Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sen fotbalového fanouška: televize s vysokým rozlišením

Dotazů na téma HDTV a fotbalový šampionát v Německu v tomto roce začíná přibývat. U Philipsu, který je v tomto směru partnerem FIFA, nám však řekli, že HDTV set-top boxy pro sledování tohoto vysílání se k nám dovážet nebudou. Ale co to vlastně HDTV je?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dexman

HD kvalita v porovnání s DVD

Pro ty co nepoznaj rozdíl mezi HD a DVD(doporučuju návštěvu očního oddělení8-o) je zde přímé porovnání-http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html

stačí pouze nejet kurzorem na obrázek a přepne se vám DVD screen na HD screen,při kliknutí ho zobrazíte v plné velikosti...

0/0
22.9.2006 19:27

ja

HDTV v Cesku
Stahnul jsem si na pocitac ukazky v rozliseni 1280*720 (HD wmv i DivX) a je to parada. 1920*1080 musi byt jeste mnohem lepsi.
Na druhou stranu nevidim jediny duvod porizovat si dnes HD televizi. Ve vysokem rozliseni u nas sezenete jen par piratskych DivX, skoro zadne DVD a nekolik placenych cizojazycnych satelitnich programu. Zmena v nedohlednu. A ta HDTV televize stoji minimalne trojnasobek televize obycejne...
0/0
10.7.2006 10:26

Pavel

DVB-T
Autor se bohužel nezmínil, že současná digitalizace - pozemní digitální vysílání přináší pravý opak. Tedy zhoršení rozlišovací schopnosti proti současnému analogovému vysílání. Samozřejmě myšleno s kavalitním příjmem. HDTV s pětinásobným zvýšením rozlišení proti PALu  je blbost. Stačilo by bohatě rozlišení 1024/768 bodů.
 
0/0
27.6.2006 15:24

Standa

HDTV-Premiere
HDTV-Premiere hacked. http://www.computerbase.de/news/internet/hacker_sicherheit/2006/juni/hacker_hdtv-kanaele_premiere/
0/0
15.6.2006 11:15

Montaigne

Nevím jak vy
ale já to houno, co dávají v TV 5x detailněji vidět nemusím,... a myslím to naozaj upřímně
0/0
12.5.2006 14:20

naprosty neodbornik

Rubin 4ever!!
To s tim Rubinem je pravda? Nejak se me to nezda...Uz hezkych par let prece strkam do televize furt ten stajnej kablik, tak nevim, jakej je v tom rozdil. Kdyz obraz ze set-top boxu dokaze zobrazit nova televize, proc by ho nedokazal zobrazit Rubin? 
0/0
10.5.2006 22:53

mil

hdtv vs mpeg
Já to pořád nechápu. Napřed se to zkomprimuje do mpegu a pak co? Uvidím 5x líp, jak je to čtverečkovaný?
0/0
10.5.2006 15:59

alka

Re: hdtv vs mpeg
Napřed se signál zkomprimuje do MPEG, aby se zmenšil objem dat a pak se to doma dekomprimuje v přístroji. Jako když potřebuješ přenést nějakou rourou větší množství vody v daném čase, tak to prostě musíš nějak urychlit (zvýšit tlak). MPEG je komprimační formát pro obrazovou informaci a samotný s  HDTV nemá vůbec nic společného. HDTV je norma pro TV s vysokým rozlišením obrazu.
 
0/0
10.5.2006 16:14

aladdinek

TV
Co všichni blázníte? Vždyť je teprve 17 let po revoluci ;-) Fakt bych vás chtěl vidět ve vládě, to by to tady dopadlo :))) Nikdo nic nepostavil ze dne na den! Ještě toho máme hodně na práci a tohle bych dal někam hodně dozadu... ;-)
0/0
10.5.2006 14:56

t

Fellowship of the Ring - HD vs DVD
http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html
0/0
10.5.2006 14:25

tom30

tomas30
Super clanek! HDTV bude k necemu, pokud budou cenove dostupne hdtv televize. Dale si myslim, ze efekt bude videt na vetsich rozmerech screenu... Za bejdulezitejsi povazuju i to, ze i filmy a budou muset natacet na nejake vyssi rozliseni - u klasickyho pasu toto odpada a klasicky pas nic neprekona - pokud se to uz nedela...?
0/0
10.5.2006 13:53

