Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft se opřel do Unie, že mu brání v obhajobě

Spory firmou Microsoft a Evropskou unií se prohlubují. Podle britského deníku Financial Times Microsoft zaslal tento týden Evropské komisi ostrý dopis, v němž ji obviňuje, že mu ztěžuje obranu proti nařčení z porušování pravidel hospodářské soutěže, navíc přitom porušuje i svá vlastní pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KKK

pro shadowa
Jo a linux neni vyvojem tisicu vyvojaru :o) Linux je jen kernel. asi myslis (GNU/ ??+kernel Linux) system... GNU je dilem tisicu vyvojaru....
0/0
4.2.2006 20:14

Shadow

Re: pro shadowa
Pardon, chtěl jsem napsat tisíce, ne tisíců, aby mě nikdo nemohl nařknout, že zaměňuji Linux a GNU/Linux. No, tak, to se mi nepovedlo. Nicméně, ani můj odhad v podobě jednoho tisíce nebyl správný, neb jsem právě grepnul CREDITS zdrojáků kernelu 2.6.14 a dospěl jsem k číslu 470. Takže měním tisíce vývojářů na stovky. Ale podle mého se tak smysl mého konstatování beztak nemění.
0/0
4.2.2006 20:29

KKK

pro SHADOWA
And the technical term for somebody who claims to do user interface design and not understand this fact is a "F*CKING IDI*T". ------------------------------------------------------------------ A oznaceni pro nekoho kdo usiluje o tvorbu user interface formy a nerozumi tomuto faktu je F.I. ----------------------------------------------------------------- o kom mluvi? ja uz se zacinam divit ze to nechapes..... :o)
0/0
4.2.2006 20:11

Shadow

Re: pro SHADOWA
Musíme zjistit, na co se odkazuje "this fact" z této věty. A ten se týká myšlenky, že průnikem dvou majorit bude majorita. Jelikož se jedná o jev nemožný, nebude existovat člověk, který by byl zastáncem této myšlenky. Tudíž "F.I." se týká prázdné množiny. Ostatně, najděte člověka, který bude současně tvůrcem návrhu uživatelského prostředí, a současně si bude myslet, že průnikem dvou majorit je majorita. Já už se začínám divit, že to nechápete:-).
0/0
4.2.2006 20:24

KKK

Re: Re: pro SHADOWA
zastanci teto myslenky je podle Linuse jsou prave vyvojari GNOMe a jelikoz se jedna o nesmyslnou myslenku (kterou nevim kde Linus vyhrabal) jsou vyvojari GNOMe prasteni, hloupi a nazyva je prave F.I. !!!!
0/0
4.2.2006 20:29

Shadow

Re: Re: Re: pro SHADOWA
Právě jsem vám ukázal, že každé Linusovo konstatování "F.I." se vždy týká někoho, kdo splňuje nesplnitelné požadavky, tudíž, toto konstatování se vždy vztahuje k prázdné množině osob. Ano, e-mail je mířen vývojářům Gnome, ale tato konstatování jsou vázána na absurdní podmínky, které nemůže žádný z vývojářů Gnome splňovat. Je to sice minimálně nekorektní, vyjadřovat se takto, ale nelze konstatovat, že by Linus označoval vývojáře Gnome za "F.I.", protože to nedělá.
0/0
4.2.2006 20:35

KKK

Re: Re: Re: Re: pro SHADOWA
ale dela. chces-li do toho ztahovat striktni logiku tak: Bud: -1- je Linus tak hloupy ze vytvari prazdne mnoziny lidi o kterych se vyjadruje :o) (ale jak potom napsal ten kernel???) -2- je proste n*srany na tvurce GNOME a pustl si hubu na spacir (je to jen clovek) %%%% snad neveris ze pise clanky a urputne diskutuje o mnozine lidi ktera neexistuje, to je jako by nadaval martanum :o) to si snad nemyslis ze nadava prazdne mnozine osob.. vsichni vime komu nadava tak neslovickar prosim...:o) Muj puvodni prispevek byl parafrazi na to ze spousta Linuxaku nepouziva WIN jen kvuli moralnimu prevedceni a dela z GATESE demona:o) je to jen byznysmen!!!... Dal jsem to do kontrastu s Moralkou Linuse a s tim ze z moralniho hlediska nemusi taky pouzivat Linux... debata nam utekla blbym smerem... ted vidim ze si vlastne rozumime ale jen slovickarime...
0/0
4.2.2006 20:44

