Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme první české porevoluční dopravní letadlo – Aero Ae270 Ibis

Máte zbytečných 45 milionů korun? Pokud ano, tak si můžete pořídit nové české dopravní letadlo Aero Ae270. Pojme až deset pasažérů a spotřebu nemá nijak závratnou. Na osobu a 100 kilometrů si vezme necelých pět litrů paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eufi

glass cockpit

Mám len takú otázočku...

Na co je vhodny "glass cockpit" a na co nie z hladiska vycviku

0/0
30.5.2008 12:57

HanzPrague

Re: do Brna stale autem

dlouho jsem se tak od srdce nenasmál. Díky, máte recht.

0/0
3.5.2007 23:10

lzap

5 litrů ------ ???

Těch 5 litrů je ve městě, nebo mimo město? :-D

0/0
30.8.2006 20:38

letenky

letedla
www.letenky.95.cz
0/0
16.7.2006 14:44

letenky

letadla
| levné letenky |
0/0
16.7.2006 14:39

letenky

Letadla
www.letenky.95.cz
0/0
16.7.2006 14:37

autobus

motor
Jeden motor je na takový letadlo málo.
0/0
22.5.2006 0:10

xxx

xxx
mohlo by to být dobrý
0/0
15.5.2006 15:19

fel_low

Au
Panebože. Velmi elegantně řešené výfuky, Jen bych je ještě otočil nahoru, aby se měl čeho přidržet Santa Klaus, až do něj naletí.
0/0
12.5.2006 11:20

oracle29

Hezké
škoda že letadel se u nás nevyrábí víc. Ekonomice by to dost pomohlo.
0/0
12.5.2006 9:29

idnesKROKODYL

Re: Hezké
neni dulezite co se vyrabi... Vyrabime i krasne traktory a Tatrovky ale nikdo je nechce kupovat takze s tou vyrobu bych nepospichal...
0/0
13.5.2006 13:16

Richi

Re: Re: Hezké
Jo jo je to tak, co s tím že se vyrábí kvalitní věci když je neumíme prodat
 
------------------------------------------------------
0/0
16.5.2006 12:14

jméno

tajemno
http://www.okoun.cz/boards/area_z4_(nebo_treba_51)
0/0
11.5.2006 19:16

sira1975

nerozumím hmotnostem
nějak mi matematicky nevychází hmotnosti, prázdný letoun 2700 kg, max. vzletová 3800 kg. Pokud vezmu 100 kg na pasažera se zavazadlem tak při plném obsazení už bych asi natankoval jen 100 litrů (nevím kolik přesně váží litr leteckého benzínu, beru orientačně 1l=1kg). Pro změnu při plné nádrži 1100l už bych asi nikoho nemohl svést. Nevíte někdo jak to je? díky
0/0
10.5.2006 18:52

Luboš

Re: nerozumím hmotnostem
Zkus se kouknout na stránky ae270.com
0/0
11.5.2006 10:01

rychloslimejs

Re: nerozumím hmotnostem
oni nerikaji uplnou pravdu. Jestli se nepletu 3800 kg je max. pristavaci hmotnost, ktera se od vzletove lisi prave v hmotnosti paliva. Max pristavaci je pak vzdy nizsi nez vzletova z jednoho prosteho duvodu a tim je vetsi zatez kladena na podvozek pri pristani. Jinak hmotnost leteckeho paliva je znacne odlisna od litr = kilogram... palivo je o dost lehci....
0/0
11.5.2006 10:57

Luboš

Re: Re: nerozumím hmotnostem
3800 kg je opravdu maximální přistávací hmotnost. Maximální vzletová je 4000, MZFW (to znamená plně naloženého stroje ale bez paliva) je 3700 kg. Samotný prázdný stroj váží 2564 kg. Škoda jen toho, že aby dostal letoun typovou certifikaci, tak může mít jen polovinu paliva oproti původním předpokladům. Tím se z něj stal stroj pro úplně jiný segment trhu, než byl původně určen. Původně to měl být letoun pro luxusní levnou přepravu na vzdálenosti okolo 5000 kilometrů. Tím se ale nikdo nikde moc nechlubí....
0/0
11.5.2006 11:50

Luboš

Ibis vs. Spirit
Stroj se nejmenuje AE270 Ibis, ale AE270 Spirit vyráběný konsorciem Ibis Aerospace
0/0
10.5.2006 15:05