Rado

Re: tomas30
Viděl bych to jinak.. HDTV bude k něčemu, až si jej naladím na neplacené stanici, do té doby tyto články míjím
0/0
10.5.2006 14:09

Martin

Re: tomas30
Viděl jsem promo HDTV vysílání na plasmě s cca 1m úhlopříčkou v prodejně Basys v Centru Chodov. Je to bomba! Doporučuji všem se na to někde podívat. Uděláte si představu o možnostech této technologie. Je samozřejmé, že hodně bude záviset na kvalitě původního záznamu a kvalitě datového toku, ale pokud se to neošidí tak je to super. Vysoká ostrost, neuvěřitelné množství detailů atd... Díval jsem se na to z úplné blízkosti a až pak jsem viděl samostatné body. Takže to má smysl i u menších úhlopříček. Prostě vám to dovolí dívat se z větší blizkosti a tím pokrýt celé zorné pole očí - to má vliv na "vtažení" do děje. Což vám zatím poskytne jen skutečné kino...
0/0
10.5.2006 14:17

Rado

Re: Re: tomas30
Na druhé straně pokud hledíš na TV ze čtyřech metrů, tak na 107 plasmě nepoznáš rozdíl mezi kvalitním signálem dejme tomu z kabelovky, DVD nebo HDTV....
0/0
10.5.2006 14:25

KArel

Re: Re: Re: tomas30
Tohle může říct jen někdo, kdo doma HD televizi nemá. Já mám 40" LCD a rozdíl mezi SD signálem (jako třeba DVD) a HD (zatím jen "upirátěné" WMV a DivX) je vidět i z velké dálky. Fakt.
0/0
10.5.2006 14:35

Rado

Re: Re: Re: Re: tomas30
Právě že mám a ze čtyřech metrů poznám rozdíl mezi DVD ripnutým na CD v DivXu a DVD, ale mezi filmem s HD rozlišením a DVD ze čtyř metrů rozdíl nepoznáš!!
0/0
11.5.2006 11:56

Dusan

Asi umre HDTV
a to na HDCP!Filmovy prumysl si prosadil hardverovou ochranu proti kopirovani.To zn.kdo si nezaplati ma cernou obrazovku.Je jiste ze ARD ani ZDF prechod na HDTV nezaplati.Je otazka kdo tedy a proc.Tech par privatnich to neutahne.Kvuli nejasnostem kolem HDCP se oddaluje prichod novych modelu TV HD READY.Revoluce asi nebude.
0/0
10.5.2006 12:38

Petr07

CRT HD ready
Ted jsem nekde na eshopech videl CRT televizi o Samsungu s HDMI vstupem a oznacenou HD ready (720p, 1080i). Tak to je maso. Zajimalo by mne jake ma fyzicke rozlyseni CRT obrazovka v tom samsungu.
0/0
10.5.2006 11:36

Dusan

Re: CRT HD ready
Sam na ni cekam.Je k videni na www.samsung.de  jmenuje se WS-32Z409T za 899,-EUR.Jeste ji nikdo nema,ale da se uz objednat.Me se vsak vic libi WS-32Z318T ma repro pod obr.a disajn LCD.Vejde se do steny.
0/0
10.5.2006 12:29

Dusan

Re: Re: CRT HD ready
Uz ji mam tyden doma.WS32Z409P,PiP,HDMI,komponentY,...
0/0
23.5.2006 18:51

Iczep

radsi HDTV
Ja nechapu proc se ted nekdo boji nakladu na HDTV a proc v tom nekdo vidi problem. Asi v tom vidi problem lidi, kteri si dneska nejsou schopni zajit do jakekoliv prodejny s TV! Vsem tem kdo vidi problem ve financich do HDTV, bych koupil LCD, nebo plazmovou obrazovku a nechal bych je se divat pouze na bezne vysilani prave na techle pristrojich. Uz dneska, bohuzel prevladaji v nabidce LCD a plazmove televize a kazdej hlupak, ktery si ji dneska koupi, pak doma kouka na hnusny obraz. Za 2 roky uz asi normalni televize moc k sehnani nebudou a pak vetsinu lidi ceka koukani na zubaty, neostry obraz, protoze se nekdo dneska boji rozhodnout o vysilani v HDTV. Pak se vsichni budou divit, proc se rozhodlo o budoucnosti tak zastarale a nakonec prechod na HDTV nas bude stat jeste o mezikrok bez nej s MPEG2! Nechapu
0/0
10.5.2006 11:07