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: pro SHADOWA
Já se domnívám, že jeho "F.I." mělo fungovat jako zdůraznění jeho argumentace, a nikoliv jako osobní výpad. Faktem ale je, že jeho formulace je předmětem spekulací. Někdo se přiklání k tomu, že se o osobní výpad jednalo, jiný zase, že to tak myšleno nebylo. Takto bych tuto záležitost uzavřel. A k vašemu původnímu příspěvku. Já se nedomnívám, že "spousta linuxáků" opustila MS Windows _pouze_ kvůli morálnímu přesvědčení. Vlastně takového člověka neznám. Všichni linuxáci, které znám, včetně mne, používají GNU/Linux proto, že jim více vyhovuje. Podle mého, lidé, až na výjimky, MS Windows neopustí _jen_ kvůli nesouhlasu s Microsoftem a jeho praktikami. Ten se pro některé stává podpůrným argumentem, ale ne hlavním. A někteří se na Microsoft naštvou až _po_ přechodu na GNU/Linux, vzhledem k tomu, jak se do GNU/Linuxu Microsoft naváží.
0/0
4.2.2006 21:10

KKK

pro shadowa
http://lists.osdl.org/pipermail/desktop_architects/2005-December/000395.html -------/////----- muzes mi to prosim prelozit? o kterych osobach tady LINUS mluvi? o ktere skupine??? Protoze podle tebe neumim cist. Asi vratim statnice z anglictiny:o)
0/0
4.2.2006 19:40

Shadow

Re: pro shadowa
Viz níže.
0/0
4.2.2006 20:00

KKK

pro shadowa
nebo ti to vysvetlim jinak.... Rekl. GNOME vyvojari delaji z lidi blbce(idioty) protoze delaji desktop prilis jednodchy..... =proti tomu nic nemam= dale rekl: ze kazdy kdo se snazi delat takoveto user friendly prostredi a nechape ze nema byt moc user friendly je f*cking idi*t =tak o okom to sakra teda mluvi??? kdyz jsem tak nemozny a nechapu to??? :o) =
0/0
4.2.2006 19:29

Shadow

Re: pro shadowa
Pozor, Linus neříká, že ten, kdo se snaží vytvářet user friendly prostředí je F.I., to už překrucujete to, co bylo řečeno. On říká, že F.I. je ten, kdo si myslí, že daná věc je použitelná, pokud ji nelze použít ke splnění daného úkolu. A tady se domnívám, že se jedná o oxymoron, tudíž termínem F.I. neoznačuje žádné _konkrétní_ osoby, ale pouze podtrhuje svou pointu.
0/0
4.2.2006 19:59

KKK

Re: Re: pro shadowa
takoveto prostredi (user friendly),ktere nelze vyuzit k nejakemu pro nej dulezitemu ukonu prosazuje jen komunita tvorici GNOME. o kom tedy mluvi? o kom, kdyz ne o vyvojarich gnome? o pepovi z dolni lhoty? :o)
0/0
4.2.2006 20:07

Shadow

Re: Re: Re: pro shadowa
Hovoří o těch, kteří si myslí, že daná věc je použitelná, pokud ji nelze použít ke splnění daného úkolu. A vzhledem k tomu, že se jedná o oxymoron, lze předpokládat, že nebyl míněn žádný konkrétní člověk, a celá poznámka s "F.I." měla sloužit pouze k podtrhnutí pointy.
0/0
4.2.2006 20:13

KKK

pro Shadowa
prestze asi opravdu neumis cist, dik za ten link na Debian GNU/Hurd
0/0
4.2.2006 18:42

Shadow

Re: pro Shadowa
Rádo se stalo.
0/0
4.2.2006 19:14

Karel Kahovec

Logika EK
je strašná věc. EK nutí Microsoft, aby zveřejnil svá tajemství, ale nechce mu ukázat dokumenty jiných firem, které sepsaly proti němu, aby se náhodou nedozvěděl jejich tajemství... Kde to jsme? To je jak od nějaké blondýny.
0/0
4.2.2006 18:09

KKK

pro shadowa
Tak jsem to nasel ve zkracene verzi.... original zatim nemuzu najit.... ale "zk*rveni idioti" mluvi za vse... http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/linus-versus-gnome
0/0
4.2.2006 16:50

