Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kazety VHS jsou mrtvé. Zapomeňte

Stačil jediný rok, aby formát DVD video získal drtivou převahu na trhu s filmovými nosiči nejen v České republice. Kazety VHS definitivně míří do propadliště dějin. Vyplývá to z nejnovějších statistik organizace DVD Group.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zhu

hgbjhnk

hjnh:-©

0/0
4.1.2008 9:30

Bobo

VHS
Já bych VHS ještě nezatracoval, DVD video je sice ve vysoké kvalitě (pouze ale 1 hod na 4.7 Giga). Ale VHS je stabilnější a určítě se vám po roce z pásku neztratí.  Každého kdo propaguje DVD, HD, atd asi určitě zná trvanlivost záznamu na tato média.
0/0
8.4.2006 21:22

Zdeněk

VHS
Nahrávání má podle mě smysl jen pokud člověk není v době vysílání přítomen a chce program vidět.Pak je nejlepší nahrávka na disk.Ostatní je nesmysl-stejně není možno nahrát program v digitální kvalitě a pro analogový záznam bohatě stačí S-VHS.Je to jen oblbování lidí a tahání peněz z jejich kapes.Fuj tajbl s kapitalistickými manýry!
0/0
28.3.2006 11:33

kec

kec
Umíte někdo přečíst HDD u Radixe DTR9000?
0/0
23.3.2006 13:54

Viktor X

Softvare na Radixe
Koupil jsem si ho minulý týden, taky spokojen, jen mi přijde lehce rozmazaný obraz RGB, když dám kompozit, je vizuálně lepší. Ale kolega údajně někde zahlédl odkaz na soft, který HDD radixe zprovozní pod Woknama, ale ne a ne ho najít...Neznáte ho někdo?
0/0
6.2.2006 12:28

darkhalf

?
Čtu čtu čtu a trochu nerozumím...Jasně, VHS jsou asi věčné, sám mám cca 120 kazet, takže video nevyhodím...krom toho mám PC s vypalovačkou DVD a DVD rekordér (Philips cca za 6tis, samo že bez HD - ale stačí a po roce můžu říct, že jede dobře). Takže co je třeba vypálit, vypálím, na VHS mám video...ale když chci něco z TV, tak to nahrávám na DVD. Obvykle na RW a poté, co to omrknu to zase smažu. KDyž něco chci na pořád, jsou tady DVD-R (u mě jedině Verbatim).
Takže chci říct, že to u mě tak nějak všechno vegetuje vedle sebe. NEmám s tím problém, vyhovuje mi to...na DVD nahrávám proto, že v PC to jde ještě trošku editovat...mimochodem ten Philips dává možnost na DVD nahrát až 8 hodin (jasně že kvalita jde rychle dolů) - to je na toho co psal o Tysonovi.
Takže akorát čekám, jestli mi nějaký DVD disk přestane fungovat....vyhrožujete 2-3 roky, tajkže mám ještě chvíli čas....  Btw, když mi padne nějaký film, dá se to p
0/0
3.2.2006 8:02

darkhalf

Re: ?
...dás e to někde sehnat znovu a nahrát nebo vypálit...žádná tragédie. Podotýkám, že se o disky docela starám a rozhodně nad nima nebaštím....
0/0
3.2.2006 8:03

Riccardo

Nadšení
nechci vám brát to nadšení, ale na co mám nahrávat ? Na DVD rekordér, který budu moct za 5 et vyhodit, protože vypnou analogové vysílání ?
0/0
2.2.2006 16:42

Karel

Re: Nadšení
DVD rekordér je bohužel velmi zkompromitovaná záležitost. Předražený krám, který je v mnoha věcech nedotažený a to ať se podíváte na produkt jakéhokoliv výrobce. Nakonec se na DVD rekorderu (právě jako na jediném DVD zařízení) podepsal neblahý boj konkurenčních formátů (Panasonic a spol. nenahraje na pluska, opačný tábor na - ) a snahy o bránění dělat zálohy (dvd nezkopírujete, obsah HDD nepřečtete) či nahrání pořadu v plné digitální kvalitě (absence DVB-T tuneru s přímým ukládáním mpeg streamu). Já nemám rád kompomisy, nechci drahý výrobek, který neumí věci, které by logicky umět měl.
0/0
2.2.2006 18:36

