Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na čem závisí váš život? Technika záchranné služby

Denně vyjede sanitka jen ve Středočeském kraji až k šedesáti případům. Jak se dostane na to správné místo? A jaké přístroje uvnitř vozu pomáhají doktorům zachraňovat lidské životy? To jsme zjišťovali přímo na výjezdovém stanovišti a na dispečinku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kuk

Omyl
Vážení krytici vaše odbornost zřejmě také nebude na vysoké ú rovni. Ventilátor na fotografii. Vás zřejmě lehce překvapil, když se pořádně podíváte. Maska je na pojena na část ventilátoru s průtokovým venitlem. Tato část jde vypnout a zapnout. Při vypnutí této části začne fungovat druhá ta větší část ventilátoru. Ze které jde směs těmi tlustými hadicemi do ET. Koukáte co?
0/0
1.5.2006 11:11

atom

Re: poloha volajícího
Co to je za nesmysl??? Mobil je vždy napojen jen na jedinou buňku, ne na více.
0/0
2.4.2006 21:28

Borek

Tak vidite, ze kritika nebyla prehnana. Takhle jeto lepsi.
Je fajne, ze jste radu tech hrubych chyb v textu opravili. On by vam taky byvaly pan prezident "pekne podekoval", kdyby jste mu zavadeli tracheotomickou kanylu do hrtanu (tak, jak to bylo v minule verzi clanku). Nebo spis nepodekoval, protoze by uz ani po uzdraveni asi nikdy nemluvil. Nektere technicke a odborne nepresnosti v clanku stale zustavaji. I rada formulaci je stale nepresna a zavadejici. Odbornik ze ZS by radu veci popsal presneji a spravneji - a pritom stale srozumitelne i pro laiky. Ale budiz, takhle je to lepsi. Uz to neni clanek pro Vlastu, ale pro 100+1. Technet by vsak mohl mit latku prece jen vys.
0/0
10.2.2006 15:15

Miko

Přehnaná kritika
Ta kritika článku se mi zdá trochu přehnaná, byť Technet asi fakt není Vlasta. Mám ale dotaz: Na které Chirurgické ambulanci se natáčí 12-svodové EKG?
0/0
9.2.2006 17:29

Paja K.

KRITIKA CLANKU JE OPRAVNENA
Vazeni, s RLP i RZP jsem jezdil. Vsechny pripominky k clanku, ktere tu zaznely mohu jen podporit. Nestacim se divit, ze neco takoveho publikovali pod hlavickou Technet. Ocenuji snahu, ale vysledek je spatny. Ty CHYBY JSOU HRUBE. Stacilo mozna malo, nemyslet si, ze vsemu rozumim o muzu o tom psat, a dopadlo to daleko lepsi. Te posadky je mi taky lito. Tohle si nezaslouzili.
0/0
8.2.2006 20:01

cassul

Re: KRITIKA CLANKU JE OPRAVNENA
Ten článek je totiž slátanina, možná vzniklá z dobrých úmyslů, ale na výsledku to nic nemění. Buď měli autoři napsat článek do "nedělní přílohy", kde mohli popsat vybavení vozu jako složité kouzelné skříňky, které panu doktorovi pomáhají zachraňovat životy. Ty nesmysly o nenápadném zjevu budovy a chybějícím nemocničním odéru tam můžou nechat, ty se tam potom hodí. A nebo si to mohli odpustit a napsat věcný článek o technickém vybavení (a na serveru Technet bych spíše čekal tohle) a potom ale si měli dát pozor na přesnost termínů a článek dát ke korekci někomu, kdo tomu rozumí, nejlépe právě lidem ze záchranky.
0/0
8.2.2006 23:53

Dedek963

co trubka to hnidopich
Vážení,
jako převáženému pacientovi by mi bylo zřejmě jedno zda mi provedou tracheotomii a pan redaktor to popíše jako přerušení hrtanu. Bude pro mne podstatné, že za mne něco bude dýchat. Jestliže na monitoru bude nějaká křivka, bude mi fuk, zda mi elektrokardiograf udělal elektrokardiogram nebo jestli tomu bude někdo říkat opačně, podstatné pro mě bude aby tam byla taková abych přežil.
Možná je tento článek plný terminologických chyb. Nad takovými chybami se moudrý člověk povznese a třeba je uvede na pravou míru. Laik nic nepozná, podstatná je pro něj informace, které porozumí i bez znalosti odborné terminologie.
Pouze polovzdělaný trubec se začne šťourat v něčem, co z hlediska obsahu článku není vůbec podstatné...
0/0
8.2.2006 16:59