Shadow

Re: pro shadowa
Obávám se, že značně překrucujete to, co Linus řekl. On totiž neřekl, že by někdo byl idiot. Řekl pouze, že se mu nezamlouvá strategie typu "uživatelé jsou idioti a funkcionalitou zmatení", kterou přisuzoval vývojářům projektu Gnome. Pokud v tom někde vidíte, že by někoho konkrétního označoval za idiota, pak bych byl rád, abyste mi to objasnil, protože já vidím jen jeho vyjádření k modelu usability strategie prostředí Gnome a k premise tohoto modelu , kterou kritizoval.
0/0
4.2.2006 17:12

KKK

Re: Re: pro shadowa
No chlape.. ted jsi me trosku nastval.... ja travim cas hledanim neceho o co jsi me pozadal a ty se pak ani neobtezujes si to precist!!! Delas si ze me srandu??? Koukni se do nektereho z poslednich odstavcu! Jestli tam nevidis "f*cking idi*ts" tak bud neumis cist nebo jsi slepy!!!! Pokud ti neni jasne koho tim tak nazval, tak vyvojare GNOME a lidi kterym vyhovuje. Navic chces-li se mnou polemizovat, tak si poodtvirej odkazy v textu a precti si VSECHNY!!! jeho reakce v anglictine v originale. Doufam ze anglicky ctes LEPE nez cesky.... A hlavne si to precti az do konce protoze uz ted ti to serviruju jak malemi diteti :o)
0/0
4.2.2006 17:45

Shadow

Re: Re: Re: pro shadowa
Ano, vidím tam funcking idiots. Ale nevidím tam, že by Linus někoho konkrétního nazval idiotem. Ne, nenazval vývojáře Gnome idioty. To si tam dosazujete vy. Jak vidím, bohužel to nejsem já, kdo si to nepřečetl celé. Jste to vy. Kdybyste se obtěžoval přečíst zbytek celého e-mailu, v celém kontextu, bez předsudků, pak byste viděl maximálně nešťastně neobratnou argumentaci, ale nikoliv pokus někoho označit za idiota. Ale kdo chce psa bít, hůl si najde, že?
0/0
4.2.2006 17:55

KKK

Re: Re: Re: Re: pro shadowa
JO???? dovoluji si citaci z jednoho z mnoha uziti "f*cking idi*ts" v Linusove vyjadreni: - - - Any Gnome people who argue that it's about "usability" have their heads up their asses so far that it's not funny. I've argued with them about this before, and I know others have too, and mostly given up........(text)......And the technical term for somebody who claims to do user interface design and not understand this fact is a "F*CKING IDI*T". (mluvi o vyvojarich z GNOME) ------Je naviv zvlastni ze ctenari kteri se pak pod clankem vyjadrovali to pochopili,... a tobe to nedochazi.....:o) Nauc se cist! a prostuduj si i komentare pod clankem, ze by jsme vsichni neumeli cist .. jenom ty ze??? hahaha:o)
0/0
4.2.2006 18:39

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
Ne, nehovoří o vývojářích Gnome. Nebo tam snad vidíte "Gnome developers are f*cking idi*ts?". To si tam dosazujete vy. Prosím, nepodsouvejme Linusovi něco, co _neřekl_.
0/0
4.2.2006 19:08

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
jezisine ty jsi sand uplne natvrdly. ten txt ma 100 vet! cely je GNOME people! navic si precti k cemu ten tex byl.. To ma v kazde vete byt developers of gnome ... sloveso, developers of gnome ... sloveso a 1000x developers of gnome?? na to mame zajmena!!! Jezisi ja z te tuposti snad umru??? o kom to tedy mluvi? kdyz zacne Gnome people a pak z niceho nic mluvi o nekom jine? a co mi reknes na to ze podobne jako ja reagoval kde kdo... vsichni mu to podsouvame??? nebo jen ty to nejsi schopny pochopit??? 1 proti 20??? :o)
0/0
4.2.2006 19:19

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
Tak já vám tu větu přeložím: "Pak osoba, která říká, že je to použitelné pro něco jiného, je F.I.". Já tam prostě vývojáře Gnome nevidím a nevidím. Tato Linusova argumentace je logická chyba. A je přinejmenším neobratná a mnohem více než nevhodná. Ale to, že se jedná o adresnou urážku na vývojáře Gnome, Linusovi podsouváte. To on neřekl.
0/0
4.2.2006 19:31

