Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Evropě začal soud, zda Gates ohrožuje trh

Microsoft stojí před dosud největší hrozbou, která by mohla podkopat jeho vůdčí postavení na světovém trhu. Po amerických soudech se do sporu o to, zda nezneužívá své dominance, pustili i evropští soudci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ron_Son

Klasikove
Pokud si nekdo poridi PC je na nem co si zvoli za system! Avsak vyber je celkem omezeny. Bezny, zduraznuji BEZNY, uzivatel tudis sahne po MS Windows. Je to nejklasictejsi a nejjednodussi reseni. Na pocatku totiz byla chyba, ze se vyvinul jen jeden system a nemel kunkurenci, kdyz nekdo bude chtit udelat jiny system nebude kompatilni, proto se vsichni navazi do MS a snazi se na nem parazitovat, maj radsi vymislet sve reseni systemu, aby byla konkurence v tomhle smeru. Ale i v tomhle se narazi na problem, ze MS neposkytne source kode a proto jiny system nebude kompatibilni. Proc by firma mela sdelovat nekomu sve vyrobni tajemstvi? Pokud se nemylim, tak to se snad ani nesmi. Podle me se tento spor jen tak nevyresi, ale prubeh bude velice zajimavy :D
0/0
1.5.2006 22:46

tito

Nevybavenost
Misto WinXP jsem si poridil Linux prave pro jejich nevybavenost. Podle me neni dobry napad Windows prilis orezavat. Browser a multimedialni prehravac jsou prece jen zakladnim vybavenim.
0/0
26.4.2006 17:16

jsiii

Re: Nevybavenost
Hlavně by mě zajímalo, jak si chtějí pánové bez internetovýho prohlížeče stáhnou internetovej prohlížeč. Celá tahle kauza mi přijde dost ulítlá. Proč někdo někoho buzeruje, co má jak vyrábět a prodávat? Microsoft se rozhodnul, že bude vyrábět operační systém s balíkem programů a nikdo mu do toho nemá co kecat. To byste mohli perzekuovat všechny výrobce freewaru, protože nekalým způsobem konkurujou placenýmu software.
0/0
27.4.2006 10:44

BOGDY

Lepsi vyhravaju
Je na ludoch,co si nainstaluju.Ak mi MS prida zadarmo aplikacie,ktore vyuzijem, budem len rad.Do Windows XP som si nainstaloval Firefox,lebo sa mi zdal lepsi ako IE,teraz mam Operu.Takisto pouzivam BS Player alebo Zoom Player namiesto Windows Media Playeru.Sance na trhu su rovnake, kto je lepsi, jednoducho vyhrava, staci sa pozriet napr. na Google,ktory zacal z nuly.Ak nieco vyrobim,nerobim to pre to,aby sa nabalila aj konkurencia.Sam vyvyjam aj pod Windows a musim povedat,ze lepsiu dokumentaciu ako je MSDN nepoznam.
0/0
26.4.2006 11:28

KKK

Re: Lepsi vyhravaju
problem je v tom, ze nemas moznost uplne volby. Mas bud IE, nebo IE+FF, nebo IE+Opera... kdyby slo jen o to, tak pal to cert, ale IE je dost vazny bezpecnostni problem. A navic ho MS do systemu zakomponoval tak, aby nesel vymyzat zamerne!
0/0
26.4.2006 12:22

X

Re: Re: Lepsi vyhravaju
No to bych netvrdil, že to udělali záměrně, aby vznikl bezpečnostni problem. Nicméně ve Win Vista by měl být IE a správce oken v systému asi každý zvlášť, už kvůli bezpečnosti systému. Pokud byste odstranili IE z nynějších Win tak by se vam zhroutil celej system. Navic FF si můžete nastavit jako výchozí prohlížeč, smazat ikonu IE z plochy a budete v klidu bez IE
0/0
26.4.2006 14:31

