Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Satelitní navigace v autech je nebezpečná

Podle nejnovější studie, kterou provedl Reuters, je používání satelitní navigace v automobilu za jízdy nebezpečnější než orientace podle mapy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav

GPS

Satelitní navigaci používám ve vrtulníku více než 10 let. Můžu říci, že poud se používá UVÁŽENĚ je neocenitelným pomocníkem. Používá-li ji diletant chová se jako jakýkoliv jiný nástroj v rukou diletanta...

0/0
11.4.2006 17:44

Stevik

Opravu objevné.
Myslim si, ze vyzkum delali "odbornici", kteri satelitni navigaci nemaji a jen tak usuzuji. Pouzivam jiz nejaky cas Tomtom a pokud si cil zadam pred jizdou, tak staci jen mrknout na navigaci a vim, jak dal. Je to tak nazorne, ze ani maly display Trea650 nevadi. Rozhodne neni nutno vyhledavat behem jizdy cokoli. Jizda je plynula, nebot navigace nezdrzuje. Pokud bych vytahnul mapu, neco studoval a koukal porad, kde jsem, pak bych byl na silnici nebezpecny, zejmena, kdybych prejel krizovatku a musel planovat, kudy se vratit.
0/0
5.3.2006 19:00

MADOX

satnav
kdo mate telefon se symbianem s60 vyzkoušejte toto http://rapidshare.de/users/RBKNMY, heslo je login
0/0
1.3.2006 18:22

Josef

nebezpečná navigace?
Pokud je GPS navigace používána bez hlasové podpory tak věřím, že velmi rozptyluje řidiče. Málo koho napadne si dát na volant papírovou mapu a snažit se podle ní jet v neznámem městě(většinou někde zastaví a podívá se alespoň na název ulice po které zrovna jede). Ale věřím tomu, že jsou řidiči, kteří jezdí podle „křížku na obrazovce“ a to je zejména v městském provozu velmi nebezpečné. Také to vyžaduje určitou schopnost rychlé projekce GPS mapy do terénu a to chce trénink. To ale neznamená že je GPS navigace nebezpečnější než mapa.
0/0
28.2.2006 10:24

regazzi

?
No to je magořina......takže když budu mít v klíně za jízdy autoatlas a listovat v něm, číst malá písmenka a hledat nějakou zapadlou vesnici, je to lepší, než název vytukat do navigace???? Kdo ten clanek psal ????
0/0
27.2.2006 19:34

FaithNoel

Navigace
Navigace neni nebezpecna, nebezpecni jsou ridici kteri ji neumi pouzivat, za jizdy se v ni hrabou, meni nastaveni atd. Kdyz si to clovek zada pred jizdou, zbezne se podiva kudy pojede a potom se necha hlasem navigovat, tak nevim co je na tom nebezpecneho.
0/0
27.2.2006 7:58

adon

clanek o h...
Tento clanek ma uplne nulovou vypovydajici hodnotu.. zajimalo by mne, co za to autor dostal..
0/0
26.2.2006 18:27

vůdů

Je to tak
Pokud se řidiči učí ovládat satelitní navigaci až během jídy zákonitě nevěnují dostatečnou pozornost provozu.
0/0
26.2.2006 13:26

KocuR

Jedine automat!
<joke>Manualni prevodovka je nebezpecna, jiste procento lidi se pri razeni diva na ruku. Automat nepotrebuje tak castou manipulaci, je proto mnohem bezpecnejsi</joke>
Chudak autor. Co mu udelali ze prisel o rozum?
 