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
HURAAAA uz jsme se dohodli!!! a v textu je i jasne receno ktera osoba to rika... muzes mi to prosim najit :o) !!!???!!!
0/0
4.2.2006 19:33

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
Jsou to ti, kteří si myslí, že daná věc je _použitelná_, ačkoliv ji nelze použít ke splnění daného úkolu.
0/0
4.2.2006 19:55

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
reakce nahore...
0/0
4.2.2006 20:14

KKK

Re: Re: Re: Re: pro shadowa
cely mail je navic napsan v dosti afektovanem stylu ale pokud to cte nekdo se znalosti anglictiny na urovni Come and Play :o) tak to asi tezko pochopi... Nelibi se mi dve veci: 1. dosti vulgarni vyjadrovani 2. kritizovani veci do kterych mu nic neni!
0/0
4.2.2006 18:44

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
Ohledně práva na kritiku, já se obávám, že jako potenciální uživatel Gnome má plné právo vyjádřit svůj názor. Snad žijeme v demokratické společnosti. Ano, jeho vyjádření je v tomto konkrétním threadu opravdu neobratné. Ale říkáte to sám, byl v afektu. A v afektu člověk nereaguje obratně. Linus je také jenom člověk, který v tomto případě trochu ujel. Vy ho zatracujete pro _jedno_ neobratné vyjádření. To vám stačí, abyste ho odsoudil. Všechno ostatní, co kdy v životě udělal, prostě zahazujete. Jste velmi ostrý soudce. Z jiného soudku - vy jste vždy reagoval korektně? Nikdy jste neujel? Neudělal chybu?
0/0
4.2.2006 19:11

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
1. Mam ti tykat nebo vykat??? Vsiml jsem si ze mi vykas, je to asertivni, slusne ale nevim jestli to patri do diskuze na internetu. takze si rekni. 2. Kritizovat muze co chce. Problem je v tom ze se snazi vyuzit sveho vlivu: Je treba rict uzivatelum Linuxu aby GNOME prestali pouzivat (citace) ja myslel ze Linux je o tom ze si kazdy nainstaluje co mu vyhovuje.... Nereknu kdyby gnome bylo jediny desktop ale jsou jich desitky... Me osobne se GNU projekt libi, ale jeho velkopanskymi kecy jsem byl neprijemne klaman... nic jsem proti nemu nikdy nemel... ale pop precteni zapisu z konferenci a emailovych korespondenci jsem se prote nakrknul.. tohle mi hnulo zluci...
0/0
4.2.2006 19:24

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
1. Já jsem zvyklý na diskusích vykat, ale po nikom stejné chování nepožaduji. Klidně mi tykejte. 2. Ad Linus. Je to bezesporu vynikající vývojář, ale ne diplomat. A v této situaci se na uzdě neudržel. Ano, také jsem z toho nebyl nadšen a moje první pocity byly silně negativní, ale (a) nemohu popřít, co do této doby vykonal a stále vykonává, (b) je to jediný incident s Linusem, který jsem zaznamenal, a (c) v něčem má pravdu, byť nezvládl její vyjádření. Diskuse je ve svobodných projektech náhradou roadmapy u uzavřeného softwaru, v ní se rozhoduje, kudy by se projekt měl ubírat dál. I flamewar může něčím přispět. Navíc nevěřím, že by Linus vyjádřením (use KDE) svého názoru někomu narušil jeho svobodu vybrat si, co sám preferuje. A za poslední, i mistr tesař se utne. Nemyslím si, že je správné zavrhnout Linuse a vše, co kdy vytvořil, a že toho málo není, jenom kvůli jednomu úletu.
0/0
4.2.2006 19:46

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
No myslim ze to nebudeme dale rozebirat.. uz to postrada smysl.... Linuxova komunita je dosti rozhadana a tim si akorat trvde skodi... cely GNU je velky koktejl ze ktereho si kazdy vezme co chce a sestavi si co potrebuje.... Tvorim -li kernel ktery poskytuju do tohoto koktejlu nechapu proc bych mel nadavat nekomu kdo do toh spolecnehjo koktejlu taky prispiva... A jeho averze vuci GNOME neni jedno vyjadreni na nejake konferenci.. ta se stupnuje... Je mi uplne jedno jestli existuje nejaky Linus... vyjadruji pouze nesouhlas nad jeho nynjesim chovanim. Me osobne zatim GNU/Linux nevyhovuje takze tim nejsem ani nijak dotcen. Jiste je schopny programator ale neni zadny mecenas nebo spasitel. je jen bezvyznamne kolecko v nejake masine... tak spis proto mi vadi takovato vyjadreni... jinak je to jedno :o)
0/0
4.2.2006 20:03

