Diskuze

Fotoreportáž: České letadlo, na kterém trénují i američtí vojenští piloti

Stoupáte do vzduchu na laně, které se navíjí na buben rychlostí kolem sta kilometrů za hodinu. Zažíváte nádherný adrenalin, váš Blaník stoupá pod úhlem 30 až 40 stupňů a to za absolutního ticha. Přitom stále moderně vypadající větroň slaví neuvěřitelné 50 narozeniny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nikitka

21. 4. 2007 14:54
fff

;-D;-DHeler neznáte dárek k 50 tým narozeninám ,???  :-):-)

0 0
možnosti

Martin

1. 4. 2007 19:49
Blanik...

...je to naprosto uzasnej stroj, na kterem jsem mel moznost zacit... ted sice uz litam i "s vrtulkou" ale kdyz je sance tak si rad sletim i s timhle erem....

0 0
možnosti

quartz

31. 3. 2007 18:19
cena?

vzhledem k tomu, ze se to tady nejspis jenom hemzi lidma, kteri uz letali, polozim naprosto vecnou a zacatecnickou otazku.

Kde a za kolik se necha proletet ve vetroni - myslim prave s pilotem, jen za ten pozitek. Pohled z dopravniho letadla uz znam, a hukot motoru pri dvanactihodinovem letu taky. tak chci neco jineho.

PS: o letani vazne nic (prakticky nic) nevim, tak se ukazte :)

0 0
možnosti

Aleš Böhm

31. 3. 2007 22:46
Re: cena?

tak já přesně nevím jak je to teď, ale před nějakými 5 lety to bylo cca. 300 Kč na hodinu, naviják stál asi 70 Kč.

Něco jiného je, pokud člověk potřebuje vlečnou (pro nácvik akrobacie nebo pro nácvik právě té vlečné), tam je hodina asi 3500,-?

Opravte mě jak je to aktuálně?

0 0
možnosti

Petr

29. 3. 2007 10:26
všem kritikům

Nechápu, proč, když konečně vycházejí články taky o něčem jiném, než s kým š.... fotbalisti, tak většina z vás kritizuje. Je to dobrý článek, minimálně v tom, že přibližuje tenhle skvělý sport dalším lidem.

Takže díky za něj, redaktoři!R^

Jsem od létání, vím, že některé věci jsou sporné, ale v zásadě ten článek to pro veřejnost nijak neničí a to hlavní naprosto dobře popisuje. Někteří diskutující si bohužel neuvědomují, že je létání oblast sama pro sebe, a že je velmi těžké o tom něco napsat tak, aby v tom nebyla jediná formální chybka....:-/

0 0
možnosti

albert Orlita

31. 12. 2006 0:54
nepište nesmysly

zabývám se historií Blaníka přes dvcet let - Blaník není první laminární větroň na světě, navíc jeho profil ani není plně laminární. Není prvním laminárním větroněm dokonce ani u nás - první byly XLF-207 Laminár a LG-225 Medák

0 0
možnosti

albert Orlita

31. 12. 2006 0:51
nepište nesmysly

Proboha, Blaník nebyl první větroň s laminárním profilem na světě a navíc jeho profil není plně laminární. Už jsem to viděl napsané i někde jinde, autoři to bohužel opisují jeden od druhého.

0 0
možnosti

kateřina

1. 12. 2006 15:39
letadlo, které mám ráda

Pro mne Blaník jako školní kluzák nebude pro své vlastnosti nikdy out. Že po padesáti letech technicky zastarává? Má právo. Ostatně, pro špičkové výkony jsou tu dnes jiné brusy.

Jsem ráda za tenhle článek, protože podobných "dárků" a pozornosti k padesátinám by se mu mohlo dostat přeci jen více. 

Závěrem trocha počtů pro Johnyho: Když v přímém letu o délce 13 km sklesá Blaník kolem 500 m, má klouzavost u 1:26, nemýlím-li se. (rok výroby 1963, navijákový i aerovlekový provoz)

p.s.: Nejlépe je dát na radu Switche.

0 0
možnosti

překonání gravitace ?

1. 6. 2006 20:30
...co furt všichni máte ?!
...jste typičtí Čecháčci (Moraváky v to počítám také) chytáte se za slovíčka, kritizujete, děláte ramena na někoho kdo si dal práci se článkem o světovém českém výrobku, který je v samotném Česku vpodstatě zapomenut, zavrhnut a odsouzen k postupnému odchodu ze scény....
autor když psal o překonání přitažlivosti, vysvětloval aerodinamické záhady široké veřejnosti, která, budete se páni letci divit, má stále pramálo reálnou představu o tom, jak je to možné, že se letadla nebo vrtulníky padáky či balony vznášejí povětřím, když oni kdyby udělai krok ze Žďákovského mostu, rozplácnou se o vodu, jak si to také mnozí vyzkoušeli při bungee-jumpingu....
Nedokážete se nadnést a pochopit smysl článku a záměr autora, a postavit se za jednu z nejlepších věcí co naše letectví splodilo, zatímco ve fabrice v Kunovicích se zločinně demontují linky, přípravky a formy pro výrobu....   Pro mě je Blaník
0 0
možnosti

Jerry

1. 2. 2007 4:17
Re: ...co furt všichni máte ?!

Neříkám, že jsem nadšen z ukončení výroby Blaníka - ale typy vznikají a zanikají... Nic netrvá věčně.

0 0
možnosti

Johny

27. 5. 2006 9:55
no, nevím...
Že je Blanik "zasloužilé letadlo" je jasné, ale ...na dnešní poměry je už "out"...není pravda, že nároky na opravy jsou malé, snad jen v Austrálii, kde se nelétá naviják mohli aplikovat "bezgenerálkový" provoz. Když se podíváte na Blaníka, který intenzivně létal naviják, tak je to "chudák", nejty "píšou" a ty generálky to potřebuje. A těch "28 klouzavosti" to mohl mít tak prototyp nebou úplně nový Blaník, reálně to je tak 22 více ne...
Znovu opakuji, jinak je to zasloužilé letadlo, které svoji úlohu sehrálo....
Ještě bych rád věděl, proč si to ti Amíci vlastně koupili ....
ahoj
0 0
možnosti

Switch

22. 5. 2006 21:18
pěkný článek i letadlo
Článek se mi celkově líbí a je vidět, že autor ví, o čem píše. I když "obletěl letiště 3 a 4" je nějaký terminus technikus nebo co... :o)) Jo a kdo se trochu zajímáte o letectví (a nejen vy) a neletěli jste ještě v Blaníku, tak se styďte a běžte to o nejbližším hezkém víkendu napravit na nějaké aeroklubové letiště, kde vás určitě rádi přivítaj :o))
0 0
možnosti