dablicek_r

proste jsme v CR
HDTV se u nas zacne zavadet az kdyz uz celej svet bude prechazet na nejakej jeste lepsi a dokonalejsi format.... Jsem z vychodnich cech a uz pul roku marne cekam nejakou zpravu kdy tu bude pokryti dig. signalem abych mohl na sve 82cm tv sledovat normalne program a ne zrneni a sumy kdykoliv projede kolem baraku trolejbus. V tuhle chvili doufam ze do roka se dockam alespon toho digitalu a v HDTV v CR do 10 let naprosto neverim....
0/0
10.5.2006 11:06

tomastak

porovnání
O kolik by se prodražilo okamžité zavedení HDTV místo DVB-T?(Kromě zisku firem vyrábějící předpotopní setboxy). Mě vždycky dojímá, jak naše minivlast spolehlivě "zatkne" možnost přeskočit (neodfinancovat) etapu která je ukončena.
P.S. A za chvíli budeme zavádět DVB-T -aby se dalo na mobilu sledovat televizní vysílání ...
0/0
10.5.2006 10:19

Merk

Re: porovnání
HDTV se nezavádí místo DVB-T, ale zavádí se DVB-T vysílající v normě HDTV. To za prvé. Za druhé by se to prodražilo sakra moc. A to i na straně domácností, které by musely pořizovat přijímače, co zvládají kompresi mpeg4, kterých je málo a jsou drahé. A pak by se ne výsledný obraz stejně v drtivé většině koukaly na televizích, které HDTV signál neumí zobrazit. Investice by byly i na straně vysílatelů, jak co do technologie, tak co do nákupu pořadů. Totéž na straně šiřitelů signálu. Ale co je nejhlavnější - nikde v Evropě se v HDTV plošně nevysílá, vždy jsou to jen jednotlivé placené kanály. Realitě neodpovídá, aby prťavá ČR smrdící korunou byla výjimkou.
0/0
10.5.2006 10:25

M.O.

Re: Re: porovnání
Proč by ČR nemohla alespoň jednou udělat něco rozumného? Přeskočení SDTV DVB-T by bylo nejrozumnější! Ale, jak jsem už psal, hlavně, aby přijímač byl co nejlevnější, to že DVB-T nic moc nepřinese, nikomu nevadí. Hlavně, aby tzv. "obyčejní lidé" nemuseli moc platit. A přitom by ten, kdo nemá HD Ready TV mohl použít downsamplovaný signál i na staré televizi, takže žádné __velké__ výdaje by mu to nepřineslo! Nemluvě o tom, že sledování TV není něco, co by měla vláda "sociálně" podporovat jako nějaký veřejný statek, že... Ale holt, kdo mají HD Ready TV, to jsou dle vládnoucí garnitury asi jen ti tzv. "bohatí" (v hanýrce KSČSSD tzv. tuneláři = levičácký newspeak...), které současná komunisticko-socanská vláda "třídně nenávidí..."   :-(((((((
0/0
10.5.2006 10:39

Merk

Re: Re: Re: porovnání
Ach jo. Na této trhové úrovni komunikovat nebudu, své jsem z odborného pohledu napsal. Jen jedna poznámka: Opravdu nechápu, proč by se měl i z veřejných peněz hradit přechod na HDTV, který by stejně v 90% případů nakonec prošel downsamplingem na SDTV....
0/0
10.5.2006 10:42

M.O.

Re: Re: Re: Re: porovnání
No, o to právě jde. Máte 100% pravdu, že není IMHO žádný důvod to platit z veřejných peněz. To ale neplatí o HDTV, DVB-T/C/S/M, ale o televizi jako takové! Upřímně mne nenapadá, proč by stát měl vůbec podporovat "vysedávání u televizní obrazovky". Pokud to už ale dělá, měl by IMHO myslet do budoucna a uvědomit si, že i když nyní by 90% diváků použilo downsampling, časem se to jistě zlepší! A vzhledem k tempu vývoje techniky a rychlosti poklesu cen to bude brzy! Osobně si dokonce myslím, že celé DVB-? je jen velmi velmi dočasným mezistupněm. Budoucnost bude patřit vysílání po IP sítích...   ;-)
0/0
10.5.2006 10:55