KKK

Re: Re: Re: Lepsi vyhravaju
Co to meles :o) IE jsem sice dal vyhodit (pres odstranit soucasti systemu) Presto jsem ale zpetne zjistil, ze nektere programy si samy (bez meho vedomi) spousti IE pro sve potreby. Odstraneni ikonky z plochy tento problem neresi.///// Co se tyce toho zameru. Doporucuju pohledat informace na internetu, bue to zajimave prekvapeni. Neudelali to aby vznikl bezpecnostni problem, to je nedorozumeni. Udelali to zamerne aby nesel IE odtranit. Trocha historie: Vlada USA sppustila rizeni s MS za integrovani prohlizece do systemu. MS se branil, ze jsou windows na prohlizeci postaveny, tudiz nejde vyndat. Nekolik nezavislych posudku americkych univerzit ho ale usvedcilo ze LZI! MS, takto usvedcen vyuzil tyto analyzy k tomu, aby v dalsi verzi uz IE byl opravdu neodstranitelny.... Tak jako ve vsem co dela se objevila chyba. Kdyz chtel neodstranitelny IE, tak to jako vzdy neudelal poradne. Kdyz se na to prislo, tak to opravil tak, aby uz odstranit nesel!
0/0
26.4.2006 20:23

jsiii

Re: Re: Lepsi vyhravaju
To co píšeš je samozřejmě svatosvatá pravda, ale problémem sporu pokud vím to není. Navíc znovu zopakuju, že nevím, jak se chceš bez IE dostat k FF nebo Opeře. Nějak stáhnout je musíš.
0/0
27.4.2006 10:46

KKK

Re: Re: Re: Lepsi vyhravaju
Vska v poradku. At tam je, ale at se da vyhodit!
0/0
27.4.2006 15:54

KKK

No to je zase diskuze
1. Rvat tady muzete jak chcete. Jestlize mame dohodu na nejake vlade vetsiny (demokracie) tak v prve rade muzete nadavat sobe, ze jste si zvolili blbe zastupce (politiky) - co naplat ze nekdo do EU nechtel, vetsina ho prehlasovala. ///////////////// 2. MS, chce li prodavat na Evropskem trhu, MUSI se podritit evropskym pravidlum! Pokud se mu to nelibi, at tahne jinam! (a proc se asi brani, a netahne pryc??? myslim ze je to jasne)//////////////// 3. Ze MS zneuziva sveho dominantniho postaveni na poli OS je nepochybne. Je jen na nas, jestli to bude podle nasich pravidel pripustne nebo ne. 4. Pokud by situace dosla tak daleko, ze by jediny software spustitelny pod win, byl z dilny MS, jak by se vam to libilo. 5. kouknete na posledni myslim ze brutalni konkurenci pro Vistu od Novellu, a pak mluvte o linuxu: http://linuxos.sk/clanok.php?clanokid=165
0/0
26.4.2006 9:37

Kirk

Hm
Gates ohrožuje trh, otázka je, jestli to je (a jestli to má být) postižitelné. Tam udělali Američani chybu, že tenkrát před lety nerozhodli, že se M$ musí rozdělit. Kdyby to tenkrát udělali, máme tady dnes daleko zdravější konkurenční prostředí a jsme v IT všeobecně dál :-(
0/0
26.4.2006 9:06

Phanosh

Problémy
"Pokud si zákazník vybere někoho jiného než Microsoft, čekají ho problémy." = NESMYSL. Mě žádné nečekaly a nepotkaly.
0/0
25.4.2006 19:14

KKK

Re: Problémy
Ale cekaly... Ja si take vybral neco jineho nez MS. A tedka mam takovou volnost, ze mi obcas dela problem vybrat si to co mi vyhovuje nejvice :o)... Ale to jsou prijemne problemy :o)
0/0
26.4.2006 9:22

Phanosh

Re: Re: Problémy
A tak to zas jo, takové mám taky.
0/0
26.4.2006 13:49

Laco

TRAPNE
EK je banda kretenov a aj ked je popularne nenavidiet Microsoft, drzim im palce a dufam ze vyhraju, pretoze to co sa deje je trapne prehananie a ja osobne sa tesim na Vistu, IE7 a spol...A linux je v sucasnej podobe stale SHIT JAK HOVADO a to viem o com hovorim !!! Cest vynimke Ubuntu, ale stav kodekov je pre mna aj tak nedostacujuci.
0/0
25.4.2006 15:51

