Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Windows Vista nepůjdou spustit na Applu

Až doteď všichni předpokládali, že nový operační systém od Microsoftu – Windows Vista – půjde spustit na počítačích Apple Macintosh s procesory Intel. Jenže nakonec je všechno jinak a Vistu na macovi nerozchodíte. Microsoft pro to má dobrý důvod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

devin

98
stejně nej windows byly windows 98 druhé vydání (se).
0/0
8.8.2006 22:59

devin

kompromis a síla reklamy.
vemte si co se o MC a win nakecá.Tady je vidět síla reklamy.MC před cca 15-ti lety přišlo s originálním software windows.Grafické rozhraní byl tehty šok (jako pr**e).Od té doby se mluví jen o MC a win.lidi hromadně přecházeli z dosů, linux, unixů, mac apod na win.Naučily se stim a win se chce postarat aby tam zůstaly.lidi jsou líní.MC zastavuje pokrok, kdyby s Apple našli OS (hibrid mezi win a mac) byl by to přínos pro všechny.
0/0
8.8.2006 22:58

endriu (pl)

jak prowadzili obiek xp to bylo dobrze ale potem muli się ten system bo jest nowy jak VISTA zobaczy
0/0
8.8.2006 21:40

endriu

jak prowadzili obiek xp to bylo dobrze ale potem muli się ten system bo jest nowy jak VISTA zobaczy
0/0
8.8.2006 21:36

endriu

11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
0/0
8.8.2006 21:34

endriu

endriu123
1
0/0
8.8.2006 21:33

endriu

222
0/0
8.8.2006 21:32

stenlim

OMYL !!!!!!!!!!!!!!!!
Už asi mesiac dozadu sa podarilo rozchodiť vistu na apple. Viď: článok Windows Vista na počítači Mac na stránkach itnews.sk , tu je adresa: http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate_page.php?page_id=40444
0/0
31.5.2006 11:31

Pooh

EFI
Možná budu mimo, ale to nějaký programátoři z Ruska, nebo kdoví odkud by nedovedli EFI obšlehnout a vyrobit pro MS nějakej zavaděč-emulátor? Když už to někdo za každou cenu chce rozběhávat?
0/0
14.3.2006 17:28

Petr

Taky
nechápu, proč by tohle mělo někoho tížit...
0/0
14.3.2006 16:40

Jan Zalis

Proč?
Vcelku nevim proč by někdo měl chtit spustit na macoj něco takoveho jako je windows.............:o:
0/0
14.3.2006 10:58

Datel

Re: Proč?
Mnoo, treba lidi kteri maji k Applum pozitivni vztah, ale jsou vnejsima okolnostma donuceni delat na Win. Treba programatori atd. Me by napriklad takovy mutant vcelku lakal, pac mit misto Chaos HW + MS OS na stole Apple HW + MS OS mi prijde lepsi, byt uznavam ze furt je v tehle kombinaci neco spatne
0/0
14.3.2006 11:22

KKK

Re: Re: Proč?
Kdyby MS furt nevymyslel nejake svoje nesmyslne standardy, nepotreboval bys Wokna cpat na vsechny platformy. Mohl by sis dokumenty, praci, hudbu otevrit cimkoli... Jenze MS furt vymysli zpusoby, aby n nem byl uzivatel stale vice zavisly.... Takze Huráááá, presel jsem ke konkurenci, a MS mi muze polibit prd*l!!! super jsou Open Document Format a podobne projekty... Pak je jedno jestli mas Linux, BSD, Solaris, MacOS.... vzdycky jsi 100% kompatibilni.... jediny kdo nechce byt kompatibilni je Mrkvosoft. Takze papa, pred mesicem jsem presel na Linux. A vracet uz se nehodlam :o)
0/0
14.3.2006 11:42

ERtech

Re: Re: Re: Proč?
Chystal jsem se přejít na jiný OS dlouho, nicméně jsem si koupil nový Notebook i s Windows. Doufám, že se rozšíří v ČR MAC, viděli jste, jak mají nádherné notebooky? Uznávám, že nemůžu na svoje HP nadávat, je to sbolehlivý notebook, ale je to taková černá hranatá krabice... Líbilo by se mi mít krásný bílý zaoblený laptop s nakousnutým jablíčkem :)
0/0
14.3.2006 17:10

Sorensen

Re: Re: Re: Proč?
Ano, taky jsem se rozhodl. Přecázím na ZX Spectrum. Už z principu. Přece nebudu používat produkty Microsotu. (myšleno ironicky)
0/0
14.3.2006 21:25