sat037

Re: co trubka to hnidopich
Mate pravdu, pokud byste byl prevazeny pacient, bylo by vam to opravdu jedno, ostatne jako vsem v teto diskusi. Jenze nejste prevazeny pacient a proto vam to byt jedno muze nebo taky nemusi. Myslim, ze na serveru s nazvem technet by odborna terminologie (ovsem spravne pouzivana) mela byt samozrejmosti. Kdyby to v casopise typu Vlasta, nebo jak se plky jmenuji, tak budiz. Trochu mi to pripomina moji zkusenost, kdy mi na zakladni skole cely rok tvrdili ze kvadraticka rovnice se zapornym diskriminantem nema reseni, az pak jednou pri suplovani prisel jiny matik a ten jen dodal v oboru realnych cisel. Co na tom, ze jsem tehdy stejne neumel pocitat v oboru komplexich cisel, ale uz jsem vedel ze neco takoveho existuje a mimo jine se to prave pouziva pro tuhle situaci. Proste clovek se neco noveho naucil a to je to o co tu jde. Je jasne ze po precteni clanku nebudu umet ty chytre masinky ovladat, ale aspon muzu vedet k cemu slouzi a jak se spravne jmenuji.
0/0
8.2.2006 18:17

Jirka

Re: co trubka to hnidopich
No, to je tedy vazne k popukani. Tahle diskuse ma preci dve rozdilne urovne. To presne, jak reagoval ten prede mnou. Pokud budete pacient v sanite, tak vam samozrejme spatna terminologie v clanku vadit nebude - s jedinou vyjimkou - pokud ti zachranari opravdu nebudou mit takove mezery ve vzdelani (jako se muze zdat z toho clanku, ze mozna maji). Pak by vas zivot mohli i vyrazne zkratit - ale - nechci byt hnidopych (jen, ze potom uz.by vam to taky asi nevadilo). Druhou rovinou je to, ze clanek v rubrice Technet by skutecne mel odborne terminy pouzivat spravne. Nejste jiste ze zdravotnictvi, takze muzete psat o hnidopystvi, ale komentujete neco, cemu nerozumite. Kdyby jste byl pekar, tak by vam taky nebylo jedno, ze nekdo ukazuje chleba a povazuje ho za rohlik. Nebo i tohle je hnidopystvi? Asi jo, nejde prece o zivot. Zatim.
0/0
8.2.2006 19:51

Borek

O chybach pro vlakno
Ale něco už tady někdo přede mnou zmínil. Elektrokardiogram a elektrokardiograf jsou úplně rozdílné věci (pipisek pod obrázkem je špatně), tracheotomická kanyla se nezavádí otvorem v hrtanu, ale v průdušnici (ono to vyplývá i z toho latinského názvu), defibrilator se používá i v jiných situacích, než je pouze fibrilace komor (ale i jiné arytmie), a na monitoru může byut navíc zdánlivě lajna (to je tzv. jemnovlna fibrilace - takže v terénu vůbec není chybou zahájit resuscitaci výbojem i při "lajne", protože se může jednat o tu jemnovlnou fibrilaci atd atd. Dýchací maska je úplně jiného než vyfocená kyslíková maska atd atd. Ta s ventilátorem nijak nesouvisí, to je prostě legrační. Prostě úplný majglas v terminologii i ve faktech. Když už o tom píšu a nerozumím tomu, tak si to sakra nechám aspon opravit!
0/0
8.2.2006 16:10

Borek

Hlupák je redaktor nebo posádka.
Je mi teda fakt líto těch záchranářů, kteří vám s článkem pomáhali. Těma stupidníma odbornýma chybama jste z nich udělali hlupáky. Pokud za ty chyby mohou i oni, měli by okamžitě přestat jezdit a doplnit si vzdělání. Anebo alespoň nepsat takové blbosti. Myslím že by spousta lidí, kteří mají o ZS ponětí, by byla takovými neznalostmi vyděšena. Chudáci pacienti. Ale věřím, že to byla spíš hloupost redaktora.
0/0
8.2.2006 15:55

elerik

Skvely
Toto je skvela prace. Vic takovychto clanku. Tyto clanky nesou informativni hodnotu. Precetl jsem to jednim dechem. Jen tak dal.Tisicinasobne lepsi nez denodene sledovat zpravy o tom jak nekde pada snih. Autorovi zdvonasobit plat !!
0/0
8.2.2006 15:44

Borek

TY CHYBY !!! TO JE OSTUDA !!!
Naprosto souhlasím s tím, že v textu je obrovské množství odborných chyb. Když už píšete o něčem, čemu nerozumíte, nechte si zkontrolovat alespoň odbornou terminologii. Je to tak hloupé, úmysl je jistě dobrý, ale výsledek ostudou pro všechny, kteří tomu rozumí. Příště doporučuji kontrolu textu odborníkem.
0/0
8.2.2006 15:40

Jan Kuznik

Re: TY CHYBY !!! TO JE OSTUDA !!!
Muzete byt prosim konkretnejsi? dekuji
0/0
8.2.2006 15:48

