Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chystá Sony revoluci na poli televizních přijímačů?

Japonská legenda věří LCD a zastavuje výrobu klasických vakuových televizí i na Slovensku. Nehodlá se věnovat ani dalšímu vývoji plasmové technologie. Během několika měsíců by měly tři nové řady televizorů Bravia zahltit evropský trh. A někde jich bude až polovina z trnavské výrobní linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakamil

DVB-T formáty

Dobry den. Mám problém. Když TV Nova vysílá širokoůhle a televize se automaticky přepne na formát 16:9 "digitální vysílání" tak mám při porovnání s anologovím obrazem mírně oříznutý vršek a spodek obrazu. Nejlépe je to vydět při televizních novinách, kdy u nápisu televizní noviny v levé dolní části jsou písmena oříznuty.

Máte někdo podobný problém?

0/0
16.11.2007 17:51

jakamil

Problém s formáty DVB-T

Dobry den. Mám problém. Když TV Nova vysílá širokoůhle a televize se automaticky přepne na formát 16:9 "digitální vysílání" tak mám při porovnání s anologovím obrazem mírně oříznutý vršek a spodek obrazu. Nejlépe je to vydět při televizních novinách, kdy u nápisu televizní noviny v levé dolní části jsou písmena oříznuty.

Máte někdo podobný problém?

0/0
16.11.2007 17:48

Podvod

Bacha na noťas
Ten magor co to tady dava. Si dělá vlastní reklamu-kliknutím na jeho odkaz mu jenom přidávate body. Celé je to podvod!!!!!
0/0
6.6.2006 14:53

Lojza35

Notebook za registraci!!!
Vim, ze to sem nepatri, ale je mou povinnosti vam to sdelit!!! mrknete na http://notebook.GustoNetwork.com/index.php?mid=600289
opravdu to funguje!!!  Staci se zaregistrovat a dalsich 18 znamych!!! prijde do 20ti dnu!
0/0
26.3.2006 14:26

axis

Re: Notebook za registraci!!!
podvod.
0/0
5.5.2006 15:19

axel

HD + digitál
revoluce by byla kdyby přestali do LCD dávat analogový tunery ale začli tam dávat konečně digitální pozemní případně i satelitní tunery. Jinak budoucnost je jasná: HD TV + HD DVD .
0/0
25.3.2006 13:32

Jirka

Re: HD + digitál
Kdybyste si přečetl článek, tak byste zjistil, že se tak právě stalo.
0/0
25.3.2006 18:02

h@luzak

Re: HD + digitál
Hmm, kabelové pásmo však, doufám, zůstalo.. Co my "chudáčci na kabelovkách", kteří si nepořizujeme set-top boxy?
0/0
25.3.2006 19:03

Jirka

Re: Re: HD + digitál
Nové Bravie mají jak analogový, tak i digitální tuner.
0/0
25.3.2006 22:45

worezprut

zlata
stara tesla ctyri a sedmdesatyho...to byla masinka.....i velikosti...
0/0
24.3.2006 18:22

arac

Re: zlata
za rok, dva,  na analogove TV nechytnes nic, protoze  v analogovem pasmu bude jen digitalni signal. To bude elektronickeho srotu !!
0/0
5.5.2006 15:21

Anonymní macho

pche
...i kdyby se Sony pos**alo, nesmí mi do baráku...nazdar!
0/0
24.3.2006 16:55

mlicko

Kaslete
na televize a bezte do lesa. At nezapomenete, jak maji vypadat barvy ;o))
0/0
24.3.2006 12:44

Pepa

HDTV?
Bez HDTV jsou v konci. V Japonsku kdo nema HDTV tak jako by nebyl. Vivat stoletzavopicema Evropo.
0/0
24.3.2006 11:04

Karel

K čemu takový humbuk
vždyť na rozlišení 720x576 stačí "stará dobrá" CRT s úhlopříčkou maximálně 72 cm. Má navíc mnohem lepší barvy než LCR.
Jo až bude někdy HDTV, filmy na Blue Ray či HD DVD tak se snad vyplatí pořídit metrovou "tabuli", teď mě to však nechává v klidu. Je fakt, že si oči zvyknou na všechno jak tady nekteří píšou - na křivé nožičky, deformované hlavy atd. na pixely na obrazovce velké jak otisk prstu, ale takovouhle "onanii" fakt nemám zapotřebí.
0/0
22.3.2006 23:42