ERtech

Re: Re: Re: Re: Proč?
Mno když bude nejhůř, mám někde ve sklepě Atari 800 XL :))
0/0
15.3.2006 5:45

KKK

Re: Re: Re: Re: Proč?
No, ja jsem vcelku rad, ze nekdo jako ty zustane pod windows. Ja si zatim uziju vsechn vyhody meho SuSE. Zatim jsem neprisel na jedinou funkci, kterou bych pouzival ve Win a SuSE to neumelo... Cokoliv pripojim, automaticka detenkce, rozpoznani.... Zatim jsem spustil vse, vcetne Windowsoidnich programu... Zato uz jsem nasel desitky funkci ktere ve windows chybi... Takze si tam hnij! Ja se ti nesmeju, byl jsem stejny. Ale nebyl jsem liny venovat tyden k prozkoumani a osvojeni sisystemu. Ted se mam 100x lepe nez ty. Byvaly uzivatel XP
0/0
16.3.2006 8:33

KKK

Schizofrenie.
Zvlastni, ze jsem pred cca 30 dny na idnesu cetl, ze to nejaky programator uz rozchodil... Vista na applu. :o) Jinak nepodporovani EFI je od MS jen obchodni tah. Jinak. Kdo by si dava Mrkvoshit Windows do pocitace misto neceho tak krasneho jako je Mac OS X...
0/0
14.3.2006 8:52

Krtek

cože ???
Od kdy má MS něco společnýho s BIOSem ? Záleží přece na výrobcích základních desek jakej BIOS nebo firmware použijou ale určitě ne na MS. Nebo se dá taky říct že MacOS je blbej páč neumí nastartovat přez BIOS
0/0
14.3.2006 6:18

ERtech

Re: cože ???
Mno to je velmi správný dotaz - tady totiž zůstává rozum stát i mně, takže tuhle diskuzi asi přenechám zkušenějším technikům... Ale taky by mě zajímalo, jak MS může ovlivnit implementaci BIOSu do základních desek? Bohužel nemám s Mac OS zkušenosti...
0/0
14.3.2006 10:01

Daft

Re: cože ???
MS nic, ale Windows musí umět pod BIOSem bootovat, a tak tomu do teď je, jenže MS se rozhodl do Win Vista nezahrnout podporu modernějšího EFI a proto na počítačích bez možnosti emulační vrstvy BIOSu pod EFI prostě Windows bootovat nebudou (neumí to). Ono samotný fakt, že BIOS je na světě kolem 20 let mluví za všechno...
0/0
14.3.2006 12:35

Rejpal

Re: Re: cože ???
Myslím, že dotaz směřoval k tomu, proč by výrobci do základních desek nemohli montovat bios i EFI? Pak by se Microsoft mohl jít bodnout a technicky by to pro výrobce desek myslím nemusela být extra potíž
0/0
14.3.2006 14:17

ERtech

Re: Re: Re: cože ???
Ano, základní desky by sice možná nepatrně zdražily (výrbci by museli do desek integrovat ještě jednu ROM paměť + switch, který by přepínal mezi BIOSem a EFI), ale problém to zcela jistě není, přirovnal bych to k tomu, že dnes MB umí U-ATA i S-ATA zároveň. Takové řešení mi připadá natolik logické, že se až divím, proč z toho idnes dělá problém.
0/0
14.3.2006 17:02

speedster@iol.cz

hledate maly notebook za prijatelnou cenu
Nabízíme ucelený sortiment lehkých přenostných subnotebooků STAMP (utraportables by ASUS) P-M Centrino 12"XGA, od 22 800,- CZK více na www.novynotebook.cz
0/0
13.3.2006 22:54

ERtech

Re: hledate maly notebook za prijatelnou cenu
Tohle je diskuze ne řádková inzerce...
0/0
14.3.2006 0:01

Daft

MS opět brzdí pokrok...
Nehledě na to, jestli se opravdu MS obává Applu nebo jestli nestíhá dokončit Vista v termínu (nevím, jak 6 let můžou předělávat pouhé GUI) a teď oznámí, že kašlou na EIF a zůstanou u prastarého BIOSu ... tomu říkám pokrok a la MS.
0/0
13.3.2006 17:41

.....