Borek

Re: Re: TY CHYBY !!! TO JE OSTUDA !!!
Ale něco už tady někdo přede mnou zmínil. Elektrokardiogram a elektrokardiograf jsou úplně rozdílné věci (pipisek pod obrázkem je špatně), tracheotomická kanyla se nezavádí otvorem v hrtanu, ale v průdušnici (ono to vyplývá i z toho latinského názvu), defibrilator se používá i v jiných situacích, než je pouze fibrilace komor (ale i jiné arytmie), a na monitoru může byut navíc zdánlivě lajna (to je tzv. jemnovlna fibrilace - takže v terénu vůbec není chybou zahájit resuscitaci výbojem i při "lajne", protože se může jednat o tu jemnovlnou fibrilaci atd atd. Dýchací maska je úplně jiného než vyfocená kyslíková maska atd atd. Ta s ventilátorem nijak nesouvisí, to je prostě legrační. Prostě úplný majglas v terminologii i ve faktech. Když už o tom píšu a nerozumím tomu, tak si to sakra nechám aspon opravit!
0/0
8.2.2006 16:12

pedro

Re: Re: Re: TY CHYBY !!! TO JE OSTUDA !!!
Omyl milý příteli!! Dle postupů GL 2005 se v případě že nejde jednoznačně rozlišit asystolii od jemnovlnné VF NEDEFIBRILUJE! To platilo dle GL 2000.Chce to sledovat a neztrácet kontakt  www.zachrannasluzba.cz
0/0
9.2.2006 23:22

Honza

Kasino v Jesenici přepadli lupiči v sanitce?
..., ten popisek pod fotkou sanitky je fakt špica.
0/0
8.2.2006 15:13

L.Brod

Spousta odbornych chyb v clanku
Vazeni pratele, v clanku je tolik odbornych nepresnosti, ze se divim, ze se nekdo odvazil to publikovat. Napriklad elektrokardiogram misto spravneho elktrokardiograf, obrazek ventilator "v cinnosti" ukazuje pouziti kyslikove masky, ktera nema s ventilatorem jako takovym nic spolecneho, defibrilace se nepouziva jenom u komorove fibrilace ale i napr.komorove tachykardie bez hmatneho pulzu, nekdy i na verzi flutteru sini, a to i v terenu atfd. atd. Je zasluzne o zachranne sluzbe psat, ale proboha, poradte se s odbornikem a nechte si priste ten text odborne autorizovat. At misto osvety nedelate spis ostudu.
0/0
8.2.2006 13:28

Austin

Re: Spousta odbornych chyb v clanku
Ano, ukazal jsi nam jak jsi uzasny a chytry, dekujeme...
0/0
8.2.2006 14:12

Pepa

Re: Spousta odbornych chyb v clanku
Je otázka, jestli zacházení do takovýchto podrobností(defibrilovatelné - nedefibrilovatelné rytmy, použití kardioverteru, atd.) běžnému čtenáři něco řekne. Popřemýšlejte. Za článek děkuji...
0/0
9.2.2006 16:28

Mis

stále není GPS???
Pořád nechápu, jak v dnešní době ještě stále záchranný systém nemá GPS navigaci v autě. Nedávno jsem se bavil s řidičem od hasičů a také jsem se ho ptal zdali už mají GPS navigaci. Bohužel si jen povzdech. Republika je již výborně zmapována a ceny přístrojů už také klesly na rozumnou hranici. Páni poslanci - vás to asi začne zajímat až k vám domů přijede sanitka se spožděním, protože hladala kde bydlíte.
0/0
8.2.2006 13:14

Yntelygent

Re: stále není GPS???
Zrejme cekaji na zprovozneni evropskeho navigacniho systemu Galileo, aby nemuseli v kratke dobe vyhazovat penize za dva systemy.  Jinak se mi, jako laikovi clanek libil a tesim se na fizly a jejich felicie a taky na hasice.
0/0
8.2.2006 14:47

čekají na smrt

Re: Re: stále není GPS???
To je sidse možné, ale současný sytém jim splní veškré požadavky. Galileo jim toho v podstatě stejně víc nenabídne. Navíc bude zase nějakou dobu trvat než na to výrobci upraví softy, hardware a než se to celé odladí. Takhle by celý život člověk na něco čekal. Třeba jako na mobil nejdřív na NMT pak GSM pak na vylepšení GSM na 1800 Mhz a přoč nepočkat na UMTS a pak v osmdesáti nám to bude už stejně jedno
0/0
8.2.2006 15:40