vymrzovac

DVD recordery jsou předražené
to,že poklesl počet prodaných VHS recordérů nic neznamená.VHS kazety se stále prodávají -nekupte to za 29,-.na ty naše programy to stačí,dá se na to překopírovat i DVD z půjčovny,DVD zase přepajcnu na PC.K čemu tedy rekordér? Zatím se bez něj obejdu,stejně nemám čas se na to dívat.A když si něco naprogramuju?Místo záznamu zápasu M.Thysona jsem tam měl dvě hodiny keců a samotnej zápas tam stejně nebyl!Ani dvě hodiny nestačily abych chytil začátek dle programu.
0/0
2.2.2006 12:57

an

Re: DVD recordery jsou předražené
Mozna naucit se to programovat... DVD z pujcoven se pocitam bude mnoha lidem na vhs kopirovat ponekud... obtizne.
0/0
6.2.2006 15:58

udiveny

DVD
bbb
0/0
1.2.2006 21:19

pete

VHS bude i nadále
VHS rekordér nevyhodím právě proto že je to rekordér. Naprostá většina lidí má jen DVD přehrávač takže určitě VHS přežije o to strach nemám. Navíc situace je analogická s audiem , kde audiokazety také žijí léta současně s CD a nikdo je nezatracuje i když je fakt že tam to odnesly gramodesky.
0/0
1.2.2006 20:52

mm

Re: VHS bude i nadále
Presne. Naprosty souhlas. VHS recorder mne velice dobre slouzi i presto, ze mam vedle nej jeste 2 DVD prehravace + PC s vypalovackou. Neznam lepsi zaznamove zarizeni z pohledu cena/vykon.
0/0
1.2.2006 22:15

eF

Re: Re: VHS bude i nadále
právě jsem si uvědomil, jak brečíte po tom zastaralým videu, neschopni ho vlastní leností vyměnit za dvd recorder, nebo HDD recorder, že kazety už vážně dva roky používám jen v autorádiu.. Prostě konec pásek. Walkman je mrtev, už jen leží ve skříni.
0/0
1.2.2006 23:04

Riccardo

Re: Re: Re: VHS bude i nadále
No tak my hlavně nejsme tak bohatí, abychom si kupovali DVD rekordér na maximálně 5 let. (pak bude k ničemu, kvůli vypnutí analogového vysílání)
0/0
2.2.2006 16:43

Karel 4

Re: Re: Re: Re: VHS bude i nadále
To je fakt blbost, koupit recorder bez scartu, ke kteremu jde pripojit jakykoliv set top box.
0/0
4.2.2006 12:05

mm

Re: Re: Re: VHS bude i nadále
A proc bych mel VCR (SuperVHS) menit za obskurni predrazeny DVD recorder ? Jen proto, abych byl IN ? Jdete s tim do ...
0/0
3.2.2006 23:09

Thyronx

Jak se to vezme....
 
Kdo ma rodinne zabery z videokamery, uzivi stary dobry VCR ke zkopirovani starych rodinnych klipu na DVD. VCR poslouzi i tam, kde stare filmy jeste nejsou na DVD ( a mozna nikdy nebudou)..
Jinak v kvalite samozrejme nemuze VHS ci jiny format kazet konkurovat digitalnimu disku. Ja mam VCR Aiwa ktery hraje vsechny systemy sveta. K tomu DVD prehravace i recorder (opet na vsechny sytemy sveta). Nahravam porady z digitalni TV, (satelit) a to vetsinou na DVD- +RW. V posledni dobe i na DL. Edit delam bud na NERO 7, nebo Pinnacle Studio 10, nebo Ulead Movie Factory. ( Na compu). Ukladat filmy ve formatu AVI,DiVX,MPG mi pripada ponekud.....prastene a degradujici. Mam 2 HDD SATA 250 GB a 2 disky 155 GB. Na 40ti DVD mam zalohovane i mp3 (1950 az 2000).
0/0
1.2.2006 20:16

Jirka

Re: Jak se to vezme....
Tak jsem zvědavý co bude na těch DVD za 2-3 roky. Tipnu si, že minimálně 30% bude nečitelných. Používám PC podobně, ale na DVD už raději vypaluju jen kopie z HDD. Od začátku ( a to stálo DVD-R 2x 130.-Kč) jsem měl to štěstí a mohl nahrávat na DVD. Používal jsem a používám dodnes převážně Verbatim na PC a na recorderu media Philips. Zkusil jsem i další media ale tyhle dvě media jsou pro mě nejlepší. Mám ale zkušenosti, že se data "vypaří". Kupodivu Philips drží líp. Bezpečně jednoúčelový jsou Gigamastery. Dostal jsem balík 25ks a tak jsem je zkusil. Do půl roku ani jeden disk nešel přečíst celý. Většinou jen asi do 40%. Páleno bylo na recorderu Philips, na vypalovačce Plextor, LG a NEC. Po této zkušenosti nechávám vše na HDD. Kupodivu to finančně vychází jen o malinko dražší.
 