0/0
25.2.2006 9:04

Asdarel

Nejenom navigace rozptyluje
Taky třeba držení telefonu u ucha - pak se třeba těžko dávají blinkry apod. Zkuste vyfotit nějaké dopravní přestupky a poslat je do Galerie dopravních přestupků na stránce PIRÁTI.užitečné.info
0/0
25.2.2006 2:44

vlakno

Re: Nejenom navigace rozptyluje
pozor! BONZÁK!!
0/0
27.2.2006 14:15

Pepa z Depa

To nic není...
Jsem četl výzkum nějaký agentury (bylo to tuším financovaný ČSSD), že je šíleně nebezpečný poslouchání zpráv v autorádiu, a že daleko bezpečnější je čtení Rudýho práva rozloženýho na kolenou.
0/0
25.2.2006 0:40

petr

ach jo
presne tak ...je to o lidech
to by se taky dalo napsat, ze plynovej pedal je nejnebezpecnejsi soucastka v aute, protoze na ni ridici slapou prudce a bouraji...ale ten pedal za to nemuze, proste tam bejt musi
 
potencialne je kazda vec nebezpecna zivotu, zalezi ale na tom jak se pouziva...takze klidek, pokud nejakej blbec programuje navigaci na dalnici pri 150 ce, tak je to jeho problem a ne ty navigace
0/0
24.2.2006 12:53

Petr Středek

Re: ach jo
 Přesně tak ...
 Když vidím někdy ve městě ty střelce co v  80 km/h cucej na otevrenej atlas na kolenou, nebo mapu na sedadle spolujezdce - úplně mne jímá hrůza
 Srovnávat to s navigací a říci že je více nebezpečná - to může napsat jen úplnej pitomec.
 
0/0
24.2.2006 13:12

davexx

Re: Re: ach jo
Souhlas, atlas je při řízení a použití za jízdy nebezpečný za jakýchkoli okolností, zatímco navigace je ne nebezpečná, jen když ji používá blbec, který za volant nepatří.
0/0
24.2.2006 13:24

Petr Středek

Re: Re: Re: ach jo
To bylo trefné :-D
0/0
24.2.2006 13:28

Tomáš Němec

Ach bože...
Co je tohle zase za blbost? Od doby, co používám satnav jsem v klidu a nezažil jsem žádnou infarktovou situaci a následné stání na dálničním sjezdu během zjišťování, jeslti mám sjet už tady nebo o 20 km dál... (platí zejména pro NSR). Se satnav vím 2 km (venku) nebo 800 m (město) dopředu, co mám dělat, případně se rychle mrknu na přehledovou mapku a je to mnohem bezpečnější než mít na volantu položenej atlas... Zkrátka k tomuto "objevnému" článku mám jen jedno velké ACH JO. P.S. Pokud se ta nebezpečnost týká toho, že někdo ve 200 km/h na dálnici zadává cíl cesty, tak by to tam mělo být napsaný mnohem jasněji a mělo by to být srovnané s tím, když se někdo snaží naplánovat trasu ve 200 km/h v autoatlasu položeném na volantu. Zkrátka ACH JO, MF DNES, ACH JO... :-(
0/0
24.2.2006 12:39

Milan K

je to hloupost ..
Všechno je jen o řidiči ..
Ano zpočátku když jsem měl poprvé navi jsem na ní se zvědavostí asi jukal více než je zdrávo .. ale to je jen prvotní nadšení ..
Když jedu na neznámé místo, před vyjetím zadám trasu a je hotovo - na displej se často ani není nutné koukat - hlas vede docela spolehlivě (když je v navi blbá mapa stejně nepomůže ani to :-) ).
Já jsem naopak přesvědčen, že navigace je výrazný bezpečnostní prvek ... srovnání ? Když jsem byl poprvé v Londýně .. byla to katastrofa - bloudění, stres, nervy ...
Podruhé s navigací totální psychická pohoda, která určitě zlepšila i můj styl jízdy .. když jsem odbočku přejel, nebo byl nějaký problém - no a ? Za chvíli mne navigace navede jinak - a věděl jsem i poměrně přesně kdy budu v cíli.
Nevěřte teda absurdním studiím - navigace je špičková věc - jen dohlédněte na to aby byla kvalitní, rychlá, měla pokud možno hlasový výstup a pořádné detailní mapy (které jde nejlépe přehrát novou aktuální
0/0
24.2.2006 10:00

erben3

Re: je to hloupost ..
Jestli to takhle perfektně funguje, tak je to super. Výhledově uvažuji o koupi téhle hračky, jen jsem ještě nikde nečetl nebo neslyšel názor někoho, kdo už jí má. Jsem totiž chronický bloudič, hlavně ve velkých městech, o Praze ani nemluvě.
0/0
24.2.2006 10:16