Bob

Hm
Tak nějak jsem zjistil, že rozdíl mezi HDTV a DVD a vlastně i kvalitně udělaným DivXem je vidět jen pokud obraz stojí. Což tímpádem úplně vylučuje z jakéhokoliv rozumného používání televizi. Použít se to dá jen pokud si záznam můžete zastavit a pak zas pustit. Ikdyž je otázka proč zastavovat a pouštět záznam. Možná ve sportu budou lépe vidět zkřivený xichty. Je to k ničemu.
0/0
10.5.2006 10:07

Merk

Re: Hm
Nesmysl. Rozdíl je sakra poznat, ale záleží na velikosti obrazovky - na 82cm to sotva poznáš. Na 150 cm se už bez HD neobejdeš, nechceš-li to sledovat z 10 metrů.
0/0
10.5.2006 10:11

Bob

Re: Re: Hm
Jaký má smysl 150cm obraz? Jsi trochu mimo, asi z toho obrazu.
0/0
10.5.2006 10:53

Merk

Re: Re: Re: Hm
Jaký má smysl? Byls už někdy v kině?
0/0
10.5.2006 11:01

mike

Re: Re: Hm
Rozdil mezi hdtv a dvd poznam i na svem 17" CRT monitoru (zvlada fyzickych 1920x1080)
0/0
11.5.2006 0:17

Merk

Re: Re: Re: Hm
Ale z jaké vzdálenosti to poznáš? A z jaké vzdálenosti se díváš na TV?
0/0
14.5.2006 18:23

tomastak

Re: Hm
Hele Bobe,
když bádám, tak ne hodinku .... já ti poradím: Vezmi si digitální kameru, něco si natoč (dej si to na stojánek, aby se ti neklepala ruka). Hoď si to na DVD do  mpeg2 na DVD a porovnej! a vedle si dej fotku z 2mpix foťáku. A pořádně se podívej!
0/0
10.5.2006 10:22

Bob

Re: Re: Hm
nerozumim
0/0
10.5.2006 10:54

BG

Drobná oprava
"Digitální televizní vysílání je dvojí – pozemní (DVB-T) a satelitní (DVB-S) – a v prvním případě se opět může šířit i kabelem."  - Pozemním vysíláním (DVB-T) se myslí vysílání přenášené vzduchem, digitální kabelové vysílání je z tohoto vyčleněno a označuje se jako DVB-C.
0/0
10.5.2006 10:01

Martin

Re: Drobná oprava
Ještě doplnění. Pídil jsem se o rozdílech mezi DVB-T a DVB-C. V podstatě jsou obě normy zcela stejné, jediný rozdíl je v použité modulaci signálu. Takže asi výrobcům nic moc nebrání postavit kombinovaný přijímač - stačí jen dva vstupní díly nebo jeden univerzální...
0/0
10.5.2006 10:05

czdon70

jak je to tedy?
Mám dotaz. Pochopil jsem to dobře, že ta televize s vysokým rozlišením co vykreslí až 5x více detailů než obyčejná, mi při přehrávání obyčejného signálu vysílaného u nás ať už analogového tak digitálního vykreslí ty všechny šumy a jiné neřesti, které v obyčejné televizi, díky její nekvalitě nevidím ? Vím ,že to není in, ale dost často se dívám na filmy komprimované v DivX kodeku. V moji obyč. 100 Hz bedně se na to dá dívat , nevíte jak by ten obraz vypadal v HDTV ? Díky za reakce :-))
0/0
10.5.2006 9:51

alka

Re: jak je to tedy?
V digitálním vysílání, se kterým se pro HDTV u nás počítá, máš buď 100% obraz, nebo žádný příjem, nic mezi tím,  žádné duchy, šumy a "neřesti" tam nejsou.  
0/0
10.5.2006 16:09

No, mezi tím je toho dost...

Re: Re: jak je to tedy?
Např. dropouty, i když jen digitální :-) (Tj výpadek části obrazu, zvuku nebo snímku...
0/0
10.5.2006 16:35

Ja

Re: jak je to tedy?
V pohode, ale hodne zalezi na zpusobu komprimace toho DivX. Mam LCD TV s nativnim rozlisenim 720p a na tom jedou bezne DivX slusne, skoro na urovni DVD. Kdyz se na tom ovsem pusti DivX HD tak je to pastva pro oci, to je signal kvalitativni urovne HDTV s jejim rozlisenim  a "obycejne" DVD se muze jit zahrabat. Takto jsem treba v posledni dobe videl nejake dokumenty IMAX - sikovne zkomprimovany dokument o delce 45 minut a rozliseni 720p ma cca 1 GB v DivX HD (DivX6).
0/0
10.5.2006 16:40

dexman

Re: Re: jak je to tedy?