Karel

Re: K čemu takový humbuk
ne LCR, ale LCD
0/0
22.3.2006 23:44

Roman

Re: K čemu takový humbuk
Souhlasím.jedinou výhodou Plazmy nebo Lcd je design přístroje - vypadá dobře a je tenký. ale to je vše, barva kontrast bílá černá atd- ve všem je zatím stále super CRT
0/0
25.3.2006 13:47

Jirka

Re: Re: K čemu takový humbuk
Měl byste si někdy zajít do prodejny s kvalitním elektrem a netvrdil byste takové nesmysly.
0/0
25.3.2006 18:04

PersyM

Re: Re: Re: K čemu takový humbuk
0/0
6.5.2006 15:25

Dan

.
http://www.sony-europe.com/view/View.action?section=en_EU_Press&pressrelease=1140104312229&site=odw_en_EU&page=PressReleaseDetail
0/0
22.3.2006 22:29

Baf

Cena
No jsem teda zvědavý na cenu 32" S2000. Na francouzkých a holandských shopech ji maj předběžně za 1700€, ale předpokládám, že to tady s tou naší DPH bude tak 60 kolíků. Ale jinak se Sony celkem vytáhlo - na to, že řadu S2000 začali prodávat v Japonsku tušímže teprve 10. března a tady už v dubnu.... Celkem o ní uvažuju, stávající CRT mi asi za chvíli podá ruku a tahle má alespoň DVB-T tuner (o další krabici míň). S2000 ukazovalo Sony Czech na Vizi 21 už v lednu nebo v únoru a nějak jsem na ni nemohl najít chybu - obraz skvělý, provedení OK, počet a typ vstupů OK, podporované TV normy OK, slot pro CAM atd... atd....
0/0
22.3.2006 19:55

petrfree

Re: Cena
K čemu je to všechno dobrý, že má LCD velké rozlišení, běžte se někdo podívat, jak hnusně je na tom normální televizní signál vidět, je to stejný , jak když na 17´´ LCD si pustíte 640x480, je to neostrý, prolejzaj barvy a k ničemu, dokud nebude vysílání v nativním rozlišením monitoru, tak je to jenom tahání peněz z kapes, protože si na tom nic "normálního" v kvalitě co to umí nepustíte!!!! (Bacha na trik v krámu, pouštějí tam signál s generátoru HDTV) Tak aby jste se po koupi doma nedivili, jak úžasnej obraz máte!!!!
0/0
22.3.2006 21:15

Robos

Re: Re: Cena
Další "informovaný". Bravie mají naprosto fenomenální, ostrý obraz. Televize na tom vypadá fantasticky - a musím konstatovat, ANO, reklama má pravdu, má to skutečně fantastické barvy. Vadu bych viděl u tmavých odstínů a šedých, kde je vidět vyšší latence panelů (současná generace). U jasných odstínů je to ale nesrovnatelně lepší, než CRT nebo plazma - barvy nesvítí, nejsou přepálené, jsou prostě výborně saturované.
0/0
23.3.2006 2:20

Martin

Re: Re: Re: Cena
To je dobře že jste tak nadšený...akcionáři Sony už tolik ne...nejdříve přívést trinitron do kopru, pak se jako asembler vrhnout na plazmy (matsushita se ještě teď plácá do kolen) a nakonec udělat revoluci v LCD (na Technetu) - lidé kolem LG Philipsu a Samsungu hrůzou nespí...přeju S. marketingový úspěch...po těch letech by si zase něco zasloužili...
0/0
23.3.2006 9:35

TrueRobos

Re: Re: Re: Re: Cena
Ano. Jsem nadšený, protože jsem si Bravii vybral mezi cca 200 televizemi a považuji ji za nejlepší. Za srovnetelné považuji možná nové JVC (ve srovnatelné cenové hladině). Samsung rozhodně ne, LG taky ne. Co si myslí akcionáři, je mi srdečně jedno.
0/0
23.3.2006 10:27

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Cena
Tak to jsi rychlík, mě porovnání 6LCD TV trvalo přes měsíc. A pokud by se ti do těch 200ks dostalo i něco od Samsungu a Philipsu, už by si tolik přesvědčený nebyl...Hádanka: víš co je za panel uvnitř JVC?
0/0
23.3.2006 11:36

