- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...je to naprosto uzasnej stroj, na kterem jsem mel moznost zacit... ted sice uz litam i "s vrtulkou" ale kdyz je sance tak si rad sletim i s timhle erem....
vzhledem k tomu, ze se to tady nejspis jenom hemzi lidma, kteri uz letali, polozim naprosto vecnou a zacatecnickou otazku.
Kde a za kolik se necha proletet ve vetroni - myslim prave s pilotem, jen za ten pozitek. Pohled z dopravniho letadla uz znam, a hukot motoru pri dvanactihodinovem letu taky. tak chci neco jineho.
PS: o letani vazne nic (prakticky nic) nevim, tak se ukazte :)
tak já přesně nevím jak je to teď, ale před nějakými 5 lety to bylo cca. 300 Kč na hodinu, naviják stál asi 70 Kč.
Něco jiného je, pokud člověk potřebuje vlečnou (pro nácvik akrobacie nebo pro nácvik právě té vlečné), tam je hodina asi 3500,-?
Opravte mě jak je to aktuálně
Nechápu, proč, když konečně vycházejí články taky o něčem jiném, než s kým š.... fotbalisti, tak většina z vás kritizuje. Je to dobrý článek, minimálně v tom, že přibližuje tenhle skvělý sport dalším lidem.
Takže díky za něj, redaktoři!
Jsem od létání, vím, že některé věci jsou sporné, ale v zásadě ten článek to pro veřejnost nijak neničí a to hlavní naprosto dobře popisuje. Někteří diskutující si bohužel neuvědomují, že je létání oblast sama pro sebe, a že je velmi těžké o tom něco napsat tak, aby v tom nebyla jediná formální chybka....
zabývám se historií Blaníka přes dvcet let - Blaník není první laminární větroň na světě, navíc jeho profil ani není plně laminární. Není prvním laminárním větroněm dokonce ani u nás - první byly XLF-207 Laminár a LG-225 Medák
Proboha, Blaník nebyl první větroň s laminárním profilem na světě a navíc jeho profil není plně laminární. Už jsem to viděl napsané i někde jinde, autoři to bohužel opisují jeden od druhého.
Pro mne Blaník jako školní kluzák nebude pro své vlastnosti nikdy out. Že po padesáti letech technicky zastarává? Má právo. Ostatně, pro špičkové výkony jsou tu dnes jiné brusy.
Jsem ráda za tenhle článek, protože podobných "dárků" a pozornosti k padesátinám by se mu mohlo dostat přeci jen více.
Závěrem trocha počtů pro Johnyho: Když v přímém letu o délce 13 km sklesá Blaník kolem 500 m, má klouzavost u 1:26, nemýlím-li se. (rok výroby 1963, navijákový i aerovlekový provoz)
p.s.: Nejlépe je dát na radu Switche.
Neříkám, že jsem nadšen z ukončení výroby Blaníka - ale typy vznikají a zanikají... Nic netrvá věčně.