0/0
1.2.2006 20:35

Milan

Re: Re: Jak se to vezme....
Souhlasim s tim,ze data jsou pryc. Je to takova hruza,ze si to kdo uklada na DVD ani neuvedomuje. Udelej test DVD a za pul roku znovu a potom budou vsichni cumet kde jsou ty ulozeny data . A to nikdo nevi co bude s daty za 5 a vice let
0/0
15.2.2006 21:50

magnacharta

DVD je mrtvá věc
DVD je v současnosti už jen pro socky a bezdomovce. Čekám jedině na HD video, podobně jako každý, kdo má domácí kino. A když se řekne domácí kino, znamená to investici od půl melounu výš. Tzv. domácí kina za desítky tisíc jsou právě jen pro socky, co kupují DVD. Kdo nemá na kvalitní plazmu nebo projektor a příslušenství, radši by snad na filmy neměl ani koukat.
0/0
1.2.2006 17:46

koudel

Re: DVD je mrtvá věc
tak proč lozíš na tyhle diskuze a čteš tyhle články když je to podle tebe na P--u
0/0
1.2.2006 17:53

Queribus

Re: DVD je mrtvá věc
A kde je pointa?
0/0
1.2.2006 18:29

hartigan

Re: DVD je mrtvá věc
hlavně že víš co je pro tebe v životě důležité
0/0
1.2.2006 18:36

Adrasteia

Re: DVD je mrtvá věc
Ty teda musíš mít řadný komplex. No a na čem teda ty filmy máš, když je DVD pro socky? Já si myslím, že máš holou prdel a tady honíš macha,že?
0/0
1.2.2006 18:40

PF

Re: Re: DVD je mrtvá věc
Vodhaduju ho na náctiletýho s kapesnym od tatínka.
0/0
1.2.2006 20:08

gogo

Re: DVD je mrtvá věc
přiblblej film je stejně přiblblej na ČB televizi i na plazmě za 100000000. HD DVD i Bluray je mrtvej už předem. Nehodí se ani na data ani na video(nízká kapacita). A ty seš stejně přiblblej jako 99% filmů.
0/0
1.2.2006 19:23

Thyronx

Re: DVD je mrtvá věc
Kdo CEKA je socka, protoze nema nic. Soucasne DVD budou kompatibilni s HD-DVD i Blue Ray.
Proc bych si nemel koupit DVD prehravac za $35.- kdyz stoji mene nez vecere pro dva, mi neni jasne. Lepsi koukat na DVD nez na VHS.
0/0
1.2.2006 20:19

Alfik

Re: Re: DVD je mrtvá věc
Socka nejsem, ale kupovat DVD nebo video a podobne věci mi přijde zbytečné. Na večerníčky nebo pohádky pro děti stačí i video a jinak. K čemu je taková věc dobrá, v TV je stovka programů, stejně můžu koukat jen na jeden pořad, tak na co budu mít ještě videou nebo DVD. Kdy na to budu koukat? Video máme již spustu let a považuji to za nejhorší nákup svého života. Ani videokameru nehodláme kupovat, foťáka je lepší. Než kupovat kazety nebo disky nebo chodit do půjčovny, to znám lepší užití času.
0/0
1.2.2006 21:47

Eles

jenom kazety ?
Pro me uz je teda mrtve i DVD a v soucasnem vakuu cekam na Blu-ray/HD-DVD. Nehlede na to, ze po internetu se clovek muze dostat legalne davno i k filmum z HDTV... Bohuzel ve srovnani se statama, ale zejmena pak Asii jsme tady jak ve stredoveku.
0/0
1.2.2006 15:31

Karel

nesouhlas
vidite a ja jdu dneska kupovat VHS videorekorder - ceny extremne spadly tak to je vyhodna koupe. Potrebuju to kvuli starsim kazetam (ty tu jsou a jeste dlouho budou) a pak kvuli nahravani z TV (mam za to ze stale premrstene drahy DVD recorder je na porady z TV skoda, navic zadny z nich nema DVB-T tuner, coz by se pro digitalni zaznam DVD sluselo - prat to pres analog je podle me prasarna). Jinak DVD (DivX) prehravac jiz mam.
0/0
1.2.2006 13:02

Luka

Re: nesouhlas
0/0
1.2.2006 16:38

koudel

Re: nesouhlas
ja ho taky před měsícem koupil to stare už dosloužilo no nekup to za dva litry:-)
0/0
1.2.2006 17:46