Phanosh

Re: TRAPNE
Zjevně nemáš ponětí, o čem žvaníš. Takových rádoby chytrých uživatelů už jsem viděl!
0/0
25.4.2006 19:13

Chrochta

Re: Re: TRAPNE
Což lze řícz i o tobě, že...
0/0
25.4.2006 20:54

KKK

Re: Re: Re: TRAPNE pro LACO
Teda jsetli jses ten Laco, co prevadi svoje idiotske teorie o svetovem ropnem spinkuti na aktualne.cz tak te netreba ani komentovat... Ted uz chapu ze ty ze sebe toho vola nedelas.. ty jim ses..
0/0
26.4.2006 9:25

Phanosh

Re: Re: Re: TRAPNE
Pro mě je informatika denním chlebem, takže já bych to o sobě neřekl. Ale hlupák může tvrdit cokoliv o komkoliv, že?
0/0
26.4.2006 13:48

DeatBoy

Ms dotoho
Fandim MS at vyhraje protoze tohle je uz humus. Windowsy sou jeho tak snad si do sveho produktu muze dat co chce.
MS
0/0
25.4.2006 11:20

ChápanKlouzavý

Re: Ms dotoho
To je jinak a neni to takhle jednoduchý ... asi nechápeš o co tam de jinak bys takovej blábol nevypustil.
0/0
25.4.2006 12:40

DeatBoy

Re: Re: Ms dotoho
A o co tam jde ? Krom toho ze jim vadi soft ve windowsech a pak chteji zverejnit nektere casti zdrojovych kodu windowsu (myslim ze hlavne servrovych verzi), ale s tim druhym pozadavkem dost souhlasim.
0/0
25.4.2006 14:01

melkor

Re: Re: Re: Ms dotoho
Omyl. Nikdo ma MS nechce zverejneni zdrojaku. EK "jen" chce kompletni dokumentaci k API a k pouzivanym protokolum (nejsem si jist, zda take popis formatu souboru).
0/0
25.4.2006 14:50

PachezZ

Re: Re: Ms dotoho
Já s nim naopak souhlasim , kde to žijeme , vyrobim program - dejme tomu editor obsahující integrovanou kalkulačku - a co když se ozvou firmy že tim že muj program ji už obsahuje přicházej o zákazníky ? Už tim že si wokynka nainstaluješ souhlasíš v podstatě s tim že to tam máš , pokud to nechceš máš jinou možnost linux nebo jiný OS... Přijde mi to jako kdybych koupil třeba košili a nadával že sou na ní knoflíky... co když chci použít jiný... Ad. Firmy co když pak nastane situace kdy firmy vyrábějící sůl pudou proti pekárnám co dělaj slaný rohlíky ? Přece jim to brání v rozvoji protože proč by si spotřebitel solil jejich solí když už jí tam má... Firmám nikdo nebrání vyvíjet soft pro linux pokud se jim tahle situace nelíbí...
0/0
25.4.2006 14:04

Fantomas

Re: Re: Re: Ms dotoho
To bohuzel neni tak uplne pravda. Zasadni rozdil je v tom, ze Windowsy jsou OS. Tedy neco pod cim ma vse jet a melo by to tudiz byt zcela zdokumentovano. Nejde o to jak je OS naprogramovan, ale o to jak k nemu pristupovat. A tam je problem, MS hodne veci taji. NERO nebo Adobe taky maji plno produktu v baliku a nikomu to prece nevadi, nejsou OS. Maly primer. Mame spoustu automobilek (Skoda, Ford, Toyota atd.) a vsichni pridavaji do svych aut kde co. A to je v poradku = obdoba NERA, Adobe, atd. Pak tu mame firmu VYCURANEK, ktera se zameri na staveni silnic. Na silnice nejdriv pousti kazdeho, ale pak najedou zacne vymyslet nove povrchy, spec. zarizeni po stranach atd. ale nikomu nerekne o co jde. Vedle toho zacne nabizet kazdemu kdo po ni pojede a zaplati si mitne vlasni auto VYCUR2.0, ktere vsechny tyto jeji novoty zvladne bez problemu. No a to je takovy Windows s Media Playerem. A tim dost vyraznym zpusobem, zacne vytlacovat konkurenci, protoze ma silnici (MS ma OS).
0/0
25.4.2006 15:58