Milan K

Re: Re: je to hloupost ..
 Jasna vec - ono zejména v cizích městěch a tam kde to člověk vůbec nezná je bloudění strašně stresující (viva Paříž).
 Navigací jsem vyzkoušel už docela hodně - obecně můžu konstatovat (ne strašit) - pozor na mapy integrovane přímo od automobilek. Je sice skvělé že je Navi integrovaná do vozu .. na druhou stranu - jen OPRAVDU málo ! automobilek má perfektní mapu ČR - o velkých městech ani nemluvě !! (tzn když prodejce řekne - je tam většina dálnic, slušná Praha a většina silnic první třídy - úplně na prd).
 Tady právě přichází do hry samostatná externí navigace .. Je sice nepříjemné že třeba na přístrojovce zabírá místo (Garmin) - nebo je nutný speciální držák (PDA, Tom Tom) - na druhou stranu - máte jistotu že mapa bude za něco stát a když nebude (nebo pojedete do cizinu a mapu na ní nemáte) je možné jí tam aktuální nahrát / přehrát.
 S kvalitou mapy také bohužel souvisí častá absence vyznačenách jednosměrek atd
0/0
24.2.2006 10:38

Milan K

Re: Re: je to hloupost ..
 Ale i v tomhle směru už jsou slušné výsledky.
 Ještě je potřeba - stran map - si uvědomit, že téměř každý výrobce navigací (i vozů má svou mapu nad kterou pracuje ... tzn počítat s tím při koupi - rozdíly v kvalitě jsou veliké).
  Spíš na okraj - jsou samozřejmě i aplikace přímo do mobilních telefonů (externí GPS modul) - zrovna minulý týden mi kolega ukazoval Navi v Nokii N70 (po zadání konkrétního místa se vždy přes GPRS stáhla konkrétní mapa) .. Fungovalo to, dokonce byl i hlasový výstup .. ale vzuhledem k tomu že je displej telefonu malý, je využitelnost i komfort ovládání znančně omezen ( na druhou stranu na "náhodná" využití když zrovna bloudíte a potřebujete hned ted vedět jak jet je prima - mobil nosíte u sebe a modul zůstane přes BT v autě)
0/0
24.2.2006 10:42

Milan K

Re: Re: je to hloupost ..
A už jen poslední připomínka - když není k GPS vyvedena externí anténa (třeba zaintegrovaná do vozu) a spoláháte se na přímou viditelnost na přístroj přes okno (Garmin na přístrojové desce) - pozor na přední vyhřívaná skla - signál jimi prochází těžko až vůbec
0/0
24.2.2006 10:44

Navi

Re: navigace
O navigacich si poctete na www.ce4you.cz kde je diskusni forum a tam najdete vse, co vas trapi a zajima. Vivat TomTom :)
0/0
27.2.2006 23:32