Ahoj,mám 19"LCD a už na tom je HD(v DivX,WMV) opravdu nádhera oproti DVD...taky uvažuju o koupi  82cm LCD TV se 720p a mám dotaz:půjde na ní přehrát právě např. DivX HD video 720p plně v tomto rozlišení? zapojím to do DVI v PC a na druhém konci do TV přez HDMI...i když má ta TV HDCP na vstupu a grafika v PC má DVI bez HDCP?nebo se to týká jen speciálně chráněných Blueray a HD DVD?

Předem mockrát díky za jakoukoliv radu...

0/0
22.9.2006 16:19

M.O.

KSČSSD...
Holt KSČSSD, zase se rozhodovali podle dělníků, kteří se dívají na venezuelsko-argentindko-mexické telenovely, a HDTV (sport, dokumenty...) je nezajímá, hlavně, aby set-top box byl co nejlevnější - takže české DVB-T bude úplně "na h***o"!
Mimochodem, proč považujete to, že DVI nepřenáší zvuk za nevýhodu? Pro stereo televizi je stejně 5.1 zbytečné (stačí stereo vstup), a pro 5.1 se stejně povede obraz z přijímače do TV, ale zvuk do AV receiveru / zesilovače / aktivních repro.
0/0
10.5.2006 9:25

Martin

Re: KSČSSD...
Já si stejně myslím, že integrované repro jsou na h...o. Rozumná budoucnost TV je podle mne v oddělení jednotlivých komponent: Pouze zobrazovač bez jakýchkoliv tunerů jako jedna část, další část samostatný tuner (ten pak mohu obměňovat podle změn ve vysílacích formátech) a zvuk s tuneru poslat do audio aparatury (ať už pouze stereo nebo nějaké AV). Integrované řešení je jen pro přenosné a nějaké pomocné TV (kuchyň).
0/0
10.5.2006 9:29

Martin

Ano, nahrávání
je zásadní problém při použítí jakéhokoliv set-top-boxu. (Mimochodem, který kretén tenhle pojem v Česku rozšířil, když je to přijímač a běžně používáme např. pojem satelitní přijímač...). Aby bylo možno nahrávat jiný pořad, než na který se kouká, musí být přijímač 2-tunerový. Buď se 2 výstupy nebo s integrovaným HDD či DVD-RAM(R). Jinak "modernost" českých TV stanic dokumentuje následující záležitost. U MS ve fotbale nejde jen o HDTV ale také o širokoúhlý formát, ve kterém bude k dispozici. Ptal jsem se cca před měsícem e-mailem 2x do ČT (jednou na hlavní mail ČT, podruhé přímo na redaktora Černého) , zda alespoň na ČT4 Sport pustí plnhodnotný širokoúhlý signál. Do dneška nepřišla žádná odpověď...
0/0
10.5.2006 8:58

Merk

Re: Ano, nahrávání
16:9 to nebude, bo by je drtivá většina národa s 4:3 televizema pozabíjela. Není to o modernosti televizí, ale o modernosti vybavení domácností.
0/0
10.5.2006 9:44

Martin

Re: Re: Ano, nahrávání
Tos trochu nepochopil... Pokud to dají do ČT4 Sport, tak ten se distribuuje pouze digitálně (DVB-T nebo DVB-S). No a digitální přijímač to umí bez problémů překonvertovat i na 4:3....
0/0
10.5.2006 9:56

Merk

Re: Re: Re: Ano, nahrávání
Fakt? Já mám ČT-4 sport v analogové kabelovce. A se mnou statisíce dalších domácností, z nichž drtivá většina má 4:3 televizory.
0/0
10.5.2006 10:12

tomastak

Re: Re: Re: Re: Ano, nahrávání
Kabelovka to taky na 4:3 prekoduje. A když už se za ČT4 platí, tak by to mršit ty které platíme z našich daní neměli.
0/0
10.5.2006 10:25

Merk

Re: Re: Re: Re: Re: Ano, nahrávání
Sem si nevšiml, že se za ČT4 platí, je to normální volně šířený program. Ale jinak proč by ne, ať si na něm klidně v 16:9 vysílají, pokud dostanou 16:9 obraz za stejnou cenu jako 4:3.
0/0
10.5.2006 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.