Radek

Re: Re: Re: Re: Ms dotoho
To je ale blbej příměr. Na PC mít vůbec windows nemusíš, pro většinu běných aplikací můžeš používat něco jinýho. Těžko ale vedle sebe bude stát třeba deset silnic.
0/0
25.4.2006 17:12

PachezZ

Re: Re: Re: Re: Ms dotoho
Nevim nevim , podle mě víc sedí přirovnání , že třeba auta firmy vyčur nebudou díky speciálnímu povrchu silnice drncat ale jiný auta jo... Ale firma vycuranek si tu silnici zaplatila takže nevidim nic špatnýho na tom že zvýhodnuje použití svých produktů... Tomu se ale rika know-how , nevidim důvod proč by MS měl poskytnout všem dokumentaci ke všem funkcím jejichž vývoj zaplatil , pokud jiná firma chce docílit stejné funkcionality at si funkci vyvine znova... Ať vyvine klidně i lepší ale at ten vývoj zaplatí , nebo at si požádá o licenci na tu funkci MS... Prostě nechápu co je komu do toho jak má MS zdokumentovaný fce systému... jendou je to jeho produkt a je jen dobrá vůle MS že umožnuje spouštět aplikace třetích stran , MS má v podstatě všechen software který pje potřeba ke kancelářské práci... Navíc se i na windows můžeme dívat jako na balík programů a ne jen OS... Je tu konkurenční prostředí , pokud se to ěnkomu nelíbí at přejde na linux nebo jiný Os...
0/0
25.4.2006 18:26

PachezZ

Re: Re: Re: Re: Re: Ms dotoho
Jeste dodám příklad... Pročpak v tom případě nejde EK třeba po SE , já má starej SE t230 s externím fotoaparátem MCA30 - nikde neni zdokumentovanej přenosovej protokol foták telefon , tím pádem vlastně SE ničí konkurenci protože nemůžu použít fotáky jiných firem(hypoteticky , asi žádný takový nejsou)... což je blbost... nechci foták od SE - tak at si koupim jinej foun , je jansý že SE si know-how může nechat pro sebe... Pokud je to v ekonomickym zájmu firmy tak proč ne... MS nikoho neomezuje v programování pro windows to by si ty firmy měli uvědomit , nikdo jim nebrání stejný funkcionality dosáhnout vlastníma vývojářema za vlasntí peníz... Stejně jako nikdo těm firmám nebrání aby vyvíjely místo pro windows pro linux... tam mají dokumentace habaděj...
0/0
25.4.2006 18:32

DeatBoy

Re: Re: Re: Re: Re: Ms dotoho
Nikdy sem nezkoumal rozhrani servrovych produktu ms ale co se tyce zdokumentovani API normalnich windowes si nemuzu na nic stezovat MSDN Library je podle me primo vybrorne udelana. Ke kazde funkci api tam je i spousta prikladu na jeji pouziti. Jestli to tak neni vsude tak je to skoda.
0/0
26.4.2006 8:23

Will76

Re: Ms dotoho
Přeji Microsoftu aby vyhrál. Celý tenhle podělaný evropský spolek by se měl rozpustit. Umí jen omezovat a diktovat a dáváat pokuty.  Firma je od toho aby se rozvíjela a konkurence od toho aby konkurovala. Když na to konkurence nemá no tak holt má smůlu. V tato komise chce zjevně pomoci neschopným firmám na výsluní, protože jinak s tím svým shitem neuspějí.
Microsoft vyhraje.
0/0
26.4.2006 8:58