Pavel

Moje zkušenost
No já jsem také, celý nažhavený, po zakoupení navigace vyrazil na chalupu. Ale protože trasu znám zpaměti a mám jí za desítky let optimalizovanou, tak to byl jen test. A autor článku má pravdu v tom, že když to někdo tkto udělá bez naprogramování trasy, tak je to malér, protože jsem vyjížděl z Prahy po Strakonické, ono to ani na Písek jinak nejde, no a navigace na Jílovošti začala dávat přákazy ke sjetí ze silnice dálničního typu někam na okresky, dále pak už venku mě to nutilo říznout jasný krásný úsek silnice 1. třídy někam na úvozovou cestu dosti plnou sněhu. Takže je opravdu potřebná příprava, nelze tomu slepě věřit a autora nekamenujte, kdybych jel někam, kde to vůbec neznám, tak jsem již autoatlas tahal také.
Navíc při návratu po zpáteční trase  bylo vše OK, jen u poslední odbočky z dálnice mě to začalo navigovat tak, že kdybych poslechl, tak jsem jen přejel most přes dálnici a najel bych na ní zpět a to ne domů, ale opět ven z Prahy.
Myslel bych si, že ta
0/0
24.2.2006 9:48

Pavel

Re: Moje zkušenost dodatek
Nějak mi to uletělo, takže dokončení:
Myslel bych si, že takto dokonalý systém (mám navigaci za cca 30.000,- Kč, takže to snad není žádná šunka) zváží situaci a nebude mě cpát ze silnice dálničního typu na souběžné okresky, i když je to možná o několik km kratší. Ale možná jsem to jen měl špatně nastavené.
 
Takže mé poučeníse: před výjezdem dle mapy dobrá příprava a naprogramování bodů, atlas s sebou v autě, a (pokud je vidět), konfrontovat příkaz navigace s tím co vidím a když je to špatná silnice, tak jet po svém.
0/0
24.2.2006 9:55

wendy

Re: Re: Moje zkušenost dodatek
Tak jsi si měl nastavit nejrychlejší trasu místo nejkratší. To umožňují i navigace za 20 tisíc, které jsou podle tebe šunky (Acer n35 + TomTom5). Když s tím někdo neumí, a pak na to nadává, tak se sám dost shazuje.
0/0
24.2.2006 10:27

Pavel

Re: Re: Re: Moje zkušenost dodatek
Pane Bože, proč je při jakékoli diskusi potřebná taková nevraživost!!
1. Já jsem, viz výše, že to byla první zkušenost a že to možná nebylo správně nastaveno.
2. To, že napíšu, že při ceně cca 30.000,- Kč to snad není žádná šunka apriori neznamená, že navigace lacinější je šunka (naučte se logicky a hlavně lidsky slušně uvažovat).
3. Pokud jsem se tím, co jsem napsal sám shodil, tak je to moje věc a nechápu, proč pácháte kvůli mě - neznámému člověku - harakiri a shazujete se svou reakcí také.
4. Nejlepší, jak poznávám, je se na všechny diskuse vykašlat, protože každý názor je v podstatě neslušně napaden, ač nikoho nenapadá. Leda, že Ti hodnotící jsou géniové bezchybní a jsou uraženi tou nízkou úrovní obyčejných lidí, ale proč se pak s nimi vůbec zahazují? Já bych to spíše viděl na léčení si nejakého komplexu, nebo na absenci slušné výchovy.
0/0
24.2.2006 11:01

Pavel

Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost dodatek
souhlasim, vyjimecne se zde nasel slusny clovek ktery u psani prispevku sem take premysli
0/0
24.2.2006 13:09

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost dodatek
Děkuji Pavlovi 2 (ta shoda jmen by mohla být matoucí) za podporu, opravdu je to poslední dobou běžné, že téměř co odpověď, to útok. Přitom si myslím, že naprostá většina lidí píše své příspěvky v dobré vůli a nechtějí nikomu ublížit. A to že někdo něco nepochopí a pak něco nešikovně tím pádem napíše - to se stane dost často asi každému z nás. Takže ještě jednou díky a ahoj pro Pavla 2.
0/0
24.2.2006 17:23

kido

Tak mi pripada ...
ze je autor clanku tak trosku (mentalne?) zaostaly. Jinak by takovouto KRAVINU nemohl ani vypustit z pusy, natoz napsat do novin. Holt v socialce (MHD) praktickych zkusenosti ze satelitni navigaci nenabude ...
Kazdopadne bych mu doporucil venovat se jakekoliv cinnosti, ALE JINE ...
0/0
24.2.2006 9:27

Mirda

Názvy ulic
Mě nejvíce z řízení vyrušuje hledání cedulí s názvy ulic na domech. Do atlasu nahlížím když čekám na zelenou. Potom tu mapu mám v hlavě.
0/0
24.2.2006 8:55

Vstupdolesa S.