Re: MS opět brzdí pokrok...
.. jak se již u Mrkvosoftu stalo tradicií operační systém je zastaralý již v době vzniku
0/0
13.3.2006 21:14

ERtech

Re: MS opět brzdí pokrok...
Doufám, že už brzy Apple nakope Microsoftu *****. Už mě přestává bavit platit tolik peněz za něco, co pořádně nefunguje, zajímavé, že v USA se Mac prodává stejně jako PC s MS... Škoda, že v ČR se začly Apply prodávat celkem pozdě, těžko bych asi těžko na Apple hledal pro mé účely vyhovující certifikovaný ekonomický software atp.... :( Microsoft je díky své "certifikační politice" na nejlepší cestě, aby si obrátil proti sobě těch 40% Čechů, co mají nelegální software. Doufám, že dostanou rozum a koupí si MAC!!! MAC RULLEEZZ :)
0/0
13.3.2006 21:19

rennis

Re: Re: MS opět brzdí pokrok...
v USA se Mac prodava proto, ze stoji stejne jako PC. V CR si lidi PC vetsinou skladaji, nikdo si nekupuje IBM, HP nebo DELL. Kdybyste si chteli koupit IBM, tak by vas to vyslo stejne jako MAC.  A jestli si koupite original Photoshop na MAC OS nebo Win, tak bude stat stejne prachy. V CR je samozrejme kvuli piratstvi situace jina. Vydelavame mene a software nas stoji kolikrat i vice, nez ten samy koupeny v zahranici.
0/0
14.3.2006 12:04

ERtech

Re: Re: Re: MS opět brzdí pokrok...
a) NTB mám originál HP. b) MAC OS je operační systém stavěný na grafiku, tak je jasný, že Photoshop tam rozjedu, ale existuje pro MAC OS software řekněme k připojení fiskální pokladny? Nebo vedení účetnictví? A byl by problém, že bych tam asi ani pořádně neotevřel žádnou prezentaci, graf, tabulku z MS office a když ano, nebyly by plně kompatibilní - vím o čem mluvím - používám OpenOffice.org 2.0. Jsem jeden z mála lidí, kteří si software opravdu kupují, ale je to podstatně dražší než HW. Photoshop si chci koupit už dlouho, ale je to pro mě celkem pálka. Za ty peníze bych měl skoro nový notebook :( c) Věřím, že jediný způsob jak zamezit SW pirátství je zlevnit. Osobně třeba nepochopím, jak někdo může vyhazovat tisíce za hry.
0/0
14.3.2006 16:58

Krtek

Re: Re: Re: Re: MS opět brzdí pokrok...
No to je právě ten půšvih se "standardama" u MS. Pokud použiješ normální neMS programy tak svý data otevřeš všude. Já používam už dávno OO a pokud něco chci poslat balíkovi, uložim to v MS formátu ale vvětšina rozumnejcvh lidí používá OO nebo jiný programy, co tyhle problémy nemaj. S datama prostě prolém neni, film, obrázek, hudbu, prezentaci, text dneska otevřeš už i na mobilu. Applu spíš chybej specializovaný programy a proto jsou okna občas (pro někoho často) nutnost.
0/0
14.3.2006 19:54

ERtech

Re: Re: Re: Re: Re: MS opět brzdí pokrok...
Mno s dokumenty to řeším tak, že všechno, co potřebuju odeslat někomu jinému ukládám v PDF (což je celkem důležitá a v OO standardní funkce). Co se ale týká vedení účetnictví atp., asi bych s Mac OS narazil :( Doufám, že výrobci základních desek si s problémem poradí a budou dělat základní desky pro oba OS, nejlogičtějším (ne však komfortním) řešením je totiž asi používat oba OS...
0/0
15.3.2006 5:49

devin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS opět brzdí pokrok...
vemte si co se o MC a win nakecá.Tady je vidět síla reklamy.MC před cca 15-ti lety přišlo s originálním software windows.Grafické rozhraní byl tehty šok (jako pr**e).Od té doby se mluví jen o MC a win.lidi hromadně přecházeli z dosů, linux, unixů, mac apod na win.Naučily se stim a win se chce postarat aby tam zůstaly.lidi jsou líní.MC zastavuje pokrok, kdyby s Apple našli OS (hibrid mezi win a mac) byl by to přínos pro všechny.
0/0
8.8.2006 22:55

Kirk

Aspoň že tak
No ještě to tak, aby zamořili tím virusem, co mu hrdě říkají operační systém, ještě Aplly. Stejně dnešní Mac OS X je na úrovni Visty a MS jenom kopíruje.
0/0
13.3.2006 17:32

Zlej

obávám se
že nepůjdou spustit vůbec. Jedině z okna. :-)
0/0
13.3.2006 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.