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro shadowa
Ta rozhádanost je důsledkem výměny názorů v demokratické společnosti, a je jedním z klíčových prvků vývoje F/OSS. It's not a bug, it's a feature:-). Váš nesouhlas sdílím. Ale zároveň si uvědomuji, že Linus není nadčlověk, abych po něm chtěl být dokonalým vývojářem, manažerem i diplomatem. Je to člověk, a tak ho beru. A ano, není mecenáš ani spasitel. Ale nikdy se jím být nesnažil a já ho tak nikdy nebral.
0/0
4.2.2006 20:10

KKK

RE:PEPA - LINUX = FUJ
No spousta lidi nepouziva WIn kvuli jejich politice ktera jim prijde nefer! Jen to schovavaji za kecy o uplne nepouzitelnosti WIN. Ja stejne legitimne nechci pouzivat kernel od nekoho jako je Linus. Jedine co udelal je napsal kernel ktery je pozuit v GNU systemu! Nema co mluvit a nedejboze vulgarne urazet lidi kteri GNU tvori a vytvareji uz davno pred tim nez vubec Linus neco vymyslel.. Az GNU dokonci kernel HURD tak Linux zmizi v propadlisti dejin a bude se spise pouzivat GNU/Hurd nez GNU/Linux. Takze tak, nebudu pouzivat kernel Linuse ktery je mi odpornejsi nez MS. pockam na hurda a zkusim FreeBSD ktere ma rovnez kernel daleko vyspelejsi a nekteri odhaduji ze vytlaci Linux z tech par serveru a nasledne ze zbyvajicich desktopu.... Na serverech uz BSD system vede..
0/0
4.2.2006 12:17

Shadow

Re: RE:PEPA - LINUX = FUJ
Nevím, ale připadá mi to trochu uraženecké - "Linus se jednou neobratně vyjádřil, a já už nikdy nebudu Linux používat. To jsem mu to natřel." Linux je dílem tisíců vývojářů, a kvůli tomu, že jeden z nich se jednou neudržel na uzdě a nevyjádřil svůj názor diplomaticky, budete bojkotovat výsledek práce tisíce lidí? Je to samozřejmě vaše volba a s tou já polemizovat nebudu. Jen se mi to zdá přehnané.
0/0
4.2.2006 19:17

MMM

Wokna
Jenom nechápu proč  EU nekřičela když wokna vznikala a jak je možné že MS používá tolik lidí když je na ně tolik kritiky?
0/0
4.2.2006 7:55

kodl

Re: Wokna
No je smutné, že nechápete, proč tak mnoho lidí používá Windows systém. Je to mnohokrát probráno a protřeseno. Musíte se trochu naučit pracovat s informacemi, jinak se ztratíte. Držím Vám palce. Hodně stručně řečeno Microsoft vítězí díky obchodním (a leckdy odsouzeníhodným) praktikám. Bohužel ne skrzevá nejlepší technické řešení.
0/0
4.2.2006 11:00

KKK

Re: Re: OMYL
MS vitezi hlavne diky kompatibilite. coz se o ostatnich OS rici neda! Navic je daleko prijemnejsi nez Linux... a ani KDE a GNOMe na tom nic nezmenily... porad je v tom sakra rozdil!
0/0
4.2.2006 12:09

Pepa

Re: Re: Re: OMYL
Majkrosoft odjakživa tlačí především nekompatibilitu. Mluvit v souvislosti s Majkrosoftem o vitezstvi diky kompatibile mi prijde usmevne.
0/0
4.2.2006 18:02

KKK

Re: Re: Re: Re: OMYL
Jo? usmevne?? tak za prve. Diky snahy o kompatibilitu (aby software z predchozich verzi behal i na novych verzich win) maji win problemy i se vsemi cervy a viry ktere by diky nekompatibilite proste nefungovaly. Navic ktery hardware je nepouzitelny pod Windows? asi zadny! zato ostatni Os diky nedostatecne podpore vyrobcu mivaji problemy.... atd.. atd...
0/0
4.2.2006 18:52