TrueRobos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
Nevím a je mi to jedno. Kvalitu televize neurčuje jenom panel. I Bravie nižší a vyšší řady mají stejný panel, přesto je vizuální kvalita odlišná. Zpracování signálu hraje významnou roli, nejen výrobce panelů. Ostatně i dobrý a špatný poičítač mohou obsahovat některé identické komponenty. Podstatné je vyladění celku.
0/0
23.3.2006 15:47

buhvol

Re: Re: Re: Re: Cena
Co je komu do akciónářů? ;o)
0/0
25.3.2006 7:18

inSIDer

Re: Re: Re: Cena
Bravia je jen nafouknutá marketingová bublina. Ve srovnání s konkurencí jako je Samsung nebo Philips jedou až druhou ligu. Mám docela často příležitost vidět všechny tři značky v různých situacích (analog, DVD, herní konzole) v různých rozlišeních (480p, 720p, 1080i) a jednoduše Sony nepatří ke špičce. Za pravdu mi koneckonců dávají i srovnávací testy. Se Samsungem nebo Philipsem Sony prohrává. Tečka.
0/0
25.3.2006 7:27

TrueRobos

Re: Re: Re: Re: Cena
Ano, taky jsem Samsung a Philips viděl a Bravie rozhodně nejsou žádná druhá liga. Od Samsungu si koupím možná ledničku, ale televizi rozhodně ne. Někdo holt považuje za ideál přesvícenou TV se šedou "černou" , která vyniká jen rychlostí panelu (a to se na konzole hodí), někdo vyžaduje dobré barevné podání. A v tomto směru jsou Bravie fenomenální a sledování klasické TV je na nich požitek.
0/0
5.6.2006 10:34

Baf

Re: Re: Cena
K čemu to je dobrý?
a) Playstation 2 + GT4 NTSC verze (1080i)
b) DVB-S2...pár kanálů se tam už najde
c) DVDplayer s čipem Faroudja
b) listopad 2006 - Playstation 3
Do začáku to snad stačí, ne?
0/0
23.3.2006 20:27

buhvol

Re: Re: Re: Cena
Já bych si třeba rád občas připojil noťas ;o)
0/0
25.3.2006 7:18

Juhelak

Uz zase?
Jak je mozne, ze autor technickeho clanku na Technetu nerozlisuje mezi CRT televizi a CRT obrazovkou. Proc se musi neustale opakovat to, ze Hranice nevyrabi CRT televize, ale obrazovky do CRT televizi.
To se to potom pise, ze Panasonic v Plzni presel potichu z vyroby klasickych CRT televizoru na ploche, kdyz je to pouze prachobycejna montaz - strcit obrazovku do plastu a pridat pad plosnych spoju s elektronikou-a prave CRT obrazovka (ktere v Plzni samozrejme nevyrabeji) je na cele vyrobe zdaleka neobtiznejsi.
Je velmi jednoduche prestavet montaz z neceho na neco, ale s procesni vyrobou, kterou vyroba CRT obrazovky je, to to mnohem obtiznejsi!!!!
0/0
22.3.2006 19:06

Roman

Poměr stran
Mohl by mě někdo vysvětlit jaký je rozdíl u MPEG2 (DVD) v rozlišení 4:3 vs. 16:9, když u obou je uvedeno 720x576. Přece 16:9 musí mít v jednom řádku více bodů než 720.
0/0
22.3.2006 16:41

rudastraka

Re: Poměr stran
kdyz budou ty body obdelniky, tak nemusi :-))
0/0
22.3.2006 16:46

Roman

Re: Re: Poměr stran
Mě ani tak nešlo o roztahování obrazu, ale například, když mám film na DVD který je v širokoúhlém formátu jak je možné že má rozlišení 720x576 - které je pro 4:3.
0/0
22.3.2006 17:02

Marek

Re: Re: Re: Poměr stran
To je takova ta finta s cernymi okraji nahore a dole ne? Je to sice 4:3 ale diky okrajum je tam 16:9 (coz vpodtstate znamena mensi rozliseni - mensi pocet bodu obrazu, pokud se nepocitaji cerne okraje do obrazu.(
0/0
22.3.2006 21:49

Pavelpod

Re: Poměr stran
mohu vysvětlit - počet bodů je skutečně stejný, větší šířky obrazu u 16:9 se dociluje skutečně jeho "horizontálním roztažením". Říká se tomu PAR - pixel aspect ratio - poměr stran pixelu (tedy obrazového bodu). U 16:9 je to obdélník (naležato), narozdíl od obrazu 4:3, kde jsou pixely čtvercové. Kruh na obrazovce monitoru či tv přijímače je pak (u obou formátů) opravdu kruh, zatímco na záznamovém stroji je v případě 16:9 (zobrazené na 4:3 monitoru) svisle protažená "šiška" - po roztažení "na šířku" (na 16:9 monitoru) je ze šišky opět kruh :-) . Podobně je na tom například záznamový formát spotřebních HDV kamer. Ty pro HDTV obraz namísto 1920 pixelů na šířku zaznamenávají pouze 1440 pixelů (obrazových bodů) a ty pak také pomocí PAR "natahují" tak, aby vykryly celou potřebnou šířku obrazu (podobně jako SDTV v případě 16:9 - opět jsou to tedy obdélníkové pixely "naležato").
0/0
23.3.2006 9:06