Danshu

Může mě někdo poučit
Co jsou to winglety? A k čemu je to dobrý - jestli je to to co si myslím... Takový ty špičky na koncích křídel co jsou teď na všech nových letadlech?
0/0
9.5.2006 23:52

Jan Matura - Mobil.cz

Re: Může mě někdo poučit
Dobry den,
informace o wingletech najdete napriklad zde:
Ma to vliv na usporu paliva, ovlivnuje to aerodynamiku a dalsi parametry provozu.
Jan Matura
0/0
10.5.2006 0:36

Danshu

Re: Re: Může mě někdo poučit
Díky.
0/0
10.5.2006 17:38

rychloslimejs

Re: Může mě někdo poučit
jeste bych doplnil kolegu, ze maji vliv i na stabilitu letu. Jinak me dost me udivilo, ze u popisku fotek pouzivaji termin "trubice na mereni rychosti letu" misto Pitotova trubice, ale winglety nevysvetli...
0/0
11.5.2006 10:58

old fashioned Vince III...

V Bulharsku
nebo v Albanii bude mít tento na koleně sesmolený křáp jistě úspěch LOL LOL LOL LOL
0/0
9.5.2006 21:27

rychloslimejs

Re: V Bulharsku
sorry, ale jste trouba. Tohle letadelko se jim dost povedlo a kdyz se podivate na dodavatele, jde o firmy, ktere o letadlech neco vedi. Mimochodem, nejkvalitnejsi auta jsou stale ta, ktera se vyrabeji rucne na koleni, jak vy rikate, paradox, ze...
0/0
11.5.2006 11:01

otrokar

do Brna stale autem
ha, ha za 3500kc do brna? to radsi pojedu autem a pomuzu ostatnim ucpat dalnici. moje auto ma take spotebu 5l na jednu osobu a na 4osoby 5,3l.pokud si spocitam cestu na letiste, dobu odbaveni, cestu letadlem, zase odbaveni a cestu z letiste, tak autem jsem na tom casove minimalne stejne a jeste se muzu cestou zastavit na toceny pivo!
0/0
9.5.2006 15:28

pavek

Re: do Brna stale autem
No ty se ale mas. Muzes jezdit do Brna autem. A ti hloupy bohaci musi letat letadlem.
A taky vis kolik zere tvuj vuz. To voni ani neumi spocitat. To jsou ale moulove vid, ty ti ale musi zavidet.
0/0
9.5.2006 16:45

Yaroukh

Re: Re: do Brna stale autem
dost dobry :o)))
0/0
11.5.2006 9:37

sherman

Re: do Brna stale autem
aaaa pan je ridic alkoholik  jede podalnici, na odpocivadle si da pivo a pokracuje dale...
0/0
9.5.2006 17:23

old fashioned Vince III...

taxe
na to tupej blbe podívej sám...
0/0
9.5.2006 14:54

old fashioned Vince III...

Re: taxe
to si přečtě rád vohon a milovník upatlanýho českýho řemesla "abrakadabra"
0/0
9.5.2006 14:57

old fashioned Vince III...

K votřesnýmu kokpitu
ještě jedna malá glosa: když se podívám na detailní záběry motorovýho prostoru, chce se mi zvracet: trubky výztuhy upajznutý a votřepaný, příčky vopatlaný nějakým suříkem a navrch vomatlaný voškubanou a zmuchlanou alu-foliií.... pravá česká vostuda...
0/0
9.5.2006 14:40

abrakadabra

Re: K votřesnýmu kokpitu
ty seš taky votřesnej VOCAS, vole
0/0
9.5.2006 14:53

old fashioned Vince III...

Re: Re: K votřesnýmu kokpitu
xe na to tupej blbe podívej sám....
0/0
9.5.2006 14:55

Arvelius

Re: K votřesnýmu kokpitu
Ty tomu asi hodně rozumíš, co?
0/0
9.5.2006 14:54

Lucky

Re: K votřesnýmu kokpitu
A uz jsi nekdy videl letadlo nekde jinde nez na nejaky vystave?Letadlo ktery lita v provozu vypada proste takhle a ta podle tebe alu folie je soucasti protipozarni prepazky.Takze az uvidis nejaky letadlo z blizka a ne z autobusu tak sem pak neco napis
0/0
9.5.2006 18:15

old fashioned Vince III...