KKK

Re: Re: Ms dotoho
MS, prohraje... uz jen kvuli tomu, ze se snazi byt MAXIMALNE nekompatibilni s cimkoli co neni MS. Sleduj pozvolny tred firem a lidi, co pomalu, velmi pomalu, odchazi od MS. Tohle spusti tvorbu softwaru pro Linux, ktery obcas nekomu na neco chybi a to zase dalsi prechody... a MS pujde do hajzlu. A nebo MS prehodnoti sve chovani a zacne si vazit zakazniku, coz dneska nedela. V obou pripadech vyhrajeme my, zakaznici.... Ale nekteri z nas uz dnes pochybuji, ze po zkusenostech s chovanim MS se k nemu nekdy vrati. To mas stejny jako kdyz v Hypernove prodavali shnile salamy, a pomazavali je olejem, aby byly cersve.... Normalni zakaznik si tam uz nikdy nic nekoupi... to je trh..
0/0
26.4.2006 9:43

kido

Re: Re: Re: Ms dotoho
... ty fantasto ... :)
0/0
26.4.2006 11:05

KKK

Re: Re: Re: Re: Ms dotoho
Zapomel jsem dodat ze to ocekavam za 10 let :o)
0/0
26.4.2006 12:23

Pavel

Zvláštní nápad
A co vy chytráci uděláte, až MS řekne, že teda na evropském trhu nemusí být. Stačí pozastavit práce na lokalizacích nových verzí a vydávání záplat. Amerika a Asie jako trh docela stačí. Pročtěte si výroční zprávy.
Na první pohled to má jendoduché řešení - přejdem všichni na Linux. Jenže pak bychom se teprve nestačili divit. No a za rok či dva by evropská komise prosila MS, aby zase v Evropě prodával.
Evropa už teď nestačí nejen na Ameriku, ale ani na Asii. Když by se k tomu přidaly problémy v IT sféře, tak by už zase platily tři zákony budování socialismu (teda hlavně tedn třetí):
  1. Dohnat a předehnat
  2. Dohnat
  3. Neztratit stopu
0/0
25.4.2006 11:05

Neo

Re: Zvláštní nápad
Ty jsi mimo, já bych byl pro aby evropa přešla na linux, bez Windows bych se klidně obešel
0/0
25.4.2006 11:31

DeadBoy

Re: Re: Zvláštní nápad
Linux je podle me pro bezne uzivatele nepouzitelnej.A to hlavne diky systemu zavislosti. Jinak detekce hw uz je na dost vysoke urovni hodne prijemne me prkvapil OpenSUSE po jehoz instalaci mi chodil veskery hw i na mem notebooku.
Dalsi vec co srazi linux a diky cemu se stava mene pouzitelnej je podpora od vyrobcu hw a podpora kodeku. Dost me sklamalo ze cista instalace nedokaze napriklad prehrad chranene dvd i kdyz dvd player tam je. (instalece libdecss neni sice problem ale bezny uzivatel chce pracovat nebo se bavit a ne zjistovat co musi jeste nainstalovat)
0/0
25.4.2006 11:49

ChápanKlouzavý

Re: Re: Re: Zvláštní nápad
Já si nemyslim že je to natolik složité že by se to "běžný uživatel" nemohl naučit ... když vezmu ještě v potaz čas, který ušetří tim že nebude mít okna, který se neustále ser ... furt padaj ... tak je to jasný.
0/0
25.4.2006 12:45

DeatBoy

Re: Re: Re: Re: Zvláštní nápad
Padavst windowsu byla brutalni u w98 ale u verze 2000 nebo xp mi to jeste nespadlo jenom jednom kdyz sem paril flatouta a to kvuli spatnejm driverum u grafiky.Jinek mi jedou nonstop a bez jakejkoliv problemu
0/0
25.4.2006 12:56