Tom

Re: nesouhlas
A co harddiskovy DVB-T rekorder Radix DTR-9000 PVR za 4 KKc? Jsme s nim spokojem a poridil jsem jej prave jako nahradu za VHS rekorder. Za tuhle cenu je na videoexpert.cz. Nekde jsem videl jeste levnejsi znacku Finepass, ale ten ma problemy s cestinou v EPG.
0/0
1.2.2006 18:36

Karel

Re: Re: nesouhlas
Právě zprovozňuju pořízené video :-) No, analog nemám rád, naskakuje mi skoro husí kůže, ale fachčí to jak má :-)
Jinak o co píšeš je jistě zajímavé řešení. Má však háčky. HDD si musím jednak dokoupit (přístroj navíc zřejmě neakceptuje bez problémů jakýkoliv HDD) a pak asi nelze jen tak jednoduše nahraný obsah "zálohovat" na DVD - přístroj nemá vypalovačku - tj. musím vyjmut disk, dát ho do počítače, obsahem se probrat (uf !!!) a pak vypálit -jestli je ovšem formát obsahu znám. Takže dosti kostrbaté. Jinak Philips má DVD rekordér s HDD, ale stojí asi 20000! Asi ještě  potrvá než se prosadí DVB-T tunery u DVD rekordérů, tak že budou standardem.
0/0
1.2.2006 20:29

Jirka

Re: Re: Re: nesouhlas
Nemá cenu disk vyndavat. V PC stejně nejde přečíst  . Jedině to analogově připojit k recorderu (jakýmukoliv). Tomu říkám super řešení .
0/0
1.2.2006 20:40

Riccardo

Re: Re: Re: nesouhlas
O tom zázračném rekordéru od Philipsu každý mluví, ale ještě nikdo ho neviděl. Prý má mít oba tunery a 400GB HDD ... ?
0/0
2.2.2006 16:47

Karel

Re: Re: Re: Re: nesouhlas
je to tenhle "zazrak"
0/0
2.2.2006 18:44

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: nesouhlas
ale dodávky prý snad v 1.Q 2006 :-))))))))))))))))
0/0
2.2.2006 18:48

Alfik

Re: Re: nesouhlas
tak to by byla dobrá koupě ovšem kdyby to bylo s tím HDD jak píšeš.
... možností nahrávání na pevný disk s kapacitou až 120 GB (pevný disk není součástí dodávky)
0/0
1.2.2006 22:28

QNINA

Re: nesouhlas
JA SI TAKY KOUPILA NOVY VIDEO....DOCELA KVALITA ZA MALO PENEZ...JSEM SPOKOJENA NAHRAVA SUPER A CO BYCH JAKO DELALA S TEMI CCA 150VHS KAZETAMI????  JO JO ...
0/0
1.2.2006 19:51

Luka

Kdo kupoval ...
v roce 1995 vypalovačku za 18 000,- (osumnáct) bylo to nějaké HP a pálilo 4x CD ..... ať se přihlásí !!!!
 
JÁ !!!
a dodnes chodí
0/0
1.2.2006 12:51

Beet

Re: Kdo kupoval ...
Nemáš to trochu poletený?
V roce 95 palda HP za vosumnáct a pálila 4×!!!????
To jsi tak o tři čtyři roky dopředu, ne?
0/0
1.2.2006 12:55

Luka

Re: Re: Kdo kupoval ...
..tyhle hnidopichy mám nejradši.
0/0
1.2.2006 13:10

beet

Re: Re: Re: Kdo kupoval ...
Ty píšeš bludy a já jsem hnidopich, jo? Tak jo: Pentia II byla už za Husáka ke koupení v Bílé Labuti za dvacet tisíc Kčs. A nebuď šťoura...
0/0
1.2.2006 13:18

ja

Re: Re: Re: Re: Kdo kupoval ...
roflmao :) 1994 - 386 DX40 za 35 litrov
0/0
1.2.2006 14:55

Delirium Tremens

Re: Kdo kupoval ...
Asi v roce 1999 (nevím přesně) jsem kupoval trio Teac CD-ROM, Teac CD-R (nikoliv RW) 4x a Adaptec řadič - vše SCSI za cca 20000,-
Vše funguje až do dnešních dnů. Sice ne u mě (levně jsem to později prodal), ale kamarád je skromný spořílek.
0/0
1.2.2006 13:14

Clayton

Re: Kdo kupoval ...
Pálila 2x a v záruce mi ji 4x měnili....
0/0
1.2.2006 14:12

pelvis

ELVIS ŽIJE!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
1.2.2006 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.