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: OMYL
Domnívám se, že kolega neměl na mysli (ne)kompatibilitu v rámci WinAPI, ale v rámci komunikačních formátů.
0/0
4.2.2006 19:22

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OMYL
kolega reagoval na muj prispevek!!!! kdyz reagoval mel si zjistit jakou kompatibilitu mam na mysli ja :o) kdyz pisu ze ma dobre postaveni i kvuli kompatibilite...
0/0
4.2.2006 19:31

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OMYL
Ano, to měl.
0/0
4.2.2006 20:04

kodl

Re: Wokna
Je něco težkého k pochopení, že v době vzniku woken Microsoft neměl monopol?
0/0
4.2.2006 11:20

Hele

Re: Re: Wokna
Ale on ho nemá ani teď. Kdo chce jiné řešení, může ho mít a ne jen jedno. Je to jen o tom, zda chci mít s tím trochu práce a nebo jsem pohodlný a pak si vyberu Windows. Myslím, že většině vyhovuje to druhé. Jen mě zaráží, že  se za ta léta nenašel schopný obchodník, který by prodal a prosadil na trhu lepší systémy. A že tu byly a jsou! Ne nadarmo se říká, že i dobré zboží je potřeba umět prodat. A klobouk dolů před MS, že se mu tak daří prodávat produkty na které furt někdo nadává. A u evropské komise nejde o nic jiného, než že cítí, že by z někoho mohla vyrazit nějaký ten groš. O nějaké zákazníky, uživatele nebo výrobce jim v tomto případě vůbec nejde.
0/0
5.2.2006 17:29

KKK

furt dokola
misto aby se EU zabyvala necim podstatnym zase resi pic*viny. Lepe by udelala kdyby konecne prehodnotila svou socialistickou politiku v zemedelstvi v cele s komunistickym skanzenem-Francii!! Tim pacha miliardove skody a ona misto toho resi Microsoft... Dneska uz kdo nechce, nemusi Windows pouzivat (pokud ho k tomu nenuti v praci, ale to pak neplati jeho penezenka) Ja osobne bych zkusil GNU/??? Problem je ze hlavnim kernelem pro GNU je dneska Linux. Pote co jsem slysel vulgarni vyjadreni Linuse Tov., kdy nazyval nektere vyvojare GNU k*rvami a podobne mi je Linux odpornejsi nez MS. Zato FreeBSD me mile prekvapilo. Takze doporucuji FreeBSD... :o) azpon zkusit...
0/0
3.2.2006 9:55

Phanosh

Re: furt dokola
No jo, taky bych rád měl FreeBSD nebo Solaris, ale mám notebook. Takže pro mě to není a musím mít Linux. Potřebuju WiFi, infraport, touchpad, speciální tlačítka ACPI, LCD a externí display, podporu pro Centrino a jeho grafiku... To mi zatím umožňuje jedině Linux. Ten má na všechno zmíněné moduly. Bohužel FreeBSD ani Solaris to zatím nemají. Jinak GNU už patnáct let vyvíjí kernel zvaný Hurd. Třeba jednou bude zajímavou alternativou k Linuxu.
0/0
3.2.2006 20:24

Pepa

Re: furt dokola
Hm, ale jen proto, ze je Linus vulgarni, nepouzivat Linux? To mi prijde divne. Mercury byl prase a stejne posloucham Queeny....
0/0
4.2.2006 2:05

KKK

Re: Re: furt dokola
Ne. tady jde o neco jineho... Spousta linuxaku presla na linux protoze se jim nelibila politika Microsoftu. Rekneme si na rovinu. Windows neni tak strasny system (win XP) jak na neho davy linuxaku nadavaji... Jen na rovinu nereknou... Rozhodli jsme se nepodporovat microsoft.!! Takovi jsou take... _Misto toho vsude vykladaji jak jsou win uplne k nicemu. Ja ne. Rad bych pouzil Kernel Hurd.... tak vyckavam. Linus se do komunity GNU pricpal jako posledni tak nema co nadavat lidem kteri system GNU tvori radu let... jeho misto je kernel ne ostatni veci... Proste nechci podporovat system ktery navrhl nekdo jako Linus. je to jak v windowsama!!!
0/0
4.2.2006 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.