Stiff

Re: Re: Re: Re: Zvláštní nápad
Jako třeba já nejsem žádná lama, dokonce bych si trouf říct, že sem o něco víc, než běžnej uživatel.. v nedávný době sem si nainstalil linux. už při instalaci udělal chybu balíček, kterej přímo souvisel s grafickym rozhranim, možná náhoda, ale nebejt mýho spolubydly, tak bych se na to asi úplně vykašlal a zkusil jinou distribuci, nakonec sem to zprovoznil. Do dneška mi tam běhá jen Opera, Psi a k síti se připojuju přes kabel, protože wifina nejde. Video si tam zatim nepřehraju, zvuky fungujou tak napůl.... a dostávám se k tomu, proč vůbec reaguju... kdybych měl sečíst čas, kterej se budu pídít po tom jak zprovoznit každou maličkost, která ve Widlich (který mi skoro nepadaj) funguje asi tak 30 minut od vložení instalačního CD, tak ten čas určitě mnohonásobně převýší čas kdy rebootuju widle... prostě, pro běžnýho uživatele, kterej potřebuje přístup na mail, serfnout si na netu, napsat nějakej ten dopis atd.. je to IMHO fakt nepoužitelný...
0/0
25.4.2006 16:15

B.A.D.Y.

Re: Re: Re: Zvláštní nápad
podpora kodeku neni v zakladnich instalacich linuxu (ty co jsou zdarma) z duvodu licencni politiky.
0/0
25.4.2006 13:31

PH

Re: Re: Re: Zvláštní nápad
Vidíš to. Instaloval jsem to Open SUSE v sobotu. Taky to našlo všechen hw a když jsem v Gnome chtěl ze zvyku shodit dolů tu horní lištu která obsahuje menu s programama a dát ji na spodek obrazovky abych mohl na ní hodit plochy a zrušit tu původní spodní lištu protože nechápu proč si mám zmenšovat nesmyslně dvěma lištama obrazovku, tak jsem přišel na to že ani jako root nemám na tohle podle SUSE práva. Přitom totéž dělám běžně jak v Mandrivě, tak v Ubuntu. Z toho si vyvozuju že Open SUSE už nikdy více do mého PC nedám. A nic od Novellu jasně taky ne.
0/0
25.4.2006 17:36

BořekŠikula

Re: Zvláštní nápad
Možná by to ze začátku bylo nepříjemné, ale velmi rychle by všichni (= státní orgány) musely opustit výhradní používání MS Office a IE, výrobci mobilních zařízení by museli nahradit *Sync tak, aby komuinikoval i s něčím jiným, než Outlookem (na to je Evropa dost významný trh). Pak už nebudou ani Windows nezbytná platforma - a to by pro Microsoft byla těžká rána. A definitivní konec ActiveX , i Komerční banka by musela předělat ProfiBanku a MojiBanku :-) Ten výsledek by se líbil i jinde - v té Asii i Americe.
0/0
25.4.2006 11:49

Jaro

Re: Re: Zvláštní nápad
Ak má zákazník takúto možnosť voľby, tak rozhodnutia EK strácajú svoje opodstatnenie.
0/0
25.4.2006 12:25

Zubr

Re: Zvláštní nápad
, Asie je sice silně dynamický trh, ale lidi tam (snad kromě Japonska) používaj většinou nelegální software a z toho Microsoft nic nemá. Kdepak, Evropu si nemůže dovolit ztratit.
0/0
25.4.2006 15:00

Clayman

Re: Zvláštní nápad
A ted tu o Karkulce, pls. Predne -- Asie jako trh rozhodne nestaci, jelikoz -- jak uz tu nekdo poznamenal -- ve spouste asijskych statu je mira uzivani ilegalniho software natolik vysoka, ze by tam M$ prilis nezbohatnul. Krom toho, kdyby M$ opravdu prestal prodavat Windows v Evrope, spousta softwarovych firem by urcite zacala premyslet o portaci svych programu na Linux, protoze -- at uz si to myslite nebo ne -- Evropa je porad zatracene silny trh, ktery by vetsina velkych hracu na poli software urcite ztratit nechtela. (A zaverem jen tak mimochodem -- druhy zakon je "Udrzet krok" ;).)
0/0
26.4.2006 22:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.