Re: Re: K votřesnýmu kokpitu
ty chytrolíne, tady nejde o to, co tam je či má být, ale jak strašně špatně je to provedený řemeslně. Tys asi kokůtku nikdy neviděl letadlo vyrobený v cizině, co? Tady na těch fotkách je to vostudnej hnůj. HOWGH, umaštěnej východní nýmande...
0/0
9.5.2006 21:19

Erwre_Werwer

Re: Re: Re: K votřesnýmu kokpitu
Ty jsi ale kus vola...
0/0
9.5.2006 21:44

Ondrej

Re: Re: Re: K votřesnýmu kokpitu

Ty asi nevíš, že nejlepší letadla jsou i z Čech...

0/0
22.3.2007 12:18

old fashioned Vince III...

Letadlo ktery lita v provozu vypada proste takhle
jistě, že v upatlaným Čehůnstánu všechno takhle uboze vypadá, tos měl jednu malou pravdu, blbe...
0/0
9.5.2006 21:24

a

Re: Letadlo ktery lita v provozu vypada proste takhle
davaji ti doma kapesny nebo jeste musis chodit vydelavat do McDonalds? Kecas absolutni hovadiny a jeste tu delas machra..
0/0
15.5.2006 23:02

Lana

Re: K votřesnýmu kokpitu Chce to znalosti...vaše...
Vaše znalosti jsou poněkud jiné......že....podílíte se na kostrukci...rozhodně ne.... to čemu vi žíkáte opajcnuté trubky je standartní způsob jak zjednodušovat konstrukci při vývoji...ničemu to nevadí.....v rámci série to bude jistě upraveno ....To čemu vi říkáte suřík ...tak rozhodně suřík není....jedná se o dvě věci , na rámu motorového krytu je základová barva na hliník a to opatlání jak vy říkáte na protipožární příčce je tlumící hmota zjednodučeně řečeno " něco jako tlumex!" která zabraňuje či omezuje vznik parazitních vibrací a jejich přenosu.....a dále nesmíte zapomenout že toto je stále jeden z prototypů....
0/0
24.6.2006 23:12

ruda straka

spotreba
spotrebu porovnej taky s ohledem na cestovni rychlost. u tohodle letadla je 4x vetsi nez u auta.
0/0
9.5.2006 13:50

rejpal

Vyzkoušeli jsme první české porevoluční dopravní letadlo – Aero Ae270 Ibis
To znamená,že cena letenky by měla být několikrát levnější než za autobus.
0/0
9.5.2006 11:35

mantos

Cena
45 melounů... hahaha
0/0
9.5.2006 10:30

ddo

Letecká doprava
Pro mě byly v článku hodně zajímavé údaje o tom, kolik stojí letová hodina a letadlo. Jde někde zjistit, kolik to je u větších letadel?
0/0
9.5.2006 9:52

piErcE

Re: Letecká doprava
hodina B737 te vyjde na cca 60 - 80 tisic ...
0/0
9.5.2006 10:30

ddo

Re: Re: Letecká doprava
B737-900 s kapacitou 215 pasažérů dnes stoji asi 1,5 mld ... no, furt míň jak jedno pendolíno :o) .. takže by to za ušetřenou půlmiliardu udělalo mezi Prahou a Ostravou přes 6000 letů, při ceně letenky zdarma? :o)
0/0
9.5.2006 19:39

marek

Re: Re: Re: Letecká doprava

No nutno ještě započítat povinej servis + servis. Kolik hodin je jeho životnost? Vydělte polovinou toho tu 1,5 miliardu a přičtete k ceně hod. letu. Něco parkování ,něco za požití letiště. Pojištění, pov ručení, a náklady na prodej a reklamu. A nějekej twen zisk.Stejně by mě zajímalo, kolik to dělá.

BTW:Palivové příplatky jsou v tom případě dost lotrovina.

0/0
3.7.2007 16:56

Milan

Prima článek
Díky
0/0
9.5.2006 9:40

Tom

Cena
No cena je nizsi, nez jinde, ale take cockpit je jak ze 70-tych let, pouze PFD a radar vypada displejove. A jaky je tam FMS, to uz se clovek nedozvi. Zkuste se podivat nekdo na nejlevnejsi glass-cockpit pro jednoduchouckou Cessnu http://www.garmin.com/products/g1000/ od Garmina, ktery nidky nepatril do busnisess-avioniky a uvidite rozdil.
0/0
9.5.2006 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.