Roman

Re: Re: Poměr stran
Díky za odpověď. V tom případě, ale nelze interpretovat širokoúhlé vysílání DVB-T jako "ořezávání" obrazu, nýbrž za plnohodnotné vysílání všech 720x576 pixelů. Nedochází tedy ke ztrátě řádků jak jsem si původně myslel.
0/0
23.3.2006 19:38

Zod

Auátor je technický typ
Promiňte, diskuzi jsem nečetl, tak nevím, jestli to už někdo nenapsal. Ale co je za blbost takový integrovaný paskvil? A k čemu všemu to, když k tomu chce připojit PC, které HDD, DVD atd má. Nvíc PC je snadno upgradovatolné. Mám jednu zkušenost. Přeintegrované věci jsou na pytel. K čemu třeba integrované DVD, když do roka tu máme nový formát a do 3 dalších let další formát...
0/0
22.3.2006 16:36

rudastraka

Re: Auátor je technický typ
kdyz von kazdej nechce mit u televize pocitac a jsou takovi co maj z pocitace hruzu. tim nerikam ze bych si paskvil kde bude vsechno v jednom koupil, to ani nahodou, ale kdyby tam byl HDD tak bych o tom asi uvazoval. a s tim nyvym formatem to nebude tak rychly a urcite pristi rok nevyhazis dvd do popelnice. cd je stary pres 20 roku a nepripada mi ze by koncilo
0/0
22.3.2006 16:45

oknaj

Re: Auátor je technický typ
souhlas s komentarem; urcita integrace je mozna dobra pro prumerneho "konzumenta"; u televize v teto cenove kategorii nema absolutne zadny smysl.
predstava pocitace a repracku je opravdu k pobaveni. kdyby o tom autor neco vedel, pochopil by, ze pokud si nekdo koupi TV za x tisic $, velice rad investuje do zcela nezavisleho DVD prehravace a zcela nezavisleho dekoderu/zesilovace. o zvukove aparature se snad netreba ani zminovat. cokoli integrovaneho bude povazovano za zbytecnou pritez a hlavne - zustane nevyuzito.
0/0
22.3.2006 17:11

Lubor Jarkovský

Re: Re: Auátor je technický typ
To není vůbec pravda. Jedna věc je investovat do zařízení, ale na počítači spustíte jakýkoliv formát. Stačí jen nainstalovat kodeky, takže si například už dnes můžete stáhnout HDTV filmy. Samozřejmě nelegální kopie, ale to už je věc každého uživatele. Navíc můžete potom z počítače promítat pohodlněji fotky či pouštět hudbu atd. A když už sem byl u nelegálních filmů. Proč myslíte, že všichni výrobci podporují v DVD přehrávačích xvid a divx? Protože milióny lidí si filmy kopírují a stahují, což je jedním z důvodů, proč se v poslední době začaly DVD přehrávače tak prodávat. Jakmile bylo možné DVD zkopírovat díky cenově dostupným vypalovačkám, lidé si pořídili i DVD přehrávače do domácností. A kdo má na takovou televizi, má většinou i slušnou přípojku na internetu a to znamená, že si může stáhnout a následně z počítače pohodlně pouštět filmy. Ať už v nižší kvalitě v xvidu nebo v HDTV ve WMV9 či jiném formátu. Takže univerzální televizor s harddiskem a rekordérem (snadné rychlé ovládání pro
0/0
23.3.2006 2:06

Lubor Jarkovský

Re: Re: Re: Auátor je technický typ
(snadné rychlé ovládání pro nahrávání pořadů a následnou archivaci filmů či pořadů) připojený k počítači je pro dnešní člověka, který má na to, aby si koupil TV za 40, 50 či 60 tisíc vlastně ideální řešení. Ovládání na DVD přehrávačích je totiž obzvláště u xvidu či většího množství fotek krajně nepohodlné.
0/0
23.3.2006 2:06

Robos

Re: Re: Re: Re: Auátor je technický typ
Ha, pan autor je student. Buďte laskav a nemíchejte dohromady "špičkové televize" a DivX/Xvid formáty. Ty totiž, bohužel, vypadají buď jako veselé kostky a nebo je musí přehrávač brutálně rozblurovat. Velké televize jsou určeny ke spolupráci se špičkovými přehrávači a špičkovým filmovým materiálem. Opravdu vás to, studente, možná překvapí, ale lidé, kteří mají na takovou televizi, mají i na origoš nekomprimovaný film - je to rozhodně jednodušší, než stahovat z internetu nějaký otřesně zkomprimovaný materiál. To, co lze zkouskout na 17" monitoru, vypadá na kvalitní 32" televizi zcela příšerně.
0/0
23.3.2006 2:30