GPS navigace?
Neumím si představit jak hledám někdy za tmy cestu v atlase - nejlépe někde na okraji velkého města. U GPS mám jistotu, že když zapomenu odbočit, nic se neděje a přístroj se postará o návrat na spočítanou trasu. Takže nehrozí ani nějaká prudká brždění nebo odbočování.  Známí se diví že nepotřebuji popsat cestu, že mi bohatě stačí adresa. Čím to asi bude? Listováním v autoatlasu bych to určitě nedal..
 
0/0
24.2.2006 8:53

Off

Pozor
Studie vedcu z Pobrezi slonoviny dokazuje obrovskou nebezpecnost autoradii! 9 z 10 ridicu se mene koncentruje na jizdu pri hledani sve oblibene stanice nez kdyz si jen tak pro sebe piskaji nebo prozpevuji! Durazne se proto doporucuje nepouzivat autoradia za jizdy a misto toho si radeji broukat pripadne hrat na kazooooo.... ach jo... :-)
0/0
24.2.2006 7:00

Libor76

číst z GPS
Nechápu. Proč bych se díval do mapy, když mně PDA příjemným hlasem může říkat "po 200 metrech zabočte doprava", "na křižovatce doleva" atd. Prvě že nemusím sledovat vůbec nic kromě cesty a je to IMHO velice bezpečné (resp. pokud se někdo vymele, nemá to spojitost s tím, že má v autě GPS). Co je zase tohle za blábol... :-(
0/0
24.2.2006 6:13

Šéfredaktor Technetu

Svačina je nebezpečná!!!
Podle výzkumu Ústavu pro silniční bezpečnost je svačina v autě životu nebezpečná. 1/4 řidičů, když maže rohlík máslem, přidržuje volant kolenem, proto jsou rohlíky nebezpečné a nedoporučuje se je brát na cestu autem!!!
0/0
24.2.2006 0:26

Petr

Tupci
Tu studii si objednal vydavatel autoatlasu ne? Takovou zhovadilost by snad bez objednavky nedokazal vymyslet ani novinar...
0/0
23.2.2006 23:12

Maas

Pěknej blábol
Opravdu kvalitní práce, už vidím člověka s papírovou mapou jak jede plynule po neznámém městě a plynule se dokáže věnovat mapě a řízení. Pokud je navigace dobře používaná nemá chybu a je daleko bezpečnější než koukání do mapy. 
0/0
23.2.2006 21:42

Tomáš Marný

Mám dojem,
že ten průzkum dělala stejná agentura, která dělá pro KSČSSD výzkum jejích preferencí.
0/0
23.2.2006 19:54

LOL

Tak tomu rikam interpretace
Proboha chapu ze se vysledky pruzkumu daji vzdy vylozit tak jak ten kdo pruzku provadi potrebuje, ale nemelo by se to alespon tvarit jakoze to ma hlavu a patu? Tenhle blabol o min nebezpecnych papirovych mapach je fakt traga :(
0/0
23.2.2006 18:18

Joker

no to je teda rozdíl
17% oproti 19%, tak to je opravdu na palcový titulek... navíc z článku vyplývá, že záleží hlavně na způsobu, jakým je ta navigace používaná. Zatímco s atlasem moc možností není, GPSka může sledovat trasu za řidiče a pak je IMHO o dost bezpečnější než atlas.
0/0
23.2.2006 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.