cassul

Re: stále není GPS???
Kdysi jsem s záchranáři měl taky co do činění, a nedovedu si moc představit, jak by jim GPS pomohla. Navádějí je lidé, babička, které zkolaboval manžel ti neřekne souřadnice, ta ti vždycky řekne, že je to ve Ztracené Lhotě žlutý barák kousek za hospodou. V lepším případě ti prozradí, že musíte odbočit, tam jak před třiceti lety vyhořela ta stodola. To je ti GPS k ničemu.
0/0
8.2.2006 16:47

met

Re: Re: stále není GPS???
nostacila by ciste a jednoduse adresa a on by to uz system nasel presne kde to je a jak se tam dostat, sice to nepomuze kdyz se neco stane v poli, ale i v tomhle pripade se da zadat nejaky nejblizsi bod. ono je docela spatny kdyz clovek zrovna tu GPSku ma a muze tim padem sdelit souradnice, ale zachrance je to k nicemu:(
0/0
10.2.2006 10:17

mk

díky
Taky se přidávám k  poděkování za zajímavý článek.
0/0
8.2.2006 12:56

fxsters

:((((((
"Všechno tu má příjemnou, domáckou atmosféru, nikde není cítit sterilní odér známý z lékařských ordinací" Sterilní odér ne, ale co ta plíseň do výšky pasu na stěnách v chodbě a nejen tam? Divím se že toto stanoviště vůbec může fungovat a že ho hygienik nezavře !!!!!!!!!!!!!!! FUJ !!!
0/0
8.2.2006 12:53

cassul

Re: :((((((
On by to zavřel, ale i jemu je jasné, že na novou základnu nejsou peníze a když to fakt zavře, tak území xxx kilometrů čtverečních bude bez záchranky. A vem si to na zodpovědnost.
0/0
8.2.2006 16:49

fenriz

Připojuji se
k ostatním v diskuzi a děkuji autorovi za tento článek. Těším se na další pokračování a věřím, že přidáte ještě nějaké fotky navíc (třeba i pracoviště řidiče, atd.). Jako nápad je to skvělé, v podobných reportážích rozhodně pokračujte.
0/0
8.2.2006 12:19

Ig-n-or

good job
konečně někdo s mozkem ;-). Pokud tuhle diskusi někdo z vedení čte, tak se přimlouvám aby autorovi přidali na platu, přémiích i na práci. Takové články fuckt můžu :-)
0/0
8.2.2006 12:02

Detleff

diky
diky diky
0/0
8.2.2006 11:25

Piotrusiek

Díky
Tohle mě vždycky zajímalo a jsem rád, že jsem to poznal touto cestou;)
0/0
8.2.2006 11:25

corky

Taky díky
dobrý článek, díky redakci.
A hlavně díky moc všem záchranářům, co dělají tuhle tvrdou a náročnou práci .
0/0
8.2.2006 10:06

Davis

Bezva
Dost dobry, taky se pripojuju k zadosti o vice takovych clanku i z jinych prostredi, jen tak dal
0/0
8.2.2006 9:54

mcharb

fotky
Velmi zajímavý a poučný článek, příště ale prosím rozhodně více fotek!
0/0
8.2.2006 9:53

Tarwas

super
dobrý tenhle clanek se vam povedl
0/0
8.2.2006 9:38

Lukas

Super
Fakt dost zajimave!!!!
0/0
8.2.2006 9:31

capas

fajne
peknej a hlawne zajimavej clanek....jen tak dal...
0/0
8.2.2006 9:27

JHappy

dobrý
super článek díky
0/0
8.2.2006 9:24

JHappy

jakub
0/0
8.2.2006 9:24

FaithNoel

Zajimavy clanek
vice takovych reportazi, od zachranky, hasicu atd., proste z mist, kam se clovek normalne jen tak nedostane...
0/0
8.2.2006 8:59

cij

poloha volajícího
Informace o poloze volajícího jsou od operátorů předávány. Hasiči to využívají. TCTV umožňuje určit polohu volajícího i jiné věci.
0/0
8.2.2006 8:26

has

Re: poloha volajícího
Ano využívají, ale s jakou přesností, přesností přenášející buňky. Tak to je celkem k ničemu.
0/0
8.2.2006 15:12

czbird

Re: Re: poloha volajícího
ses sice napichnuty na 1 cell, ale kolem nej je 6 dalsich, a z rozdilu intenzity signalu se da spocitat tvoje poloha mezi nima docela presne (pochopitelne ve meste ne tak jako ve volnem prostoru)... odhadem na desitky metru urcite.
0/0
8.2.2006 15:56

maca29

Re: Re: Re: poloha volajícího
Dobře, ale můžu se na to spolehnout, když to zrovna budu potřebovat a nebudu přesně vědět, kde jsem?
0/0
12.2.2006 22:25

Libor76

Dobrý
Dobrý článek, díky
0/0
8.2.2006 7:22

choze

zajimave
pocteni, uvital bych i reportaz z hasicskeho ci policejniho vozu....choze
0/0
8.2.2006 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.