Lubor Jarkovský

Re: Re: Re: Re: Re: Auátor je technický typ
Dovolte, já mám domácí kino s projektorem i LCD televizor s vysokým rozlišením a je vidět, že o dané problematice vůbec nic nevíte. Pouze jste naočkován tunami PR textů, kde se píše o kostičkách a podobných hloupostech. 1. to, že má někdo na takovou televizi, neznamená, že si kupuje originální filmy. Věřte, že s tím mám zkušenosti a s platem to má sice, co dělat, ale rozhodně ne až tolik. A navíc televizor za 40 či 50 tisíc není pro nějaké zbohatlíky. Takovou televizi mám i já a rozhodně se nepočítám mezi bohaté. Ti si kupují televize nad 100 tisíc. 2. na LCD televizi s HD rozlišením vypadá xvid téměř stejně jako DVD. Rozdíl je sice vidět, ale rozhodně není tak markantní, jak to prezentujete
0/0
23.3.2006 8:39

Lubor Jarkovský

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auátor je technický typ
Jedná se o blud, který prostě šíří neinformovaní lidé. Rozhodně vypadá xvid film na TV s úhlopříčkou 70 cm (LCD HD) lépe než české digitální vysílání. 3. Zmiňoval jsem i o HDTV, které jste taktně vynechal. 4. Jsem studentem Literarní akademie a v oboru recenzování elektroniky už pracuji více jak šest let. Jsem spolupracovníkem různých předních českých médií o počítačích a elektronice. Takže ironicke označení "studentík" mě poměrně uráží. 5. Ještě ke stahování či pálení filmů. Dělá to dnes obrovské množství lidí díky stále se "zrychlujícímu" internetu a cenově dostupným přehrávačům podporujícím xvid. Dovoluji si tvrdit, že televizor za 40 tisíc stále spadá do kategorie pro zcela běžného spotřebitele. Je sice v horní části pomyslného žebříčku, ale stále je tam. A proto je v této oblasti xvid apod. velmi aktuální. Technet se snaží přinášet články směřované na většinu, nikoliv minoritní skupiny náročných diváků schopných si pořídit domácí kino za 200-500 tisíc. U těch je samozřejmě xvid na
0/0
23.3.2006 8:45

Lubor Jarkovský

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auátor je technický typ
naprosto nemyslitelný.
0/0
23.3.2006 8:46

TrueRobos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auátor je technický typ
Výborně, jak píšete v bodu 4, JSTE student. Peníze taky nemáte. Originální obsah si nepořizujete. Čili byl jsem ve svém odhadu 100% přesný. Lidí, kteří si přivydělávají psaním do "předních médií" je mezi studenty hodně, mj. proto, že přední média platí zcela katastroficky a nemohou si najmout opravdové experty. Jen přiznejte, kolik vám za tento textík Technet zaplatil? Hádám, že méně než 1000 Kč hrubého i s fotografiemi. Tak co, jsem přesný i tentokrát?
0/0
23.3.2006 15:53

Lubor Jarkovský

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auátor je technický typ
Mám doma 350 originálních DVD, kromě výše zmíněného spolupracuji s velkými korporacemi a připravuji pro ně press materiály. Dělám ještě další věci v oblasti PR. S kolegou často spolupracuji na vývoji webových stránek pro velké firmy. Můj měsíční příjem se pohybuje okolo 30-40 tisíc korun. Za tento text jsem dostal skutečně asi 1000 korun, což je pro internetové médium nadprůměrný honorář. V tištěných časopisech mám samozřejmě ohodnocení daleko vyšší. Například pro Technet píši, protože jsem zde začínal a navíc je pro mě psaní i koníčkem. Rozhodně nepatřím mezi studenty, kteří by si psaním přivydělávali. Já si jím z větší části skutečně vydělávám (zbytek příjmu tvoří weby a PR). Nedovoluji se nazývat expertem. Nicméně je o mé texty zájem, dostávam za ně nadprůměrné honoráře a často musím práci odmítat. Neříkám to, abych si honil ego. Ale prostě to tak je, takže tímto tuto diskuzi končím. Po dlouhé době jsem se rozhodl pod článkem reagovat a jak vidno, byla to chyba.
0/0
23.3.2006 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.