12.2005 19:11

kamil

Perfektní článek
Díky za tento perfektní článek, konečně vím, jak to celé funguje. Často čumím na ty černé lampy a přemýšlím o tom, co se děje "v pozadí"... teď už je mi to jasné. Díky.
0/0
3.12.2005 9:52

pancho10

re
Špatně jste mě pochopil.Bankovní systém má o Vás dáiy kreditnímu systému(RČ) a to znamená i státní úředníci 1000x větší informace než může dodat KMS.PCO může opravdu být prospěšný pro bezpečnost majetku a lidí.Přece nemůžete namítnout nic proti kamerám na parkovišti kde hlídají auta majitelů nebo obchodní výlohy.My ty systémy stavíme a vím že majitelé a policie je vyloženě požadují.Není podstatné jaká technologie se pouřívá ale psychologický efekt.A věřte že nejsem debil.Bezpečnost je hold na úkor osobní svobody.A samozřejmě že nesouhlasím aby byl KMS umístěn jako v USA třeba na klozetech,ve výtazích a nebo v kancelářích.
0/0
3.12.2005 8:47

loki11

Re: re
Myslím, že doba, kdy se někdo ptal po souhlasu s umístěním kamery ani nenastala, tak těžko říct, že minula. Každopádně budou kamery zcela všude na klozetech, ve výtazích, prostě v každé škvíře...Pak někomu dojde, že nejde o bezpečnost, ale že žije ve velikém kriminále s perfektním monitoringem. Matrix hadra. Bohužel, než to někomu dojde tak bude spokojeně chrochtat blahem nad "bezpečím". A jak se někdo může cítít bezpečně, když ho monitoruje státní zaměstnanec tohoto pitoreskního Absurdistánu je nad moje chápání.
0/0
3.12.2005 10:13

PedroKV

Re: Re: re
vzhledem k tomu, kolik násilností a vandalismu se děje ve výtazích bych správcům domů umístění bezdrátové kamery do výtahu jen a jen doporučil.
0/0
3.12.2005 16:01

Loki-011

Re: re
Myslím, že doba, kdy se někdo ptal po souhlasu s umístěním kamery ani nenastala, tak těžko říct, že minula. Každopádně budou kamery zcela všude na klozetech, ve výtazích, prostě všude. Pak někomu dojde, že nejde o bezpečnost, ale že žije ve velikém kriminále s perfektním monitoringem. Matrix hadra. Bohužel, než to někomu dojde tak bude spokojeně chrochtat blahem nad "bezpečím". A jak se někdo může cítít bezpečně, když ho monitoruje státní zaměstnanec tohoto pitoreskního Absurdistánu je nad moje chápání.
0/0
3.12.2005 10:17

Karetni hrac

Re: re
Na to jde rici jen jedno:   "Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost." Benjamin Franklin
0/0
3.12.2005 11:48

popo

Re: Re: re
To je pěkný.
0/0
4.12.2005 10:45

Andi

Re: Re: re
to byl peknej tupec
 
0/0
21.5.2006 22:59

Tacud1978

Copyright
Muj xcht je moje osobni vlastnictvi. Za porizovani obrazuvych zaznamu bych pozadoval poplatek, podobne jako je tomu u jinych veci. Treba 500tis za minutu :-)  Kdyz se da buzerovat za kopirovani CDcek (ruzne honeni takzvanych softwarovych piratu a podobne), proc by se nedalo buzerovast benga za tohle? :-))
0/0
2.12.2005 23:22

pacient24

Re: Copyright
No, az te na ulici treba nekdo napadne (okrade) a diky dnesni statecnosti lidi, kteri by te klidne nechali ubodat nozem skoncis v nemocnici (v lepsim pripade), tak treba zmenis nazor.  U nas jsou kamery v centru uz roky a nikomu to nevadi, spis lidi volaji po rozsireni jejich poctu. A to bych rekl, ze u nas chcipl pes, mimo par pubertalnich vandalu. Ja jsem pro kamery, pokud je nebudu, mit v dome.  
0/0
3.12.2005 9:59

Hrubes

Re: Re: Copyright
k cemu ti bude dobrej zaznam kdyz uz lezis v nemocnici. ze by jsi moh pak zaznam vyuzit do poradu "nevahej a toc" a vyhrat kameru
0/0
6.12.2005 12:54

spartan10

Už je to tady
prachobyčejný policejní stát !!!!! A už máme co jsme chtěli.......
0/0
2.12.2005 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.